Ogłoszenie z dnia 2019-09-30
Ogłoszenie nr 560205896-N-2019 z dnia 30-09-2019 r.
Żnin: Budowa budynku komunalnego w miejscowości Żnin obręb Murczyn na dz. Nr 42/80, 42/86 - Etap II
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 508082-N-2018
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 500097102-N-2018
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Żnin, Krajowy numer identyfikacyjny 92351222000000,
ul. ul. 700-lecia
39,
88-400
Żnin, woj.
kujawsko-pomorskie, państwo
Polska, tel.
523 031 301, e-mail
admin@um.znin.pl, faks
523 031 103.
Adres strony internetowej (url): www.bip.umznin.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Budowa budynku komunalnego w miejscowości Żnin obręb Murczyn na dz. Nr 42/80, 42/86 - Etap II
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):IGPI.271.1.2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Obiekt jest budynkiem 3 kondygnacyjnym, częściowo podpiwniczonym o płaskim stropodachu, zwieńczonym poziomą attyką o konstrukcji tradycyjnej murowanej ze stropami prefabrykowanymi. Budynek o funkcji wyłącznie mieszkalnej. Na każdej kondygnacji zaprojektowano 6 mieszkań z balkonami. Wielkość mieszkań od 27,18 m2 p.u. do 49,75 m², ilość pokoi od 1 do 3.W piwnicy - 18 komórek lokatorskich, 2 suszarnie wc i pomieszczenie techniczne. Przewiduje się następujące instalacje wewnętrzne : - wod - kan i deszczową; - ciepłej wody użytkowej z indywidualnych kotłów gazowych - c.o. z indywidualnych kotłów gazowych dwufunkcyjnych z zamkniętą komorą spalania; - instalację elektryczną oświetleniową i gniazd wtykowych; - instalację teletechniczną; - instalacja siłową; - instalację RTV; - instalację domofonowa. Parametry techniczne Długość - 35,20 m Szerokość - 11,56 m Wysokość do attyki - 10,80 m² Pow. zabudowy - 357,35 m² Pow. użytkowa mieszkań - 742,62 m² Pow. mieszkalna - 493,86 m² Pow. komunikacji - 139,98 m² Pow. pomocnicza - 117,77 m² Pow. netto - 1000,37 m² Kubatura - 4230,0 m³
II.4) Główny kod CPV: 45200000-9
Dodatkowe kody CPV:
45111200-0,
45210000-2,
45262300-4,
45262310-7,
45223820-0,
45262500-6,
45223100-7,
45261000-4,
45320000-6,
45261410-1,
45261210-9,
45321000-4,
45421146-9,
45442100-8,
45321000-3,
45442110-1,
45262350-1,
45420000-7,
45422120-3,
45421134-2,
45421124-9,
45233220-7,
45233220-7,
45400000-1,
45332200-5,
45332200-6,
45332400-7,
45331210-1,
45331100-7
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
pierwotny termin : 30 czerwca 2019r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
30/08/2019
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
zmiana terminu wykonania zadania
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Wykonawca zadania wystąpił do Zamawiającego z wnioskiem (pismo z dnia 26.08.2019r., wpływ do Zamawiającego w dniu 28.08.2019r.) o wydłużenie terminu realizacji zadania, ze względu na zmiany w zakresie sposobu wykonania umowy, tj. m.in. w standardzie wykończenia mieszkań (np. zamiana wykładziny PCV na panele), modyfikację pionów zasilających centralne ogrzewanie (dodatkowe wykonanie zabudowy rur z płyt gipsowo-kartonowych i ich obłożenie płytkami ceramicznymi) oraz dot. urządzeń zabawowych. Te zmiany są bezpośrednio skorelowane z uwarunkowaniami dotyczącymi nakładów robocizny. Również istotną jest aktualna kwestia dostępności stosowanych w ramach realizacji zadania materiałów, co w ramach zaistniałych uwarunkowań rynkowych jest bardzo utrudnione.
Zamawiający biorąc pod uwagę treść wniosku, dokonał weryfikacji zawartych w nim informacji, co potwierdziło prawidłowość stanowiska Wykonawcy.
Biorąc pod uwagę stan faktyczny, w trakcie prowadzenia robót budowlanych przez Wykonawcę Zamawiający wyraził zgodę na zmiany w zakresie wykonania przedmiotu umowy w zakresie stanowiącym przedmiot wniosku. Wprowadzone rozwiązania przyczynią się niewątpliwie do polepszenia standardów wyposażenia mieszkań, tym samym ułatwią ich użytkowanie przez przyszłych mieszkańców. Są to rozwiązania korzystniejsze, więc Zamawiający wyraził zgodę na ich zastosowanie, biorąc pod uwagę, że będzie to powodowało wydłużenie terminu realizacji zadania. Jest to postępowanie w pełni uzasadnione. Zasadność i potrzeba wykonania ww. robót nie była w sposób obiektywny możliwa do przewidzenia przez Zamawiającego, nie stanowiło to bowiem elementu przedmiotu zamówienia. Jednak realizując niniejszą inwestycję należy uwzględnić także uwarunkowania użytkowe, które mogą ulegać zmianie, zwłaszcza biorąc pod uwagę, ze jest to inwestycja wieloletnia.
W § 5 ust. 1 pkt 1 zawartej umowy o roboty budowlane przewidziana została możliwość zmiany umowy w zakresie zmiany terminu wykonania zadania. Klauzula ta stanowi o możliwości zastosowania art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, ponieważ zmiana taka została przewidziana w zawartej umowie o roboty budowlane. Zaistnienie okoliczności, o których mowa powyżej w sposób znaczny i oczywisty wpływa na sposób realizacji zadania, warunkując termin jego wykonania, uniemożliwiając tym samym realizację kontraktu zgodnie z pierwotnymi założeniami. Jest to sytuacja niezależna od Wykonawcy. Zgodnie z treścią art. 72 ust. 1 lit a Dyrektywy 2014/24/UE oraz motywu 109 klauzule dotyczące zmiany umowy, a także zmiana umowy dokonywana z uwagi na nieprzewidziane okoliczności nie może prowadzić do zmiany ogólnego charakteru umowy. Analogicznie zastrzeżenie to stanowi treść art. 144 ust. 1b ustawy Pzp. W niniejszym przypadku warunek ten został zachowany.
W ocenie Zamawiającego wniosek Wykonawcy o zmianę umowy w zakresie terminu wykonania zadania podlega uwzględnieniu, ponieważ wskazane w jego treści argumenty znalazły potwierdzenie w rzeczywistych uwarunkowaniach indywidualnych.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Budowa Internatu Szkolnego."
- Budowa nowego boiska wielofunkcyjnego z zadaszeniem o stałej konstrukcji przy Szkole Podstawowej w Nowym Borku
- "Modernizacja infrastruktury drogowej na terenie Gminy Świlcza"
- Budowa budynku magazynowo - gospodarczego w Łambinowicach przy ul. Muzealnej 4 wraz z montażem odnawialnych źródeł energii oraz z poprawą otoczenia
- Roboty budowlane pn.Wykonanie instalacji klimatyzacji dla wybranych pomieszczeń w budynku Wojewódzkiego Ośrodka Terapii Uzależnienia od Alkoholu i Współuzależnienia w Stalowej Woli
- Przebudowa ulicy Komorowskiej w Pęcicach Małych
więcej: Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.