eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Budowa dworca kolejowego(Innowacyjny Dworzec Kolejowy)IDS Oświęcim



Ogłoszenie z dnia 2019-09-25

Ogłoszenie nr 560202642-N-2019 z dnia 25-09-2019 r.

Warszawa: Budowa dworca kolejowego(Innowacyjny Dworzec Kolejowy)IDS Oświęcim
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 564387-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 500119266-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500223441-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Polskie Koleje Państwowe S.A., Krajowy numer identyfikacyjny 12680100000000, ul. Aleje Jerozolimskie 142 A, 02-305 Warszawa, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 22 474 91 41, e-mail przetargi@pkp.pl, faks 22 474 91 77.
Adres strony internetowej (url): https://www.pkp.pl/pl/zakupy-przetargi

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: Spółka Skarbu Państwa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Budowa dworca kolejowego(Innowacyjny Dworzec Kolejowy)IDS Oświęcim

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

KIZ/2018/WNP-007173/2

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dotyczących budowy dworca kolejowego Oświęcim wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, wyburzenie istniejącego budynku dworca kolejowego i przebudowa peronu nr 1 w stacji Oświęcim. Zakres prac został określony w dokumentacji projektowej i Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych - Załącznik nr 9 do SIWZ. 2.Zamawiający podkreśla, iż zgodnie z określeniem zawartym w OPZ wszystkie roboty objęte zakresem zamówienia należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, wytycznymi Zamawiającego, zaleceniami i wydanymi decyzjami oraz przepisami prawa i normami. 3. Wykonawca jest zobowiązany do zrealizowania zamówienia na zasadach i warunkach określonych we wzorze Umowy - Załącznik nr 8 do SIWZ oraz w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (OPZ) - Załącznik nr 9 do SIWZ.


II.4) Główny kod CPV: 45213320-2
Dodatkowe kody CPV:

45110000-1,

45111200-0,

45220000-5,

45310000-3,

45311100-1,

45312100-8,

45312200-9,

45312310-3,

45343000-3,

45443000-4,

45450000-6,

45453000-7,

45330000-9,

45331000-6,

45421000-4,

45233140-2,

45234000-6,

45000000-7

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
52 tygodnie od dnia zawarcia umowy

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
17/09/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
Zmiana zakresu robót budowlanych, wysokości wynagrodzenia, dodano postanowienia dot. "odwróconego obciążenia VAT", terminu realizacji.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Uzasadnienie faktyczne dokonania zmian Umowy: I. W trakcie prowadzonych przez Wykonawcę robót budowlanych stwierdzono konieczność wykonania robót dodatkowych nieprzewidzianych w Umowie, tj: 1. Podniesienie wysokości peronu nr 1 przy dworcu kolejowym Oświęcim. W ramach robót budowlanych objętych Umową Wykonawca rozpoczął w dniu 21.03.2019 roku prace związane z przebudową peronu nr 1 w Oświęcimiu. Podczas tyczenia nowego peronu Generalny Wykonawca wykrył rozbieżność miedzy projektem wykonawczym przebudowy perony nr 1 a uzyskanymi od PKP PLK S.A. Centrum Realizacji Inwestycji rysunkami projektu koncepcji przebudowy stacji Oświęcim. (W marcu 2019 roku w ramach uzgodnień pomiędzy PKP S.A. a PKP PLK S.A. dotyczący lokalizacji ewentualnego tunelu po torami w stacji Oświęcim, Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK S.A. przedstawiło nowe rysunki dotyczące przebudowy stacji - nie uzgadniane wcześniej z PKP S.A.). Po porównaniu nowego projektu PKP PLK S.A. z wcześniej zaakceptowanymi przez PKP PLK S.A. projektem przebudowy peronu nr 1 w ramach inwestycji prowadzonej przez PKP S.A., Generalny Wykonawca robót budowlanych zgłosił rozbieżność w projektowanej wysokości peronu o 15 cm. PKP S.A. wystąpiło do PKP PLK S.A. o przekazanie aktualnego projektu stacji Oświęcim w celu potwierdzenia rozbieżności oraz ustalenia dalszego toku postępowania. W dniu 12.04.2019 roku PKP S.A. oficjalnie otrzymało od Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK S.A. projekt koncepcyjny i budowlany stacji Oświęcim, na podstawie którego potwierdzono rozbieżność w rzędnych toru przy peronie nr 1 w odniesieniu do danych otrzymanych od PKP PLK S.A. w trakcie wykonywania projektu wykonawczego przebudowy ww. peronu. Różnica ta skutkuje koniecznością zamiany wysokości peronu nr 1 wykonywanego w ramach inwestycji PKP S.A. W związku z zaistniałą sytuacją Projektant przygotował zamienny projekt wykonawczy przebudowy peronu nr 1 w stacji Oświęcim. Projekt został uzgodniony z Inspektorem Nadzoru. Projekt został przekazany do PKP PLK S.A. w celu uzgodnienia zmiany wysokości peronu praz sposobu odprowadzenie wód opadowych. PKP PLK S.A. uzgodniło przedstawioną dokumentację projektową w dniu 15.07.2019 roku (data wpływu pisma do PKP S.A.). Zmianie ulega wysokość peronu nr 1 co wymaga wykonania dodatkowych fundamentów pod ścianki peronowe oraz zmian w odwodnieniu peronu. Prace budowlane związane z wykonaniem powyższych robót dodatkowych są niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia podstawowego. Projektant oświadczył, że zmiany w projekcie związane z wykonaniem opisanych wyżej prac nie stanową istotnych zmian z punktu widzenia przepisów Prawa Budowlanego i nie będą wymagały zmiany pozwolenia na budowę. Prace nie były możliwe do przewidzenia na etapie projektowania oraz na etapie przetargu. PKP PLK S.A. zatwierdziło pierwotny projekt wykonawczy przebudowy peronu nr 1 który stanowił część dokumentacji przetargowej. Zmiany w projekcie przebudowy stacji Oświęcim PKP PLK S.A. zatwierdziła w grudniu 2018 roku odbierając koncepcję przebudowy stacji. 2. Skucie i usunięcie fundamentów kolidujących z kanalizację deszczową Podczas wykonywania prac ziemnych związanych z kanalizacją deszczowej Generalny Wykonawca robót budowlanych natrafił na stare niezinwentaryzowane fundamenty żelbetowe kolidujące z nowoprojektowana instalacja kanalizacji. Elementy te były niewidoczne przed rozpoczęciem robót budowlanych - znajdowały się pod powierzchnią istniejącego parkingu. Zostały odkryte w momencie prowadzenia prac ziemnych. Aby było możliwe kontynuowanie prac konieczne jest skucie i usuniecie kolidujących fundamentów. Zakres prac dodatkowych obejmuje skucie fundamentów, załadunek, wywóz i utylizacja powstałego gruzu. Prace budowlane związane z wykonaniem powyższych robót dodatkowych są niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia podstawowego. Projektant oświadczył, że zmiany w projekcie związane z wykonaniem opisanych wyżej prac nie stanową istotnych zmian z punktu widzenia przepisów Prawa Budowlanego i nie będą wymagały zmiany pozwolenia na budowę. Prace nie były możliwe do przewidzenia na etapie projektowania oraz na etapie przetargu. II. Zaniechanie wykonania części prac przewidzianych w Umowie, tj: dostawy i wynajmu kontenerów na potrzeby dworca tymczasowego, powierzchnia przeznaczona na najem SOK: Zamawiający działając na podstawie art. 144 ust. 1 pkt. 1) ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz §18 pkt. 1 ppkt. 4) Umowy, zastrzegł sobie możliwość, zaniechania wykonania robót, których wykonanie w trakcie realizacji stało się zbędne. W związku z rezygnacją przez SOK z najmu powierzchni w kontenerach dworca tymczasowego na czas trwania inwestycji, zasadnym stało się zmniejszenie powierzchni dworca tymczasowego o 4 kontenery względem dokumentacji przetargowej. III. Zmiana terminu realizacji robót budowlanych z 52 tygodni na 74 tygodnie tj. zwiększenie o 22 tygodnie. Podczas realizacji robót wystąpiły okoliczności dla zmiany terminu realizacji robót, w tym: 1) Wstrzymanie prac rozbiórkowych segmentu A starego budynku dworca kolejowego Oświęcim z uwagi na konieczność demontażu urządzeń PKP Telkol Sp. z o.o. z obiektu starego budynku dworca kolejowego Oświęcim. W trakcie realizacji prac rozbiórkowych starego budynku dworca kolejowego Oświęcim Generalny Wykonawca został zmuszony wstrzymać prac rozbiórkowe części obiektu w której znajdowały się niezdemontowane urządzenia spółki PKP Telkol Sp z o.o. Uzgodnienia mające na celu podpisanie umowy miedzy PKP S.A. oraz PKP Telkol Sp. z o.o. dotyczącej przeniesienie okablowania z przeznaczonego do wyburzeń budynku dworca kolejowego do nowo wybudowanej szafy teletechnicznej oraz montaż wyposażenia szafy teletechnicznej dla obsługi budynku nowego dworca kolejowego Oświęcim trwały od 15 października 2018 roku (informacja o konieczności przygotowania i podpisania Umowy z PKP Telkol Sp. z o.o.) do dnia 5 marca 2019r. - podpisanie Umowy Zlecenia z PKP Telkol Sp. z o.o.. Prace związane z realizacją Umowy PKP Telkol Sp. z o.o. wykonał w umownym terminie 28 dni (dn. 2 .04.2019r.- pisemne zgłoszenie zakończenia prac). Generalny Wykonawca robót budowlanych wnioskował o przedłużenie terminu o 14 tygodni, Inspektor Nadzoru potwierdził zasadność tego okresu. Pierwotnie w Harmonogramie Rzeczowo Finansowym Generalny Wykonawca zakładał rozpoczęcie prac rozbiórkowych segmentu A na pierwszy tydzień stycznia 2019 roku. Prace zostały wznowione w dniu 2.04.2019 roku. Wykonawca wystąpił z wnioskiem o przedłużenie Umowy również o okres potrzebny na ponowną mobilizację sprzętu i pracowników. Ostatecznie w dniu 12.04.2019r. na spotkaniu w Warszawie Generalny Wykonawca robót budowlanych zgodził się na termin wydłużenia Umowy o 12 tygodni - rzeczywisty termin braku możliwości prowadzenia prac rozbiórkowych nie uwzględniający czasu na mobilizację sprzętu i ludzi. 2) Konieczność wykonania projektu wykonawczego zamiennego w zakresie przebudowy peronu nr 1 w związku ze zmianami w projekcie przebudowy stacji Oświęcim prowadzonej przez PKP PLK S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Podczas tyczenia nowego peronu Generalny Wykonawca wykrył rozbieżność miedzy projektem wykonawczym przebudowy perony nr 1 a uzyskanymi od PKP PLK S.A. Centrum Realizacji Inwestycji rysunkami projektu koncepcji przebudowy stacji Oświęcim (w marcu 2019 roku w ramach uzgodnień pomiędzy PKP S.A. a PKP PLK S.A. w zakresie lokalizacji ewentualnego tunelu po torami w stacji Oświęcim, Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK S.A. przedstawiło nowe rysunki dotyczące przebudowy stacji - nie uzgadniane wcześniej z PKP S.A.). Po porównaniu nowego projektu PKP PLK S.A. z wcześniej zaakceptowanym w dniu 6.08.2018 roku przez PKP PLK S.A. projektem przebudowy peronu nr 1 w ramach inwestycji prowadzonej przez PKP S.A., Generalny Wykonawca robót budowlanych zgłosił rozbieżność w projektowanej wysokości peronu o 15 cm. Prace w zakresie peronu nr 1 zostały wstrzymane na 16 tygodni, GW wnioskuje o przedłużenie terminu umowy o 18 tygodni ze względu na okres 2 tygodni potrzebny na ponowną mobilizację sprzętu i pracowników. Inspektor Nadzoru potwierdził zasadność 16 tygodni przerwy w możliwości prowadzenia prac w zakresie peronu nr 1 plus tygodniowy okres czasu konieczny do mobilizacji sprzętu i ludzi, czyli zasadność wydłużenia terminu Umownego zakończenia robót budowlanych o 17 tygodni. Powyżej wskazane zmiany, są spowodowane okolicznościami nie leżącymi po stronie Wykonawcy oraz powyższe zmiany nie były możliwe do przewidzenia przez Zamawiającego na etapie zawierania umowy przy zachowaniu należytej staranności.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Uzasadnienia celowości realizacji zamówienia w odniesieniu do przesłanki wynikającej z art. 144 ust 1 pkt. 3 ustawy Pzp. Zlecenie wykonania prac dodatkowych opisanych powyżej jest niezbędne do prawidłowego wykonania całości inwestycji. Powyżej wskazane zmiany, są spowodowane okolicznościami nie leżącymi po stronie Wykonawcy oraz powyższe zmiany nie były możliwe do przewidzenia przez Zamawiającego na etapie zawierania Umowy przy zachowaniu należytej staranności. Wartości zmian nie przekraczają 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w Umowie.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.