eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bystrzyca Kłodzka › II etap budowy sali sportowej z zapleczem socjalnym oraz infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu w Wilkanowie

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-05-11

Bystrzyca Kłodzka: II etap budowy sali sportowej z zapleczem socjalnym oraz infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu w Wilkanowie
Numer ogłoszenia: 150588 - 2012; data zamieszczenia: 11.05.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bystrzyca Kłodzka , ul. Henryka Sienkiewicza 6, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, woj. dolnośląskie, tel. 074 8117600, faks 074 8111588.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bystrzycaklodzka.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: II etap budowy sali sportowej z zapleczem socjalnym oraz infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu w Wilkanowie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie obejmuje II etap, tj. dokończenie budowy sali sportowej z zapleczem socjalnym oraz infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu w Wilkanowie. Zamówienie nie obejmuje niżej wymienionego zakresu robót, który został już wykonany w ramach I etapu inwestycji: I. Roboty budowlane: 1. Pale fundamentowe CFA O 630 mm system Kellera: 1) Roboty przygotowawcze - wykonano 100 %; 2) Roboty ziemne - wykonano 100 %; 3) Pale fundamentowe - wykonano 100 %. 2. Roboty przygotowawcze pod fundamenty: 1) Wykopy pod fundamenty - wykonano 100 %; 2) Rozebranie słupów żelbetowych (cz. pali) - wykonano 100 %; 3) Podkłady z ubitych materiałów sypkich - wykonano 100 %; 4) Podkłady betonowe na podłożu gruntowym - wykonano 100 %. 3. Konstrukcje żelbetowe sali, zaplecza, łącznika: 1) Stopy fundamentowe żelbetowe o objętości 2,5 m3 - wykonano 100 %; 2) Stopy fundamentowe żelbetowe o objętości ponad 2,5 m3 - wykonano 100 %; 3) Stopy fundamentowe żelbetowe o objętości do 1,5 m3 - wykonano 100 %; 4) Ławy fundamentowe żelbetowe - wykonano 100 %; 5) Przygotowanie i montaż zbrojenia konstrukcji żelbetowych - wykonano 75 %; 6) Słupy żelbetowe o wysokości do 4 m - wykonano 99 %. II. Roboty sanitarne: 4. Gruntowy wymiennik ciepła: 1) Roboty ziemne - wykonano 100 % 2) Izolacje - wykonano 100 % 3) Elementy gruntowego wymiennika ciepła (produkcja) - wykonano 100 % 4) Montaż elementów gruntowego wymiennika ciepła - wykonano 100 % 5) Wykonanie korpusu złoża gruntowego wymiennika ciepła - wykonano 100 % 6) Zasypanie wykopów - wykonano 75 % 5. Zbiornik PEHD przeciwpożarowy: 1) Roboty pomiarowe - wykonano 100 %; 2) Roboty ziemne - wykonano 100 %; 3) Zasypanie wykopów - wykonano 100 %; 4) Podkłady z ubitych materiałów sypkich - wykonano 100 %; 5) Fundamenty - wykonano 100 %; 6) Dostawa i montaż zbiornika - wykonano 100 %; 7) Zawór pływakowy - wykonano100 %. 6. Przyłącze wodociągowe - wykonano 10 % Pozostałe roboty ujęte w dokumentacji projektowej załączonej do SIWZ, stanowią zakres robót do wykonania w ramach niniejszego zamówienia publicznego. Budynek sali to jednokondygnacyjna i niepodpiwniczona sala z dobudowanym budynkiem zaplecza. Budynek podstawowy sali sportowej mieści salę gimnastyczną o wymiarach wewn. areny: 35,70m x 18,70m, zawierającą boiska: do koszykówki, siatkówki, tenisa i badmintona. Arenę boiska podzielono na dwa boiska ćwiczebne do siatkówki i koszykówki. Sala wyposażona będzie w widownię na 100 miejsc. Jednokondygnacyjny budynek zaplecza, dobudowany do szczytowej ściany sali gimnastycznej zawiera następujące pomieszczenia: - zaplecze szatniowo - sanitarne z przebieralniami i węzłem sanitarnym oraz węzłem sanitarnym dla osób niepełnosprawnych (w tym poruszających się na wózkach); - pomieszczenie trenerów wraz z zapleczem sanitarnym; - sanitariaty ogólne: męski, damski i dla niepełnosprawnych; - pomieszczenie porządkowe; - magazyn sprzętu sportowego i pomieszczenie techniczne w poddaszu z wyjściem przez strop; - pomieszczenie techniczno-gospodarcze, mieszczące hydrofor; - pomieszczenie kotłowni na paliwo olejowe oraz magazyn oleju; - komunikację ogólną z wiatrołapem; Powierzchnię poddasza nad budynkiem zaplecza przeznaczono na usytuowanie urządzeń technologicznych wentylacyjnych oraz przejście orurowań instalacyjnych, grzewczych, wentylacyjnych, wod.-kan. i elektrycznych. Konstrukcja nośna sali gimnastycznej to słupy wykonane w konstrukcji żelbetowej monolitycznej z ociepleniem od zewnątrz warstwą termoizolacyjną. Sala przekryta jest dachem łupinowym o stalowej konstrukcji samonośnej w systemie ABM120, montowanym na rąbek stojący zwalcowany, z warstwą termiczną i izolacją dźwiękochłonną - tzw. system Steel Waves. Uwaga: Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany projektu konstrukcji dachu hali, pod warunkiem zachowania wysokości minimalnej sali jak w projekcie stanowiącym załącznik do niniejszej SIWZ - dotyczy wysokości użytkowej sali mierzonej od podłogi sali do najniższego punktu warstw konstrukcji dachu. Obiekt musi również spełniać wymogi Ministerstwa Sportu i Turystyki Departamentu Infrastruktury Sportowej, zawarte w Wytycznych Programowo - Funkcjonalnych dla pełnowymiarowych sal gimnastycznych w nowych obiektach kubaturowych (w tym wymogi dotyczące minimalnych wymiarów areny i jej wysokości). Warunkiem koniecznym zmiany projektu konstrukcji dachu sali jest zaakceptowanie projektu zamiennego przez Zamawiającego, wyrażenie pisemnej zgody Projektanta obiektu oraz dopełnienie wszelkich formalności związanych z uzyskaniem zamiany pozwolenia na budowę i zatwierdzeniem projektu zamiennego przez właściwe instytucje, zgodnie z obowiązującym Prawem budowlanym. Wszelkie koszty związane z ewentualną zmianą konstrukcji dachu należą do Wykonawcy robót. Konstrukcja budynku zaplecza to konstrukcja mieszana: słupy, wieńce, belki, fundamenty - żelbetowe. Ściany zewnętrzne murowane z pustaków Porotherm z ociepleniem warstwą styropianu o gr. 10 cm. Strop gęstożebrowy. Dach łupinowy systemu ABM120 jak przekrycie sali. Powierzchnia zaprojektowanej sali: 995,50 m2. Powierzchnia użytkowa sali: 872,70 m2. Kubatura sali: 8 295,00 m3. Obiekt wyposażony jest w następujące instalacje: - sanitarne: wod.-kan., woda ciepła użytkowa, kanalizacja deszczowa; - przeciwpożarowa - system hydrantów wewnętrznych o średnicy: O 25mm; - wentylacyjno - grzewcza z uzyskiwaniem czynnika grzejnego poprzez własna kotłownię na paliwo olejowe; Obiekt wyposażony będzie w kocioł olejowy o mocy nominalnej 160 kW; - elektryczne: oświetlenie, gniazd wtykowych, oświetlenie awaryjne, oświetlenie kierunkowe połączeń wyrównawczych, zasilania układów wentylacyjnych - zabezpieczenia ochronne: przeciwpożarowe przed przepięciami; - instalacja odgromowa budynku; - instalacja sygnalizacji pożarowej w oparciu o centralę sygnalizacji pożaru. Obiekt sali sportowej posiada ponadto element wspomagający system ogrzewania i klimatyzacji, tj. gruntowy wymiennik ciepła typu wodno - żwirowego SWP/GWC/2008, umiejscowiony pod posadzką sali sportowej (w większości wykonany). Zamówienie obejmuje również wyposażenie sali sportowej w następujące elementy: - drabinki gimnastyczne o wysokości H = 2,6 m; - wyposażenie boiska głównego i 2 (dwóch) boisk treningowych do koszykówki; - wyposażenie boiska głównego i 2 (dwóch) boisk treningowych do siatkówki; - piłkochwyt grodzący - kotara grodząca demontowalna; - piłkochwyt - siatka ochronna według wymiarów ujętych w kalkulacji załączonej do SIWZ - profesjonalna tablica wyników sportowych z linią tekstową i zegarem; - wyposażenie ruchome do gimnastyki: skrzynia gimnastyczna, kozioł gimnastyczny, ławeczki gimnastyczne, odskocznia gimnastyczna, materace, wózek na materace, - wyposażenie do tenisa stołowego: stół do tenisa i rakiety; - piłki i akcesoria typu: szarfy, skakanki, siatki do noszenia piłek, szafki metalowe z ławkami itp.; - trybuna składana 3-rzędowa na 100 miejsc; Wykonawca w ramach udzielonego mu zamówienia wykona 2 (dwa) warianty projektu kolorystyki podłogi sportowej boiska wielofunkcyjnego wraz z kolorystyką linii boisk i przedłoży powyższe projekty Zamawiającemu w celu zaakceptowania jednego z nich przed wykonaniem nawierzchni boisk. Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić z Zamawiającym kolor płytek ściennych i płytek z gresu, przed zamontowaniem ich w obiekcie. Obiekt zasilany będzie w wodę i wodę p.poż. z istniejącej, na terenie sąsiedniej działki Nr 295, studni głębinowej. Ścieki sanitarne i opadowe odprowadzone będą do istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej. Teren przy sali sportowej oświetlany będzie lampami zawieszonymi na ścianach budynku sali. Zasilanie energetyczne obiektu: z istniejącej stacji transformatorowej, znajdującej się na działce Nr 298 w Wilkanowie. Odcinek linii energetycznej od stacji transformatorowej do granicy działki, na której zaprojektowano salę sportową, zaprojektował i wykonał Zakład Energetyczny EnergiaPro. Odcinek linii energetycznej od złącza pomiarowego, znajdującego się na granicy działki, do budynku sali wraz z wyłącznikiem p.pożarowym wykonuje Wykonawca robót. Zamówienie obejmuje również zagospodarowanie terenu, tj. wykonanie drogi dojazdowej i przeciwpożarowej, parkingu i chodników - o nawierzchni z kostki betonowej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Część III Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zwanej w dalszej części zamówienia SIWZ, a w nim: a) Projekt wykonawczy planu zagospodarowania terenu hali sportowej z zapleczem socjalnym w Wilkanowie; b) Projekt wykonawczy Budowy hali sportowej z zapleczem socjalnym w Wilkanowie, branża: architektura; c) Projekt wykonawczy Budowy hali sportowej z zapleczem socjalnym w Wilkanowie wraz z planem zagospodarowania terenu, branża: konstrukcja; d) Projekt wykonawczy Budowy hali sportowej z zapleczem socjalnym w Wilkanowie wraz z planem zagospodarowania terenu, branża: instalacyjna: układy wentylacyjno - grzewcze, instalacje c.o. i c.t., kotłownia olejowa; e) Projekt budowlany Budowy hali sportowej z zapleczem socjalnym i planem zagospodarowania terenu w Wilkanowie, branża: sanitarna (instalacja wod.-kan., instalacja burzowa, hydrofornia, przyłącza do budynku); f) Projekt przyłącza wody i drenażu terenu do celów budowy; g) Projekt wykonawczy Budowy hali sportowej z zapleczem socjalnym w Wilkanowie, branża: elektryczna; h) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych dla inwestycji pn. Budowa hali sportowej z zapleczem socjalnym w Wilkanowie; i) Przedmiar robót branży: budowlanej dla inwestycji Budowy hali sportowej z zapleczem socjalnym w Wilkanowie; j) Przedmiar robót branży: sanitarnej (wentylacja mechaniczna, instalacja centralnego ogrzewania, kotłownia); k) Przedmiar robót branży: instalacyjnej (gruntowy wymiennik ciepła SWP/GWC/2008) dla inwestycji Budowy hali sportowej z zapleczem socjalnym w Wilkanowie; l) Przedmiar robót branży: instalacyjnej (instalacja wodno - kanalizacyjna, instalacja burzowa, hydrantowa i przyłącza do budynku, drenaż) dla inwestycji Budowy hali sportowej z zapleczem socjalnym w Wilkanowie; ł) Przedmiar robót branży: elektrycznej dla inwestycji Budowy hali sportowej z zapleczem socjalnym w Wilanowie; m) Przedmiar robót branży zagospodarowania terenu dla inwestycji Budowy hali sportowej z zapleczem socjalnym w Wilkanowie; n) Kalkulacja wyposażenia hali sportowej dla inwestycji Budowy hali sportowej z zapleczem socjalnym w Wilkanowie; Zamówienie obejmuje również: wykonanie pełnej obsługi geodezyjnej budowy przez uprawnione służby geodezyjne, w tym geodezyjne wytyczenie parkingu, drogi, chodników i przyłączy oraz wykonanie dokumentacji geodezyjnej powykonawczej w 5 egzemplarzach; inwentaryzacja musi być zatwierdzona przez odpowiedni Urząd Geodezji i Kartografii. Zamówienie obejmuje również wykonanie dokumentacji projektowej powykonawczej w 2 egzemplarzach oraz opracowanie operatu kolaudacyjnego w 2 egzemplarzach, zawierającego m.in. sprawozdanie techniczne, receptury i ustalenia technologiczne, wyniki badań kontrolnych oraz badań i oznaczeń laboratoryjnych, atesty jakościowe i aprobaty techniczne, dziennik budowy, rozliczenie końcowe, oświadczenia, inne dokumenty wynikające z ustawy Prawo budowlane - art. 57; instrukcje obsługi urządzeń, DTR; Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: - w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego; (art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 tekst jednolity)..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.21.22.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych 45.22.31.00 - Montaż konstrukcji metalowych 45.22.32.10 - Roboty konstrukcyjne z wykorzystaniem stali 45.26.10.00 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.42.10.00 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45.43.00.00 - Pokrywanie podłóg i ścian 45.44.20.00 - Nakładanie powierzchni kryjących 45.22.33.00 - Roboty budowlane w zakresie parkingów 45.11.12.91 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 45.33.12.10 - Instalowanie wentylacji 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania 45.33.11.10 - Instalowanie kotłów 45.31.10.00 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 45.31.61.00 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego 45.33.20.00 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.06.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości 100 000,00 PLN. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych - gwarancjach ubezpieczeniowych - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). Wadium wnoszone w pieniądzach wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego, tj: Powiatowy Bank Spółdzielczy w Strzelinie Oddział w Bystrzycy Kłodzkiej Osiedle Szkolne 10B/17, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, nr rachunku: 07 9588 0004 9700 0299 2000 0090. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku bankowym Zamawiającego, przy czym kwota wadium winna znaleźć się na rachunku bankowym przed terminem składania ofert. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego - Gminy Bystrzyca Kłodzka, tj. w Urzędzie Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej, ul. Henryka Sienkiewicza 6, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, w pok. 22, lub dołączyć do oferty w taki sposób, aby odłączenie tego dokumentu gwarantowało nienaruszalność oferty.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca musi załączyć do oferty: - aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach. Nie załączenie w/w dokumentu, w przypadku jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, będzie skutkowało odrzuceniem oferty lub wykluczeniem wykonawcy z postępowania i jednoczesnym odrzuceniem oferty, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 P.z.p. Jeżeli wybrany Wykonawca będzie osobą fizyczną, to przed podpisaniem umowy o wykonanie przedmiotu zamówienia, Zamawiający zażąda od niego przedłożenia kserokopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem, dokumentu potwierdzającego wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, aktualnego na dzień składania ofert

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat, przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności Wykonawcy jest krótszy - w tym okresie - zrealizował min. 1 (jedną) robotę budowlaną, polegającą na budowie sali sportowej wraz z zapleczem socjalnym, przy czym wartość tej roboty budowlanej musi wynosić: min. 3 500 000,00 zł. brutto. Wykaz wykonanych robót należy sporządzić według wzoru określonego w Załączniku Nr 5 do SIWZ. Wykonawca zobowiązany jest załączyć do tego wykazu dokumenty potwierdzające, że wykazane roboty budowlane zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (tj. referencje lub protokoły odbioru robót bez usterek i wad): - min. 1 szt. referencji lub 1 szt. protokołu odbioru robót bez usterek i wad dla 1 (jednej) roboty budowlanej, polegającej budowie sali sportowej wraz z zapleczem socjalnym, przy czym wartość tej roboty budowlanej musi wynosić: min. 3 500 000,00 zł. brutto. Referencje lub protokoły odbioru robót muszą potwierdzać zakres wykonanych przez Wykonawcę robót, termin wykonania tych robót, wartość tych robót, nazwę zadania, muszą być podpisane przez Zamawiającego/ Inwestora robót oraz muszą potwierdzać, że roboty zostały wykonane przez Wykonawcę zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach. Nie załączenie w/w dokumentów będzie skutkowało odrzuceniem oferty lub wykluczeniem Wykonawcy z postępowania i jednoczesnym odrzuceniem oferty, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 P.z.p.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia Wykonawcom warunków udziału w postępowaniu w zakresie potencjału technicznego.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca musi wykazać, że dysponuje następującymi osobami, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia i posiadają wymagane doświadczenie i uprawnienia, w szczególności: 1) Kierownik budowy: - posiadający aktualne uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń; - przynależący do właściwej Izby Samorządu Zawodowego. Powyższe oświadczenie stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ. 2) Kierownik robót sanitarnych (wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej): - posiadajacy aktualne uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń; - przynależy do właściwej Izby Samorządu Zawodowego; Powyższe oświadczenie stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ. 3) Kierownik robót elektroenergetycznych: - posiadający aktualne uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń; - przynależący do właściwej Izby Samorządu Zawodowego. Powyższe oświadczenie stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ. 4) Kierownik robót drogowych: - posiadający aktualne uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności drogowej bez ograniczeń; - przynależący do właściwej Izby Samorządu Zawodowego; Powyższe oświadczenie stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ. 5) Geodeta: - posiadający aktualne uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w dziedzinie geodezji i kartografii, w tym wykonywania inwentaryzacji geodezyjnych powykonawczych; Powyższe oświadczenie stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ. Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach. Nie załączenie w/w dokumentów będzie skutkowało odrzuceniem oferty lub wykluczeniem wykonawcy z postępowania i jednoczesnym odrzuceniem oferty, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 P.z.p. Przed podpisaniem umowy o wykonanie przedmiotu zamówienia Zamawiający zażąda od wybranego Wykonawcy przedłożenia oryginału lub kserokopii w/w uprawnień Kierownika budowy i Kierowników robót oraz uprawnień Geodety a także oryginału lub kserokopii zaświadczeń o przynależności Kierownika budowy i Kierowników robót do właściwej izby samorządu zawodowego a także oryginału lub kserokopii opłaconego ubezpieczenia tych osób, jeżeli nie wynika ono z zaświadczenia o przynależności do Izby Samorządu Zawodowego. Kserokopie tych dokumentów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub przez podmioty, których dotyczą te dokumenty (w przypadku gdy dokumenty dotyczą podmiotów, z zasobów których korzystać będzie Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia, na podstawie art. 26 ust 2b P.z.p.).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu spełnienia warunku znajdowania się Wykonawcy w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia Wykonawca musi wykazać, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę: 1 000 000,00 zł. (słownie: jeden milion złotych). W tym celu Wykonawca musi załączyć do oferty: - informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy na kwotę: 1 000 000,00 zł. (słownie: jeden milion złotych); dokument musi być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; W przypadku oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać warunek łącznie. W celu spełnienia warunku znajdowania się Wykonawcy w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia Wykonawca musi również wykazać, że jest ubezpieczony w pełnym zakresie od odpowiedzialności cywilnej kontraktowej w związku z realizacją niniejszej umowy oraz ubezpieczony od zniszczenia wszelkiej własności (plac budowy oraz mienie osób trzecich), spowodowanego działaniem siły wyższej lub działaniem osób trzecich (akty wandalizmu, kradzież), a także jest ubezpieczony w pełnym zakresie od odpowiedzialności cywilnej deliktowej z tytułu prowadzonej działalności wobec powierzonego mienia i osób trzecich, od zniszczenia wszelkiej własności, spowodowanego działaniem, zaniechaniem lub niedopatrzeniem Wykonawcy. Z polisy ubezpieczeniowej musi wynikać, że Wykonawca jest ubezpieczony na kwotę min.: 1 000 000,00 zł. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający wymaga, aby powyższy warunek był spełniony przez każdego z Wykonawców osobno lub aby warunek ten spełniał tylko Lider konsorcjum Wykonawców. Ubezpieczenie musi obowiązywać co najmniej na okres realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia publicznego (min. od 29.05.2012 r. do 28.06.2013 r.). W przypadku posiadania przez Wykonawców aktualnej rocznej polisy ubezpieczeniowej, która wygaśnie przed upływem dnia 28.06.2013 r. Zamawiający wymaga załączenia do oferty przetargowej, oprócz aktualnej na dzień składania ofert polisy ubezpieczeniowej, oświadczenia Wykonawcy, w którym zobowiązuje się on, w przypadku wyboru jego oferty, do przedłużenia ważności załączonej polisy na okres min. do: 28.06.2013 r. Jeżeli termin zakończenia realizacji robót ulegnie zmianie Wykonawca będzie zobowiązany przedłużyć okres obowiązywania w/w ubezpieczenia. Zamawiający nie wymaga, aby w treści polisy ubezpieczeniowej znajdował się zapis, że ubezpieczenie dotyczy konkretnej umowy, tj. umowy na II etap budowy sali sportowej z zapleczem socjalnym oraz infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu w Wilkanowie. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający wymaga, aby powyższy warunek był spełniony przez każdego z Wykonawców lub aby warunek ten spełniał tylko Lider konsorcjum Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach. Nie załączenie w/w dokumentów będzie skutkowało odrzuceniem oferty lub wykluczeniem wykonawcy z postępowania i jednoczesnym odrzuceniem oferty, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 P.z.p.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Oświadczenie złożone na podstawie art. 44 ustawy P.z.p., że Wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy P.z.p. 2) Parafowany na każdej stronie przez Wykonawcę wzór Umowy, stanowiący Załącznik Nr 10 do SIWZ. 3) Kosztorysy ofertowe i Kalkulacja Wykonawcy (oryginały, podpisane przez Wykonawcę), których wartości (netto, VAT, brutto) muszą być zgodne z wartościami podanymi w ofercie. 4) kserokopia dokumentu potwierdzającego zabezpieczenie oferty akceptowalną formą wadium, potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę; 5) Pełnomocnictwo/ upoważnienie dla osoby uprawnionej do podpisania oferty, w przypadku, gdy umocowanie do reprezentowania Wykonawcy nie wynika ze stosownego dokumentu, a w szczególności z odpisu z właściwego rejestru - wzór upoważnienia stanowi Załącznik Nr 4 do SIWZ. 6) Pisemne zobowiązanie podmiotów, o których mowa w art. 26 ust. 2b Pzp, do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Warunki zmiany terminu wykonania zamówienia. a) z powodu istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej, polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa; b) z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego; c) z powodu wystąpienia robót dodatkowych, niemożliwych do przewidzenia przed zawarciem umowy przez doświadczonego Wykonawcę, i których niewykonanie uniemożliwiłoby realizację przedmiotu zamówienia; d) z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach; e) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron umowy. 1.1. O wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę terminów Wykonawca winien jest poinformować Zamawiającego pisemnie i natychmiast odnotować to w dzienniku budowy. 1.2. Strony z powodów, jakie mogą wpływać na zmiany terminów wykonania robót, wyłączają niedogodności związane z pogodą, typową dla okresu wykonywania robót w miejscu budowy. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany w zawartej umowie w części dotyczącej zmiany kluczowego personelu Wykonawcy lub Zamawiającego. 2.1. W przypadku zmiany kluczowego specjalisty przedstawionego w ofercie, nowy specjalista musi spełniać wymagania określone w SIWZ dla danego specjalisty. 2.2. Zamawiający może żądać od Wykonawcy zmiany kluczowego specjalisty, jeżeli uzna, że nie wykonuje on swoich obowiązków wynikających z umowy. 2.3. Zgodnie z żądaniem Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest zmienić kluczowego specjalistę w terminie wskazanym przez Zamawiającego. 3. W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Zamawiający w tym przypadku może od umowy odstąpić w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. W takim Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia w formie pieniężnej należnego mu z tytułu wykonania części umowy do momentu odstąpienia od umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.ug-bystrzycaklodzka.dolnyslask.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej, ul. Sienkiewicza 6, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, pok. Nr 22 lub 21 w godz.: 7:30 - 15:30..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.05.2012 godzina 10:30, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej, ul. Sienkiewicza 6, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, pokój nr 1 (Biuro Obsługi Klienta). Otwarcie ofert: 29.05.2012 r. w UMiG w By-cy Kł. w pok. Nr 12, godz. 11:00.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie będzie przedmiotem wniosku o dofinansowanie ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki Rzeczypospolitej Polskiej..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.