eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Uniejów › Organizacja i przeprowadzenie dwóch wydarzeń promocyjnych typu wizyta studyjna i misja gospodarcza w Uniejowie w ramach projektuZwiększenie międzynarodowej rangi gospodarczej Regionu Łódzkiego poprzez działania prowadzone w zakresie promocji gospodarczej regionu przez Gminę Uniejów

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-05-24

Uniejów: Organizacja i przeprowadzenie dwóch wydarzeń promocyjnych typu wizyta studyjna i misja gospodarcza w Uniejowie w ramach projektu: Zwiększenie międzynarodowej rangi gospodarczej Regionu Łódzkiego poprzez działania prowadzone w zakresie promocji gospodarczej regionu przez Gminę Uniejów
Numer ogłoszenia: 132850 - 2016; data zamieszczenia: 24.05.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Uniejów , ul. Błogosławionego Bogumiła 13, 99-210 Uniejów, woj. łódzkie, tel. 063 2888192, faks 063 2888192.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.uniejow.bip.net.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Organizacja i przeprowadzenie dwóch wydarzeń promocyjnych typu wizyta studyjna i misja gospodarcza w Uniejowie w ramach projektu: Zwiększenie międzynarodowej rangi gospodarczej Regionu Łódzkiego poprzez działania prowadzone w zakresie promocji gospodarczej regionu przez Gminę Uniejów.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: III. Opis przedmiotu zamówienia: 1.Klasyfikacja rodzajowa zamówienia - usługa w rozumieniu: ustawy Prawo zamówień publicznych (art. 2 pkt. 10 Pzp). 2.Przedmiotem niniejszego zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie dwóch wydarzeń promocyjnych typu wizyta studyjna i misja gospodarcza w Uniejowie w ramach projektu: Zwiększenie międzynarodowej rangi gospodarczej Regionu Łódzkiego poprzez działania prowadzone w zakresie promocji gospodarczej regionu przez Gminę Uniejów Zamówienie jest dofinansowywane przez Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego w ramach RPO WŁ na lata 2014-2020 Zamawiający wskazuje wstępny harmonogram planowanych wydarzeń w ramowym programie wydarzeń stanowiącym załącznik do niniejszej SIWZ. Zamawiający zastrzega, iż wskazane we wstępnym harmonogramie planowanych wydarzeń w ramowym programie wydarzeń propozycje działań mają charakter orientacyjny, tym samym nie stanowią zobowiązania Zamawiającego do faktycznego zrealizowania proponowanych działań w takim układzie. Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia koncepcji planowanych wydarzeń, uwzględniających co najmniej minimum atrakcji programowych oraz pozostałych wymagań określonych w niniejszej dokumentacji przetargowej. Wykonawca winien dokonać szczegółowej analizy wymogów oraz opisu zawartego we wstępnym harmonogramie, tak aby wydarzenie było interesujące dla odbiorców - zaproszonych gości i spełniało swoje zadanie w odniesieniu do projektu który realizuje Zamawiający tj. promocja regionu. Wykonawca w ramach przedmiotowego zamówienia odpowiada za realizację: - 5-cio dniowej wizyty studyjnej - pod hasłem: Lecznictwo Uzdrowiskowe i EkoInwestycje, w przewidywanym terminie 24-28 lipca 2016r, przewidywana liczba osób została wskazana w w programie ramowym stanowiącym załącznik do niniejszej SIWZ -5-cio dniowej misji gospodarczej - Głównym tematem misji gospodarczej będzie promocja regionalnych usług uzdrowiskowych i ekologicznych rozwiązań na rynkach zagranicznych oraz nawiązanie nowych trwałych kontaktów handlowych; w przewidywanym terminie 25-29 sierpnia 2016r, przewidywana liczba osób została wskazana w opisie przedmiotu zamówienia oraz w programie ramowym stanowiącym załącznik do niniejszej SIWZ. Wykonawca w ramach przedmiotowego zamówienia odpowiada za realizację misji i wizyty w zakresie: zakwaterowania i wyżywienia uczestników, zapewnienia atrakcji programowych, realizacji II-dniowej konferencji oraz bankietu podczas każdego wydarzenia, transportu lokalnego - transfery między atrakcjami w regionie, ubezpieczenia uczestników, zapewnienia koordynatora oraz tłumacza. Wykonawca niniejszego zadania będzie odpowiedzialny za przygotowanie, sprawny przebieg oraz wsparcie organizacyjne dla przedstawicieli Zamawiającego całości wydarzenia od momentu przybycia gości do Uniejowa do momentu ich pożegnania. Informacje organizacyjne: Liczba uczestników: Przewidywana ilość osób w ramach każdego z wydarzeń tj. uczestników personalnie wskazanych przez Zamawiającego na etapie realizacji umowy wynosi: około 150 osób łącznie, w tym: - uczestnicy których udział stały należy przewidzieć - około 30 osób, pobyt stały należy przewidzieć jako 5 dni programowych każdego wydarzenia (cztery doby hotelowe) - uczestnicy których udział czasowy należy przewidzieć - około 50 osób, pobyt czasowy należy przewidzieć jako pojedyncze doby noclegowe tj. nocleg w dniu konferencji, ewentualnie po niej oraz nocleg w dniu wydarzenia medialnego - dodatkowo około 120 osób uczestników lokalnych których udział w wydarzeniach będzie czasowy tj. wyłącznie dzienny (bez noclegów), oraz zmieniający się dla poszczególnych elementów wydarzenia, w tym uczestnicy czasowi którzy korzystają z noclegów okresowo j.w. Zamawiający zastrzega sobie prawo do podania ostatecznej liczby osób stałych oraz lokalnych dla wizyty studyjnej w terminie do 5 dni po dniu zawarcia umowy, przy czym przewidywane zmiany wynosić będą: - dla uczestników stałych wyłącznie in minus w zależności od potwierdzenia udziału zaproszonych przez Zamawiającego uczestników, - dla uczestników tymczasowych wyłącznie in minus w zależności od potwierdzenia udziału zaproszonych przez Zamawiającego uczestników - dla uczestników lokalnych do 10 procent In plus lub In minus. Zamawiający zastrzega sobie prawo do podania ostatecznej liczby osób stałych oraz lokalnych dla misji gospodarczej w terminie do 5 dni przed rozpoczęciem planowanego wydarzenia, przy czym przewidywane zmiany wynosić będą: - dla uczestników stałych wyłącznie in minus w zależności od potwierdzenia udziału zaproszonych przez Zamawiającego uczestników, - dla uczestników tymczasowych wyłącznie in minus w zależności od potwierdzenia udziału zaproszonych przez Zamawiającego uczestników - dla uczestników lokalnych do 10 procent In plus lub In minus. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niezrealizowania umowy w zakresie wynikającym z podanej ilości uczestników pomimo uprzedniego wskazania personalnie ilości osób, w przypadku niestawiennictwa uczestników pomimo potwierdzenia przybycia ze względu na zdarzenia losowe. W takim przypadku, za uczestników nieobecnych Zamawiający wypłaci wykonawcy wyłącznie wynagrodzenie wynikające z faktu odwołania ewentualnych rezerwacji Czas trwania każdego wydarzenia: 5 dni (4 doby hotelowe) Termin wydarzenia: Umowa z wykonawcą wyłonionym w toku niniejszego postępowania zostanie zawarta na okres od dnia podpisania (wstępnie 12.07.2016.) do 31 sierpnia 2016 r. Wstępnie przewidywany przez Zamawiającego termin realizacji wydarzeń przedstawia się następująco: - Wizyta studyjna - inauguracja 24 lipiec (niedziela) zakończenie 28 lipiec (czwartek) - Misja gospodarcza - inauguracja 25 sierpień (czwartek) zakończenie 29 sierpień (poniedziałek) Wskazane powyżej terminy należy traktować jako wstępne, Zamawiający szczegółowy termin organizacji wydarzeń dookreśli na etapie realizacji umowy. Wymagania szczegółowe dla przedmiotu zamówienia: Zakwaterowanie: -Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia usługi hotelarskiej dla wszystkich stałych osób uczestniczących w misji oraz wizycie podczas całego wydarzenia -Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia usługi hotelarskiej dla części lokalnych osób uczestniczących w misji oraz wizycie na okres jednej doby hotelowej w dniu koncertu - Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia usługi hotelarskiej dla części osób z pośród lokalnych uczestników misji oraz wizyty na okres jednej doby w dniu konferencji Wszystkie zaoferowane pokoje winny być w standardzie odpowiadającym minimum 3-gwiazdkom w rozumieniu przepisów § 2 ust. 2 pkt. 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (t.j. Dz. U. 2006 Nr 22 poz. 169) oraz który zapewnia, w ramach prowadzonej działalności: serwowanie gościom śniadania (w formie szwedzkiego stołu. Wymagane minimum: posiłek ciepły: jajecznica lub jajka sadzone, kiełbaski, naleśniki z serem, posiłki na zimno: ser żółty, twarożek, 2 rodzaje wędlin, pomidory, ogórki, miód, dżem, pieczywo ciemne i jasne, masło, kawa, herbata, soki, woda ). Warunki zakwaterowania : - Dla gości stałych pokoje jednoosobowe lub dwuosobowe ale do pojedynczego wykorzystania z pełnym węzłem sanitarnym - Dla gości tymczasowych w przypadku braku możliwości zapewnienia pokojów jednoosobowych w wybranym obiekcie noclegowym dopuszczalne jest zapewnienie miejsc w pokojach dwuosobowych -wyposażone w telewizor - śniadania w formie szwedzkiego stołu. Wymagane minimum: posiłek ciepły: jajecznica lub jajka sadzone, kiełbaski, naleśniki z serem, posiłki na zimno: ser żółty, twarożek, 2 rodzaje wędlin, pomidory, ogórki, miód, dżem, pieczywo ciemne i jasne, masło, kawa, herbata, soki, woda ). - dostęp do WIFI Ze względu na charakter wydarzenia zaleca się aby noclegi były w strefie uzdrowiskowej Wyżywienie -Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia usługi gastronomicznej dla osób uczestniczących w misji oraz wizycie - Wykonawca zapewnia wyżywienie w miejscu zakwaterowania (śniadania i kolacje) oraz obiady zgodnie z planem atrakcji, wymagana kuchnia zróżnicowana w każdym z dni pobytu - z uwzględnieniem takich jak np: potrawy regionalne, tradycyjna kuchnia staropolska, kuchnia wykwintna, kuchnia tematyczna /np. z motywem jednego warzywa/ etc. - Wykonawca zapewnia wyżywienie całodzienne obejmujące minimum - śniadania w formie szwedzkiego stołu. Wymagane minimum: posiłek ciepły: jajecznica lub jajka sadzone, kiełbaski, naleśniki z serem, posiłki na zimno: ser żółty, twarożek, 2 rodzaje wędlin, pomidory, ogórki, miód, dżem, pieczywo ciemne i jasne, masło, kawa, herbata, soki, woda ). - Obiad, co najmniej przystawka, zupa, danie główne oraz deser - przewidywany w formie różnorodnej, adekwatnie do koncepcji -kolację - przewidywana w formie serwowanej co najmniej przystawka, zupa, danie główne oraz deser -przerwy kawowe, kawę, herbatę, napoje zimne (w tym woda niegazowana, gazowana, soki, 2 rodzaje ciasta, małe kanapeczki z wędliną i warzywami, przewidzieć co najmniej 3 szt. na osobę itp.) w trakcie każdego z dni pobytowych, -Wykonawca zapewnia wyżywienie podczas konferencji zarówno w trakcie misji jak i wizyty zgodnie z opisem zawartym w pkt. konferencja -Wykonawca zapewnia wyżywienie podczas bankietu zarówno w trakcie misji jak i wizyty zgodnie z opisem zawartym w pkt. Bankiet Transfery lokalne -Wykonawca zapewnia transport lokalny na terenie Uniejowa oraz regionu tj. wszędzie tam gdzie odbywać się będą atrakcje wydarzeń -Po stronie wykonawcy pozostaje ujęcie w zakresie koncepcji rozmieszczenie atrakcji w terenie oraz zapewnienie sprawnej organizacji transferów do wskazanych miejsc pobytu w przypadku atrakcji regionalnych wszystkim uczestnikom wydarzenia. -Wykonawca zapewnia przewóz uczestników misji, wizyty z hotelu na wszelkie spotkania, imprezy etc. w trakcie pobytu -Przejazdy w regionie związane z realizacją wydarzeń będą odbywać się komfortowymi pojazdami typu bus lub autokar, które zapewni Wykonawca. - Wyposażanie pojazdów min: klimatyzacja, WiFi. - W przypadku awarii technicznej pojazdu w trakcie realizacji zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić zastępczy środek transportu, zgodny ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, w czasie który pozwoli na prawidłową realizację przyjętego planu. Tłumaczenia: -Zamawiający wymaga aby Wykonawca zapewnił minimum jednego tłumacza posiadającego wymaganą przepisami udokumentowaną znajomość języka polskiego i angielskiego -Wykonawca odpowiedzialny będzie za realizację tłumaczenia symultanicznego polsko-angielskiego podczas konferencji w ramach obu wydarzeń; Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia tłumacza, który będzie również towarzyszył uczestnikom zagranicznym podczas każdego wydarzenia. Tłumacz odpowiedzialny będzie za przeprowadzenie tłumaczeń ustnych (konsekutywnych) z języka polskiego na język angielski(i odwrotnie) w trakcie realizacji atrakcji, spotkań, rozmów etc. podczas całego trwania wydarzeń. -Po stronie wykonawcy pozostają koszty pobytu podczas całego wydarzenia osób/osoby pełniącej obowiązki tłumacza oraz koszt urządzeń wymaganych do przeprowadzenia tłumaczenia symultanicznego podczas konferencji. Koordynacja: -Wykonawca zobowiązany jest zapewnić osobę pełniącą funkcję koordynatora wydarzenia, do której obowiązków będzie należeć w szczególności: -sprawowanie, w imieniu Zamawiającego (we współpracy z przedstawicielami Zamawiającego), opieki nad uczestnikami wydarzenia w niezbędnym zakresie, wynikającym z charakteru wydarzenia, a w sytuacjach nieprzewidzianych udzielanie im niezbędnej pomocy, -zapewnienie właściwej realizacji programu wydarzenia, -udzielenie uczestnikom wydarzenia informacji o przepisach obowiązujących turystów oraz podstawowej informacji krajoznawczej, -czuwanie nad sposobem wykonywania usług świadczonych na rzecz uczestników podczas wydarzenia oraz przyjmowanie od nich reklamacji dotyczących świadczonych im usług, -reprezentowanie Zamawiającego wobec kontrahentów świadczących usługi (w charakterze podwykonawców, poddostawców etc.) w trakcie trwania wydarzenia, - dbanie o dobre imię Zamawiającego i nienarażanie go na straty, - pełnienie funkcji negocjatora w przypadku występowania sytuacji konfliktowych w grupie, - warunkowo pełnienie funkcji tłumacza dla uczestników anglojęzycznych w przypadku braku osoby odpowiedzialnej za tłumaczenia, -zgłaszanie Zamawiającemu uwag i opinii z przebiegu wydarzenia; -wnioskowanie w sprawach atrakcji, konieczności zmian etc.. Ubezpieczenie: - Wykonawca zobowiązuje się do ubezpieczenia wszystkich uczestników wydarzeń zarówno w pierwszym jak i w drugim terminie na cały okres realizacji wydarzeń jak również do ubezpieczenia mienia i ewentualnie powierzonych eksponatów itp. osób biorących udział w wydarzeniach. Po stronie wykonawcy jest zapewnienie ubezpieczenia zarówno swoich pracowników jak i wszystkich osób biorących udział w organizacji atrakcji, pokazów, szkoleń, prelekcji, prezentacji etc. - Dodatkowo wykonawca odpowiedzialny jest za ubezpieczenie OC zarówno kontraktowe jak i deliktowe. - Wykonawca zobowiązany będzie do przedstawienia Zamawiającemu umowy ubezpieczenia - oryginału polisy, w terminie najpóźniej na 24 godziny przed rozpoczęciem wydarzenia. Konferencja: - Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania, organizacji oraz przeprowadzenia dwudniowej konferencji branżowej w Uniejowie w ramach każdego z wydarzeń. - Do obowiązków Wykonawcy należało będzie w szczególności: - Zapewnienie Sali konferencyjnej wraz z wyposażeniem dla maksimum 150 osób - Zapewnienie udziału ekspertów w ilości zgodnej z zadeklarowaną w koncepcji stanowiącej załącznik do oferty przetargowej - Zapewnienie tłumaczenia symultanicznego - Zapewnienie recepcji konferencji - Zapewnienie usługi cateringowej podczas konferencji Wykonawca zapewni wyżywienie dla wszystkich uczestników konferencji następującym zakresie: - w czasie trwania Konferencji całodniowe serwisy kawowe (nielimitowana kawa z ekspresu, wrzątek, herbata w pojedynczych torebkach (minimum trzy rodzaje: co najmniej czarna, mięta) mleko, śmietanka, cukier, świeża cytryna , woda mineralna gazowana i niegazowana (łącznie co najmniej 0,5 l na os.), sok owocowy 100 procent (min. 2 rodzaje, łącznie co najmniej 0,3 l na osobę), ciastka (min. 2 rodzaje), owoce sezonowe (min. 2 rodzaje), podane na zastawie ceramicznej lub szklanej, dostępne przez cały czas trwania Konferencji w miejscu wskazanym przez Zamawiającego; - podczas przerwy kawowej każdego dnia Wykonawca zapewni dodatkowo: kanapki, minimum 3 szt./os. w tym: kanapka z pieczonym kurczakiem i warzywami, kanapka z serem camembert i żurawiną, owoce minimum 2 szt./os., kanapka z szynką i warzywami, zestaw finger food min. 4 szt./os., ciasta min. 2 szt./os. - 2 obiady (1 i 2 dzień Konferencji): ciepły posiłek składający się z dwóch dań min. 2 rodzaje zup, w tym jedna zupa krem, min. 200 ml/os., 3 rodzaje dań ciepłych: jedno wegetariańskie, jedno mięsne, jedno mięsne drobiowe, min. 250 g/os. 3 rodzaje dodatków skrobiowych: ziemniaki gotowane, ziemniaki opiekane, ryż, 120 g./os., 2 rodzaje surówek, min. 100 g/os., warzywa gotowane lub gotowane na parze min. 100 g/os., ciasto - min.2 rodzaje, 2 szt./os., herbata, kawa, soki, woda). - przez cały czas trwania Konferencji Wykonawca zapewni wodę i soki dla prelegentów ustawione na stoliku z boku sali. Obsługa konferencji, program konferencji - opracowanie merytoryczne zgodne z koncepcją stanowiącą załącznik do oferty oraz wydruk i kolportaż wśród uczestników, wydruk identyfikatorów Zapewnienie i dystrybucja wśród uczestników konferencji gadżetów promocyjnych takich jak smycze, pamięci USB i innych materiałów konferencyjnych w formie materiałów piśmienniczych Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia następujących materiałów promocyjnych: Nazwa- Ilość-Specyfikacja - długopis-150 szt.-Długopis metalowy korpus, mechanizm automatyczny, niebieski wkład, - smycz -150 szt- Rodzaj materiału: silikon (nie transparentny) lub pvc, kolor: biały, dodatki: karabińczyk metalowy i zawiesza (sznurek) na telefon, wymiary: długość ok. 80 cm /standardowa/, szer. Ok. 1,2 -1,5 cm, logo Zamawiającego - pamięć USB 150 szt-W postaci karty: 8 x 5 cm (tolerancja do 5mm +/) kompatybilność z systemami operacyjnymi: Win/OS/Linux nie wymagającej sterowników, poj. 8GB. - etui na identyfikator -200 szt.-Format: 11x12cm (maksymalne wymiary 11,5 x 13cm) materiały-Półtwarda folia PCV, przezroczysta, Dodatki: otwór na karabińczyk smyczy, Etui powinno pomieścić zarówno identyfikator jak i program konferencji. Przygotowanie informacji podsumowującej konferencję Przygotowanie, przeprowadzenie i opracowanie wyników ankiety ewaluacyjnej Wykonawca jest zobowiązany zaaranżować przestrzeń Sali konferencyjnej w taki sposób aby możliwe było zrealizowanie celów wydarzenia tj. promocji oraz nawiązania współpracy gospodarczej w tym np. przeprowadzenie biznesowych rozmów branżowych na potrzeby stworzenia relacji handlowych Wykonawca zapewni dodatkowo wydruki: programu konferencji w ilości zgodnej z ilością uczestników oraz identyfikatorów dla uczestników. Bankiet - uroczysta inauguracja i zakończenie wydarzeń: Wykonawca odpowiedzialny będzie za realizację usługi restauracyjnej w zakresie organizacji bankietu w Uniejowie, w dniu plenerowego wydarzenia medialnego dla maksymalnie 150 uczestników (dalej jako Bankiet). Miejsce organizacji Bankietu (restauracja bądź inny obiekt przystosowany do świadczenia usług gastronomicznych) musi znajdować się w odległości maksimum 500 m od miejsca wydarzenia medialnego w którym uczestnicy misji oraz wizyty będą brać udział oraz maksymalnie 500m o od miejsc noclegowych( Wydarzenie medialne planowane w obszarze przy kompleksie basenowym Termy Uniejów) Uczestnicy bankietu - maksymalnie do 150 osób. Ostateczna faktyczna liczba uczestników zostanie przekazana w dniu rozpoczęcia całości wydarzenia. W ramach realizacji bankietu do obowiązków wykonawcy należy w szczególności: zapewnienie miejsca Bankietu wraz z odpowiednią infrastrukturą, tj.: Sala bądź przestrzeń lokalu muszą swobodnie pomieścić 150 osób. Miejsce w wyposażeniu musi posiadać minimum sprawną klimatyzację, nagłośnienie, stoły szwedzkie oraz parkiet taneczny oraz sprawne oświetlenie. Miejsce organizacji bankietu musi odpowiadać randze całego wydarzenia o charakterze międzynarodowym. Sala, w której będzie się odbywał Bankiet, powinna posiadać przestrzeń umożliwiającą swobodną konwersację i odpoczynek (kanapy, fotele, stoliki kawowe) w ilości umożliwiającej swobodne z niej korzystanie dla wszystkich uczestników Bankietu. zapewnienie wyżywienia dla maksymalnie 150 uczestników, w formie tzw. Bufetu szwedzkiego - Zamawiający zastrzega możliwość ingerencji w proponowane przez Wykonawcę menu w przypadku gdyby proponowane potrawy nie odpowiadały standardom wymaganym przez Zamawiającego. Zamawiający oczekuje minimum: - 3 rodzajów dań ciepłych (mięsne - drobiowe, mięsne oraz wegetariańskie, porcja min. 250 g/os) podawane w podgrzewaczach umożliwiających zachowanie ciepła posiłków - 2 rodzaje zup ciepłych, w tym jedna krem podawane w podgrzewaczach umożliwiających zachowanie ciepła posiłków - dodatki do dań ciepłych (2 rodzaje: ziemniaki zapiekane, ryż, makaron min. 120 g/os każdego z dodatków podawane w podgrzewaczach umożliwiających zachowanie ciepła posiłków -pieczywo (3 rodzaje w tym co najmniej jeden rodzaj - produkt lokalny tradycyjny na naturalnym zakwasie) - zimne przekąski typu fingerfood (5 rodzajów) - sałatki (minimum 3 rodzaje) - desery (minimum 5 rodzajów, min po 1 kpl/os każdy rodzaj) - owoce sezonowe (obrane, krojone, podawane na tacy, min 6 rodzajów 200g/os) - napoje zimne: soki owocowe 100% (3 rodzaje: min jabłko, pomarańcza,0.5l/os), woda mineralna gazowana i niegazowana (butelka jednostkowa 1 szt. Każdy rodzaj/os; łącznie min 0,5l./os) - napoje ciepłe: nielimitowane kawa z ekspresu ciśnieniowego min. czarna, biała, latte, herbata w op. Jednostkowych min czarna, owocowa i mięta, cukier, cytryna - Wykonawca zapewni stoliki bankietowe rozmieszczone w pomieszczeniu, w którym będzie odbywał się bankiet w ilości umożliwiającej swobodne z nich korzystanie zaproszonym uczestnikom - Zapewnienie oprawy muzycznej i wizualnej podczas bankietu: Zamawiający wymaga, aby ustawienie stołów oraz muzyka w tle (mechaniczna) umożliwiała swobodną konwersację uczestników konferencji. Zamawiający wymaga stonowanego oświetlenia zapewniającego odpowiednią do rangi wydarzenia atmosferę oraz wystarczająco oświetlonej przestrzeni serwowania posiłków Posiłki powinny być podane przez Wykonawcę na zastawie stołowej ceramicznej lub szklanej, ze sztućcami metalowymi. Zastawa powinna być zapewniona w wystarczającej ilości dla wszystkich gości Bankietu. Użyta zastawa powinna być czysta, nieuszkodzona i wysterylizowana. Niedopuszczalne jest używanie naczyń i sztućców jednorazowych. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić rozstawienie posiłków nie wcześniej niż na 1 godzinę przed rozpoczęciem Bankietu i nie później niż na 15 minut przed rozpoczęciem Bankietu. Przed podpisaniem umowy Zamawiający dopuszcza możliwość przeprowadzenia wizji lokalnej w obiekcie Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza celem weryfikacji oferty w zakresie jej zgodności z opisem przedmiotu zamówienia Elementy dodatkowe: Wykonawca zapewnia uzyskanie ewentualnych pozwoleń, uzgodnień itp. od zewnętrznych jednostek na organizację imprezy turystycznej, zwiedzania, pokazów, atrakcji itd. w zakresie wynikającym ze złożonej koncepcji jak również do uzyskania zezwolenia od gestorów, użytkowników etc. obiektów które Zamawiający wskazał jako atrakcje obligatoryjne wraz ze wszelkimi kosztami związanymi z uzyskaniem takich zezwoleń. Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia udziału w wydarzeniu ekspertów biorących udział w konferencji oraz artystów, twórców itd. wskazanych w koncepcji złożonej z ofertą przetargową jako osoby . zapewniające dodatkowe atrakcje wraz z kosztami ich dojazdu do Uniejowa oraz kosztów pobytu w tym noclegów i wyżywienia oraz ewentualnych transportów eksponatów, maszyn, urządzeń, organizacji pokazów etc. zgodnie z koncepcją programową stanowiącą załącznik do niniejszej umowy/punkt ma zastosowanie wyłącznie jeśli w ofercie takie elementy zostały wskazane/. Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia kosztów realizacji atrakcji programowych, również obligatoryjnie wskazanych przez Zamawiającego takimi jak wejściówki i opłaty dla zarządzających za udostępnienie technologii zwyczajowo nieudostępnianych, wynagrodzeniami dla ewentualnych przewodników podczas zwiedzania, wizytacji, przeglądów etc., Wykonawca w ramach koncepcji jest zobowiązany zawrzeć minimum następujące atrakcje programowe: -wizytę uczestników każdego z wydarzeń w obiekcie Geotermii Uniejów oraz zwiedzanie układów technologicznych zapewniających ogrzewanie w miejskiej sieci ciepłowniczej wraz z układem nowatorskiego źródła energii w obiekcie Energetyki Uniejów. -wizytę uczestników każdego z wydarzeń oraz zwiedzanie obiegów technologicznych wody solankowej zapewniającej atrakcje w ramach obiektu termalno-basenowego Termy Uniejów. -udział uczestników misji i wizyty w wydarzeniach medialnych organizowanych przez Zamawiającego wraz z afterparty (stanowiącym jednocześnie imprezę inauguracyjną dla pierwszego wydarzenia - wizyta oraz uroczyste zamknięcie dla drugiego wydarzenia - misja) -konferencję/II-dniowe spotkanie branżowe na ok. 150 osób -kurs pokazowy/warsztaty języka migowego dla zaproszonych gości - stopień zaawansowania uczestników amatorski Zaleca się w koncepcji programowej ująć atrakcje promujące region łódzki, ze względów logistycznych zlokalizowane w jak najmniejszej odległości od m. Uniejów. Poprzez organizację wydarzenia w ramach przedmiotu niniejszego zamówienia, rozumieć należy: - przyjęcie oraz uroczyste powitanie zaproszonych gości - po stronie Wykonawcy pozostaje zapewnienie koordynacji przyjazdów gości we współpracy z przedstawicielami Zamawiającego- koszt transportu zaproszonych gości do Uniejowa nie stanowi przedmiotu zamówienia oraz dodatkowo przygotowanie poczęstunku, przystawek powitalnych dla poszczególnych grup ( wymagane minimum : zupa, zimne przekąski typu małe kanapeczki, owoce sezonowe, kawa , herbata, soki, woda), etc; - zapewnienie alokacji uczestników w obiektach noclegowych wraz z uprzednim przygotowaniem odpowiednich rezerwacji w pokojach z właściwą ilością miejsc, wszelkie koszty pobytu pokrywa wykonawca w ramach niniejszego zamówienia, włącznie z ewentualnymi kosztami odwołania rezerwacji w sytuacji wystąpienia takiej konieczności. - zorganizowanie pobytu zaproszonym uczestnikom, zarówno zewnętrznym jak i lokalnym w sposób atrakcyjny i optymalny z uwzględnieniem czasu na wydarzenia grupowe jak również indywidualne zwiedzanie atrakcji uzdrowiska Uniejów oraz regionu którego część stanowi. Wszelkie koszty związane z realizacją koncepcji programowej stanowiącej załącznik do oferty, na podstawie której zamawiający dokonał wyboru wykonawcy ponosi wykonawca, w tym koszty związane z wyżywieniem, zapewnieniem obsługi, kosztami realizacji atrakcji programowych takimi jak wejściówki i opłaty dla zarządzających za udostępnienie technologii chronionych, wynagrodzeniami dla ewentualnych ekspertów podczas konferencji, wizytacji, przeglądów etc., kosztami transferów uczestników w przypadku atrakcji poza lokalizacją miejsc noclegowych itd.; - zapewnienie możliwości uczestnictwa w wydarzeniach medialnych plenerowych, zaproszenie w standardzie VIP - organizację bankietu zgodnie z opisem zawartym powyżej po wydarzeniu medialnym jako uroczyste otwarcie/zamknięcie wydarzenia; - uroczyste pożegnanie uczestników; Zamawiający w ramach prezentów pożegnalnych przewiduje kosz regionalnych produktów spożywczych, tj. co najmniej pieczywo regionalne typu chleb na zakwasie lub równoważny 1 kg, produkty serowarskie 0,5 kg, wysokogatunkową kiełbasę odznaczoną nagrodą 0,5 kg (kosze prezentowe dostarcza Wykonawca po uprzedniej konsultacji z Zamawiającym) 3.Zaleca się oferentom szczegółowe zapoznanie się z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zdobycie wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty oraz sprawdzenie i zweryfikowanie udostępnionych przez Zamawiającego informacji oraz niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o ewentualnych błędach i/lub przeoczeniach..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.10.00.00 - Usługi hotelarskie 55.30.10.00 - 55.30.10.00 79.95.00.00 - Usługi w zakresie organizowania wystaw, targów i kongresów 60.14.00.00 - (1) Nieregularny transport osób 63.50.00.00 - Usługi biur podróży, podmiotów turystycznych i pomocy turystycznej 79.82.30.00 - Usługi drukowania i dostawy .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert określonego w niniejszej SIWZ 1.Wadium należy wnieść w wysokości: 8 000,00 zł. 2.Wadium może być wniesione w pieniądzu, w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym oraz w gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j.: Dz. U. z 2014 r., poz. 1804 z późn. zm.) 3.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić wyłącznie przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 14 8557 0009 2005 0200 0130 0001 w takim terminie, aby najpóźniej przed upływem terminu składania ofert - określonym w pkt XI SIWZ - środki finansowe z tytułu wadium znajdowały się na wskazanym wyżej rachunku Zamawiającego. Zamawiający stwierdzi wniesienie wadium na podstawie informacji banku prowadzącego w/w rachunek. Wadium wniesione w innej formie niż pieniężna należy złożyć w oryginale w kasie Urzędu Miasta w Uniejowie przed upływem terminu składania ofert w kopercie oznaczonej w następujący sposób: Wadium - przetarg na usługę pn.: Organizacja i przeprowadzenie dwóch wydarzeń promocyjnych typu wizyta studyjna i misja gospodarcza w Uniejowie w ramach projektu: Zwiększenie międzynarodowej rangi gospodarczej Regionu Łódzkiego poprzez działania prowadzone w zakresie promocji gospodarczej regionu przez Gminę Uniejów nie otwierać przed 30.06.2016 r., godz. 10:30 . 4.Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa, stanowiąca formę wniesienia wadium, winna spełniać co najmniej następujące wymogi (pod rygorem wykluczenia wykonawcy): a)ustalać beneficjenta gwarancji, tj. Gminę Uniejów b)określać kwotę gwarantowaną w zł (ustaloną w SIWZ) c)określać termin ważności (wynikający z SIWZ) d)być gwarancją nieodwoływalną, bezwarunkową, płatną na każde żądanie. Uwaga! Z treści gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej powinno wynikać uprawnienie Zamawiającego do zatrzymania wadium jeżeli wystąpią przesłanki opisane w art. 46 ust 4 a i 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t. j.: Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.), w szczególności uprawnienie Zamawiającego do zatrzymania wadium wraz z odsetkami jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 5.Do wadium wniesionego w formie poręczenia wymagania opisane w pkt. 5 stosuje się odpowiednio 6.W przypadku nie wniesienia wadium na warunkach określonych w pkt. 1-4 Wykonawca zostanie wykluczony z dalszego postępowania, a złożona przez niego oferta zostanie odrzucona. 7.Zwrot wadium nastąpi na zasadach określonych w art. 46 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.- Prawo zamówień publicznych (t. j.: Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.). Oferent zobowiązany jest podać w ofercie dokładną informację odnośnie zwrotu wadium tj. adres banku, numer konta itp.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawcy spełniają niniejszy warunek, jeżeli wykażą, iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonali: -min. jedną (1) usługę polegającą na zorganizowaniu międzynarodowej wizyty studyjnej lub misji gospodarczej lub innego wydarzenia promocyjnego o porównywalnym prestiżu, o wartości nie mniejszej niż 150.000,00 złotych brutto -co najmniej 2 usługi polegające na organizacji/ zapewnieniu obsługi organizacyjnej konferencji, sympozjów lub innych spotkań -w zakresie co najmniej zapewnienia zakwaterowania, wyżywienia, transportu dla jej uczestników o wartości nie mniejszej niż 100.000,00 zł brutto każda -Co najmniej 2 usługi restauracyjne co najmniej w zakresie organizacji bankietów, przyjęć czy spotkań o wartości nie mniejszej niż 10.000 zł brutto każda. Ocena w/w warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana według zasady spełnia/nie spełnia, na podstawie uzupełnionego w CZĘŚĆ IV lit. C. pkt 1b). Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę, że: - posiada środki finansowe w wysokości co najmniej 300.000,00 zł lub posiada zdolność kredytową w wysokości co najmniej 300.000,00 zł. Ocena w/w warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana według zasady spełnia/nie spełnia, na podstawie uzupełnionego w CZĘŚĆ IV lit. B. pkt 6). Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia Dla potrzeb oceny spełniania warunków określonych powyżej, jeśli wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs PLN do tej waluty podawany przez Narodowy Bank Polski na dzień opublikowania ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, w którym zostanie on opublikowany. Wykonawca może polegać na zasobach innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonywania zamówienia lub inny dokument, z którego będzie jednoznacznie wynikać uprawnienie do dysponowania tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia. Uwaga: Powołanie się na wiedzę i doświadczenie innego podmiotu (podmiotów) jest dopuszczalne wyłącznie w sytuacji, gdy ten podmiot (podmioty) będzie brał udział w wykonaniu zamówienia. Zgodnie z art. 26 ust. 2e ustawy Pzp podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą w skutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Wykonawca nie później niż na dzień składania ofert zobowiązany jest wykazać, spełnienie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt V.1 SIWZ oraz brak podstaw do wykluczenia z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 oraz ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp. oraz art. 57 ust.1 Dyrektywy. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada dla każdego podmiotu którego to dotyczy odrębny formularz JEDZ zawierający informacje wymagane w części II sekcja A i B , w części III ( podstawy wykluczenia) oraz w zakresie w jakim korzysta z zasobów podmiotu trzeciego - w części IV Kryteria kwalifikacji. Takie formularze powinny być wypełnione i podpisane przez te podmioty. Zgodnie z § 1 ust. 6 Rozporządzenia prezesa rady ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r., poz. 231) Zamawiający żąda od Wykonawcy powołującego się przy wykazaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 2) i 4) ustawy Pzp, na zasoby innych podmiotów przedłożenia dokumentów / informacji dotyczących: a) Zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) Sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonaniu zamówienia, c) Charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem d) Zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Ww. informacje powinny być zawarte w dokumencie potwierdzającym dysponowanie zasobami innych podmiotów (np. w pisemnym zobowiązaniu innego podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia). Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu. Z udziału w niniejszym postępowaniu wyklucza się wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych. oraz art. 57 ust.1 i 2 Dyrektywy.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

    • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

    III.6) INNE DOKUMENTY

    Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

    A. Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki: A.1 Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę A.2 Potwierdzenia wniesienia wadium A.3 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 58 pkt.1 Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014r w sprawie zamówień publicznych, uchylającej dyrektywę 2004/18/WE - wypełniony w zakresie: -CZĘŚĆ IV : kryteria kwalifikacji w części: alfa: ogólne oświadczenie dotyczące wszystkich kryteriów kwalifikacji Jednolitego Europejski Dokument Zamówienia, na formularzu określonym w Rozporządzeniu wykonawczym Komisji (UE) 2016/7 z dnia 5 stycznia 2016 r. ustanawiającym standardowy formularz jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia (Dz.U. UE L 3 z 6.01.2016 r. str. 16) (dalej: JEDZ) (załącznik do SIWZ); A.4 Zgodnie z art. 26 ust. 2d ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca wraz z ofertą składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej. A.5 Koncepcja programowa B. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z art. 24 ust 1 Prawa Zamówień Publicznych oraz art. 57 ust.1 Dyrektywy wykonawca składa następujące dokumenty: Jednolity Europejski Dokument Zamówienia wypełniony w zakresie: CZĘŚĆ III : Podstawy wykluczenia -lit. A Podstawy Związane z wyrokami skazującymi za przestępstwo, -lit. B Podstawy związane z płatnością podatków lub składek na ubezpieczenie społeczne CZĘŚĆ IV : kryteria kwalifikacji w części: -lit. A Kompetencje pkt 1 i 2 CZĘŚĆ II : Informacje dotyczące wykonawcy lit B informacje na temat przedstawicieli wykonawcy C. W celu wykazania spełnienia przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 2) i 3) ustawy Pzp, oraz art. 58 pkt.1 Dyrektywy należy złożyć następujące dokumenty: Jednolity Europejski Dokument Zamówienia, wypełniony w zakresie: -CZĘŚĆ IV lit. C. zdolność techniczna i zawodowa pkt 1b). D. W celu wykazania spełnienia przez wykonawcę warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp, oraz art. 58 pkt.1 Dyrektywy należy złożyć następujące dokumenty: D.1) Jednolity Europejski Dokument Zamówienia, wypełniony w zakresie: -CZĘŚĆ IV lit. B .Sytuacja ekonomiczna i finansowa pkt 6). E. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada dla każdego podmiotu którego to dotyczy odrębny formularz JEDZ zawierający informacje wymagane w części II sekcja A i B , w części III ( podstawy wykluczenia w zakresie wymaganym od wykonawcy) oraz w zakresie w jakim korzysta z zasobów podmiotu trzeciego - w części IV Kryteria kwalifikacji (w zakresie wymaganym od wykonawcy). Takie formularze powinny być wypełnione i podpisane przez te podmioty F. Jeżeli wykonawca zamierza zlecić osobom trzecim podwykonawstwo w jakiejkolwiek części zamówienia wypełnia JEDZ część II lit D Informację dotyczące podwykonawców na których zdolności wykonawca nie polega G.. Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej: G.1 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, w takim przypadku dla ustanowionego pełnomocnika do oferty należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. G.2. Oferta winna zawierać JEDZ w zakresach opisanych w pkt VI SIWZ. w pkt. A.3, A.4, B. dla każdego partnera z osobna, wypełnienie JEDZ w pozostałym zakresie wymaganym od Wykonawcy dotyczy tego z partnerów który dany warunek spełnia.

    SEKCJA IV: PROCEDURA

    IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

    IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

    IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

    IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1 - Cena - 60
    • 2 - atrakcyjność koncepcji programowej - 40

    IV.2.2)

      przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

    IV.3) ZMIANA UMOWY

    przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

    Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

    1.Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty (w części dotyczącej przedmiotu umowy, terminów oraz wynagrodzenia), na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, jeżeli zajdzie którykolwiek z niżej wymienionych warunków: a.zajdzie konieczność zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia na skutek działania siły wyższej; b.zostanie stwierdzona konieczność zaniechania realizacji części wydarzenia, powodująca zmniejszenie przedmiotu umowy i wynagrodzenia o kwotę stanowiącą równoważność zaniechanych elementów; c.zmiany uwarunkowań prawnych i formalnych realizacji Kontraktu, spowodowanych działaniem osób trzecich, d.wprowadzenia rozwiązań zamiennych, które nie wykraczając poza zdefiniowany przedmiot zamówienia i nie są traktowane jako zamówienie dodatkowe lub uzupełniające, 2.Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy wymagają aneksu sporządzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. 3.Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonywania zmian do niniejszej umowy, spowodowanych okolicznościami niezależnymi i niezawinionymi przez strony: a.Zmiany terminu w przypadku niemożności zrealizowania wydarzeń, w zaplanowanym terminie ; b.zmniejszenia ilości wykonanej usługi, w zakresie ilościowym i wartościowym; c.zmiany pierwotnie oferowanej atrakcji pod warunkiem zaoferowania elementów równoważnych, nie gorszych od dotychczas oferowanych elementów przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowych lub niższych cen jednostkowych; d.Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmiany w umowie w przypadku braku możliwości zrealizowania oferowanej atrakcji w terminie zaplanowanego wydarzenia lub braku możliwości zapewnienia wymaganej ilości miejsc noclegowych w zaplanowanym terminie wydarzenia. W przypadku takim Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego potwierdzenia stosownym dokumentem zaistnienia takiej sytuacji oraz do przedstawienia Zamawiającemu zamiennej koncepcji programowej lub czasowej o parametrach nie gorszych niż zawarte w ofercie w cenie zaoferowanej za przedmiot umowy w przetargu lub cenie korzystniejszej dla Zamawiającego niż w przetargu. Zmiana umowy w tym zakresie nastąpi po pisemnym zaakceptowaniu przez Zamawiającego propozycji zamiennika. e.w innych sytuacjach, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy, a mających charakter zmian nieistotnych tzn. takich, o których wiedza na etapie postępowania o udzielenie zamówienia nie wpłynęłaby na krąg podmiotów ubiegających się o to zamówienie lub na wynik postępowania. 4.Za okoliczności siły wyższej uznaje się między innymi: pożar, powódź, huragan, eksplozję, awarie energetyczne, wojnę, operacje wojskowe, rozruchy, niepokoje społeczne, ograniczenia i zakazy wydane przez organy administracji publicznej, a także inne nadzwyczajne zjawiska losowe i przyrodnicze, wszystkie z nich powstające poza kontrolą Stron, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a jeżeli możliwe były do przewidzenia nie można było im zapobiec. Zaistnienie siły wyższej powinno być udokumentowane przez Stronę powołującą się na nią

    IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

    IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.uniejow.bip.net.pl
    Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta w Uniejowie, ul. Błogosławionego Bogumiła 13 99 - 210 Uniejów.

    IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.06.2016 godzina 10:15, miejsce: sekretariat Urzędu Miasta w Uniejowie, ul. Bł. Bogumiła 13, 99-210 Uniejów.

    IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert).

    IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie jest dofinansowywane przez Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego w ramach RPO WŁ na lata 2014-2020 1.O wyborze najkorzystniejszej oferty będą decydować następujące kryteria: a) Cena - 60 procent b) atrakcyjność koncepcji programowej -40procent 2. Sposób oceny ofert: a) Sposób oceny oferty w zakresie kryterium ceny: Zamawiający przyzna maksymalne ilości punktów ofercie, która zaoferuje najniższe wartości w odpowiedzi na w/w kryterium. Punkty te zostaną wyliczone ze wzoru: Przyznane pkt w kryterium ceny = 100pkt[cena minimalna/cena oferty badanej ] x 60 procent Podana przez oferenta cena wykonania zamówienia stanowić będzie max. 60 punktów w 60 punktowej skali ocen. b) Sposób oceny oferty w zakresie kryterium atrakcyjność koncepcji programowej (Kp) -40procent Przyznane pkt w kryterium Kp = A+B+C Punkty te zostaną przyznane następująco: 1. ilość atrakcji dodatkowych ujętych w koncepcji programowej(A) - max. 10 pkt. a. brak dodatkowych atrakcji poza minimum wskazanym przez Zamawiającego - 0 pkt. b. Jedna dodatkowa atrakcja poza minimum wskazanym przez Zamawiającego - 2 pkt. c. dwie dodatkowe atrakcje poza minimum wskazanym przez Zamawiającego -4 pkt. d. trzy dodatkowe atrakcje poza minimum wskazanym przez Zamawiającego -6 pkt. e. Cztery dodatkowe atrakcje poza minimum wskazanym przez Zamawiającego -8 pkt. f. Pięć i więcej dodatkowych atrakcji poza minimum wskazanym przez Zamawiającego -10 pkt. Pod pojęciem atrakcja Zamawiający rozumie między innymi: -wizyty w obiektach związanych z lecznictwem uzdrowiskowym - organizacja wycieczek promujących lokalne walory turystyczne i środowiskowe - organizacja czasu wolnego uwzględniająca możliwość korzystania z wachlarza usług dostępnych w uzdrowisku - Zwiedzanie z możliwością zaznajomienia się z tradycyjnymi i ekologicznymi technologiami wyrobu produktów w lokalnych przedsiębiorstwach 2. liczba ekspertów prowadzących prelekcje dla uczestników na temat walorów regionu ( B)-maksymalnie 8pkt. a. jeden ekspert prowadzący prelekcje dla uczestników podczas konferencji - 0 pkt. b. dwóch ekspertów prowadzących prelekcje dla uczestników podczas konferencji - 2 pkt. c. trzech ekspertów prowadzących prelekcje dla uczestników podczas konferencji - 4 pkt. d. czterech ekspertów prowadzących prelekcje dla uczestników podczas konferencji - 6 pkt. e. Pięciu ekspertów prowadzących prelekcje dla uczestników podczas konferencji - 8 pkt Zamawiający z uwagi na ograniczenia czasowe przewiduje maksymalnie 5 prelekcji ekspertów. Jako eksperta Zamawiający rozumie osobę posiadającą co najmniej tytuł doktora nauk w swojej dziedzinie lub równoważny dorobek naukowy polegający na ilości publikacji oraz uznaniu i prestiżu w swojej profesji zawodowej. Zamawiający wymaga aby dziedzina proponowanych ekspertów była zbieżna z tematyką wydarzenia 3. spójność zaproponowanej koncepcji z głównym celem projektu tj. promocją regionalnych usług uzdrowiskowych i ekologicznych (C) -maksymalnie 22 pkt. Punktacja będzie przyznawana poprzez porównanie między sobą złożonych w ofertach koncepcji programowych. Najmniejsza liczbę punktów zamawiający przyzna koncepcji najmniej powiązanej z głównym celem projektu. Najwięcej punktów zamawiający przyzna koncepcji najbardziej powiązanej i spójnej z głównym celem projektu. c) Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród ofert ważnych, spełniających wymagania określone w niniejszej SIWZ. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta posiadająca największą sumaryczną ilość punktów uzyskanych w kryteriach oceny. Ocena oferty = ilość pkt. przyznanych w kryterium cena+ pkt przyznane w kryterium atrakcyjność koncepcji programowej 3.Oferta może uzyskać łącznie maksymalnie 100 punktów.4.Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród ofert ważnych, spełniających wymagania określone w niniejszej SIWZ. 5.W przypadku oferty, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego Zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrz-wspólnotowego nabycia towarów, Zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić, zgodnie z obowiązującymi przepisami. 6.Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej w celu wyboru najkorzystniejszej spośród ofert uznanych za ważne. 5. Zamawiający unieważni postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: 1) nie zostanie złożona żadna oferta niepodlegająca odrzuceniu, 2) cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższy kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty. 3) wystąpi istotna zmiana okoliczności, powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć, 4) postępowanie okaże się obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, 5) Zgodnie z art. 93 ust. 1a. ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, nie zostaną mu przyznane. 6. O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający zawiadomi równocześnie wszystkich wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne. 7. Przed zawarciem umowy wybrany Wykonawca zobowiązany będzie do następujących czynności: Przedłożenia zamawiającemu dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia Wykonawcy tj.: 7.1. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 7.2. Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 7.3. Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert potwierdzającą, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 300.000,00zł. 7.4 Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 7.5 Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 7.6 Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7.7 Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 57 ust. 1 Dyrektywy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 7.8.Przedłożenia dowodów że główne usługi wskazane w JEDZ część IV lit. C pkt 1b zostały wykonane należycie Dokumenty składane w celu potwierdzenia warunków udziału oraz braku podstaw do wykluczenia wybranego wykonawcy mogą być składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub osobę/ osoby uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem Za zgodność z oryginałem W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w § 1 ust. 6 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów winny być poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 7.9 W przypadku wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania za granicą składają dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym mają siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert), - nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert), - nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert),. - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, 10 i 11 ustawy oraz w art. 57 ust. 1 Dyrektywy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Jeżeli istnieje możliwość samodzielnego pobrania ww. dokumentów przez Zamawiającego Wykonawca wskazuje w JEDZ właściwą stronę internetową wraz z danymi referencyjnymi dokumentu. 7.10 Wniesienia wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 7.11 W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o uzyskanie zamówienia w trybie art.23 Pzp porozumienia (umowy), regulującej zasady współdziałania tych wykonawców w trakcie realizacji zamówienia Oferty złożone po terminie będą niezwłocznie zwrócone wykonawcom. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 30.06.2016 r. godz. 10:30 w pokoju nr 4 ( I piętro) Urzędu Miasta w Uniejowie. wskazany termin rozpoczęcia realizacji 12.07.2016 jest terminem orientacyjnym, w zależności od przebiegu procedury przetargowej może ulec on zarówno przyśpieszeniu jak i opóźnieniu. Szacunkowa wartość bez VAT 400 000,00 PLN.Numer referencyjny ZP.271.10.2016 Języki w których można sporządzić oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: język urzędowy (języki urzędowe)UE:PL.Otwarcie ofert jest jawne1. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy. 2. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia - jeżeli została przesłana faksem lub droga elektroniczna, albo w terminie 15 dni - jeżeli została przesłana w inny sposób. 3. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz wobec postanowień SIWZ wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej Zamawiającego. 4. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt. 2 i 3 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia. 5. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania. 6. Odwołanie wnosi sie do Prezesa KIO w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu. 7. Odwołujący przesyła kopie odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia faksem lub drogą elektroniczną. 8. Na orzeczenie KIO stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu okręgowego właściwego dla siedziby Zamawiającego, którą wnosi się za pośrednictwem Prezesa KIO w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia KIO, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z jej wniesieniem. Szczegółowe zasady wnoszenia środków ochrony prawnej oraz postępowania toczonego wskutek ich wniesienia określa dział VI ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający przewiduje płatność na podstawie dwóch faktur. Termin płatności faktury 30 dni. osoba do kontaktu: Aleksandra Borowska.

    IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

    Podziel się

    Poleć ten przetarg znajomemu poleć

    Wydrukuj przetarg drukuj

    Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








    Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


    Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

    chcę zamieszczać ogłoszenia

    Dodaj swoje pytanie

    Najnowsze orzeczenia

    Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.