eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kęty › Pełnienie roli Inżyniera Kontraktu dla ProjektuRozbudowa i modernizacja systemu ściekowego w Gminie Kęty - etap I- usługi uzupełniające

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-03-25

Kęty: Pełnienie roli Inżyniera Kontraktu dla Projektu: Rozbudowa i modernizacja systemu ściekowego w Gminie Kęty - etap I- usługi uzupełniające
Numer ogłoszenia: 100142 - 2014; data zamieszczenia: 25.03.2014
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Zakład Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o., ul. Św. M. Kolbe 25a, 32-650 Kęty, woj. małopolskie, tel. 033 845 22 78, faks 033 845 33 87 w. 10 , strona internetowa www.mzwik-kety.com.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie roli Inżyniera Kontraktu dla Projektu: Rozbudowa i modernizacja systemu ściekowego w Gminie Kęty - etap I- usługi uzupełniające.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług Inżyniera w rozumieniu Rozdziału 3 Warunków Kontraktowych dla Budowy FIDIC, wraz z pełnieniem funkcji inspekcji nadzoru zgodnie z ustawą Prawo Budowlane na Roboty: - Kontrakt W4 - Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Malec.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.52.00.00 - Usługi nadzoru budowlanego 71.54.10.00 - Usługi zarządzania projektem budowlanym 71.35.62.00 - Usługi pomocy technicznej .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Uzasadnienie faktyczne: W okresie realizacji Projektu pn. Rozbudowa i modernizacja systemu ściekowego w Gminie Kęty etap I, doszło do zaistnienia niemożliwych wcześniej do przewidzenia okoliczności negatywnie rzutujących na możliwość prawidłowego oraz terminowego wykonawstwa robót na Kontrakcie W4 Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Malec. W związku z budową kanalizacji objętej projektem zamiennym na ww. Kontrakcie powstały opóźnienia w wykonywaniu robót, związane z trudnymi warunkami gruntowo wodnymi, co uniemożliwi ukończenie robót do dnia 27.03.2014 r. W związku z powyższym w celu zagwarantowania poprawnego oraz prawidłowego wykonawstwa robót, a także wypełnienia obowiązków Inwestora wprost wskazanych w regulacji ustawy prawo budowlane, konieczne i niezbędne jest ustanowienie nadzoru inwestorskiego. Powyższe okoliczności uzasadniają dążenia Zamawiającego do zagwarantowania profesjonalnego nadzoru inwestorskiego świadczonego przez zespół odpowiednio doświadczonych specjalistów, w szczególności w sytuacji kiedy Zamawiający opierając się na własnych zasobach nie jest w stanie takiego nadzoru zapewnić. Dodatkowo szczególnie istotnym jest, iż zakres usług uzupełniających funkcjonalnie pokrywa się z zakresem usług zamówienia podstawowego, bowiem to Inżynier Kontraktu odpowiedzialny był za skwitowanie prawidłowej realizacji robót podstawowych i jako taki winien pełnić nadzór i dokonać skwitowania prawidłowego wykonania robót uzupełniających, których jakość będzie rzutować na ryzyko powstania wad w przedmiocie zamówienia podstawowego, które winny być stwierdzane przez Wykonawcę świadczącego zamówienia podstawowe na usługi nadzoru. Wobec funkcjonalnego powiązania wykonawstwa robót podstawowych i uzupełniających oraz mając na uwadze zakres czynności wymaganych od Inżyniera Kontraktu w ramach świadczenia zamówienia podstawowego, który to zakres będzie rzutował również na nadzór nad robotami uzupełniającymi, okoliczności te uzasadniają udzielenie zamówienia uzupełniającego na usługi nadzoru inwestorskiego. W szczególności z uwagi na konieczność zagwarantowania sprawnego przebiegu robót oraz prawidłowego ich wykonawstwa, które ma niebagatelne znaczenie dla zapewnienia ciągłej i nieprzerwanej eksploatacji sieci kanalizacyjnej dla mieszkańców Gminy Kęty, ustanowienie profesjonalnego nadzoru jest wymagane. Uzasadnienie prawne: Zgodnie z brzmieniem art. 67 ust 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych ,tekst jednolity Dz. U. z 2010 roku Nr 113 poz 759 z późn zm., dalej jako ustawa Pzp, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności ...w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego, a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego Tak więc dla prawidłowego udzielenia zamówienia uzupełniającego w trybie art 67 ust 1 pkt 6 ustawy Pzp, konieczne jest kumulatywne spełnienie następujących przesłanek a. zamówienie uzupełniające udzielane jest w okresie maksimum 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, b. zamówienie uzupełniające udzielane jest temu samemu wykonawcy, c. zamówienie uzupełniające dotyczy usług lub robót budowlanych, d. wartość zamówienia uzupełniającego nie przekracza 50 % wartości zamówienia podstawowego, przy czym jako odnośnik dla ustalenia tej wartości należy przyjąć szacunkową wartość zamówienia podstawowego ustaloną przez Zamawiającego na początkowym etapie procedury udzielania zamówienia podstawowego. Jednocześnie wskazać należy, iż inaczej niż w przypadku zamówień dodatkowych, wartość zamówienia uzupełniającego należy odnosić do wartości szacunkowej zamówienia publicznego. Po pierwsze wynika to z faktu, że w art 67 ust. 1 pkt 6 i 7 jest mowa o wartości zamówienia podstawowego, a nie o wartości zamówienia realizowanego, jak w art 67 ust 1 pkt 5, po wtóre zaś, ze względu na charakter prawny zamówień uzupełniających, których udzielenie zamawiający przesądza już na etapie postępowania o udzielenie zamówienia podstawowego. Zamówienia uzupełniające nie mogą przekraczać 50 % wartości zamówienia podstawowego, czyli szacunkowej wartości zamówienia podstawowego netto, ustalonego zgodnie z normą art. 32 ustawy Pzp, e. zamówienie uzupełniające polega na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, f. zamówienie podstawowe zostało udzielone w procedurze konkurencyjnej ,przetarg nieograniczony lub ograniczony, g. zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Grontmij Polska sp.z o.o., ul. Ziębicka 35, 60-164 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.