eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kaliska › Przebudowa, remont budynku Gminnego Ośrodka Kultury w Kaliskach - etap IV

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-05-23

Kaliska: Przebudowa, remont budynku Gminnego Ośrodka Kultury w Kaliskach - etap IV
Numer ogłoszenia: 131232 - 2016; data zamieszczenia: 23.05.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gminny Ośrodek Kultury w Kaliskach , ul. Długa 18, 83-260 Kaliska, woj. pomorskie, tel. 58 56 09 245,56 09 246, faks 58 56 09 245,56 09 246.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://gok.kaliska.pl/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: instytucja kultury.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa, remont budynku Gminnego Ośrodka Kultury w Kaliskach - etap IV.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane na zadaniu pn Przebudowa, remont budynku Gminnego Ośrodka Kultury w Kaliskach etap IV o następującym zakresie 1) PRZEBUDOWA - ROBOTY ROZBIÓRKOWE a)rozbiórka pomieszczenia harcówki wraz z posadzkami fundamentami, ścianami oraz stropodachem mechaniczna rozbiórka elementów konstrukcji betonowych niezbrojonych o grubości ponad 15 cm rozebranie ścian żelbetowych o grubości do 40 cm wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki przy mechanicznym załadowaniu i wyładowaniu samochodem samowyładowczym na odległość 1 km wraz z utylizacją b)rozebranie chodników z płyt betonowych W tym ROBOTY ZEWNĘTRZNE- PLAC ODWODNIENIE podkłady z ubitych materiałów sypkich rozebranych chodników z płyt betonowych przylegających do budynku oraz opasek betonowych wraz z wywiezieniem gruzu wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej grubość 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej zagęszczenie nasypów ubijakami mechanicznymi podkłady betonowe na podłożu gruntowym kanały z rur PCV łączonych na wcisk o śr zew 110 mm studnie chłonne z kręgów betonowych i żelbetowych 2) PODJAZD DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH a)rozbiórka istniejącego podjazdu dla osób niepełnosprawnych i schodów wraz z wywiezieniem gruzu b)wykonanie podkładów z ubitych materiałów sypkich na podłożu gruntowym c)posadzki granitowe schody d)tynki elewacyjne silikonowo żywiczne wykonywane ręcznie typu Gramaplast cokołu oraz murków oporowych e)ułożenie nawierzchni z kostki brukowej betonowej gr 8 cm na podsypce cementowo piaskowej f)montaż balustrad ze stali nierdzewnej g)fundamenty z bloczków betonowych na zaprawie cementowo-wapiennej 3) ROBOTY BUDOWLANE PRACE WYKOŃCZENIOWE WNĘTRZ a)przecieranie istniejących tynków wewnętrznych na ścianach z zeskrobaniem farby b) wykonanie tynków i ( gładzi) jednowarstwowych na ścianie i stropie c)warstwy wyrównujące i wygładzające z zaprawy samopoziomującej wykonane w pomieszczeniach d)posadzki płytkowe w pomieszczeniach oraz okładzin schodów z płytki gres 30 x 30 cm układanych na klej metoda zwykłą i kombinowaną oraz cokoliki na schodach układanych na klej metodą kombinowaną e)dwukrotne malowanie farbami emulsyjnymi powierzchni wewnętrznych f)w ciągach komunikacyjnych wykonanie tynku mozaikowego epoksydowego W tym montaż pompy do podniesienia wysokości zawór/klapa zwrotna i podgrzewacza do wody montaż rurociągu z PCW o śr 75 mm Montaż umywalki sam montaż 4) OŚWIETLENIE PLACU I BUDYNKU WRAZ Z INSTALACJĄ a)zdemontowanie z oprawami istniejących lam w ilości 8 sztuk b)montaż przepustów rurowych w stropach i ścianach z betonu z mechanicznym przebijaniem otworów c)wykonanie wykopów d)wymiana kabla pod oświetlenie YAKXS 4 X 25 e)zasypanie kabla f)mechaniczne ułożenia kabli jednożyłowych o masie do 12 kg m g)montaż lamp oświetleniowych w tym słupów oświetleniowych z fundamentami i lamp oświetleniowych ledowych 4 kpl ( wykonanie oświetlenia etap I) h)wyłącznik zmierzchowy 1) szt i)ułożenie kabli YDYżo 3 x 1,5 mm 2 do naświetlaczy w listwach lub rurkach osłonowych j)montaż naświetlaczy LED na budynku - Ilość - 6szt zamontować oprawy z uwzględnieniem docieplenia budynku gr 15 cm ,które będzie wykonane w terminie późniejszym. Rozmieszczenie słupów i naświetlaczy zgodnie z rysunkiem zawartym w dokumentacji 5) STOLARKA DRZWIOWA WEWNĘTRZNA a)montaż drzwi wewnętrznych pełnych jednoskrzydłowych wraz z futryną na szerokość muru wraz z obróbką obsadzenia, Z uwagi na fakt, iż planowana inwestycja znajduje się w czynnym budynku Gminnego Ośrodka Kultury w Kaliskach zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do uzgodnienia harmonogramu wykonania prac z Dyrektorem Gminnego Ośrodka Kultury w Kaliskach oraz Inspektorem Nadzoru. Ze względu na działalność, która prowadzona jest w powszednie dni tygodnia i dni wolne od pracy, Wykonawca swoimi pracami nie zakłóci normalnego funkcjonowania GOK. Wykonawca zabezpieczy teren budowy przed dostępem osób trzecich , szczególnie w dni wolne od pracy i godziny popołudniowe. W GOK prowadzone są zajęcia z dziećmi i młodzieżą 3.2.W kosztorysie ofertowym należy ująć koszty za roboty nie ujęte w przedmiarze robót a dotyczące 1)obsługi geodezyjnej inwestycji z opracowaniem inwentaryzacji powykonawczej, 2)pomiary powykonawcze, 3.3 Przedmiot zamówienia obejmuje również: 1)realizację warunków określonych w opiniach, uzgodnieniach decyzjach pozwoleniach 2)przeprowadzenie badań i prób 3)zagospodarowanie terenu. 3.4.Roboty winny zostać wykonane i ukończone zgodnie z prawem obowiązującym w Rzeczypospolitej Polskiej w szczególności: Prawem Budowlanym, Prawem ochrony środowiska, Ustawą o odpadach, Ustawą o badaniach i certyfikacji i wymaganiami Zamawiającego, a kierowanie i nadzorowanie robót mogą wykonywać osoby, które posiadają wymagane prawem uprawnienia..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.31.61.00 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego 45.11.10.00 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.43.00.00 - Pokrywanie podłóg i ścian 45.42.10.00 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45.44.21.00 - Roboty malarskie 45.33.20.00 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.09.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wymagania dotyczące wadium. 1)Wykonawca składając ofertę zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 5000 PLN (słownie złotych: pięć tysięcy 00 100 ). 2)Wadium powinno być wniesione do dnia 07.06.2016 do godziny 12:00, oraz musi obejmować okres związania ofertą tj. do dnia 07.07.2016 w jednej lub kilku następujących formach: a)w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Gminnego Ośrodka Kultury w Kaliskach w Banku Spółdzielczym w Skórczu Oddział w Zblewie nr: 72 8342 0009 4000 1557 2000 0003 z adnotacją: Wadium (dopisać nazwę zadania) O uznaniu przez zamawiającego, że wadium w pieniądzu wniesiono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek zamawiającego b)w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c)w gwarancjach bankowych, d)w gwarancjach ubezpieczeniowych, e)w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2. ustawy z dnia 9 listopada 2000r. O utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm. ). 3)Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 4)W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, powinna być ona sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a)nazwę zamówienia publicznego, b)nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), Gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, c)określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, d)kwotę gwarancji, e)termin ważności gwarancji (do terminu związania ofertą),f)zobowiązanie Gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zgłoszone w terminie związania ofertą, zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. powyższe postanowienia stosuje się odpowiednio do poręczeń określonych w pkt 22 ppkt. 2 lit. b i e. 5)Wymaganie Gwarancja (poręczenie) musi zostać podpisana przez upoważnionego przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację (np. złożony z imienną pieczątką lub czytelny z podaniem imienia i nazwiska).6)Oryginał poręczeń lub gwarancji należy złożyć w siedzibie Zamawiającego do dnia 07.06.2016 do godz. 12:00. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu z potwierdzeniem dokonanej przez bank operacji finansowej, gdy wadium było wniesione w pieniądzu. Kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w pozostałych formach (np. gwarancja, poręczenie) należy dołączyć do oferty. 7)Zwrot wadium odbywać się będzie zgodnie z zasadami określonymi w Art. 46 Ustawy Pzp. 8)Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium w przypadku wykluczenia z postępowania lub odrzucenia oferty, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania unieważniono czynność wykluczenia Wykonawcy lub odrzucenia oferty. W takim przypadku Wykonawcy wnoszą wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9)Jeśli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.10)Wykonawca traci wadium na rzecz Zamawiającego, jeżeli odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie oraz w pozostałych przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a oraz 5 ustawy Pzp. 11) Wykonawca, który nie wniósł wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub nie zgodził się na przedłużenie okresu związania ofertą - zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże że: Zrealizował (zakończył) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwa zamówienia o wartości nie mniejszej niż 300.000,00 zł brutto (potwierdzone dowodami, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone) o podobnym charakterze i złożoności co przedmiot niniejszego postępowania.Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana na podstawie kryterium spełnia nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna że Wykonawca spełnia ww. warunek jeżeli wykaże, iż dysponuje osobami odpowiedzialnymi za wykonanie zamówienia lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób wykwalifikowanych, zdolnych do wykonania zamówienia, posiadających uprawnienia budowlane, upoważniające w świetle obowiązujących przepisów do kierowania i nadzorowania robót: Wymagane osoby to:Kierownik budowy, Osoby posiadający następujące kwalifikacje:Minimum jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami konstrukcyjno - budowlanymi bez ograniczeń, Minimum jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacji elektrycznej bez ograniczeń.Minimum jedną osobę posiadającą uprawnienia sanitarne . Powyższe osoby będące członkami Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek ten może być spełniony łącznie; Wykonawcy z innych państw członkowskich UE mogą spełnić ten warunek składając dowód na posiadanie równoważnych do ww. uprawnień uzyskanych w swoich krajach pochodzenia. Zamawiający dopuszcza możliwość przedstawienia jednej osoby, która posiada uprawnienia w powyższych branżach.Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana na podstawie kryterium spełnia nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Potencjał ekonomiczny i finansowy Zamawiający uzna, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia należy wykazać, że: Wykonawca posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 500 000 PLN. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana na podstawie kryterium spełnia nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 80
  • 2 - Termin realizacji zamówienia - 20

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http:bipgok.kaliska.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gminny Ośrodek Kultury w Kaliskach ul. Długa 18, 83-260 Kaliska, tel. / fax+48 (58) 56 09 245.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.06.2016 godzina 12:00, miejsce: Gminny Ośrodek Kultury w Kaliskach ul. Długa 18, 83-260 Kaliska.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie dofinansowane ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Do zadania: Przebudowa, remont budynku Gminnego Ośrodka Kultury w Kaliskach - etap IV wraz z zakupem niezbędnego wyposażenia.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.