Ogłoszenie z dnia 2017-01-24
Ogłoszenie nr 12878 - 2017 z dnia 2017-01-24 r.
Myszków: Świadczenie usługi oświetlenia miejsc publicznych oraz dróg na terenie Gminy Myszków w zakresie podstawowym
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Nazwa projektu lub programuZamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 371583
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowanianie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiającychnie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiejnie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Myszków, krajowy numer identyfikacyjny
151398497, ul.
Kościuszki
26,
42-300
Myszków, państwo
Polska, woj.
śląskie, tel.
(34)3132682, faks
(34)3135029, e-mail
zamowieniapubliczne@miastomyszkow.pl
Adres strony internetowej (URL): www.bip.miastomyszkow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usługi oświetlenia miejsc publicznych oraz dróg na terenie Gminy Myszków w zakresie podstawowym
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi oświetlenia miejsc publicznych oraz dróg na terenie Gmin y Myszków w zakresie podstawowym, polegającej na zapewnieniu prawidłowości funkcjonowa nia instalacji oświetleniowych przy zachowaniu obowiązujących standardów organizacji obsługi oświetl enia i standardów technicznych świecenia tj.: 1)całodobowa obsługa za pośrednictwem właściwych komór ek organizacyjnych umożliwiających zgłaszanie reklamacji i informacji o nieprawidłowym dział aniu sieci oświetleniowej przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę; 2)bezzwłoczne podjęc ie działań interwencyjnych w sytuacjach wyjątkowych takich jak: a) kolizja drogowa w wyniku, której uszkodzeniu uległa sieć oświetleniowa, b) stan sieci stwarzający zagrożenie dla otoczenia, c) n iesprawność fragmentów sieci, stanowiących obszar zasilania stacji transformatorowych SN/0,4kV, d) inne przypadki spowodowane np. działaniem żywiołów oraz osób trzecich; 3)usuwanie nieprawidłowoś ci punktów świetlnych w czasie od stwierdzenia przez Wykonawcę lub skutecznego zgłoszen ia przez Zamawiającego, liczonym w sposób następujący: a) 72 godziny w dni robocze, b) 72 godz iny liczone od początku pierwszego dnia roboczego po dniu ustawowo wolnym od pracy w przypadkac h gdy usterka została zgłoszona (wykryta) w dniu poprzedzającym dzień ustawowo wolny o d pracy, 4)likwidowaniu awarii linii zasilających i urządzeń sterujących w sposób następu jący: a) awarie linii kablowych - do 7 dni roboczych (w tym lokalizacja uszkodzenia); b) awarie u kładów sterujących - drobna naprawa do końca dnia roboczego następującego po dniu zgłoszen ia; 5)dotrzymywanie terminów zapalania i wygaszania opraw, zgodnie z kalendarzem astronomicznym lu b zaleceniami Zamawiającego, 6) dotrzymywanie sprawności świecenia opraw w instalacjach oświetleniowych ciągów komunikacyjnych, określonej w % wymaganej liczby świecących opraw, wyno szącej dla dróg wojewódzkich i powiatowych 90%, a dla dróg gminnych - 85%. Wykonawca winien zrealizować przedmiot zamówienia w zakresie i w sposób określony w zawartej p o negocjacjach umowie wraz z jej załącznikami. W przypadku zaistnienia konieczności zw iększenia zakresu zamówienia w odniesieniu do wykonania usługi oświetlania miejsc publicznych oraz dróg na terenie Gminy Myszków w zakresie podstawowym, spowodowanego dobudowaniem kosztem i stara niem Zleceniodawcy w okresie obowiązywania umowy nowych opraw oraz przewodów oświetl enia drogowego w obrębie stacji transformatorowych określonych w załączniku numer 1 do nin iejszej umowy, Zleceniodawca skorzysta z prawa opcji w ilości 214 sztuk (art. 34 ust. 5 usta wy PZP). Zamówienia w ramach prawa opcji będą realizowane po dobudowaniu kosztem i staraniem Zlecenio dawcy w okresie obowiązywania umowy nowych opraw oraz przewodów oświetlenia drogowego. Prawo opcji jest uprawnieniem Zleceniodawcy, z którego może ale nie musi skorzystać w ramach realizacji niniejszej umowy. W przypadku nie skorzystania przez Zleceniodawcę z prawa opcji Zleceniobiorcy nie przysługuje żadne roszczenie z tego tytułu. Zamówienia w ramach prawa opcj i będą realizowane na takich samych warunkach, jak zamówienie podstawowe, w cenach jednos tkowych zamówienia podstawowego. Warunkiem uruchomienia prawa opcji jest złożenie przez Zl eceniodawcę pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym prz ez niego zakresie, potwierdzonym protokołem, zgodnie z załącznikiem nr 3 do wzoru umowy
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.5) Główny Kod CPV:
50232110-4
Dodatkowe kody CPV:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 16/01/2017 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT388178.94 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert1 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Sprawdź tą firmę: IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM dane rejestrowe jakie przetargi wygrała firma Cena wybranej oferty/wartość umowy 459616.33 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki
na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1a
ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
1. Uzasadnienie faktyczne:
Na terenie Gminy Myszków znajdują się oprawy oświetleniowe, których właścicielami są: Gmina Myszków, TAURON Dystrybucja S.A. Oprawy Gminy Myszków zamontowane są na słupach TAURON Dystrybucja S.A. Zgodnie z art. 18 ust. 1 pkt. 3 ustawy z dnia
10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne do zadań własnych gminy w zakresie zaopatrzenia
w energię elektryczną, ciepło i paliwa gazowe należy finansowanie oświetlenia ulic, placów
i dróg publicznych, znajdujących się na terenie gminy. Definicja legalna finansowania oświetlenia została zawarta w art. 3 pkt. 22 Prawa energetycznego, zgodnie
z którym finansowanie oświetlenia, to finansowanie kosztów energii elektrycznej pobranej przez punkty świetlne oraz koszty ich budowy i utrzymania. Zadanie to gmina realizuje poprzez zakup usługi oświetleniowej od przedsiębiorstwa energetycznego - właściciela sieci elektrycznej. Realizacja zamówienia odbywa się przy pomocy tzw. sieci skojarzonej na terenie Gminy Myszków. Elementy sieci będące własnością miasta stanowią marginalną część zamówienia. Udzielenie zamówienia na usługę oświetleniową stanowi więc realizację zadań własnych, które mają charakter obligatoryjny i służą zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty mieszkańców. Zadaniem samorządu gminnego jest zapewnienie oświetlenia
o określonym standardzie. W obecnym stanie faktycznym usługę oświetleniową na rzecz Gminy Myszków może świadczyć tylko jeden podmiot z przyczyn technicznych
o obiektywnym charakterze. Zamawiający mając na uwadze zasady rządzące zamówieniami publicznymi - w tym zasadę prymatu trybów przetargowych oraz równego dostępu wykonawców do zamówienia - zamierzał udzielić zamówienia w trybie konkurencyjnym,
w związku z tym wystąpił do właściciela sieci skojarzonej na terenie Gminy Myszków,
tj. do przedsiębiorstwa dystrybucyjnego TAURON Dystrybucja S.A. o wyrażenie zgody
na świadczenie usługi oświetlenia miejsc publicznych oraz dróg na terenie Gminy Myszków przez inne podmioty. Przedsiębiorstwo dystrybucyjne pismem nr OCZ/SR/2016-11-30/0000008 z dnia 30.11.2016r. nie wyraziło zgody na przeprowadzenie prac na jego majątku przez podmioty trzecie. Przedsiębiorstwo energetyczne powołując się na art. 64 Konstytucji RP z dnia 02 kwietnia 1997r. (Dz. U. nr 78, poz. 483) oraz art. 140 kodeksu cywilnego odmówiło wykonywania przez obcy podmiot czynności na instalacjach oświetlenia drogowego stanowiących ich własność. Działanie takie nie stanowi praktyki ograniczającej konkurencję.
2. Uzasadnienie prawne:
Udzielenie zamówienia na świadczenie usługi oświetleniowej przedsiębiorstwu energetycznemu, które działa w warunkach monopolu naturalnego jako właściciel urządzeń oraz niemożność przeprowadzenia postępowania w trybie konkurencyjnym bez niebezpieczeństwa narażenia się na zarzut naruszenia prawa do swobodnego dysponowania majątkiem przez przedsiębiorstwo energetyczne stanowi przesłankę zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki, gdyż przyczyny opisane powyżej mają charakter techniczny
i obiektywny. Art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Prawo zamówień publicznych stanowi: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: z przyczyn technicznych
o obiektywnym charakterze. Zamówienie na świadczenie usługi oświetleniowej może zrealizować wyłącznie TAURON Dystrybucja S. A. Rozpatrując przesłankę odnoszącą się do przyczyn technicznych należy zwrócić uwagę, iż przedsiębiorstwo dystrybucyjne jako właściciel sieci i urządzeń elektroenergetycznych samodzielnie decyduje o losie rzeczy
i o ponoszeniu na nie nakładów. Wyrażenie zgody przez przedsiębiorstwo dystrybucyjne na przeprowadzenie postępowania, w wyniku którego zostanie wyłoniony wykonawca prowadzący prace na sieciach stanowiących własność spółki TAURON doprowadziłoby do sytuacji, iż prace faktycznie wykonywałby inny podmiot, z którym właściciela sieci
i urządzeń nie łączy żaden stosunek prawny. Problematyczna stałaby się kwestia odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia, czy zniszczenia. Potencjał techniczny oraz nieskrępowany dostęp do sieci i urządzeń stanowi warunek konieczny do realizacji zamówienia, którego przedmiotem jest świadczenie usługi oświetleniowej obejmującej
m.in. eksploatację i konserwację oświetlenia ulicznego. Odmowa wyrażenia zgody przez TAURON Dystrybucja S.A. na wykonywanie jakichkolwiek prac na swoich sieciach
i urządzeniach przez podmiot wyłoniony przez Gminę w trybie przetargowym sprawia,
iż występuje swoisty monopol, który ma charakter trwały i nieprzezwyciężalny. Biorąc pod uwagę pozycję spółki TAURON będącej właścicielem sieci należy jednoznacznie stwierdzić,
iż obiektywnie nie istnieją na rynku zarówno krajowym jak i europejskim inni wykonawcy zdolni zrealizować zamówienie, zaś gmina realizując nałożone nań zadania musi zawrzeć stosowną umowę z właścicielem majątku, gdyż nie ma podstaw prawnych do ograniczania prawa własności przedsiębiorstwa energetycznego.
INNE PRZETARGI Z MYSZKOWA
- Prace modernizacyjne w zabytkowym budynku użyteczności publicznej Willi Bauertzów w Myszkowie
- ROZBUDOWA SIECI WODOCIĄGOWEJ NA TERENIE MIASTA MYSZKOWA - UL. PAWIA.
- Zakup energii elektrycznej na potrzeby eksploatacji budynków obiektów i instalacji użytkowych Zakładu Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Myszkowie
więcej: przetargi w Myszkowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.