eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Reszel › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Reszel

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-05-15

Reszel: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Reszel
Numer ogłoszenia: 114138 - 2015; data zamieszczenia: 15.05.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Reszel , Rynek 24, 11-440 Reszel, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 89 755 00 31, faks 89 7550031.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugreszel.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Reszel.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z terenu miasta i gminy Reszel, w okresie od 01.07.2015r. do 30.06.2016 r. 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:1) Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych :a) Wielkość odpadów komunalnych stałych niesegregowanych, zgromadzonych w workach i pojemnikach określa się wg obliczeń szacunkowych w ilości 1648 Mg rocznie.b) Wielkość odpadów komunalnych stałych segregowanych, gromadzonych w workach i pojemnikach określa się wg obliczeń szacunkowych w ilości 188 Mg rocznie.c) Ilość wytwarzanych odpadów nie jest zależna od Zamawiającego. Wyliczona ilość jest szacunkowa i może ulegać zmianie. Podaną ilość należy traktować jako orientacyjną.d) Zamawiający nie gwarantuje podanych w pkt a) i b) wielkości i z tego tytułu Wykonawcy nie przysługuje odszkodowanie.2) Zorganizowanie minimum 5 akcji edukacji ekologicznych w zakresie prawidłowego postępowania z odpadami komunalnymi na terenie gminy Reszel.3. Dane dotyczące Gminy Reszel, istotne z punktu widzenia zamówienia. Obszar Gminy Reszel wynosi 17.872 ha, w skład Gminy Reszel wchodzi 40 miejscowości z tego miasto Reszel i 39 miejscowości w 20 sołectwach. Nazwa miejscowości na terenie gminy: 1) Bezławki, 2) Wanguty, 3) Czarnowiec, 4) Biel, 5) Łabędziewo, 6) Łężany, 7) Grodzki Młyn, 8) Plenowo, 9) Ramty, 10) Lipowa Góra, 11) Wólka Ryńska, 12) Pudwągi, 13) Święta Lipka, 14) Kocibórz, 15) Pasterzewo, 16) Klewno, 17) Leginy, 18) Mnichowo, 19) Pieckowo, 20) Pilec, 21) Robawy, 22) Siemki, 23) Tolniki Małe, 24) Widryny, 25) Worpławki, 26) Zawidy, 27) Mała Bertynówka, 28) Bertyny, 29) Bezławecki Dwór, 30) Staniewo, 31) Stąpławki, 32) Wólka Pilecka, 33) Dębnik, 34) Mojkowo, 35) Śpigiel, 36) Kępa Tolnicka, 37) Śpiglówka, 38) Wola, 39) Grzybowo, W Gminie Reszel , wg złożonych deklaracji na dzień 30.04.2015 r. , systemem objętych jest 6109 mieszkańców Ilość osób, jaką należy przyjąć przy obliczaniu ceny oferty, to 6109 osób. - miasto Reszel - 3736 osób, - teren gminy - 2373 osób.Szacunkowa ilość budynków - 1031, z tego: - miasto Reszel - 450 budynków, z tego 153 w zabudowie jednorodzinnej i 297 budynków w zabudowie wielorodzinnej. - teren wiejski - 586 budynków, z tego 558 w zabudowie zagrodowej i 28 w zabudowie wielorodzinnej. Wykaz, zawierający szacunkową ilość i numerację budynków zamieszkałych z podziałem na budynki wielorodzinne i jednorodzinne oraz szacunkową ilość osób zamieszkałych w tych budynkach przedstawia załącznik nr 11 i 11a do SIWZ. Powyższe dane o ilości osób zamieszkałych mogą ulec zmianie na skutek ruchu ludności. Liczba nieruchomości zamieszkałych może w niewielkim stopniu ulec zmianie w wyniku oddania do użytku nowych budynków mieszkalnych lub opuszczenia budynków/lokali przez mieszkańców. 4. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia. 1. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania całej ilości odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, w tym: 1) zmieszanych odpadów komunalnych i pozostałości z segregacji odpadów, 2) papieru i tektury, opakowań wielomateriałowych, 3) szkła 4) tworzyw sztucznych, metali, 5) odpadów ulegających biodegradacji, 6) odpadów wielkogabarytowych, 7) zużytych opon, 8) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, 9) odpadów niebezpiecznych (m. in. leki, akumulatory, świetlówki itp.) Zamówienie obejmuje również zorganizowanie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych za pomocą środków transportu, które umożliwią odbiór tych odpadów z punktów adresowych o problematycznej lokalizacji - zabudowa rozproszona, kolonijna, szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu. 2. Zamawiający zapłaci Wykonawcy za faktycznie wywiezione ilości odpadów komunalnych segregowanych i niesegregowanych. 3. Do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych przeznaczone są pojemniki o pojemności: 110 L, 120 L, 240 L, 1100 L. 4. Do zbierania odpadów komunalnych zbieranych selektywnie przeznaczone są: 1) pojemniki o poj. min 1100 L, 2) worki z folii polietylenowej LDPE o poj. 60 L lub 120 L w następujących kolorach: niebieski, z przeznaczeniem na makulaturę, żółty, z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, ciemno zielony, z przeznaczeniem na szkło kolorowe zielony, z przeznaczeniem na szkło białe brązowy, z przeznaczeniem na odpady biodegradowalne. 5. Wyposażenie nieruchomości w pojemniki do zbiórki odpadów komunalnych należy do obowiązków właściciela nieruchomości.6. Wyposażenie nieruchomości w worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych należy do obowiązków Wykonawcy. 7. Worki foliowe przeznaczone są do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej. 8. Wykonawca na podstawie zawartych w SIWZ informacji oraz załączników nr 10, 11 i 11a do SWIZ, oszacuje ilość worków niezbędną do realizacji umowy. 9. Worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych muszą być oznaczone informacją o rodzaju gromadzonych odpadów, nazwą, adresem i nr telefonu Wykonawcy. 10. Wykonawca zobowiązany jest przez cały okres obowiązywania umowy do skutecznego wyposażania nieruchomości w worki (o grubości zapewniającej ich wytrzymałość) do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych o rodzaju, pojemności i kolorach określonych w pkt. 3. 11. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia do nieruchomości worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych nie później niż na 7 dni przed dniem obowiązywania umowy . 12. Wykonawca, przez cały okres obowiązywania umowy zobowiązany jest do posiadania w ciągłej sprzedaży worków ulegających biodegradacji, przeznaczonych do zbiórki odpadów organicznych. 13. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania: 1) bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych następujących frakcji odpadów komunalnych z częstotliwością: a) odpady zmieszane -w zabudowie jednorodzinnej- nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie, przy czym odbiór następować będzie w ten sam dzień tygodnia; -w zabudowie wielorodzinnej- nie rzadziej niż raz w tygodniu; -w zabudowie zagrodowej- nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie b) zbierane selektywnie papier, szkło, tworzywa sztuczne, - w zabudowie jednorodzinnej- nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie; - w zabudowie wielorodzinnej - nie rzadziej niż raz w tygodniu; - w zabudowie zagrodowej - nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie, przy czym w sezonie zimowym tj. od m-ca listopada do m-ca marca dopuszcza się odbiór nie rzadziej niż raz w miesiącu. Dopuszczalna zmiana częstotliwości odbioru odpadów w sezonie zimowym, o której mowa w pkt. b tiret trzeci może nastąpić wyłącznie z powodu niekorzystnych warunków atmosferycznych (duże opady śniegu itp.) pod warunkiem uzyskania każdorazowo pisemnej zgody Zamawiającego. Wniosek o wyrażenie zgody na nieodebranie odpadów w danym tygodniu winien być złożony do Zamawiającego na 3 dni przed terminem wywozu ustalonym w harmonogramie. Wyrażenie zgody jest jednorazowe i nie ma zastosowania do całego sezonu zimowego. W przypadku złożenia przez właściciela nieruchomości korekty deklaracji w zakresie zmiany zasad postępowania z odpadami (deklarowana segregacja odpadów lub deklaracja o braku segregacji) lub zmiany ilości osób przebywających czasowo na nieruchomości, która w sposób znaczący wpływałaby na ilość wytwarzanych na nieruchomości odpadów Zamawiający poinformuje o tym fakcie Wykonawcę w terminie 7 dni od dnia złożenia korekty deklaracji. Wykonawca w ramach obowiązującej umowy zobowiązany jest odebrać odpady z nieruchomości z uwzględnieniem zmian wynikających ze zgłoszenia Zamawiającego. 2) komunalnych odpadów zbieranych selektywnie z tzw. gniazd tj. pojemników do selektywnej zbiórki odpadów posadowionych na terenach zamieszkałych - nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie. Wykaz lokalizacji dotychczasowych punktów do selektywnej zbiórki odpadów stanowi załącznik nr 12 do SIWZ 3) komunalnych odpadów zbieranych selektywnie - wielkogabarytowych, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon z ogólnodostępnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych przy ul. Kolejowej 8 A w Reszlu nie rzadziej niż 1 raz na kwartał a bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych - nie rzadziej niż trzy razy w roku - akcje zbiórki dla ogółu mieszkańców. 4) komunalnych odpadów biodegradowalnych - w terminach jak dla odpadów zbieranych selektywnie wymienionych w pkt 1b. 5) przeterminowanych leków i innych medykamentów - z punktu zlokalizowanego w budynku Przychodni Zdrowia przy ul. Kolejowej 2, Centrum Zdrowia ul. Słowackiego 4 i Apteka pod Orłem przy ul. Rynek 23 - nie rzadziej niż 1 raz na kwartał. 14. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania czystości i porządku w miejscach odbioru odpadów komunalnych, w tym zebrania odpadów komunalnych leżących obok altanek śmietnikowych i pojemników. 15. Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia akcji mycia i dezynfekcji wszystkich pojemników, w których składowane są odpady do odbioru , nie rzadziej niż raz na pół roku. 16. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości zgodnie z ustalonym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem wywozu. Wykaz dotychczasowych punktów odbioru odpadów komunalnych stanowi zał. nr 12 do SIWZ. 17. Wykonawca zobowiązany jest wskazać w ofercie instalacje, w szczególności regionalne instalacje do przetwarzania odpadów komunalnych, do których będzie przekazać odebrane odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. a) w przypadku niewielkich ilości odebranych odpadów selektywnie zbieranych niepodlegających przekazaniu do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych możliwe jest wskazanie podmiotu zbierającego te odpady. 18. Wykonawca zobowiązany jest zagwarantować, że odpady będą zagospodarowane wyłącznie przez przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie odzysku i unieszkodliwiania odpadów. Odpady zagospodarowane będą na zasadach określonych w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach oraz zgodnie z Uchwałą Nr XVIII/333/12 Sejmiku Województwa Warmińsko - Mazurskiego z dnia 19 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Warmińsko - Mazurskiego na lata 2011-2016. 19. Wykonawca, w ciągu 7 dni od dnia otrzymania od Zamawiającego danych o których mowa w pkt. 31 przedłoży Zamawiającemu opracowany harmonogram odbioru odpadów do zatwierdzenia w wersji opisowej i graficznej w formie papierowej i elektronicznej. 20. Wykonawca uwzględni w harmonogramie, niezależnie od określonych w ust. 13 częstotliwości odbierania poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych, dodatkowe odbiory odpadów komunalnych w dniach poprzedzających Święta Bożego Narodzenia oraz Święta Wielkanocne, a także w pierwszym dniu nie będącym dniem wolnym od pracy po tych świętach. 21. Wykonawca uwzględni w trakcie opracowywania harmonogramu rodzaj zabudowy oraz wymaganą częstotliwość odbioru odpadów komunalnych w taki sposób, aby nie dochodziło do przepełnienia pojemników na odpady, szczególnie w dniach świątecznych oraz w dniach ustawowo wolnych od pracy. 22. Zatwierdzony przez Zamawiającego harmonogram Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć nie później niż na 7 dni przed dniem rozpoczęcia realizacji zadania wszystkim właścicielom, zarządcom, administratorom nieruchomości zamieszkałych, z których odbierane będą odpady komunalne. Zamawiający ze swojej strony zamieści na stronie internetowej www.ugreszel.pl oraz w BIP otrzymany harmonogram od Wykonawcy. 23. W przypadku zmiany harmonogramu Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć go zamawiającemu w terminie nie później niż 30 dni przed dniem mającej nastąpić zmiany a przedłożenie zmienionego harmonogramu dla właścicieli nieruchomości winno nastąpić nie później niż 14 dni przed dniem zmiany. 24. Wykonawca zobowiązany jest również do dystrybucji innych materiałów informacyjnych przekazanych przez Zamawiającego ( np. ulotki informacyjne, druki, formularze itp.) związanych z gospodarką odpadami, o ile nie wymagają one potwierdzenia odbioru. 25. Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca winien realizować w godzinach 6.00 - 18.00, w sposób nie zakłócający odpoczynku nocnego oraz ruchu drogowego. 26. Gospodarka odpadami budowlanymi nie jest przedmiotem niniejszego zamówienia i odbywać się będzie w oparciu o indywidualne umowy cywilno-prawne zawierane pomiędzy podmiotami wykonującymi prace remontowo-budowlane i właścicielami nieruchomości lub między właścicielami, a uprawnionymi do odbioru odpadów przedsiębiorcami. 27. Wykonawca jest zobowiązany do: 1) ważenie wszystkich odebranych w ramach umowy odpadów komunalnych, 2) bieżącego prowadzenia ewidencji ilościowej i jakościowej odpadów, potwierdzonych wydrukami wagowymi oraz kartami przekazania odpadów, 3) przekazywania dokumentacji pomiarów Zamawiającemu w okresach miesięcznych, zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach 28. Wykonawca jest zobowiązany sporządzać i przekazywać Zamawiającemu miesięczne (do 10 każdego miesiąca) informacje o ilości i rodzaju wydanych worków. 29. Wykonawca jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu niezwłocznie (maksymalnie w terminie 3 dni roboczych od dnia zaistnienia zdarzenia) informacji o nieruchomościach wykazanych jako zamieszkałe, z których odpady nie zostały odebrane wraz z opisem przyczyny. 30. Wykonawca zobowiązany jest: 1) sprawdzać zawartość pojemników i worków , a w przypadku stwierdzenia, że znajdują się w nich odpady niezgodne ze złożoną deklaracją - udokumentować ten fakt oraz niezwłocznie powiadomić o nim Zamawiającego , wraz ze wskazaniem adresu nieruchomości 2) przed zakwalifikowaniem odpadów segregowanych do zmieszanych, wynikającym z niedopełnienia przez mieszkańca obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, sporządzić na tę okoliczność dokumentację (oświadczenie, notatkę, dokumentację fotograficzną z datą i godziną) umożliwiającą wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty.Wykaz nieruchomości wraz z dokumentacją poświadczającą nieprawidłową segregację odpadów Wykonawca przekaże niezwłocznie - maksymalnie w terminie 3 dni roboczych od dnia zaistnienia zdarzenia Zamawiającemu, 3) do odebrania odpadów komunalnych leżących w bezpośrednim sąsiedztwie altanek śmietnikowych i pojemników maksymalnie do 3 m, będących wynikiem niedostosowania wielkości pojemników do ilości osób z nich korzystających lub ilości wytwarzanych przez nich odpadów, brakiem utrzymania altanek oraz pojemników we właściwym stanie porządkowym. Wykonawca sporządzi na tę okoliczność dokumentację (oświadczenie, notatka, dokumentację fotograficzną z datą i godziną) i przekaże ją niezwłocznie Zamawiającemu maksymalnie w terminie 3 dni roboczych od zaistnienia zdarzenia. Uchylanie się od obowiązku zgłaszania Zamawiającemu informacji o zaistniałych nieprawidłowościach w sposobie segregacji lub nie odbierania odpadów stanowić będzie naruszenie warunków umowy. 31. W ciągu 7 dni od dnia zawarcia umowy Zamawiający dostarczy Wykonawcy dokładny, aktualny wykaz nieruchomości zamieszkałych z liczbą zamieszkałych osób oraz informację, czy na danej nieruchomości zadeklarowano segregowanie odpadów komunalnych (załącznik nr 1 do umowy). 32. 1. Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia na obszarze objętym przedmiotem niniejszej Umowy poziomów: 1) recyklingu i przygotowania do ponownego użycia frakcji odpadów komunalnych składających się z papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła obliczonych na podstawie wzoru określonego w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645), 2) ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania z zastrzeżeniem, że poziom będzie obliczony na podstawie wzoru określonego w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposób obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676 z późn. zm.). 2. Wymagany do uzyskania poziom: 1) recyklingu, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 w roku 2015 - co najmniej 16 %, a w roku 2016 - co najmniej 18%, 2) ograniczenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 w roku 2015 - co najmniej 50% i w roku 2016 - co najmniej 45%. 3. Weryfikacja wykonania przez Wykonawcę obowiązku opisanego w pkt. 1 i 2 dokonana zostanie przez Zamawiającego na podstawie sprawozdań i raportów miesięcznych, o których mowa w pkt 27 33. Wykonawca, zgodnie z art. 9 lit. n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.), zobowiązany jest do sporządzania półrocznych sprawozdań i przekazywania ich wraz z wymaganymi ustawą załącznikami Zamawiającemu w terminie 30 dni po upływie półrocza, którego dotyczy. 34. Baza magazynowo - transportowa o której mowa w Rozdziale V ust.1 pkt. 3 lit. d SIWZ musi spełniać następujące warunki: 1) teren bazy magazynowo - transportowej musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym, 2) miejsce przeznaczone do parkowania pojazdów musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, 3) miejsce magazynowania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych, 4) teren bazy musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymogami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2015 r. poz. 469 j.t.), 5) baza magazynowo - transportowa musi być wyposażona w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, miejsce do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych oraz legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku, gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów. 6) na terenie bazy magazynowo - transportowej powinien znajdować się także punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów oraz miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo - transportowej. Część transportowa oraz część magazynowa bazy mogą znajdować się na oddzielnych terenach, przy jednoczesnym spełnieniu powyższych warunków 7) posiadać na terenie bazy magazynowo - transportowej urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania-urządzenia należy utrzymywać we właściwym stanie technicznym i sanitarnym, 35. Pojazdy wymienione w Rozdziale V ust.1 pkt. 3 lit. a,b,c SIWZ muszą spełniać następujące warunki:1) muszą być trwale i czytelnie znakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne, 2) pojazdy muszą być zarejestrowane i dopuszczone do ruchu oraz posiadać aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, 3) konstrukcja pojazdów ma zabezpieczać przed niekontrolowanym wydostaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu, 4) poddawać pojazdy i urządzenia myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie - Wykonawca winien posiadać aktualne dokumenty potwierdzające wykonanie czynności, 5) na koniec każdego dnia roboczego określonego harmonogramem opróżniać pojazdy z odpadów i parkować wyłącznie na terenie bazy magazynowo-transportowej, 6) konstrukcja pojazdów ma zabezpieczać przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, 7) wyposażyć pojazdy w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników, 8) pojazdy mają być wyposażone w system: a) monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz, b) czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiający weryfikację tych danych, 36. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu umowy przy zachowaniu należytej staranności zgodnie z przepisami prawa. W przypadku stwierdzenia, że usługi wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej. 37. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy: 1) naprawa lub ponoszenie kosztów naprawy, szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w Gminie (uszkodzenia chodników osiedlowych, punktów do składania odpadów itp.) 2) wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo firmy, 3) odbiór i zagospodarowanie odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych bloków, domów wielorodzinnych oraz posesji indywidualnych będzie znacznie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów.; w takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. 4) odstawiać, po opróżnieniu pojemniki na odpady w miejsca ich ustawienia, 5) niezwłocznie informować Zamawiającego o stwierdzonych przypadkach pozostawienia przy pojemnikach na odpady odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon samochodowych oraz odpadów budowlanych i rozbiórkowych poza terminami zbiórki tych odpadów, 6) niezwłocznie informować Zamawiającego o innych nieprawidłowościach związanych z postępowaniem z odpadami komunalnymi na terenie nieruchomości, np. brakiem wyposażenia nieruchomości w pojemniki na odpady, brakiem utrzymania pojemników na odpady we właściwym stanie sanitarnym i technicznym, rozbieżnością między deklaracją a stanem faktycznym, o niemożności odebrania z nieruchomości odpadów ze względu na brak współdziałania właściciela nieruchomości z Wykonawcą,.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.00.00.00 - Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości : 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu na składanie ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach : 1) pieniądzu: 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275, z późn.zm.). 4. Wykonawca w zależności od wybranej formy wadium (ust. 3. pkt od 2 do 5) - oryginał lub kopię dołącza do oferty. 5. Wadium wniesione w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej musi zawierać klauzule gwarantujące bezwarunkową wypłatę na rzecz Zamawiającego : 1) poręczenie będzie zawierało wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, 2) poręczenie będzie zawierało określony datą termin odpowiedzialności, nie krótszy niż okres związania ofertą określony w niniejszej SIWZ 6. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Reszlu - 20 8851 0008 2001 0000 0101 0004 - w terminie do dnia 27.05.2015 r. do godz. 12:00 a kopię dowodu wpłaty dołączyć do oferty. 7. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 8. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 9. Za termin wniesienia wadium uważa się datę wpłynięcia środków na konto Zamawiającego. 10. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wadium wniesionym we właściwej formie, terminie i kwocie zostanie wykluczony z przedmiotowego postępowania. 11. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 12. 12. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 13. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 11, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.15. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 16. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w rozdziale VI ust. 12 SIWZ, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w rozdziale VI, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.17. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1)   odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2)   nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3)   zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony jeśli wykonawca wykaże że posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności. Wykonawca musi wykazać, że posiada: a) zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu i zbierania odpadów, wydane przez właściwy organ, b) wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska; c) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Miasta i Gminy Reszel.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że realizuje lub zrealizował w okresie trzech ostatnich lat przed upływem terminu do składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przynajmniej jedną usługę polegającą na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w okresie nie dłuższym niż 12 miesięcy w ilości co najmniej 1500 Mg. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie nie dłuższym niż 12 miesięcy wykonał kilka usług polegających na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości o łącznej ilości co najmniej 1500 Mg. Doświadczenie Wykonawcy, powinno być potwierdzone dowodami, z których wynika odpowiednio, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane z należytą starannością i rzetelnością.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca będzie dysponował: a) co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, b) co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, c) co najmniej 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, b) bazą magazynowo - transportową usytuowaną w Gminie Reszel, lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Reszel, na terenie, do którego posiada tytuł prawny. Wymienione pojazdy oraz baza magazynowo - transportowa muszą spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r. Poz. 122), oraz zgodnie z zapisami rozdziału III ust. 4 pkt 34 i 35 SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie dysponowania osobami, Zamawiający nie precyzuje żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony jeśli wykonawca wykaże że, posiada opłaconą polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia, co najmniej na kwotę 500.000,00 zł. Jeżeli ubezpieczenie jest w innej walucie niż PLN, to zostanie przeliczone po kursie NBP, ogłoszonym w dniu poprzedzającym dzień otwarcia ofert.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Formularz oferty - załącznik nr 1 do SIWZ, 2) Formularz - kosztorys cenowy - załącznik nr 2 do SIWZ, oświadczenie iż posiada bazę magazynowo-transportową wraz z jej opisem zgodnie z zapisami w rozdziale III ust. 4 pkt. 34 i rozdziale V ust. 1 pkt 3 lit. d SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - EDUKACJA EKOLOGICZNA W ZAKRESIE PRAWIDŁOWEGO POSTĘPOWANIA Z ODPADAMI - 5

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Strony dopuszczają zmianę postanowień umowy zgodnie z wymogami art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy tj: 1) zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy, w tym aktów prawa miejscowego Zamawiającego, 2) wystąpienia urzędowej zmiany stawki podatku VAT po dacie zawarcia umowy, 3) z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach, 4) zmiany zakresu usług które wykonawca powierzył podwykonawcom a które określone są w złożonej ofercie i w umowie, 5) zmiany formy organizacyjno prawnej, przekształcenia lub połączenia wykonawców, 6) zmian korzystnych dla Zamawiającego w szczególności obniżenia kosztów realizacji usługi lub podwyższenie standardu realizowanej usługi, 7) doprecyzowania zapisów umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.warmia.mazury.pl/reszel_gmina_miejsko_-_wiejska/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Reszlu, Dział Techniczno Budowlany, ul. Reymonta 1-4, pok. nr 2.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.05.2015 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy - 11-440 Reszel, ul. Rynek nr 24 - pok. z napisem SEKRETARIAT.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.