eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rzeszów › Budowa drogi - połączenie ul. Przemysłowej z ulicą Podkarpacką wraz z budową kolektora deszczowego o 2 000 mm od ul. Podkarpackiej do rzeki Wisłok realizowane w ramach bieżącego zadania inwestycyjnego pn.Budowa drogi wojewódzkiej łączącej drogę krajową s - 19 (węzeł Kielanówka) z drogą krajową nr 9 w ciągu ul. Podkarpackiej w Rzeszowie - etap I oraz Budowa drogi łączącej drogę krajową s - 19 (węzeł Kielanówka) z drogą krajową nr 9 w ciągu ul. Podkarpackiej w Rzeszowie - etap II. Zadanie jest planowane do współfinansowania ze środków UE w ramachReg. Pr. Oper. Woj.Podk. na l. 2007-2013

Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.



Ogłoszenie z dnia 2010-06-02

Rzeszów: Budowa drogi - połączenie ul. Przemysłowej z ulicą Podkarpacką wraz z budową kolektora deszczowego o 2 000 mm od ul. Podkarpackiej do rzeki Wisłok realizowane w ramach bieżącego zadania inwestycyjnego pn.: Budowa drogi wojewódzkiej łączącej drogę krajową s - 19 (węzeł Kielanówka) z drogą krajową nr 9 w ciągu ul. Podkarpackiej w Rzeszowie - etap I oraz Budowa drogi łączącej drogę krajową s - 19 (węzeł Kielanówka) z drogą krajową nr 9 w ciągu ul. Podkarpackiej w Rzeszowie - etap II. Zadanie jest planowane do współfinansowania ze środków UE w ramach: Reg. Pr. Oper. Woj.Podk. na l. 2007-2013
Numer ogłoszenia: 143437 - 2010; data zamieszczenia: 02.06.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Rzeszów - Miejski Zarząd Dróg i Zieleni w Rzeszowie , ul. Targowa 1, 35-064 Rzeszów, woj. podkarpackie, tel. 017 8627471 w. 241, faks 017 8526223.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.erzeszow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa drogi - połączenie ul. Przemysłowej z ulicą Podkarpacką wraz z budową kolektora deszczowego o 2 000 mm od ul. Podkarpackiej do rzeki Wisłok realizowane w ramach bieżącego zadania inwestycyjnego pn.: Budowa drogi wojewódzkiej łączącej drogę krajową s - 19 (węzeł Kielanówka) z drogą krajową nr 9 w ciągu ul. Podkarpackiej w Rzeszowie - etap I oraz Budowa drogi łączącej drogę krajową s - 19 (węzeł Kielanówka) z drogą krajową nr 9 w ciągu ul. Podkarpackiej w Rzeszowie - etap II. Zadanie jest planowane do współfinansowania ze środków UE w ramach: Reg. Pr. Oper. Woj.Podk. na l. 2007-2013.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Zakres robót: 1. Budowa drogi wojewódzkiej łączącej drogę krajową S - 19 (Węzeł Kielanówka) z drogą krajową 9 w ciągu ul. Podkarpackiej w Rzeszowie - Etap I: Branża drogowa: - wycinka drzew, - roboty rozbiórkowe, - wykonanie robót ziemnych, - wykonanie warstw konstrukcyjnych nawierzchni, - budowa chodnika i ścieżki rowerowej z kostki bruk. bet. gr. 6 cm na podsypce cement. - piaskowej gr. 3 cm, - wykonanie zatok autobusowych o nawierzchni bitumicznej - wykonanie dróg zbiorczych o nawierzchni bitumicznej, - wykonanie ekranów akustycznych na fundamentach palowych, - wymiana okien w domach przy ul. Podkarpackiej, - wykonanie zjazdów z kostki bruk. bet. gr. 8 cm na podsypce cement. piaskowej gr. 5 cm, - wykonanie oznakowania poziomego i pionowego, - roboty wykończeniowe, Branża mostowa; - budowa wiaduktu kolejowego nośności klasy k+2 o długości (długość pomostu) 54,50 m i szerokości całkowitej 6,60 m posadowionego na palach wierconych o średnicy 120 cm Branża sanitarna: - przebudowa sieci wodociągowej, - wykonanie kanalizacji deszczowej, - zabezpieczenie gazociągu średniego ciśnienia, - budowa kolektora kanalizacji deszczowej DN2000 Branża elektryczna: - przebudowa i zabezpieczenie sieci energetycznych, - budowa oświetlenia ulicznego, - wykonanie sygnalizacji świetlnej, Branża teletechniczna: - przebudowa linii telekomunikacyjnej napowietrznej, - budowa kanalizacji telekomunikacyjnej, - budowa kablowych linii telekomunikacyjnych przy budowie dróg, - zabezpieczenie istniejących kabli ziemnych Branża kolejowa: - przebudowa sieci teletechnicznych i kabla sterującego własności PKP, - przebudowa przejazdów kolejowych. 2. Budowa drogi łączącej drogę krajową S - 19 (Węzeł Kielanówka) z drogą krajową nr 9 w ciągu ul. Podkarpackiej w Rzeszowie - Etap II. Branża drogowa: - wycinka drzew, - roboty rozbiórkowe, - wykonanie robót ziemnych, - wykonanie warstw konstrukcyjnych nawierzchni, - budowa chodnika i ścieżki rowerowej z kostki bruk. bet. gr. 6 cm na podsypce cement. - piaskowej gr. 3 cm, - wykonanie zjazdów z kostki bruk. bet. gr. 8 cm na podsypce cement. piaskowej gr. 5 cm, - wykonanie oznakowania poziomego i pionowego, - roboty wykończeniowe, Branża sanitarna: - przełożenie magistrali wodociągowej DN 1000 mm, - wykonanie kanalizacji deszczowej, - przebudowa kanału ciepłowniczego 2xDN125 na sieć ciepłowniczą preizolowaną 2xDN200, Branża elektryczna: - zabezpieczenie sieci energetycznych, - budowa oświetlenia ulicznego, Branża teletechniczna: - przebudowa i zabezpieczenia kanalizacji telekomunikacyjnej, Szczegółowy zakres robót określa dokumentacja techniczna i przedmiar robót. Termin wykonania zamówienia: Rozpoczęcie robót: w terminie nie przekraczającym 14 dni od daty podpisania umowy. Termin zakończenia robót: 30.06.2011 r. Termin wykonania umowy: 29.07.2011 r. Za termin zakończenia robót uważa się datę wpisu do dziennika budowy o zakończeniu robót przez Kierownika budowy z jednoczesnym zawiadomieniem o tym fakcie Inżyniera Kontraktu Inspektora nadzoru koordynującego nadzór. O dokonaniu wpisu przez Kierownika budowy, Inżynier Kontraktu Inspektor Nadzoru powiadomi niezwłocznie Przewodniczącego Komisji MZDiZ ds. przeglądu i odbioru robót budowlanych. Komisja w ter-minie do 3-ch dni od terminu zakończenia robót dokona przeglądu technicznego obiektu budowlanego objętego zamówieniem. Z czynności przeglądu Komisja MZDiZ ds. przeglądu i odbioru robót sporządzi protokół,w którym określi stwierdzone ewentualne usterki oraz wyznaczy termin na ich usunięcie. Za termin wykonania umowy uważa się dzień protokolarnego dokonania odbioru końcowego przez Komisję MZDiZ ds. przeglądu i odbioru robót przy udziale przedstawicieli Wykonawcy i Nadzoru. Wymagania dotyczące wykonawcy: Wymagane jest, aby Wykonawca dokonał na własny koszt wizji lokalnej w terenie, gdzie mają być wykonywane roboty. Obowiązki Wykonawcy: 1) przedłożenie zaktualizowanego harmonogramu rzeczowo-finansowego, z uwzględnieniem warunków atmosferycznych mogących ograniczyć postęp prac, które okresowo występują na obszarze prowadzenia robót, 2) posiadanie zatwierdzonego projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 3) prowadzenie dziennika budowy oraz książki obmiarów wykonanych robót. Wykonawca będzie prowadził rejestr obmiarów w Książce obmiarów, w której zamieści rysunki i obliczenia niezbędne do ustalenia ilości wykonanych robót. Wykonawca będzie na bieżąco dokonywał zapisów pomiarów wykonanych wspólnie z Inspektorem Nadzoru, w szczególności wszystkich robót zanikających i ulęgających za-kryciu. Inspektor Nadzoru wraz z Wykonawcą wspólnie uzgodnią sposób prowadzenia Książki Obmiarów, tak aby była ona podstawą do sporządzenia TER - ów i podpisania odbioru robót w danym okresie rozliczeniowym. 4) wbudowanie materiałów zgodnych z normami i posiadających aprobatę techniczna oraz deklarację zgodności, 5) wykonanie wszystkich prac związanych z realizacją przedmiotu umowy zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi, prawem budowlanym, zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej i innymi obowiązującymi przepisami, 6) wykonanie na własny koszt wszelkich robot niezbędnych i tych, których konieczność wykonania ujawni się w trakcie ich prowadzenia, a które można było prze-widzieć na podstawie wizji lokalnej, której Wykonawca dokonał przed złożeniem oferty, 7) wyposażenie swoich pracowników oraz sprzętu w stosowne oznakowanie umożliwiające identyfikację w czasie prowadzenia prac, 8) zabezpieczenie istniejących znaków geodezyjnych oraz urządzeń zabezpieczających te znaki podlegających ochronie zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. 2005 Nr 240,poz. 2027 z późn. zm.), 9) zapewnienie sprzętu, urządzeń, pracowników i materiałów potrzebnych do wykonania badań na etapie przygotowania się do robót oraz podczas realizacji budowy zgodnie z wymaganiami zawartymi w Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych, zwanymi dalej SST. Koszty wykonania wszystkich próbek oraz prze-prowadzenia badań poniesie Wykonawca. 10) posiadanie lub dostęp do laboratorium wyposażonego w sprzęt do badań kontrolnych wymaganych SST, 11) przedstawienie do zatwierdzenia Inspektorowi nadzoru wymaganych świadectw jakości (aktualnych aprobat technicznych, deklaracji zgodności) na wszelkie wbudowywane materiały minimum 14 dni przed planowanym wbudowaniem, 12) ponoszenie odpowiedzialności za właściwe wykonanie robót, zapewnienie warun-ków bezpieczeństwa, utrzymanie porządku na budowie oraz metody organizacyj-no - techniczne stosowane na terenie budowy, 13) ponoszenie odpowiedzialności za działania, uchybienia i zaniedbania pracowników podwykonawcy w przypadku powierzenia podwykonawcy wykonania robót objętych przedmiotem zamówienia, 14) utrzymanie w sposób bezpieczny ruchu pojazdów na wszystkich drogach publicz-nych i ich częściach (ścieżki rowerowe, chodniki, torowiska itp.) zajmowanych przez Wykonawcę, lub z których korzysta, 15) zapewnienie bezpieczeństwa, utrzymanie oznakowania pionowego i poziomego, utrzymanie nawierzchni, w tym również odśnieżania w okresach zimowych od-cinków znajdujących się na terenie budowy oraz odcinków przekazanych przez Zamawiającego podczas realizacji robót dla ruchu tymczasowego, 16) utrzymanie na własny koszt stałego dostępu do wszystkich posesji przez cały okres realizacji robót, 17) podjęcie na własną odpowiedzialność i na swój koszt wszelkich środków zapobie-gawczych wymaganych przez rzetelną praktykę budowlaną oraz aktualne oko-liczności, aby zabezpieczyć nieruchomości sąsiadujące z placem budowy i znaj-dujące się w nich budynki przed jakimkolwiek oddziaływaniem, czy uszkodze-niami, 18) uzyskanie uzgodnień od władz lokalnych i właścicieli innych urządzeń uzbrojenia terenu, terminów włączenia i wyłączenia oraz wszelkich innych warunków doty-czących prowadzenia robót. Wszelkie wymagania zawarte w tych uzgodnieniach, włączone do projektu wykonawczego są obligatoryjne dla Wykonawcy. 19) ponoszenie odpowiedzialności w stosunku do Zamawiającego i osób trzecich za wszelkie skutki finansowe z tytułu jakichkolwiek roszczeń wniesionych przez właścicieli nieruchomości lub budynków sąsiadujących z placem budowy w zakre-sie w jakim Wykonawca odpowiada za takie zakłócenia czy szkody, 20) zapoznanie się z umiejscowieniem wszystkich istniejących instalacji, w szczegól-ności takich jak: kanalizacja, odwodnienie, linie i słupy teletechniczne i elek-tryczne, światłowody, wodociągi, gazociągi i podobne, przed rozpoczęciem ja-kichkolwiek wykopów lub innych prac mogących uszkodzić istniejące instalacje. Każdorazowo przed przystąpieniem do wykonywania robót ziemnych Wykonawca wykona kontrolne wykopy w celu zidentyfikowania podziemnej instalacji, której uszkodzenie może stanowić zagrożenie bezpieczeństwa ruchu lub spowodować szkody osób trzecich. 21) ponoszenie odpowiedzialności za wszelkie uszkodzenia dróg, rowów odwadniają-cych, wodociągów i gazociągów, słupów i linii energetycznych, kabli, punktów osnowy geodezyjnej i instalacji jakiegokolwiek rodzaju spowodowane przez niego lub jego Podwykonawców podczas wykonywania Robót. Wykonawca niezwłocznie naprawi wszelkie powstałe uszkodzenia a także, jeśli to konieczne, przeprowadzi inne prace niezbędne dla usunięcia powstałej szkody na własny koszt. 22) ponoszenie odpowiedzialności za szkody i zniszczenia spowodowane na terenie przekazanym Wykonawcy - w tych elementach terenu i jego urządzeniach , które będą użytkowane po zakończeniu robót, nie przewidziane do rozbiórki (np.: zie-leńce, krzewy, drzewa, znaki drogowe, chodniki, jezdnie, ogrodzenia, mała archi-tektura, itp.), 23) naprawa na własny koszt szkód i zniszczeń w wykonanych robotach - obiektach spowodowanych zdarzeniami losowymi i innymi powstałymi prze odbiorem koń-cowym obiektu, 24) prowadzenie robót przez 6 dni tygodniu (od poniedziałku do soboty włącznie), a w okresie od 1 kwietnia do 31 października - w systemie dwuzmianowym w go-dzinach 6.00 - 22.00, 25) zapewnienie organom nadzoru budowlanego, Inspektorowi nadzoru i wszystkim osobom przez niego upoważnionym dostępu do terenu budowy oraz wszystkich miejsc, gdzie są wykonywane lub gdzie przewiduje się wykonywanie robót zwią-zanych z realizacją umowy, 26) stosowanie się do wszystkich poleceń Inspektora nadzoru, które są zgodne z SST oraz prawem obowiązującym w Polsce, 27) informowanie Inspektora nadzoru o problemach lub okolicznościach, które mogą wpłynąć na jakość robót lub opóźnienie terminu zakończenia robót, 28) przekazywanie wszystkich TER - ów w wersji papierowej i elektronicznej, 29) zgłaszanie wpisem do dziennika budowy Inspektorowi Nadzoru gotowości do od-bioru robót zanikających i ulegających zakryciu. Zgłoszenie winien Wykonawca przedstawić z minimum jednodniowym wyprzedzeniem planowanego zakończenia robót przewidzianych do odbioru. Inspektor Nadzoru ma obowiązek przystąpić do odbioru robót w terminie 3 dni roboczych od daty wpisu w dzienniku budowy. 30) uzyskanie potwierdzenia odbioru robót związanych z przebudową sieci i urządzeń umieszonych w pasie drogowym prze właścicieli tych sieci i urządzeń, 31) opracowanie szczegółowego harmonogramu zamknięć torowych na torze szlako-wym Rzeszów - Jasło oraz na torze bocznicowym WSK Rzeszów. Niezależnie od tego Wykonawca winien spisać z odpowiednimi służbami PKP Polskie Linie Kole-jowe S.A. regulamin postępowania w zakresie zamykania i przywracania ruchu kolejowego na torach, 32) zorganizowanie robót w ten sposób, aby umożliwić ruch kołowy i pieszy w trakcie realizacji umowy na przebudowywanym odcinku lub zorganizowanie odpowiednich objazdów, 33) poniesienie kosztów zamknięć torowych na torze szlakowym Rzeszów - Jasło, 34) zorganizowanie terenu budowy, w tym wykonanie dróg i szlaków komunikacyj-nych (tymczasowej organizacji ruchu), ogrodzenia, instalacji i punktów poboru wody i energii elektrycznej dla potrzeb budowy, zabudowań tymczasowych i do-konanie wszelkich innych czynności niezbędnych do właściwego wykonania prac, 35) zapewnienie obsługi geodezyjnej na wszystkie roboty zgodnie z wymaganiami zawartymi w SST obejmującej: wznowienie i stabilizację granic pasa drogowego, wytyczenie elementów ulicy wraz z obiektami i uzbrojeniem terenu w oparciu o osnowę geodezyjną oraz wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, 36) dbanie o nienaruszenie stałych punktów geodezyjnych i ich odtworzenie po wy-konaniu przedmiotu umowy, 37) przekazywanie na bieżąco do Wydziału Geodezji Urzędu Miasta Rzeszowa - Grodzkiego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Rzeszowie wszystkie zamierzone szczegóły w terenie, powstałe w wyniku prowadzenia robót budowlanych, celem przyśpieszenia aktualizacji map, a w efekcie szybszego uzy-skania końcowej mapy geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, wraz z doko-naniem zmiany użytku - zgodnie z ustawą - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2005 r. nr 240, poz. 2027 ze zmianami) i ustawą o ochronie gruntów rolnych i leśnych (Dz. U. z 2004 r. nr 121, poz. 1266 ze zmianami), 38) ponadto obowiązkiem Wykonawcy jest: a) przewiezienie drewna z wycinki drzew na wskazane przez Zamawiającego miejsce w granicach Rzeszowa; drewno winno być pocięte na odcinki długości 1 m, aby umożliwić ręczny załadunek, b) dostarczenie do magazynu użytkownika PGE Dystrybucja Rzeszów sp. z o.o. materiałów z rozbiórki i demontażu (dotyczy wysięgników, opraw sodowych, kabli) Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia rozliczenia się z właści-wym właścicielem materiałów, c) posegregowanie, oczyszczenie i przetransportowanie materiałów z rozbiórki nadających się do ponownego wbudowania na wskazane przez zamawiającego miejsca składowania dla materiałów takich jak: krawężniki betonowe, słupki do znaków, znaki drogowe, destrukt, kruszywo kamienne, d) usunięcie pozostałych materiałów z rozbiórki poza plac budowy we własnym zakresie z poszanowaniem przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o od-padach (Dz. U. z 2007 r. nr 39, poz. 251 ze zm.), 39) realizacja robót objętych zamówieniem z pomocą sprzętu oraz przy udziale osób podanych w ofercie. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania potencjału technicznego i kadrowego przez cały okres objęty umową z zastrzeżeniem § 5 ust. 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli wypełnienia obowiązków w tym zakresie pod rygorem naliczenia kar umownych zgodnie z § 10 ust. 1 pkt 1) umowy, 40) dostarczenie przed odbiorem dokumentów gwarancyjnych na zainstalowane urządzenia, 41) wykonanie na własny koszt pobrania próbek oraz przeprowadzenie badań, 42) przeprowadzenie na żądanie Zamawiającego dodatkowych badań, a jeżeli badania te wykażą zastosowanie materiałów lub wykonanie robót niezgodnie z umową - pokrycie kosztów tych badań..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego w trybie zamówienia z wolnej ręki, które stanowić będą nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego. Zamówienia te będą dotyczyć przedmiotu zamówienia określonego w Specyfikacji i polegać będą na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45.23.10.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu 45.22.11.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy mostów 45.23.20.00 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli 45.21.33.20 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych związanych z transportem kolejowym 45.23.41.15 - Roboty w zakresie sygnalizacji kolejowej .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.07.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: W niniejszym postępowaniu Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 1 140 000,00 zł (słownie złotych: jeden milion sto czterdzieści tysięcy 00/100).

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny na etapie składania ofert

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: Wykonawca zrealizował:co najmniej dwa zadania polegające na przebudowie lub budowie drogi (ulicy) klasy G lub wyższej o podobnym charakterze i stopniu trudności jak przedmiot zamówienia i długości drogi co najmniej 1000 m każde i wartości robót co najmniej 20 000 000,00 zł łącznie,i co najmniej jedno zadanie polegające na budowie lub przebudowie obiektu mostowego o długości nie mniejszej niż 30 m i zadanie/a polegające na wykonaniu kanalizacji deszczowej lub sanitarnej o średnicy 2000 mm o łącznej długości min. 400 m i o średnicy 1400 mm o łącznej długości min. 1000 m.Oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu Zamawiający dokona sprawdzając kompletność oraz poprawność złożonych dokumentów metodą spełnia/nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował narzędziami, wyposażeniem zakładu i urządzeniami technicznymi, tj.:koparko-ładowarka 0,25-0,6 m3 -2 szt. lub koparka 0,25-0,6 m3 i ładowarka min. 1,0 m3 - po 1 szt., samochód samowyładowczy 10 - 15 t - 8 szt., samochód dostawczy - 1szt., walec wibracyjny samojezdny stalowy ciężki 12-15 Mg - 1 szt.,walec wibracyjny samojezdny stalowy średni 8-12 Mg - 1 szt., walec ogumiony - 1szt., rozściełacz mas bitumicznych z automatycznym sterowaniem ułożenia warstw zgodnie z niweletą i grubością wraz z podgrzewaną płytą wibracyjną - 1 szt., skrapiarka z kontrolowanym wydatkiem lepiszcza - 1 szt. szczotka mechaniczna - 1szt., wytwórnia mas bitumicznych o wydajności min. 100 mg/godz.- 1 szt., samochód specjalny liniowy z platformą i balkonem - 1 szt., zestaw igłofiltrowy,zagęszczarka - 2 szt., pompy do wody brudnej - 2 szt.,szalunki do zabezpieczenia wykopów wys. 6 m,zestaw urządzeń do przepychu metodą tarczową średnicy 2 500 mm - 1 kpl.,wyposażenie specjalne i standardowe do wykonania prac renowacyjnych w technologii Compact Pipe - 1 kpl, laboratorium: Wykonawca winien posiadać własne zaplecze laboratoryjne lub mieć dostęp do usług laboratorium wyposażonego w sprzęt do przeprowadzenia badań w trakcie realizacji zamówienia.Oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu Zamawiający dokona sprawdzając kompletność oraz poprawność złożonych dokumentów metodą spełnia/nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, tj.: kierownik budowy: osoba z uprawnieniami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi, lub odpowiadającymi im ważnymi uprawnieniami budowlanymi wydanymi na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, winien wykazać się doświadczeniem jako kierownik budowy w realizacji minimum dwóch zadań dotyczących przebudowy lub budowy drogi (ulicy) klasy G lub wyższej o długości minimum 1000 m, kierownik robót drogowych:osoba z uprawnieniami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi, lub odpowiadającymi im ważnymi uprawnieniami budowlanymi wydanymi na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,winien wykazać się doświadczeniem jako kierownik robót drogowych lub kierownik budowy w realizacji minimum dwóch zadań dotyczących przebudowy lub budowy drogi (ulicy) klasy G lub wyższej o długości minimum 1000 m każde zadanie, kierownik robót branży mostowej:osoba z uprawnieniami budowlanymi w specjalności mostowej bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi, lub odpowiadającymi im ważnymi uprawnieniami budowlanymi wydanymi na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,w opisie doświadczenia zawodowego winien wykazać się doświadczeniem w realizacji jako kierownik budowy minimum jednego zadania dotyczącego budowy lub przebudowy obiektu mostowego o długości nie mniejszej niż 30 m, kierownik robót branży sanitarnej:osoba z uprawnieniami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi, lub odpowiadającymi im ważnymi uprawnieniami budowlanymi wydanymi na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,w opisie doświadczenia zawodowego winien wykazać się kierowaniem:wykonania sieci kanalizacji deszczowej lub sanitarnej o średnicy 2000 mm i łącznej długości min. 400 m i średnicy 1400 mm o łącznej długości 1000 m,wykonania sieci wodociągowej o średnicy 500 mm i wzwyż o łącznej długości 500 m, renowacji sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej metodą Compact Pipe, wykonania sieci cieplnej preizolowanej, kierownik robót branży elektrycznej: osoba z uprawnieniami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi, lub odpowiadającymi im ważnymi uprawnieniami budowlanymi wydanymi na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,w opisie doświadczenia zawodowego winien wykazać się kierowaniem co najmniej dwoma zadaniami w branży elektrycznej (w zakresie sieci).Oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu Zamawiający dokona sprawdzając kompletność oraz poprawność złożonych dokumentów metodą spełnia/nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 8 000 000,00 zł. Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę min. 40 000 000,00 zł. Wartości podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego Wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia dokumentu. Oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu Zamawiający dokona sprawdzając kompletność oraz poprawność złożonych dokumentów metodą spełnia/nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu: 1) pisemne zobowiązanie tych podmiotów do zrealizowania części zamówienia, zawierające zakres czynności, które te podmioty zobowiązują się wykonać - w przypadku, gdy Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów; 2) pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy potencjału technicznego na okres ich udziału w wykonywaniu zamówienia, zawierające także listę sprzętu, który zostanie przez ten podmiot udostępniony - w przypadku, gdy Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu polega na potencjale technicznym; 3) pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy osób na okres ich udziału w wykonywaniu zamówienia, zawierające także listę osób, które zostaną przez ten podmiot udostępnione - w przypadku, gdy Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów; 4) pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, zawierające także wysokość środków finansowych które mogą zostać przez ten podmiot udostępnione - w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnianie warunków polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów. 2.Ofertę stanowi wypełniony Formularz Oferty oraz niżej wymienione dokumenty: 1) Oświadczenia i dokumenty wymagane postanowieniami pkt 7 SIWZ. 2) Pełnomocnictwo do złożenia oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności, co do wykonania których pełnomocnik jest upoważniony. Pełnomocnictwo musi być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem. 3) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - dotyczy tylko Wykonawców wspólnie ubiegających się o uzyskanie zamówienia. Pełnomocnictwo musi być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem. 4. Kserokopia gwarancji lub poręczenia, jeśli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz. W przypadku, gdy Wykonawca wniesie wadium w pieniądzu winien dołączyć do oferty kopię polecenia przelewu na rachunek Zamawiającego potwierdzoną za zgodność z oryginałem. Wadium w pozostałych formach wpłaty należy w formie oryginału złożyć w siedzibie Zamawiającego (pok. 601, VI piętro), a do oferty załączyć kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy. 5) Kosztorys ofertowy opracowany na podstawie załączonego przedmiaru i projektu wraz z tabelą elementów scalonych według dołączonego wzoru. 6) Wstępny harmonogram prac sporządzony z podaniem wartości w układzie miesięcznym wg dołączonego wzoru, przy czym wartość robót w 2010 r. nie może przekroczyć kwoty 18 852 616,89 zł (z VAT), w tym; etap I - 16 912 616,89 zł (z VAT), etap II - 1 940 000,00 zł (z VAT), a wartość robót w 2011 r. nie przekroczy kwoty wartości zamówienia brutto pomniejszonej o kwotę wartości robót z 2010 r. zarówno dla etapu I jak i II.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty dot. zmiany terminu realizacji zamówienia, wynagrodzenia oraz zakresu przedmiotowego zamówienia na zasadach niżej określonych. 2.Termin realizacji zamówienia może być zmieniony w przypadku, gdy opóźnienie w wykonaniu przedmiotu umowy spowodowane będzie koniecznością, która wystąpiła z przyczyn niezależnych od Wykonawcy po zawarciu umowy, np.: 1) gdy zajdzie konieczność wykonania robót dodatkowych i uzupełniających, które będą niezbędne do prawidłowego wykonania i zakończenia robót objętych umową podstawową a ich wykonanie wraz z opracowaniem dokumentacji (jeżeli zajdzie taka konieczność) wymagać będzie więcej niż 3 tygodnie. 2) wystąpienie warunków pogodowych mających wpływ na niemożliwość prowadzenia robót budowlanych jak: długotrwałe intensywne opady trwające powyżej 14 dni, powódź (czas niezbędny na osuszenie zalanego terenu i możliwość kontynuacji lub rozpoczęcia robót),wczesny okres zimowy, opady śniegu, niskie temperatury, które zgodnie z SST uniemożliwiają prowadzenie robót. 3) wystąpienie okoliczności powodujących konieczność opracowania oraz uzyskania dodatkowych materiałów niezbędnych do prawidłowego zakończenia zadania (np. pozwolenia na budowę lub jego zmiany/ zgłoszenia w zakresie koniecznych zmian), 4) konieczność przeprowadzenia prac archeologicznych, ekshumacyjnych. 3. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany nazwy zadania na potrzeby programów dotyczących dofinansowania, jeżeli w trakcie realizacji umowy pojawi się możliwość skorzystania z programu, którego wymogi będzie spełniać niniejsze zadanie. 4. Zamawiający dopuszcza możliwość skrócenia płatności faktur końcowych w przypadku zmiany terminu wykonania umowy lub wystąpienia robót dodatkowych lub uzupełniających warunkujących wykonanie umowy na zamówienie podstawowe i w celu zapłacenia faktury w roku budżetowym, w którym umowa jest realizowana. 5. Poza przypadkami określonymi wyżej, zmiany postanowień zawartej umowy będą mogły nastąpić w następujących przypadkach: 1) zaistnienia omyłki pisarskiej lub rachunkowej, 2) zaistnienia, po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez która na potrzeby niniejszego warunku rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej strony umowy więzi prawnej o charakterze niezależnym od stron, którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, którego nie można uniknąć, ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, której nie można przypisać drugie stronie; za siłę wyższą, warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia; 3) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub stwierdzenia stron.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.erzeszow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Zarząd Dróg i Zieleni, Rzeszów, ul. Targowa 3 (pok. 320).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.07.2010 godzina 09:45, miejsce: Miejski Zarząd Dróg i Zieleni, Rzeszów, ul. Targowa 1 (pok. 601).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie jest planowane do współfinansowania ze środków UE w ramach: Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 - 2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.