eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rawa Mazowiecka › Realizacja kursów zawodowych dla uczestników projektu nr RPLD.11.03.01-10-0050/16 "Buduj karierę podczas stażu" realizowanego przez Zespół Szkół - Centrum Edukacji Zawodowej i Ustawicznej im. Mikołaja Kopernika w Rawie Mazowieckiej, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014 - 2020 Działanie XI.3. Kształcenie zawodowe

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2017-01-24

Ogłoszenie nr 13429 - 2017 z dnia 2017-01-24 r.

Rawa Mazowiecka: Realizacja kursów zawodowych dla uczestników projektu nr RPLD.11.03.01-10-0050/16 "Buduj karierę podczas stażu" realizowanego przez Zespół Szkół - Centrum Edukacji Zawodowej i Ustawicznej im. Mikołaja Kopernika w Rawie Mazowieckiej, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014 - 2020 Działanie XI.3. Kształcenie zawodowe
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak

Nazwa projektu lub programu
Projekt nr RPLD.11.03.01-10-0050/16 "Buduj karierę podczas stażu" realizowany przez Zespół Szkół - Centrum Edukacji Zawodowej i Ustawicznej im. Mikołaja Kopernika w Rawie Mazowieckiej, współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014 - 2020 Działanie XI.3. Kształcenie zawodowe.

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 341549 - 2016


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Szkół - Centrum Edukacji Zawodowej i Ustawicznej im. Mikołaja Kopernika w Rawie Mazowieckiej, krajowy numer identyfikacyjny 18809600000, ul. ul. Zwolińskiego  46, 96200   Rawa Mazowiecka, państwo Polska, woj. łódzkie, tel. 46 815 41 41, faks 46 815 41 41, e-mail zsceziu@hoga.pl
Adres strony internetowej (URL): http://rawa-kopernik.internetdsl.pl/bip

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Jednostki organizacyjne administracji samorządowej

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Realizacja kursów zawodowych dla uczestników projektu nr RPLD.11.03.01-10-0050/16 "Buduj karierę podczas stażu" realizowanego przez Zespół Szkół - Centrum Edukacji Zawodowej i Ustawicznej im. Mikołaja Kopernika w Rawie Mazowieckiej, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014 - 2020 Działanie XI.3. Kształcenie zawodowe

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie kursów zawodowych dla uczestników projektu nr RPLD.11.03.01-10-0050/16 "Buduj karierę podczas stażu" realizowanego przez Zespół Szkół - Centrum Edukacji Zawodowej i Ustawicznej im. Mikołaja Kopernika w Rawie Mazowieckiej,współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014 - 2020 Działanie XI.3. Kształcenie zawodowe Część 1 KURS OBSŁUGI KOPARKO - ŁADOWARKI Głównym zadaniem kursu jest uzyskanie przez uczestników kursu kwalifikacji zawodowych w zawodzie operator koparko - ładowarki w zakresie III klasy uprawnień oraz po zdaniu egzaminu wpisu do książki operatora maszyn roboczych. Kurs (176h w tym 116h zajęć teoretycznych i 60h zajęć praktycznych) z egzaminem i dojazdami na zajęcia dla grupy 10 osobowej dla kształcących się w zawodzie technik budownictwa. Zamawiający przewiduje utworzenie 1 grupy szkoleniowej 10 osobowej. Zaangażowanie osoby prowadzącej w wymiarze 176 godzin dydaktycznych. Realizacja zgodnie z harmonogramem projektu (1 grupa w roku 2017). Część 2 KOMPUTEROWE KURSY SPECJALISTYCZNE MODUŁ A Kurs z zakresu obsługi oprogramowania Autodesk Revit tj. narzędzia do modelowania informacji o budynku w technologii BIM (BIM - z ang. Building Information Modeling). Kurs 30 godzinny z zakresu wykorzystania oprogramowania Autodesk Revit dla grupy 10 osobowej dla kształcących się w zawodzie technik budownictwa. Szkolenie z tabletem. Realizacja kursu w siedzibie Zamawiającego - ZSCEZiU im. M. Kopernika w Rawie Mazowieckiej. Zamawiający przewiduje utworzenie 2 grup szkoleniowych 10 osobowych. Zaangażowanie osoby prowadzącej w wymiarze 30 godzin/grupę-Razem 60 godzin dydaktycznych. Realizacja zgodnie z harmonogramem projektu (1 grupa w roku 2016 i 1 grupa w roku 2018). MODUŁ B Kurs tworzenia stron internetowych WordPress z pozycjonowaniem SEO. Kurs (30 godzinny) dla grupy 10 osobowej dla kształcących się w zawodzie technik informatyk, którzy dzięki szkoleniu nabędą umiejętności z zakresu programowania i poznaniu takich języków programowania jak php, mysql, javascript, css, html i będą przygotowani do samodzielnego tworzenia stron internetowych. Realizacja kursu w siedzibie Zamawiającego - ZSCEZiU im. M. Kopernika w Rawie Mazowieckiej. Zamawiający przewiduje utworzenie 2 grup szkoleniowych 10 osobowych. Zaangażowanie osoby prowadzącej w wymiarze 30 godzin/grupę-Razem 60 godzin dydaktycznych. Realizacja zgodnie z harmonogramem projektu (1 grupa w roku 2017 i 1 grupa w roku 2018). MODUŁ C Kurs z zakresu zasad prowadzenia sprzedaży i organizacji pracy sprzedawcy z wykorzystaniem programu Gestor GT, Subiekt GT. Kurs (30 godzinny) dla grupy 10 osobowej dla kształcących się w zawodzie technik handlowiec. Realizacja kursu w siedzibie Zamawiającego - ZSCEZiU im. M. Kopernika w Rawie Mazowieckiej. Zamawiający przewiduje utworzenie 2 grup szkoleniowych 10 osobowych. Zaangażowanie osoby prowadzącej w wymiarze 30 godzin/grupę-Razem 60 godzin dydaktycznych. Realizacja zgodnie z harmonogramem projektu (1 grupa w roku 2016 i 1 grupa w roku 2017). MODUŁ D Kurs z zakresu tworzenia sklepu internetowego e-sklep. Kurs (40 godzinny) dla grupy 10 osobowej dla kształcących się w zawodzie technik handlowiec. Realizacja kursu w siedzibie Zamawiającego - ZSCEZiU im. M. Kopernika w Rawie Mazowieckiej. Zamawiający przewiduje utworzenie 2 grup szkoleniowych 10 osobowych. Zaangażowanie osoby prowadzącej w wymiarze 40 godzin/grupę-Razem 80 godzin dydaktycznych. Realizacja zgodnie z harmonogramem projektu (1 grupa w roku 2017 i 1 grupa w roku 2018). CZĘŚĆ 3 KURSY Z ZAKRESU GRAFIKI KOMPUTEROWEJ MODUŁ A Kurs grafiki komputerowej poziom podstawowy i zaawansowany. Kurs (100 godzinny) dla grupy 10 osobowej dla kształcących się w zawodzie technik informatyk. Ukończenie kursu grafiki umożliwia uczestnikom rozpoczęcie pracy na stanowisku grafika komputerowego. Program kursu obejmuje teorię i praktyczne ćwiczenia, które skutecznie wdrożą do pracy z programami graficznymi Adobe Illustrator, InDesign, Corel Draw oraz przygotują do wykorzystywania w zaawansowanym zakresie jednego z programów: Adobe Illustrator, InDesign, Corel Draw lub Adobe Photoshop. Realizacja kursu w siedzibie Zamawiającego - ZSCEZiU im. M. Kopernika w Rawie Mazowieckiej. Zamawiający przewiduje utworzenie 2 grup szkoleniowych 10 osobowych. Zaangażowanie osoby prowadzącej w wymiarze 100 godzin/grupę-Razem 200 godzin dydaktycznych. Realizacja zgodnie z harmonogramem projektu (1 grupa w roku 2017 i 1 grupa w roku 2018). MODUŁ B Kurs z zakresu obsługi programu Adobe Photoshop. Kurs 32 godzinny z zakresu obsługi programu Adobe Photoshop dla gr10os. dla kształcących się w zawodzie technik informatyk. Kurs przekrojowy w zakresie podstawowym obejmujący wykorzystanie najpopularniejszego programu graficznego do m.in. porządkowania i edytowania materiałów, tworzenia i udostępniania obrazu, w tym twórczej edycji fotografii cyfrowej. Realizacja kursu w siedzibie Zamawiającego - ZSCEZiU im. M. Kopernika w Rawie Mazowieckiej. Zamawiający przewiduje utworzenie 3 grup szkoleniowych 10 osobowych. Zaangażowanie osoby prowadzącej w wymiarze 32 godziny/grupę-Razem 96 godzin dydaktycznych. Realizacja zgodnie z harmonogramem projektu (1 grupa w roku 2016, 1 grupa w roku 2017 i 1 grupa w roku 2018). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ 1.Kursy mają służyć zdobyciu dodatkowych kompetencji przez uczestników projektu zwiększających ich szanse na rynku pracy. 2.Zajęcia w ramach kursów będą się odbywać w weekendy, ferie, wakacje ewentualnie w dni nauki w szkole popołudniami po zakończeniu zajęć lekcyjnych przez uczestników kursu. 3.Zakres usługi obejmuje: a)zapewnienie kadry dydaktycznej w postaci wykładowców/instruktorów posiadających zasób wiedzy, wymagane uprawnienia, doświadczenie zawodowe i przygotowanie dydaktyczne zapewniające właściwą realizację kursu, b)przeprowadzenia zajęć, w ilości podanej w załączniku nr 1, w siedzibie Zamawiającego (z wyjątkiem zajęć w części 1) c)opracowanie szczegółowego programu kursu, d)przygotowanie materiałów szkoleniowych dla każdego uczestnika kursu, e)dostarczenie dodatkowego niezbędnego wyposażenia wskazanego w załączniku nr 1 do SIWZ do realizacji zajęć w: MODULE A dla części 2 oraz w MODULE B dla części 3 f)przeprowadzenie kursu głównie w formie zajęć praktycznych, instruktażu, warsztatów (zajęcia teoretyczne nie mogą dominować w trakcie kursu), g)prowadzenie dokumentacji kursu oznakowanej zgodnie z zasadami zawartymi w Podręczniku wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności 2014-2020 w zakresie informacji i promocji. (listy obecności uczestników, dzienniki zajęć, ankiety ewaluacyjne) i jej przekazanie Zamawiającemu w terminie do 3 dni kalendarzowych od zakończenia kursu. h)zorganizowanie i przeprowadzenie na zakończenie kursu sprawdzianu wiedzy uczestników oraz pokazu zdobytych umiejętności w terminie ustalonym z zamawiającym. i)przygotowanie i wydanie w terminie do 3 dni kalendarzowych od zakończenia kursu zaświadczeń/ certyfikatów o ukończeniu kursu dla uczestników, którzy ukończyli kurs z wynikiem pozytywnym, j)sfinansowania pierwszego przystąpienia uczestnika kursu do egzaminu zewnętrznego/państwowego,w przypadku części 1 k)zapewnienie materiałów zużywalnych w ilościach wystarczających dla każdego uczestnika zajęć, l)zapewnienie innych warunków realizacji kursu w tym: badań lekarskich, ubezpieczenia uczestników od następstw nieszczęśliwych wypadków, odzieży roboczej/ochronnej, pokrycie kosztów egzaminu państwowego jeśli rodzaj kursu tego wymaga, m)pokrycie kosztów dojazdu uczestników kursu w przypadku, gdy zachodzi konieczność przeprowadzenia zajęć lub egzaminu poza Rawą Mazowiecką, n)poinformowanie uczestników o współfinansowaniu kursów przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014 - 2020 Działanie XI.3. Kształcenie zawodowe.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:

Tak


II.5) Główny Kod CPV: 80000000-4
Dodatkowe kody CPV: 80310000-0, 80530000-8, 80500000-9

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1   NAZWA: Kurs obsługi koparko-ładowarki
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 23/11/2016
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT21580
WalutaPLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert1
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Ośrodek Szkolenia AGAT s.c.Ryszard Przyłucki, Wojciech Kroc,  szkolenia.skierniewice@gmail.com,  96-126 Godzianów, Kawęczyn 15 ,  96-126,  Kawęczyn,  kraj/woj. łódzkie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 21580
Oferta z najniższą ceną/kosztem 21580
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 21580
Waluta: PLN


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:

CZĘŚĆ NR: 2   NAZWA: Komputerowe kursy specjalistyczne
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 23/11/2016
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT70100
Waluta


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert1
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Zakład Doskonalnia Zawodowego w Łodzi, Osrodek Skolenia Zawodowego nr 20 w Rawie Mazowieckiej,  okzrawamaz@neostrada.pl,  Al. konstytucji 3 Maja 2,  96-200,  Rawa Mazowiecka,  kraj/woj. łódzkie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 70100
Oferta z najniższą ceną/kosztem 70100
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 70100
Waluta: PLN


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:

CZĘŚĆ NR: 3   NAZWA: Kursy z zakresu grafiki komputerowej
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 23/11/2016
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT90000
WalutaPLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert1
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
S PARTNERS Sp. z o.o.,  grandkom@grandkom.pl,  ul. Jana Kozietulskiego 39 Belsk Duży,  05-622,  Belsk Duży,  kraj/woj. mazowieckie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 90000
Oferta z najniższą ceną/kosztem 90000
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 90000
Waluta: PLN


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.