eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Szczecin › Postępowanie na usługi świadczone na stanowisku konsultanta/doradcy w obszarze pozyskiwania zewnętrznego finansowania zwrotnego dla przedsiębiorstwa z sektora MŚP.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2014-04-08

Szczecin: Postępowanie na usługi świadczone na stanowisku konsultanta/doradcy w obszarze pozyskiwania zewnętrznego finansowania zwrotnego dla przedsiębiorstwa z sektora MŚP.
Numer ogłoszenia: 119286 - 2014; data zamieszczenia: 08.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zachodniopomorski Regionalny Fundusz Poręczeń Kredytowych Sp. z o.o. , ul. Świętego Ducha 5A, 70-205 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 91 813 01 10, faks 91 813 01 11.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zrfpk.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka Celowa powołana przez Urząd Marszałkowski.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Postępowanie na usługi świadczone na stanowisku konsultanta/doradcy w obszarze pozyskiwania zewnętrznego finansowania zwrotnego dla przedsiębiorstwa z sektora MŚP..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia są usługi świadczone na stanowisku konsultanta-doradcy w obszarze pozyskiwania zewnętrznego finansowania zwrotnego dla przedsiębiorstwa z sektora MŚP. Zachodniopomorski Regionalny Fundusz Poręczeń Kredytowych Sp. z o.o. jest podmiotem wspierającym rozwój przedsiębiorczości na terenie województwa zachodniopomorskiego. W związku z tym, że Fundusz planuje złożenie wniosku w konkursie Przetestowanie i wdrożenie usługi pilotażowej w zakresie planowania i finansowania przedsięwzięć gospodarczych w MŚP poszukuje od 4 do 7 osób dyspozycyjnych o dobrej organizacji pracy w czasie, znających zasady funkcjonowania zachodniopomorskiego rynku finansowania zwrotnego w celu nawiązania współpracy przy realizacji projektu w charakterze doradcy. Każdy z wybranych wykonawców będzie świadczył usługę polegającą na: Etap I usługi obejmuje następujące działania: 1) pomoc w przygotowaniu Wniosku o uzyskanie finansowania wraz z wymaganymi załącznikami, 2) pomoc w przygotowaniu specyficznych dla danej Oferty FZ dokumentów wymaganych na etapie umowy o finansowanie oraz dopracowanie-dostosowanie biznesplanu, który powinien określać sposób zarządzania przedsięwzięciem finansowanym ze środków zwrotnych, tak aby przedsięwzięcie zakończyło się sukcesem, tj. zostały osiągnięte założone cele przedsięwzięcia, a zaciągnięte zobowiązanie zostało spłacone; 3) asystę przy zawieraniu umowy pomiędzy Klientem a IF; rozumianą jako uczestnictwo w procesie podpisywania umowy. Doradca, w szczególności powinien doradzić i wyjaśnić Klientowi warunki na jakich finansowanie jest udzielone, w tym sposób ustanowienia zabezpieczenia spłaty zobowiązania. Pomoc Doradcy powinna zmierzać do jak najszybszego terminowego zawarcia korzystnej dla klienta umowy na finansowanie zwrotne. Etap II usługi obejmuje następujące działania: 1) Bieżący monitoring zgodności postępu przedsięwzięcia z założeniami biznesplanu - powinien w szczególności obejmować identyfikację ew. zagrożeń w powodzeniu przedsięwzięcia i mieć na celu odpowiednio wczesną pomoc w określeniu i podjęciu działań zaradczych. Doradztwo powinno także dotyczyć wdrażania u Klienta mechanizmów kontroli realizacji założeń biznesplanu i zachowania płynności finansowej, zarządzania długiem, monitorowania realizacji przedsięwzięcia, optymalizacji kosztów, zapasów i należności; 2) doradztwo i szkolenia (szkolenia opcjonalne), związane z planowaniem i zarządzaniem przedsięwzięciem gospodarczym finansowanym ze środków zwrotnych w oparciu o biznesplan - powinno dotyczyć w szczególności zagadnień organizacyjnych, finansowych i ekonomicznych w kontekście planowania dalszego rozwoju firmy z uwzględnieniem możliwości ponownego skorzystania ze środków zwrotnych takich jak kredyt, leasing, pożyczka, itp. W zależności od indywidualnych potrzeb lub preferencji Klienta doradztwo (oraz opcjonalnie szkolenie) może dotyczyć następujących obszarów: a) zasad planowania i zarządzania przedsięwzięciem gospodarczym w oparciu o biznesplan, b) doboru źródła i warunków finansowania zewnętrznego, odpowiednio do potrzeb rozwojowych przedsiębiorstwa; c) zarządzania długiem i monitorowania realizacji przedsięwzięcia, w tym rozpoznawania symptomów wskazujących na ryzyko utraty płynności oraz formułowania i wdrażania działań zaradczych; d) optymalizacji kosztów, zapasów i należności; e) planowania i wdrażania przedsięwzięć innowacyjnych. Wykonawca będzie: a) realizował w/w zadania w wyznaczonym czasie (terminy 30 dniowe od podpisania w imieniu Funduszu umowy z MŚP, do realizacji usługi) - pozyska co najmniej 5 klientów w czasie 90 dni od podpisania umowy z Funduszem, - świadczenia co najmniej 40 godzin usługi dla 1 MŚP. - zobowiąże się do zachowania w poufności wszystkich danych pozyskanych podczas realizacji zadań; - zobowiąże się do wzięcia udziału w szkoleniu organizowanym przez PARP. Dla realizacji obu etapów usługi: Wykonawca powinien dysponować własnym komputerem oraz środkiem transportu. Wykonawca ponosił będzie samodzielnie koszty podróży niezbędnych do realizacji zadań, określonych powyżej. Wynagrodzenie za wykonana pracę będzie wypłacane w dwóch ratach, po zakończeniu każdego etapu usług, za każdą wykonaną usługę, na podstawie przedstawionego rachunku/faktury VAT z terminem płatności 14 dni w którym to Zamawiający dokona przelewu na rachunek wskazany przez Wykonawcę. Każdorazowo podstawą wystawienia rachunku/faktury VAT będzie przedstawiony do akceptacji Zamawiającego protokół odbioru. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wydłużenia terminu płatności (jednakże łącznie nie przekroczy 60 dni) jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane lub zostaną przyznane z opóźnieniem. Wykonawca zapewni osobę, która będzie posługiwała się biegle językiem polskim w mowie i piśmie. 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli przebiegu oraz zgodności prowadzonych usług z obowiązującym zakresem projektu. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w istotnych dla stron postanowieniach umowy stanowiący załącznik nr 2 do SIWZ..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.61.00.00 - (6) Zapewnianie usług personelu .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczególnych warunków w tym zakresie. Wykonawca złoży podpisany załącznik nr 3 do SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczególnych warunków w tym zakresie. Wykonawca złoży podpisany załącznik nr 3 do SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczególnych warunków w tym zakresie. Wykonawca złoży podpisany załącznik nr 3 do SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 3.2. Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą posiadającą: - wykształcenie wyższe, - prowadzącą albo gotową rozpocząć prowadzenie własnej działalności gospodarczej, - posiadającą co najmniej dwuletnie doświadczenie w świadczeniu usług doradczych dla MŚP w obszarze finansów, w tym usług w zakresie analizy finansowej przedsięwzięć gospodarczych dla przedsiębiorców lub dla osób zamierzających rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej, - nie jest pracownikiem instytucji finansowych (banku, funduszu pożyczkowego, funduszu poręczeniowego itp.), Ponadto osoba ta musi wykazać iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert doprowadziła do zawarcia przez MŚP umowy finansowania zwrotnego (kredyt, pożyczka, leasing z wyłączeniem kredytów konsumpcyjnych i kredytów w rachunku bieżącym) na rozwój ich przedsięwzięć gospodarczych, o wartości nie mniejszej niż 500 tys. złotych. Zamawiający oceni spełnienie warunku na podstawie przedłożonego wraz z ofertą wykazu osób zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ, UWAG: każdy z doradców osobno musi być wskazany z imienia i nazwiska oraz każdy z doradców musi samodzielnie spełniać wszystkie wymagania stawiane przez Zamawiającego. Oceny spełniania powyższych warunków Zamawiający dokona na podstawie dostarczonych przez wykonawców dokumentów.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczególnych warunków w tym zakresie. Wykonawca złoży podpisany załącznik nr 3 do SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany w zakresie terminów realizacji umowy, w związku ze zmianą harmonogramu Projektu, poprzez ich wydłużenie do 3 miesiące w formie aneksu do umowy. O konieczności dokonania powyżej opisanej zmiany Zamawiający będzie informował Wykonawcę niezwłocznie i pisemnie, -w innych sytuacjach, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy mimo zachowania należytej staranności i mających charakter zmian nieistotnych, -przewidziane powyżej okoliczności stanowiące podstawę zmian do umowy, stanowią uprawnienie Zamawiającego nie zaś jego obowiązek wprowadzenia takich zmian, -nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Pzp: zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy, zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między Stronami, -Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności za zgodą obu stron, -wszelkie zmiany muszą być dokonywane z zachowaniem przepisu art. 140 ust. 1 i ust. 3 ustawy Pzp, stanowiącego że umowa podlega unieważnieniu w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. -Procedura poufności - Wykonawca zachowa poufność informacji i danych osobowych uzyskanych w trakcie realizacji zamówienia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zrfpk.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zachodniopomorski Regionalny Fundusz Poręczeń Kredytowych Sp. z o.o. ul. Świętego Ducha 5A, 70-205 Szczecin..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.04.2014 godzina 14:00, miejsce: Zachodniopomorski Regionalny Fundusz Poręczeń Kredytowych Sp. z o.o. ul. Świętego Ducha 5A, 70-205 Szczecin. za pomocą poczty elektronicznej na adres: a.mielczarek@zrfpk.pl.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zachodniopomorski Regionalny Fundusz Poręczeń Kredytowych Sp. z o.o. jest podmiotem wspierającym rozwój przedsiębiorczości na terenie województwa zachodniopomorskiego. W związku z tym, że Fundusz planuje złożenie wniosku w konkursie Przetestowanie i wdrożenie usługi pilotażowej w zakresie planowania i finansowania przedsięwzięć gospodarczych w MŚP.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.