eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi £êczna › Termomodernizacja Szko³y Podstawowej Nr 2 w £êcznej - roboty zwi±zane z ociepleniem ¶cian i stropów.

Tre¶æ lub zakres tego przetargu uleg³y zmianie. Zobacz opublikowan± do tego przetargu poprawkê.



Og³oszenie z dnia 2018-12-14



Og³oszenie nr 662015-N-2018 z dnia 2018-12-14 r.

Gmina £êczna: Termomodernizacja Szko³y Podstawowej Nr 2 w £êcznej - roboty zwi±zane z ociepleniem ¶cian i stropów.
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

Tak


Nazwa projektu lub programu
"Termomodernizacja Szko³y Podstawowej Nr 2 w £êcznej". Projekt jest realizowany ze ¶rodków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego nalata 2014-2020, O¶ Priorytetowa V Efektywno¶æ energetyczna i gospodarka niskoemisyjna, Dzia³anie 5.2 Efektywno¶æ energetyczna sektora publicznego.

O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych

Nie


Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy

Nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych

Nie


Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina £êczna, krajowy numer identyfikacyjny 43102005500000, ul. Plac Ko¶ciuszki  5 , 21-010   £êczna, woj. lubelskie, pañstwo Polska, tel. 81 535 86 00, , e-mail info@um.leczna.pl, , faks 81 752 02 42.
Adres strony internetowej (URL): www.leczna.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):

Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)

Nie


Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
www.umleczna.bip.lubelskie.pl


Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
operator pocztowy, osobi¶cie lub za po¶rednictwem pos³añca
Adres:
Urz±d Miejski w £êcznej Plac Ko¶ciuszki 5 21 - 010 £êczna, pok. nr 8


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Termomodernizacja Szko³y Podstawowej Nr 2 w £êcznej - roboty zwi±zane z ociepleniem ¶cian i stropów.
Numer referencyjny: IRG.271.28.2018
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:

Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do udzielenia ³±cznie nastêpuj±cych czê¶ci lub grup czê¶ci:

Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia s± roboty budowlane zwi±zane z termomodernizacj± budynku Szko³y Podstawowej Nr 2 w £êcznej na dzia³ce Nr 2581/8 w £êcznej obejmuj±ce docieplenie ¶cian zewnêtrznych i stropodachu, wykonanie pochylni dla niepe³nosprawnych oraz opaski wokó³ budynku z betonowej kostki brukowej. 2. Przedmiot zamówienia realizowany bêdzie w ramach projektu pn. "Termomodernizacja Szko³y Podstawowej Nr 2 w £êcznej". Projekt jest realizowany ze ¶rodków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, O¶ Priorytetowa V Efektywno¶æ energetyczna i gospodarka niskoemisyjna, Dzia³anie 5.2 Efektywno¶æ energetyczna sektora publicznego. Umowa o dofinansowanie projektu z Województwem Lubelskim z dnia 20.12.2017 r., nr RPLU.05.02.00-06-0076/16-00. 3. Przedmiotowe roboty zostan± wykonane na podstawie dostarczonej przez Zamawiaj±cego: dokumentacji technicznej, szczegó³owej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz przedmiarach robót, zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i obowi±zuj±cymi przepisami prawa. 4. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w za³±czonym Projekcie budowlano-wykonawczym, szczegó³owej specyfikacji technicznej, przedmiarach robót stanowi±cych jedynie podstawê informacyjn±. Obowi±zki Wykonawcy zwi±zane z wykonaniem przedmiotu zamówienia, oprócz dokumentacji technicznej, okre¶la tak¿e projekt umowy. Dok³adne zapoznanie siê z projektem umowy jest konieczne dla w³a¶ciwego przygotowania oferty. Wykonawca jest obowi±zany sporz±dziæ powykonawcz± inwentaryzacjê geodezyjn± z zarejestrowaniem jej w Powiatowym O¶rodku Dokumentacji Geodezyjnej na w³asny koszt. 5. Zamawiaj±cy informuje, ¿e wskazane w SIWZ i w za³±cznikach do SIWZ w opisie przedmiotu zamówienia znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, ¼ród³a lub szczególne procesy, który charakteryzuj± produkt lub us³ugê dostarczan± przez konkretnego Wykonawcê, nie maj± na celu uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów. Zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówieñ publicznych Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zanie równowa¿ne pod warunkiem, ¿e bêd± one posiada³y nie gorsz± w³a¶ciwo¶æ i jako¶æ w stosunku do opisywanej. Zamawiaj±cy informuje, ¿e w przypadkach, w których wskaza³ w SIWZ i w za³±cznikach do SIWZ, w opisie przedmiotu zamówienia odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Prawo zamówieñ publicznych dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne opisywanym. Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne opisywane przez Zamawiaj±cego, jest zobowi±zany wykazaæ, ¿e oferowane przez niego dostawy, us³ugi lub roboty budowlane spe³niaj± wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego w SIWZ i w za³±cznikach do SIWZ. Za produkt równowa¿ny Zamawiaj±cy uzna jedynie taki, który ma to¿same lub nie gorsze parametry jako¶ciowe i u¿ytkowe w stosunku do opisanego. 6. Nazwy i kody stosowane we Wspólnym S³owniku Zamówieñ CPV: 45443000-4 Roboty elewacyjne, 45321000-3 Izolacja cieplna 45400000-1 Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych. 7. Zamawiaj±cy wymaga aby przy realizacji zamówienia, (dzia³aj±c na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy), wykonawca zatrudnia³ na podstawie umowy o pracê w pe³nym wymiarze co najmniej 8 robotników budowlanych w tym: - co najmniej 8 robotników wykwalifikowanych w zakresie robót elewacyjnych. 8. Na ¿±danie Zamawiaj±cego, w terminie przez niego wskazanym, Wykonawca obowi±zany jest przedstawiæ kopiê umów o pracê oraz dokument ZUS (RMUA) dla pracowników, wskazanych w ust. 4. Kopia umowy/umów powinna zostaæ zanonimizowana w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególno¶ci bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracê i wymiar etatu powinny byæ mo¿liwe do zidentyfikowania. Uwagi: 1. Wraz z ofert± Wykonawca zobowi±zany jest z³o¿yæ: 1) Kosztorys ofertowy stanowi±cy podstawê informacyjn±, 2) Harmonogram rzeczowo-finansowy uwzglêdniaj±cy ewentualne podwykonawstwo, którego wzór stanowi za³±cznik nr 8 do SIWZ i który stanowi³ bêdzie nieroz³±czn± czê¶æ zawartej umowy. 2. Wykonawca jest obowi±zany sporz±dziæ powykonawcz± inwentaryzacjê geodezyjn± z zarejestrowaniem jej w Powiatowym O¶rodku Dokumentacji Geodezyjnej na w³asny koszt. 3. Zamówienie nie obejmuje wymiany stolarki PCV.

II.5) G³ówny kod CPV: 45443000-4
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45321000-3
45400000-1


II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach:    lub dniach:
lub
data rozpoczêcia:   lub zakoñczenia: 2019-08-15
Okres w miesi±cachOkres w dniachData rozpoczêciaData zakoñczenia
2019-08-15

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy nie okre¶la szczególnych wymagañ w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków: Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e: Warunek dot. sytuacji ekonomicznej wykonawcy: 1) Wykonawca winien wykazaæ, ¿e jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿ 500.000,00 z³. (s³ownie: piêæset tysiêcy z³otych). Warunek dot. sytuacji finansowej wykonawcy: 2) Wykonawca powinien wykazaæ, ¿e posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w wysoko¶ci nie mniejszej ni¿ 500.000,00 z³. (s³ownie: piêæset tysiêcy z³otych).
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: Wykonawca spe³ni warunek, je¶li wyka¿e, i¿ posiada stosowne do¶wiadczenie oraz dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: 1. w zakresie posiadanego do¶wiadczenia zawodowego: Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e wykona³ w okresie ostatnich 5 (piêciu) lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty i miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, tj.: - co najmniej 2 (dwóch) zadañ odpowiadaj±cych rodzajem niniejszemu tj. wykonaniu docieplenia ¶cian zewnêtrznych budynku metod± "lekk± - mokr±" , o warto¶ci robót brutto nie mniejszej ni¿ 400 000,00 z³ brutto dla ka¿dego z zadañ (s³ownie: czterysta tysiêcy z³otych brutto); 2. w zakresie osób zdolnych do wykonania zamówienia: Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e siê osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w tym w szczególno¶ci co najmniej przedstawi: a) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nich czynno¶ci oraz informacj± o podstawie dysponowania tymi osobami w tym: a1) co najmniej 1 osob±, posiadaj±c± uprawnienia w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej (pe³ni±c± rolê Kierownika budowy). Kierownik budowy musi wykazaæ siê minimum 5 letnim do¶wiadczeniem na stanowisku Kierownika budowy lub Kierownika robót, zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11.09.2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014r. poz. 1278 z dnia 24.09.2014 r.) W przypadku legitymowania siê uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów poprzednio obowi±zuj±cych zakres uprawnieñ powinien odpowiadaæ w/w specjalno¶ciom.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI

O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW , SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu, nale¿y przed³o¿yæ: 1) Aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 m-ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem podatkowym w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - (za³±cznik Wykonawcy), 2) Aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego albo innego dokumentu, potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 m-ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu, 3) Aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt.1 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert (za³±cznik Wykonawcy), 4) O¶wiadczenie wykonawcy o przynale¿no¶ci albo braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej. W przypadku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, wykonawca mo¿e z³o¿yæ wraz z o¶wiadczeniem dokumenty b±d¼ informacje potwierdzaj±ce, ¿e powi±zania z innym wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu.

III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
1. Potwierdzenie, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± okre¶lon± przez Zamawiaj±cego tj. 500.000,00 PLN, (dokument Wykonawcy). Zamawiaj±cy uzna dokument za spe³niaj±cy wymagania, je¿eli z dokumentu wynika, i¿ sk³adka za ubezpieczenie zosta³a op³acona, a w przypadku gdy nie bêdzie to wynikaæ z tre¶ci dokumentu - nale¿y do³±czyæ potwierdzenie dokonania op³aty sk³adki za ubezpieczenie (potwierdzony przez bank lub Pocztê Polsk± odcinek polecenia dokonania przelewu lub wydruk przelewu elektronicznego). W przypadku sk³adek na ubezpieczenie których termin p³atno¶ci zosta³ oznaczony w ratach - nale¿y do³±czyæ potwierdzenie op³aty rat których termin p³atno¶ci zosta³ oznaczony przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 2. Informacja Banku lub Spó³dzielczej Kasy Oszczêdno¶ciowo - Kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzaj±ca wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± Wykonawcy, wystawionej nie wcze¶niej ni¿ 1 miesi±c przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Zamawiaj±cy uzna dokument za spe³niaj±cy wymagania, je¿eli z dokumentu wynika, i¿ Wykonawca dysponuje ¶rodkami finansowymi lub zdolno¶ci± kredytow± w wysoko¶ci nie mniejszej ni¿ 500.000,00 PLN. 3. Wykaz robót budowlanych, wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 (piêciu) lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty te zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone. 4. Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego. UWAGA: Dowodami o których mowa powy¿ej s±: referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

W przypadku propozycji urz±dzeñ/ materia³ów równowa¿nych Wykonawca zobowi±zany jest do z³o¿enia razem z ofert±, kart katalogowych, dokumentów potwierdzaj±cych dane techniczne/ certyfikaty zgodno¶ci/ krajowe deklaracje zgodno¶ci lub krajowe deklaracje w³a¶ciwo¶ci u¿ytkowych wyrobu budowlanego lub krajowe oceny techniczne wydawane na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2014 r. poz. 883 z pó¼n. zm.) tych urz±dzeñ/materia³ów W tym celu Wykonawca jest zobowi±zany do za³±czenia do oferty, tabeli porównawczej (tabeli równowa¿no¶ci) dla danych urz±dzeñ/materia³ów, zawieraj±cej w jednej kolumnie wszystkie wyszczególnione w SST i projektach ich parametry, za¶ w drugiej - parametry urz±dzeñ/materia³ów oferowanych pod rygorem odrzucenia oferty (w przypadku, gdy z tre¶ci kosztorysu ofertowego lub innego dokumentu za³±czonego od oferty bêdzie wynikaæ nazwa producenta i numer katalogowy/ model lub inne oznaczenie pozwalaj±ce na jednoznaczn± identyfikacjê zaoferowanego urz±dzenia/ materia³u równowa¿nego, Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê na podstawie art. 26 ust 3 ustawy do uzupe³nienia tabeli porównawczej).

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
1. Warunkiem udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie wadium w wysoko¶ci 20.000,00 z³ (s³ownie: dwadzie¶cia tysiêcy z³otych 00/100). 2. Wadium nale¿y wnie¶æ nie pó¼niej ni¿ do dnia 07.01.2019 roku do godziny 930. 2. Wadium mo¿na wnie¶æ w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach: 1) pieni±dzu, 2) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. Nr 109 poz. 1158 z pó¼n. zm.). 3. Wadium w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na konto: PKO BP O/£êczna 84 1020 3206 0000 8402 0006 4527 4. Wadium wnoszone w pozosta³ych formach nale¿y z³o¿yæ w siedzibie Zamawiaj±cego tj. w Urzêdzie Miejskim w £êcznej Plac Ko¶ciuszki 5 pokój nr 8. 5. W przypadku sk³adania przez Wykonawcê wadium w formie innej ni¿ w pieni±dzu, z tre¶ci dokumentu (np. gwarancji ubezpieczeniowej) winno wynikaæ, bezwarunkowe, na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego w terminie zwi±zania ofert±, zobowi±zanie Gwaranta do wyp³aty Zamawiaj±cemu pe³nej kwoty wadium w okoliczno¶ciach okre¶lonych art. 46 ust 4a i 5 ustawy. 6. Wadium musi obejmowaæ termin zwi±zania ofert±. 7. Brak wniesienia wadium, skutkowaæ bêdzie odrzuceniem oferty Wykonawcy z postêpowania na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy. 8. Zamawiaj±cy zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezw³ocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub uniewa¿nieniu postêpowania, z wyj±tkiem Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrze¿eniem ust. 11. 9. Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 10. Zamawiaj±cy ¿±da ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcê, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 8, je¿eli w wyniku rozstrzygniêcia odwo³ania jego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego. 11. Je¿eli wadium zosta³o wniesione w pieni±dzu, Zamawiaj±cy zwraca je wraz z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy wskazany prze Wykonawcê. 12. Zamawiaj±cy zwróci niezw³ocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 13. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli Wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana: 1) odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie, 2) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie wykonawcy. 14. Zamawiaj±cy zatrzymuje ponadto wadium wraz z odsetkami, je¿eli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ dokumentów lub o¶wiadczeñ, o których mowa w art. 25 ust. 1, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 pe³nomocnictw, lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez Wykonawcê jako najkorzystniejszej.


IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa bêdzie zawarta:

Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:

Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:

Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Najni¿sza cena60,00
Dodatkowy okres gwarancji20,00
Udzia³ procentowy samodzielnego wykonania zamówienia20,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:

Wstêpny harmonogram postêpowania:

Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:

Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:

Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:

Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zakazuje siê zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy chyba, ¿e zmiana bêdzie dotyczy³a okoliczno¶ci okre¶lonych w ust. 2 - 7. 2. Zmiana wymaganego terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy jest mo¿liwa wy³±cznie w przypadku: 1) konieczno¶ci zmian spowodowanych warunkami atmosferycznymi, w szczególno¶ci: a) klêsk ¿ywio³owych, b) skrajnie niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych prowadzenie robót budowlanych, realizacjê us³ug lub dostarczenie przedmiotu dostawy w tym przeprowadzanie prób i sprawdzeñ, dokonywanie odbiorów, 2) konieczno¶ci zmian spowodowanych warunkami geologicznymi, terenowymi, archeologicznymi, wodnymi itp., w szczególno¶ci: a) odmiennych od przyjêtych w Dokumentacji projektowej warunków geologicznych (kategorie gruntu itp.), b) odmiennych od przyjêtych w Dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególno¶ci istnienie podziemnych urz±dzeñ, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych, c) niewypa³ów i niewybuchów, zagro¿enia t±pniêciami, wybuchem, d) wykopalisk archeologicznych itp. innych, nieprzewidywanych okoliczno¶ci, 3) konieczno¶ci zmian bêd±cych nastêpstwem okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci: a) wstrzymaniem realizacji umowy przez Zamawiaj±cego nie wynikaj±cym z winy Wykonawcy, b) konieczno¶ci± usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w Dokumentacji projektowej przekazanej Wykonawcy przez Zamawiaj±cego, c) przestojów lub opó¼nieñ zale¿nych od Zamawiaj±cego, 4) zaistnienia, po zawarciu umowy, przypadku si³y wy¿szej, przez któr±, na potrzeby niniejszego warunku rozumieæ nale¿y zdarzenie zewnêtrzne wobec ³±cz±cej Strony wiêzi prawnej: a) o charakterze niezale¿nym od Stron, b) którego Strony nie mog³y przewidzieæ przed zawarciem umowy, c) którego nie mo¿na unikn±æ ani któremu Strony nie mog³y zapobiec przy zachowaniu nale¿ytej staranno¶ci, d) którego nie mo¿na przypisaæ drugiej Stronie, 5) konieczno¶ci zmian bêd±cych nastêpstwem dzia³ania organów administracji i innych instytucji, w szczególno¶ci: a) odmowy lub przekroczenia zakre¶lonych przez prawo terminów wydania przez organy administracji lub inne instytucje wymaganych prawem decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ, w sytuacji, gdy przekazana i niezbêdna do uzyskania pozwoleñ dokumentacja bêdzie kompletna i prawid³owa, zatem wskutek dzia³ania organów administracyjnych i innych instytucji niemo¿liwe jest wykonanie zadania w terminie. b) odmowy wydania przez organy administracji lub inne instytucje wymaganych prawem decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ na skutek b³êdów w Dokumentacji projektowej przekazanej Wykonawcy przez Zamawiaj±cego, c) konieczno¶ci uzyskania wyroku s±dowego, lub innego orzeczenia s±du lub organu, którego konieczno¶ci nie przewidywano przy zawieraniu umowy, d) konieczno¶ci zaspokojenia roszczeñ lub oczekiwañ osób trzecich - w tym grup spo³ecznych lub zawodowych nieartyku³owanych lub niemo¿liwych do jednoznacznego okre¶lenia w chwili zawierania umowy, 6) konieczno¶ci zmian bêd±cych nastêpstwem innych okoliczno¶ci: a) wstrzymaniem robót przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego z przyczyn nie le¿±cych po stronie Wykonawcy; b) dokonaniem koniecznych zmian w Dokumentacji projektowej, c) konieczno¶ci± zmiany zakresu robót budowlanych, w zwi±zku z wprowadzeniem robót dodatkowych lub zamiennych. 3. Wprowadzenie zmiany wymaganego terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy jest mo¿liwe po spe³nieniu ³±cznie nastêpuj±cych warunków: 1) wyst±pienie którejkolwiek z okoliczno¶ci wymienionych w ust. 2, 2) przed³u¿enie terminu wykonania umowy wy³±cznie o czas niezbêdny do zakoñczenia wykonywania przedmiotu umowy w sposób nale¿yty, 3) zmiana mo¿e nast±piæ pod warunkiem nienaruszenia przepisów wynikaj±cych z art. 144 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, wy³±cznie za zgod± obu Stron wyra¿on± na pi¶mie pod rygorem niewa¿no¶ci i tylko na warunkach okre¶lonych w umowie. 4. Zmiana zakresu robót budowlanych i sposobu spe³nienia ¶wiadczenia, jest mo¿liwa wy³±cznie w przypadku: 1) konieczno¶ci zmiany zakresu robót budowlanych wynikaj±cej ze zmian w przepisach prawa wprowadzonych po podpisaniu umowy, 2) konieczno¶ci wprowadzenia zmian do zakresu robót, niezbêdnych do prawid³owej pó¼niejszej eksploatacji Przedmiotu umowy, 3) konieczno¶ci zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych, technologicznych lub materia³owych, 4) konieczno¶ci zrealizowania robót przy pomocy ¶rodków pozwalaj±cych na zaoszczêdzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, lub zwiêkszenie potencja³u przedmiotu umowy, lub jego estetyki istotnie nie zmieniaj±ce za³o¿eñ i celów, 5) konieczno¶ci czê¶ciowej zmiany technologii lub wprowadzenia technologii dodatkowej wykonywania robót z powodu ujawniania siê w trakcie prowadzenia robót, robót nie przewidzianych pierwotnie do realizacji, 6) konieczno¶ci zmian wynikaj±cych z odmiennego ni¿ to przewidziano w Dokumentacji projektowej sposobu i technologii wykonywania przedmiotu umowy lub jego czê¶ci, wprowadzonych ze wzglêdu na: niedostêpno¶æ na rynku zaprojektowanych technologii w trakcie realizacji robót budowlanych, zmianê przepisów w tym zakresie lub mo¿liwo¶æ uzyskania przez Zamawiaj±cego w wyniku wprowadzania zmian lepszego efektu finalnego, 7) konieczno¶ci zmiany zakresu lub te¿ innych robót budowlanych, wynikaj±cych ze zmian w przedmiocie umowy, wprowadzonych na skutek interwencji w³a¶cicieli s±siednich nieruchomo¶ci lub innych uczestników procesu budowlanego, 8) konieczno¶ci usuniêcia b³êdów lub zmian w dokumentacji, 9) konieczno¶ci wprowadzenia robót dodatkowych lub zamiennych, 10) konieczno¶ci zaniechania wykonywania czê¶ci robot. 5. Zmiana nale¿nego Wykonawcy wynagrodzenia w odniesieniu do zmian i robót o których mowa w ust. 4 ustalona zostanie wed³ug nastêpuj±cych zasad: 1) za podstawê kalkulacji przyjête zostan± ceny jednostkowe z kosztorysu ofertowego, a ilo¶ci robót na podstawie sprawdzonego i zatwierdzonego przez Zamawiaj±cego obmiaru, 2) je¿eli roboty nie wystêpowa³y w kosztorysie ofertowym, a s± niezbêdne do rozliczenia robót zamiennych/dodatkowych, podstaw± kalkulacji bêdzie kosztorys uwzglêdniaj±cy: ? nak³ady robocizny i nak³ady rzeczowe z odpowiednich ogólnodostêpnych katalogów (np. KNR-ów, KNNR-ów ), a dla robót specjalistycznych wg kalkulacji w³asnej, narzuty zysku z kosztorysu ofertowego, koszty po¶rednie z kosztorysu ofertowego, stawki robocizny z kosztorysu ofertowego,ceny materia³ów i pracy sprzêtu wg rzeczywistych kosztów zakupu. 6. Wprowadzenie zmiany zakresu robót budowlanych i sposobu spe³nienia ¶wiadczenia, oraz wynikaj±ca z tego zmiana wynagrodzenia jest mo¿liwa po spe³nieniu ³±cznie nastêpuj±cych warunków: 1) wyst±pienie którejkolwiek z okoliczno¶ci wymienionych w ust. 4, 2) w przypadku konieczno¶ci zmiany nale¿nego Wykonawcy wynagrodzenia ustalone zostanie ono zgodnie z zasadami, o których mowa w ust. 5, 3) zmiana mo¿e nast±piæ pod warunkiem nienaruszenia przepisów wynikaj±cych z art. 144 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, wy³±cznie za zgod± obu Stron wyra¿on± na pi¶mie pod rygorem niewa¿no¶ci i tylko na warunkach okre¶lonych w umowie. 7. Inne dopuszczalne zmiany: 1) zmiany osób przy pomocy których Wykonawca realizuje umowê - wskazanych w Ofercie Wykonawcy (¶mieræ, choroba, ustania stosunku pracy, inne zdarzenia losowe lub inne przyczyny niezale¿ne od Wykonawcy), pod warunkiem zaproponowania innych osób, spe³niaj±cych na dzieñ sk³adania ofert, warunki okre¶lone przez Zamawiaj±cego w SIWZ, 2) zmiany zwi±zane ze zmian± powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa, w zakresie maj±cym wp³yw na realizacjê przedmiotu umowy, 3) zmiana Wykonawcy, któremu Zamawiaj±cy udzieli³ zamówienia, którego ma zast±piæ nowy wykonawca - w wyniku po³±czenia, podzia³u, przekszta³cenia, upad³o¶ci, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiêbiorstwa, o ile nowy wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu okre¶lone przez Zamawiaj±cego w SIWZ, nie zachodz± wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie poci±ga to za sob± innych istotnych zmian umowy, 4) zmiana formy zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, zgodnie z art. 149 Prawa zamówieñ publicznych, 5) zmiana wysoko¶ci wynagrodzenia wynikaj±ca z ustawowej zmiany podatku VAT.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):

¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2019-01-07, godzina: 09:30,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> POLSKI
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH







Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.