eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bielsk Podlaski › Dostawy artykułów biurowych, sprzętu i pomocy dydaktycznych oraz materiałów promocyjnych w ramach projektu dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego pod nazwąKompetentni w hotelarstwie-rozwijanie i doskonalenie umiejętności niezbędnych w zawodzie- Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowegoProgramu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-04-02

Bielsk Podlaski: Dostawy artykułów biurowych, sprzętu i pomocy dydaktycznych oraz materiałów promocyjnych w ramach projektu dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego pod nazwą: Kompetentni w hotelarstwie-rozwijanie i doskonalenie umiejętności niezbędnych w zawodzie- Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowegoProgramu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Numer ogłoszenia: 102560 - 2012; data zamieszczenia: 02.04.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Szkół nr 4 im. Ziemi Podlaskiej , ul. Hołowieska 18, 17-100 Bielsk Podlaski, woj. podlaskie, tel. 0-85 8332737, faks 0-85 8332733.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawy artykułów biurowych, sprzętu i pomocy dydaktycznych oraz materiałów promocyjnych w ramach projektu dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego pod nazwą: Kompetentni w hotelarstwie-rozwijanie i doskonalenie umiejętności niezbędnych w zawodzie- Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowegoProgramu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa artykułów biurowych, sprzętu i pomocy dydaktycznych oraz materiałów promocyjnych w ramach projektu dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego pod nazwą Kompetentni w hotelarstwie- rozwijanie i doskonalenie umiejętności niezbędnych w zawodzie - Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.19.00.00-7, 30.21.31.00-6, 38.65.10.00-3, 30.23.21.10-8, 38.65.16.00-9, 38.65.21.00-1, 22.11.41.00-3, 22.11.10.00-1, 22.46.20.00-6, 39.16.21.10-9, 39.16.21.00-6.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 11.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 05.03.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oswiadczenie

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiatbielski.pl/bip
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zespół Szkół Nr 4 im. Ziemi Podlaskiej, 17-100 Bielsk Podlaski, ul. Hołowieska 18.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.04.2012 godzina 10:00, miejsce: Zespół Szkół Nr 4 im. Ziemi Podlaskiej, 17-100 Bielsk Podlaski, ul. Hołowieska 18 sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt dofinansowany w 85 % ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Dostawa sprzętu i artykułów biurowych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Bindownica grzebieniowa, typ bindownice ręczne, liczba oprawianych kartek nie mniej niż 400 ilość jednorazowo dziurkowanych kartek nie mniej niż 30 -1 szt. 2.Dziennik zajęć pozalekcyjnych MEN-I-6- 16 szt. 3.Dziurkacz do przedziurkowania nie mniej niż 40 kartek - 1szt 4.Folia do rzutników do drukarki laserowej 100 szt - 1szt 5.Grzbiety do bindownicy (6) 100 sztuk opakowanie - 2opak. 6.Koszulka na dokumenty A4 (miękka) -100 szt. w opakowaniu - 20 opak. 7.Papier ksero A4, białość o parametrach i właściwościach nie gorszych niż Polspeed - 38 ryz 8.Papier kredowy do wydruków folderów format A4 (100 sztuk) - 10 szt 9.Pendraive 8GB - 40 szt 10.Segregator A4-70 polipropylenowy, dźwignia z dociskaczem, wymienna etykieta grzbietowa, wzmocniony otwór na palec - 46 szt 11.Teczka tekturowa wiązana A4 - 100 szt 12.Zszywacz metalowy z plastikową obudową zszywa jednorazowo nie mniej niż 40 kartek - 2 szt 13.Zszywki metalowe na 40 kartek - 20 poj. paczek,14.Dziennik praktyki zawodowej A5-30 szt.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.19.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Dostawa artykułów biurowych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Grzbiety do bindownicy (8) 100 sztuk opakowanie - 2 opak. 2.Toner do drukarki laserowej HP Laser Jet 1100 - czarny (oryginalny,firmowany przez producenta sprzętu) - 2szt.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.19.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 10.09.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Dostawa artykułów biurowych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Papier ksero A4, białość o parametrach i właściwościach nie gorszych niż Polspeed - 5 ryz 2.Toner do kserokopiarki HP Laser Jet M1005MFP-czarny (oryginalny,firmowany przez producenta sprzętu) - 1szt.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.19.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 05.03.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Dostawa laptopów, aparatu cyfrowego typu lustrzanka, pamięci, akumulatorków, ładowarki do aparatu.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Laptop z oprogramowaniem - szt 2. Minimalne parametry:Procesor co najmniej klasy wydajnościowej Intel Core i3o częstotliwości 2.2 GHz, Przekątna ekranu - 15,6 cali LED, Rozdzielczość - 1366 x 768, Zainstalowana pamięć - RAM 4 GB DDR3, Pojemność HDD - 300 GB, Pozostałe parametry - DVD?RW Super Multi Dual Layer, Komunikacja - WiFi 802.11 b/g ; Bluetooth, minimum 2 x USB 3.0, 1 x eSata USB, Porty Video - VGA (15 pin D-Sub); HDMI, Kamera internetowa - 2,0 MPix, System operacyjny - WindowsR 7 Home 64 bit, Klawiatura Numeryczna, Karta graficzna - Klasy wydajnościowej AMD Radeon HD 6630M 1024 MB, Dodatkowe wyposażenie -torba oraz myszka w zestawie. Gwarancja - 24 miesiące 2. Aparat cyfrowy typu lustrzanka- 1 szt. Minimalne wymagania :Matryca - 18 MPIX -Rozdzielczość - 15,6 cali LED, Nośnik pamięci - Secure Digital HC - Secure Digital, Zoom optyczny - 3x, Czułość ISO - 6400,Wbudowana lampa - TAK, Wbudowany wyświetlacz LCD - TAK, Dodatkowy obiektyw 18-55mm, Gwarancja - 12 m-cy, Interfejsy - USB 2.0, Wyjście video - mini HDMI,3. Pamięć do aparatu lustrzanka minimum 8 GB - 2 szt., 4. Akumulatorki zapasowe dedykowane do lustrzanka - 2 komplety 5. Ładowarka z akumulatorkami dedykowanymi do aparatu - 1 komplet.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.16.21.10-9, 30.21.31.00-6, 38.65.10.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Dostawa drukarki laserowej kolorowej oraz tonerów do drukarki.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Drukarka laserowa kolorowa - szt. 1 Minimalne wymagania: Format - A4, Rozdz. druku w czerni - 600x600dpi, Rozdz. druku w kolorze - 600x600dpi, Szybkość druku mono - 20 str/min, Typ skanera - CCD-płaski, Rozdzielczość skanera - 1200 dpi, Rozdzielczość kopiarki - 600x600dpi, Interfejsy - USB 2.0, ETHERNET - 10/100Mbps, Procesor - 450MHz/Pamięć wewn. 160MB, Obsługiwane języki - PCL 6, PCL 5c, ePS3, Gwarancja - 12 m-cy 2. Toner do drukarki - 6 szt. (3 szt. czarny, 3 szt. kolorowy).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.16.21.10-9, 30.23.21.10-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Dostawa kamery cyfrowej i pamięci do kamery.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Kamera cyfrowa - szt. 1 Minimalne wymagania: System nagrywania - Full HD, Matryca - 3 MPIX, Zoom optyczny - 10x, Rozdz. nagrywania filmów - 1440x1080, Rodzaj nośnika - Karta pamięci lub pamięć wewnętrzna min 16GB, Wbudowany wyświetlacz - LCD, Typ lampy - Video oraz błyskowa, Dodatkowe wyposażenie - mikrofon zewnętrzny dynamiczny, etui na kamerę, sterowniki z programem do montażu, edycji filmów, Gwarancja - 12 m-cy, Obsługiwane języki PCL 6, PCL 5c, ePS3 2. Pamięć do kamery - szt. 3.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.65.16.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Dostawa laptopa wraz z oprogramowaniem, projektor oraz ekran projekcyjny.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Laptop wraz z oprogramowaniem - szt. 1. Minimalne wymagania: Procesor co najmniej klasy wydajnościowej Intel Core i3 o częstotliwości 2.2 GHz, Przekątna ekranu - 15,6 cala LED, Rozdzielczość 1366 x 768, Zainstalowana pamięć - RAM 4 GB DDR3, Pojemność HDD - 300 GB, Pozostałe parametry - DVD?RW Super Multi Dual Layer, Komunikacja - WiFi 802.11 bg ; Bluetooth, minimum 2 x USB 3.0, 1 x eSata, Porty Video - VGA (15 pin D-Sub); HDMI, Kamera internetowa - 2,0 MPix, System operacyjny - WindowsR 7 Home 64 bit, Klawiatura Numeryczna, Karta graficzna Klasy wydajnościowej AMD Radeon HD 6630M 1024 MB, Dodatkowe wyposażenie torba oraz myszka w zestawie, Gwarancja - 24 miesiące 2. Projektor multimedialny - szt 1. Minimalne wymagania: Rozdzielczość - 800 x 600 pikseli, Jasność - 2400 ANSI lum., Kontrast 4000:1, Moc lampy - 150 W, Złącza - VGA, Obsługiwane systemy - HDTV, Żywotność lamp - 3000 godzin, Gwarancja - 12 m-cy, Kabel VGA - 15M-15M, ferryt długość - 20 m, potrójnie ekranowany., Kabel USB ferryt - Standard-USB 2,0, Końcówka 1-1xUSB, Końcówka 2-1xUSB, Długość minimum 500cm. 3. Ekran projekcyjny - szt. 1. Minimalne wymagania Wymiary 200 x 200 cm, Tryb zwijania ręczny, Kolor obudowy - biały, Mocowania - Do ściany oraz sufitu, Typ blokady - W dowolnym momencie zwijania.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.16.21.10-9, 30.21.31.00-6, 38.65.21.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 10.09.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Dostawa słowników i zbiorów zadań.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Słownik kieszonkowy polsko-angielski, angielsko-polski, oprawa miękka - sztuk 10, 2. Słownik kieszonkowy rosyjsko-polski, polsko-rosyjski, oprawa miękka - sztuk 10, 3. Zbiór zadań przygotowujących do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w zawodzie technik hotelarstwa oprawa miękka - sztuk 20.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.16.21.00-6, 22.11.41.00-3, 22.11.10.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Dostawa słowników i zbiorów zadań.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Słownik kieszonkowy polsko-angielski, angielsko-polski, oprawa miękka - sztuk 10, 2. Słownik kieszonkowy rosyjsko-polski, polsko-rosyjski, oprawa miękka- sztuk 10, 3. Zbiór zadań przygotowujących do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w zawodzie technik hotelarstwa oprawa miękka - sztuk 20.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.16.21.00-6, 22.11.41.00-3, 22.11.10.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 10.09.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Dostawa materiałów promocyjnych z nadrukiem.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Długopisy-500szt,Opis produktu:długopis plastikowy z metalową skuwką. Korpus w kolorze metalicznym zbliżony do srebrnego lub granatowego. Wyposażony w niebieski wkład. Logo naniesione na korpus technika tampodruku.Materiał- plastik + metalWymiary produktu: ok. 132.0 x 12.0 x 12.0,2.Cukierki krówki reklamowe -3kg, smaki: mleczny lub kakaowy,Waga cukierka: ok 12 gram,Ilość sztuk. w 1 kg: ok 85 szt.Wymiary cukierka: ok 33x18x12 mm.Wymiary etykiety: ok 70 x 73 mm,Okres przydatności: min. 6 m-cy..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 22.46.20.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 11 NAZWA: Dostawa materiałów promocyjnych z nadrukiem.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Długopis szt. 500,Opis produktu:długopis plastikowy z metalowa skuwka. Korpus w kolorze metalicznym zbliżony do srebrnego lub granatowego. Wyposażony w niebieski wkład. Logo naniesione na korpus technika tampodruku.Materiał- plastik + metal,Wymiary produktu: ok. 132.0 x 12.0 x 12.0;2. Cukierki Krówki reklamowe - 3 kg,smaki: mleczny lub kakaowy,Waga cukierka: ok. 12 gram,Ilość sztuk. w 1 kg: ok. 85 szt.Wymiary cukierka: ok. 33x18x12 mm.Wymiary etykiety: ok. 70 x 73 mm Okres przydatności: min. 6 m-cy.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 22.46.20.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 05.03.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.