eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Hrubieszów › Rewitalizacja Centrum Hrubieszowa poprzez porządkowanie przestrzeni publicznej Śródmieścia oraz renowacja zdegradowanej substancji mieszkaniowej z otoczeniem

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-07-12

Hrubieszów: Rewitalizacja Centrum Hrubieszowa poprzez porządkowanie przestrzeni publicznej Śródmieścia oraz renowacja zdegradowanej substancji mieszkaniowej z otoczeniem
Numer ogłoszenia: 142191 - 2013; data zamieszczenia: 12.07.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Hrubieszów , ul. mjr H. Dobrzańskiego "Hubala" 1, 22-500 Hrubieszów, woj. lubelskie, tel. 084 6962380 w. 54, faks 084 6962380.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.miasto.hrubieszow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rewitalizacja Centrum Hrubieszowa poprzez porządkowanie przestrzeni publicznej Śródmieścia oraz renowacja zdegradowanej substancji mieszkaniowej z otoczeniem.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Zakres zamówienia obejmuje m.in.: Zadanie 1 Rewitalizacja Bazaru Miejskiego. Zgodnie z programem funkcjonalno - użytkowym stanowiącym załącznik nr 11 do SIWZ przewiduje się następujący zakres robót budowlanych na terenie Bazaru Miejskiego: - wykonanie nowej nawierzchni bazaru wraz ze schodami terenowymi przy chodniku wraz z murkiem oporowym - wykonanie modernizacji odwodnienia terenu - oświetlenie bazaru - budowa boksów handlowych - ogrodzenie terenu całego bazaru - monitoring wizyjny - zmodernizowanie parkingów bazarowych od strony ul. Ludnej i Prostej - Remont budynku przy ul. Ludnej Zadanie 2 Przebudowa ul. Rynek na Deptak Miejski. Zgodnie z programem funkcjonalno - użytkowym stanowiącym załącznik nr 11 do SIWZ przewiduje się następujący zakres prac przy przebudowie ul. Rynek na Deptak Miejski: - likwidacja skweru zielonego - utwardzenie kostką brukową całości placu i ciągu pieszo - jezdnego - budowa sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w ulicy Rynek od ulicy Sutki - monitoring wizyjny - mała architektura - umiejscowienie lamp ulicznych - przebudowa odwodnienia - urządzenie zieleni - tablica informacyjna z planem miasta - Hot spot Zadanie 3 Rewitalizacja Parku Miejskiego Zgodnie z programem funkcjonalno - użytkowym stanowiącym załącznik nr 11 do SIWZ przewiduje się następujący zakres prac: - naprawa ogrodzenia - wykonanie remontu dwóch wejść od strony ul. Narutowicza - zakup i montaż nowych ławek parkowych - zakup i montaż koszy na śmieci - wykonanie chodnika z kostki wokół pomnika B. Prusa - wykonanie dojść do tablic informacyjnych i pamiątkowych - zagospodarowanie terenu przy studni koło dębu Sobieskiego - wykonanie dużej tablicy informacyjnej z aktualnym planem miasta Hrubieszowa - urządzenie zieleni parkowej - uzupełnienie placu zabaw - wykonanie studni chłonnych - remont szaletu miejskiego Zadanie 4 Zagospodarowanie placu przy Hrubieszowskim Domu Kultury. Zgodnie z programem funkcjonalno - użytkowym stanowiącym załącznik nr 11 do SIWZ przewiduje następujący zakres prac: - utwardzenie nawierzchni dojazdowej i placu kostką brukową - remont muru oporowego, cokołu i ogrodzenia od strony wschodniej i południowej - remont boksów garażowych - przebudowanie zejścia do piwnicy i wykonanie lekkich zadaszeń nad wszystkimi czterema wejściami - likwidacja barier architektonicznych - wymiana oświetlenia zewnętrznego - urządzenie zieleni - mała architektura Zadanie 5 Parkingi przy ulicy Targowej i Ludnej. Zgodnie z programem funkcjonalno - użytkowym stanowiącym załącznik nr 11 do SIWZ przewiduje się następujący zakres prac: - ilość stanowisk - 20 + 20 - oświetlenie - ogrodzenie Zadanie 6 Remont budynku mieszkalnego przy ul. Staszica 9 - obiekt zabytkowy. Ze względu na bardzo zły stan techniczny obiekt wymaga gruntownego remontu. 2. Przedmiot zamówienia został opisany w poniższym opracowaniu. - Program funkcjonalno-użytkowy (załącznik nr 11) 3. Przedmiot zamówienia obejmuje: Etap I - faza projektowa (zamówienie w tej fazie obejmuje m.in.): 1. Materiały przygotowawcze i przedprojektowe: a) aktualizację mapy dla celów projektowych, b) badanie geologiczne w zakresie: - wykonanie odwiertów na głębokość wynikającą z przyjętej konstrukcji - określenie nośności gruntu, - ustalenie poziomu wód gruntowych, - wykonanie obliczeń sprawdzających posadowienie budynku, - opracowanie wniosków oraz rozwiązań technologicznych w przypadku niestabilnego gruntu lub wysokiego poziomu wód gruntowych, - opracowanie wniosków oraz rozwiązań technologicznych ciężkich izolacji przeciwwodnych w przypadku wysokiego poziomu wód gruntowych, 2. Inwentaryzacje niezbędne do opracowań projektowych 3. Koncepcja 4. Projekt zagospodarowania terenu wraz z uzyskaniem opinii ZUD 5. Projekt Budowlany Projekt budowlany powinien być opracowany: - na podstawie materiałów wyjściowych - ściśle według wymagań zawartych w Dz. U. 2010 Nr 243 poz. 1623 z późn. zm. USTAWA z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, doprecyzowanych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego - na podstawie aktualnych podkładów geodezyjnych, - w takim zakresie szczegółowości, by możliwa była jednoznaczna ocena zaproponowanych w nim rozwiązań projektowych oraz uzyskanie wszystkich wymaganych opinii, uzgodnień, zatwierdzeń i pozwoleń wymaganych przez Prawo budowlane oraz wynikających z innych ustaw/przepisów 6. Informacja o planie BIOZ 7. Charakterystyka energetyczna 8. Projekty wykonawcze: a) projekt architektoniczno-budowlany b) projekt branży konstrukcyjnej c) projekt branży sanitarnej d) projekt branży elektrycznej e) projekt branży drogowej f) projekt stałej organizacji ruchu g) projekt czasowej organizacji ruchu h) projekt zieleni i) projekt elementów małej architektury 9. STWiORB 10. Część kosztowa: przedmiary robót, kosztorysy ofertowe, kosztorysy inwestorskie 11. Inne opracowania niezbędne do realizacji robót i zatwierdzenia dokumentacji. UWAGA : Przy opisywaniu rozwiązań projektowych Wykonawca nie będzie wskazywał znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia lub gdy nie może opisać urządzenia lub materiału za pomocą dostatecznie dokładnych określeń. W takim przypadku opisowi towarzyszyć będą określenia -lub równoważny-, co w konsekwencji powoduje, iż wymieniony konkretny produkt otrzymuje charakter jedynie przykładowy. W przypadku zastosowania rozwiązań równoważnych Wykonawca zobowiązany jest podać parametry równoważności. Ponadto Wykonawca przy opisywaniu rozwiązań projektowych zobowiązany jest do stosowania art. 30 ustawy Prawo zamówień publicznych. UWAGA : Dokumentację techniczną należy opracować na podstawie załączonego Zestawienia elementów do wykonania dla poszczególnych zadań - stanowiącego załącznik Nr 12. Harmonogram Rzeczowo - Finansowy realizacji przedmiotu zamówienia zostanie opracowany przez wykonawcę i zaakceptowany przez Zamawiającego w terminie 10 dni od dnia podpisania umowy. Etap II - faza wykonania robót budowlanych: 1. Wykonawca zobowiązany jest do stosowania tylko takich materiałów, które spełniają wymagania Ustawy Prawo Budowlane i Ustawy o Wyrobach Budowlanych oraz takich, które posiadają wymagane dokumenty dopuszczenia do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie. 2. Wykonawca ma obowiązek realizować roboty w taki sposób, by nie zakłócić funkcjonowania obiektów sąsiednich. 3. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić, żeby materiały i urządzenia tymczasowo składowane na budowie były zabezpieczone przed uszkodzeniem oraz musi utrzymywać ich jakość. 4. Roboty budowlane powinien wykonywać zgodnie z wymaganiami ogólnymi STWiORB, którą należy wykonać na etapie opracowywania dokumentacji 5. Rozpoczęcie budowy może nastąpić po uprawomocnieniu pozwolenia na budowę i protokolarnym przekazaniu placu budowy. 6. Wykonawca ma obowiązek zorganizować i przeprowadzić roboty w sposób bezpieczny, niestwarzający zagrożenia dla osób przebywających na terenie inwestycji. W szczególności jest odpowiedzialny za: - sporządzenie i przedłożenie Zamawiającemu, przed rozpoczęciem robót, Planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia - prowadzenie robót budowlanych zgodnie z wymogami BHP 1. 7. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić kierowanie Robotami objętymi Kontraktem, tak długo jak będzie to konieczne, przez osoby posiadające kwalifikacje oraz spełniające wymagania określone w ustawie Prawo Budowlane. Niezapewnienie przez Wykonawcę personelu do kierowania robotami daje prawo Inżynierowi do wstrzymania robót w całości lub części. Jakakolwiek przerwa w realizacji Robót wynikająca z braku personelu do kierowania robotami będzie traktowana jako przerwa zaistniała z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy i nie może stanowić podstawy do zmiany czasu na ukończenie robót. 8. Przed przystąpieniem do wykonywania robót budowlanych Wykonawca przekaże Zamawiającemu do akceptacji szczegółowy harmonogram rzeczowo-finansowy zawierający asortymenty robót i harmonogramy płatności. Przedłożony harmonogram musi być zgodny z wymaganymi przez Zamawiającego terminami wykonania zamówienia. 9. Podane przez Zamawiającego ewentualne nazwy, mają charakter przykładowy, a ich wskazanie ma na celu określenie oczekiwanego standardu, przy czym Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych w zakresie sporządzonego opisu przedmiotu zamówienia. 10. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych na pojedyncze Zadania. 11. Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach projektu -Rewitalizacja Centrum Hrubieszowa poprzez porządkowanie przestrzeni publicznej śródmieścia oraz renowacja zdegradowanej substancji mieszkaniowej z otoczeniem-współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi priorytetowej III Atrakcyjność obszarów miejskich i tereny inwestycyjne; Działanie 3.2 Rewitalizacja zdegradowanych obszarów miejskich - Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.22.00.00 - Usługi projektowania architektonicznego 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.11.12.50 - Badanie gruntu 45.11.12.91 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 45.11.27.00 - Roboty w zakresie kształtowania terenu 45.11.27.10 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych 45.11.27.11 - Roboty w zakresie kształtowania parków 45.11.27.20 - Roboty w zakresie kształtowania terenów sportowych i rekreacyjnych 45.11.27.23 - Roboty w zakresie kształtowania placów zabaw 45.11.27.30 - Roboty w zakresie kształtowania dróg i autostrad 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków 45.21.23.14 - Roboty budowlane w zakresie pomników historycznych lub miejsc pamięci 45.21.23.50 - Budynki o szczególnej wartości historycznej lub architektonicznej 45.22.00.00 - Roboty inżynieryjne i budowlane 45.26.00.00 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.03.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości: 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100).

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału polegającego na posiadaniu wiedzy i doświadczenia w oparciu o: a) Załącznik-Wykaz wykonanych robót. Warunek zostanie uznany za spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał minimum 1 robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie (w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623 z późn. zm.) deptaków lub placów służących celom handlowo - rekreacyjnym wraz z zagospodarowaniem terenu i udokumentuje, że robota ta została wykonana w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona. b) Załącznik - Wykaz wykonanych usług. Warunek zostanie uznany za spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał: dla zadania Nr 1 - co najmniej 1 dokumentację projektową, których przedmiotem było wykonanie projektu budowlano-wykonawczego z zakresu budowy, przebudowy lub odbudowy placów targowych, handlowych dla zadania Nr 2 - co najmniej 1 dokumentację projektową, których przedmiotem było wykonanie projektu budowlano-wykonawczego z zakresu budowy lub przebudowy - deptaków miejskich, placów służących celom handlowo - rekreacyjnym lub innym celom rekreacyjnym, rozrywkowym czy spacerowym. dla zadania Nr 3 - co najmniej 1 dokumentację projektową, których przedmiotem było wykonanie projektu budowlano-wykonawczego z zakresu budowy lub przebudowy terenów zielonych oraz z zakresu remontu przebudowy lub budowy obiektów kubaturowych. dla zadania Nr 4 - co najmniej 1 dokumentację projektową, których przedmiotem było wykonanie projektu budowlano-wykonawczego z zakresu budowy lub przebudowy dojść lub dojazdów do budynków wraz z zagospodarowaniem terenu. dla zadania Nr 5 - co najmniej 1 dokumentację projektową, których przedmiotem było wykonanie projektu budowlano-wykonawczego z zakresu robót drogowych w skład, których wchodziła budowa lub przebudowa parkingów. dla zadania Nr 6 - co najmniej 1 dokumentację projektową, których przedmiotem było wykonanie projektu budowlano-wykonawczego z zakresu remontu, przebudowy lub odbudowy budynku, który był wpisany do rejestru zabytków.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału polegającego na dysponowaniu osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w oparciu o Załącznik-Wykaz osób oraz Zał. Oświadczenie o posiadaniu wymaganych uprawnień. Warunek zostanie uznany za spełniony, gdy Wykonawca wykaże dysponowanie (wraz z podstawą do dysponowania) osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia: a) projektanci: Rewitalizacja Bazaru Miejskiego - Wykonawca musi dysponować: co najmniej jedną osobą - projektantem z uprawnieniami do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej, co najmniej jedną osobą - projektantem branży budowlanej posiadającym uprawnienia budowlano - konstrukcyjne bez ograniczeń, oraz co najmniej jedną osobą projektantem branży sanitarnej z uprawnieniami do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych i wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, co najmniej jedną osobą - projektantem branży elektrycznej z uprawnieniami do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, co najmniej jedną osobą - projektantem branży drogowej z uprawnieniami budowlanymi do projektowania dróg i ulic bez ograniczeń. Przebudowa ul. Rynek na Deptak Miejski - Wykonawca musi dysponować: co najmniej jedną osobą - projektantem z uprawnieniami do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej, co najmniej jedną osobą - projektantem branży drogowej z uprawnieniami budowlanymi do projektowania dróg i ulic bez ograniczeń, jedną osobą - projektantem branży budowlanej posiadającym uprawnienia budowlano - konstrukcyjne bez ograniczeń, co najmniej jedną osobą - projektantem branży elektrycznej z uprawnieniami do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, co najmniej jedną osobą projektantem branży sanitarnej z uprawnieniami do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych i wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń. Rewitalizacja Parku Miejskiego - Wykonawca musi dysponować: co najmniej jedną osobą - projektantem z uprawnieniami do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej oraz co najmniej jedną osobą - projektantem branży budowlanej posiadającym uprawnienia budowlano - konstrukcyjne bez ograniczeń, co najmniej jedną osobą - projektantem branży elektrycznej z uprawnieniami do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, co najmniej jedną osobą projektantem branży sanitarnej z uprawnieniami do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych i wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, co najmniej jedną osobą - projektantem branży drogowej z uprawnieniami budowlanymi do projektowania dróg i ulic bez ograniczeń. Hrubieszowski Dom Kultury - Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym:, co najmniej jedną osobą - projektantem branży drogowej z uprawnieniami budowlanymi do projektowania dróg i ulic bez ograniczeń, co najmniej jedną osobą - projektantem z uprawnieniami do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej, co najmniej jedną osobą - projektantem branży elektrycznej z uprawnieniami do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, co najmniej jedną osobą projektantem branży sanitarnej z uprawnieniami do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych i wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, co najmniej jedną osobą - projektantem branży budowlanej posiadającym uprawnienia budowlano - konstrukcyjne bez ograniczeń. Parkingi przy ulicy Targowej i Ludnej - Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym: co najmniej jedną osobą - projektantem z uprawnieniami do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej oraz co najmniej jedną osobą - projektantem branży budowlanej posiadającym uprawnienia budowlano - konstrukcyjne bez ograniczeń, co najmniej jedną osobą - projektantem branży drogowej z uprawnieniami budowlanymi do projektowania dróg i ulic bez ograniczeń, co najmniej jedną osobą - projektantem branży elektrycznej z uprawnieniami do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń. Budynek mieszkalny przy ulicy Staszica 9 - Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym: co najmniej jedną osobą - projektantem z uprawnieniami do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej, co najmniej jedną osobą - projektantem branży budowlanej posiadającym uprawnienia budowlano - konstrukcyjne oraz posiadającym uprawnienia do projektowania obiektów zabytkowych (osoba uprawniona do projektowania obiektów zabytkowych musi posiadać zaświadczenie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków), co najmniej jedną osobą - projektantem branży elektrycznej z uprawnieniami do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, co najmniej jedną osobą projektantem branży sanitarnej z uprawnieniami do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych i wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń. b) Kierownikiem budowy: minimum jedną osobą dla każdego zadania posiadającą uprawnienia do pełnienia funkcji technicznych w budownictwie tj. do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń w tym jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi przy obiektach zabytkowych zgodnie z wymogami właściwych przepisów prawa. c) Kierownikami robót dla każdego zadania: -kierownik robót branży architektonicznej - kierownik robót branży drogowej - kierownik robót branży sanitarnej - kierownik robót branży elektroenergetycznej posiadającymi uprawnienia budowlane uprawniające do prowadzenia robót w przewidzianych w zakresie zamówienia. Osoby przewidziane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie muszą posiadać wymagane uprawnienia, które zostały wydane zgodnie z ustawą Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (z późn. zmianami) art. 12 ustęp 1 ppkt. 2, ustęp 7, art.12a lub uprawnienia uzyskane na podstawie przepisów obowiązujących przed wejściem w życie ustawy prawo budowlane z 1994 r., natomiast w przypadku osób, które uzyskały uprawnienia w innych krajach Unii Europejskiej a także osób z Europejskiego Obszaru Gospodarczego (tj. Królestwo Norwegii, Księstwo Lichtensteinu, Republika Islandii) i obywateli Konfederacji Szwajcarskiej posiadane uprawnienia muszą spełniać warunki określone w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394). Osoby spoza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej muszą się legitymować decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub decyzją o prawie do świadczenia usług transgranicznych, wydanymi przez właściwe rady izby inżynierów, albo udokumentować, że zdały egzamin na uprawnienia budowlane przed właściwą Izbą. Zgodnie z przepisami prawa budowlanego zakres uprawnień budowlanych kierownika budowy i kierowników robót branżowych powinien pozwalać na prowadzenie robót w zakresie przewidzianym w zamówieniu. Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji poza funkcją kierownika budowy i kierownika robót.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Ponadto, oprócz oświadczeń lub dokumentów jakich należy dostarczyć w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału, Wykonawca obowiązany jest dołączyć do oferty: a)dowód wniesienia wadium. b) ofertę przetargową (z ceną netto i z podatkiem VAT) (wzór - zał. 1) c) wykaz części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza zlecić podwykonawcy (wzór - Zał. I). d) w przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia, do oferty należy załączyć dokument (np. odpowiednią umowę) ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 23 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. e) w przypadku podpisania oferty i innych dokumentów przez osobę/osoby, które nie są wymienione w odpisie z właściwego rejestru do oferty należy załączyć dokument potwierdzający prawo do reprezentowania podmiotu przez osobę/osoby podpisujące ofertę.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, która może nastąpić wyłącznie za zgodą obu Stron wyrażoną w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności. 1) Zakazana jest zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z zastrzeżeniem poniższych warunków. 2) Dopuszczalne są następujące rodzaje zmiany treści Umowy: - Zmiana stawki i kwoty podatku VAT oraz wynagrodzenia brutto określonych w umowie, - Waloryzacja wynagrodzenia polegająca na zmianie wynagrodzenia, o którym mowa w Umowie, - Zmniejszenie zakresu Przedmiotu Umowy, - Zmiana materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń, - Zmiana harmonogramu robót i finansowania - Zmiana terminu realizacji Przedmiotu Umowy, 3. Zmiany umowy przewidziane w ust. 1 pkt. 2 dopuszczalne są na następujących warunkach: - Odpowiednio do przepisów prawa wprowadzających zmianę, - Pod warunkiem wzrostu wskaźnik wzrostu cen produkcji budowlano-montażowej ogłaszanym przez Prezesa GUS w Monitorze Polskim o 5 % w stosunku do jego poziomu z dnia podpisania umowy, - Gdy jego wykonanie w pierwotnym zakresie nie leży w granicach uzasadnionego interesu Zamawiającego, - Gdy wykorzystanie materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub ofercie stanie się niemożliwe bądź podyktowane będzie usprawnieniem procesu budowy, zwiększeniem bezpieczeństwa na budowie, pod warunkiem nie zwiększania ceny, - gdy wykonanie zamówienia w określonym pierwotnie terminie nie leży w interesie Zamawiającego; - działania siły wyższej, uniemożliwiającej wykonanie umowy w określonym pierwotnie terminie; - zaistnienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonywanie prac budowlanych lub spełnienie wymogów technologicznych, udokumentowanych w dzienniku budowy; - błędów w dokumentacji projektowej, których usunięcie będzie wymagało naniesienia przez projektanta poprawek lub zmian w projekcie; - realizacji w drodze odrębnej umowy prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy, powodującego konieczność skoordynowania prac i uwzględnienia wzajemnych powiązań. - przedłużenie terminu uzgadniania przez Zamawiającego otrzymanej dokumentacji ponad okres 7 dni - wystąpienia niezależnego od Wykonawcy przedłużania się pozyskiwania uzgodnień i warunków do projektowania od dysponentów mediów, ZUDP i innych właściwych organów czy instytucji oraz przedłużanie się pozyskiwania wszelkich decyzji niezbędnych do otrzymania koniecznych uzgodnień i pozwolenia na budowę, trwającego ponad dwa miesiące od daty złożenia poszczególnych opracowań lub dokumentów do uzgodnienia we właściwej instytucji, - braku zgód właścicieli gruntów objętych zainwestowaniem, na dysponowanie gruntem dla potrzeb inwestycji, - przerwy w dostawie prądu, wody, gazu, trwającej ponad 7 dni, - konieczności zmniejszenia zakresu przedmiotu zamówienia, gdy jego wykonanie w pierwotnym zakresie nie leży w interesie Zamawiającego, - wydłużenia terminów dostaw materiałów z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, - konieczności uzyskania decyzji lub uzgodnień, mogących spowodować wstrzymanie robót, - konieczności zmiany harmonogramu robót i finansowania, - konieczności wykonania dodatkowych badań i ekspertyz, - wystąpienia prac lub badań archeologicznych, powodujących konieczność wstrzymania robót objętych niniejszą umową, 4. Zmiany umowy przewidziane w ust. 1 dopuszczalne są w następującym zakresie: 1) W okresach kwartalnych o wskaźnik wzrostu cen produkcji budowlano-montażowej ogłaszanym przez Prezesa GUS w Monitorze Polskim 2) Na materiały, urządzenia i sprzęt posiadające co najmniej takie same parametry jakościowe i cechy użytkowe, jak te, które stanowiły podstawę wyboru oferty 3) W zakresie wynikającym ze zmian w planie finansowym Zamawiającego a) o okres umożliwiający osiągnięcie uzasadnionego interesu Zamawiającego, b) o okres działania siły wyższej oraz potrzebny do usunięcia skutków tego działania, c) o czas trwania niesprzyjających warunków atmosferycznych d) o okres nanoszenia przez projektanta poprawek bez zmian w projekcie trwających ponad 7 dni; e) o okres niezbędny do wykonania prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy, realizowanych w drodze odrębnej umowy, f) o okres uzgadniania przez Zamawiającego otrzymanej dokumentacji ponad okres 7 dni g) o najdłuższy okres czasu przez jaki okoliczności te wystąpiły, h) na okres niezbędny do pozyskania prawa do dysponowania odpowiednim gruntem i) o okres występowania przerwy w dostawie prądu, wody lub gazu, trwającej ponad 7 dni, j) o okres proporcjonalny do zmienionych ilości robót, k) o okres proporcjonalny do zmniejszonego zakresu, l) o okres wydłużenia terminów dostaw materiałów ponad 7 dni, ł) o okres niezbędny do uzyskania wymaganych decyzji bądź uzgodnień. m) o okres proporcjonalny do zmian wynikających ze zmienionego harmonogramu, n) o okres niezbędny do wykonania dodatkowych ekspertyz, prac lub badań, o) o okres niezbędny do wykonania dodatkowych ekspertyz, prac lub badań. 4). Zmianie terminu zakończenia zamówienia podstawowego: a) Spowodowane warunkami atmosferycznymi - Klęski żywiołowe b) Spowodowane warunkami geologicznymi, archeologicznymi - Niewybuchy, niewypały, wykopaliska archeologiczne 5). Zmianie dotyczącej zakresu robót i wynagrodzenia: a) Nieprzewidziane kolizje z robotami prowadzonymi równolegle przez inne podmioty. W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji jak: zmiana sposobu wykonania, materiałów, technologii, lokalizacji wbudowywanych urządzeń oraz zmiana terminu i wynagrodzenia. b) Okoliczności powodujące zmniejszenie zakresu przedmiotu zamówienia. W przypadku zmniejszenia zakresu przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego, wynagrodzenie należne wykonawcy za wykonane roboty pozostaje w takim stosunku do umownego wynagrodzenia ryczałtowego, w jakim wykonane roboty budowlane pozostają do całości robót wyszczególnionych w łączącej strony umowie. Zmiana wartości ustalona zostanie na podstawie kosztorysu ofertowego. 6). Zmianach osobowych a) Zmiana osób przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne spełniające warunki określone w SIWZ. b) Zamawiający dopuszcza możliwość wyrażenia zgody na wykonywanie robót przez podwykonawców nie wskazanych w ofercie lub zakres nie wskazany w ofercie jako planowany do powierzenia podwykonawcom. Zamiana taka nie wymaga aneksu do umowy i może być przeprowadzona przy zachowaniu procedury zatwierdzenia podwykonawców wynikającej z przepisów prawa i SIWZ.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.um.hrubieszow.bip.lubelskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta w Hrubieszowie ul. mjr H. Dobrzańskiego Hubala 1, 22-500 Hrubieszów - Wydział Promocji i Rozwoju Gospodarczego tel. 84 696 2380 w. 33..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.08.2013 godzina 10:30, miejsce: Siedziba Zamawiającego (sekretariat), bądź przesłać na poniższy adres Zamawiającego: Urząd Miasta w Hrubieszowie ul. Mjr H. Dobrzańskiego Hubala1, 22-500 Hrubieszów.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach projektu Rewitalizacja Centrum Hrubieszowa poprzez porządkowanie przestrzeni publicznej śródmieścia oraz renowacja zdegradowanej substancji mieszkaniowej z otoczeniem, współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi priorytetowej III Atrakcyjność obszarów miejskich i tereny inwestycyjne; Działanie 3.2 Rewitalizacja zdegradowanych obszarów miejskich - Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.