eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Muszyna › "Kompleksowe odpłatne pełnienie obowiązków nadzorującego nad robotami budowlanymi podczas realizacji zadania pn."Nowy produkt turystyczny - odcinek transeuropejskiej trasy rowerowej EuroVelo 11 - Preszow-Muszyna-Mniszek nad Popradem - etap II"



Ogłoszenie z dnia 2020-10-29

Ogłoszenie nr 560213683-N-2020 z dnia 29-10-2020 r.

Muszyna: "Kompleksowe odpłatne pełnienie obowiązków nadzorującego nad robotami budowlanymi podczas realizacji zadania pn.: "Nowy produkt turystyczny - odcinek transeuropejskiej trasy rowerowej EuroVelo 11 - Preszow-Muszyna-Mniszek nad Popradem - etap II"
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: EuroVelo 11 - Pre-szów-Muszyna-Mniszek nad Popradem, Program Współpracy Transgranicznej Interreg V-A Polska-Słowacja 2014 -2020

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 509754-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 540025518-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510043170-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto i Gmina Uzdrowiskowa Muszyna, Krajowy numer identyfikacyjny 49189306100000, ul. Rynek 31, 33-370 Muszyna, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 184 714 009, e-mail przetargi@muszyna.pl, faks 184 777 921.
Adres strony internetowej (url): www.muszyna.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

"Kompleksowe odpłatne pełnienie obowiązków nadzorującego nad robotami budowlanymi podczas realizacji zadania pn.: "Nowy produkt turystyczny - odcinek transeuropejskiej trasy rowerowej EuroVelo 11 - Preszow-Muszyna-Mniszek nad Popradem - etap II"

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

Zp.271.4.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest obowiązek kompleksowego odpłatnego pełnienia obowiązków nadzorującego nad robotami budowlanymi podczas realizacji zadania pn.: "Nowy produkt turystyczny - odcinek transeuropejskiej trasy rowerowej EuroVelo 11 - Preszow - Muszyna-Mniszek nad Popradem - etap II". 2. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według kodu Wspólnego Słownika Zamówień CPV: Główny przedmiot Usługi nadzoru budowlanego: 71520000-9 Dodatkowe przedmioty Usługi nadzorowania placu budowy: 71521000-6 Doradcze usługi budowlane: 71530000-2 Usługi kontroli i nadzoru technicznego: 71630000-3 Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów: 71242000-6 Kalkulacja kosztów, monitoring kosztów: 71244000-0 Plany zatwierdzające, rysunki robocze i specyfikacje: 71245000-7 3. Określenie przedmiotu oraz zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest obowiązek kompleksowego odpłatnego pełnienia obowiązków nadzorującego nad robotami budowlanymi podczas realizacji zadania pn.: "Nowy produkt turystyczny - odcinek transeuropejskiej trasy rowerowej EuroVelo 11 - Preszow-Muszyna-Mniszek nad Popradem". Wykonawca zobowiązany jest do nadzoru nad robotami budowlanymi i pracami związanymi z budową odcinka trasy rowerowej EuroVelo 11, w zakresie następujących zadań: 1) Budowa drogi gminnej o długości 670,86 m wraz z kładka rowerową M1 w km 49+580 rzeki Poprad w m. Milik gm. Muszyna. Budowa Miejsca Obsługi Rowerzystów. Zakres zadania obejmuje wykonanie drogi gminnej klasy D o długości 670,86 m. Droga składać się będzie z jezdni o szerokości 3,5 m wraz z obustronnymi poboczami o szerokości 0,75 m. W celu zapewnienia przejezdności droga powinna być wyposażona w mijanki o długości 25m, na których jezdnia będzie miała szerokość 5,0 m. Obsługę działkom sąsiadującym zapewnić muszą zjazdy indywidualne oraz zjazd publiczny. Skarpy nasypów na odcinkach o większym wyniesieniu powinny zostać umocnione materacami gabionowymi kotwionymi w nasypie. Na końcu drogi należy wykonać plac do zawracania o nieregularnym kształcie dostosowany do istniejącego terenu. Do kładki rowerowej doprowadzona zostanie ścieżka rowerowa o szerokości 2,25 m. Obok ścieżki zlokalizowane zostanie miejsce obsługi rowerzystów. W ramach zadania należy wykonać : - pale fundamentowe zwieńczone oczepem, - przyczółki betonowe, - montaż łożysk elastomerowych, - montaż stalowej konstrukcji nośnej kładki, - montaż balustrady i nawierzchni z drewna egzotycznego, - ukształtowanie stożków nasypowych, - umocnienia wokół podpór z konstrukcji gabionowych. Wyposażenie miejsca obsługi rowerzystów należy wykonać w oparciu o założenia projektu typowego MOR wariant C mały typ 2, opracowanego przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie. 2) Budowa kładki rowerowej w km 44+580 rzeki Poprad wraz z wjazdem na nią i remontem drogi gminnej na dz. ewid. nr 164, 165/1 położonych w obr. ewid. Andrzejówka w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Budowa I etapu Zintegrowanej Sieci Tras Rowerowych w województwie małopolskim EuroVelo 11 pododcinek IIa od Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna do Miasta Nowy Sącz". Planowana kładka po stronie polskiej zlokalizowana jest w m. Andrzejówka , po stronie słowackiej we wsi Maly Lipnik. Kładka o konstrukcji łukowej jedno-przęsłowa, szerokość całkowita 5,72 m długość 81,40m. Zakres prac obejmuje: - roboty przygotowawcze pomiarowe, roboty ziemne, - fundamenty: pale dużych średnic, ławy fundamentowe, - korpusy podpór - przyczółki żelbetowe, - ustroje nośne - ustrój nośny stalowy łukowy, - łożyska elastomerowe, - hydroizolacje, - wyposażenie - balustrady, - okładziny - pomost drewniany, - konstrukcje gabionowe, - umocnienie skarp stożków przyczółków, - roboty nawierzchniowe i zabezpieczające, - zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowych oraz betonowych. Remont drogi gminnej polegający na dostosowaniu jej parametrów do wymogów trasy rowerowej EuroVelo 11 w istniejącym pasie drogowym na dz. ewid. nr 164 obr. ewid. Andrzejówka. Zadanie obejmuje wykonanie remontu istniejącej nawierzchni przy zachowaniu szerokości drogi wynoszącej 3,0 m. W ramach zadania należy wykonać: - frezowanie nawierzchni asfaltowej, - roboty związane z wykonaniem nawierzchni asfaltowej, - opracowanie i wdrożenie czasowej organizacji ruchu dla przedmiotowego odcinka. Zakres kompleksowego odpłatnego pełnienia obowiązków nadzorującego nad robotami budowlanymi podczas realizacji zadania pn.: "Nowy produkt turystyczny - odcinek transeuropejskiej trasy rowerowej EuroVelo 11 - Preszow - Muszyna-Mniszek nad Popradem - etap II" określony został w projektach budowlanych i wykonawczych wraz z załącznikami, opiniach i uzgodnieniach, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót. Zamawiający wymaga, aby w realizacji przedmiotu umowy brały udział następujące osoby pełniące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w zakresie wykonywania nadzoru inwestorskiego: a) w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, pełniący również funkcje koordynatora nadzoru inwestorskiego posiadający stosowne uprawnienia do nadzorowania robót zgodnie z przepisami prawa obowiązującego w Rzeczypospolitej Polskiej, b) w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, posiadający stosowne uprawnienia do nadzorowania robót zgodnie z przepisami prawa obowiązującego w Republice Słowackiej, c) w specjalności mostowej, posiadający stosowne uprawnienia do nadzorowania robót zgodnie z przepisami prawa obowiązującego w Rzeczypospolitej Polskiej, d) w specjalności mostowej, posiadający stosowne uprawnienia do nadzorowania robót zgodnie z przepisami prawa obowiązującego w Republice Słowackiej, e) w specjalności drogowej, posiadający stosowne uprawnienia do nadzorowania robót zgodnie z przepisami prawa obowiązującego w Rzeczypospolitej Polskiej. Zamawiający wymaga, aby podczas prowadzenia robót budowlanych związanych z realizacją kładek zapewniony był również udział nadzoru przyrodniczego, który będzie miał na celu: - prowadzenie obserwacji przyrodniczych na placu budowy, - obserwacje miejsc występowania gatunków i siedlisk chronionych, - kontrolę prowadzonych działań zabezpieczających przed powstaniem zbędnych szkód w środowisku, - prowadzenie kontroli przestrzegania przez wykonawcę robót zaleceń zawartych w wydanych decyzjach administracyjnych, - prowadzenie dziennika obserwacji przyrodniczych, - uzgadnianie, proponowanie i nadzorowanie stosowania rozwiązań łagodzących negatywny wpływ na środowisko przyrodnicze, - prowadzenie nadzoru nad przenoszeniem gatunków chronionych, - nadzór oraz wskazanie wytycznych nad pracami związanymi z terenami zieleni takimi jak wycinka krzewów, zabezpieczanie drzew nieprzeznaczonych do wycinki oraz nasadzenia kompensacyjne w tym odtworzenie zieleni, która została usunięta w związku z realizacją zamierzenia, w ilości i składzie gatunkowym zbliżonym do ilości i składu gatunkowego usuniętej zieleni, - w przypadku konieczności przeprowadzenia wycinki w sezonie lęgowym ptaków opracowanie ekspertyzy przyrodniczej w celu wykazania braku wystąpienia lęgów w obrębie usuwanej zieleni, - prowadzenie nadzoru nad prowadzonymi robotami, które powodują powstanie sztucznych pułapek dla zwierząt takich jak wykopy, studzienki i głębokie rowy, - opracowanie sprawozdania z przeprowadzonych działań związanych z koniecznością ochrony cennych wartości przyrodniczych, a także z zapobieganiem lub ograniczeniem oddziaływania przeprowadzonych robót budowlanych na środowisko przyrodnicze, wraz z informacją o dokładnej powierzchni zniszczonego siedliska. 4. Do obowiązków wykonawcy należy w szczególności: a. uczestniczenie w protokolarnym przekazaniu terenu budowy, b. uczestniczenie w naradach koordynacyjnych, spotkaniach na budowie dotyczących realizacji robót, c. kontrolowanie należytego zabezpieczenia oraz organizacji terenu budowy, d. kontrolowanie jakości wykonywanych robót, e. kontrolowanie jakości materiałów budowlanych i urządzeń dostarczonych na teren budowy i zapobieganie stosowaniu materiałów wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, f. kontrolowanie i odbieranie robót budowlanych zanikających i ulegających zakryciu, g. kontrolowanie, aby na terenie budowy nie pracowali podwykonawcy nie posiadający zgody Zamawiającego wyrażoną zgodnie z umową z wykonawcą robót, h. uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych, i. ustalanie stopnia zaawansowania robót (faktycznie wykonanych robót) na potrzeby rozliczeń częściowych i rozliczenia końcowego umowy z wykonawcą robót, j. weryfikowanie kompletności i poprawności wykonania dokumentacji powykonawczej, k. stwierdzenie gotowości do odbiorów częściowych i końcowego, l. przygotowanie i udział w czynnościach odbiorów częściowych i odbioru końcowego oraz w procesie oddawania obiektu do użytkowania, m. kontrolowanie rozliczeń budowy, n. opiniowanie roszczeń i wniosków wykonawcy robót i przedstawianie Zamawiającemu stanowiska merytorycznego w tych sprawach, o. opiniowanie roszczeń i wniosków zgłoszonych przez inne strony (w tym przez właścicieli nieruchomości sąsiadujących z terenem inwestycji) i uczestniczenie w negocjacjach z tym związanych, p. bieżące informowanie Zamawiającego o podjętych decyzjach i rozstrzygnięciach, a także niezwłoczne informowanie o zagrożeniach dla prawidłowej realizacji robót, zagrożeniach powstania roszczeń względem Zamawiającego i innych istotnych kwestiach - nie później niż w ciągu trzech dni od zaistnienia okoliczności lub od uzyskania informacji, q. udzielanie informacji i wyjaśnianie wątpliwości na każde żądanie Zamawiającego, r. pełnienie, przez inspektora nadzoru branży konstrukcyjno-budowlanej funkcji koordynatora, o której mowa w art. 27 prawa budowlanego, s. uczestniczenie w inwentaryzacji robót w przypadku rozwiązania umowy z wykonawcą robót, t. uczestniczenie w corocznych przeglądach gwarancyjnych oddanego do użytkowania przedmiotu umowy z wykonawca robót lub na wezwanie Zamawiającego w razie ujawnienia wad. 5. Pełnienie obowiązków koordynatora w ramach zadań będzie obejmowało: 1) pełnienie funkcji koordynatora w rozumieniu art. 27 PB, 2) organizację i koordynację całego zadania, 3) sporządzanie notatek lub protokołów na radach budowy, 4) sporządzanie raportów miesięcznych z realizacji zadań i przedkładania ich Zamawiającemu do 7 dni po zakończeniu danego miesiąca. Raport miesięczny powinien w szczególności zawierać dokumentację zdjęciową oraz szczegółową informację odnośnie: - postępu i stanu zaawansowania robót budowlanych w stosunku do harmonogramu rzeczowo- finansowego wykonawcy robót budowlanych, - ustalanie stopnia zaawansowania robót (faktycznie wykonanych robót) na potrzeby rozliczeń częściowych i rozliczenia końcowego umowy z wykonawcą robót, - jakości wykonywanych robót, - kontroli terenu budowy w zakresie pracy podwykonawców nie posiadających zgody Zamawiającego wyrażonej zgodnie z umową z wykonawcą robót, - podjętych decyzji i rozstrzygnięć, - zagrożeń dla prawidłowej realizacji robót i utrzymania terminu realizacji zadania, - zagrożeń powstania roszczeń względem Zamawiającego i innych istotnych kwestiach, - przeprowadzonych działań związanych z koniecznością ochrony cennych wartości przyrodniczych, a także z zapobiegania lub ograniczenia oddziaływania przeprowadzonych robót budowlanych na środowisko przyrodnicze. 6. Wykonawca przed podpisaniem umowy zobowiązany jest do przedłożenia dokumentu określającego wartość nadzoru dla poszczególnych zadań. W dokumencie należy wyodrębnić i wyraźnie wyszczególnić koszty nadzoru robót związanych z budową kładek po stronie słowackiej. 7. Podstawę do wystawienia faktury stanowi podpisany końcowy protokół odbioru danego zadania, zatwierdzony przez Zamawiającego.


II.4) Główny kod CPV: 71520000-9
Dodatkowe kody CPV:

71521000-6,

71530000-2,

71630000-3,

71242000-6,

71244000-0,

71245000-7

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
1. Niniejsza umowa zawarta jest na czas oznaczony, tj. od dnia 06.03.2019 r. do dnia31.08.2020 r. 2. Wykonawca zobowiązuje wykonywać Przedmiot umowy w terminie uwzględniającym: a. okres wykonywania Robót przez wykonawcę robót, który trwa od daty rozpoczęcia realizacji umowy z wykonawcą robót do daty odbioru końcowego określonego w umowie z wykonawcą robót, b. okres przeglądów, który trwa od daty odbioru końcowego określonego w umowie z wykonawcą robót do daty upływu okresu gwarancji i rękojmi określonego w umowie z wykonawcą robót.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: "Kompleksowe odpłatne pełnienie obowiązków nadzorującego nad robotami budowlanymi podczas realizacji zadania pn.: "Nowy produkt turystyczny - odcinek transeuropejskiej trasy rowerowej EuroVelo 11 - Preszow-Muszyna-Mniszek nad Popradem - etap II"
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 06/03/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

F.U.H "RENOWA" Krzysztof Waniczek, , ul. Słoneczna 9, 34-440, Kluszkowce, kraj/woj. małopolskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 98000.00 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
19/10/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
Na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku- Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U z 2019, poz. 1843 z późn. zm.), art. 15r ust. 4 pkt 1 ustawy z dnia 02 marca 2020 roku o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020, poz. 374 z późn. zm.) oraz na podstawie § 10 ust. 2 lit. h Umowy Strony postanawiają zmienić Umowę w ten sposób, w § 5 ust. 1 Umowy

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
1. na podstawie umowy nr Zp.272.3.2019 z dnia 06 marca 2019 roku Wykonawca zobowiązał się do wykonania na rzecz Zamawiającego kompleksowej usługi polegającej na pełnieniu obowiązków nadzorującego na robotami budowlanymi w ramach wszystkich części zadania inwestycyjnego pn. "Nowy produkt turystyczny - odcinek transeuropejskiej trasy rowerowej EuroVelo 11 - Preszów - Muszyna - Mniszek nad Popradem - etap II", w terminie uwzględniającym okres wykonania robót budowlanych przez wykonawcę, który, zgodnie z zapisami § 5ust. 2 lit a. umowy nr Zp.272.3.2019 z dnia 06 marca 2019 roku trwa od daty rozpoczęcia realizacji umowy z wykonawcą robót do daty odbioru końcowego określonego w umowie z wykonawcą robót, 2. termin wykonania umów zawartych z wykonawcami robót budowlanych, tj. umowy nr Zp.272.12.2019 oraz Zp.272.13.2019 z dnia 17 maja 2019 roku, dla zadania opisanego w pkt 1, został wydłużony do dnia 19 listopada 2020 roku, z uwagi na zaistnienie przyczyn niezależnych od stron tych umów, 3. do dnia zawarcia niniejszego aneksu nie został jeszcze dokonany odbiór końcowy określony w umowach z wykonawcą robót, o których mowa w pkt 3.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
1. na podstawie umowy nr Zp.272.3.2019 z dnia 06 marca 2019 roku, Wykonawca zobowiązał się do wykonania na rzecz Zamawiającego kompleksowej usługi polegającej na pełnieniu obowiązków nadzorującego na robotami budowlanymi w ramach wszystkich części zadania inwestycyjnego pn. "Nowy produkt turystyczny - odcinek transeuropejskiej trasy rowerowej EuroVelo 11 - Preszów - Muszyna - Mniszek nad Popradem - etap II", dalej jako "Umowa", w terminie uwzględniającym okres wykonania robót budowlanych przez wykonawcę, który zgodnie z zapisami § 5ust. 2 lit a. Umowy trwa od daty rozpoczęcia realizacji umowy z wykonawcą robót do daty odbioru końcowego określonego w umowie z wykonawcą robót, 2. termin wykonania umów zawartych z wykonawcami robót budowlanych, tj. umowy nr Zp.272.12.2019 oraz Zp.272.13.2019 z dnia 17 maja 2019 roku, dla zadania opisanego w pkt 1, został wydłużony do dnia 19 listopada 2020r. z uwagi na zaistnienie przyczyn niezależnych od stron tych umów, tj. związanych z wystąpieniem COVID-19, 3. do dnia zawarcia niniejszego aneksu nie został jeszcze dokonany odbiór końcowy określony w umowach z wykonawcą robót, o których mowa w pkt 3, Strony zgodnie postanawiają zmienić umowę nr Zp.272.3.2019 z dnia 06 marca 2019 roku, zmienionej aneksem nr 1 w ten sposób, że: §1. Na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku- Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U z 2019, poz. 1843 z późn. zm.), art. 15r ust. 4 pkt 1 ustawy z dnia 02 marca 2020 roku o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020, poz. 374 z późn. zm.) oraz na podstawie § 10 ust. 2 lit. h Umowy Strony postanawiają zmienić Umowę w ten sposób, w § 5 ust. 1 Umowy wprowadza się zmianę terminy wykonania Umowy poprzez jego wydłużenie do dnia 19 listopada 2020r. , a w konsekwencji dokonanej zmiany § 5 ust. 1 Umowy otrzymuje brzmienie: "Niniejsza umowa zawarta jest na czas oznaczony, tj. od dnia 06.03.2019 r. do dnia 19 listopada 2020r."

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.