eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bogatynia › Restrukturyzacja zobowiązań SP ZOZ w Bogatyni polegająca na ich spłacie wobec Wierzycieli. Nr postępowania (sprawy)ZP 271-N1/01/IV/2012

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-04-11

Bogatynia: Restrukturyzacja zobowiązań SP ZOZ w Bogatyni polegająca na ich spłacie wobec Wierzycieli. Nr postępowania (sprawy): ZP 271-N1/01/IV/2012
Numer ogłoszenia: 113834 - 2012; data zamieszczenia: 11.04.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej w Bogatyni , ul. Wyczółkowskiego 15, 59-920 Bogatynia, woj. dolnośląskie, tel. 075 7732046, faks 075 7732046.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zozbogatynia.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Restrukturyzacja zobowiązań SP ZOZ w Bogatyni polegająca na ich spłacie wobec Wierzycieli. Nr postępowania (sprawy): ZP 271-N1/01/IV/2012.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest restrukturyzacja zobowiązań SP ZOZ w Bogatyni polegająca na ich spłacie wobec Wierzycieli wskazanych przez Zamawiającego, do wysokości 988.770,09 zł. (słownie: dziewięćset osiemdziesiąt osiem tysięcy siedemset siedemdziesiąt 09/100 złotych) - w trybie art. 518 § 1 pkt. 3 k.c. (subrogacji), na zasadach i w terminach określonych w Załączniku nr 1 do SIWZ, przy n/w założeniach: 1. Okres finansowania: od daty uruchomienia spłaty wierzytelności, tj. od 30.04.2012 r. do 31.12.2015 r. 2. Oprocentowanie w okresie obowiązywania umowy: stała - przez cały okres finansowania - stopa procentowa od pozostałego do spłaty (malejącego) kapitału głównego. 3. Termin spłaty wierzytelności (rat) przez Zamawiającego: kapitał spłacany w równych miesięcznych ratach, począwszy od 31.01.2013 r. 4. Spłata prowizji i odsetek przez Zamawiającego będzie następowała, jak niżej: a) prowizji - w 10-ciu miesięcznych równych ratach, począwszy od 31.10.2012 r.; b)odsetek - w miesięcznych ratach, począwszy od 31.01.2013 r., wraz z ratami kapitałowymi, naliczanymi od wartości pozostającego do spłaty przez Zamawiającego malejącego kapitału głównego zaangażowanych przez Wykonawcę środków pieniężnych, przy czym spłata kwoty odsetek należnych za okres od 30.04.2012 do 31.12.2012 r. - będzie następowała w równych miesięcznych ratach (ostatnia rata wyrównująca) przez pozostały okres finansowania, tj. pierwsza rata płatna 31.01.2013 r., ostatnia rata płatna 31.12.2015 r. 5. Prowizja od uruchomionego kapitału nie może być wyższa niż 2 % w odniesieniu do ogólnej kwoty wierzytelności. 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty części lub całości wierzytelności wraz z ewentualnymi odsetkami, w tym przypadku Wykonawca nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat, prowizji z tego tytułu. 7. Zakaz Cesji: Wykonawca nabywający wierzytelność w trybie art. 518 § 1 pkt. 3 k.c. może przenieść przedmiotową wierzytelność tylko i wyłącznie za pisemną zgodą Zamawiającego i jego podmiotu tworzącego. 8. Sposób zabezpieczenia transakcji: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 9. Stosownie do treści art. 54 ust. 5 ustawy z dnia 15.04.2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2011 r., Nr 112, poz. 654 z późn. zm.), czynność prawna - objęta niniejszym zamówieniem - mająca na celu zmianę wierzyciela SP ZOZ w Bogatyni, następuje za zgodą podmiotu tworzącego - wyrażonej w formie stosownej uchwały Rady Gminy i Miasta Bogatynia, w sprawie wyrażenia zgody na zmianę wierzyciela SP ZOZ w Bogatyni..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Przedmiotem zamówień uzupełniających będzie zakres zgodny z zakres niniejszego zamówienia podstawowego, stanowiący nie wiecej niż 50 % wartości tegoż zamówienia podstawowego

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.00.00.00 - Usługi finansowe i ubezpieczeniowe .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 30.04.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do przetargu, każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 5.000,00 zł. (słownie: pięć tysięcy złotych). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) w pieniądzu; 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) 3. Wadium wniesione w formie pieniężnej należy wpłacić na konto Zamawiającego: nr 37 8392 0004 3900 1906 2000 0020 ulokowane w Łużyckim Banku Spółdzielczym w Lubaniu O/Bogatynia, z tytułem wpłaty: II Wadium do przetargu na realizację zadania pn.: Restrukturyzacja zobowiązań SP ZOZ w Bogatyni polegająca na ich spłacie wobec Wierzycieli. Jako dowód wpłaty wadium Wykonawca winien dołączyć do oferty potwierdzenie dokonania przelewu. 4. Wadium należ wnieść przed upływem terminu składania ofert, tj. najpóźniej do dnia 05.04.2012 r. do godz.: 10:00, przy czym w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu jest to rozumiane jako termin wpływu należności na konto Zamawiającego do w/w terminu. W ofercie winna się znaleźć potwierdzona kopia przelewu bankowego wadium. 5. Wadium wnoszone w innej formie winno być złożone w Sekretariacie Dyrektora SP ZOZ w Bogatyni; ul. Wyczółkowskiego 15, 59-920 Bogatynia, I piętro, pokój nr 207. W ofercie winna się znaleźć potwierdzona kopia dokumentu stanowiącego zabezpieczenie wadium z adnotacją potwierdzającą jego złożenie u Zamawiającego. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie załączonego do oferty Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego, Oświadczenia [wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ], że spełnia warunki dotyczące udziału w postępowaniu, określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana, w oparciu o przedłożone dokumenty według formuły: spełnia / nie spełnia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien przedstawić w ofercie Wykaz wykonanych, lub wykonywanych usług polegających na spłacie wierzytelności w formie pożyczki lub subrogacji (co najmniej jedna usługa) w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługa ta została wykonana należycie. Wartość wykazanej usługi nie może być niższa niż 1.000.000,00 zł. brutto. Wzór formularza wykazu usług stanowi Załącznik Nr 5 do SIWZ. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana, w oparciu o przedłożone dokumenty według formuły: spełnia / nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie załączonego do oferty Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego, Oświadczenia [wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ], że spełnia warunki dotyczące udziału w postępowaniu, określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana, w oparciu o przedłożone dokumenty według formuły: spełnia / nie spełnia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie załączonego do oferty Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego, Oświadczenia [wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ], że spełnia warunki dotyczące udziału w postępowaniu, określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana, w oparciu o przedłożone dokumenty według formuły: spełnia / nie spełnia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien przedstawić w ofercie Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek bankowy, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek znajdowania się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia jeśli ten wykaże się posiadaniem środków finansowych lub zdolnością kredytową w wysokości co najmniej 600.000,00 zł. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana, w oparciu o przedłożone dokumenty według formuły: spełnia / nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania zmian postanowień zawartej - w wyniku niniejszego zamówienia - umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w sytuacji konieczności wprowadzenia takich zmian wynikających z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub gdy zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego, a w szczególności przewiduje się możliwość dokonania w umowie zmian dotyczących Wierzycieli, rodzaju wierzytelności, terminów i wielkości ich spłaty a także okresu realizacji umowy). 2. Warunkiem dokonania zmian wskazanych powyżej, w szczególności może być: 1) wprowadzony zostanie na rynek przez Wykonawcę produkt zmodyfikowany bądź udoskonalony; 2) nastąpi zmiana organizacyjna po stronie Zamawiającego, w szczególności w zakresie organizacji jego funkcjonowania; bądź wymagać tego będzie prawidłowa realizacja przez Zamawiającego jego zadań; 3) w wyniku zmiany umowy możliwe będzie podniesienie poziomu/jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych przez Zamawiającego; 4) będzie to konieczne ze względu na zapewnienie bezpieczeństwa lub zapobieżenie awarii; 5) będzie to konieczne ze względu na zmianę przepisów prawa: 6) zmiana w inny sposób dostarczy pożytku Zamawiającemu. 3. W sytuacji zajścia okoliczności, o których mowa wyżej, Zamawiający bądź Wykonawca, w terminie do 14 dni od ich wystąpienia, powiadomi drugą stronę o tym fakcie. Następnie strony umowy, w terminie do 7 dni od daty w/w powiadomienia, przystąpią do negocjacji na temat zmiany postanowień umowy w przedmiotowym zakresie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.zozbogatynia.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: W siedzibie Zamawiającego: ul. Wyczółkowskiego 15, 59-920 Bogatynia, I piętro, pokój 207 - sekretariat, który jest czynny w dni powszednie w godz. 7.00 do 14.35.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.04.2012 godzina 10:00, miejsce: W siedzibie Zamawiającego: ul. Wyczółkowskiego 15, 59-920 Bogatynia, I piętro, pokój 207 - sekretariat, który jest czynny w dni powszednie w godz. 7.00 do 14.35.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.