eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Będzino › Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Strzeżenice

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2020-12-30



Ogłoszenie nr 774458-N-2020 z dnia 2020-12-30 r.

Gmina Będzino:

Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Strzeżenice

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

Nazwa projektu lub programu: Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach realizacji operacji typu „Gospodarka wodno-ściekowa” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych: Nie

Minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %): 0%

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający: Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania: Nie

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających: Nie

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: Nie
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Będzino, krajowy numer identyfikacyjny 33092052900000, Będzino 19, 76-037 Będzino, woj. zachodniopomorskie, państwo Polska

telefon: 943 162 530
faks: 943 162 307
e-mail: ug@bedzino.pl
www: http://bedzino.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL): Tak, http://bip.bedzino.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Tak, http://bip.bedzino.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem: Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie: Nie

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Nie

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Tak

Inny sposób: ofertę należy złożyć pisemnie w wersji papierowej za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23listopada 2012r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2020r.poz.1041 t.j.), osobiście lub za pośrednictwem posłańca

Adres: Urząd Gminy Będzino 76-037 Będzino 19, sekretariat pok. nr 12

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne: Nie

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Strzeżenice

Numer referencyjny: ZP.271.6.2020

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny: Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych

Zamówienie podzielone jest na części: Nie


II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wybudowanie sieci kanalizacji grawitacyjnej oraz ciśnieniowej odprowadzającej ścieki bytowo-gospodarcze z istniejącej oraz planowanej zabudowy zlokalizowanej w miejscowości Strzeżenice.

1.1.Zakres robót objętych przedsięwzięciem obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie wszelkich decyzji, opinii, pozwoleń i uzgodnień innych organów, wymaganych obowiązującymi przepisami prawa koniecznych do zrealizowania zamierzenia budowlanego, uzyskanie pozwolenia na budowę wg obowiązujących przepisów oraz wykonanie robót budowlanych w tym zakresie .
1.2.Charakterystyczne parametry zamierzenia inwestycyjnego:
a) kanalizacja sanitarna tłoczna 800m,
b) kanalizacja sanitarna grawitacyjna 600m,
c) przepompownia ścieków – 2 szt.,
d) roboty drogowe i odtworzeniowe (odtworzenia istniejącej nawierzchni drogowych w pasie ułożenia kanałów ściekowych i przewodów tłocznych).
1.3.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w programie funkcjonalno-użytkowym (PF-U), stanowiącym załącznik do SIWZ.
2.Zamawiający działając na podstawie art.29 ust.3a ustawy PZP,
wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób, które
będą wykonywać, w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, czynności związane z realizacją
zamówienia tj. w szczególności : - realizujących roboty budowlane związane z pracami instalacyjnymi
(m.in.: roboty ziemne, montaż instalacji, roboty odtworzeniowe), - będących operatorami sprzętu
budowlanego. Zatrudnienie winno nastąpić na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu ustawy z dnia
26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy Kodeks pracy ( Dz.U.2020.1320 t. j. ze. zm.) lub właściwych
przepisów państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w
którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Zatrudnienie winno obejmować cały okres
realizacji zamówienia. W przypadku ustania zatrudnienia osoby, w trakcie okresu realizacji zadania,
Wykonawca zobowiązuje się w jej miejsce zatrudnić na pozostały okres realizacji, licząc od dnia
ustania zatrudnienia, inną osobę.


II.5) Główny kod CPV: 45.23.13.00


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):

Wartość bez VAT: 0,00

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie

II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:

data zakończenia: 15.11.2021

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów

Określenie warunków:

III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna

Określenie warunków:

III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa

Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże ,że : 1) wykonał w okresie
ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy w tym okresie, co najmniej: a) jedną robotę budowlaną w zakresie budowy, przebudowy
lub rozbudowy sieci kanalizacyjnej o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 złotych (brutto), b)
dwie kompletne dokumentacje projektowe w zakresie budowy, przebudowy lub rozbudowy sieci
kanalizacyjnej o wartości 15 000,00 złotych (brutto) każda, 2) skieruje do realizacji zamówienia
osoby legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi i doświadczeniem: a) co najmniej po jednej osobie z niezbędnymi uprawnieniami do projektowania, tj.: pełniącymi funkcje projektanta: -
branża sanitarna – osoba posiadająca niezbędne uprawnienia zgodnie z wymogami prawa
budowlanego w zakresie objętym zamówieniem, tj. uprawnienia w specjalności instalacyjnej w
zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych,gazowych, wodociągowych i
kanalizacyjnych z minimum 5-letnim oświadczeniem w projektowaniu, - branża elektryczna –
osoba posiadająca niezbędne uprawnienia zgodnie z wymogami prawa budowlanego w zakresie
objętym zamówieniem, z minimum 5-letnim doświadczeniem w projektowaniu, b) odnośnie
wykonania robót budowlanych : - co najmniej jedną osobę pełniącą funkcję kierownika budowy -
branża sanitarna – osoba posiadająca niezbędne uprawnienia zgodnie z wymogami prawa budowlanego w zakresie objętym zamówieniem, tj. uprawnienia w specjalności instalacyjnej w
zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i
kanalizacyjnych z minimum 5-letnim doświadczeniem w pełnieniu funkcji kierownika budowy. -
co najmniej jedną osobę pełniącą funkcję kierownika robót elektrycznych – branża elektryczna –
osoba posiadająca niezbędne uprawnienia zgodnie z wymogami prawa budowlanego w zakresie
objętym zamówieniem, tj. uprawnienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i
urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.


Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie

Informacje dodatkowe: UWAGA! Zamawiający określając wymogi dla osoby w zakresie
posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które
zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im
uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz
Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art.12a oraz innych przepisów ustawy Prawo
Budowlane (Dz. U z 2020r. poz. 1333 t. j.)oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji
zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U z 2020 poz. 220 t. j. )
Dla osób posiadających uprawnienia budowlane, wymagana jest przynależność tych osób do
właściwej izby samorządu zawodowego. W przypadku, gdy złożone przez Wykonawców
dokumenty na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu będą zawierały kwoty
wyrażone w walutach innych niż PLN, do oceny spełniania każdego warunku zawierającego daną
kwotę lub wartość, wielkości te Wykonawca przeliczy po średnim kursie waluty obcej ogłoszonym
przez NBP w dniu publikacji ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych.

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp

III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp: Tak

Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
- podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp - TAK

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu: Tak

Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji: Nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku
podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy;
Uwaga : 1.Jeżeli
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
zamiast dokumentów, o którym mowa wyżej ( sekcja III.4) składa dokument lub dokumenty
wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające
odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
Dokumenty, o których mowa w pkt 1 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania ofert.

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed
upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz
których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty
budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały
wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym
dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o
obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne
dokumenty; 2) wykaz wykonanych usług ( dotyczy prac projektowych ) w okresie ostatnich 5 lat
przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których
usługi te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały
wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty
wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej
przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów -
oświadczenie wykonawcy; 3) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji
zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę
jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia
publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.


III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1) Wykonawca ( dotyczy wszystkich wykonawców) w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na
stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże
zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy
kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia,
wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do
zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2)Pełnomocnictwo jeżeli
dotyczy. 3) Dokument zawierający dowód, zgodnie z art. 22a ustawy PZP,że wykonawca będzie
dysponował zasobami innych podmiotów w trakcie realizacji zamówienia jeżeli wykonawca
wykazując spełnienie warunków, będzie polegał na zasobach innych podmiotów.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony

IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium: Nie
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: Nie
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej: Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej: Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców:

Przewidywana minimalna liczba wykonawców:

Maksymalna liczba wykonawców:

Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta: brak danych

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: brak danych

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: Nie

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych: Nie

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów: brak danych

IV.1.8) Aukcja elektroniczna

Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): Nie

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:

IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
doświadczenie potencjału kadrowego:40,00
cena:60,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony): Nie

IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne

IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem

Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji: brak danych

Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: brak danych

IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego

Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: brak danych

Informacje na temat etapów dialogu:

Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego

Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia: brak danych

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak

Zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy dotyczących
Podwykonawców, o których mowa w art. 22a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Jeżeli
nastąpi zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na
zasadach określonych w art. 22a ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania
spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo
zamówień publicznych, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny
podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w
trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania
zmian postanowień zawartej umowy dotyczących osób, którymi dysponuje Wykonawca na zasadach
innych niż określone w ust.1. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest wskazać osoby do
realizacji zamówienia posiadające kwalifikacje nie niższe niż wymagane w trakcie postępowania o
udzielenie zamówienia. 3. W przypadku wniosku Wykonawcy o dokonanie zmiany, o której mowa w
ust. 1 i 2 Wykonawca obowiązany jest przedstawić dokumenty potwierdzające kwalifikacje
wskazywanych osób pozwalające na stwierdzenie spełniania przez wskazane osoby wymagań SIWZ.
4. Niezależnie od dopuszczalności zmiany postanowień umowy przewidzianej ustawą z dnia 29
stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019r. poz. 1843 t. j. ze zm.), zakazuje się
zmian postanowień za wartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano
wyboru Wykonawcy, chyba że zmiana będzie dotyczyła następujących zdarzeń: 1) zmiany stawki
podatku VAT, przy czym zmianie nie podlega kwota netto; 2) zmiany powszechnie obowiązujących
przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy; 3) istotnej zmiany
okoliczności powodującej, że wykonanie umowy w dotychczasowym brzmieniu nie leży w interesie
publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy; 4) konieczności zmiany
osób przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, danych kontaktowych lub
adresów stron wskazanych w umowie. Zmiana kierownika budowy może nastąpić na wniosek
Wykonawcy, po uprzedniej pisemnej zgodzie Zamawiającego lub na wniosek Zamawiającego, jeżeli
Zamawiający uzna, że kierownik budowy nie wykonuje swoich obowiązków wynikających z umowy
lub wykonuje je nienależycie.Przedmiotowa zmiana jest możliwa pod warunkiem zaproponowania
innych osób,spełniających na dzień składania ofert warunki określone w SIWZ. 5) konieczności
zmiany zakresu Przedmiotu Zamówienia i/lub zmiany terminu realizacji umowy w sytuacji
wystąpienia okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć przed wszczęciem niniejszego
postępowania, a wystąpienie których uniemożliwiło terminową realizację zamówienia, w
szczególności polegających na: - pojawieniu się niemożliwych wcześniej do przewidzenia przeszkód
technicznych, archeologicznych lub terenowych podczas robót ziemnych tj. np.
niezinwentaryzowanych fundamentów, wykopalisk archeologicznych, wystąpieniu kolizji z
niezinwentaryzowaną infrastrukturą podziemną lub innymi obiektami, - stwierdzeniu odmiennych od
przyjętych przez autorów projektu budowlanego warunków gruntowo-wodnych na terenie
wykonywania Przedmiotu Zamówienia, - zaistnieniu przeszkód spowodowanych siłą wyższą, za które
uważa się zdarzenia w charakterze nadzwyczajnym, występujące po zawarciu umowy, a których
Strony nie były w stanie przewidzieć w momencie jej zawarcia i których zaistnienie lub skutki
uniemożliwiają wykonanie przedmiotu umowy w terminie, - zaistnieniu przeszkód spowodowanych
m.in. siłami natury lub braku możliwości prowadzenia robót na skutek obiektywnych warunków
klimatycznych, w tym wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających
lub bardzo utrudniających prowadzenie robót (np. intensywne opady śniegu, deszczu, temperatura
poniżej - 5οC) w okresie ich występowania i mających wpływ na termin wykonania, - wstrzymania
robót przez Zamawiającego lub przerw w wykonywaniu robót powstałych na skutek okoliczności, za
które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, - wstrzymania robót przez właściwy organ z
przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, - konieczności wykonania robót zamiennych i/lub
dodatkowych w stosunku do przewidzianych dokumentacją posiadaną przez Zamawiającego, w
sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami
wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu
umowy, - wystąpieniu zmiany warunków umowy o przyznanie pomocy na realizację zadania zawartej
pomiędzy Zamawiającym a Samorządem Województwa Zachodniopomorskiego; 5. Zamawiający
może wyrazić zgodę na wykonanie w trakcie realizacji przedmiotu umowy robót zamiennych w
stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie
niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień
odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy określonego w § 1Umowy. 6. Zamawiający
może dokonać rezygnacji lub na wniosek Wykonawcy wyrazić zgodę na rezygnację z wykonywania
części (elementów) przedmiotu umowy przewidzianych w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdy
ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego,-tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i
obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy określonego w §
1Umowy. Wartość części przedmiotu umowy objętej rezygnacją obniża wysokość wynagrodzenia. 7.
W przypadku wystąpienia któregokolwiek ze zdarzeń wymienionych w ust. 4 pkt 5 termin realizacji
przed miotu umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia
wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak, niż o okres trwania tych
okoliczności lub termin technicznie uzasadniony. 8. Zamawiający zastrzega sobie prawo czasowego
wstrzymania robót. Decyzja taka może być wydana tylko w formie pisemnego polecenia
Zamawiającego. Wykonawcy przysługuje wówczas prawo do zmiany terminu wykonania Przedmiotu
Zamówienia o liczbę dni równoważną łącznej liczbie dni przerw, chyba, że wstrzymanie robót
nastąpiło z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9. Zamawiający dopuszcza możliwość na
warunkach określonych w umowie powierzenia przez Wykonawcę realizacji części zamówienia
Podwykonawcom mimo niewskazania w ofercie takiej części zamówienia lub powierzenia przez
Wykonawcę realizacji części zamówienia Podwykonawcom pomimo niewskazania w postępowaniu
żadnej części zamówienia przeznaczonej do wykonania w ramach podwykonawstwa. Ponadto
Wykonawca może wskazać inny zakres podwykonawstwa niż przedstawiony w ofercie lub może
zrezygnować z Podwykonawcy. Powyższe wymaga akceptacji Zamawiającego, przy czym
Zamawiający ma prawo odmówić zgody na zatrudnienie danego Podwykonawcy, w szczególności w
razie wątpliwości, czy jest on zdolny do prawidłowego wykonania umowy o podwykonawstwo, którą
zamierza zawrzeć z nim Wykonawca. 10. Wszelkie zmiany treści umowy mogą być dokonywane
wyłącznie w formie aneksu podpisanego przez obie strony, pod rygorem nieważności. Zmiana
postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, w formie aneksu
do umowy, pod rygorem nieważności takiej zmiany. Zmiany nie mogą naruszać postanowień
zawartych w art. 144 ust. 1 prawa zamówień publicznych.


IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym:

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:

Data: 15.01.2021, godzina: 10:00

Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): Nie

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: polski

IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Tak

IV.6.5) Informacje dodatkowe:
KLAUZULA INFORMACYJNA z ART.13 RODO Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.
Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: administratorem Pani/Pana
danych osobowych jest Wójt Gminy Będzino z siedzibą w Będzinie 19, 76-037 Będzino ; z
administratorem można kontaktować się poprzez adres email: ug@bedzino.pl lub pisemnie na adres
siedziby administratora*; administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można
kontaktować się poprzez adres email: iodo@bedzino.pl. Z inspektorem ochrony danych można się
kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania
z praw związanych z przetwarzaniem danych. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia
publicznego pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Strzeżenice”. odbiorcami
Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja
postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 t. j. ze zm.), dalej „ustawa PZP”; Pani/Pana dane
osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy PZP, przez okres 4 lat od dnia
zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata,
okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; obowiązek podania przez Panią/Pana
danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w
przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; w odniesieniu do Pani/Pana
danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22
RODO; posiada Pani/Pan: − na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych
Pani/Pana dotyczących; − na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych
osobowych **; − na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia
przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2
RODO ***; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna
Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; nie
przysługuje Pani/Panu: − w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych
osobowych; − prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; − na
podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą
prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.