eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi I³owa › "Instalacja nawodnienia boisk sportowych stadionu miejskiego" w ramach "Przebudowy boisk sportowych stadionu miejskiego w I³owej

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2017-07-28



Og³oszenie nr 560405-N-2017 z dnia 2017-07-28 r.

Gmina I³owa: "Instalacja nawodnienia boisk sportowych stadionu miejskiego" w ramach "Przebudowy boisk sportowych stadionu miejskiego w I³owej
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych

Nie


Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy

Nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych

Nie


Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina I³owa, krajowy numer identyfikacyjny 97077085300000, ul. ul. ¯eromskiego  27 , 68120   I³owa, woj. lubuskie, pañstwo Polska, tel. 68 368 14 00, , e-mail w.kaczmarski@ilowa.pl, , faks 68 368 14 01.
Adres strony internetowej (URL): www.ilowa.info.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):

Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)

Nie


Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
www.ilowa.info.pl


Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Wymagane jest przes³anie ofert w formie pisemnej za po¶rednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012r. Prawo pocztowe, osobi¶cie lub za po¶rednictwem pos³añca
Adres:
Urz±d Miejski w I³owej ul. ¯eromskiego 27, 68-120 I³owa, pok. nr 14, I piêtro, sekretariat


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: "Instalacja nawodnienia boisk sportowych stadionu miejskiego" w ramach "Przebudowy boisk sportowych stadionu miejskiego w I³owej
Numer referencyjny: GK-I.271.10.2017
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:

Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do udzielenia ³±cznie nastêpuj±cych czê¶ci lub grup czê¶ci:

Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 2. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych zadania inwestycyjnego pod nazw±: "Instalacja nawodnienia boisk sportowych stadionu miejskiego" przy ul. Piaskowej dz. nr 651 w I³owej. W zakres inwestycji wchodzi wykonanie podziemnej instalacji zraszaczy do nawadniania p³yt boiska. Woda do zraszaczy dostarczana bêdzie systemem podziemnych ruroci±gów polietylenowych PE O 63 z uk³adem pier¶cieniowym ze studni g³êbinowej i niecki basenu. Przewiduje siê wykorzystanie istniej±cej niecki basenu jako po¶redniego ¼ród³a zaopatrzenia w wodê umo¿liwiaj±cego jednocze¶nie nie przekroczenie ilo¶ci pobieranej wody z ujêcia wynosz±cej 5m3/dobê. Wokó³ boiska wykonaæ nale¿y zraszacze sektorowe o promieniu pracy 24m oraz zraszacze pe³noobrotowe o promieniu pracy 27m. Zraszacze z wbudowanymi elektrozaworami, odporne na mechaniczne uszkodzenia. Do sterowania uk³adem nale¿y zastosowaæ sterownik który w odpowiedniej kolejno¶ci uruchamia elektrozawory zraszaczy. Zraszacze po³±czyæ ze sterownikiem przewodem elektrycznym YKsY 14x1,5mm2. Przewody elektryczne zainstalowaæ w wykopach obok rur. Szczegó³y rozwi±zañ zawarte zosta³y w dokumentacji technicznej oraz przedmiarze opracowanym przez in¿. Tomasza Dziok, upr. bud. nr LBS/0082/POOS/10 oraz mgr in¿. Zbigniewa Gajdê bêd±ce za³±cznikami do SIWZ i stanowi± podstawê do sporz±dzenia oferty. Zakres objêty zamówieniem zawarty jest w ww. dokumentacji technicznej, który stanowi podstawê do sporz±dzenia oferty. 3. W przypadku gdy w SIWZ oraz w dokumentacji technicznej zosta³ wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, partner, pochodzenie materia³ów lub wskazanie norm, aprobat, specyfikacji technicznej lub systemów odniesieñ, o których mowa w art. 30 ust. 1 - 3 ustawy pzp., Zamawiaj±cy dopuszcza oferowanie materia³ów lub rozwi±zañ "równowa¿nych" pod wzglêdem parametrów technicznych, u¿ytkowych oraz eksploatacyjnych pod warunkiem, ¿e zagwarantuj± one realizacjê robót w zgodzie z opracowan± dokumentacj± oraz zapewni± uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od za³o¿onych w SIWZ i dokumentacji technicznej. 4. W przypadku gdy w SIWZ oraz w dokumentacji technicznej przedmiot zamówienia zosta³ opisany za pomoc± norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy pzp. Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne opisywanym. 5. Ilekroæ w SIWZ oraz w dokumentacji technicznej mowa jest o polskich normach, nale¿y przez to rozumieæ polskie normy przenosz±ce normy europejskie lub normy innych pañstw cz³onkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego, a w ich braku inne stosowne normy w kolejno¶ci zgodnej z art. 30 ust. 2 i 3 ustawy pzp. 8. Mo¿liwe jest zastosowanie innych równowa¿nych wyrobów budowlanych i technologii, których zastosowanie zagwarantuje spe³nienie warunków podstawowych, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 1 Prawo budowlane, warunków ustawy o wyrobach budowlanych oraz pozwoli na zachowanie standardu i poziomu jako¶ci równowa¿nego, nie gorszego od okre¶lonego w dokumentacji przetargowej. Wykonawca zobowi±zany jest przed zamówieniem materia³ów przedstawiæ stosowne dokumenty i uzyskaæ akceptacjê zamawiaj±cego na ich wbudowanie. 9. Zakres robót oraz odpowiedzialno¶æ Wykonawcy w zakresie objêtym cen± ofertow± obejmuje tak¿e: 1) organizacjê, zabezpieczenie, ubezpieczenie i zagospodarowanie terenu budowy, 2) zorganizowanie i przeprowadzenie niezbêdnych prób, badañ i odbiorów, 3) utrzymanie porz±dku w trakcie realizacji robót oraz systematyczne porz±dkowanie miejsca wykonywania robót oraz terenów i dróg, które bêd± wymaga³y uporz±dkowania wskutek wykonywania robót zwi±zanych z przedmiotem zamówienia, 4) demonta¿ obiektów tymczasowych, 5) uczestniczenie w wyznaczonych przez Zamawiaj±cego spotkaniach i naradach w celu omówienia spraw zwi±zanych z realizacj± zadania, 6) doprowadzenie placu budowy do nale¿ytego stanu i porz±dku po zakoñczeniu robót. 10. Roboty nale¿y prowadziæ zgodnie z przepisami Prawa budowlanego i przepisami BHP. Wykonawca jest zobowi±zany do ponoszenia kosztów gospodarowania odpadami zgodnie z art. 22 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2016 r., poz. 1987 ze zm.). 11. Wymagany okres Gwarancji. Wymaga siê, aby na wykonany przedmiot zamówienia wykonawca udzieli³ gwarancji jako¶ci (w tym równie¿ na zastosowane wyroby budowlane) na okres od 24 do 60 miesiêcy od dnia sporz±dzenia protoko³u odbioru koñcowego wykonanego przedmiotu umowy. Roszczenia z tytu³u gwarancji jako¶ci nie wy³±czaj± odpowiedzialno¶ci Wykonawcy z tytu³u rêkojmi za wady przedmiotu umowy. Wykonawca udziela Zamawiaj±cemu na ca³y przedmiot umowy rêkojmi za wady na okres równy okresowi gwarancji jako¶ci. 12. Zamawiaj±cy wymaga aby Wykonawca dokona³ wizji lokalnej terenu, na którym ma byæ zlokalizowany przedmiot zamówienia. 13. Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê na postawie umowy o pracê w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1666.), osób wykonuj±cych w zakresie realizacji zamówienia roboty ziemne, roboty w bran¿y sanitarnej, roboty bran¿y elektrycznej, roboty bran¿y ogólnobudowlanej . 14. Obowi±zek okre¶lony w pkt 13 dotyczy tak¿e podwykonawców. Wykonawca jest zobowi±zany zawrzeæ w ka¿dej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy. 15. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiaj±cy uprawniony jest do wykonywania czynno¶ci kontrolnych wobec Wykonawcy odno¶nie spe³niania przez Wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w ust. 1 czynno¶ci. Zamawiaj±cy uprawniony jest w szczególno¶ci do: 1) ¿±dania o¶wiadczeñ i dokumentów w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) ¿±dania wyja¶nieñ w przypadku w±tpliwo¶ci w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania ¶wiadczenia. 16. W trakcie realizacji zamówienia na ka¿de wezwanie Zamawiaj±cego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przed³o¿y wed³ug wyboru Zamawiaj±cego wskazane poni¿ej dowody w celu potwierdzenia spe³nienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez Wykonawcê lub podwykonawcê osób wykonuj±cych wskazane w ust. 1 czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia: 1) o¶wiadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci, których dotyczy wezwanie Zamawiaj±cego. O¶wiadczenie to powinno zawieraæ w szczególno¶ci: dok³adne okre¶lenie podmiotu sk³adaj±cego o¶wiadczenie, datê z³o¿enia o¶wiadczenia, wskazanie, ¿e objête wezwaniem czynno¶ci wykonuj± osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracê wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracê i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do z³o¿enia o¶wiadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; 2) po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez wykonawcê lub podwykonawcê kopiê umowy/umów o pracê osób wykonuj±cych w trakcie realizacji zamówienia czynno¶ci, których dotyczy ww. o¶wiadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem reguluj±cym zakres obowi±zków, je¿eli zosta³ sporz±dzony). Kopia umowy/umów powinna zostaæ zanonimizowana w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególno¶ci bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracê i wymiar etatu powinny byæ mo¿liwe do zidentyfikowania; 3) za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u ZUS, potwierdzaj±ce op³acanie przez wykonawcê lub podwykonawcê sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne z tytu³u zatrudnienia na podstawie umów o pracê za ostatni okres rozliczeniowy; 4) po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez wykonawcê lub podwykonawcê kopiê dowodu potwierdzaj±cego zg³oszenie pracownika przez pracodawcê do ubezpieczeñ, zanonimizowan± w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych(tekst jednolity DZ.U. z 2016 r., poz.922). 17. Za niedope³nienie wymogu zatrudnienia pracowników wykonuj±cych przedmiot zamówienia na podstawie umowy o pracê w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, Wykonawca zap³aci Zamawiaj±cemu kary umowne w wysoko¶ci 100-z³ brutto za ka¿d± osobê za ka¿dy dzieñ wykonywania pracy bez dope³nionego obowi±zku o którym mowa w ust. 9. 18. Obowi±zki Wykonawcy: 1) Wykonanie robót budowlanych zgodnie z zatwierdzon± dokumentacja projektow± stanowi± za³±cznik nr 8 do SIWZ, wytycznymi okre¶lonymi w SIWZ, obowi±zuj±cymi normami, sztuk± budowlan±, przepisami BHP, ppo¿. oraz poleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego; 2) U¿ycie materia³ów gwarantuj±cych odpowiedni± jako¶æ, dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, o parametrach technicznych i jako¶ciowych nie gorszych ni¿ okre¶lone w dokumentacji projektowej i STWiORB; 3) Uzyskanie pisemnej zgody Zamawiaj±cego w przypadku, gdy dokumentacja projektowa i STWiORB nie podaj± w sposób szczegó³owy technologii wykonywania robót lub wykonania okre¶lonego elementu maj±cego wp³yw na wykonanie przedmiotu niniejszej umowy, b±d¼ te¿ nie precyzuj± dostatecznie rodzaju i standardu materia³ów lub urz±dzeñ, Wykonawca zobowi±zany jest do ka¿dorazowego wcze¶niejszego uzgodnienia tych elementów z autorem dokumentacji technicznej i Zamawiaj±cym. Zamawiaj±cy dopuszcza zastosowanie innych materia³ów ni¿ podane w dokumentacji technicznej pod warunkiem zapewnienia materia³ów równowa¿nych, nie gorszych ni¿ okre¶lone w tych dokumentach. W takiej sytuacji przed wbudowaniem tych materia³ów, na Wykonawcy ci±¿y obowi±zek przed³o¿enia Zamawiaj±cemu stosownych dokumentów, stwierdzaj±cych, ¿e proponowane materia³y zamienne nie s± gorsze od projektowych oraz uzyskania zgody Zamawiaj±cego na ich wprowadzenie; 4) Stosowanie materia³ów odpowiadaj±cych wymaganiom Polskiej Normy; 5) Wyroby budowlane u¿yte do wykonania robót musz± odpowiadaæ wymaganiom okre¶lonym w obowi±zuj±cych przepisach; 6) Wszystkie materia³y budowlane musz± posiadaæ aktualne certyfikaty, ¶wiadectwa jako¶ci, atesty itp., które nale¿y do³±czyæ do dokumentacji odbiorowej, wykonanej w 2 egzemplarzach. Ka¿dy z dokumentów musi byæ potwierdzony "za zgodno¶æ z orygina³em" i opatrzony czytelnym podpisem osoby odpowiedzialnej; 7) Wykonawca wykona i przygotuje oraz z³o¿y w formie trwale spiêtej wszelkie dokumenty dotycz±ce wykonanego przedmiotu zamówienia, a zw³aszcza: a) instrukcje (w jêzyku polskim) u¿ytkowania zamontowanych urz±dzeñ, b) dokumenty gwarancyjne wraz z warunkami gwarancji wszystkich zamontowanych urz±dzeñ, c) protoko³y z badania materia³ów i urz±dzeñ, d) dokumenty potwierdzaj±ce jako¶æ materia³ów i urz±dzeñ u¿ytych do wykonania przedmiotu zamówienia, e) inne dokumenty zgromadzone w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia, a odnosz±ce siê do jego realizacji, zw³aszcza rysunki z naniesionymi zmianami, które zaistnia³y w trakcie realizacji zadania zaakceptowane przez projektanta, f) ostateczne pozwolenia na u¿ytkowanie/zg³oszenie zakoñczenia robót budowlanych, 8) Protokolarne przejêcie placu budowy, jego zagospodarowanie oraz w³a¶ciwe oznaczenie i zabezpieczenie terenu budowy i miejsc prowadzenia robót, zapewnienie nale¿ytego ³adu i porz±dku; 9) Urz±dzenie i oznakowanie placu budowy oraz utrzymywanie oznakowania w nale¿ytym stanie przez ca³y okres trwania budowy; 10) Zabezpieczenie budowy przed kradzie¿± i innymi negatywnymi zdarzeniami i ponoszenie skutków finansowych z tego tytu³u; 11) Prowadzenie robót zgodnie z wymogami BHP oraz p. po¿., a tak¿e przepisami dotycz±cymi ochrony ¶rodowiska naturalnego i bezpieczeñstwa ruchu drogowego; 12) W cenie oferty Wykonawca zapewnienia obs³ugê geodezyjn±, w tym wykonania powykonawczych pomiarów inwentaryzacyjnych, je¶li bêd± niezbêdne dla prawid³owego zakoñczenia robót budowlanych i uzyskania pozwolenia na u¿ytkowanie; 13) U¿ywanie do wykonywania prac wy³±cznie wydajnych oraz sprawnych maszyn, urz±dzeñ i sprzêtu. Odpowiedzialno¶æ za ich stan techniczny oraz zgodno¶æ z przepisami BHP spoczywa na Wykonawcy; 14) Wykonawca zapewnia, ¿e wszystkie osoby wyznaczone przez niego do realizacji niniejszej umowy posiadaj± odpowiednie kwalifikacje oraz przeszkolenia i uprawnienia wymagane przepisami prawa, w szczególno¶ci przepisami BHP; 15) Op³aty i kary za przekroczenie w trakcie realizacji robót norm okre¶lonych w odpowiednich przepisach dotycz±cych ochrony ¶rodowiska i bezpieczeñstwa ruchu poniesie wy³±cznie Wykonawca; 16) Wykonawca zobowi±zany jest do ponoszenia op³at za czasowe zajêcia dzia³ek i pokrycia wszystkich kosztów, które wynikaj± z czasowego ich zajêcia wraz z protokólarnym przekazaniem i odbiorem tych dzia³ek oraz doprowadzenia ich do stanu pierwotnego; 17) W cenie oferty Wykonawcy pozostaje utylizacja materia³ów z ewentualnego demonta¿u elementów istniej±cych; 18) Wykonawca zobowi±zany jest do ponoszenia odpowiedzialno¶ci za szkody powsta³e na terenie budowy pozostaj±ce w zwi±zku przyczynowym z robotami prowadzonymi przez Wykonawcê; 19) Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ za szkody i nastêpstwa nieszczê¶liwych wypadków dotycz±cych jego pracowników i osób trzecich przebywaj±cych w rejonie prowadzonych robót, je¿eli te by³y zwi±zane z realizacj± przedmiotu niniejszej umowy; 20) Zabezpieczenia lub wznowienia osnowy geodezyjnej nara¿onej na zniszczenie lub uszkodzenie; 21) Zabezpieczenie instalacji i urz±dzeñ na terenie budowy i w jej bezpo¶rednim otoczeniu - je¶li wynika to z dokumentacji - przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót stanowi±cych przedmiot niniejszej umowy; 22) W przypadku natrafienia przez Wykonawcê na urz±dzenia podziemne Wykonawca natychmiast wstrzyma prowadzenie dalszych prac powiadamiaj±c o tym fakcie Zamawiaj±cego; 23) Wykonawca zobowi±zany jest do naprawienia urz±dzeñ infrastruktury technicznej uszkodzonych w trakcie prowadzenia prac, z tym, ¿e koszt ich napraw ponosi wy³±cznie Wykonawca; 24) Odtworzenie uszkodzonych lub zniszczonych elementów wyposa¿enia lub czê¶ci obiektów objêtych robotami budowlanymi; 25) Naprawa urz±dzeñ infrastruktury technicznej uszkodzonych w trakcie prowadzenia prac jak równie¿ odtworzenie uszkodzonych lub zniszczonych elementów wyposa¿enia lub czê¶ci obiektów i terenów objêtych robotami budowlanymi jak równie¿ terenów przyleg³ych, z których korzysta³ Wykonawca w trakcie realizacji umowy, z tym ¿e koszt ich napraw ponosi wy³±cznie Wykonawca; 26) Wykonania prac niezbêdnych ze wzglêdu na bezpieczeñstwo lub konieczno¶æ zapobie¿enia awarii; 27) Bezzw³oczne pisemne powiadamianie Zamawiaj±cego o wszelkich zdarzeniach i okoliczno¶ciach stanowi±cych przeszkodê w realizacji przedmiotu umowy; 28) Usuniêcie wszelkich wad i usterek stwierdzonych przez Nadzór Inwestorski w trakcie trwania robót w uzgodnionym przez Zamawiaj±cego terminie, nie d³u¿szym jednak ni¿ termin technicznie uzasadniony, niezbêdny do ich usuniêcia; 29) Likwidacja placu budowy i uporz±dkowanie terenu po zakoñczeniu robót budowlanych; 30) W przypadku prac ulegaj±cych zakryciu, kierownik budowy zobowi±zany jest do z³o¿enia wniosku do inspektora nadzoru inwestorskiego o odbiór wykonanej pracy z wpisem do dziennika budowy; 31) Uczestniczenie w radach budowy. 32) Wykonawca zobowi±zany jest zapewniæ wykonanie i kierowanie robotami budowlanymi objêtymi umow±, przez osoby posiadaj±ce stosowne kwalifikacje zawodowe. 33) Kierownik budowy/robót, zobowi±zany jest do prowadzenia dziennika budowy na potrzeby dokumentowania robót budowlanych w taki sposób, aby dokonywane wpisy by³y czytelne (pismo staranne), 34) Kierownik budowy/robót dzia³aæ bêdzie w granicach umocowania okre¶lonego w ustawie Prawo budowlane w zakresie wymaganym przepisami wynikaj±cymi z tej ustawy. 19. Zamawiaj±cy nie zastrzega obowi±zku osobistego wykonania przez Wykonawcê kluczowych czê¶ci zamówienia. 21. W przypadku gdy w SIWZ oraz w dokumentacji technicznej zosta³ wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, partner, pochodzenie materia³ów lub wskazanie norm, aprobat, specyfikacji technicznej lub systemów odniesieñ, o których mowa w art. 30 ust. 1 - 3 ustawy pzp., Zamawiaj±cy dopuszcza oferowanie materia³ów lub rozwi±zañ "równowa¿nych" pod wzglêdem parametrów technicznych, u¿ytkowych oraz eksploatacyjnych pod warunkiem, ¿e zagwarantuj± one realizacjê robót w zgodzie z opracowan± dokumentacj± oraz zapewni± uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od za³o¿onych w niniejszej SIWZ. 22. W przypadku gdy w SIWZ oraz w dokumentacji technicznej przedmiot zamówienia zosta³ opisany za pomoc± norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy pzp. Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne opisywanym. 23. Ilekroæ w SIWZ oraz w dokumentacji technicznej mowa jest o polskich normach, nale¿y przez to rozumieæ polskie normy przenosz±ce normy europejskie lub normy innych pañstw cz³onkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego, a w ich braku inne stosowne normy w kolejno¶ci zgodnej z art. 30 ust. 2 i 3 ustawy pzp. 24. Mo¿liwe jest zastosowanie innych równowa¿nych wyrobów budowlanych i technologii, których zastosowanie zagwarantuje spe³nienie warunków podstawowych, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 1 Prawo budowlane, warunków ustawy o wyrobach budowlanych oraz pozwoli na zachowanie standardu i poziomu jako¶ci równowa¿nego, nie gorszego od okre¶lonego w dokumentacji przetargowej. Wykonawca zobowi±zany jest przed zamówieniem materia³ów przedstawiæ stosowne dokumenty i uzyskaæ akceptacjê zamawiaj±cego na ich wbudowanie. 25. Wykonawca zobowi±zany jest dokonaæ wizji lokalnej terenu, na którym ma byæ zlokalizowany przedmiot zamówienia.

II.5) G³ówny kod CPV: 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodoci±gów i ruroci±gów do odprowadzania ¶cieków
Dodatkowe kody CPV:


II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach:    lub dniach:
lub
data rozpoczêcia:   lub zakoñczenia:
Okres w miesi±cachOkres w dniachData rozpoczêciaData zakoñczenia
2017-10-17

II.9) Informacje dodatkowe: Zamawiaj±cy nie przewiduje: a) sk³adania ofert czê¶ciowych, b) zawarcia umowy ramowej; c) sk³adania ofert wariantowych, d) zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp; e) prawa opcji, f) rozliczenia w walutach obcych; g) przeprowadzenia aukcji elektronicznej; h) zwrotu kosztów udzia³u w postêpowaniu; i) dynamicznego systemu zakupów; j) udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy nie precyzuje w tym zakresie ¿adnych wymagañ, których spe³nianie Wykonawca zobowi±zany jest wykazaæ w sposób szczególny
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy nie precyzuje w tym zakresie ¿adnych wymagañ, których spe³nianie Wykonawca zobowi±zany jest wykazaæ w sposób szczególny
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: W zakresie zdolno¶ci technicznej warunek zostanie spe³niony, o ile Wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczy³ co najmniej: a) w ci±gu ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¶li czas prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy, to w tym okresie wykonali co najmniej 2 roboty budowlane, polegaj±ce na budowie, rozbudowie sieci wodoci±gowej o warto¶ci robót nie mniejszej ni¿ 200 000,00 z³ brutto (s³ownie: dwie¶cie tysiêcy z³otych) ka¿da. W przypadku warto¶ci wskazanych przez Wykonawcê w walucie innej ni¿ PLN, Zamawiaj±cy przyjmie przelicznik wg ¶redniego kursu NBP z dnia wszczêcia niniejszego postêpowania. Dowodami, o których mowa powy¿ej s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu. Je¿eli wykaz, o¶wiadczenia lub inne z³o¿one przez Wykonawcê dokumenty budz± w±tpliwo¶ci zamawiaj±cego, mo¿e on zwróciæ siê bezpo¶rednio do w³a¶ciwego podmiotu na rzecz, którego roboty budowlane by³y wykonane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. W zakresie zdolno¶ci zawodowej warunek zostanie spe³niony, o ile Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ co najmniej nastêpuj±cymi osobami: a) kierownik budowy - osob± posiadaj±c± uprawnienia budowlane bez ograniczeñ w specjalno¶ci sanitarnej, upowa¿niaj±ce do kierowania robotami objêtymi przedmiotowym zamówieniem; posiadaj±ca min. 5-letnie do¶wiadczenie zawodowe po uzyskaniu uprawnieñ na stanowisku kierownika budowy, na co najmniej jednej zrealizowanej inwestycji, która polega³a na budowie obiektu u¿yteczno¶ci publicznej. Osoba ta powinna posiadaæ aktualny wpis do Izby samorz±du zawodowego. Zamawiaj±cy dopuszcza poszerzenie zespo³u o inne osoby w zakresie niezbêdnym do prawid³owej realizacji zamówienia. Zamawiaj±cy okre¶laj±c wymogi dla potencja³u kadrowego w zakresie posiadanych uprawnieñ budowlanych, dopuszcza odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów oraz odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (Dz.U. z 2017r. poz. 1332) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2016 r. Nr 63 poz. 65).
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI

O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW , SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

W celu potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu z postêpowania Wykonawca zobowi±zany jest przed³o¿yæ nw. dokumenty: 1) odpisu z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy Pzp, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert (orygina³ lub kopia po¶wiadczona za zgodno¶æ z orygina³em przez Wykonawcê); Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast ww. dokumentów sk³ada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±cy, ¿e nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci, z zachowaniem powy¿szego terminu. W przypadku gdy Wykonawca polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy Pzp w celu potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu z postêpowania, Wykonawca zobowi±zany jest przed³o¿yæ w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w pkt 1). Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w pkt 1), zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty te winny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ w terminie okre¶lonym w punkcie 1).

III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
W celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub zawodowej Zamawiaj±cy ¿±da nastêpuj±cych dokumentów: 1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty (wzór wykazu robót budowlanych stanowi za³±cznik nr 5 do SIWZ). 2) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za projektowanie i kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór wykazu osób stanowi za³±cznik nr 6 do SIWZ).
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

1) formularz ofertowy zgodny z za³±cznikiem nr 2 do SIWZ; 2) dokument wniesienia wadium; 3) pe³nomocnictwo do dzia³ania w imieniu Wykonawcy w przypadku gdy nie jest to osoba upowa¿niona do reprezentowania Wykonawcy z mocy prawa. 4) orygina³ zobowi±zania podmiotu udostêpniaj±cego swoje zasoby na potrzeby Wykonawcy sk³adaj±cego ofertê - ( je¶li dotyczy)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
1. Zamawiaj±cy, zgodnie z art. 45 ustawy Pzp, ¿±da od Wykonawcy wniesienia wadium w wysoko¶ci: 5.000,00 PLN (s³ownie: piêæ tysiêcy PLN). 2. Wadium mo¿e byæ wniesione wed³ug wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku formach wymienionych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj: a) pieni±dzu, b) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym, ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 359). 3. Wadium wnoszone w pieni±dzu winno wp³yn±æ na konto Zamawiaj±cego przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Wp³aty pieniê¿nej nale¿y dokonaæ przelewem na konto Zamawiaj±cego nr: Nr: 50 9658 0006 0000 1443 2007 0004, z dopiskiem "Wadium - "Instalacja nawodnienia boisk sportowych stadionu miejskiego" 4. Je¶li wadium zosta³o wniesione w pieni±dzu, Wykonawca za³±czy do oferty orygina³ lub kserokopiê dowodu wniesienia wadium (dokonania przelewu bankowego) po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em. 5. Je¶li wadium zosta³o wniesione w innej formie ni¿ w pieni±dzu, to do oferty nale¿y za³±czyæ kserokopiê po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em, natomiast orygina³ nale¿y za³±czyæ do oferty w odrêbnej kopercie w sposób umo¿liwiaj±cy zwrot. W przypadku niezastosowania siê do powy¿szego, zwrot orygina³u bêdzie niemo¿liwy. 6. W przypadku sk³adania przez Wykonawcê wadium w formie porêczenia lub gwarancji, dokumenty te powinny byæ sporz±dzone zgodnie z obowi±zuj±cym prawem i zawieraæ co najmniej: 1) nazwê daj±cego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta porêczenia/gwarancji (Zamawiaj±cego), porêczyciela/gwaranta oraz wskazanie ich siedzib; Beneficjentem porêczenia/gwarancji (Zamawiaj±cym) jest Gmina I³owa, ul. ¯eromskiego 27, 68-120 I³owa, 2) okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona porêczeniem/gwarancj±, 3) kwotê wadium, 4) termin wa¿no¶ci porêczenia/gwarancji - nie krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert±, 5) zobowi±zanie porêczyciela/gwaranta do zap³acenia kwoty wadium bezwarunkowo na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego w sytuacji, je¿eli Wykonawca: 5.1) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, o¶wiadczenia, o którym mowa art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pe³nomocnictw lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez Wykonawcê jako najkorzystniejszej, 5.2) którego oferta zosta³a wybrana: a) odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie: b) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy; 6) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy. 7. W przypadku sk³adania przez Wykonawcê wadium w formie porêczenia lub gwarancji, Zamawiaj±cy nie uzna dokumentów, które nie spe³niaj± wymagañ, o których mowa w ust. 6. 8. Wniesione wadium musi zabezpieczaæ ofertê Wykonawcy przez ca³y okres zwi±zania ofert±. 9. Zamawiaj±cy odrzuci ofertê Wykonawcy, który nie wniós³ wadium lub wadium zosta³o wniesione w sposób nieprawid³owy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp. 10. Zamawiaj±cy zatrzyma wadium, lub dokona jego zwrotu na zasadach okre¶lonych w art. 46 ustawy Pzp.


IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:


Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej

Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa bêdzie zawarta:

Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem)
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:

Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:

Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Cena60,00
Okres gwarancji40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:

Wstêpny harmonogram postêpowania:

Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:

Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:

Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:

Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
2. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmian istotnych postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wyst±pienia co najmniej jednej z okoliczno¶ci wymienionych poni¿ej, z uwzglêdnieniem podanych warunków ich wprowadzenia: 1) Zmiana terminu realizacji zamówienia spowodowana w przypadku: a) warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych prowadzenie robót budowlanych zgodnie z dokumentacj± projektow± i STWiORB, w szczególno¶ci gwa³towne opady deszczu (oberwanie chmury), gradobicie, burze z wy³adowaniami atmosferycznymi i inne klêski ¿ywio³owe np. powodzie, obfite opady ¶niegu; b) prowadzenia wykopalisk archeologicznych w zwi±zku, ze znaleziskami w trakcie prowadzenia robót; c) odkrycia na terenie budowy broni, bomb, niewybuchów lub innych materia³ów wybuchowych oraz przedmiotów o znaczeniu archeologicznym i historycznym, d) je¿eli zmianie ulegn± terminy realizacji zadania uwzglêdnione w dokumentacji aplikacyjnej i w umowie o dofinansowanie (w tym wyd³u¿enie terminu realizacji zadania) - termin zakoñczenia mo¿e zostaæ zmieniony o czas wynikaj±cy z uzyskanej przez Zamawiaj±cego zgody na zmianê terminu, e) je¿eli Wykonawca z³o¿y wniosek o zmianê terminu wykonania umowy, a zmiana jest korzystna dla Zamawiaj±cego - termin realizacji mo¿e zostaæ zmieniony w sposób uzgodniony pomiêdzy stronami, f) je¿eli wyst±pi± znacz±co odmienne od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategoria gruntu, kurzawka itp.), warunki terenowe w szczególno¶ci podziemne urz±dzenia lub niezinwentaryzowane obiekty budowlane itp., uniemo¿liwiaj±ce terminowe wykonanie przedmiotu umowy - termin realizacji mo¿e zostaæ przesuniêty o czas niezbêdny do wykonania prac wynikaj±cych z nowych warunków, g) wykrycia instalacji, urz±dzeñ lub budowli podziemnych nie ujêtych w dokumentacji projektowej i nie zinwentaryzowanych przez w³a¶cicieli i gestorów instalacji i urz±dzeñ, a wymagaj±cych przebudowy w zwi±zku z wykonaniem przedmiotu umowy, h) zmian± przepisów prawa, maj±cych wp³yw na termin wykonania robót lub sposób prowadzenia robót, Termin zostanie wyd³u¿ony tylko o czas trwania przeszkody. Zmiana terminu realizacji nie bêdzie powodowa³a zwiêkszenia wynagrodzenia Wykonawcy, 2) Zmiany osobowe: a) zmiany osób realizuj±cych zamówienie, pod warunkiem, ¿e osoby te bêd± spe³nia³y wymagania okre¶lone w SIWZ; b) zmiany osób reprezentuj±cych w przypadku zmian organizacyjnych; c) zmiana Podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy; zmiana jest mo¿liwa tylko w przypadku, gdy nowy podwykonawca posiada to¿sam± wiedzê i do¶wiadczenie zawodowe, potencja³ techniczny oraz osoby zdolne do wykonania Zamówienia a tak¿e jest w sytuacji ekonomiczniej i finansowej, nie gorszej ni¿ dotychczasowy podwykonawca, d) Zmiana kierownika budowy na wniosek Zamawiaj±cego, je¿eli uzna, ¿e nie wykonuje on nale¿ycie swoich obowi±zków. Wykonawca zobowi±zany jest wówczas dokonaæ zmiany kierownika budowy (przy zachowaniu wymagañ okre¶lonych w SIWZ) w terminie nie d³u¿szym ni¿ 14 dni od daty z³o¿enia wniosku przez Zamawiaj±cego. 3) Inne zmiany: a) w ka¿dym przypadku gdy zmiana jest korzystna dla Zamawiaj±cego; b) Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w harmonogramie rzeczowo-finansowym. 3. Wszystkie powy¿sze postanowienia stanowi± listê zmian, na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê. Nie stanowi± jednocze¶nie zobowi±zania do wyra¿enia takiej zgody i nie rodz± ¿adnego roszczenia w stosunku do Zamawiaj±cego. 4. O wyst±pieniu okoliczno¶ci mog±cych wp³yn±æ na zmianê terminów Wykonawca winien jest pisemnie poinformowaæ Zamawiaj±cego. 5. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmian postanowieñ umowy innych, ni¿ okre¶lone w ust. 2 pkt 1-3 niniejszego Rozdzia³u w sytuacjach maj±cych charakter zmian nieistotnych. 6. Ustala siê, i¿ nie stanowi istotnej zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Pzp, w szczególno¶ci: a) zmiana danych teleadresowych zawartych w ofercie i umowie; b) zmiana formy zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy. 7. Zaistnia³e okoliczno¶ci, o których mowa w ust. 6 nie wymaga sporz±dzenia pisemnego aneksu, a jedynie niezw³ocznego pisemnego zawiadomienia drugiej strony.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):

¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2017-08-17, godzina: 12:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):

Wskazaæ powody:

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
>
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
1. Prowadzenie robót 1) Je¿eli podczas wykonywania umowy: a) faktyczny postêp robót bêdzie w ocenie Zamawiaj±cego zagra¿a³ terminowi zakoñczenia robót lub okre¶lonemu terminowi zakoñczenia fazy danego etapu robót, b) Wykonawca nie dotrzyma terminu okre¶lonego w harmonogramie rzeczowo-finansowym, c) zajd± inne odstêpstwa od harmonogramu rzeczowo-finansowego Wykonawca na ¿±danie Zamawiaj±cego niezw³ocznie, nie pó¼niej jednak ni¿ w terminie 7 dni, przedstawi Zamawiaj±cemu do zatwierdzenia projekt Planu naprawczego. 2) Plan naprawczy powinien przewidywaæ reorganizacjê sposobu wykonywania robót poprzez zwiêkszenie zaanga¿owania sprzêtu, personelu, Podwykonawców lub zasobów finansowych Wykonawcy w celu wykonania niezrealizowanych dotychczas faz poszczególnych etapów robót w stosunku do harmonogramu rzeczowo-finansowego, obejmowaæ w szczególno¶ci: zaktualizowany harmonogram rzeczowo-finansowy, propozycje nowych terminów realizacji poszczególnych faz etapów robót, których termin wykonania ju¿ up³yn±³, a które nie zosta³y jeszcze zrealizowane oraz uzasadnienie, w tym wskazanie konkretnych ¶rodków i metod, których zastosowanie pozwoli na dotrzymanie zaktualizowanego harmonogramu rzeczowo-finansowego oraz zaproponowanych nowych terminów realizacji poszczególnych faz danych etapów robót oraz daty zakoñczenia. 3) Je¿eli przyczyny, z powodu których bêdzie zagro¿one dotrzymanie terminu zakoñczenia robót, bêd± nastêpstwem okoliczno¶ci za które odpowiedzialno¶æ ponosi Wykonawca, Wykonawca nie jest uprawniony do ¿±dania przed³u¿enia terminu zakoñczenia robót lub otrzymania dodatkowego wynagrodzenia. 4) Wykonawca jest zobowi±zany do przed³o¿enia Zamawiaj±cemu do akceptacji harmonogramu rzeczowo-finansowego uwzglêdniaj±cego zmiany umowy. 5) Je¿eli z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy i niezawinionych przez niego, niemo¿liwa jest kontynuacja robót, Wykonawca mo¿e wpisem do dziennika budowy zg³osiæ konieczno¶æ czasowego przerwania prowadzenia robót nie pó¼niej ni¿ do koñca dnia roboczego nastêpuj±cego po dniu wyst±pienia tego rodzaju okoliczno¶ci oraz poinformowaæ o powy¿szym pisemnie Zamawiaj±cego wraz z jego uzasadnieniem. Wpis taki musi uzyskaæ potwierdzenie inspektora nadzoru bran¿owego i koordynuj±cego prace nadzoru inwestorskiego. Brak ww. wpisów do dziennika budowy wy³±cza uprawnienie Wykonawcy do wnioskowania do Zamawiaj±cego o zmianê umowy. 7) Dniem zakoñczenia robót budowlanych jest wpis kierownika budowy do dziennika budowy informuj±cy o gotowo¶ci do odbioru, potwierdzony przez Inspektora Nadzoru stwierdzeniem, ¿e wszystkie roboty budowlane zgodnie z umow± zosta³y wykonane, o czym Wykonawca zobowi±zany jest do nastêpnego dnia roboczego powiadomiæ na pi¶mie Zamawiaj±cego, sk³adaj±c stosowne pismo w siedzibie Zamawiaj±cego. 8) Zamawiaj±cy w ci±gu 14 dni od dnia uzyskania informacji o wpisie w dzienniku budowy o gotowo¶ci do odbioru przyst±pi do czynno¶ci odbioru obiektu. W trakcie czynno¶ci odbioru z udzia³em przysz³ego u¿ytkownika Zamawiaj±cy sprawdzi jako¶æ i kompletno¶æ wykonanych robót, zainstalowanych urz±dzeñ oraz elementów technologii, wyposa¿enia. Stwierdzone braki lub usterki Wykonawca uzupe³ni i poprawi niezw³oczne w trakcie czynno¶ci odbiorowych. 9) Po zakoñczeniu czynno¶ci odbiorowych, po uzupe³nieniu przez Wykonawcê wszystkich braków, dostarczeniu kompletnej dokumentacji powykonawczej oraz wykonaniu ewentualnych zaleceñ instytucji dopuszczaj±cych obiekt do u¿ytkowania, uzyskaniu przez Wykonawcê decyzji dopuszczaj±cej obiekt do u¿ytkowania/zg³oszeniu zakoñczenia robót budowlanych i po przekazaniu obiektu U¿ytkownikowi - Zamawiaj±cy sporz±dzi protokó³ odbioru koñcowego przedmiotu umowy.

ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH







Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.