eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Grudziądz › Wykonanie koncepcji rozwoju infrastruktury rowerowej oraz jej rozbudowa

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-04-08

Grudziądz: Wykonanie koncepcji rozwoju infrastruktury rowerowej oraz jej rozbudowa
Numer ogłoszenia: 119376 - 2014; data zamieszczenia: 08.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Miejskich w Grudziądzu , ul. gen. Józefa Hallera 79, 86-300 Grudziądz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 0-56 45 10 395, faks 0-56 45 10 395.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zdm.grudziadz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: jednostka budżetowa nie posiadająca osobowości prawnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie koncepcji rozwoju infrastruktury rowerowej oraz jej rozbudowa.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest opracowanie projektu rozwoju ścieżek rowerowych oraz infrastruktury rowerowej z uwzględnieniem istniejącej sieci rowerowej w granicach administracyjnych miasta Grudziądza. W zakresie rozwoju ścieżek rowerowych: a)poprawa spójności z istniejącą siecią ścieżek rowerowych (inwentaryzacja stanu istniejącego) poprzez połączenie ze sobą istniejących ciągów głównych, b)rozwój sieci ścieżek rowerowych głównych oraz zbiorczych celem skomunikowania wszystkich dzielnic miasta, c)rozwój ścieżek rowerowych rekreacyjno-sportowych oraz turystyczno-krajoznawczych (obszar Parku Miejskiego, Lasów Komunalnych oraz Lasu Rudnickiego, okolice jeziora Rudnickiego oraz Tarpieńskiego). W zakresie infrastruktury rowerowej: a)lokalizacja parkingów otwartych oraz krytych dla rowerów, b)lokalizację miejsc odpoczynku, c)lokalizacja punktów wypożyczalni rowerów. 2. Przed przystąpieniem do opracowania koncepcji należy: a)sporządzić inwentaryzację istniejących oraz obecnie wykonywanych w ramach inwestycji ścieżek oraz ciągów pieszo-rowerowych na terenie miasta z naniesieniem na mapie zasadniczej wraz z dokonaniem analizy istniejącego układu, b)wykonać badania natężenia ruchu rowerowego na głównych ciągach rowerowych oraz drogach na których nie ma traktów rowerowych lub pieszo-rowerowych, c)przeprowadzić analizę potrzeb pod względem potrzeb budowy nowych oraz przebudowy lub zmiany lokalizacji istniejących szlaków rowerowych, d)wskazać nieprawidłowości występujące w istniejących ścieżkach rowerowych (odstępstwa od Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie Dz. U. 1999 nr 43 poz. 430 ze zm.). 3.Zakres opracowania obejmuje: a)koncepcję układu tras rowerowych głównych, zbiorczych oraz rekreacyjno-sportowych na mapie w skali 1:10 000 w obszarze całego miasta, b)uszczegółowienie rozwiązań dla poszczególnych rejonów miasta na mapach w skali 1:1000 z podziałem na etapy w uzgodnieniu z Zamawiającym na etapie realizacji opracowania, c)lokalizację parkingów zadaszonych oraz odkrytych, d)lokalizację miejsc odpoczynku jako elementy małej architektury, e)lokalizację wypożyczalni rowerów w poszczególnych dzielnicach miasta, f)wariantową lokalizację kładek rowerowych oraz pieszo-rowerowych w miejscach kolizji z głównymi ciągami komunikacyjnymi miasta (w szczególności trasa średnicowa), g)propozycje przekrojów konstrukcyjnych nawierzchni dla projektowanych odcinków dróg rowerowych oraz ciągów pieszo-rowerowych, h)zbiorcze zestawienie istniejących oraz projektowanych dróg rowerowych (z podziałem na drogi rowerowe główne, zbiorcze oraz rekreacyjno sportowe), ciągów pieszo-rowerowych oraz przebiegu po istniejących ulicach, i)kosztorys inwestorski z podziałem na etapy z uwzględnieniem kosztów wykupu. Orientacyjny zakres opracowania to zaprojektowanie przebiegu około 100 km nowych dróg rowerowych. Istniejąca sieć dróg rowerowych wynosi około 42 km. 4.Infrastruktura rowerowa musi spełniać następujące kryteria: Spójność - system rowerowy powinien tworzyć spójną całość i obejmować wszystkie źródła i cele podróży rowerowych, poszczególne trasy muszą zachować ciągłość; na poziomie konkretnych rozwiązań technicznych użytkownik powinien móc łatwo znaleźć drogę i rozumieć logikę sieci. Bezpośredniość - infrastruktura rowerowa powinna zapewnić użytkownikom możliwe najkrótsze połączenia, umożliwiające szybkie poruszanie się po wyznaczonej trasie w sposób konkurencyjny dla samochodu. Oznacza to minimalizacje objazdów, współczynnika wydłużenia i zmniejszenie średniego czasu traconego w punktach kolizji. Atrakcyjność - infrastruktura rowerowa powinna być tak zaprojektowana i dopasowana do otoczenia, aby jazda na rowerze była atrakcyjna, w tym kryterium mieści się również poczucie społecznego bezpieczeństwa (oświetlenie, brak zagrożenia napadami). Bezpieczeństwo - infrastruktura rowerowa powinna gwarantować bezpieczeństwo ruchu drogowego zarówno rowerzystów, jak i innych użytkowników dróg, minimalizując liczbę wypadków i kolizji drogowych. Wygoda i komfort - infrastruktura rowerowa powinna umożliwiać szybki i wygodny przepływ ruchu rowerowego, a korzystanie z niej nie może wymagać od użytkownika nadmiernego lub nieregularnego wysiłku fizycznego (np. częstego zatrzymywania się, stromych podjazdów). 5.Ścieżki i szlaki rowerowe powinny tworzyć spójną sieć ciągów komunikacyjnych pomiędzy poszczególnymi osiedlami oraz najważniejszymi punktami administracyjnymi, turystycznymi (zabytki, informacja turystyczna), oświatowymi ( przedszkola, szkoły), rekreacyjnymi (jezioro Rudnickie, jezioro Tarpieńskie, baseny) oraz gospodarczymi (zakłady pracy, centra handlowe) na terenie miasta. 6.Po wykonaniu koncepcji należy dokonać wyboru priorytetów oraz określić etapowanie zaplanowanych tras rowerowych oraz dodatkowej infrastruktury rowerowej na lata 2015-2020. 7.Opracowanie należy skoordynować z opracowywaną przez Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Grudziądzu dokumentacją rozbudowy infrastruktury turystyczno-rekreacyjnej na terenie Lasu Rudnickiego. 8. Konieczność realizacji ścieżek do granic miasta na drogach wylotowych. 9.Koncepcja musi odnosić się do opracowania Wytyczne Projektowe, Wykonawcze i Utrzymaniowe Dróg Rowerowych Miasta Grudziądza Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 115/13 Prezydenta Grudziądza z dnia 04 kwietnia 2013 r. załącznik znajduje się pod adresem:www.bip.zdm.grudziadz.pl/unzip/grudziadz-zdm_51/18_04_2013_13_48_27Zalacznik_nr_1_do_Zarzadzenia.pdf 10.Wykonawca zobowiązany jest uzyskać niezbędne uzgodnienia z Zarządem Dróg Miejskich w Grudziądzu. 11.W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Zamawiający przewiduje zorganizowanie do czterech konsultacji społecznych celem uzyskania akceptacji proponowanych rozwiązań. Wykonawca zobowiązany jest uczestniczyć w powyższych konsultacjach oraz uwzględnić w miarę możliwości prawne i techniczne uwagi wynikające z tych konsultacji. 12.Koszty związane z pozyskaniem aktualnych map zasadniczych w wersji edytowalnej ponosi Zamawiający. 13.Całość opracowania należy wykonać w 5 egzemplarzach w formie papierowej. Wykonawca oprócz pełnej wersji papierowej przekaże ostateczną wersję dokumentacji projektowej w formie elektronicznej na płytach CD /DVD w 3 egz. w wersji edytowalnej tzw. inwestorskiej i 3 egz. w wersji nieedytowalnej. Wymaga się aby: a)wszystkie materiały tekstowe oraz obliczenia, zestawienia, itp. były zapisane: w wersji edytowalnej w formacie .docx, .xlsx, w wersji nieedytowalnej w formacie .pdf, b)pliki graficzne: w wersji edytowalnej w formacie .dgn, .dwg, w wersji nieedytowalnej w formacie .pdf. Informacje dotyczące Podwykonawstwa Wykonawca, który zamierza powierzyć Podwykonawcom wykonanie jakiejkolwiek części zamówienia, zobowiązany jest wskazać na druku formularza ofertowego zakres zamówienia powierzany Podwykonawcom. Brak jakiejkolwiek wzmianki w tym zakresie na formularzu oferty, będzie uznawane za stwierdzenie samodzielnego wykonania zamówienia..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać się doświadczeniem w wykonaniu w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej usługi (od rozpoczęcia do zakończenia) na wykonanie koncepcji rozwoju infrastruktury rowerowej obejmującej zakresem projekt min. 25 km tras rowerowych lub wykonał w tym okresie dokumentacje projektowe obejmujące łącznie długość min. 25 km tras rowerowych.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi dysponować minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia projektowe w specjalnościach drogowej w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a które uprawniają do pełnienia w/w funkcji.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

W przypadku podpisywania oferty lub poświadczania za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę nie wymienioną (osoby nie wymienione) w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo powinno być przedstawione w formie oryginału lub kopii notarialnie poświadczonej

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień niniejszej umowy w granicach wyznaczonych przepisami ustawy Pzp (w tym art. 144 ust. 1) wyłącznie za zgodą obu stron, w formie pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności. 2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej w postaci aneksu podpisanego przez obie strony. Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Pzp przewiduje możliwość dokonania zmian istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: 1) wydłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy wskutek wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy i Zamawiającego uniemożliwiających bądź utrudniających prowadzenie prac; termin ten może ulec wydłużeniu, nie więcej jednak, niż o czas trwania tych okoliczności, 2) wydłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy w przypadku przekroczenia przewidzianych przepisami prawa terminów trwania procedur administracyjnych, liczonych zgodnie z zasadami określonymi w kodeksie postępowania administracyjnego; termin ten może ulec wydłużeniu nie więcej niż czas przekroczenia terminów wynikających z kpa, 3) wydłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy z powodu zaistnienia konieczności wydłużenia terminu zakończenia realizacji umowy na skutek zaistnienia siły wyższej. Za siłę wyższą, warunkującą zmianę umowy, uważać się będzie niezależne od Stron losowe zdarzenie zewnętrzne, które było niemożliwe do przewidzenia w momencie zawarcia Umowy i któremu nie można było zapobiec mimo dochowania należytej staranności; termin ten może ulec wydłużeniu, nie więcej jednak, niż o czas trwania siły wyższej, 4) zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy z powodu szczególnie uzasadnionych trudności w pozyskiwaniu materiałów wyjściowych do poszczególnych etapów Umowy; termin ten może ulec wydłużeniu, nie więcej jednak, niż o czas trwania tych trudności, 5) zmiany osób lub/i podmiotów innych niż strony, uczestniczących w realizacji zadania, a wymienionych w umowie, przy czym: a) zmiana Podwykonawcy może nastąpić wyłącznie po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia Podwykonawcy o jego rezygnacji z udziału w realizacji przedmiotu zamówienia oraz o braku roszczeń wobec Wykonawcy z tytułu realizacji robót, b) jeżeli zmiana dotyczy podmiotu trzeciego, na zasobach którego Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający dopuści zmianę pod warunkiem, że nowy Podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazane na etapie postępowania o udzielenie zamówienia przez dotychczasowego Podwykonawcę, 6) zmiany wynagrodzenia w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku od towarów i usług (VAT), 7) zmiany zapisów umowy prowadzące do likwidacji oczywistych omyłek pisarskich lub rachunkowych w treści umowy, 8) zmiany zapisów umowy w razie powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć lub sformułowań użytych w umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana treści umowy będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności lub niejasności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony, 3. O wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę terminów Wykonawca winien niezwłocznie poinformować Zamawiającego pisemnie, pod warunkiem utraty możliwości wydłużenia terminu w przypadku braku takiego powiadomienia. 4. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 5. Nie stanowią natomiast zmiany istotnej umowy w rozumieniu art. 144 ust. 1 ustawy PZP zmiany związane z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana rachunku bankowego lub zmiana danych teleadresowych).

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zdm.grudziadz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg Miejskich w Grudziądzu ul. Gen. Hallera 79 86-300 Grudziądz.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.04.2014 godzina 10:00, miejsce: Zarząd Dróg Miejskich w Grudziądzu ul. Gen. Hallera 79 86-300 Grudziądz, Sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.