eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Przeprowadzenie badania socjologicznego Znajomość prawa konkurencji i zasad przydzielania pomocy publicznej wśród polskich przedsiębiorców

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-01-16

Warszawa: Przeprowadzenie badania socjologicznego Znajomość prawa konkurencji i zasad przydzielania pomocy publicznej wśród polskich przedsiębiorców
Numer ogłoszenia: 14402 - 2012; data zamieszczenia: 16.01.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów , Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5560129, faks 022 8270843.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.uokik.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przeprowadzenie badania socjologicznego Znajomość prawa konkurencji i zasad przydzielania pomocy publicznej wśród polskich przedsiębiorców.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie badania socjologicznego: Znajomość prawa konkurencji i zasad przydzielania pomocy publicznej wśród polskich przedsiębiorców. Cele badania: 1.Diagnoza znajomości prawa konkurencji z uwzględnieniem przepisów dotyczących zmów cenowych, podziału rynku, zmów przetargowych, nadużywania pozycji dominującej, fuzji, podstawowych kwestii dotyczących kontroli w siedzibie przedsiębiorcy oraz kar nakładanych za utrudnianie postępowania lub inne naruszenia procedury postępowania przed Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 2.Ocena znajomości instytucji leniency z uwzględnieniem zagadnień dotyczących znajomości programu, skłonności przedsiębiorców do ewentualnego skorzystania z instytucji leniency, znajomości kampanii informacyjnej dotyczącej programu łagodzenia kar. 3.Diagnoza poziomu znajomości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jako instytucji, do której zadań należy ochrona konkurencyjnych reguł funkcjonowania rynku z uwzględnieniem znajomości kompetencji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 4.Diagnoza znajomości działań podejmowanych przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w tym: - Wydawanie decyzji w zakresie kontroli koncentracji, nadużywania pozycji dominującej oraz porozumień ograniczających konkurencję, - Nakładanie na przedsiębiorców kar za naruszenie prawa konkurencji, - Podejmowanie działań w sferze komunikacji: wystąpienia w mediach, komunikaty prasowe, strona internetowa Urzędu, konferencje prasowe, kampanie informacyjne, konferencje naukowe, szkolenia i seminaria 5. Określenie źródeł zdobywania wiedzy na temat działalności Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w tym m.in. próba ustalenia pożądanego kanału informacyjnego dotyczącego orzecznictwa Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w zakresie ochrony konkurencji. 6. Znajomość zasad przydzielania pomocy publicznej. 7. Diagnoza wizerunku wśród przedsiębiorców: ocena działalności Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 8. Określenie standardów etycznych polskich przedsiębiorców w kontekście działania zgodnego z regułami prawa konkurencji. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w celach badania (uwzględniając zakładaną wielkość narzędzia badawczego). Metodologia badania: - Populacja Badaną populację stanowią przedsiębiorstwa zlokalizowane i prowadzące działalność gospodarczą w Polsce. Uczestnikami badania będą właściciele lub współwłaściciele przedsiębiorstw (w małych przedsiębiorstwach z wyłączeniem spółek komunalnych i przedsiębiorstw gminnych) oraz przedstawiciele zarządu lub dyrektorzy ds. marketingu (w większych przedsiębiorstwach również w spółkach komunalnych lub przedsiębiorstwach gminnych). Wywiady muszą zostać przeprowadzone z osobami odpowiedzialnymi za faktyczne kierowanie przedsiębiorstwem, w tym za marketing przedsiębiorstwa (próbą należy objąć terytorium całej Polski). Badaniem objętych będzie N=1200 przedsiębiorców, reprezentujących N=1200 przedsiębiorstw (tzn. w każdej z firm wytypowanej do badania może zostać przeprowadzony tylko 1 wywiad). Zakładamy losowo-kwotowy dobór próby, reprezentujący różne kategorie, różne typy własności oraz trzy podstawowe sektory gospodarki (handel, produkcje i usługi). Próbą należy objąć spółki użyteczności publicznej (spółki komunalne, przedsiębiorstwa gminne). Wykonawca jest zobowiązany do zaproponowania Zamawiającemu źródła operatu losowego wraz ze szczegółowym uzasadnieniem wyboru - do zaakceptowania przez Zamawiającego (termin akceptacji 1 dzień roboczy od dnia przedstawienia). Badanie obejmie: - Firmy mikro (zatrudniające do 9 pracowników) - 150 firm - Firmy małe (zatrudniające 10-49 pracowników) - 250 firm - Firmy średnie (zatrudniające 50-249 pracowników) - 500 firm - Firmy duże (zatrudniające 250 i więcej pracowników) - 300 firm Ostateczną strukturę próby badawczej, określającą udział liczebny jednostek badania poszczególnych typów oraz jej układ terytorialny (warstwowanie według wielkości, branży, regionu oraz rodzaju spółki - podział na spółki użyteczności publicznej vs pozostałe), opracuje Wykonawca po konsultacjach z Zamawiającym. Zamawiający dokona akceptacji struktury próby w terminie 1 dnia roboczego od dnia przedstawienia struktury próby przez Wykonawcę przed rozpoczęciem realizacji terenowej badania przez Wykonawcę. - Metoda pomiaru Indywidualny wywiad kwestionariuszowy z użyciem kwestionariusza liczącego min. 40 pytań. Kwestionariusz zostanie opracowany przy udziale Eksperta ds. konkurencji. Kwestionariusz zostanie zaakceptowany przez Zamawiającego w terminie 3 dni roboczych od dnia przedstawienia przez Wykonawcę. W przypadku zgłoszenia uwag Wykonawca jest Zobowiązany do ich uwzględnienia w terminie 2 dni od daty zgłoszenia. Ankieterzy uczestniczący w badaniu przed jego rozpoczęciem muszą zostać przeszkoleni przez osobę odpowiedzialną za merytoryczną stronę badania - tj. Eksperta ds. badań społecznych. - Opracowanie pełnego raportu wraz z wnioskami i rekomendacjami Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania pełnego raportu wraz z wnioskami i rekomendacjami oraz do opracowania graficznego materiału według następujących założeń: 1) Format raportu - A4 2) Objętość materiału - minimum 50 stron znormalizowanego maszynopisu (jedna strona = 1800 znaków ze spacjami) 3) Format pliku - opracowany graficznie plik PDF do zamieszczenia na stronie internetowej Urzędu (zawierający graficzną prezentację danych w formie wykresów i rysunków) oraz plik Word. 4) Materiał zostanie poddany korekcie pod względem stylistycznym, interpunkcyjnym i ortograficznym..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.30.00.00 - Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 1.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia Wykonawca musi złożyć: 1. Dokumenty, na podstawie których Wykonawca wykaże spełnianie warunku posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia określonego w pkt. 1.2 lit. A Część III SIWZ, tj. w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał trzy zadania dotyczące wykonania badań społecznych B2B na próbie minimum N=1200 osób (w ramach jednego projektu). Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane należycie. Dokumenty muszą być wystawione przez Zamawiającego lub Odbiorcę usługi - Załącznik Nr 3 do SIWZ (Wykaz wykonanych podobnych zamówień).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Od Wykonawcy wymaga się posiadania wyspecjalizowanej kadry pracowniczej, posiadającej odpowiednie kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie szczegółowo określone poniżej: 1. Ekspert ds. badań społecznych Kwalifikacje: -Wyższe wykształcenie magisterskie (lub równoważne w przypadku ukończenia uczelni zagranicznej) z socjologii lub psychologii. -Członkowstwo w ESOMAR lub innych stowarzyszeniach branżowych w Polsce lub innych krajach Unii Europejskiej. Doświadczenie zawodowe: -Min. 5 letnie doświadczenie w zakresie analizowania wyników badań oraz pisaniu wniosków i zaleceń dotyczących badań społecznych. -Min. 5 letnie doświadczenie w zakresie opracowywania i prowadzenia badań socjologicznych z zastosowaniem ilościowych metod statystycznych. -Min. 5 letnie doświadczenie w zakresie badań socjologicznych na populacji polskich przedsiębiorców. 2. Ekspert ds. konkurencji Kwalifikacje: -Wykształcenie wyższe min. Tytuł magistra (lub równoważny w przypadku ukończenia uczelni zagranicznej). Doświadczenie: -Min. 3 letnie doświadczenie w zakresie prawa konkurencji w minimum jednym z podanych obszarów: - działalność dydaktyczna - działalność naukowa - udzielanie porad prawnych w zakresie prawa konkurencji - doświadczenie jako autor lub współautor publikacji poświęconej prawu konkurencji.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Termin realizacji zamówienia - 5

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonany zostanie wybór Wykonawcy. Zmiany dotyczyć mogą następujących kwestii: a) osoby uprawnionej do kontaktu lub podpisania protokołu odbioru ze strony Zamawiającego lub Wykonawcy. Zmiana dokonana zostanie w przypadku zaistnienia okoliczności faktycznie obiektywnych, które uniemożliwiać będą konkretnej osobie wskazanej w umowie do realizacji jej postanowień, np.: rozwiązanie umowy o pracę, choroba, śmierć pracownika, utrata uprawnień, itp., b) stawki podatku VAT, zgodnie w powszechnie obowiązującymi przepisami prawa z uwzględnieniem zmiany w całościowym wynagrodzeniu Wykonawcy. Zmiana dokonana zostanie w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie rozliczeń podatkowych i obowiązujących stawek podatku VAT mających związek z niniejszym przedmiotem zamówienia. c) zmiana osób realizujących zamówienie ze strony Wykonawcy, tj. zmiana Eksperta ds. badań społecznych, Eksperta ds. konkurencji pod warunkiem że nowo wskazane osoby będą spełniały minimum warunki dotyczące kwalifikacji i doświadczenia określone przez Zamawiającego w SIWZ.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.uokik.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów pl. Powstańców Warszawy 1 00-950 Warszawa.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.01.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, pl. Powstańców Warszawy 1, (00 - 950) Warszawa, Kancelaria pokój nr 116 (I piętro).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.