eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zbuczyn › Opracowanie planu gospodarki niskoemisyjnej dla Gminy Zbuczyn

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2015-04-14

Zbuczyn: Opracowanie planu gospodarki niskoemisyjnej dla Gminy Zbuczyn
Numer ogłoszenia: 84120 - 2015; data zamieszczenia: 14.04.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 60812 - 2015r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wójt Gminy Zbuczyn, ul. Jana Pawła II 1, 08-106 Zbuczyn, woj. mazowieckie, tel. 025 6416390, faks 025 6416390.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie planu gospodarki niskoemisyjnej dla Gminy Zbuczyn.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Opracowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej (PGN) dla Gminy Zbuczyn: 1) Opracowanie PGN zgodnie z zakresem wymaganym przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Zapewnienie w planie działań niskoemisyjnych i efektywnie wykorzystujących zasoby, w tym poprawę efektywności energetycznej, wykorzystanie odnawialnych źródeł energii, a także wszystkie działania mające na celu zmniejszenie emisji zanieczyszczeń do środowiska. 2) Zgodnie z założeniami plan gospodarki niskoemisyjnej przyczyni się do osiągnięcia celów określonych w pakiecie klimatyczno-energetycznym do roku 2020, tj. do: 2.1) redukcji emisji gazów cieplarnianych; 2.2) zwiększenia udziału energii pochodzącej z źródeł odnawialnych; 2.3) redukcji zużycia energii finalnej, co ma zostać zrealizowane poprzez podniesienie efektywności energetycznej, a także do poprawy jakości powietrza na obszarach, na których odnotowano przekroczenia jakości poziomów dopuszczalnych stężeń w powietrzu. W Planie przedstawiony zostanie plan działań operacyjnych obejmujący najbliższe 5 lat od zatwierdzania planu. W miarę możliwości przedstawiony zostanie zakres finansowania działań. 3) Założenia do planu: 3.1) zakres działań na szczeblu gminy Zbuczyn, 3.2) objęcie całości obszaru geograficznego gminy, 3.3) skoncentrowanie się na działaniach niskoemisyjnych i efektywnie wykorzystujących zasoby, w tym na poprawie efektywności energetycznej, wykorzystaniu OZE, czyli wszystkich działań mających na celu zmniejszenie emisji zanieczyszczeń do powietrza w tym pyłów, dwutlenku siarki, tlenków azotu oraz emisji dwutlenku węgla, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów, na których odnotowano przekroczenia dopuszczalnych stężeń w powietrzu, 3.4) współuczestnictwo podmiotów będących producentami i/lub odbiorcami energii ze szczególnym uwzględnieniem działań w sektorze publicznym, 3.5) objęcie planem obszarów, w których władze lokalne mają wpływ na zużycie energii w perspektywie długoterminowej (w tym planowanie przestrzenne), 3.6) podjęcie działań mających na celu wspieranie produktów i usług efektywnych energetycznie, 3.7) podjęcie działań mających wpływ na zmiany postaw konsumpcyjnych użytkowników energii (współpraca z mieszkańcami i zainteresowanymi stronami, działania edukacyjne), 4) Przy opracowaniu PGN należy zachować spójność z innymi planami, programami i strategiami Gminy Zbuczyn, jak: 4.1) plan zagospodarowania przestrzennego; 4.2) studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. 5) Działania przewidziane w planie muszą zostać zaplanowane z uwzględnieniem analizy kosztów i korzyści, ze wskazaniem optymalnego wariantu realizacji działań uwzględniających korzyści środowiskowe, ekonomiczne i społeczne. Oprócz działań przewidzianych w funkcjonujących w gminie dokumentach, należy wskazać nowe propozycje, które powstaną na podstawie analizy stanu obecnego Gminy Zbuczyn. 6) Wykonawca zobowiązany będzie do uwzględnienia wniosków i uwag przekazanych w toku konsultacji społecznych. 7) Wykonawca zobowiązuje się wykonać i dostarczyć zatwierdzone opracowanie planu stanowiące przedmiot umowy w ilości pięciu pełnych kompletów wydrukowanych i oprawionych oraz tożsamą wersję elektroniczną w formacie pdf oraz w wersji edytowalnej, zapisaną na trwałym nośniku - w 2 egz. (całość opracowania wraz z załącznikami) oraz z oświadczeniem, że jest ono wykonane zgodnie z umową i zgodnie ze szczegółowymi wytycznymi i zaleceniami, zakresem, problematyką określoną w Załączniku nr 9 do Regulaminu Konkursu Nr 2/PO IiŚ/9.3/2013 w ramach IX Osi priorytetu Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 Infrastruktura energetyczna przyjazna środowisku i efektywność energetyczna działanie 9.3 Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej - plany gospodarki niskoemisyjnej - ogłoszonego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, wnioskiem o dofinansowanie projektu oraz obowiązującymi przepisami prawa krajowego i wspólnotowego, jak również że zostało ono wykonane w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. 2. Opracowanie bazy danych dotyczących gospodarki energią w sektorach i obiektach oraz inwentaryzacja emisji gazów cieplarnianych i zużycia energii. 1) Opracowanie Bazy Danych zawierającej wyselekcjonowane i usystematyzowane informacje pozwalające na ocenę gospodarki energią i surowcami na obszarze Gminy Zbuczyn, w poszczególnych sektorach i obiektach oraz inwentaryzację gazów cieplarnianych, w szczególności: opracowanie struktury bazy, której ostateczna wersja będzie wymagała zatwierdzenia przez Zamawiającego. 2) W skład bazy wchodzić będą, w szczególności, informacje o: 2.1) Budynkach użyteczności publicznej na terenie gminy (zużycie paliwa: węgiel, gaz, olej, ew. inne), koszty paliwa, zużycie energii elektrycznej, koszty energii, zużycie ciepła, koszty ciepła, zużycie wody, koszty wody, stan docieplenia budynku (ściany, strop, okna, drzwi), źródło ciepła, inne elementy wyposażenia; 2.2) Grupach budynków mieszkalnych (ewentualnie w podziale na podkategorie) zużycie paliw (węgiel, gaz, olej, i inne), zużycie energii elektrycznej i ciepła + inne dane jakościowe; 2.3) Grupach budynków usługowych - zużycie paliw (węgiel, gaz, olej, i inne), zużycie energii elektrycznej i ciepła + inne dane jakościowe; 2.4) Oświetleniu ulicznym (ilość, charakterystyka, zużycie energii, koszty); 2.5) Transporcie publicznym i prywatnym (rodzaj środków transportu, ilość pojazdów, charakterystyka, koszty paliwa, zużycia paliwa, długość tras komunikacji); 2.6) Przemyśle (zużycie paliw, zużycie podstawowych surowców i energii elektrycznej); 2.7) Energetyce (źródła energii - charakterystyka istniejących w gminie większych źródeł energii - moc, paliwo, lokalizacja itp.); 2.8) Istniejących instalacjach OZE (lokalizacja, charakterystyka, moc, rodzaj); 2.9) Obszarach rolniczych (powierzchnia, rodzaj upraw, zużycie nawozów, środków ochrony roślin, inne parametry); 2.10) Obszarach leśnych; 2.11) Gospodarce odpadami (ilość odpadów, rodzaj, sposób zagospodarowania); 2.12) Planowanych do realizacji działaniach, ich spodziewanych efektach, wraz z możliwością szacowania działań przy zmienionym zakresie, tworzenia nowych działań i ich analizy; 2.13) Dane podstawowe z inwentaryzacji - dotyczące zużycia energii, surowców, paliw, kosztów oraz inne związane z emisjami gazów cieplarnianych; 3) Inwentaryzacja emisji gazów cieplarnianych z obszaru Gminy Zbuczyn (zgodnie z wytycznymi NFOŚiGW) poprzez inwentaryzację obiektów: 3.1) obiekty użyteczności publicznej, 3.2) oświetlenie publiczne, 3.3) budynki komunalne, 3.4) pozostałe budynki i obiekty. 4) Inwentaryzacja danych o zużyciu energii pierwotnej, surowców i wielkości emisji gazów cieplarnianych na terenie Gminy Zbuczyn: 4.1) identyfikacja źródeł; 4.2) pozyskanie bieżących danych; 4.3) opracowanie metodyki pozyskiwania danych i obliczania wielkości emisji dla gminy Zbuczyn; 4.4) obliczenie wielkości emisji, przygotowanie raportu z inwentaryzacji (do uwzględnienia w PGN). 5) Dla wyżej wymienionych obiektów, w planie gospodarki niskoemisyjnej należy wskazać: rodzaj ciepła, zużycia paliwa, zużycia energii cieplnej i elektrycznej, stan techniczny, powierzchnia. 6) Wykonawca zobowiązany jest do rzetelnego, precyzyjnego i skutecznego zebrania danych, w tym także metodą ankietyzacji wśród mieszkańców gminy i istniejących zakładów oraz poprzez zebranie posiadanych przez Urząd i inne instytucje informacji dotyczących obiektów publicznych (np. audyty energetyczne budynków szkół opracowane w 2008 r.) 7) Inwentaryzacja musi być sporządzona w formie opracowania pisemnego (2 egzemplarze) oraz aplikacji bądź arkusza kalkulacyjnego - 2 egzemplarze na nośniku elektronicznym oraz zainstalowanie bazy na 1 stanowisku komputerowym wskazanych przez Zamawiającego. Jeżeli do uruchomienia aplikacji niezbędne będzie dodatkowe oprogramowanie, nie będące w standardowym wyposażeniu systemu operacyjnego Windows, Wykonawca zapewni niezbędne oprogramowanie do pracy z opracowaną bazą danych oparte na bezpłatnej licencji. Wykonawca przekaże 2 egzemplarze instrukcji obsługi pracy z bazą danych oraz dokona przeszkolenia przy stanowiskowego w miejscu zainstalowania aplikacji z bazą danych. 3. Przeprowadzenie szkolenia dla pracownika Urzędu Gminy Zbuczyn 1) Przeprowadzenie szkoleń minimum 20 h dla pracownika Urzędu, w siedzibie zamawiającego, w wdrażania PGN, w szczególności z uwzględnieniem minimum następujących zagadnień: 1.1) Wprowadzenie do zagadnień ochrony klimatu i gospodarki niskoemisyjnej (podstawy prawne oraz praktyczne uwarunkowania gospodarki niskoemisyjnej); 1.2) Cele, zakres oraz struktura PGN; 1.3) Inwentaryzacja emisji (jakie są zasady jej opracowania, grupy źródeł oraz metodyka); 1.4) Realizacja działań przewidzianych w PGN (koordynacja oraz odpowiedzialne struktury); 1.5) Monitoring realizacji PGN (zbieranie danych, raportowanie, metodyka monitorowania); 1.6) Aktualizacja PGN (planowanie działań korygujących, aktualizacja rezultatów oraz samego planu); 2) Do udziału w szkoleniu Zamawiający oddeleguje 1 pracownika 3) Obowiązkiem Wykonawcy jest przygotowanie sali, przygotowanie wszelkich materiałów oraz potrzebnego sprzętu, udokumentowanie odbycia szkolenia 4) Wykonawca zapewni dla uczestników szkolenia - dedykowane materiały szkoleniowe (obejmujące m.in. skrótowe informacje na temat istoty Planu, hierarchii ważności oraz spójności i kolejności wdrażania działań przewidzianych w Planie, a także instrukcję użytkowania bazy emisji). 5) Szkolenie ma być przeprowadzone zgodnie z zasadami Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, uwzględniając dokumentację niezbędną do rozliczenia projektu, jak: listy obecności, materiały szkoleniowe, zaświadczenia o ukończeniu szkolenia, udokumentowanie odbycia się szkolenia i przygotowania sali zgodnie z regułami promocji obowiązującym w POIiŚ oraz inne dokumenty wskazane w obowiązujących wytycznych. Wykonawca przekaże Zamawiającemu niezbędne dokumenty do rozliczenia w formie wskazanej w obowiązujących wytycznych. 4. Informacja i promocja dotycząca udziału dofinansowania POIiŚ w stworzeniu planów gospodarki niskoemisyjnej, upublicznienie informacji o opracowaniu planów. 1) Działanie informacyjne obejmą co najmniej: 1.1) Opracowanie dedykowanego serwisu informacyjnego dla projektu (podstrony internetowej, do której link zostanie zamieszczony na głównej stronie gminy) i jego stała aktualizacja w okresie obowiązywania umowy; 1.2) Opracowanie i wydruk plakatów informacyjnych o planie, ze wskazaniem współfinansowania w ramach POIiŚ - co najmniej 30 plakatów, w kolorze, w formacie A4 lub A3; 1.3) Inne, niewymienione działania informacyjne, niezbędne na podstawie obowiązujących wytycznych. 2) Działania w zakresie informacji i promocji powinny być prowadzone i dokumentowane zgodnie z obowiązującymi Zasadami promocji projektów dla beneficjentów Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, aktualnymi w momencie podjęcia danego działania..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.00.00 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania 48.61.00.00 - Systemy baz danych 80.50.00.00 - Usługi szkoleniowe 90.71.20.00 - Planowanie środowiska naturalnego 90.73.13.00 - Usługi ochrony powietrza przed zanieczyszczeniem .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Projekt finansowany w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 Działania 9.3 Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej - plany gospodarki niskoemisyjnej..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 09.04.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju, ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 66666,66 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 61500,00

  • Oferta z najniższą ceną: 61500,00 / Oferta z najwyższą ceną: 61500,00

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.