eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Olsztyn › Przedmiotem postępowania jest przeprowadzenie usług szkoleniowych na rzecz Zamawiającego przeznaczonych dla bezrobotnych zarejestrowanych w Miejskim Urzędzie Pracy w Olsztynie. Usługi stanowią część całości zamówienia, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania. Cz I - Kurs Spawanie blach i rur spoinami pachwinowymi metodą TIG 141 i MAG 135. Cz II - Kurs Operator koparko - ładowarki kl. III. Cz III - Kurs Pracownik magazynowy z obsługą wózka jezdniowego. Cz IV - Kurs Uprawnienia elektroenergetyczne do 1 kV. POSTĘPOWANIE OBJĘTE JEST KLAUZULĄ SPOŁECZNĄ.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-05-10

Olsztyn: Przedmiotem postępowania jest przeprowadzenie usług szkoleniowych na rzecz Zamawiającego przeznaczonych dla bezrobotnych zarejestrowanych w Miejskim Urzędzie Pracy w Olsztynie. Usługi stanowią część całości zamówienia, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania. Cz I - Kurs Spawanie blach i rur spoinami pachwinowymi metodą TIG 141 i MAG 135. Cz II - Kurs Operator koparko - ładowarki kl. III. Cz III - Kurs Pracownik magazynowy z obsługą wózka jezdniowego. Cz IV - Kurs Uprawnienia elektroenergetyczne do 1 kV. POSTĘPOWANIE OBJĘTE JEST KLAUZULĄ SPOŁECZNĄ.
Numer ogłoszenia: 116398 - 2016; data zamieszczenia: 10.05.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Urząd Pracy w Olsztynie , Al. Piłsudskiego 64 B, 10-450 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 89 5372800, faks 89 5372801.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.olsztyn.mup.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przedmiotem postępowania jest przeprowadzenie usług szkoleniowych na rzecz Zamawiającego przeznaczonych dla bezrobotnych zarejestrowanych w Miejskim Urzędzie Pracy w Olsztynie. Usługi stanowią część całości zamówienia, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania. Cz I - Kurs Spawanie blach i rur spoinami pachwinowymi metodą TIG 141 i MAG 135. Cz II - Kurs Operator koparko - ładowarki kl. III. Cz III - Kurs Pracownik magazynowy z obsługą wózka jezdniowego. Cz IV - Kurs Uprawnienia elektroenergetyczne do 1 kV. POSTĘPOWANIE OBJĘTE JEST KLAUZULĄ SPOŁECZNĄ..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem postępowania jest przeprowadzenie usług szkoleniowych na rzecz Zamawiającego przeznaczonych dla osób bezrobotnych zarejestrowanych w Miejskim Urzędzie Pracy w Olsztynie. Usługi stanowią część całości zamówienia, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania. Część I - Kurs Spawanie blach i rur spoinami pachwinowymi metodą TIG 141 i MAG 135. Część II - Kurs Operator koparko - ładowarki kl. III. Część III - Kurs Pracownik magazynowy z obsługą wózka jezdniowego. Część IV - Kurs Uprawnienia elektroenergetyczne do 1 kV. POSTĘPOWANIE OBJĘTE JEST KLAUZULĄ SPOŁECZNĄ - DOTYCZY WSZYSTKICH CZĘŚCI ZAMÓWIENIA. Usługi szkoleniowe dla osób bezrobotnych zarejestrowanych w Miejskim Urzędzie Pracy w Olsztynie zostaną zrealizowane w ramach projektu Aktywizacja zawodowa osób w wieku powyżej 29 roku życia pozostających bez pracy w mieście Olsztyn w 2016 roku współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 w ramach Osi priorytetowej 10 Regionalny rynek pracy - Działanie 10.1 Poprawa dostępu do zatrudnienia osób bezrobotnych i poszukujących pracy-projekty pozakonkursowe realizowane przez powiatowe urzędy pracy. CZĘŚĆ I Spawanie blach i rur spoinami pachwinowymi metodą TIG 141 i MAG 135 Kod CPV 80.53.00.00-8 i nazwa Usługi szkolenia zawodowego Szkolenie przeznaczone jest dla osób bezrobotnych zarejestrowanych w Miejskim Urzędzie Pracy w Olsztynie. Osoby skierowane na szkolenie będą posiadały aktualne badania lekarskie. Liczba osób przewidziana do uczestniczenia w szkoleniu - 10 osób. Termin wykonania zamówienia maksymalnie 2 miesiące. Pożądany miesiąc rozpoczęcia szkolenia czerwiec 2016 rok. CZĘŚĆ II Kurs Operator koparko-ładowarki kl. III Kod CPV i nazwa 80530000-8 - usługi szkolenia zawodowego. Termin wykonania zamówienia maksymalnie 2 miesiące. Pożądany miesiąc rozpoczęcia szkolenia czerwiec 2016 rok. Szkolenie przeznaczone jest dla osób bezrobotnych zarejestrowanych w Miejskim Urzędzie Pracy w Olsztynie. Osoby skierowane na szkolenie będą posiadały aktualne badania lekarskie. Liczba osób przewidziana do uczestniczenia w szkoleniu - 10 osób. CZĘŚĆ III Pracownik magazynowy z obsługą wózka jezdniowego. Kod CPV 80.53.00.00-8 i nazwa Usługi szkolenia zawodowego Szkolenie przeznaczone jest dla osób bezrobotnych zarejestrowanych w Miejskim Urzędzie Pracy w Olsztynie. Osoby skierowane na szkolenie będą posiadały aktualne badania lekarskie. Liczba osób przewidziana do uczestniczenia w szkoleniu - 10 osób. Termin wykonania zamówienia maksymalnie 2 miesiące. Pożądany miesiąc rozpoczęcia szkolenia wrzesień 2016 rok. CZĘŚĆ IV Kurs Uprawnienia elektroenergetyczne do 1 kV Kod CPV i nazwa 80.53.00.00-8 Usługi szkolenia zawodowego. Szkolenie przeznaczone jest dla osób bezrobotnych zarejestrowanych w Miejskim Urzędzie Pracy w Olsztynie. Liczba osób przewidziana do uczestniczenia w szkoleniu - 10 osób. Termin wykonania zamówienia maksymalnie 2 tygodnie. Pożądany miesiąc rozpoczęcia szkolenia wrzesień 2016 roku. DOTYCZY WSZYSTKICH CZĘŚCI ZAMÓWIENIA Klauzula społeczna: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zatrudnił w ramach umowy o pracę lub umowy zlecenia minimum 1 osobę bezrobotną zarejestrowaną w urzędzie pracy właściwym ze względu na miejsce stałego lub czasowego zameldowania na okres realizacji zamówienia, bez konieczności określania wymiaru czasu pracy. Wykonawca będzie zobowiązany do wykazania, że zatrudniona do realizacji zamówienia osoba była bezpośrednio przed podpisaniem umowy z Zamawiającym bezrobotną np. poprzez zaświadczenie lub decyzję z urzędu pracy właściwego ze względu na miejsce stałego lub czasowego zameldowania. Wykonawca po zawarciu umowy, ale przed rozpoczęciem szkolenia będzie zobowiązany udokumentować zatrudnienie osoby bezrobotnej poprzez dostarczenie umowy o pracę lub umowy zlecenia. Zamawiający zaznacza, że odstąpi od realizacji umowy w przypadku niewywiązania się przez Wykonawcę z warunków regulujących klauzulę społeczną i zastosuje karę umowną. Zasady zastosowania kary umownej wskazane zostały we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 10 do SIWZ, z którym Wykonawca ma obowiązek zapoznać się. Zamawiający zaznacza, że dokona kontroli w celu zweryfikowania poprawności zastosowania klauzuli społecznej. Liczba osób na szkoleniu może ulec zmianie (może się zmniejszyć).W takim przypadku Zamawiający zwróci się do Wykonawcy o przedstawienie kalkulacji kosztów uwzględniającą faktyczną ilość osób uczestniczących w szkoleniu (pomniejszy koszt szkolenia proporcjonalnie do ilości osób uczestniczących w szkoleniu). Rozliczenie kosztów nastąpi poprzez przedstawienie sprawozdania finansowego - kosztów planowanych i rzeczywistych. W przypadku, gdy nastąpią okoliczności, których nie można było wcześniej przewidzieć (zdarzenia losowe lub inne, np. choroba wykładowcy), powodujące konieczność zmiany terminu odbywania zajęć, zmiana ta zostanie uwzględniona przy założeniu, że zajęcia zostaną odpracowane w nowym terminie jednakże tylko za zgodą Zamawiającego. Ustalenia będą wymagały formy pisemnej, nie później niż w dniu zaistnienia zdarzenia. W przypadku wystąpienia innych zmian (np. harmonogramu, materiałów szkoleniowych lub miejsca odbywania szkolenia) wynikających z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, fakt wprowadzenia zmian musi być poprzedzony pisemną zgodą Zamawiającego. Warunkiem jest, aby wprowadzane zmiany były zgodne z SIWZ. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wykazu osób uczestniczących w wykonaniu zamówienia, pod warunkiem, że osoby uwzględnione w tym wykazie będą posiadać co najmniej równorzędne kwalifikacje i doświadczenie, a zmiana nie wpłynie na jakość i koszt szkolenia..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • posiadanie zaktualizowanego wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę Instytucji Szkoleniowej w oparciu o Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 października 2004 r. w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych (Dz. U. Nr 236, poz. 2365 z późn. zm.). Zamawiający sprawdzi, czy Wykonawca dołączył do oferty oświadczenie o posiadaniu ww. wpisu (załącznik nr 5 do SIWZ). Ponadto Zamawiający zweryfikuje czy Wykonawca zaktualizował na 2016 rok wpis w Wojewódzkim Urzędzie Pracy właściwym dla siedziby Instytucji Szkoleniowej poprzez elektroniczną bazę udostępnioną przez Wojewódzki Urząd Pracy - dotyczy wszystkich części zamówienia. Zamawiający dokona oceny warunku w oparciu o dokumenty złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego SPEŁNIA-NIE SPEŁNIA. posiadanie aktualnego atestu na 2016 rok uprawniającego do szkolenia i egzaminowania spawaczy m.in. w zakresie TIG 141 i MAG 135 wydawanego przez Instytut Spawalnictwa w Gliwicach. Zamawiający sprawdzi, czy Wykonawca dołączył do oferty oświadczenie o posiadaniu ww. uprawnień (załącznik nr 5A do SIWZ) - dotyczy wyłącznie CZĘŚCI I Kurs Spawanie blach i rur spoinami pachwinowymi metodą TIG 141 i MAG 135. Zamawiający dokona oceny warunku w oparciu o dokumenty złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego SPEŁNIA-NIE SPEŁNIA. posiadanie zgody na przeprowadzanie szkoleń w zakresie Operator koparko-ładowarki kl. III wydanej przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie. Zamawiający sprawdzi, czy Wykonawca dołączył do oferty oświadczenie o posiadaniu ww. zgody (załącznik nr 5B do SIWZ) - dotyczy wyłącznie CZĘŚCI II Kurs Operator koparko-ładowarki kl. III. Zamawiający dokona oceny warunku w oparciu o dokumenty złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego SPEŁNIA-NIE SPEŁNIA. posiadanie programu z zakresu obsługi wózków jezdniowych podnośnikowych zatwierdzonego przez do końca grudnia 2010 roku - Ośrodek Doskonalenia Kadr w Mysłowicach, po 1 stycznia 2011 roku - Urząd Dozoru Technicznego. Zamawiający sprawdzi czy Wykonawca dołączył do oferty oświadczenie, w którym potwierdza posiadanie zatwierdzonego programu nadający tym samym uprawnienia do prowadzenia szkolenia w ww. zakresie (załącznik nr 5C do SIWZ) dotyczy wyłącznie CZĘŚCI III Pracownik magazynowy z obsługą wózka jezdniowego. Zamawiający dokona oceny warunku w oparciu o dokumenty złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego SPEŁNIA-NIE SPEŁNIA.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie - dotyczy wszystkich części zamówienia. Zamawiający dokona oceny tego warunku w oparciu o oświadczenie Wykonawcy wg załącznika nr 4 do SIWZ metodą warunku granicznego SPEŁNIA-NIE SPEŁNIA.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • CZĘŚĆ I - Kurs Spawanie blach i rur spoinami pachwinowymi metodą TIG 141 i MAG 135. Wymaga się, aby Wykonawca dysponował odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia. Lokal, w którym będzie prowadzone szkolenie, musi być przestronny i przewiewny, dostosowany do wielkości grupy, posiadać pomieszczenia sanitarne, gwarantujący pracę w warunkach wymaganych w przepisach bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej. Sala dydaktyczna, w której realizowane będzie szkolenie oraz ich wyposażenie i pomoce dydaktyczne muszą być dostosowane do prowadzenia szkolenia będącego przedmiotem zamówienia w taki sposób, aby każdy uczestnik miał niezależny dostęp do stanowiska pracy i samodzielnie wykonywał wszystkie zadania wynikające z programu szkolenia. Zajęcia praktyczne muszą być realizowane w formie praktyki w przystosowanym do tego typu zajęć pomieszczeniu. Każdy uczestnik szkolenia na zajęciach praktycznych musi mieć zapewnione samodzielne stanowisko spawalnicze wraz ze sprzętem i materiałami niezbędnymi do nauki spawania. Zamawiający dokona oceny warunku w oparciu o informacje zawarte w załączniku nr 7 do SIWZ metodą warunku granicznego SPEŁNIA - NIE SPEŁNIA. W załączniku nr 7 do SIWZ również należy wykazać podstawę dysponowania zasobami (np. własność, umowa najmu, dzierżawa, umowa użyczenia itp.). CZĘŚCI II Kurs Operator koparko-ładowarki kl. III. Wymaga się, aby Wykonawca dysponował odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia. Lokal, w którym będzie prowadzone szkolenie, musi być przestronny i przewiewny, dostosowany do wielkości grupy, posiadać pomieszczenia sanitarne, gwarantujący pracę w warunkach wymaganych w przepisach bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej. Sala dydaktyczna, w której realizowane będzie szkolenie oraz ich wyposażenie i pomoce dydaktyczne muszą być dostosowane do prowadzenia szkolenia będącego przedmiotem zamówienia w taki sposób, aby każdy uczestnik miał niezależny dostęp do stanowiska pracy i samodzielnie wykonywał wszystkie zadania wynikające z programu szkolenia. Ponadto Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował placem manewrowym przystosowanym do realizacji zajęć praktycznych, sprawnymi technicznie koparko-ładowarkami wszystkich typów kl. III (musi być zapewniona minimum jedna). Zamawiający dokona oceny warunku w oparciu o informacje zawarte w załączniku nr 7 do SIWZ metodą warunku granicznego SPEŁNIA - NIE SPEŁNIA. W załączniku nr 7 do SIWZ należy wykazać również podstawę dysponowania zasobami (np. własność, umowa najmu, dzierżawa, umowa użyczenia itp.). CZĘŚCI III Pracownik magazynowy z obsługą wózka jezdniowego. Wymaga się, aby Wykonawca dysponował odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia. Lokal, w którym będzie prowadzone szkolenie, musi być przestronny i przewiewny, dostosowany do wielkości grupy, posiadać pomieszczenia sanitarne, gwarantujący pracę w warunkach wymaganych w przepisach bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej. Sala dydaktyczna, w której realizowane będzie szkolenie oraz ich wyposażenie i pomoce dydaktyczne muszą być dostosowane do prowadzenia szkolenia będącego przedmiotem zamówienia w taki sposób, aby każdy uczestnik miał niezależny dostęp do stanowiska pracy i samodzielnie wykonywał wszystkie zadania wynikające z programu szkolenia. Ponadto Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował placem manewrowym przystosowanym do realizacji zajęć praktycznych, minimum 2 sprawnymi technicznie wózkami jezdniowymi podnośnikowymi, 10 samodzielnymi stanowiskami komputerowymi z komputerem stacjonarnym lub mobilnym typu Laptop wraz z myszą, dostępem do Internetu oraz programem magazynowym z fakturowaniem (np. Magazyn, Subiekt lub inny),10 samodzielnymi stanowiskami z kasami fiskalnymi. Zamawiający dokona oceny warunku w oparciu o informacje zawarte w załączniku nr 7 do SIWZ metodą warunku granicznego SPEŁNIA - NIE SPEŁNIA. W załączniku nr 7 do SIWZ należy wykazać również podstawę dysponowania zasobami (np. własność, umowa najmu, dzierżawa, umowa użyczenia itp.). CZĘŚĆ IV Kurs Uprawnienia elektroenergetyczne do 1 kV. Wymaga się, aby Wykonawca dysponował odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia. Lokal, w którym będzie prowadzone szkolenie, musi być przestronny i przewiewny, dostosowany do wielkości grupy, posiadać pomieszczenia sanitarne, gwarantujący pracę w warunkach wymaganych w przepisach bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej. Sala dydaktyczna, w której realizowane będzie szkolenie oraz ich wyposażenie i pomoce dydaktyczne muszą być dostosowane do prowadzenia szkolenia będącego przedmiotem zamówienia w taki sposób, aby każdy uczestnik miał niezależny dostęp do stanowiska pracy i samodzielnie wykonywał wszystkie zadania wynikające z programu szkolenia. Zamawiający dokona oceny warunku w oparciu o informacje zawarte w załączniku nr 7 do SIWZ metodą warunku granicznego SPEŁNIA - NIE SPEŁNIA. W załączniku nr 7 do SIWZ również należy wykazać podstawę dysponowania zasobami (np. własność, umowa najmu, dzierżawa, umowa użyczenia itp.).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • CZĘŚĆ I - Kurs Spawanie blach i rur spoinami pachwinowymi metodą TIG 141 i MAG 135. Wymaga się, aby Wykonawca dysponował wykładowcami na zajęcia teoretyczne i praktyczne, którzy posiadają doświadczenie i przeprowadzili co najmniej po dwa szkolenia z każdego nw. zakresu spawania metodą TIG 141 i MAG 135, aktywizacji zawodowej. Należy wskazać kadrę szkolącą i jej kwalifikacje oraz przyporządkować każdemu wykładowcy tematykę, z której będzie prowadził zajęcia w ww. zakresie/ach. Wykonawca wskaże ww. wykładowców w załączniku nr 6 do SIWZ. Jeżeli wykazując doświadczenie wykładowcy, Wykonawca wskaże nazwę szkolenia, z którego nie będzie wynikać, że szkolenie dotyczyło zagadnienia, które będzie omawiać wykładowca, należy zaznaczyć pisemnie, że w wykazanym szkoleniu wykładowca prowadził zajęcia ze wskazanego tematu. Zamawiający dokona oceny warunku w oparciu o informacje zawarte w załączniku nr 6 do SIWZ metodą warunku granicznego SPEŁNIA - NIE SPEŁNIA. W załączniku nr 6 do SIWZ należy wykazać podstawę dysponowania osobą (np. umowa o pracę, umowa o dzieło, umowa zlecenie itp.). CZĘŚĆ II Kurs Operator koparko-ładowarki kl. III. Wymaga się, aby Wykonawca dysponował wykładowcami, na zajęcia teoretyczne i praktyczne, którzy posiadają doświadczenie i przeprowadzili co najmniej po dwa szkolenia z każdego nw. zakresu operatora koparko-ładowarki kl. III, aktywizacji zawodowej. Należy wskazać kadrę szkolącą i jej kwalifikacje oraz przyporządkować każdemu wykładowcy tematykę, z której będzie prowadził zajęcia w ww. zakresie/ach. Wykonawca wskaże wykładowców w załączniku nr 6 do SIWZ. Jeżeli wykazując doświadczenie wykładowcy, Wykonawca wskaże nazwę szkolenia, z którego nie będzie wynikać, że szkolenie dotyczyło zagadnienia, które będzie omawiać wykładowca, należy zaznaczyć pisemnie, że w wykazanym szkoleniu wykładowca prowadził zajęcia ze wskazanego tematu. Zamawiający dokona oceny warunku w oparciu o informacje zawarte w załączniku nr 6 do SIWZ metodą warunku granicznego SPEŁNIA - NIE SPEŁNIA. W załączniku nr 6 do SIWZ należy wykazać podstawę dysponowania osobą (np. umowa o pracę, umowa o dzieło, umowa zlecenie itp.). CZĘŚĆ III Kurs Pracownik magazynowy z obsługą wózka jezdniowego. Wymaga się, aby Wykonawca dysponował wykładowcami, na zajęcia teoretyczne i praktyczne, którzy posiadają doświadczenie i przeprowadzili co najmniej po dwa szkolenia z każdego nw. zakresu obsługi wózków jezdniowych podnośnikowych, obsługi komputera wraz z programami komputerowymi, pracownika magazynowego/obsługi magazynu, obsługi kas fiskalnych, aktywizacji zawodowej. Należy wskazać kadrę szkolącą i jej kwalifikacje oraz przyporządkować każdemu wykładowcy tematykę, z której będzie prowadził zajęcia w ww. zakresie/ach. Wykonawca wskaże wykładowców w załączniku nr 6 do SIWZ. Jeżeli wykazując doświadczenie wykładowcy, Wykonawca wskaże nazwę szkolenia, z którego nie będzie wynikać, że szkolenie dotyczyło zagadnienia, które będzie omawiać wykładowca, należy zaznaczyć pisemnie, że w wykazanym szkoleniu wykładowca prowadził zajęcia ze wskazanego tematu. Zamawiający dokona oceny warunku w oparciu o informacje zawarte w załączniku nr 6 do SIWZ metodą warunku granicznego SPEŁNIA - NIE SPEŁNIA. W załączniku nr 6 do SIWZ należy wykazać podstawę dysponowania osobą (np. umowa o pracę, umowa o dzieło, umowa zlecenie itp.). CZĘŚĆ IV Kurs Uprawnienia elektroenergetyczne do 1 kV. Wymaga się, aby Wykonawca dysponował wykładowcami, którzy posiadają doświadczenie i przeprowadzili co najmniej po dwa szkolenia z zakresu uprawnień elektroenergetycznych/eksploatacji urządzeń elektroenergetycznych, aktywizacji zawodowej. Należy wskazać kadrę szkolącą i jej kwalifikacje oraz przyporządkować każdemu wykładowcy tematykę, z której będzie prowadził zajęcia w ww. zakresie/ach. Wykonawca wskaże ww. wykładowców w załączniku nr 6 do SIWZ. Jeżeli wykazując doświadczenie wykładowcy, Wykonawca wskaże nazwę szkolenia, z którego nie będzie wynikać, że szkolenie dotyczyło zagadnienia, które będzie omawiać wykładowca, należy zaznaczyć pisemnie, że w wykazanym szkoleniu wykładowca prowadził zajęcia ze wskazanego tematu. Zamawiający dokona oceny warunku w oparciu o informacje zawarte w załączniku nr 6 do SIWZ metodą warunku granicznego SPEŁNIA - NIE SPEŁNIA. W załączniku nr 6 do SIWZ należy wykazać podstawę dysponowania osobą (np. umowa o pracę, umowa o dzieło, umowa zlecenie itp.).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie - dotyczy wszystkich części zamówienia. Zamawiający dokona oceny tego warunku w oparciu o oświadczenie Wykonawcy - wg załącznika nr 4 do SIWZ metodą warunku granicznego SPEŁNIA-NIE SPEŁNIA.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Formularz ofertowy (załącznik nr 1do SIWZ). Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust 1 Ustawy (załącznik nr 4 do SIWZ). Oświadczenie o posiadaniu zaktualizowanego wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę Instytucji Szkoleniowej w oparciu o Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 października 2004 r. w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych (Dz. U. Nr 236, poz. 2365 z późn. zm.) (załącznik nr 5 do SIWZ). Oświadczenie o posiadaniu aktualnego atestu na 2015 rok uprawniającego do szkolenia i egzaminowania spawaczy m.in. w zakresie TIG 141 i MAG 135 wydanej przez Instytut Spawalnictwa w Gliwicach (załącznik nr 5A do SIWZ) - dotyczy wyłącznie CZĘŚCI I Kurs Spawanie blach i rur spoinami pachwinowymi metodą TIG 141 i MAG 135. Oświadczenie o posiadaniu zgody na przeprowadzanie szkoleń w zakresie Operator koparko-ładowarki kl. III wydanej przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie. (załącznik nr 5B do SIWZ) - dotyczy wyłącznie CZĘŚCI II Kurs Operator koparko-ładowarki kl. III. Oświadczenie o posiadaniu programu z zakresu obsługi wózków jezdniowych podnośnikowych zatwierdzonego przez: do końca grudnia 2010 roku - Ośrodek Doskonalenia Kadr w Mysłowicach; po 1 stycznia 2011 roku - Urząd Dozoru Technicznego (załącznik nr 5C do SIWZ) - dotyczy wyłącznie CZĘŚCI III Pracownik magazynowy z obsługą wózka jezdniowego. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji potencjału technicznego, osób zdolnych do wykonania zamówienia, w przypadku gdy Wykonawca będzie polegać na niezbędnych zasobach tych podmiotów. Treść zobowiązania musi zawierać - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, charakter stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Program szkolenia (załącznik nr 8 do SIWZ). Kalkulacja kosztów (załącznik nr 9 do SIWZ). Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik (ma być ono przedstawione w formie oryginału lub poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii potwierdzonej notarialnie). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie przedmiotowego zamówienia, dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma miejsce zamieszkania lub siedzibę, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się ww. dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym lub organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem, wystawionym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. Listy referencyjne z podaniem nazwy szkoleń, wystawione przez Zamawiających, na których zlecenie realizowane były usługi, potwierdzające należyte wykonanie szkoleń z zakresu: spawania metodą TIG 141 i MAG 135 - CZĘŚĆ I, operatora koparko-ładowarki kl. III - CZĘŚĆ II, magazyniera z obsługą wózków jezdniowych - CZĘŚĆ III, uprawnień elektroenergetycznych do 1 kV - CZĘŚĆ IV. Treść listów musi potwierdzać należyte wykonanie zamówienia, tzn. zawierać pozytywną opinię o zrealizowanym szkoleniu. Wykonawca dołącza listy referencyjne za zrealizowane wyłącznie przez siebie szkolenia z ww. zakresów dla danej części zamówienia, jeśli chce otrzymać przy ocenie dodatkowe punkty. Punktowane będą listy referencyjne wystawione wyłącznie na instytucję szkoleniową, która będzie realizowała zamówienie, a jeśli instytucja szkoleniowa posiada oddziały/filie to listy referencyjne wystawione muszą być wyłącznie na te oddziały/filie, które faktycznie realizowały zamówienie i będą realizowały niniejsze zamówienie. Sposób przyznania punktów oraz opis elementów, które muszą znaleźć się w listach referencyjnych jest opisany dla CZĘŚCI I, CZĘŚCI II, CZĘŚCI III, CZĘŚCI IV w SIWZ w rozdziale XII. Decyzja przyznająca akredytację na szkolenie będące przedmiotem zamówienia przyznawana przez Kuratorium Oświaty lub Certyfikat Jakości Usług ISO 9001. Wykonawca dołącza dokument, w przypadku, gdy otrzymał ww. akredytację lub gdy posiada ww. certyfikat i chce otrzymać przy ocenie dodatkowy punkt. Sposób przyznania punktów oraz opis elementów, które będzie brał Zamawiający pod uwagę przy ocenie akredytacji jest opisany dla CZĘŚCI I, CZĘŚCI II, CZĘŚCI III, CZĘŚCI IV w SIWZ w rozdziale XII.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 60
  • 2 - KRYTERIUM KWALIFIKACJI INSTYTUCJI SZKOLENIOWEJ - 40

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Liczba osób na szkoleniu może ulec zmianie (może się zmniejszyć). W takim przypadku Zamawiający zwróci się do Wykonawcy o przedstawienie kalkulacji kosztów uwzględniającą faktyczną ilość osób uczestniczących w szkoleniu (pomniejszy koszt szkolenia proporcjonalnie do ilości osób uczestniczących w szkoleniu). Rozliczenie kosztów nastąpi poprzez przedstawienie sprawozdania finansowego - kosztów planowanych i rzeczywistych. W przypadku, gdy nastąpią okoliczności, których nie można było wcześniej przewidzieć (zdarzenia losowe lub inne, np. choroba wykładowcy), powodujące konieczność zmiany terminu odbywania zajęć, zmiana ta zostanie uwzględniona przy założeniu, że zajęcia zostaną odpracowane w nowym terminie jednakże tylko za zgodą Zamawiającego. Ustalenia będą wymagały formy pisemnej, nie później niż w dniu zaistnienia zdarzenia. W przypadku wystąpienia innych zmian (np. harmonogramu, materiałów szkoleniowych lub miejsca odbywania szkolenia) wynikających z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, fakt wprowadzenia zmian musi być poprzedzony pisemną zgodą Zamawiającego. Warunkiem jest, aby wprowadzane zmiany były zgodne z SIWZ. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wykazu osób uczestniczących w wykonaniu zamówienia, pod warunkiem, że osoby uwzględnione w tym wykazie będą posiadać co najmniej równorzędne kwalifikacje i doświadczenie, a zmiana nie wpłynie na jakość i koszt szkolenia - dotyczy wszystkich części zamówienia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: mup.olsztyn.ibip.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Urząd Pracy w Olsztynie, 10-450 Olsztyn, al. Piłsudskiego 64B, pokój 31, III piętro..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.05.2016 godzina 08:00, miejsce: Miejski Urząd Pracy w Olsztynie, 10-450 Olsztyn, al. Piłsudskiego 64B, pokój 25, II piętro..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Usługi szkoleniowe dla osób bezrobotnych zarejestrowanych w Miejskim Urzędzie Pracy w Olsztynie zostaną zrealizowane w ramach projektu Aktywizacja zawodowa osób w wieku powyżej 29 roku życia pozostających bez pracy w mieście Olsztyn w 2016 roku współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 w ramach Osi priorytetowej 10 Regionalny rynek pracy- Działanie 10.1 Poprawa dostępu do zatrudnienia osób bezrobotnych i poszukujących pracy-projekty pozakonkursowe realizowane przez powiatowe urzędy pracy..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Kurs Spawanie blach i rur spoinami pachwinowymi metodą TIG 141 i MAG 135.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szkolenie przeznaczone dla osób bezrobotnych zarejestrowanych w Miejskim Urzędzie Pracy w Olsztynie. Osoby skierowane na szkolenie będą posiadały aktualne badania lekarskie. Liczba osób przewidziana do uczestniczenia w szkoleniu - 10 osób. Liczba osób na szkoleniu może ulec zmianie (może się zmniejszyć).W takim przypadku Zamawiający zwróci się do Wykonawcy o przedstawienie kalkulacji kosztów uwzględniającą faktyczną ilość osób uczestniczących w szkoleniu (pomniejszy koszt szkolenia proporcjonalnie do ilości osób uczestniczących w szkoleniu). Rozliczenie kosztów nastąpi poprzez przedstawienie sprawozdania finansowego - kosztów planowanych i rzeczywistych. Termin wykonania zamówienia maksymalnie 2 miesiące. Pożądany miesiąc rozpoczęcia szkolenia czerwiec 2016 rok..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 2.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 60
    • 2. KRYTERIUM KWALIFIKACJI INSTYTUCJI SZKOLENIOWEJ - 40

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Kurs Operator koparko-ładowarki kl. III.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szkolenie przeznaczone dla osób bezrobotnych zarejestrowanych w Miejskim Urzędzie Pracy w Olsztynie. Osoby skierowane na szkolenie będą posiadały aktualne badania lekarskie. Liczba osób przewidziana do uczestniczenia w szkoleniu - 10 osób. Liczba osób na szkoleniu może ulec zmianie (może się zmniejszyć).W takim przypadku Zamawiający zwróci się do Wykonawcy o przedstawienie kalkulacji kosztów uwzględniającą faktyczną ilość osób uczestniczących w szkoleniu (pomniejszy koszt szkolenia proporcjonalnie do ilości osób uczestniczących w szkoleniu). Rozliczenie kosztów nastąpi poprzez przedstawienie sprawozdania finansowego - kosztów planowanych i rzeczywistych. Termin wykonania zamówienia maksymalnie 2 miesiące. Pożądany miesiąc rozpoczęcia szkolenia czerwiec 2016 rok..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 2.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 60
    • 2. KRYTERIUM KWALIFIKACJI INSTYTUCJI SZKOLENIOWEJ - 40

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Kurs Pracownik magazynowy z obsługą wózka jezdniowego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szkolenie przeznaczone dla osób bezrobotnych zarejestrowanych w Miejskim Urzędzie Pracy w Olsztynie. Osoby skierowane na szkolenie będą posiadały aktualne badania lekarskie. Liczba osób przewidziana do uczestniczenia w szkoleniu - 10 osób. Liczba osób na szkoleniu może ulec zmianie (może się zmniejszyć).W takim przypadku Zamawiający zwróci się do Wykonawcy o przedstawienie kalkulacji kosztów uwzględniającą faktyczną ilość osób uczestniczących w szkoleniu (pomniejszy koszt szkolenia proporcjonalnie do ilości osób uczestniczących w szkoleniu). Rozliczenie kosztów nastąpi poprzez przedstawienie sprawozdania finansowego - kosztów planowanych i rzeczywistych. Termin wykonania zamówienia maksymalnie 2 miesiące. Pożądany miesiąc rozpoczęcia szkolenia wrzesień 2016 rok..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 2.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 60
    • 2. KRYTERIUM KWALIFIKACJI INSTYTUCJI SZKOLENIOWEJ - 40

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Uprawnienia elektroenergetyczne do 1 kV.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szkolenie przeznaczone dla osób bezrobotnych zarejestrowanych w Miejskim Urzędzie Pracy w Olsztynie. Osoby skierowane na szkolenie będą posiadały aktualne badania lekarskie. Liczba osób przewidziana do uczestniczenia w szkoleniu - 10 osób. Liczba osób na szkoleniu może ulec zmianie (może się zmniejszyć).W takim przypadku Zamawiający zwróci się do Wykonawcy o przedstawienie kalkulacji kosztów uwzględniającą faktyczną ilość osób uczestniczących w szkoleniu (pomniejszy koszt szkolenia proporcjonalnie do ilości osób uczestniczących w szkoleniu). Rozliczenie kosztów nastąpi poprzez przedstawienie sprawozdania finansowego - kosztów planowanych i rzeczywistych. Termin wykonania zamówienia maksymalnie 2 tygodnie. Pożądany miesiąc rozpoczęcia szkolenia wrzesień 2016 rok..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 10.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 60
    • 2. KRYTERIUM KWALIFIKACJI INSTYTUCJI SZKOLENIOWEJ - 40

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.