eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Istebna › Przebudowa mostu na drodze gminnej Zadolina 617 093 S w km 0+080 - w ramach usuwania skutków powodzi

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-07-05

Istebna: Przebudowa mostu na drodze gminnej Zadolina 617 093 S w km 0+080 - w ramach usuwania skutków powodzi
Numer ogłoszenia: 135749 - 2013; data zamieszczenia: 05.07.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy w Istebnej , Istebna 1000, 43-470 Istebna, woj. śląskie, tel. 033 8556500 w. 39.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ug.istebna.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa mostu na drodze gminnej Zadolina 617 093 S w km 0+080 - w ramach usuwania skutków powodzi.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia polega na wykonaniu robót budowlanych pn: Przebudowa mostu na drodze gminnej Zadolina 617 093 S w km 0+80 w ramach usuwania skutków powodzi. Przebudowa przedmiotowego mostu nie zmieni charakteru zagospodarowania terenu. W ramach przebudowy nie będzie dokonywana zmiana lokalizacji obiektu. Oś mostu pozostanie niezmieniona. Przyjęto, że krawędź projektowanego przyczółka od strony Istebnej Centrum będzie pokrywała się z krawędzią istniejącej podpory mostu. 1) Podstawowe parametry projektowanego mostu: - Zaprojektowano most o konstrukcji ramowej z rozporą w postaci belek prefabrykowanych DS9 połączonych przegubowo z podporami. Belki DS9 zespolone są monolityczną płytą żelbetową o grubości min. 24 cm. Prefabrykaty mają kształt prostokątny o szerokości 89 cm i wysokości równej 19 cm. W przekroju poprzecznym prefabrykaty w ilości 5 szt. rozmieszczone są w rozstawie 90 cm z wyjątkiem prefabrykatów skrajnych które odsunięte są od sąsiednich elementów o 165 mm. Analizowany obiekt znajduje się na prostej, płyta ustroju nośnego pod jezdnią znajduje się w dwustronnym spadku równym 2,0% w kierunku osi jezdni, spadek na kapach równy jest 4% w stronę jezdni. Podpory ramy zaprojektowano jako żelbetowe ściany oparte na wierconych palach żelbetowych o600 mm. Trzon podpór o przekroju prostokątnym posiada grubość 0,90 m. Długość ściany czołowej wynosi 5,30 m. Z każdej strony obiektu zaprojektowano płyty przejściowe o długości 3,0 m. W tylnej części podpór wykształcone zostały półki pod płyty przejściowe o wysięgu 0,30 m. Od strony górnej wody zaprojektowano skrzydła równoległe do osi drogi natomiast skrzydła od strony dolnej wody ukształtowane są pod kątem 42o w stosunku do ściany przedniej przyczółka. Zbrojenie podpór, płyty zespalającej i pali zaprojektowano ze stali BSt500. Na połączeniu nasypu drogowego z obiektem przewidziano ułożenie siatki poliestrowej do zbrojenia betonów asfaltowych 0 szerokości 1,5 m. Przyjęte rozwiązanie konstrukcyjne w formie obiektu ramowego posadowionego na palach jest w przypadku pokonywanej przeszkody rozwiązaniem optymalnym pod względem konstrukcyjnym, uzasadnionym również względami ekonomicznymi i estetycznymi. Takie rozwiązanie zminimalizuje ilość materiału konstrukcyjnego oraz ograniczy czas budowy do minimum. 2) Podstawowe parametry techniczne mostu: - długość ustroju nośnego 9,45 m, - rozpiętość teoretyczna 8,55 m; - szerokość całkowita 5,70 m; - szerokość jezdni: 4,00 m; - gzyms z bariero poręczą 2x0,85 m; - klasa obciążenia B wg PN-85/S-10030 - spadek podłużny 1%. 3) Rozwiązania konstrukcyjno - materiałowe: - DS9: B45 (C35/45); - Beton płyty zespalającej B35 (C30/37); - Beton podpór B35 (C30/37); - Stal zbrojeniowa BSt500. 4) Izolacja: - Izolacja ustroju nośnego powinna zostać wykonana z pojedynczej warstwy papy zgrzewalnej odpornej na uszkodzenia mechaniczne, niewymagającej stosowania warstwy ochronnej. Izolację podziemnej części podpór od strony zasypki przewidziano zabezpieczyć materiałem powłokowym stosowanym na zimno. 5) Nawierzchnia: Konstrukcja nawierzchni na obiekcie: - 4 cm - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego; Konstrukcja nawierzchni na dojazdach: -4 cm - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego; -5 cm - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego; - 20 cm - podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 stabilizowanego mechanicznie. 6) Kapy chodnikowe i gzymsy Zaprojektowano kapy skrajne betonowe monolitycznie połączone z gzymsami, wykształcone z płyty zespalającej ustroju nośnego. Spadek poprzeczny na kapach wynosi 4% w stronę jezdni. Wysokość gzymsu wynosi 60 cm, a grubość 45 cm. Przed betonowaniem należy przy górnej powierzchni kap zamocować elementy zakotwienia bariero poręczy. 7) Urządzenia bezpieczeństwa ruchu: Na całej długości obiektu zaprojektowano krawężniki wykształcone z płyty zespalającej ustroju nośnego. Na krawędziach obiektu zastosowano bariero poręczę ze słupkami co 1 m lub 1,33 m. Wysokość górnej krawędzi prowadnicy bariery powinna wynosić 75 cm od poziomu góry kapy. 8) Umocnienie skarp potoku: Dno potoku pod obiektem oraz po 1,0 m przed i za mostem zostanie umocnione kamieniem łamanym typu ciężkiego układanym ręcznie. Skarpy potoku planuje się umocnić koszami siatkowo kamiennymi. Warunki ogólne dla zadania 1. Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji na roboty objęte zamówieniem minimum - 60 miesięcy. 2. Rozliczenie finansowe należy prowadzić na podstawie kosztorysu powykonawczego. 3. Inwestor wymaga ciągłego nadzoru na zadaniu przez uprawnionego kierownika budowy. 3. Szczegółowy zakres robót do wykonania określa przedmiar robót, kosztorys ślepy, Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz dokumentacje projektowe tj: - Projekt Wykonawczy Przebudowa mostu na drodze gminnej Zadolina 617 093 S w km 0+080 w ramach usuwania skutków powodzi..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.23.33.20 - Fundamentowanie dróg 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45.11.12.91 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 45.23.32.90 - Instalowanie znaków drogowych 45.23.32.52 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic 45.22.00.00 - Roboty inżynieryjne i budowlane 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.10.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 2,

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca udokumentuje, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert wykonał jedną robotę o charakterze podobnym do przedmiotu zamówienia (tj. budowa, przebudowa, odbudowa lub remont obiektu mostowego lub przepustu). Aby spełnić ten warunek, praca, na którą powołuje się wykonawca musi być ukończona, a wartość odebranych i wykonanych robót nie mniejsza niż - 150.000,00 brutto (w przypadku inwestycji, których wartość została wyrażona w umowie w innej walucie niż PLN należy dokonać przeliczenia tej kwoty na PLN przy zastosowaniu średniego kursu NBP na dzień zakończenia inwestycji), oraz załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone - załącznik nr 5. Ocena spełnienia warunku zostanie przeprowadzona na podstawie załącznika nr 5 do SIWZ - wykaz najważniejszych robót budowlanych oraz dowodów, że roboty te zostały wykonane należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 2,

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; to jest: Wykonawca musi wykazać że dysponuje lub będzie dysponował wykwalifikowanym personelem, który ma uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: - mostowej. Ocena spełniania warunków zostanie przeprowadzona na podstawie załącznika nr 6 do SIWZ - wykaz osób.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 2,

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ (wskazana data podpisania), 2) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy - jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza (dotyczy również spółki cywilnej) o ile nie wynika z pozostałych dokumentów dostarczonych przez Wykonawcę. 3) zobowiązanie innych podmiotów, w szczególności pisemne, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, wymagane w przypadku, gdy Wykonawca polega na ich zasobach na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy; 4) oświadczenia, wykonawcy o spełnieniu wymagań określonych w art. 22 ust.1 ustawy załącznik nr 2 do SIWZ (wskazana data podpisania), 5) kosztorysy ofertowe wykonane metodą uproszczoną, polegającą na obliczeniu wartości kosztorysowej robót objętych przedmiarem jako sumy iloczynów ilości jednostek przedmiarowych robót i ich cen jednostkowych bez podatku od towarów i usług.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Na podstawie art. 144 ust. 1 Ustawy Pzp. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany treści umowy w stosunku do oferty, w następujących przypadkach i na następujących zasadach, za obopólną zgodą stron: 1) Zmiany ogólne: A. Możliwa jest: a. zmiana adresu / siedziby Zamawiającego / Wykonawcy, b. zmiana osób występujących po stronie Zamawiającego / Wykonawcy, c. zmiana będąca skutkiem poprawy omyłki oczywistej. B. Nie jest dopuszczalna zmiana Wykonawcy, z wyjątkiem sukcesji generalnej, przekształcenia, dziedziczenia spółek handlowych zgodnie z ksh, sukcesji z mocy prawa. 2) Zmiany rzutujące na termin wykonania umowy: A. możliwe jest przedłużenie terminu zakończenia umowy o czas opóźnienia, jeżeli opóźnienie to wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego i jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, w zakresie następujących obowiązków Zamawiającego. a. przekazanie placu budowy, b. przekazanie dokumentów budowy, B. Możliwa jest zmiana terminu wykonania umowy, ewentualnie wstrzymanie lub wznowienie usług, ze względu na: a. oczekiwanie Wykonawcy na niezbędne opinie, decyzje administracyjne ( opóźnienie spowodowane przez urzędy ), b. przedłużenie procedury przetargowej, c. uwarunkowania społeczne np. protesty petycje, d. konieczność prowadzenia uzgodnień z właścicielami urządzeń obcych lub właścicielami nieruchomości, e. roboty dodatkowe, f. zmianę zastosowanych materiałów i technologii wykonania robót, g. zmiany stanu prawnego, h. warunki geotechniczne, których nie można było przewidzieć, i. niesprzyjające warunki atmosferyczne, j. działania sił natury, uznane za stan klęski żywiołowej, k. wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej w szczególności tych, które wynikają z błędów projektowych lub niedostosowania projektu do faktycznych warunków terenowych, a także zmian powodujących poprawę efektywności ekonomicznej inwestycji. l. wydłużenie terminu realizacji umowy z Wykonawcą robót. C. Wykonawca nie będzie miał prawa do przedłużenia terminu zakończenia umowy jeżeli przedłużenie wynika z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 3. Zmiany rzutujące na wynagrodzenie: A. Możliwa jest zmiana postanowień umowy w związku: a) ze zmianą stawki podatku od towarów i usług (VAT), b) z obniżeniem kosztów wykonania usługi a tym samym wynagrodzenia Wykonawcy, c) z rezygnacją z części usług, d) z rozliczeniem wynikającym z iloczynu faktycznie wykonanych robót i ich wartości ofertowych, e) z wydłużeniem terminu świadczenia usług w ramach niniejszej umowy. 4. Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy: 1. Sposób inicjowania zmian: a) Wykonawca wnioskuje do Zamawiającego w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany, b) Zamawiający wnioskuje do Wykonawcy w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany. 2. Przyczyny dokonania zmian postanowień umowy oraz uzasadnienie takich zmian należy opisać w stosownych dokumentach takich jak notatka służbowa, pismo Wykonawcy, protokół konieczności itp. 3. W rezultacie dokonania czynności opisanych w pkt. a i b może dojść do podpisania przez strony aneksu do umowy. Projekt aneksu przygotowuje Zamawiający.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.istebna.bip.info.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Istebna 43-470 Istebna 1000 tel. 033 855-65-00 wew. 46..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.07.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Istebna 43-470 Istebna 1000 pok. 102 (sekretariat UG).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.