eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańsk › Przebudowa ujścia Wisły - roboty budowlane Zamówienie dodatkowe - wykonanie dodatkowej podbudowy pod prefabrykaty korpusu kierownicy zachodniej na odcinku 115mb

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2015-07-09

Gdańsk: Przebudowa ujścia Wisły - roboty budowlane Zamówienie dodatkowe - wykonanie dodatkowej podbudowy pod prefabrykaty korpusu kierownicy zachodniej na odcinku 115mb
Numer ogłoszenia: 101853 - 2015; data zamieszczenia: 09.07.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 91609 - 2015r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku, ul. Franciszka Rogaczewskiego 9/19, 80-804 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 58 326 18 88, faks 58 326 18 89.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa ujścia Wisły - roboty budowlane Zamówienie dodatkowe - wykonanie dodatkowej podbudowy pod prefabrykaty korpusu kierownicy zachodniej na odcinku 115mb.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Zamówienie dodatkowe do umowy podstawowej na zadanie Przebudowa ujścia Wisły - roboty budowlane..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.40.00 - Wodne roboty budowlane 45.24.64.00 - Roboty w zakresie ochrony przeciwpowodziowej 45.24.60.00 - Roboty w zakresie regulacji rzek i kontroli przeciwpowodziowej 45.24.00.00 - Budowa obiektów inżynierii wodnej 45.24.30.00 - Roboty w zakresie ochrony przybrzeżnej 45.24.32.00 - Roboty budowlane w zakresie falochronów .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Zamówienie realizowane jest w ramach Projektu Kompleksowe zabezpieczenie przeciwpowodziowe Żuław - Etap I - Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku dofinansowanego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 08.07.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Korporacja Budowlana DORACO Sp. z o.o., ul. Opacka 12, 80-338 Gdańsk, kraj/woj. pomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 520000,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 635616,76

  • Oferta z najniższą ceną: 635616,76 / Oferta z najwyższą ceną: 635616,76

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie prawne: art. 67 ust. 1 pkt 5 - w przypadku udzielania dotychczasowemu Wykonawcy usług zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Uzasadnienie faktyczne W trakcie prowadzenia robót budowlanych w ramach zadania Przebudowa ujścia Wisły - roboty budowlane, z przyczyn niezależnych od Zamawiającego, zaistniała konieczność wykonania zamówienia dodatkowego nr 4, polegającego na: WYKONANIU DODATKOWEJ PODBUDOWY POD PREFABRYKATY KORPUSU KIEROWNICY ZACHODNIEJ NA ODCINKU 115mb W związku ze stwierdzeniem odmiennej struktury korpusu kierownicy zachodniej, na odcinku 115 mb (odcinek pomiędzy 230 mb a 345 mb licząc od nasady kierownicy), w stosunku do dokumentacji projektowej, istnieje konieczność wykonania robót obejmujących wykonanie dodatkowej podbudowy pod prefabrykaty. Na etapie wykonywania dokumentacji projektowej dysponowano archiwalną dokumentacją powykonawczą z 2002r., która obejmowała część kierownicy zachodniej o długości 180 mb (odcinek najdalej wysunięty w głąb Zatoki). Odcinek ten stanowi budowlę o przekroju zbliżonym do trapezu różnoramiennego, wykonaną z materacy faszynowo-kamiennych przykrytych dodatkowo narzutem kamiennym. W związku z tym, że poszczególne odcinki wydłużenia kierownicy wznoszone były w bardzo zbliżonych lub wręcz takich samych warunkach hydrodynamicznych i geologicznych, Projektant przyjął, iż ich konstrukcja ma podobną budowę. Tym samym materiałem tworzącym korpus kierownicy zachodniej powinien być narzut kamienny. W 2009r. w trakcie prac projektowych wykonano inwentaryzację nadwodną i podwodną stanu technicznego istniejącej konstrukcji kierownicy, przy czym nie dokonywano rozbiórki konstrukcji celem sprawdzenia wypełnienia korpusu. Inwentaryzacja potwierdziła opisane powyżej założenia projektowe. W związku z powyższym w dokumentacji projektowej przyjęto, iż kamień widoczny na wierzchu kierownicy zachodniej tworzy również strukturę korpusu i umożliwia bezpośrednie posadowienie prefabrykatów na rzędnej -0,6m. Na etapie projektowania nie było możliwe wykonanie odkrywek tj. zdjęcie górnej warstwy narzutu kamiennego, ze względu na niszczący charakter badań a tym samym ryzyko utraty stateczności konstrukcji. Biorąc pod uwagę wskazane ryzyko, odkrywki zostały wykonane bezpośrednio przed rozpoczęciem robót na przedmiotowym odcinku 115 mb (odcinek pomiędzy 230 mb a 345 mb licząc od nasady kierownicy). Stwierdzono, że na projektowanej rzędnej posadowienia prefabrykatów żelbetowych występuje piasek zamiast spodziewanego narzutu kamiennego. Wykonany wąski przekop kontrolny w istniejącej konstrukcji kierownicy wskazał, że pod warstwą piasku znajduje się kamień z faszyną, i że istniejąca konstrukcja kierownicy zachodniej, na całej wysokości przekroju pionowego nie jest zbudowana z kamienia. Wierzchnia warstwa narzutu kamiennego ułożona jest bezpośrednio na warstwie piasku o miąższości ok. 1,0 - 1,5m, bez żadnej warstwy separacyjnej np. faszyny lub geowłókniny. Pod warstwą piasku znajdują się materace faszynowe wypełnione kamieniem i zamulone piaskiem. Taki układ warstw tzn. narzut kamienny ułożony bez żadnej warstwy separacyjnej na luźnym piasku nie stanowi stabilnej konstrukcji. Materiał znajdujący się poniżej projektowanej rzędnej posadowienia prefabrykatów żelbetowych nadbudowy (tj. -0,6m) Projektant zakwalifikował jako materiał wystarczający dla stabilności istniejącego korpusu, ale nie mogący stanowić bezpośredniego podłoża pod prefabrykaty. Posadowienie prefabrykatów na zastanym podłożu spowodowałoby wypłukiwanie gruntu spod konstrukcji (prefabrykatów) co przyczyniło by się do jej nierównomiernego osiadania i w połączeniu z odziaływaniem wody (naporem fal i lodu) spowodowałoby uszkodzenie nowej konstrukcji kierownicy. W związku z powyższym należy zastosować rozwiązania zabezpieczające przed nierównomiernym osiadaniem prefabrykatów oraz możliwością wypłukiwania gruntu spod prefabrykatów. Przedmiotowe zamówienie będzie dotyczyło koniecznych i niemożliwych wcześniej do przewidzenia prac na kierownicy zachodniej na odcinku 115mb, polegających na wykonaniu dodatkowej podbudowy pod prefabrykaty. Nadzór Autorski przedstawił analogiczne rozwiązanie jak na pierwszych 230mb kierownicy zachodniej przedstawione na rysunkach V/1_7.4 NA oraz V/1_7.5 NA Projektowane przekroje remontu korpusu kierownicy zachodniej - profil 6z i 5z. polegającą na przygotowaniu podłoża pod posadowienie prefabrykatów poprzez zastosowanie: -geowłókniny o zwiększonej wytrzymałości (min. 30kN/m) i wydłużeniu (max 60-80%), -40-to cm warstwy podsypki z kruszywa łamanego o frakcji 16-63mm, -zwiększenia ilości zasypu kamiennego i zmianę nachylenia na 1:1,3 pod prefabrykowanymi płytami żelbetowymi układanymi pod nachyleniem 1:1,5. Technologia wykonania całości robót wymaga zachowania ciągłości poszczególnych elementów robót składowych. Bezpośrednio po przegłębieniu wykopu korpusu kierownicy należy ułożyć geowłókninę, zabezpieczającą przed wypłukaniem piasku spod podsypki oraz zapadaniem się narzutu kamiennego. Następnie należy wykonać narzut. Po zagęszczeniu oraz niwelacji narzutu należy jak najszybciej ułożyć prefabrykaty, by zabezpieczyć warstwę podsypki przed uszkodzeniem przez falowanie i nurt rzeki (w szczególności nie dopuścić do rozluźnienia warstwy mieszanki kruszywa). W związku z tym, że Wykonawca prac realizuje prace objęte umową podstawową na wskazanym odcinku z wykorzystaniem ścianki szczelnej, ta sama ścianka szczelna zostanie wykorzystana do prac objętych protokołem i stanowi koszt Wykonawcy robót. Zastany stan faktyczny nie był do przewidzenia na etapie przygotowania dokumentacji projektowej i na etapie składania oferty w przetargu na wykonanie robót. Zamówienie dodatkowe spełnia przesłanki udzielenia w trybie z wolnej ręki, gdyż: -Udzielone będzie dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych. -Nie jest ono objęte zamówieniem podstawowym. -Wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia. Wartość umowy podstawowej: - cena netto: 28 636 928,62 zł - cena brutto: 35 223 422,20 zł Wartość szacunkowa niniejszego zamówienia dodatkowego: - cena netto: 516 761,59 zł - cena brutto: 635 616,76zł, co stanowi około 1,80% wartości umowy podstawowej. Łącznie z udzielonymi już trzema zamówieniami dodatkowymi (3,4%+21,5%+17,2%= 42,1% wartości umowy podstawowej) wartość szacunkowa zamówienia dodatkowego na zadanie jw. stanowi łącznie ok.43,90% zamówienia podstawowego. -Jest niezbędne do prawidłowego wykonania realizowanego zamówienia -Jego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia i: -Z przyczyn technicznych i gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów, - Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.