eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gorlice › Wykonanie robót dodatkowych do zadaniaAdaptacja budynku przy Placu Kościelnym na potrzeby Urzędu Miasta, realizowanych na podstawie umowy Nr ZP.272.2.8.2012 z dnia 27.08.2012 r.



Ogłoszenie z dnia 2013-03-14

Gorlice: Wykonanie robót dodatkowych do zadania: Adaptacja budynku przy Placu Kościelnym na potrzeby Urzędu Miasta, realizowanych na podstawie umowy Nr ZP.272.2.8.2012 z dnia 27.08.2012 r.
Numer ogłoszenia: 103640 - 2013; data zamieszczenia: 14.03.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Gorlice, ul. Rynek 2, 38-300 Gorlice, woj. małopolskie, tel. 18 3551252, faks 18 3551212.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót dodatkowych do zadania: Adaptacja budynku przy Placu Kościelnym na potrzeby Urzędu Miasta, realizowanych na podstawie umowy Nr ZP.272.2.8.2012 z dnia 27.08.2012 r..

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia sa roboty budowlane (których konieczność wykonania nie była do przewidzenia i wyniknęła podczas realizacji zamówienia podstawowego) polegające na wykonaniu robót dodatkowych do zadania: Adaptacja budynku przy Placu Kościelnym na potrzeby Urzędu Miasta, realizowanych na podstawie umowy Nr ZP.272.2.8.2012 z dnia 27.08.2012 r..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.27.00 - Przebudowa budynków 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 14.03.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Firma Produkcyjno - Usługowo - Handlowa BUDGLIM, Stanisław Przybyło Sp. Jawna,, ul. Ściegiennego 13, 38-320 Gorlice, kraj/woj. małopolskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 128437,37 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 148000,00

  • Oferta z najniższą ceną: 148000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 148000,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie faktyczne: 1. Dotyczy konieczności wykonania części posadzek z płytek gresowych: istniejąca posadzka lastrico była pastowana, napuszczana naftą i nieużytkowana klika lat. Obecnie planowano pozostawić tą posadzkę, po oczyszczeniu - jednak próby mechaniczne i chemiczne nie spowodowały oczyszczenia, a jeszcze dodatkowo rozpuszczone składniki powodują śliskość posadzki, zagrażającą użytkownikom. W tej sytuacji wykonano odkrywki przecinakiem do betonu i okazało się, że warstwa wierzchnia posadzki jest nasiąknięta w całości, a pod tą warstwą są plamy oleju, który kapilarnie podciąga do górnej warstwy posadzi i dlatego planowane czyszczenia nic nie dały. W tej sytuacji jedynym właściwym rozwiązaniem jest wykonanie usunięcia wadliwej warstwy, wykonanie podkładu i ułożenie nowej posadzki antypoślizgowej - co zapewni bezpieczne użytkowanie. Samo skucie wadliwej posadzki i pozostawienie nie rozwiązuje sprawy, ponieważ zablokuje dojście korytarzem do pokoi biurowych dla pracowników i interesantów, a tym samym nie zostanie dopuszczone do użytkowania. W związku z powyższym decyzja wykonania powyższych robót jest konieczna i uzasadniona. Zamawiający nie mógł uwzględnić zgłoszonych robót w dokumentacji projektowej, ponieważ przedmiotowo posadzka była użytkowana. Projektant także w dokumentacji projektowej nie był w stanie przewidzieć wymiany istniejącej posadzki, ze względu na dotychczasowe użytkowanie. Zamawiający nie ujął zgłoszonych robót w dokumentacji, ze względu na niemożliwe do przewidzenia zużycie i zakrycie wad istniejących posadzek, opisanych wyżej. Nie można zrealizować zamówienia podstawowego, ponieważ nie można przejść bezpiecznie do pokoi, ani po istniejących posadzkach, ani po ich skuciu. Nie można zrealizować zamówienia podstawowego przekazać do użytkowania pomieszczeń korytarzy i pokoi, bez wymiany starej posadzki. Wymiana posadzki na nową, bezpieczną jest technicznie i użytkowo uzasadniona. 2.Dotyczy konieczności wykonania części instalacji elektrycznej: podczas robót malarskich i tynkarskich odkryto przypadkowo część instalacji, które okazały się zużyte, sztukowane innymi rodzajami przewodów, osmolonych, zawilgoconych i wyłamanych. Ponieważ budynek byłej Szkoły nie był użytkowany w ostatnich latach, to instalacje elektryczne sprawne i badane podczas użytkowania - obecnie okazały się na tyle zużyte, że niemożliwe jest bezpieczne ich użytkowanie. Próbnie podłączono prąd z parteru budynku - jednak zwarcia i brak prądu w części instalacji powodowały wyłączenia bezpieczników. Następnie badano odcinki instalacji między puszkami i okazało się że występują albo wadliwe połączenia, albo częściowe braki lub przepalenia świadczące o zużyciu i wyeksploatowaniu, co skutkuje dyskwalifikacją instalacji elektrycznych, które miały być nadal użytkowane. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przeznaczonej do użytkowania części budynku byłej Szkoły objętego I etapem remontu należy w/w instalacje elektryczne wykonać z nowych atestowanych materiałów prądowych, zapewniających bezpieczeństwo użytkowania i podłączyć do nowych tablic zasilających, z pełnym zabezpieczeniem przeciwporażeniowym i przeciwpożarowym, a dotychczasowe opomiarowanie na klatce schodowej zlikwidować już w I etapie remontu, a nie jak planowano, po zakończeniu remontu całego budynku. W związku z tym zasilanie główne będzie podłączone docelowo do budynku Ratusza, do jednego opomiarowania i kompletnego zabezpieczenia instalacji. Zamawiający nie mógł uwzględnić zgłoszonych robót w dokumentacji projektowej, ponieważ określając przedmiot umowy wziął pod uwagę fakt dotychczasowego użytkowania pokoi wraz z istniejącymi instalacjami i zaplanował tylko pomalowanie ścian wyznaczonych pokoi na I piętrze w byłej szkole i korytarzu, bez wymiany instalacji w I etapie adaptacji na potrzeby Urzędu Miejskiego. Projektant także w dokumentacji projektowej nie uznał potrzeby wymiany istniejących instalacji, ze względu na dotychczasowe ich użytkowanie. Zamawiający nie ujął zgłoszonych robót w dokumentacji, ze względu na niemożliwe do przewidzenia zużycie istniejących instalacji elektrycznych zakrytych tynkiem. Nie można zrealizować zamówienia podstawowego, ponieważ nie można włączyć prądu na I piętro i korytarz, ze względu na wady techniczne i pomiarowe dyskwalifikujące obecne użytkowanie w/w instalacji, Nie można zrealizować zamówienia podstawowego przekazać do użytkowania pomieszczeń bez uruchomienia w/w instalacji, Nie można zrealizować przedmiotu zamówienia podstawowego bez połączenia istniejących instalacji z I-go piętra i korytarza z nowymi instalacjami na parterze, ze względu na zagrożenie p.poż, i przeciewporażeniowe ludzi i budynku. 3. Dotyczy konieczności wykonania podkładów cementowych pod posadzki: do przetargu przyjęto na parterze rozebranie posadzki parkietowej i pozostawienie podłoża, które w miejscu odkrytym wyglądało na mocne i stabilne - jednak po przystąpieniu do robót przez wykonawcę i rozebraniu posadzki parkietowej okazało się, że tylko fragmenty podłoża przy ścianie nośnej są równe i stabilne, a niestety pozostałe powierzchnie są zwietrzałe, sypiące się, popękane, a po uderzeniu młotkiem zapadają się. Izolacja ze starej papy jest w rozsypce. W związku z tym zachodzi konieczność wykonania wymiany podłoża cementowego na nowe wraz z izolacją, co bez demontażu istniejącego parkietu nie było możliwe do przewidzenia i ujęcia w przetargu. Zamawiający nie mógł uwzględnić zgłoszonych robót w dokumentacji projektowej, ponieważ określając przedmiot umowy wziął pod uwagę fakt dotychczasowego użytkowania pokoi. Zamawiający nie ujął zgłoszonych robót w dokumentacji, ze względu na niemożliwe do przewidzenia zużycie istniejących podkładów pod posadzki, nie nadające się do dalszego użytkowania. Nie można zrealizować zamówienia podstawowego, ponieważ nie można poruszać się po wadliwym i niestabilnym podłożu. Nie można zrealizować zamówienia podstawowego, ponieważ nie można przekazać do użytkowania pomieszczeń bez wykonania podłoża cementowego pod posadzki. Nie można zrealizować przedmiotu zamówienia podstawowego bez obsadzenia stolarki drzwiowej na odpowiedniej wysokości, którą odsadza się po wykonaniu izolacji i wyrównaniu podkładem cementowym. 4. Dotyczy konieczności wykonania części c.o. i wod-kan: podczas realizacji nowej instalacji centralnego ogrzewania na parterze i korytarzu wycięto istniejące piony z rur stalowych, a następnie rozpoczęto spawanie nowych rur do starych, istniejących, piętro wyżej - gdzie na I i II piętrze miały pozostać istniejące piony i grzejniki. Niestety okazało się, że stare rury stalowe są tak zużyte i cienkie, że przepalają się podczas łączenia spawanego. Następnie podjęto decyzję próby wycięcia dłuższych odcinków pionów, celem ustalenia ewentualnych grubszych i mocniejszych odcinków rur - jednak okazało się to niemożliwe i w rezultacie zachodzi konieczność wycięcia pozostałych, starych rur. W celu zapewnienia ogrzewania części budynku przed zbliżającą się zimą, sprawdzono także grzejniki - przy wyciętych pionach i po ich przepłukaniu okazało się że na łączeniach w różnych miejscach występują przecieki. W trakcie realizacji prac remontowych w zakresie wykonania instalacji c.o. na parterze doszło do stwierdzenia znacznego zużycia elementów metalowych istniejącej instalacji, co bez robót demontażowych niemożliwe było wcześniej do stwierdzenia, a uniemożliwia połączenie (pospawanie) nowych elementów z parteru ze starymi, skorodowanymi z I-go piętra. W tej sytuacji nie można zakończyć I etapu robót na wykonaniu instalacji c.o. na poziomie parteru, gdyż ogrzewanie w budynku nie będzie działało. W związku z powyższym uprawniony mgr inż. Marek Byczek na prośbę wykonawcy dokonał oględzin, wykonał dokumentację fotograficzną oraz sporządził oświadczenie dotyczące braku możliwości połączenia starych elementów instalacji centralnego ogrzewania z nowymi na parterze wykonanymi zgodnie z przetargiem - tylko wymiana części instalacji odciętych nad remontowanym parterem - na nowe. Zamawiający nie mógł uwzględnić zgłoszonych robót w dokumentacji projektowej, ponieważ określając przedmiot umowy instalacje i grzejniki były wymalowane i niemożliwe było ocenienie złego stanu technicznego i korozji - co ujawniło się po demontażu i odcięciu instalacji na parterze, przeznaczonej do wymiany. Projektant także w dokumentacji projektowej nie uznał potrzeby wymiany istniejących instalacji c.o. nad parterem, ze względu na dotychczasowe ich użytkowanie, przed opuszczeniem Szkoły i nie użytkowaniem jej przez klika lat. Zamawiający nie ujął zgłoszonych robót w dokumentacji, ze względu na niemożliwe do przewidzenia zużycie istniejącej instalacji c.o., pod warstwą farby o rozcinania elementów metalowych tj. rur i połączeń. Nie można zrealizować zamówienia podstawowego, ponieważ bez realizacji podłączenia nie można uruchomić grzania budynku, a tym samym dopuścić do użytkowania. 5. Dotyczy konieczności wykonania części robót remontowo-budowlanych: Celem zakończenia robót murasko-malarskich i instalacyjnych na I piętrze należy pilnie dobudować ścianki działowe z lekkich płyt gipsowo-kartonowych z przystosowaniem dla przyszłych użytkowników i obudować rury kanalizacyjne. Roboty te należy wykonać przed ułożeniem posadzek parkietowych , przewidzianych do wymiany w dokumentacji. Dodatkowo podczas rozbiórek posadzek istniejące ścianki działowe, murowane popękały i należało je w trybie pilnym rozebrać, ponieważ zagrażały bezpieczeństwu pracowników. Nie wykonanie ścianek działowych na tym etapie robót uniemożliwia zakończenie i uruchomienie instalacji i tym samym zakończenie robót I-go etapu robót. Robót tych nie można było wcześniej przewidzieć. Istniejąca stolarka drzwiowa jest niestety zamontowana na różnych poziomach, co uniemożliwi jej otwieranie. Nie można zdemontować skrzydeł drzwiowych i pozostawić pomieszczeń biurowych bez zamykania, a nowo montowane drzwi przeciwpożarowe zamykają tylko korytarze, a nie pokoje biurowe z wyposażeniem i dokumentami. W związku z powyższym zaszła nieprzewidziana potrzeba wymiany istniejących drzwi i wykucie 3szt otworów drzwiowych, co umożliwi zakończenie I-go etapu. Zamawiający nie mógł uwzględnić zgłoszonych robót w dokumentacji projektowej, ponieważ określając przedmiot umowy wziął pod uwagę fakt dotychczasowego użytkowania pokoi. Zamawiający nie ujął zgłoszonych robót w dokumentacji, ze względu na niemożliwe do przewidzenia zużycie istniejących instalacji, tynków i ścianek - które to elementy po rozpoczęciu prac posadzkowych i instalacyjnych - nie nadawały się do pomalowania i użytkowania, bez wykonania w/w robót dodatkowych. Nie można zrealizować zamówienia podstawowego, ponieważ nie można pomalować ścian i otwierać lub zamykać drzwi. Nie można zrealizować zamówienia podstawowego przekazać do użytkowania pomieszczeń bez wykonania ścianek działowych. Nie można zrealizować przedmiotu zamówienia podstawowego bez obsadzenia stolarki drzwiowej na odpowiedniej wysokości. Wartość brutto realizowanego zamówienia podstawowego wynosi 748489,65 zł, natomiast wartość brutto zamówienia dodatkowego nieobjętego zamówieniem podstawowym wynosi 148000,00 zł, czyli nie przekracza 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego. Uzasadnienie prawne: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 proc. wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.