eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Borów › "SANITACJA GMINY BORÓW etap III - rozbudowa i przebudowa istniejącej oczyszczalni ścieków w Borku Strzelińskim"

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2017-04-07

Ogłoszenie nr 61487 - 2017 z dnia 2017-04-07 r.

Borów: "SANITACJA GMINY BORÓW etap III - rozbudowa i przebudowa istniejącej oczyszczalni ścieków w Borku Strzelińskim"
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak

Nazwa projektu lub programu
Zadanie współfinansowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020 Oś priorytetowa 4. Środowisko i zasoby, działanie 4.2 Gospodarka wodno-ściekowa 1.OSI - 4.2.1 Gospodarka wodno-ściekowa

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 35721,


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 37646,44276,45205,


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej w Borowie, krajowy numer identyfikacyjny 93296296700000, ul. ul. Konstytucji 3 Maja  22, 57-160   Borów, państwo Polska, woj. dolnośląskie, tel. 71 3927639, 3933450, faks 713 933 035, e-mail gzgk@borow.pl
Adres strony internetowej (URL): bip.ggk.gwborow.finn.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: Zakład Budżetowy

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

"SANITACJA GMINY BORÓW etap III - rozbudowa i przebudowa istniejącej oczyszczalni ścieków w Borku Strzelińskim"

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

GZGK/ZP/2/2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiot zamówienia obejmuje: a) wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej w zakresie przebudowy i rozbudowy istniejącej oczyszczalni ścieków oraz uzyskanie wszelkich opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów wymaganych przepisami szczególnymi, niezbędnych do uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę; b) wykonanie zgodnie z dokumentacją projektową (po uzyskaniu pozwolenia na budowę) wszystkich robót budowlanych i prac montażowych związanych z niezbędnymi urządzeniami, instalacjami technologicznymi i wyposażeniem w nowy sprzęt oczyszczalni; c) wykonanie niezbędnych robót towarzyszących (zorganizowanie placu budowy, biura, zaplecza budowy, uporządkowania terenu po pracach ), d) opracowanie i dostarczenie Zamawiającemu instrukcji eksploatacji, przeprowadzenie rozruchu, wykonanie prób eksploatacyjnych, a następnie przekazanie po uzyskaniu założonego efektu ekologicznego i pozwolenia na użytkowanie oczyszczalni do eksploatacji, e) dokonanie przeszkolenia personelu przyszłego użytkownika wybudowanych obiektów, f) zapewnienie nadzoru autorskiego w całym okresie realizacji umowy. Zaprojektowana do przebudowy i rozbudowy istniejąca oczyszczalnia ścieków musi uwzględniać założenia i uwarunkowania przedstawione w Programie funkcjonalno -użytkowym inwestycji. Projektuje się rozbudowę i przebudowę oczyszczalni polegającą na : o części mechanicznej oczyszczalni ścieków: - przebudowę istniejącej studni rozdzielczej przed oczyszczalnią ścieków, - przebudowa istniejącego budynku i przepompowni ścieków, surowych , - budowę stacji mechanicznego podczyszczania ścieków, doprowadzanych siecią kanalizacyjną umieszczonego w wiacie , - budowę pompowni II-go stopnia ścieków, oczyszczonych mechanicznie , - budowę kontenerowej stacji zlewnej z wstępnym podczyszczaniem cieków dowożonych sprzętem asenizacyjnym, - przebudowę istniejącego zbiornika ścieków, dowożonych sprzętem asenizacyjnym, - budowę zbiornika retencyjnego dla ścieków deszczowych, o część biologiczna oczyszczalni ścieków: - budowa reaktora biologicznego pracującego w technologii niskoobciążonego osadu czynnego z defosfatacją i denitryfikacją składającego się z komór osadu czynnego, osadników wtórnych i komór stabilizacji tlenowej osadu nadmiernego, - likwidację istniejącego bloku biologicznego Wsm 400, - budowę punktu pomiarowego ścieków oczyszczonych , - budowę pompowni III-go stopnia ścieków oczyszczonych, o część gospodarki osadowej oczyszczalni ścieków: - likwidacja poletek osadowych , - kompletna linia odwadniania i higienizacji osadów wraz z wiatą osłonową, o budowa lub przebudowa budynku zaplecza socjalno-technicznego wraz z drogami, zielenią i małą architekturą , agregatem prądotwórczym wolnostojącym, oczkiem wodnym.2) Szczegółowe warunki realizacji zamówienia i jego zakres przedmiotowy, w tym w zakres prac projektowych, dostaw oraz robót określa Program funkcjonalno-użytkowy, stanowiący załącznik do SIWZ.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie


II.5) Główny Kod CPV: 45223000-6
Dodatkowe kody CPV: 45111000-8, 71000000-8

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Postępowanie/część zostało unieważnione tak
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
Zamawiający działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 7 - ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz.2164 ze zmianami) w związku z art. art.93 ust.1 pkt. 4. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz.2164 ze zmianami) informuje, o unieważnieniu w/w postępowania z uwagi na fakt, iż oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Podstawa prawna: art. 93 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych: Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli (...) cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty. Uzasadnienie: W terminie składania ofert tj. do dnia 5 kwietnia 2017r., do godz. 10:00, do Zamawiającego w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonego pod nazwą: ", SANITACJA GMINY BORÓW etap III - rozbudowa i przebudowa istniejącej oczyszczalni ścieków w Borku Strzelińskim", wpłynęły 3 oferty niepodlegające odrzuceniu za ceny: oferta nr 1 - 7 470 313,67 zł zł. brutto, oferta nr 3- 7 997 649,16 zł. brutto, oferta nr 4- 10 332 000,00 zł. brutto. Z uwagi na fakt, iż wskazane ceny ofert Wykonawców przewyższają kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, tj. kwotę w wysokości 5 355 420,00 zł brutto (Uchwała Nr XXII/131/2014 Rady Gminy Borów z dnia 15 lutego 2017r. w sprawie zamian budżetu Gminy Borów na rok 2017 rok i Uchwała Rady Gminy Borów nr XXII/130/2017 z dnia 15.02.2017r. w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Gminy Borów) wypełniona została przesłanka unieważnienia postępowania, określona w art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP z dnia 29 stycznia 2004 roku. Decyzja Zamawiającego wynika także z obowiązku przestrzegania zasad dotyczących finansów publicznych, zgodnie z którymi gospodarowanie środkami publicznymi musi odbywać się w sposób celowy i oszczędny. Ponadto Zamawiający działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 3 ustawy - Prawo zamówień publicznych Zamawiający zawiadamia jednocześnie, że w postępowaniu odrzucił ofertę nr 2 złożoną przez Wykonawcę tj.: BUILDING ENGINEERING Sp. z o.o., ul. Ks. Witolda 7-9 lok. 111, 71-063 Szczecin. Uzasadnienie prawne: Oferta nr 2 została odrzucona na mocy art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2015 r. Nr 2164 ze zm.), Uzasadnienie faktyczne: W trakcie badania i oceny oferty nr 2 złożonej przez Wykonawcę .: BUILDING ENGINEERING Sp. z o.o., ul. Ks. Witolda 7-9 lok. 111, 71-063 Szczecin Zamawiający stwierdził, że oferta zawiera błędy w obliczeniu ceny. Wykonawca złożył ofertę na realizację zamówienia na kwotę 5 988 888,00 zł brutto. Wskazał, że ramach tej ceny opracuje dokumentację projektową za cenę 246 000,00 zł brutto i wykona roboty budowlane za cenę 4 584 713,82 zł brutto. Zamawiający po zsumowaniu obydwu składników kwotowych, składających się na ofertę tj. koszt wykonania dokumentacji i koszt wykonania robót budowlanych uzyskał inny od podanego przez Wykonawcę łączny całkowity koszt wykonania zamówienia tj. w wysokości 4 830713,82 zł. brutto. Ponadto w ofercie błędnie obliczono kwoty podatku VAT i nie wskazano wartości netto zamówienia. Zamawiający rozważył, czy w tym przypadku Wykonawca nie popełnił oczywistej omyłki rachunkowej, w rozumieniu art. 87 ust. 2 pkt 2 ustawy PZP, która podlegałaby sprostowaniu przez Zamawiającego. Zgodnie z utrwalonym orzecznictwem Krajowej Izby Odwoławczej oczywistą omyłką rachunkową jest widoczny, niezamierzony błąd rachunkowy popełniony przez wykonawcę, który polega na uzyskaniu nieprawidłowego wyniku działania arytmetycznego (np. wyrok KIO z dnia 21 stycznia 2009 r., KIO/UZP 20/09). Popełniona omyłka rachunkowa może zostać uznana za mającą charakter oczywisty, gdy jest widoczna na pierwszy rzut oka, bądź jest widoczna w trakcie sprawdzania poprawności wyliczeń, została stwierdzona samodzielnie przez zamawiającego, jest bezsporna i możliwa do poprawienia bez konieczności odwoływania się do innych dokumentów postępowania lub uzyskiwania wyjaśnień wykonawcy (wyrok KIO z dnia 23 stycznia 2009 r. sygn. akt KIO/UZP 62/09, wyrok KIO z dnia 12 lutego 2009 r. sygn. akt KIO/UZP 133/09, wyrok KIO z 31 marca 2009 r. KIO/UZP 327/09, KIO/UZP 341/09). "W zakresie kategorii pojęciowej oczywistej omyłki rachunkowej mieszczą się jedynie tego rodzaju niedokładności, które widoczne są dla każdego, bez przeprowadzania jakichkolwiek dodatkowej analizy, co oznacza, że ich poprawienie nie wywoła zmiany treści oświadczenia woli wykonawcy o znaczeniu merytorycznym".- wyrok KIO przy Prezesie Zamówień Publicznych z dnia 30.07.2010r. sygn. AKT KIO/UZP 1528/10. W świetle przytoczonych definicji Zamawiający uznał, że w stosunku do oferty Wykonawcy nie można przyjąć popełnienia oczywistej omyłki rachunkowej. Ewentualne poprawienie omyłki nie jest oczywiste. Zamawiający nie był w stanie ustalić, który istotny element oferty miałby być poprawiony: czy cena całkowita brutto za realizacje zadania, czy któryś ze składników kwotowych składających się na oferowaną przez Wykonawcę cenę ostateczną. Zamawiający nie może poprawiać wyżej wymienionych elementów, gdyż w istocie rzeczy byłoby to dokonanie zmiany oferty. Zamawiający uznał więc, że błąd Wykonawcy nie jest oczywistą omyłką rachunkową, która powinna i może zostać poprawiona. W takiej sytuacji, skoro błąd Wykonawcy nie mógł zostać zakwalifikowany jako oczywista omyłka rachunkowa i nie mógł zostać poprawiony, Zamawiający zmuszony był do zastosowania art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP, nakazujący odrzucenie oferty, która zawiera błąd w obliczeniu ceny. W świetle wyroku KIO z dnia 28 września 2010r. sygn. akt KIO/UZP 1978/10: "Błąd w obliczeniu ceny stanowi takie zniekształcenie oświadczenia woli stanowiącego ofertę, które nie podlega obligatoryjnemu poprawieniu na podstawie art. 87 ust. 2 PZP, w szczególności nie może być uznane za oczywistą omyłkę rachunkową. Mając na uwadze powyższe oferta nr 2 Wykonawcy podlega odrzuceniu stosowanie do regulacji art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP (Dz.U. z 2015 r. Nr 2164 ze zm.).
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT4354000.00
Waluta


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert4
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
,  ,  ,  ,  ,  kraj/woj.
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy
Oferta z najniższą ceną/kosztem 7 470 313,67
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 10 332 000,00
Waluta: pln


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.