eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Żnin › Budowa budynku komunalnego w miejscowości Żnin obręb Murczyn na dz. Nr 42/80, 42/86 - Etap II



Ogłoszenie z dnia 2019-09-30

Ogłoszenie nr 560205896-N-2019 z dnia 30-09-2019 r.

Żnin: Budowa budynku komunalnego w miejscowości Żnin obręb Murczyn na dz. Nr 42/80, 42/86 - Etap II
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 508082-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500097102-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Żnin, Krajowy numer identyfikacyjny 92351222000000, ul. ul. 700-lecia 39, 88-400 Żnin, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. 523 031 301, e-mail admin@um.znin.pl, faks 523 031 103.
Adres strony internetowej (url): www.bip.umznin.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Budowa budynku komunalnego w miejscowości Żnin obręb Murczyn na dz. Nr 42/80, 42/86 - Etap II

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

IGPI.271.1.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Obiekt jest budynkiem 3 kondygnacyjnym, częściowo podpiwniczonym o płaskim stropodachu, zwieńczonym poziomą attyką o konstrukcji tradycyjnej murowanej ze stropami prefabrykowanymi. Budynek o funkcji wyłącznie mieszkalnej. Na każdej kondygnacji zaprojektowano 6 mieszkań z balkonami. Wielkość mieszkań od 27,18 m2 p.u. do 49,75 m², ilość pokoi od 1 do 3.W piwnicy - 18 komórek lokatorskich, 2 suszarnie wc i pomieszczenie techniczne. Przewiduje się następujące instalacje wewnętrzne : - wod - kan i deszczową; - ciepłej wody użytkowej z indywidualnych kotłów gazowych - c.o. z indywidualnych kotłów gazowych dwufunkcyjnych z zamkniętą komorą spalania; - instalację elektryczną oświetleniową i gniazd wtykowych; - instalację teletechniczną; - instalacja siłową; - instalację RTV; - instalację domofonowa. Parametry techniczne Długość - 35,20 m Szerokość - 11,56 m Wysokość do attyki - 10,80 m² Pow. zabudowy - 357,35 m² Pow. użytkowa mieszkań - 742,62 m² Pow. mieszkalna - 493,86 m² Pow. komunikacji - 139,98 m² Pow. pomocnicza - 117,77 m² Pow. netto - 1000,37 m² Kubatura - 4230,0 m³


II.4) Główny kod CPV: 45200000-9
Dodatkowe kody CPV:

45111200-0,

45210000-2,

45262300-4,

45262310-7,

45223820-0,

45262500-6,

45223100-7,

45261000-4,

45320000-6,

45261410-1,

45261210-9,

45321000-4,

45421146-9,

45442100-8,

45321000-3,

45442110-1,

45262350-1,

45420000-7,

45422120-3,

45421134-2,

45421124-9,

45233220-7,

45233220-7,

45400000-1,

45332200-5,

45332200-6,

45332400-7,

45331210-1,

45331100-7

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
pierwotny termin : 30 czerwca 2019r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
30/08/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
zmiana terminu wykonania zadania

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Wykonawca zadania wystąpił do Zamawiającego z wnioskiem (pismo z dnia 26.08.2019r., wpływ do Zamawiającego w dniu 28.08.2019r.) o wydłużenie terminu realizacji zadania, ze względu na zmiany w zakresie sposobu wykonania umowy, tj. m.in. w standardzie wykończenia mieszkań (np. zamiana wykładziny PCV na panele), modyfikację pionów zasilających centralne ogrzewanie (dodatkowe wykonanie zabudowy rur z płyt gipsowo-kartonowych i ich obłożenie płytkami ceramicznymi) oraz dot. urządzeń zabawowych. Te zmiany są bezpośrednio skorelowane z uwarunkowaniami dotyczącymi nakładów robocizny. Również istotną jest aktualna kwestia dostępności stosowanych w ramach realizacji zadania materiałów, co w ramach zaistniałych uwarunkowań rynkowych jest bardzo utrudnione. Zamawiający biorąc pod uwagę treść wniosku, dokonał weryfikacji zawartych w nim informacji, co potwierdziło prawidłowość stanowiska Wykonawcy. Biorąc pod uwagę stan faktyczny, w trakcie prowadzenia robót budowlanych przez Wykonawcę Zamawiający wyraził zgodę na zmiany w zakresie wykonania przedmiotu umowy w zakresie stanowiącym przedmiot wniosku. Wprowadzone rozwiązania przyczynią się niewątpliwie do polepszenia standardów wyposażenia mieszkań, tym samym ułatwią ich użytkowanie przez przyszłych mieszkańców. Są to rozwiązania korzystniejsze, więc Zamawiający wyraził zgodę na ich zastosowanie, biorąc pod uwagę, że będzie to powodowało wydłużenie terminu realizacji zadania. Jest to postępowanie w pełni uzasadnione. Zasadność i potrzeba wykonania ww. robót nie była w sposób obiektywny możliwa do przewidzenia przez Zamawiającego, nie stanowiło to bowiem elementu przedmiotu zamówienia. Jednak realizując niniejszą inwestycję należy uwzględnić także uwarunkowania użytkowe, które mogą ulegać zmianie, zwłaszcza biorąc pod uwagę, ze jest to inwestycja wieloletnia. W § 5 ust. 1 pkt 1 zawartej umowy o roboty budowlane przewidziana została możliwość zmiany umowy w zakresie zmiany terminu wykonania zadania. Klauzula ta stanowi o możliwości zastosowania art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, ponieważ zmiana taka została przewidziana w zawartej umowie o roboty budowlane. Zaistnienie okoliczności, o których mowa powyżej w sposób znaczny i oczywisty wpływa na sposób realizacji zadania, warunkując termin jego wykonania, uniemożliwiając tym samym realizację kontraktu zgodnie z pierwotnymi założeniami. Jest to sytuacja niezależna od Wykonawcy. Zgodnie z treścią art. 72 ust. 1 lit a Dyrektywy 2014/24/UE oraz motywu 109 klauzule dotyczące zmiany umowy, a także zmiana umowy dokonywana z uwagi na nieprzewidziane okoliczności nie może prowadzić do zmiany ogólnego charakteru umowy. Analogicznie zastrzeżenie to stanowi treść art. 144 ust. 1b ustawy Pzp. W niniejszym przypadku warunek ten został zachowany. W ocenie Zamawiającego wniosek Wykonawcy o zmianę umowy w zakresie terminu wykonania zadania podlega uwzględnieniu, ponieważ wskazane w jego treści argumenty znalazły potwierdzenie w rzeczywistych uwarunkowaniach indywidualnych.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.