eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi I³awa › Wymiana nawierzchni pod³ogi sportowej w ramach zadania pn. Rewitalizacja hali sportowej ul. Niepodleg³o¶ci w I³awie

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2017-09-28



Og³oszenie nr 594567-N-2017 z dnia 2017-09-28 r.

Gmina Miejska I³awa: Wymiana nawierzchni pod³ogi sportowej w ramach zadania pn. Rewitalizacja hali sportowej ul. Niepodleg³o¶ci w I³awie
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych

Nie


Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy

Nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych

Nie


Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska I³awa, krajowy numer identyfikacyjny 52437000000, ul. ul. Niepodleg³o¶ci  13 , 14200   I³awa, woj. warmiñsko-mazurskie, pañstwo Polska, tel. (089) 6490159, 6490101, e-mail przetargi@umilawa.pl, faks (089) 649 26 31.
Adres strony internetowej (URL): http://bip.umilawa.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):

Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)

Tak
http://bip.umilawa.pl


Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
http://bip.umilawa.pl


Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Pisemnie w sposób okre¶lony w SIWZ
Adres:
Urz±d Miasta I³awy, ul. Niepodleg³o¶ci 13, 14-200 I³awa, w pokoju 211 (KANCELARIA)


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Wymiana nawierzchni pod³ogi sportowej w ramach zadania pn. Rewitalizacja hali sportowej ul. Niepodleg³o¶ci w I³awie
Numer referencyjny: ZP.271.33.2017
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:

Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do udzielenia ³±cznie nastêpuj±cych czê¶ci lub grup czê¶ci:

Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja dostaw polegaj±cych na wymianê nawierzchni pod³ogi sportowej w ramach zadania pn. Rewitalizacja hali sportowej ul. Niepodleg³o¶ci w I³awie. Przedmiot zamówienia nazwany jest w dalszej czê¶ci Instrukcji dla Wykonawców "towarem" lub "przedmiotem zamówienia". 2. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególno¶ci: 1) demonta¿ i utylizacjê istniej±cej nawierzchni Linosport , 2) demonta¿ i utylizacjê "¶lepej" pod³ogi wraz z foli± paro-izolacyjn± 3) sprawdzenie stanu technicznego rusztu drewnianego wraz z pomiarem geodezyjnym , 4) wykonanie nowej nawierzchni poprzez monta¿ "¶lepej" pod³ogi wraz z foli± paro-izolacyjn±, wykonanie nawierzchni wraz z wymalowaniem linii boisk i monta¿em listew przy¶ciennych. 3. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia w niniejszym postêpowaniu zosta³ zawarty w opinii technicznej oceny stanu technicznego pod³ogi w hali sportowo-widowiskowej, Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB), przedmiarach robót - za³±cznik nr 8 do SIWZ, za³±czniku nr 10 do SIWZ oraz postanowieniach SIWZ w szczególno¶ci: §III Opis przedmiotu zamówienia oraz za³±cznik nr 7 do SIWZ - wzór umowy. 4. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia na podstawie opinii technicznej oceny stanu technicznego pod³ogi w hali sportowo-widowiskowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), SIWZ wraz z za³±cznikami, pytaniami i odpowiedziami udzielonymi w trakcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego oraz przedmiarami robót, a tak¿e, obowi±zuj±cymi przepisami szczegó³owymi i sztuk± budowlan±, oraz zapewni niezbêdn± obs³ugê geodezyjn± wraz z okresem gwarancji i rêkojmi. Podstaw± sporz±dzenia oferty s± przedmiary robót. 5. W przypadku wskazania w opinii technicznej oceny stanu technicznego pod³ogi w hali sportowo-widowiskowej, STWIORB, przedmiarach, SIWZ znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, a tak¿e norm, aprobat technicznych oraz systemów odniesienia, Zamawiaj±cy dopuszcza zaoferowanie rozwi±zañ równowa¿nych w stosunku do wskazanych w opinii technicznej oceny stanu technicznego pod³ogi w hali sportowo-widowiskowej, STWIORB, przedmiarach oraz SIWZ pod warunkiem, ¿e zagwarantuj± one realizacjê robót w zgodzie z opini± techniczn± oceny stanu technicznego pod³ogi w hali sportowo-widowiskowej, STWiORB, przedmiarami, zapewni± uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od za³o¿onych w opinii technicznej oceny stanu technicznego pod³ogi w hali sportowo-widowiskowej, STWIORB, przedmiarach, oraz SIWZ oraz bêd± zgodne pod wzglêdem: 1) gabarytów i konstrukcji (wielko¶æ, rodzaj, w³a¶ciwo¶ci fizyczne oraz liczba elementów sk³adowych), 2) charakteru u¿ytkowego (to¿samo¶æ funkcji), 3) charakterystyki materia³owej (rodzaj i jako¶æ materia³ów), 4) parametrów technicznych (wytrzyma³o¶æ, trwa³o¶æ, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcje itd.), 5) parametrów bezpieczeñstwa u¿ytkowania, 6) standardów emisyjnych, 7) izolacyjno¶ci cieplnej, Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne opisane przez Zamawiaj±cego, jest obowi±zany wykazaæ, ¿e oferowane przez niego w ramach przedmiotu zamówienia materia³y, elementy, systemy spe³niaj± wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego oraz zwróciæ siê z zapytaniem czy Zamawiaj±cy uzna zaproponowane rozwi±zania za równowa¿ne przy wspó³udziale autora opinii technicznej oceny stanu technicznego pod³ogi w hali sportowo-widowiskowej. 6. Minimalne parametry techniczne stanowi±ce minimalne parametry równowa¿no¶ci nawierzchni sportowej zosta³y wskazane w za³±czniku nr 10 do SIWZ. 7. Zamawiaj±cy informuje, ¿e zgodnie z art. 30 ust. 8 ustawy Pzp wymagania, o których mowa w przywo³anym przepisie, Zamawiaj±cy okre¶li³ w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, stanowi±cych za³±cznik do SIWZ. W przywo³anych w opisie przedmiotu zamówienia norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust.1-3 ustawy Pzp Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne opisywanym w/w dokumentach. 8. Zamawiaj±cy ¿±da wskazania przez Wykonawcê czê¶ci zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyæ podwykonawcom i podania przez Wykonawcê firm podwykonawców. 9. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególno¶ci ustawie z dnia 7 lipca 1994r Prawo budowlane. 10. Zamawiaj±cy informuje, ¿e wszystkie roboty wykonywane na obiekcie musz± byæ uzgodnione z u¿ytkownikiem, oraz inwestorem. 11. Zamawiaj±cy informuje, ¿e brak podania producenta i/lub modelu (rodzaju) oferowanej nawierzchni spowoduje odrzucenie oferty na podstawie art. 89 ust.1 pkt 2) ustawy Pzp. 12. Wykonawca ze ¶rodków w³asnych zakupi i dostarczy na budowê wszelkie elementy, urz±dzenia i materia³y konieczne do wykonania robót budowlanych, jak równie¿ przeznaczone do robót przewidzianych w STWIORB. 13. Elementy pod³ogi musz± byæ produktami nale¿ytej jako¶ci, fabrycznie nowymi, kompletnymi, nieu¿ywanymi, wolnymi od wad materia³owych, konstrukcyjnych i prawnych. 14. Elementy pod³ogi musz± byæ oznakowane w taki sposób, aby mo¿liwa by³a identyfikacja produktu jak i producenta. 15. Wykonawca zrealizuje roboty zgodnie z ustaleniami zawartymi w opinii technicznej oceny stanu technicznego pod³ogi w hali sportowo-widowiskowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), SIWZ wraz z za³±cznikami, pytaniami i odpowiedziami udzielonymi w trakcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego oraz przedmiarami robót oraz wykona wszelkie towarzysz±ce czynno¶ci niezbêdne do zrealizowania ca³ego zadania. Wykonawca bierze na siebie pe³n± odpowiedzialno¶æ za prawid³owe wykonanie jak równie¿ za jako¶æ wykoñczeñ, a tak¿e jako¶æ przeprowadzonych prac odtworzeniowych zwi±zanych z naprawami naruszonej w trakcie robót tkanki budowlanej i instalacyjnej obiektu. 16. Kody dotycz±ce przedmiotu zamówienia okre¶lone we Wspólnym S³owniku Zamówieñ: CPV: 45432111-5 - K³adzenie wyk³adzin elastycznych 45111300-1 - Roboty rozbiórkowe, 37451000-4 - Sprzêt do sportów uprawianych na boiskach 17. Stosownie do tre¶ci art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê na podstawie umowy o pracê, osób wykonuj±cych nastêpuj±ce czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia polegaj±cych na bezpo¶rednim fizycznym wykonywaniu prac: roboty rozbiórkowe, u³o¿enie nawierzchni, malowanie linii inne roboty ogólnobudowlane, o których mowa w STWiORB na podstawie umowy o pracê w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U.2016.1666 z pó¼n. zm.). Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa wy¿ej oraz uprawnienia zamawiaj±cego w zakresie kontroli spe³niania przez Wykonawcê wymagañ, o których mowa wy¿ej oraz sankcji z tytu³u niespe³nienia tych wymagañ zosta³y zawarte w za³±czniku nr 7 wzór umowy.

II.5) G³ówny kod CPV: 45432111-5
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45111300-1
37451000-4


II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach:    lub dniach: 35
lub
data rozpoczêcia:   lub zakoñczenia:

II.9) Informacje dodatkowe: 1. Termin zakoñczenia realizacji zamówienia - 35 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy. Jest to termin zakoñczenia wykonanych robót zg³oszenia gotowo¶ci do odbioru robót. Do up³ywu wskazanego terminu Wykonawca ma obowi±zek wykonaæ wszystkie roboty i zg³osiæ je do odbioru wraz z kompletem dokumentów niezbêdnych do jego dokonania.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy nie wyznacza szczegó³owego warunku w tym zakresie
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy nie wyznacza szczegó³owego warunku w tym zakresie
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e: 2.3.1) do¶wiadczenie zawodowe: dla uznania ¿e Wykonawca spe³nia warunek posiadania do¶wiadczenia zamawiaj±cy, ¿±da by wykonawca wykaza³, i¿ w okresie ostatnich 5 lat, (a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy, to w tym okresie) przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykona³ co najmniej 1 zadanie (kontrakt) odpowiadaj±ce swoim rodzajem robotom budowlanym stanowi±cym przedmiot zamówienia, z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których roboty te zosta³y Wykonane. Przez "zadanie odpowiadaj±ce rodzajem robót budowlanych stanowi±cych przedmiot zamówienia" zamawiaj±cy rozumie zadanie polegaj±ce na wykonaniu lub wymianie nawierzchni sportowych (np. z tworzyw sztucznych lub parkietu) lub z tworzyw sztucznych na ruszcie w obiektach kubaturowych, o powierzchni min. 700 m2. Ocena spe³niania warunku nast±pi na podstawie wstêpnego o¶wiadczenia zgodnie z Za³±cznikiem nr 2 do SIWZ, o którym mowa w §VII ust. 1 pkt.1) SIWZ, które stanowi wstêpne potwierdzenie, ¿e wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu. Nastêpnie na podstawie dokumentu, o którym mowa w §VII ust. 8 pkt.1) lit.a) SIWZ, z³o¿onego na wezwanie Zamawiaj±cego, przez wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona tj. wykazu wykonanych robót . Do przedmiotowego wykazu (za³±cznika nr 4 do SIWZ) nale¿y do³±czyæ dowody potwierdzaj±ce, ¿e wykazane roboty zosta³y wykonane w sposób nale¿yty oraz wskazuj±cych, ¿e zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia musz± wykazaæ, ¿e chocia¿ jeden z nich lub ³±cznie spe³niaj± w/w warunek. 2.3.2) kadra techniczna: Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca na czas realizacji zamówienia bêdzie dysponowa³ w trakcie realizacji zamówienia osobami o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych niezbêdnych do wykonania zamówienia, które bêd± odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi tj.: a) Kierownikiem robót w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej - Minimalne wymagania: posiadaj±cy uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej do kierowania robotami budowlanymi lub inne uprawnienia umo¿liwiaj±ce wykonywanie tych samych czynno¶ci, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym uprawniaj± uprawnienia budowlane w/w specjalno¶ci umo¿liwiaj±ce zrealizowanie przedmiotowego zamówienia, Ocena spe³niania warunku nast±pi na podstawie wstêpnego o¶wiadczenia zgodnie z Za³±cznikiem nr 2 do SIWZ, o którym mowa w §VII ust. 1 pkt.1) SIWZ, które stanowi wstêpne potwierdzenie, ¿e wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu. Nastêpnie na podstawie dokumentu, o którym mowa w §VII ust. 8 pkt.1) lit. b) SIWZ, z³o¿onego na wezwanie Zamawiaj±cego, przez wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona (zgodnie z za³±cznikiem nr 5 do SIWZ). Zamawiaj±cy okre¶laj±c wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnieñ dopuszcza odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów oraz odpowiadaj±ce im uprawnienia nabyte w innych ni¿ Rzeczpospolita Polska pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej, pañstwach cz³onkowskich Europejskiego porozumienia o wolnym Handlu (EFTA) - stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej, wówczas wykonawca na w³asny koszt zapewni t³umacza jêzyka polskiego, który zapewni sta³e i bieg³e t³umaczenie w kontaktach pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc±, a tak¿e zapewni t³umaczenie na bie¿±co wszystkich dokumentów zwi±zanych z realizacj± przedmiotowego zamówienia stworzonych zarówno przez Wykonawcê, jak i dostarczonych przez Zamawiaj±cego. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia musz± wykazaæ, ¿e ³±cznie spe³niaj± w/w warunek. Zamawiaj±cy informuje, ¿e wymaga aby osoby wskazane w za³±czniku nr 5 SIWZ bra³y bezpo¶redni udzia³ w wykonywaniu zamówienia. Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie imion i nazwisk osób odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej wraz z informacj± o do¶wiadczeniu tych osób - w zakresie, w jakim oferta bêdzie podlega³a ocenie w kryterium oceny ofert "Do¶wiadczenie zawodowe osób skierowanych do realizacji zamówienia", o którym mowa w § XIV ust. 6 SIWZ. 2.3.3) potencja³ techniczny: Zamawiaj±cy nie wyznacza szczegó³owego warunku w tym zakresie.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe: 2. Informacja dla wykonawców polegaj±cych a zasobach innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art.22a ustawy Pzp w celu potwierdzenia spe³niania warunków dzia³u w postêpowaniu: 1) Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nim stosunków prawnych. 2) Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodniæ Zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów, w szczególno¶ci przedstawiaj±c zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, 3) Zamawiaj±cy oceni, czy udostêpniane wykonawcy przez inne podmioty zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalaj± na wykazanie przez wykonawcê spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu oraz zbada, czy nie zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt 1) ustawy Pzp. 4) W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach innych podmiotów, je¶li podmioty te zrealizuj± roboty budowlane, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane 5) Zamawiaj±cy mo¿e, na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia. 6) Je¿eli zdolno¶ci techniczne podmiotu na którego zdolno¶ciach polega Wykonawca, nie potwierdzaj± spe³nienia przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu lub zachodz± wobec tych podmiotów podstawy do wykluczenia, Zamawiaj±cy za¿±da, aby Wykonawca w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego: a) Zast±pi³ ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) Zobowi±za³ siê do osobistego wykonania odpowiedniej czê¶ci zamówienia, je¿eli wyka¿e zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub sytuacjê finansow± lub ekonomiczn± o których mowa w ust. 2 pkt 1 §VII SIWZ 7) W celu oceny czy Wykonawca polegaj±c na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach art.22a ustawy Pzp, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami w stopniu umo¿liwiaj±cym nale¿yte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek ³±cz±cy wykonawcê z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostêp do ich zasobów, Zamawiaj±cy ¿±da przedstawienia zobowi±zania podmiotu trzeciego (o¶wiadczenia) lub innego dokumentu potwierdzaj±cego udostêpnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikaæ w szczególno¶ci: a) zakres dostêpnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcê, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, c) zakres i okres udzia³u innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolno¶ciach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków dzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia zrealizuje roboty budowlane lub us³ugi, których wskazane zdolno¶ci dotycz±. 8) Zobowi±zanie, o którym mowa w ust. 2 pkt 7) nale¿y z³o¿yæ w oryginale wraz z ofert±.

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI

O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW , SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

1. odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, (wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert). 2. Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1 sekcji III.4) (§VII ust. 8 pkt 3) lit.a) SIWZ) sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e: 1) nie otwarto jego likwidacji, ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 3. Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w pkt 1 sekcji III.4) (§VII ust. 8 pkt 3) lit.a) SIWZ), zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby z zachowaniem terminów ich wystawienia, o którym mowa w pkt 1 sekcji III.4) (§VII ust.10 pkt 1) SIWZ.) 4. Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art.22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych pomiotów dokumentów, o którym mowa w pkt 1 sekcji III.4) (§VII ust. 8 pkt 3) lit.a) SIWZ)

III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty - zgodnie z za³±cznikiem nr 4 do SIWZ. b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami - zgodnie z za³±cznikiem nr 5 do SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

nie dotyczy

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

1. Oferta musi zawieraæ nastêpuj±ce o¶wiadczenia i dokumenty: 1) Wype³niony formularz ofertowy sporz±dzony z wykorzystaniem wzoru stanowi±cego Za³±cznik nr 1 do SIWZ, 2) O¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu zgodnie z wzorem stanowi±cym Za³±cznik nr 2 do SIWZ, 3) O¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia zgodnie z wzorem stanowi±cym Za³±cznik nr 3 do SIWZ 4) Pisemne zobowi±zania lub inne dokumenty, w przypadku gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego czê¶ci polega na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nim stosunków prawnych. 5) W przypadku podpisania oferty oraz po¶wiadczenia za zgodno¶æ z orygina³em kopii dokumentów przez osobê niewymienion± w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) wykonawcy, nale¿y do oferty do³±czyæ stosowne pe³nomocnictwo w oryginale lub kopii po¶wiadczonej notarialnie. Z tre¶ci pe³nomocnictwa musi jednoznacznie wynikaæ zakres umocowania do czynno¶ci zwi±zanych z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególno¶ci do podpisania i z³o¿enia oferty. 6) W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienia przez kilku wykonawców- podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie ubiegaj±ce siê o udzielenie zamówienia, pe³nomocnictwo z³o¿one w formie orygina³u lub notarialnie potwierdzonej kopii. 7) Kosztorys ofertowy sporz±dzony wg przedmiarów stanowi±cych za³±cznik do SIWZ, metod± kalkulacji uproszczonej (wype³niona tabelka Excela), wraz z kosztorysem wykonawca zobowi±zany jest przed³o¿yæ elementy cenotwórcze przyjête do kosztorysowania, okre¶lone w przedmiarach.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:

Nie
Informacja na temat wadium


IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa bêdzie zawarta:

Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:

Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:

Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Cena60,00
Okres gwarancji i rêkojmi na wykonane roboty budowlane 10,00
Okres gwarancji i rêkojmi na zaoferowan± nawierzchniê 10,00
Do¶wiadczenie zawodowe osób skierowanych do realizacji zamówienia 20,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:

Wstêpny harmonogram postêpowania:

Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:

Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:

Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:

Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: § 14. Zmiana umowy 1. Zmiana postanowieñ niniejszej Umowy mo¿e nast±piæ za zgod± obydwu Stron wyra¿on± na pi¶mie, w formie aneksu do umowy z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci takiej zmiany. 2. Zamawiaj±cy dzia³aj±c w oparciu o art. 144 ust 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych okre¶la nastêpuj±ce okoliczno¶ci zmiany terminu ustalonego w § 3 ust. 1 niniejszej Umowy, w szczególno¶ci: 1) Wstrzymania, zawieszenia robót przez Zamawiaj±cego, o czas wstrzymania. 2) w sytuacji gdy Zamawiaj±cy nie bêdzie w stanie odebraæ przedmiotu umowy, np. ze wzglêdu na okoliczno¶ci organizacyjne, o czas trwania tych okoliczno¶ci, 3) je¿eli dochowanie terminu przewidzianego w umowie sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy, 4) Zamawiaj±cy uzyska zgodê instytucji wdra¿aj±cej lub innego organu na wyd³u¿enie terminów realizacji projektu, w tym zakoñczenia rzeczowej lub finansowej realizacji projektu, jednak nie d³u¿ej ni¿ o 2 miesi±ce, 5) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi w szczególno¶ci: a) uniemo¿liwiaj±ce prawid³owe wykonanie/prowadzenie zamówieñ/ robót budowlanych, zgodnie z technologi± ich wykonywania, normami lub innymi przepisami, przeprowadzenie prób i sprawdzeñ, dokonywanie odbiorów, wymagaj±cej konkretnych warunków atmosferycznych, je¿eli konieczno¶æ wykonania prac w tym okresie nie jest nastêpstwem okoliczno¶ciami, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ, b) klêski ¿ywio³owe - fakt ten musi mieæ odzwierciedlenie w Dzienniku budowy i musi byæ potwierdzony przez Zamawiaj±cego i Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. 6) wyst±pienia konieczno¶ci wykonania robót zamiennych na wniosek Zamawiaj±cego lub Wykonawcy, udzielenia zamówieñ dodatkowych lub uzupe³niaj±cych, które wstrzymuj± lub opó¼niaj± realizacjê przedmiotu Umowy, 7) wyst±pienia opó¼nienia w wydawaniu decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ, itp. czynno¶ci lub ich zaniechania, do wydania których w³a¶ciwe organy s± zobowi±zane na mocy przepisów prawa, je¿eli opó¼nienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostaæ wydane oraz nie s± nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ 8) odmowy wydania przez w³a¶ciwe organy decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ itp. z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcê 9) niemo¿no¶ci wykonywania robót z powodu braku dostêpno¶ci do miejsc niezbêdnych do ich wykonania z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcê, 10) dzia³ania si³y wy¿szej , maj±cej bezpo¶redni wp³yw na terminowo¶æ wykonywania robót, 11) wyst±pienia okoliczno¶ci, których strony umowy nie by³y w stanie przewidzieæ, pomimo zachowania nale¿ytej staranno¶ci, 12) w przypadku zmiany technologii jako¶ci lub parametrów charakterystycznych dla danego elementu, wprowadzanych na wniosek Wykonawcy lub Zamawiaj±cego, 13) w przypadku wyst±pienia robót zamiennych, o których mowa w §15 niniejszej Umowy 14) w przypadku konieczno¶ci wykonania dodatkowych badañ i ekspertyz, analiz itp., 15) nieuzyskanie planowanego dofinansowania, dotacji, po¿yczki, ¶rodków kredytowych dofinansowania ze ¶rodków Unii Europejskiej, 16) skrócenia terminu wykonywania prac w zwi±zku z konieczno¶ci± zakoñczenia zadania w danym roku bud¿etowym lub w zwi±zku z up³ywem terminu z³o¿enia wniosku o uzyskanie ¶rodków unijnych, 17) strajki generalne (w ca³ym kraju); za si³ê wy¿sz± nie bêd± uznane strajki umiejscowione jedynie w zak³adach Wykonawcy lub jego Podwykonawców oraz strajki ga³êzi przemys³u, 3. Zmiana postanowieñ Umowy w stosunku do tre¶ci oferty Wykonawcy jest mo¿liwa poprzez zmianê sposobu wykonania przedmiotu Umowy, zmianê wynagrodzenia Wykonawcy lub poprzez przed³u¿enie Terminu zakoñczenia robót w przypadku: 1) zmiany przedmiotu zamówienia w przypadku wyst±pienia robót zamiennych, o których mowa w §15 niniejszej umowy. 2) konieczno¶ci zrealizowania jakiejkolwiek czê¶ci robót, objêtych przedmiotem Umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwi±zañ technicznych lub technologicznych, ni¿ wskazane w przedmiarach, opinii technicznej oceny stanu technicznego pod³ogi w hali sportowo-widowiskowej, STWiORB , a wynikaj±cych ze stwierdzonych wad tych dokumentów lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub wykonaniem nienale¿ytym przedmiotu Umowy 3) konieczno¶æ zrealizowania przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa, 4) zaistnienia innych okoliczno¶ci prawnych lub technicznych, skutkuj±cych niemo¿liwo¶ci± wykonania lub nale¿ytego wykonania Umowy zgodnie z jej postanowieniami, 5) wyst±pienia zmian powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa w zakresie maj±cym wp³yw na realizacjê przedmiotu umowy, 6) poprawy parametrów technicznych, jako¶ci, sprawno¶ci, wydajno¶ci lub innych parametrów charakterystycznych dla danego elementu robót budowlanych, dostaw, 7) zmiany producenta nawierzchni, w przypadku, gdy zmiana producenta urz±dzeñ i wyposa¿enia bêdzie korzystna dla Zamawiaj±cego oraz spowoduje poprawê parametrów technicznych, jako¶ci, sprawno¶ci, wydajno¶ci lub innych parametrów charakterystycznych dla nawierzchni oraz nie spowoduje wzoru wynagrodzenia Wykonawcy, 8) wycofania z produkcji okre¶lonego rodzaju przedmiotu zamówienia, niedostêpno¶ci na rynku Materia³ów lub urz±dzeñ wskazanych w przedmiarach, opinii technicznej oceny stanu technicznego pod³ogi w hali sportowo-widowiskowej, STWiORB, spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych Materia³ów lub urz±dzeñ, 9) pojawienie siê na rynku materia³ów lub urz±dzeñ nowej generacji albo nowych technologii wykonania pod³ogi pozwalaj±cych na zaoszczêdzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, 10) wynikniêcia rozbie¿no¶ci lub niejasno¶ci w rozumieniu pojêæ u¿ytych w umowie, których nie mo¿na usun±æ w inny sposób, a zmiana bêdzie umo¿liwiaæ usuniêcie rozbie¿no¶ci i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony. 11) zmiany osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad realizacj± przedmiotu Umowy. Zmiana którejkolwiek z osób w trakcie realizacji przedmiotu niniejszej Umowy, musi byæ uzasadniona przez Wykonawcê na pi¶mie i wymaga pisemnego zaakceptowania przez Zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy zaakceptuje tak± zmianê w terminie 7 dni od daty przed³o¿enia propozycji i wy³±cznie wtedy, gdy kwalifikacje i do¶wiadczenie wskazanych osób bêd± takie same lub wy¿sze od kwalifikacji i do¶wiadczenia osób wymaganego postanowieniami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Przerwa w wykonywaniu Umowy wynikaj±ca z braku personelu Wykonawcy bêdzie traktowana jako przyczyna zale¿na od Wykonawcy i nie mo¿e stanowiæ podstawy do przed³u¿enia Terminu wykonania robót 12) wyst±pienia oczywistych omy³ek pisarskich i rachunkowych w tre¶ci umowy. 13) Wyst±pienia konieczno¶ci zmian osób Wykonawcy w przypadku, gdy Zamawiaj±cy uzna, ¿e osoby te nie wykonuj± nale¿ycie swoich obowi±zków. Wykonawca obowi±zany jest dokonaæ zmiany tych osób na inne spe³niaj±ce na dzieñ sk³adania ofert warunki okre¶lone w SIWZ w terminie nie d³u¿szym ni¿ 14 dni od daty z³o¿enia wniosku przez zamawiaj±cego. 14) Wykonawca musi przed³o¿yæ Zamawiaj±cemu propozycjê zmiany, o której mowa w pkt.10 nie pó¼niej ni¿ 7 dni przed planowanym skierowaniem do kierowania budow±/robotami którejkolwiek osoby. Jakakolwiek przerwa w realizacji przedmiotu umowy wynikaj±ca z braku kierownictwa budowy/robót bêdzie traktowana jako przerwa wynik³a z przyczyn zale¿nych od Wykonawcy i nie mo¿e stanowiæ podstawy do zmiany Terminu zakoñczenia robót. 15) Zaakceptowana przez Zamawiaj±cego zmiana którejkolwiek z osób, o których mowa w pkt.10) winna byæ dokona wpisem do Dziennika budowy. 16) Z zastrze¿eniem przypadku, w którym Zamawiaj±cy na³o¿y³ obowi±zek osobistego wykonania przez Wykonawcê kluczowych czê¶ci zamówienia na roboty budowlane w SIWZ, Wykonawca mo¿e: a) powierzyæ realizacjê czê¶ci zamówienia Podwykonawcom, mimo nie wskazania w ofercie takiej czê¶ci do powierzenia podwykonawcom; b) wskazaæ inny zakres Podwykonawstwa, ni¿ przedstawiony w Ofercie; c) zrezygnowaæ z Podwykonawstwa, d) wskazaæ innych Podwykonawców ni¿ przedstawieni w Ofercie 17) Zmiany podwykonawcy lub rezygnacji z podwykonawcy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powo³ywa³ siê, na zasadach okre¶lonych w art.22a ust.1 , w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, wówczas Wykonawca zobowi±zany jest wykazaæ Zamawiaj±cemu, ¿e proponowanych inny Podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spe³nia je w stopniu nie mniejszym ni¿ Podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powo³ywa³ siê w trakcie postêpowania o udzielenie zamówienia , który bêdzie podmiotem udostêpniaj±cym zasoby niezbêdne do realizacji zamówienia. W takim przypadku wykonawca jest zobowi±zany zaproponowaæ innego podwykonawcê spe³niaj±cego warunki okre¶lone przez zamawiaj±cego w specyfikacji wraz z za³±czeniem wszystkich wymaganych o¶wiadczeñ i dokumentów okre¶lonych §VI i VII specyfikacji istotnych warunków zamówienia 18) W przypadkach okre¶lonych w art. 144 ust 1 pkt 3) - 6) ustawy Pzp 4. W przedstawionych w ust. 2 pkt.1) -19) przypadkach wyst±pienia opó¼nieñ, strony ustal± nowe Terminy, z tym, ¿e maksymalny okres przesuniêcia Terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu Umowy równy bêdzie okresowi przerwy lub przestoju. Przesuniêcie terminu bêdzie musia³o byæ szczegó³owo uzasadnione przez Wykonawcê i zaakceptowane przez Zamawiaj±cego, z wyj±tkiem zaistnienia okoliczno¶ci, o których mowa w ust. 2 pkt.1). 5. Je¿eli z jakiejkolwiek przyczyny, która nie uprawnia Wykonawcy do przed³u¿enia terminu wykonania robót lub ich czê¶ci, tempo robót wed³ug Zamawiaj±cego nie pozwoli na terminowe ich zakoñczenie, Zamawiaj±cy mo¿e poleciæ Wykonawcy podjêcie dzia³añ dla przyspieszenia tempa robót. Wszystkie koszty zwi±zane z podjêtymi dzia³aniami obci±¿aj± Wykonawcê. 6. Zamawiaj±cy ma mo¿liwo¶æ przed³u¿enia Terminu realizacji niniejszej umowy z przyczyn niele¿±cych po stronie Wykonawcy. 7. Zamawiaj±cy jest uprawniony do ¿±dania zmiany sposobu rozliczania Umowy lub dokonywania p³atno¶ci na rzecz Wykonawcy w zwi±zku ze zmianami zawartej przez Zamawiaj±cego umowy o dofinansowanie projektu lub zmianami wytycznych dotycz±cych realizacji projektu. 8. Je¿eli Wykonawca uwa¿a siê za uprawnionego do przed³u¿enia Terminu zakoñczenia robót na podstawie ust.2, zmiany Umowy w zakresie Materia³ów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu Umowy na podstawie ust.3 i §15 Umowy lub zmiany Umowy na innej podstawie wskazanej w niniejszej Umowie, zobowi±zany jest do przekazania Inspektorowi Nadzoru Inwestorskiego wniosku dotycz±cego zmiany Umowy wraz z opisem zdarzenia lub okoliczno¶ci stanowi±cych podstawê do ¿±dania takiej zmiany. 9. Wniosek, o którym mowa w ust.8 powinien zostaæ przekazany niezw³ocznie, jednak¿e nie pó¼niej ni¿ w terminie 20 dni roboczych od dnia, w którym Wykonawca dowiedzia³ siê, lub powinien dowiedzieæ siê o danym zdarzeniu lub okoliczno¶ciach. 10. Wykonawca zobowi±zany jest do dostarczenia wraz z wnioskiem, o którym mowa w ust.8, wszelkich innych dokumentów wymaganych Umow± i informacji uzasadniaj±cych ¿±danie zmiany Umowy, stosowanie do zdarzenia lub okoliczno¶ci stanowi±cych podstawê ¿±dania zmiany. 11. Wykonawca zobowi±zany jest do bie¿±cej dokumentacji koniecznej dla uzasadnienia ¿±dania zmiany i przechowywania jej na Terenie budowy lub w innym miejscu wskazanym przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego lub Zamawiaj±cego. 12. Po otrzymaniu wniosku, o którym mowa w ust. 8, Inspektor Nadzoru Inwestorskiego jest uprawniony, bez dokonywania oceny jego zasadno¶ci, do kontroli dokumentacji, o której mowa w ust.11. i wydania Wykonawcy polecenia prowadzenia dalszej dokumentacji bie¿±cej uzasadniaj±cej ¿±danie zmiany. 13. Wykonawca jest zobowi±zany do okazania do wgl±du Inspektorowi Nadzoru Inwestorskiego dokumentacji, o której mowa w ust.11 i przed³o¿enia na ¿±danie Inspektora Nadzoru Inwestorskiego jej kopii. 14. W terminie 5 dni roboczych od dnia otrzymania wniosku, o którym mowa w ust. 8 wraz z informacjami uzasadniaj±cymi ¿±danie zmiany Umowy, Inspektor Nadzoru Inwestorskiego zobowi±zany jest do pisemnego ustosunkowania siê do zg³oszonego ¿±dania zmiany Umowy, i przekazania go Zamawiaj±cemu wraz z uzasadnieniem, zarówno w przypadku odmowy, jak i akceptacji ¿±dania zmiany. 15. W terminie 5 dni roboczych od dnia otrzymania ¿±dania zmiany, zaopiniowanego przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, Zamawiaj±cy powiadomi Wykonawcê o akceptacji ¿±dania zmiany Umowy i terminie podpisania aneksu do Umowy lub odpowiednio o braku akceptacji zmiany. 16. Nie stanowi± zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ust. 1 Pzp nastêpuj±ce zmiany: 1) danych zwi±zanych z obs³ug± administracyjno-organizacyjn± Umowy, w szczególno¶ci zmiana numeru rachunku bankowego, 2) danych teleadresowych, 3) danych rejestrowych, 4) bêd±ce nastêpstwem sukcesji uniwersalnej po jednej ze stron Umowy, § 15. Roboty zamienne 1. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ wyst±pienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczno¶ci wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych w przedmiarach, opinii technicznej oceny stanu technicznego pod³ogi w hali sportowo-widowiskowej, STWiORB, w sytuacji gdy wykonanie tych robót bêdzie niezbêdne do prawid³owego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowi±zuj±cymi na dzieñ Odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu umowy. 2. Za roboty zamienne uwa¿aæ siê bêdzie roboty wykonywane z uwzglêdnieniem zmian rozwi±zañ materia³owo-konstrukcyjnych i technologicznych w stosunku do rozwi±zañ przyjêtych w w przedmiarach, opinii technicznej oceny stanu technicznego pod³ogi w hali sportowo-widowiskowej, STWiORB, których potrzeba wykonania wynik³a z okoliczno¶ci, których nie mo¿na by³o przewidzieæ w dniu zawarcia umowy. 3. Za roboty zamienne uwa¿aæ siê bêdzie tak¿e roboty wykonywane z uwzglêdnieniem zmian rozwi±zañ materia³owo-konstrukcyjnych i technologicznych w stosunku do rozwi±zañ przyjêtych w w przedmiarach, opinii technicznej oceny stanu technicznego pod³ogi w hali sportowo-widowiskowej, STWiORB - o ile s± korzystne dla Zamawiaj±cego, pod warunkiem, ¿e s± spowodowane w szczególno¶ci: 1) podwy¿szeniem walorów techniczno-eksploatacyjnych, 2) pojawieniem siê na rynku Materia³ów lub urz±dzeñ nowszej generacji pozwalaj±cych na zaoszczêdzenie kosztów realizacji przedmiotu Umowy lub obni¿enie kosztów eksploatacji (np. materia³ów eksploatacyjnych, serwisu itd.) wykonanego przedmiotu Umowy, lub umo¿liwiaj±ce uzyskanie lepszej jako¶ci robót lub kosztów eksploatacji przedmiotu umowy 3) pojawieniem siê nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalaj±cej na zaoszczêdzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak równie¿ kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu Umowy , 4. Podstawê wykonania robót zamiennych stanowiæ bêdzie wpis Inspektora Nadzoru Inwestorskiego do Dziennika budowy dokonany na podstawie zatwierdzonego przez Zamawiaj±cego "Protoko³u konieczno¶ci (wykonania robót zamiennych)", który powinien zawieraæ: zakres robót zmiennych, uzasadnienie konieczno¶ci ich wykonania oraz kosztorys ró¿nicowy, okre¶laj±cy ró¿nicê pomiêdzy warto¶ci± robót podlegaj±cych zamianie, a warto¶ci± robót okre¶lonych do wykonania jako zamienne. Zamawiaj±cy wyra¿a zgodê na wykonanie robót zamiennych po uzyskaniu zgody autora opinii technicznej oceny stanu technicznego pod³ogi w hali sportowo-widowiskowej. 5. Bez uprzedniej zgody Zamawiaj±cego i Inspektora Nadzoru Inwestorskiego wykonywane mog± byæ jedynie prace niezbêdne ze wzglêdu na bezpieczeñstwo lub konieczno¶æ zapobie¿enia awarii. 6. Do wyceny warto¶ci robót zamiennych nale¿y stosowaæ stawki okre¶lone w kosztorysie ofertowym. 7. P³atno¶ci za roboty zamienne odbywaæ siê bêdzie na podstawie zatwierdzonego przez Zamawiaj±cego "Protoko³u konieczno¶ci (wykonania robót zamiennych)", o którym mowa w ust.4 niniejszego paragrafu oraz wg zasad okre¶lonych w §10 Umowy. 8. W przypadku zmian proponowanych przez Wykonawcê oprócz informacji okre¶lonych w ust.3 Wykonawca zobowi±zany jest dostarczyæ sporz±dzony projekt zamienny zawieraj±cy opis proponowanych zmian wraz z rysunkami. 9. Wykonanie robót zamiennych Strony zobowi±zane s± potwierdziæ w formie pisemnego aneksu. 10. Odbiory robót zamiennych bêd± dokonywane wg zasad okre¶lonych w §5 niniejszej Umowy. 11. Wprowadzenie robót zamiennych nie mo¿e powodowaæ podwy¿szenia wynagrodzenia okre¶lonego w §9 ust.1 niniejszej Umowy. 12. W przypadku wprowadzenia robót (Materia³ów) zamiennych powoduj±cych zmniejszenie warto¶ci robót danego elementu robót, a odpowiadaj±cych elementom zawartym w szczegó³owym kosztorysie ofertowym, wynagrodzenie, o którym mowa w §9 ust.1 Umowy, zostanie pomniejszone o warto¶æ ró¿nicy miêdzy kosztem elementu pierwotnego, a kosztem wykonania elementu zamiennego wg nastêpuj±cych wska¼ników cenotwórczych: przyjête do kosztorysowania, w szczegó³owym kosztorysie ofertowym stanowi±cym Za³. nr 1 do niniejszej umowy tj.: 1) stawka lub stawki za roboczogodzinê /netto/, 2) wska¼nik narzutu kosztów po¶rednich w % liczony od /R+S/, 3) wska¼nik narzutu zysku w % liczony od /R+S+Kp/, 4) wska¼nik narzutu kosztów zakupu Materia³ów w % liczony od warto¶ci Materia³ów /M/ 13. W przypadku robót zamiennych powoduj±cych zmniejszenie warto¶ci robót danego elementu robót, a nieodpowiadaj±cych opisowi pozycji w szczegó³owym kosztorysie ofertowym, wynagrodzenie, o którym mowa w §9 ust.1 zostanie pomniejszone o warto¶æ ró¿nicy miêdzy kosztem elementu pierwotnego, a kosztem wykonania elementu zamiennego wg nastêpuj±cych zasad Wykonawca powinien przed³o¿yæ do akceptacji Zamawiaj±cego kalkulacjê ceny jednostkowej tych robót z uwzglêdnieniem cen czynników produkcji nie wy¿szych od ¶rednich cen Materia³ów, Sprzêtu i transportu publikowanych w wydawnictwie (SEKOCENBUD, Orgbud, Intercenbud, itp.) dla województwa, w którym roboty s± wykonywane, aktualnych w miesi±cu poprzedzaj±cym miesi±c, w którym kalkulacja jest sporz±dzana jako ¶rednie) za okres ich wbudowania oraz nak³adów rzeczowych okre¶lonych w Katalogach Nak³adów Rzeczowych (KNR), a w przypadku robót, dla których nie okre¶lono nak³adów rzeczowych w KNR, wg innych ogólnie stosowanych katalogów lub nak³adów w³asnych zaakceptowanych przez Zamawiaj±cego. Je¿eli cena jednostkowa przed³o¿ona przez Wykonawcê do akceptacji Zamawiaj±cemu bêdzie skalkulowana niezgodnie z postanowieniami niniejszego ustêpu Zamawiaj±cy wprowadzi korektê. 14. Oprócz przypadków okre¶lonych w ust.1 -3 Wykonawca jest uprawniony do ¿±dania zmiany Umowy w zakresie Materia³ów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu Umowy w nastêpuj±cych sytuacjach: 1) konieczno¶ci zrealizowania jakiejkolwiek czê¶ci robót, objêtej przedmiotem Umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwi±zañ technicznych lub technologicznych, ni¿ wskazane w w przedmiarach, opinii technicznej oceny stanu technicznego pod³ogi w hali sportowo-widowiskowej, STWiORB a wynikaj±cych ze stwierdzonych Wad tych dokumentów lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub nienale¿ytym wykonaniem przedmiotu Umowy, 2) konieczno¶ci zrealizowania przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa, 3) wyst±pienia niebezpieczeñstwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbêdnym do unikniêcia lub usuniêcia tych kolizji, 4) wyst±pienia Si³y wy¿szej uniemo¿liwiaj±cej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):

¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2017-10-13, godzina: 10:30,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> Polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
1. Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie musz± ustanowiæ pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Dokument potwierdzaj±cy ustanowienie pe³nomocnika powinien zawieraæ wskazanie postêpowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowionego pe³nomocnika oraz zakres jego umocowania. Podpisany przez wszystkich wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o zamówienie publiczne. Podpisy musz± zostaæ z³o¿one przez osoby uprawnione do sk³adania o¶wiadczeñ woli wymienione we w³a¶ciwym rejestrze. Dokument pe³nomocnika nale¿y przedstawiæ w formie orygina³u lub kopii po¶wiadczonej notarialnie. Wszelka korespondencja bêdzie prowadzona wy³±cznie z podmiotem wystêpuj±cym jako pe³nomocnik. 2. W postêpowaniu komunikacja (wszelkie zawiadomienia, o¶wiadczenia, wnioski oraz informacje) miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê zgodnie z wyborem Zamawiaj±cego za po¶rednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz.U.2017.1481 t.j.) za po¶rednictwem pos³añca, faksu lub przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o ¶wiadczeniu us³ug drog± elektroniczn± (Dz.U.2017.1219 t.j.), za wyj±tkiem oferty, umowy oraz o¶wiadczeñ i dokumentów wymienionych w §VII niniejszej SIWZ (równie¿ w przypadku ich z³o¿enia w wyniku wezwania o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP) dla których Prawodawca przewidzia³ wy³±cznie formê pisemn±. 3. Zawiadomienia, o¶wiadczenia, wnioski oraz informacje przekazywane przez Wykonawcê pisemnie winny byæ sk³adane na adres: Gmina Miejska I³awa, ul. Niepodleg³o¶ci 13, 14-200 I³awa, stanowisko ds. zamówieñ publicznych. W przypadku przesy³ania wiadomo¶ci poczt± elektroniczn± w temacie wiadomo¶ci nale¿ podaæ nr postêpowania i nazwê. 4. Zawiadomienia, o¶wiadczenia, wnioski oraz informacje przekazywane przez Wykonawcê drog± elektroniczn± winny byæ kierowane na adres: przetargi@umilawa.pl, a faksem na nr 89 649-26-31. 5. Wykonawca mo¿e zwróciæ siê do Zamawiaj±cego o wyja¶nienie specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiaj±cy jest zobowi±zany niezw³ocznie udzieliæ wyja¶nieñ, nie pó¼niej ni¿ 2 dni przed up³ywem terminu sk³adania ofert (zgodnie, z art. 38 ust.1 pkt 3) ustawy Pzp), pod warunkiem, ¿e wniosek o wyja¶nienie tre¶ci specyfikacji wp³yn±³ do zamawiaj±cego nie pó¼niej ni¿ do koñca dnia, w którym up³ywa po³owa wyznaczonego terminu sk³adania ofert tj. 06.10.2017r. Je¿eli wniosek o wyja¶nienie wp³ynie do Zamawiaj±cego po up³ywie tego terminu lub dotyczy udzielonych wyja¶nieñ Zamawiaj±cy mo¿e udzieliæ wyja¶nieñ lub pozostawiæ wniosek bez rozpatrywania. Zamawiaj±cy informuje, ¿e nie bêdzie udziela³ ¿adnych ustnych i telefonicznych informacji, wyja¶nieñ, czy odpowiedzi na kierowane do Zamawiaj±cego zapytania w celu zachowania zasady pisemno¶ci postêpowania i równego traktowania wykonawców. 6. Je¿eli Zamawiaj±cy przed³u¿y termin sk³adania ofert, pozostaje on bez wp³ywy na bieg terminu sk³adania wniosków, zapytañ do SIWZ (art. 38 ust. 1b ustawy Pzp). 7. Zamawiaj±cy prze¶le tre¶æ pytania i wyja¶nieñ wszystkim Wykonawcom, którym dorêczono specyfikacjê istotnych warunków zamówienia bez podawania ¼ród³a pytania oraz umie¶ci tre¶æ odpowiedzi na stornie Zamawiaj±cego www.bip.umilawa.pl. 8. W przypadku rozbie¿no¶ci pomiêdzy tre¶ci± niniejszej SIWZ a tre¶ci± udzielonych odpowiedzi, jako obowi±zuj±c± nale¿y przyj±æ tre¶æ pisma zawieraj±cego pó¼niejsze o¶wiadczenie Zamawiaj±cego.

ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH







Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.