eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Legnica › Wybór Wykonawcy "Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Legnicko-Głogowskiego Obszaru Funkcjonalnego na lata 2021-2027 - Cel: Strategiczne planowanie rozwoju ponadlokalnego w ramach współdziałania JST Legnicko-Głogowskiego Obszaru Funkcjonalnego"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2020-11-06



Ogłoszenie nr 607189-N-2020 z dnia 2020-11-06 r.

Prezydent Miasta Legnicy: Wybór Wykonawcy "Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Legnicko-Głogowskiego Obszaru Funkcjonalnego na lata 2021-2027 - Cel: Strategiczne planowanie rozwoju ponadlokalnego w ramach współdziałania JST Legnicko-Głogowskiego Obszaru Funkcjonalnego"
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

Nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

Nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Prezydent Miasta Legnicy, krajowy numer identyfikacyjny 39064725100000, ul. pl. Słowiański  8 , 59-220  Legnica, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 767 212 100, e-mail im@legnica.um.gov.pl, faks 767 212 115.
Adres strony internetowej (URL): www.um.bip.legnica.eu
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
Zamówienie zostanie udzielone przez Prezydenta Miasta Legnicy, pl. Słowiański 8, 59-220 Legnica w imieniu i na rzecz Gminy Legnica, pl. pl. Słowiański 8, 59-220 Legnica oraz następujących jednostek samorządu terytorialnego: 1. Gminy Chocianów, ul. Ratuszowa 10, 59-140 Chocianów 2. Gminy Chojnów, ul. Fabryczna 1, 59-225 Chojnów 3. Gminy Miejskiej Chojnów, pl. Zamkowy 1, 59-225 Chojnów 4. Gminy Gaworzyce, ul. Dworcowa 95, 59-180 Gaworzyce 5. Gminy Głogów, ul. Piaskowa 1, 67-200 Głogów 6. Gminy Miejskiej Głogów, Rynek 10, 67-200 Głogów 7. Gminy Góra, ul. Mickiewicza 1, 56-200 Góra 8. Gminy Grębocice, ul. Głogowska 3, 59-150 Grębocice 9. Gminy Jemielno, Jemielno 81, 56-209 Jemielno 10. Gminy Jerzmanowa, ul. Lipowa 4, 67-222 Jerzmanowa 11. Gminy Kotla, ul. Głogowska 93, 67-240 Kotla 12. Gminy Krotoszyce, ul. Piastowska 46, 59-223 Krotoszyce 13. Gminy Kunice, ul. Gwarna 1, 59-216 Kunice 14. Gminy Legnickie Pole, ul. Dientzenhofera 1, 59-241 Legnickie Pole 15. Gminy Lubin, ul. Księcia Ludwika I 3, 59-300 Lubin 16. Gminy Miejskiej Lubin, ul. Kilińskiego 10, 59-300 Lubin 17. Gminy Miłkowice, ul. Wojska Polskiego 71, 59-222 Miłkowice 18. Gminy Niechlów, ul. Głogowska 31, 56-215 Niechlów 19. Gminy Pęcław, Pęcław 28, 67-221 Białołęka 20. Gminy Polkowice, ul. Rynek 1, 59-100 Polkowice 21. Gminy Prochowice, ul. Rynek 1, 59-230 Prochowice 22. Gminy Przemków, Plac Wolności 25, 59-170 Przemków 23. Gminy Radwanice, ul. Przemysłowa 17, 59-160 Radwanice 24. Gminy Rudna, Pl. Zwycięstwa 15, 59-305 Rudna 25. Gminy Ruja, Ruja 23, 59-243 Ruja 26. Gminy Ścinawa, ul. Rynek 17, 59-330 Ścinawa 27. Gminy Wąsosz, Plac Wolności 17, 56-210 Wąsosz 28. Gminy Żukowice, Żukowice 148, 67-231 Żukowice 29. Powiatu Górowskiego, ul. Mickiewicza 1, 56-200 Góra 30. Powiatu Legnickiego, pl. Słowiański 1, 59-220 Legnica 31. Powiatu Polkowickiego, ul. Św. Sebastiana 1, 59-100 Polkowice Jednostki samorządu terytorialnego w imieniu i na rzecz których udzielone zostanie zamówienie zobligowane będą do realizacji obowiązków wynikających z treści § 4 i § 5 ust. 3 projektu umowy oraz realizacji płatności zgodnie z § 6 projektu umowy.

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

Tak
www.platformazakupowa.pl


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
www.platformazakupowa.pl


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
oferta pisemna na adres Zamawiającego Urząd Miasta Legnica, Plac Słowiański 7, parter- portiernia
Adres:
adres Zamawiającego Urząd Miasta Legnica, Plac Słowiański 7, parter-portiernia


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wybór Wykonawcy "Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Legnicko-Głogowskiego Obszaru Funkcjonalnego na lata 2021-2027 - Cel: Strategiczne planowanie rozwoju ponadlokalnego w ramach współdziałania JST Legnicko-Głogowskiego Obszaru Funkcjonalnego"
Numer referencyjny: IM.RZP.271.6.1.40.26.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest: 1/ Wykonanie - opracowanie "Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Legnicko-Głogowskiego Obszaru Funkcjonalnego na lata 2021-2027 - Cel: Strategiczne planowanie rozwoju ponadlokalnego w ramach współdziałania JST Legnicko-Głogowskiego Obszaru Funkcjonalnego", w poniższych etapach: o Etap I: część diagnostyczna obszaru ZIT LGOF zakończona analizą SWOT. o Etap II: opracowanie Strategii ZIT LGOF 2021-2027 wraz z przeprowadzonymi konsultacjami społecznymi projektu dokumentu oraz przeprowadzoną procedurą strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, zaakceptowanego przez Zamawiającego zgodnie z warunkami umowy i gotowego do przekazania do zaopiniowania przez IZ RPO WD oraz rządowe organy centralne, w szczególności ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego. oEtap III: uzyskanie pozytywnych opinii IZ RPO WD oraz właściwych rządowych organów centralnych dla Strategii ZIT LGOF 2021-2027, w tym uwzględnienie ewentualnych uwag i wprowadzenie wymaganych korekt zgłoszonych przez IZ RPO WD lub rządowe organy centralne wraz z asystą i wsparciem Zamawiającego w procesie uzgodnień przed tymi instytucjami. Etap ten zawiera także przygotowanie projektów uchwał wraz z uzasadnieniem dla każdej JST objętej Strategią w sprawie przyjęcia Strategii ZIT LGOF 2021-2027 przez ich organy stanowiące oraz przygotowanie w wersji elektronicznej multimedialnej prezentacji opracowanej Strategii ZIT LGOF 2021-2027 (jako materiału promocyjno - informacyjnego i pomocniczego). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia OPZ - załącznik nr 1 do "Instrukcji dla Wykonawców" - Rozdział 2 siwz oraz projekt umowy - Rozdział 3 siwz. UWAGA: W przypadku gdy po złożeniu ofert przez potencjalnych wykonawców w ramach zamówienia publicznego, lecz przed podpisaniem umowy z Wykonawcą Strategii ZIT LGOF, nastąpi sytuacja, w której jedna, lub więcej, z jednostek samorządu terytorialnego, w imieniu i na rzecz których prowadzone jest niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, wystąpi z Porozumienia w sprawie warunków współpracy i zasad partycypacji w kosztach opracowania Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Legnicko-Głogowskiego Obszaru Funkcjonalnego na lata 2021-2027 oraz instytucjonalizacji współdziałania powiatów i gmin wchodzących w skład Legnicko-Głogowskiego Obszaru Funkcjonalnego, Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia zakresu rzeczowego i terytorialnego przedmiotu zamówienia (związanego z wycofaną JST) oraz pomniejszenia ceny oferty, proporcjonalnie do udziału przypadającego na wycofaną JST, przy założeniu, że udział ten jest równy dla każdej JST. 2/ Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 11 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 poz. 917) a) członkowie zespołu - za wyjątkiem Koordynatora i Eksperta, Wykonawca lub Podwykonawca będzie zatrudniał wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia. 1 art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. -Kodeks pracy: Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem.

II.5) Główny kod CPV: 73220000-0
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
79300000-7


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2021-09-30

II.9) Informacje dodatkowe: Termin realizacji: do 30.09.2021r., w tym: o Etap I: do 15 grudnia 2020 r. o Etap II: min. 135 dni - max. 180 dni od dnia zawarcia umowy - punktowane kryterium wyboru ofert - waga 10% o Etap III: do czterech miesięcy liczonych od dnia następującego po dniu zakończenia Etapu II, lecz nie później niż do dnia 30.09.2021r.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: 1) Wykonawca w okresie 6 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie opracował minimum 2 (dwa) z niżej wymienionego katalogu dokumentów: o Strategia ZIT dla związku, porozumienia lub stowarzyszenia JST w perspektywie finansowej budżetu UE na lata 2014-2020 bądź 2021-2027, o Strategia ZIT Miejskich Obszarów Funkcjonalnych (MOF) w perspektywie finansowej budżetu UE na 2014-2020 bądź 2021-2027, o Strategia ponadlokalna dla związku, porozumienia lub stowarzyszenia JST o łącznej liczbie mieszkańców nie mniejszej niż 100 tys. mieszkańców (wg danych GUS na koniec roku kalendarzowego, w którym zrealizowana została usługa), o Strategia rozwoju dla jednostki samorządu terytorialnego o liczbie mieszkańców nie mniejszej niż 100 tysięcy mieszkańców (wg danych GUS na koniec roku kalendarzowego, w którym zrealizowana została usługa). wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy usługi te zostały wykonane należycie, tj. - referencji lub innych dokumentów wystawionych przez podmiot, na rzecz którego usługi te były wykonywane. Ocena spełnienia warunku według : a) oświadczenia Wykonawcy-załącznik nr 2 do "Instrukcji dla Wykonawców" - Rozdział 2 siwz oraz b) wykazu usług wykonanych, w okresie ostatnich 6 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane - wg załącznika nr 4 do "Instrukcji dla Wykonawców" - Rozdział 2 siwz, oraz załączeniem dowodów, czy usługi te zostały wykonane należycie, tj. referencje lub inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi te były wykonywane. Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca, członek konsorcjum lub podmiot na które zasoby powołuje się Wykonawca spełni samodzielnie. 2)Wykonawca dysponuje niżej wymienionymi osobami, które skieruje do realizacji zamówienia: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje minimum czterema (4) niżej wymienionymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: 1) Koordynator - osoba z wykształceniem wyższym, która posiada kwalifikacje i doświadczenie, polegające na tym, że przynajmniej jeden (1) raz samodzielnie albo jako członek zespołu, wykonała lub uczestniczyła w merytorycznym: a) opracowaniu strategii ZIT, lub strategii ZIT MOF, lub b) strategii związku, stowarzyszenia bądź porozumienia JST o łącznej liczbie mieszkańców nie mniejszej niż 100 tysięcy mieszkańców, lub c) strategii rozwoju dla JST o liczbie mieszkańców nie mniejszej niż 100 tys. mieszkańców; 2) Ekspert - osoba z wykształceniem wyższym, która posiada kwalifikacje i doświadczenie, polegające na tym, że przynajmniej jeden (1) raz samodzielnie albo jako członek zespołu, wykonała lub uczestniczyła w merytorycznym opracowaniu: a) strategii ZIT, lub strategii ZIT MOF, lub b) strategii związku, stowarzyszenia bądź porozumienia JST o łącznej liczbie mieszkańców nie mniejszej niż 100 tysięcy mieszkańców, lub c) strategii rozwoju dla JST o liczbie mieszkańców nie mniejszej niż 100 tys. mieszkańców; 3) Członek Zespołu - osoba z wykształceniem wyższym, która posiada kwalifikacje i doświadczenie, polegające na tym, że przynajmniej dwa (2) razy uczestniczyła w przygotowaniu ekspertyzy/opracowania/analizy w zakresie rozwoju regionalnego oraz przynajmniej raz (1) uczestniczyła w przygotowaniu, koordynowaniu i raportowaniu badań/konsultacji społecznych; 4) Członek Zespołu - osoba z wykształceniem wyższym, która posiada kwalifikacje i doświadczenie, polegające na tym, że przynajmniej raz (1) uczestniczyła w przygotowaniu ekspertyzy/opracowania/analizy w zakresie rozwoju regionalnego. UWAGI: - Zamawiający nie dopuszcza przedstawienia tej samej osoby do pełnienia więcej niż jednej (1) wymienionej funkcji; - doświadczenie Koordynatora - punktowane kryterium wyboru oferty: waga 15% Punktacja: max. 15 pkt za wykazanie, że osoba wskazana w ofercie jako Koordynator samodzielnie albo jako członek zespołu, wykonała lub uczestniczyła w merytorycznym opracowaniu - punktacja ilości opracowań jak niżej: 1 (jedna) Strategia ZIT/Strategia ZIT MOF/Strategia ponadlokalna - 0 pkt 2 (dwie) Strategie ZIT/Strategie ZIT MOF/Strategie ponadlokalne - 5 pkt 3 (trzy) Strategie ZIT/Strategie ZIT MOF/Strategie ponadlokalne - 10 pkt 4 ( cztery) i więcej Strategie ZIT/Strategie ZIT MOF/Strategie ponadlokalne - 15 pkt - doświadczenie Eksperta- punktowane kryterium wyboru oferty: waga 15%: Punktacja: max. 15 pkt za wykazanie, że osoba wskazana w ofercie jako Ekspert samodzielnie albo jako członek zespołu, wykonała lub uczestniczyła w merytorycznym opracowaniu - punktacja ilości opracowań jak niżej: 1 (jedna) Strategia ZIT/Strategia ZIT MOF/Strategia ponadlokalna - 0 pkt 2 (dwie) Strategie ZIT/Strategie ZIT MOF/Strategie ponadlokalne - 5 pkt 3 (trzy) Strategie ZIT/Strategie ZIT MOF/Strategie ponadlokalne - 10 pkt 4 ( cztery) i więcej Strategie ZIT/Strategie ZIT MOF/Strategie ponadlokalne - 15 pkt Ocena spełnienia warunku według : a) oświadczenia Wykonawcy-załącznik nr 2 do "Instrukcji dla Wykonawców"- Rozdział 2 siwz oraz b) załącznika nr 5 do "Instrukcji dla Wykonawców" - Rozdział 2 siwz - wykaz osób wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania ww. osobami oraz dodatkowo: - dla Koordynatora informacji potwierdzających, że posiada wyższe wykształcenie kwalifikacje i doświadczenie, polegające na tym, że przynajmniej jeden (1) raz samodzielnie albo jako członek zespołu, wykonała lub uczestniczyła w merytorycznym: a) opracowaniu strategii ZIT, lub strategii ZIT MOF, lub b) strategii związku, stowarzyszenia bądź porozumienia JST o łącznej liczbie mieszkańców nie mniejszej niż 100 tysięcy mieszkańców, lub c) strategii rozwoju dla JST o liczbie mieszkańców nie mniejszej niż 100 tys. mieszkańców; wraz z informacjami na temat jej kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania niniejszego zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nią czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tą osobą - załącznik nr 5 do niniejszej instrukcji. - dla Eksperta informacji potwierdzających, że posiada wyższe wykształcenie kwalifikacje i doświadczenie, polegające na tym, że przynajmniej jeden (1) raz samodzielnie albo jako członek zespołu, wykonała lub uczestniczyła w merytorycznym opracowaniu: a) strategii ZIT, lub strategii ZIT MOF, lub b) strategii związku, stowarzyszenia bądź porozumienia JST o łącznej liczbie mieszkańców nie mniejszej niż 100 tysięcy mieszkańców, lub c) strategii rozwoju dla JST o liczbie mieszkańców nie mniejszej niż 100 tys. mieszkańców; - dla Członka zespołu informacji potwierdzających, że posiada wyższe wykształcenie kwalifikacje i doświadczenie, polegające na tym, że przynajmniej dwa (2) razy uczestniczyła w przygotowaniu ekspertyzy/opracowania/analizy w zakresie rozwoju regionalnego oraz przynajmniej raz (1) uczestniczyła w przygotowaniu, koordynowaniu i raportowaniu badań/konsultacji społecznych; - dla Członka zespołu informacji potwierdzających, że posiada wyższe wykształcenie kwalifikacje i doświadczenie, polegające na tym, że przynajmniej raz (1) uczestniczyła w przygotowaniu ekspertyzy/opracowania/analizy w zakresie rozwoju regionalnego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania niniejszego zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 4 do "Instrukcji dla Wykonawców" - Rozdział 2 siwz. Ocena spełnienia w/w warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia/nie spełnia. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający uzna warunek udziału w postępowaniu dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia za spełniony, jeśli prawo do dysponowania osobami będzie posiadał jeden z Wykonawców samodzielnie lub wszyscy Wykonawcy łącznie. Osoby na stanowiskach wymienionym powyżej mogą być obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub Państwa Członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którym - zgodnie z przepisami dyrektywy 2005/36/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 września 2005r., w sprawie uznawania kwalifikacji zawodowych - uznano kwalifikacje zawodowe lub uznaje się kwalifikacje przez właściwe organy w Polsce. Ocena spełniania warunku dokonana zostanie na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczeń. Ocena spełnienia warunków według przedłożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów określonych w pkt. VI. A "Instrukcji dla Wykonawców" - Rozdział 2 siwz. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)

Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)

Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)

Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:

III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

1) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp; 2) Formularz oferty wg załączonego wzoru - Rozdział Nr 1 siwz, 3) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu- wg załącznika nr 2 do "Instrukcji dla Wykonawców" - Rozdział 2 siwz; 4) oświadczenia Wykonawcy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania - wg załącznika nr 3 do "Instrukcji dla Wykonawców" - Rozdział 2 siwz; 5) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 6 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie opracował minimum 2 (dwa) z niżej wymienionego katalogu dokumentów: o Strategia ZIT dla związku, porozumienia lub stowarzyszenia JST w perspektywie finansowej budżetu UE na lata 2014-2020 bądź 2021-2027, o Strategia ZIT Miejskich Obszarów Funkcjonalnych (MOF) w perspektywie finansowej budżetu UE na 2014-2020 bądź 2021-2027, o Strategia ponadlokalna dla związku, porozumienia lub stowarzyszenia JST o łącznej liczbie mieszkańców nie mniejszej niż 100 tys. mieszkańców (wg danych GUS na koniec roku kalendarzowego, w którym zrealizowana została usługa), o Strategia rozwoju dla jednostki samorządu terytorialnego o liczbie mieszkańców nie mniejszej niż 100 tysięcy mieszkańców (wg danych GUS na koniec roku kalendarzowego, w którym zrealizowana została usługa). wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy usługi te zostały wykonane należycie, tj. - referencji lub innych dokumentów wystawionych przez podmiot, na rzecz którego usługi te były wykonywane - wg załącznika nr 4 do "Instrukcji dla Wykonawców" - Rozdział 2 siwz, oraz załączeniem dowodów, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie, tj. referencje lub inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi te były wykonywane; 6) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wg załącznika nr 5 do "Instrukcji dla Wykonawców" - Rozdział 2 siwz; 7) informacje, że osoby wskazane jako: - Koordynator - posiada wyższe wykształcenie kwalifikacje i doświadczenie, polegające na tym, że przynajmniej jeden (1) raz samodzielnie albo jako członek zespołu, wykonała lub uczestniczyła w merytorycznym: a) opracowaniu strategii ZIT, lub strategii ZIT MOF, lub b) strategii związku, stowarzyszenia bądź porozumienia JST o łącznej liczbie mieszkańców nie mniejszej niż 100 tysięcy mieszkańców, lub c) strategii rozwoju dla JST o liczbie mieszkańców nie mniejszej niż 100 tys. mieszkańców; wraz z informacjami na temat jej kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania niniejszego zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nią czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tą osobą - załącznik nr 5 do "Instrukcji dla Wykonawców" - Rozdział 2 siwz; - punktowane kryterium wyboru ofert - Ekspert - posiada wyższe wykształcenie kwalifikacje i doświadczenie, polegające na tym, że przynajmniej jeden (1) raz samodzielnie albo jako członek zespołu, wykonała lub uczestniczyła w merytorycznym opracowaniu: a) strategii ZIT, lub strategii ZIT MOF, lub b) strategii związku, stowarzyszenia bądź porozumienia JST o łącznej liczbie mieszkańców nie mniejszej niż 100 tysięcy mieszkańców, lub c) strategii rozwoju dla JST o liczbie mieszkańców nie mniejszej niż 100 tys. mieszkańców; wraz z informacjami na temat jej kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania niniejszego zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nią czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tą osobą - załącznik nr 5 do "Instrukcji dla Wykonawców" - Rozdział 2 siwz; - punktowane kryterium wyboru ofert - Członek zespołu - posiada wyższe wykształcenie kwalifikacje i doświadczenie, polegające na tym, że przynajmniej dwa (2) razy uczestniczyła w przygotowaniu ekspertyzy/opracowania/analizy w zakresie rozwoju regionalnego oraz przynajmniej raz (1) uczestniczyła w przygotowaniu, koordynowaniu i raportowaniu badań/konsultacji społecznych, wraz z informacjami na temat jej kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania niniejszego zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nią czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tą osobą - załącznik nr 5 do "Instrukcji dla Wykonawców" - Rozdział 2 siwz; - Członek zespołu - posiada wyższe wykształcenie kwalifikacje i doświadczenie, polegające na tym, że przynajmniej raz (1) uczestniczyła w przygotowaniu ekspertyzy/opracowania/analizy w zakresie rozwoju regionalnego. wraz z informacjami na temat jej kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania niniejszego zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nią czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tą osobą - załącznik nr 5 do "Instrukcji dla Wykonawców" - Rozdział 2 siwz; 8) oświadczenie Wykonawcy - wskazanie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom- wg załącznika nr 7 do "Instrukcji dla Wykonawców" - Rozdział 2 siwz; 9) wykaz cen-harmonogram - wg załącznika nr 8 do "Instrukcji dla Wykonawców" - Rozdział 2 siwz; 10) wypełniony i podpisany wzór umowy - Rozdział Nr 3 siwz, 11) w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia pełnomocnictwo, w którym Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ustanowią i wskażą Zamawiającemu pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowanie w postępowaniu i zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo będzie podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania i podpisywania oświadczeń w imieniu Wykonawców zgodnie z dokumentami rejestracyjnymi. W przypadku niezgodności wpisu ze stanem faktycznym Wykonawcy każdy Wykonawca musi złożyć dokumenty sporządzone przez jego właściwy organ, a uprawniający daną osobę lub osoby do reprezentowania Wykonawcy i podpisywania oświadczeń w imieniu Wykonawców; 12) w sytuacji gdy Wykonawca, zgodnie z art. 22a w zakresie warunków określonych w pkt. V ppkt 1.2 "Instrukcji dla Wykonawców" - Rozdział 2 siwz polegał będzie na wiedzy i doświadczeniu lub osobach zdolnych wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków, pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, 13) Oświadczenie Wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art.13 lub art. 14 RODO - wg załącznika nr 9 do "Instrukcji dla Wykonawców" - Rozdział 2 siwz. W terminie 3 dni od opublikowania przez Zamawiającego na swojej stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy - informacja z otwarcia ofert, Wykonawcy zobowiązani są przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej - wg załącznika nr 6 do "Instrukcji dla Wykonawców" - Rozdział 2 siwz.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
1. Wadium w wysokości 5.000,00 PLN (słownie pięć tysięcy złotych) . 2. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 3. Przy wnoszeniu wadium Wykonawca winien powołać się na oznaczenie oferty podane przez Zamawiającego. 4. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona.


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Cena60,00
Doświadczenie Koordynatora 15,00
Doświadczenie Eksperta15,00
Terminy realizacji II Etapu- min. 135 dni - max. 180 dni 10,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:

Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zgodnie z zapisami § 13 projektu umowy - Rozdział 3 siwz.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-11-16, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Tak
IV.6.5) Informacje dodatkowe:

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH







Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.