eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdynia › Najem oraz serwis jedenastu sztuk kontenerów sanitarnych oraz dwóch sztuk zbiorników na fekalia na pętlach komunikacji miejskiej organizowanej przez Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-01-15

Gdynia: Najem oraz serwis jedenastu sztuk kontenerów sanitarnych oraz dwóch sztuk zbiorników na fekalia na pętlach komunikacji miejskiej organizowanej przez Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni
Numer ogłoszenia: 8841 - 2013; data zamieszczenia: 15.01.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Komunikacji Miejskiej , ul. Zakręt do Oksywia 10, 81-244 Gdynia, woj. pomorskie, tel. 058 6233312, faks 058 6233022.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zkmgdynia.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Najem oraz serwis jedenastu sztuk kontenerów sanitarnych oraz dwóch sztuk zbiorników na fekalia na pętlach komunikacji miejskiej organizowanej przez Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest: najem oraz serwis: 11 (słownie: jedenastu) sztuk kontenerów sanitarnych oraz 2 (słownie: dwóch) sztuk zbiorników na fekalia (pod kontener o pojemności 4m3), które zostaną usytuowane na następujących pętlach komunikacji miejskiej organizowanej przez Zamawiającego: kontenery sanitarne: Pogórze Górne - Gdynia, ul. Płk. Dąbka, Sibeliusa - Gdynia, ul. Morska, Dabrowa Miętowa - Gdynia, ul. Miętowa, Stocznia Gdynia - Gdynia, ul. Solidarności, Redłowo SKM - Gdynia, ul. Stryjska, Maciejewicza - Gdynia Pogórze, ul. Maciejewicza, Pustki Cisowskie - Gdynia, ul. Chabrowa, Leśniczówka - Gdynia, ul. II Morskiego Pułku Stzrelców, Cisowa SKM - Gdynia, ul. Janowska, Redłowo Szpital - Gdynia, ul. Zakowicza, Mały Kack Sandomierska - Gdynia, ul. Sandomierska. zbiorniki na fekalia: Redłowo SKM - Gdynia, ul. Stryjska, Pustki Cisowskie - Gdynia, ul. Chabrowa. 2.Wymagania Zamawiającego dotyczące: granicznych (bezwzględnie wymaganych przez Zamawiającego) parametrów techniczno-użytkowych oraz wyposażenia (bezwzględnie wymaganego przez Zamawiającego) kontenerów sanitarnych: 2.1 graniczne parametry techniczno-użytkowe: kontener o ramie stalowej, obustronnie zabezpieczony przed korozją, ściany i dach z płyty warstwowej, wymiary kontenera sanitarnego (zewnętrzne): długość: do 2,5 metra; szerokość do 2,5 metra; wysokość do 2,8 metra, kolorystyka kontenera: zewnętrzna - kolor biały, zewnętrzne narożniki - kolor niebieski, wewnętrzna - kolor biały, drzwi zewnętrzne (wejściowe) - wzmacniane, metalowe, otwierane na zewnątrz i wyposażone w zamek elektromagnetyczny z czytnikiem breloków zbliżeniowych z maksymalną pamięcią 1 000 (słownie: tysiąc) użytkowników; od strony wewnętrznej - klamka i samozamykacz, strona zewnętrzna - gałka, okno na czołowej ścianie kontenera obok drzwi wejściowych, instalacja elektryczna oraz wodna i kanalizacyjna wyprowadzona na zewnątrz tylnej ściany kontenera - z lewej strony - pozwalające na podłączenie do miejskiej sieci elektrycznej i wodnokanalizacyjnej; przyłącze wodne ? cala, przyłącze kanalizacyjne 100 mm, elektryczne 380V. 2.2 wyposażenie: umywalka z syfonem i bateria, elektryczna suszarka do rąk, dozownik na mydło w płynie, pisuar, dwa źródła oświetlenia, w tym jedno w pomieszczeniu toalety, dwa włączniki światła w tym jedno w pomieszczeniu toalety, dwa ścienne wentylatory elektryczne w tym jeden w pomieszczeniu toalety, gniazdo elektryczne do podłączenia suszarki do rąk, ogrzewanie kontenera (dwa grzejniki) - 1 (słownie: jedna) sztuka w pomieszczeniu toalety, podgrzewacz wody, wewnątrz kontenera sanitarnego oddzielnie zamykane pomieszczenia na toaletę, wyposażone w sedes, spłuczkę, deskę sedesową, pojemnik na papier toaletowy, kosz, szczotka do WC, grzejnik elektryczny. 3. Zamawiający oceni spełnienie wymagań wskazanych w pkt.2 na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia (załącznik numer 1 do SIWZ - FORMULARZ OFERTY). 4. Wykonawca będzie zobowiązany do: 4.1 serwisu kontenerów sanitarnych - obejmującego: dwa razy w tygodniu, tj. wtorek, piątek : mycie i odkażanie kontenerów, usuwanie śmieci z kosza uzupełnianie papieru toaletowego oraz mydła w płynie w ilości: około 64 (słownie: sześćdziesiąt cztery) rolki papieru toaletowego oraz około 4 (słownie: cztery) litry mydła w płynie - miesięcznie w przeliczeniu na jeden kontener sanitarny, sprawdzanie funkcjonalności zainstalowanych urządzeń sanitarnych oraz elektrycznych, 4.2 serwisu zbiorników na fekalia - obejmującego: cztery razy w miesiącu: próżnianie i odkażanie zbiornika na fekalia, 4.3 utrzymywania kontenerów sanitarnych we właściwym stanie sanitarnym i technicznym oraz ponoszenia wszelkich kosztów z tym związanych , 4.4 ubezpieczenia kontenerów sanitarnych w całym okresie obowiązywania umowy, 4.5 dostawy i posadowienia kontenerów sanitarnych oraz zbiorników na fekalia na wcześniej przygotowane i wskazane przez Zamawiającego miejsca w terminie do 3 (słownie: trzech) dni od daty podpisania umowy, 4.6 usunięcia kontenerów sanitarnych oraz zbiornika na fekalia w terminie do 7 (słownie: siedmiu) dni kalendarzowych od upływu terminu obowiązywania umowy, 4.4 dostarczenia 400 szt. (słownie: czterystu sztuk) zaprogramowanych breloków EM 125 Khz, pasujących do wszystkich kontenerów sanitarnych. 5. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany usytuowania kontenera sanitarnego lub zbiornika na fekalia (nie więcej niż jedna zmiana usytuowania rocznie), w obrębie pętli autobusowej, na której dany kontener sanitarny lub zbiornik na fekalia jest usytuowany. Zamawiający powiadomi Wykonawcę o konieczności zmiany usytuowania - wskazanej w zdaniu pierwszym - w formie pisemnej, pod rygorem nieważności. Wykonawca zobowiązany będzie do przestawienia kontenera sanitarnego lub zbiornika na fekalia w nowe miejsce wskazane przez Zamawiającego (w obrębie tej samej pętli autobusowej), w terminie do 14 (słownie: czternastu) dni od daty otrzymania stosownego pisma od Zamawiającego - na koszt Wykonawcy. 6. Zamawiający wymaga realizacji przedmiotu niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z postanowieniami zawartymi we wzorze umowy stanowiącym integralną część SIWZ.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98.39.00.00 - Inne usługi .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 24.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1/ Przystępując do przetargu Wykonawcy są zobowiązani wnieść wadium w wysokości: - 10 000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). Wykonawcy zobowiązani są dołączyć do oferty dowód wpłacenia /wniesienia wadium w wysokości, terminie i formie określonej w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dotyczącej przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 2/ Zabezpieczenie należytego wykonania umowy: 2 % (słownie: dwa procent) ceny

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy są zobowiązani wykazać się należytym wykonaniem (w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywaniem) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, usługi/usług w zakresie najmu i serwisowania toalet przenośnych lub/i kontenerów sanitarnych - o wartości brutto (łącznej) minimum 150 000 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych). Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Ocena spełniania przez Wykonawcę w/w warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonych w tym postępowaniu przez Wykonawcę - dokumentów i oświadczeń wg formuły spełnia/nie spełnia

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia


III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    oświadczenie, że kontenery sanitarne Wykonawcy, stanowiące przedmiot najmu i serwisowania, spełniają graniczne (bezwzględnie wymagane przez Zamawiającego) parametry techniczno-użytkowe oraz posiadają wyposażenie (bezwzględnie wymagane przez Zamawiającego) (załącznik numer 1 do SIWZ, ust. I, pkt. 7)

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a/ oświadczenie o powierzeniu podwykonawstwa w ramach niniejszego zamówienia (załącznik numer 5 do SIWZ), b/ Formularz oferty (załącznik numer 1 do SIWZ), c/ jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt III.4.3), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania - wystawionym nie wcześniej niż w terminie wskazanym w III.4.3)

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany treści umowy (na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych) zawartej w wyniku przeprowadzenia niniejszego postępowania w następujących przypadkach: a) w przypadku zmiany usytuowania kontenera sanitarnego lub zbiornika na fekalia w obrębie pętli komunikacyjnej, na której jest dotychczas usytuowany Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w zakresie usytuowania kontenera sanitarnego lub zbiornika na fekalia, b) w przypadku zmiany przepisów prawa mających wpływ na treść umowy (od daty wejścia w życie przepisów określających zmianę, np. zmiana wysokości stawki podatku VAT dotycząca przedmiotu niniejszego zamówienia publicznego). Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej umowy w ww. zakresie. Ww. zmiany mogą zostać wprowadzone jedynie w przypadku, gdy obie Strony umowy (Zamawiający i Wykonawca) zgodnie uznają, że zaszły wskazane okoliczności oraz wprowadzenie zmian jest konieczne i niezbędne dla prawidłowej realizacji umowy. Wszystkie ww. zmiany wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.zkmgdynia.pl/?mod=zamowienia&id=1,2
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Komunikacji Miejskiej, ul. Zakręt do Oksywia 10, 81-244 Gdynia, pokój nr 8, dokument nieodpłatny.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.01.2013 godzina 10:00, miejsce: Zarząd Komunikacji Miejskiej, ul. Zakręt do Oksywia 10, 81-244 Gdynia, pokój nr 8.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1/ przedmiot zamówienia nie jest finansowany ze środków Unii Europejskiej, 2/ numer postępowania: ZKM/ZP/N/4/13, 3/ Zarząd Komunikacji Miejskiej - jednostka budżetowa Gminy Gdynia, 4/ termin wykonania zamówienia: a) termin rozpoczęcia realizacji przedmiotu zamówienia: do 3 (słownie: trzech) dni od daty podpisania umowy, b) termin zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia: 24 (słownie: dwadzieścia cztery) miesiące od daty podpisania umowy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.