eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ruda Śląska › Budowa szybu windowego wraz z przebudową klatki schodowej i dachu w budynku szkoły przy ul. Bujoczka 2 w Rudzie Śląskiej

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2020-10-08

Ogłoszenie nr 560196811-N-2020 z dnia 08-10-2020 r.

Ruda Śląska: Budowa szybu windowego wraz z przebudową klatki schodowej i dachu w budynku szkoły przy ul. Bujoczka 2 w Rudzie Śląskiej
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa XII Infrastruktura edukacyjna, Poddziałanie: 12.2.1. Infrastruktura kształcenia zawodowego - ZIT

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 528365-N-2020

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 540061425-N-2020; 540070060-N-2020; 540072115-N-2020

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510098036-N-2020

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Ruda Śląska, Krajowy numer identyfikacyjny 00051584000000, ul. Plac Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 032 2486281 do 9; 2449094, e-mail zamowienia@ruda-sl.pl, faks 032 248 7348.
Adres strony internetowej (url): www.rudaslaska.bip.info.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Budowa szybu windowego wraz z przebudową klatki schodowej i dachu w budynku szkoły przy ul. Bujoczka 2 w Rudzie Śląskiej

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ap.271.26.2020

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Zakres zadania obejmuje: a. roboty w zakresie klatki schodowej: o przebudowę geometrii klatki schodowej, o montaż dźwigu osobowego, przystosowanego dla osób niepełnosprawnych, w duszy przebudowywanej klatki schodowej, o dostosowanie przebudowywanej klatki schodowej do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo, niedosłyszących/głuchoniemych, i niedowidzących/niewidomych, a także z zaburzeniami lub chorobami psychicznymi oraz z trudnościami komunikacyjnymi, o dostosowanie przebudowywanej klatki do wymogów ochrony przeciwpożarowej, o wymianę stolarki okiennej i drzwiowej w przestrzeni klatki schodowej, b. roboty w zakresie dachu: o wymianę pokrycia dachowego wraz ze wzmocnieniem konstrukcji dachu, Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera SIWZ.


II.4) Główny kod CPV: 45214200-2
Dodatkowe kody CPV:

45110000-1,

45223000-6,

45261000-4,

45262100-2,

45262500-6,

45262600-7,

45300000-0,

45310000-3,

45312310-3,

45330000-9,

45400000-1,

45410000-4,

45421000-4,

45430000-0,

45443000-4

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
od 1 czerwca 2020 roku do 30 września 2020 roku z tym, że wykonywanie robót budowlanych, które mogą zakłócać funkcjonowanie placówki możliwe jest w nieprzekraczającym okresie od dnia 27 czerwca 2020r do dnia 31 sierpnia 2020roku.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
28/09/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
W dniu 1 czerwca 2020 r. Zamawiający - Miasto Ruda Śląska, reprezentowane przez Dyrektora Zespołu Szkół nr 1 w Rudzie Śląskiej - Pawła Cieplińskiego, zawarł umowę na realizację inwestycji pn. "Budowa szybu windowego wraz z przebudową klatki schodowej i dachu w budynku szkoły przy ul. Bujoczka 2". Umowa została zawarta z konsorcjum firm: PHUP "FRIB-EX" Franciszek Nalepa, ul. Ździebkowskiej 1, 41-710 Ruda Śląska oraz PBUH JAGLI-POL Jerzy Jatczyszyn, ul. Radoszowska 156, 41-707 Ruda Śląska. Wartość zawartej umowy wynosi 875 000,00 PLN brutto. Zakres prac objętych umową, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie: a. roboty w zakresie klatki schodowej: o przebudowę geometrii klatki schodowej, o montaż dźwigu osobowego, przystosowanego dla osób niepełnosprawnych, w duszy przebudowywanej klatki schodowej, o dostosowanie przebudowywanej klatki schodowej do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo, niedosłyszących/głuchoniemych, i niedowidzących/niewidomych, a także z zaburzeniami lub chorobami psychicznymi oraz z trudnościami komunikacyjnymi, o dostosowanie przebudowywanej klatki do wymogów ochrony przeciwpożarowej, o wymianę stolarki okiennej i drzwiowej w przestrzeni klatki schodowej, b. roboty w zakresie dachu: o wymianę pokrycia dachowego wraz ze wzmocnieniem konstrukcji dachu, Budynek szkoły powstał ok. 1905 roku, natomiast przybudówka około 1970r. Ze względu na zróżnicowanie w obiekcie poziomów przyziemia, parteru, półpięter i pięter dobudowa szybu windowego zewnętrznego nie jest możliwa, aby skomunikować wszystkie te piętra. W projekcie ujęto więc dobudowę windy dla osób niepełnosprawnych w duszy istniejącej klatki schodowej. Takie rozwiązanie wymaga gruntownej zmiany geometrii klatki schodowej, klatkę należy przebudować dostosowując budynek do obowiązujących przepisów p.poż. Projekt przewiduje również wymianę istniejącego pokrycia z blachy dachowej na cięższe pokrycie z dachówki ceramicznej przywracając dawny wygląd i dostosowując budynek do historycznego charakteru. W ramach wymiany pokrycia zostanie wzmocniona konstrukcja więźby dachowej oraz zbudowane klapy dymowe - dostosowanie budynku do obowiązujących przepisów p.poż. Dopiero w toku robót, po koniecznych demontażach, ujawniły się rzeczywiste zakresy robót budowlanych koniecznych do realizacji tego zadania, a nieprzewidziane w dokumentacji projektowej. A. Zmiany, które zostały przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych 1. Rynny i rury spustowe - w celu pokreślenia historycznego charakteru budynku przewidziane rynny i rury spustowe z tworzywa sztucznego zostaną zastąpione odpowiednimi elementami z blachy stalowej ocynkowanej. Ze względu na specyfikę zadania Zamawiający przewidział w umowie możliwość wystąpienia robót zamiennych, które zostały jednoznacznie zdefiniowane. Dodatkowo zastrzegł, iż wynagrodzenie Wykonawcy będzie miało charakter ryczałtowo - kosztorysowy, definiując przy tym na czym polega i do czego odnosi się wynagrodzenie ryczałtowe i kosztorysowe. Zamawiający przewidział także możliwość zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, uwzględniając ryczałtowo-kosztorysowy charakter wynagrodzenia. Wszystkie te informacje zostały zawarte w § 1 ust.4-5 (zastrzeżenie możliwości wystąpienia robót zamiennych oraz ich definicja), § 13 ust. 1-5 oraz 7-10 (wskazanie rodzaju wynagrodzenia, a także sposobu rozliczania wraz z możliwością jego zmiany), § 17 ust. 1 pkt.1 (zastrzeżenie zmian wynagrodzenia Wykonawcy, m.in. z uwagi na możliwość wystąpienia robót zamiennych). Wszystkie te postanowienia mają charakter jednoznacznych postanowień umownych, wskazujących na możliwość dokonywania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, wraz z określeniem ich zakresu (w szczególności możliwości zmiany wynagrodzenia Wykonawcy), charakteru oraz warunków wprowadzenia zmian - tzw. Zmiany kontraktowe przewidziane przez Zamawiającego. Mając na uwadze opisane na wstępie postanowienia umowy odnoszące się do wynagrodzenia kosztorysowo - ryczałtowego oraz możliwości wystąpienia robót zamiennych wraz ze sposobem ich rozliczenia oraz zmianą wynagrodzenia Wykonawcy, należy uznać, że zaistniała podstawa do zmiany zawartej umowy na podstawie art. 144 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity na dzień wszczęcia postępowania: Dz.U.2019.1843 t.j., z późn. zm. zwanej dalej "ustawą") . Zmiana umowy, w tym zmiana wynagrodzenia Wykonawcy, następuje z uwagi na konieczność wykonania robót zamiennych w miejsce opisanych przez Zamawiającego w umowie. Zmiana polega na zastąpieniu przyjętych w dokumentacji projektowej rynien i rur spustowych z tworzywa sztucznego elementami z blachy stalowej ocynkowanej. Koszt rynien i rur spustowych z blachy stalowej ocynkowanej: 7 196,42 PLN brutto Koszt rynien i rur spustowych z tworzywa sztucznego: 5 282,36 PLN brutto Różnica 1 914,06 PLN brutto Rozwiązanie wymaga wykonania robót zamiennych na kwotę 1 914,06 PLN brutto, co stanowi 0,22 % wartości umowy podstawowej. Możliwość dokonania zmiany wynagrodzenia Wykonawcy została jednoznacznie przewidziana w § 17 ust.1 pkt.1 lit. b i c. B. Zmiany, które dotyczą realizacji dodatkowych robót budowlanych zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych I. Usunięcie gruzu ze strychu - po demontażu połaci dachowych okazało się, że wszelkie trudnodostępne miejsca poddasza zasypane są gruzem, a co gorsza przestrzeń, w której przewidziana jest lutnia oddymiająca klatkę schodową. Stwierdzono konieczność usunięcia gruzu, łącznie 7,5 m3. Na wstępie Zamawiający stwierdza, że w niniejszym przypadku zaistniały okoliczności, które stanowią podstawę do zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego i zlecenie dotychczasowemu Wykonawcy robót wykonanie robót nieobjętych zamówieniem podstawowym - podstawa prawna art. 144 ust. 1 pkt. 2 ustawy. Zmiana umowy będzie polegała na realizacji robót budowlanych nieobjętych zamówieniem podstawowym (dotychczasową umową), a roboty te stały się niezbędne, przy czym spełnione zostały wszystkie przesłanki zawarte w ustawie: 1. Zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego: Wykonanie dodatkowych robót budowlanych objętych zmianą umowy polega na: - usunięciu zalegającego gruzu, łącznie 7,5 m3. Zmiana wykonawcy w omawianym zakresie pociągnęłaby nie tylko zwiększenie kosztów w realizacji zamówienia, ale również istotną niedogodność polegającą na wystąpieniu licznych trudności w koordynacji prac dwóch Wykonawców w ramach jednego terenu budowy. Dotychczasowy Wykonawca zapewnia nie tylko ciągłość pod względem technicznym wykonywanych robót, dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym i osobowym, a także zapewni ciągłość prac. Ponadto zmiana wykonawcy pociągałaby za sobą ryzyko z wyegzekwowaniem uprawnień z tytułu gwarancji jakości dla całości inwestycji. 2. Zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego: Zmiana Wykonawcy wiązałaby się ze wstrzymaniem robót z zakresu zadania podstawowego do czasu rozstrzygnięcia kolejnego postępowania i wyboru nowego Wykonawcy, co spowodowałby znaczne wydłużenie realizacji inwestycji. Ww. fakty spowodowałyby istotne niedogodności w realizacji zadania podstawowego oraz znaczne zwiększenie kosztów inwestycji dla Zamawiającego. 3. Wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej w pierwotnej umowie: Wartość dodatkowych robót budowlanych w tym zakresie, które trzeba wykonać, a nie są objęte umową wyniesie 2980,33 PLN (brutto), co stanowi 0,34 % wartości umowy podstawowej. II. Przemurowania wraz z robotami towarzyszącymi - po demontażu połaci dachowych ukazał się faktyczny stan ogniomuru, który wymaga naprawy przez przemurowanie we fragmentach, uzupełnienie spoin oraz uzupełnienie obróbek blacharskich. Przemurowania te wymagały dodatkowej pracy rusztowań. Wykonano również przymurowania otworów drzwiowych, szpałdowania i zamurowania bruzd po przekuciach cegłą pełną. Po demontażu istniejących drewnianych ościeżnic drzwiowych okazało się że istniejące otwory drzwiowe wymagają przymurowań do projektowanych szerokości drzwi. Na wykonanych przemurowaniach należy wykonać nowe tynki. Należy uznać, że w/w zakresie zaistniały okoliczności, które stanowią podstawę do zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego i zlecenie dotychczasowemu Wykonawcy robót wykonanie robót nieobjętych zamówieniem podstawowym - podstawa prawna art. 144 ust. 1 pkt. 2 ustawy. Zmiana umowy będzie polegała na realizacji robót budowlanych nieobjętych zamówieniem podstawowym (dotychczasową umową), a roboty te stały się niezbędne, przy czym spełnione zostały wszystkie przesłanki zawarte w ustawie: 1. Zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego: Wykonanie dodatkowych robót budowlanych objętych zmianą umowy polega na: - przemurowaniu ogniomuru wraz z robotami towarzyszącymi - przemurowania związane z montażem stolarki otworowej, wraz z robotami towarzyszącymi. Zmiana wykonawcy w omawianym zakresie pociągnęłaby nie tylko zwiększenie kosztów w realizacji zamówienia, ale również istotną niedogodność polegającą na wystąpieniu licznych trudności w koordynacji prac dwóch Wykonawców w ramach jednego terenu budowy. Dotychczasowy Wykonawca zapewnia nie tylko ciągłość pod względem technicznym wykonywanych robót, dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym i osobowym, a także zapewni ciągłość robót. Ponadto zmiana wykonawcy pociągałaby za sobą ryzyko z wyegzekwowaniem uprawnień z tytułu gwarancji jakości dla całości inwestycji. 2. Zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego: Zmiana Wykonawcy wiązałaby się ze wstrzymaniem robót z zakresu zadania podstawowego do czasu rozstrzygnięcia kolejnego postępowania i wyboru nowego Wykonawcy, co spowodowałby znaczne wydłużenie realizacji inwestycji. Ww. fakty spowodowałyby istotne niedogodności w realizacji zadania podstawowego oraz znaczne zwiększenie kosztów inwestycji dla Zamawiającego. 3. Wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej w pierwotnej umowie: Wartość dodatkowych robót budowlanych w tym zakresie, które trzeba wykonać, a nie są objęte umową wyniesie 12414,89 PLN (brutto), co stanowi 1,42 % wartości umowy podstawowej. Składowe kwoty 12 414,89 PLN brutto: a) Przemurowania ogniomuru 3 040,68 PLN b) Dodatkowe rusztowania 1 402,02 PLN c) Obróbki blacharskie 1 161,42 PLN d) Uzupełnienie spoin 1 248,79 PLN e) Uzupełnienie tynków 2 122,67 PLN f) Przemurowania ościeży 3 439,31 PLN III. Lokalna wymiana docieplenia dachu - po demontażu połaci dachowych okazało się, że fragment dachu nad jednym z pomieszczeń jest ocieplony wełną mineralną - powierzchnia 15 m2. Ujawniony zły stan warstwy izolacyjnej wymagał wymiany przed montażem nowego pokrycia dachowego. Należy uznać, że w/w zakresie zaistniały okoliczności, które stanowią podstawę do zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego i zlecenie dotychczasowemu Wykonawcy robót wykonanie robót nieobjętych zamówieniem podstawowym - podstawa prawna art. 144 ust. 1 pkt. 2 ustawy. Zmiana umowy będzie polegała na realizacji robót budowlanych nieobjętych zamówieniem podstawowym (dotychczasową umową), a roboty te stały się niezbędne, przy czym spełnione zostały wszystkie przesłanki zawarte w ustawie: 1. Zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego: Wykonanie dodatkowych robót budowlanych objętych zmiana umowy polega na: - lokalnej wymianie docieplenia dachu Zmiana wykonawcy w omawianym zakresie pociągnęłaby nie tylko zwiększenie kosztów w realizacji zamówienia, ale również istotną niedogodność polegającą na wystąpieniu licznych trudności w koordynacji prac dwóch Wykonawców w ramach jednego terenu budowy. Dotychczasowy Wykonawca zapewnia nie tylko ciągłość pod względem technicznym wykonywanych robót, dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym i osobowym, a także zapewni ciągłość robót. Ponadto zmiana wykonawcy pociągałaby za sobą ryzyko z wyegzekwowaniem uprawnień z tytułu gwarancji jakości dla całości inwestycji. 2. Zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego: Zmiana Wykonawcy wiązałaby się ze wstrzymaniem robót z zakresu zadania podstawowego do czasu rozstrzygnięcia kolejnego postępowania i wyboru nowego Wykonawcy, co spowodowałby znaczne wydłużenie realizacji inwestycji. Ww. fakty spowodowałyby istotne niedogodności w realizacji zadania podstawowego oraz znaczne zwiększenie kosztów inwestycji dla Zamawiającego. 3. Wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej w pierwotnej umowie: Wartość dodatkowych robót budowlanych w tym zakresie, które trzeba wykonać, a nie są objęte umową wyniesie 485,24 PLN (brutto), co stanowi 0,06 % wartości umowy podstawowej. IV. Montaż Belki stalowej 2xI180- demontaże konstrukcji murowej w celu uzyskania przestrzeni na szyb windy ujawniły, że ze względów bezpieczeństwa konstrukcji budynku konieczne jest zamontowanie dodatkowej belki stalowej w piwnicy. Należy uznać, że w/w zakresie zaistniały okoliczności, które stanowią podstawę do zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego i zlecenie dotychczasowemu Wykonawcy robót wykonanie robót nieobjętych zamówieniem podstawowym - podstawa prawna art. 144 ust. 1 pkt. 2 ustawy. Zmiana umowy będzie polegała na realizacji robót budowlanych nieobjętych zamówieniem podstawowym (dotychczasową umową), a roboty te stały się niezbędne, przy czym spełnione zostały wszystkie przesłanki zawarte w ustawie: 1. Zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego: Wykonanie dodatkowych robót budowlanych objętych zmiana umowy polega na: - Montażu belki stalowej 2xI180 Zmiana wykonawcy w omawianym zakresie pociągnęłaby nie tylko zwiększenie kosztów w realizacji zamówienia, ale również istotną niedogodność polegającą na wystąpieniu licznych trudności w koordynacji prac dwóch Wykonawców w ramach jednego terenu budowy. Dotychczasowy Wykonawca zapewnia nie tylko ciągłość pod względem technicznym wykonywanych robót, dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym i osobowym, a także zapewni ciągłość robót. Ponadto zmiana wykonawcy pociągałaby za sobą ryzyko z wyegzekwowaniem uprawnień z tytułu gwarancji jakości dla całości inwestycji. 2. Zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego: Zmiana Wykonawcy wiązałaby się ze wstrzymaniem robót z zakresu zadania podstawowego do czasu rozstrzygnięcia kolejnego postępowania i wyboru nowego Wykonawcy, co spowodowałby znaczne wydłużenie realizacji inwestycji. Ww. fakty spowodowałyby istotne niedogodności w realizacji zadania podstawowego oraz znaczne zwiększenie kosztów inwestycji dla Zamawiającego. 3. Wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej w pierwotnej umowie: Wartość dodatkowych robót budowlanych w tym zakresie, które trzeba wykonać, a nie są objęte umową wyniesie 4 582,94 PLN (brutto), co stanowi 0,52 % wartości umowy podstawowej. V. Stopa fundamentowa - po demontażu posadzki okazało się, że istniejące warstwy nie przeniosą obciążeń z nowego murowanego słupa. Należy uznać, że w/w zakresie zaistniały okoliczności, które stanowią podstawę do zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego i zlecenie dotychczasowemu Wykonawcy robót wykonanie robót nieobjętych zamówieniem podstawowym - podstawa prawna art. 144 ust. 1 pkt. 2 ustawy. Zmiana umowy będzie polegała na realizacji robót budowlanych nieobjętych zamówieniem podstawowym (dotychczasową umową), a roboty te stały się niezbędne, przy czym spełnione zostały wszystkie przesłanki zawarte w ustawie: 1. Zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego: Wykonanie dodatkowych robót budowlanych objętych zmiana umowy polega na: - wykonaniu stopy fundamentowej Zmiana wykonawcy w omawianym zakresie pociągnęłaby nie tylko zwiększenie kosztów w realizacji zamówienia, ale również istotną niedogodność polegającą na wystąpieniu licznych trudności w koordynacji prac dwóch Wykonawców w ramach jednego terenu budowy. Dotychczasowy Wykonawca zapewnia nie tylko ciągłość pod względem technicznym wykonywanych robót, dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym i osobowym, a także zapewni ciągłość robót. Ponadto zmiana wykonawcy pociągałaby za sobą ryzyko z wyegzekwowaniem uprawnień z tytułu gwarancji jakości dla całości inwestycji. 2. Zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego: Zmiana Wykonawcy wiązałaby się ze wstrzymaniem robót z zakresu zadania podstawowego do czasu rozstrzygnięcia kolejnego postępowania i wyboru nowego Wykonawcy, co spowodowałby znaczne wydłużenie realizacji inwestycji. Ww. fakty spowodowałyby istotne niedogodności w realizacji zadania podstawowego oraz znaczne zwiększenie kosztów inwestycji dla Zamawiającego. 3. Wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej w pierwotnej umowie: Wartość dodatkowych robót budowlanych w tym zakresie, które trzeba wykonać, a nie są objęte umową wyniesie 1 669,33 PLN (brutto), co stanowi 0,19 % wartości umowy podstawowej. VI. Cięcie schodów - demontaż ujawnił, że oprócz przecinania tarczą do żelbetu konieczne jest przecinanie poprzeczne palnikiem profili stalowych zamkniętych w biegu schodowym. Należy uznać, że w/w zakresie zaistniały okoliczności, które stanowią podstawę do zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego i zlecenie dotychczasowemu Wykonawcy robót wykonanie robót nieobjętych zamówieniem podstawowym - podstawa prawna art. 144 ust. 1 pkt. 2 ustawy. Zmiana umowy będzie polegała na realizacji robót budowlanych nieobjętych zamówieniem podstawowym (dotychczasową umową), a roboty te stały się niezbędne, przy czym spełnione zostały wszystkie przesłanki zawarte w ustawie: 1. Zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego: Wykonanie dodatkowych robót budowlanych objętych zmiana umowy polega na: - cięciu schodów palnikiem Zmiana wykonawcy w omawianym zakresie pociągnęłaby nie tylko zwiększenie kosztów w realizacji zamówienia, ale również istotną niedogodność polegającą na wystąpieniu licznych trudności w koordynacji prac dwóch Wykonawców w ramach jednego terenu budowy. Dotychczasowy Wykonawca zapewnia nie tylko ciągłość pod względem technicznym wykonywanych robót, dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym i osobowym, a także zapewni ciągłość robót. Ponadto zmiana wykonawcy pociągałaby za sobą ryzyko z wyegzekwowaniem uprawnień z tytułu gwarancji jakości dla całości inwestycji. 2. Zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego: Zmiana Wykonawcy wiązałaby się ze wstrzymaniem robót z zakresu zadania podstawowego do czasu rozstrzygnięcia kolejnego postępowania i wyboru nowego Wykonawcy, co spowodowałby znaczne wydłużenie realizacji inwestycji. Ww. fakty spowodowałyby istotne niedogodności w realizacji zadania podstawowego oraz znaczne zwiększenie kosztów inwestycji dla Zamawiającego. 3. Wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej w pierwotnej umowie: Wartość dodatkowych robót budowlanych w tym zakresie, które trzeba wykonać, a nie są objęte umową wyniesie 4 000,80 PLN (brutto), co stanowi 0,46 % wartości umowy podstawowej. VII. Hydranty- w trakcie robót okazało się, że nie jest możliwy demontaż i ponowny montaż hydrantów wewnętrznych. Należy zabudować nowe zestawy. Należy uznać, że w/w zakresie zaistniały okoliczności, które stanowią podstawę do zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego i zlecenie dotychczasowemu Wykonawcy robót wykonanie robót nieobjętych zamówieniem podstawowym - podstawa prawna art. 144 ust. 1 pkt. 2 ustawy. Zmiana umowy będzie polegała na realizacji robót budowlanych nieobjętych zamówieniem podstawowym (dotychczasową umową), a roboty te stały się niezbędne, przy czym spełnione zostały wszystkie przesłanki zawarte w ustawie: 1. Zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego: Wykonanie dodatkowych robót budowlanych objętych zmiana umowy polega na: - zabudowa nowych skrzynek hydrantów wewnętrznych Zmiana wykonawcy w omawianym zakresie pociągnęłaby nie tylko zwiększenie kosztów w realizacji zamówienia, ale również istotną niedogodność polegającą na wystąpieniu licznych trudności w koordynacji prac dwóch Wykonawców w ramach jednego terenu budowy. Dotychczasowy Wykonawca zapewnia nie tylko ciągłość pod względem technicznym wykonywanych robót, dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym i osobowym, a także zapewni ciągłość robót. Ponadto zmiana wykonawcy pociągałaby za sobą ryzyko z wyegzekwowaniem uprawnień z tytułu gwarancji jakości dla całości inwestycji. 2. Zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego: Zmiana Wykonawcy wiązałaby się ze wstrzymaniem robót z zakresu zadania podstawowego do czasu rozstrzygnięcia kolejnego postępowania i wyboru nowego Wykonawcy, co spowodowałby znaczne wydłużenie realizacji inwestycji. Ww. fakty spowodowałyby istotne niedogodności w realizacji zadania podstawowego oraz znaczne zwiększenie kosztów inwestycji dla Zamawiającego. 3. Wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej w pierwotnej umowie: Wartość dodatkowych robót budowlanych w tym zakresie, które trzeba wykonać, a nie są objęte umową wyniesie 4 920,00 PLN (brutto), co stanowi 0,56 % wartości umowy podstawowej. VIII. Wyrównanie krzywizn podłoży pod posadzki, naprawy i uzupełnienia warstw ; w dokumentacji projektowej przewidziane jest skucie płytek ceramicznych, a w ich miejsce ułożenie nowych na zaprawie klejowej cienkowarstwowej, bez naprawy podbudowy pod posadzkę. Podczas demontażu płytek ukazał się faktyczny, zły stan techniczny starych warstw podposadzkowych, które wymagały naprawy, uzupełnienia i wypoziomowania przed ułożeniem nowej nawierzchni. Należy uznać, że w/w zakresie zaistniały okoliczności, które stanowią podstawę do zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego i zlecenie dotychczasowemu Wykonawcy robót wykonanie robót nieobjętych zamówieniem podstawowym - podstawa prawna art. 144 ust. 1 pkt. 2 ustawy. Zmiana umowy będzie polegała na realizacji robót budowlanych nieobjętych zamówieniem podstawowym (dotychczasową umową), a roboty te stały się niezbędne, przy czym spełnione zostały wszystkie przesłanki zawarte w ustawie: 1. Zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego: Wykonanie dodatkowych robót budowlanych objętych zmiana umowy polega na: - Wyrównaniu krzywizn podłoży pod posadzki, naprawie i uzupełnieniu warstw wyrównawczych . Zmiana wykonawcy w omawianym zakresie pociągnęłaby nie tylko zwiększenie kosztów w realizacji zamówienia, ale również istotną niedogodność polegającą na wystąpieniu licznych trudności w koordynacji prac dwóch Wykonawców w ramach jednego terenu budowy. Dotychczasowy Wykonawca zapewnia nie tylko ciągłość pod względem technicznym wykonywanych robót, dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym i osobowym, a także zapewni ciągłość robót. Ponadto zmiana wykonawcy pociągałaby za sobą ryzyko z wyegzekwowaniem uprawnień z tytułu gwarancji jakości dla całości inwestycji. 2. Zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego: Zmiana Wykonawcy wiązałaby się ze wstrzymaniem robót z zakresu zadania podstawowego do czasu rozstrzygnięcia kolejnego postępowania i wyboru nowego Wykonawcy, co spowodowałby znaczne wydłużenie realizacji inwestycji. Ww. fakty spowodowałyby istotne niedogodności w realizacji zadania podstawowego oraz znaczne zwiększenie kosztów inwestycji dla Zamawiającego. 3. Wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej w pierwotnej umowie: Wartość dodatkowych robót budowlanych w tym zakresie, które trzeba wykonać, a nie są objęte umową wyniesie 5 781,95 PLN (brutto), co stanowi 0,66 % wartości umowy podstawowej. Kwota 5 781,95 PLN (brutto) wynika z pomniejszenia pozycji - wyrównanie krzywizn posadzek i uzupełnienia po skuciu 15 966,19 PLN o zmniejszone zakresy wykonania posadzki ujętej w dokumentacji projektowej tj. o pozycję - okładziny 4841,58 PLN oraz pozycję - płytki na gankach 5342,66 PLN. IX. Lamperie - w dokumentacji projektowej przewidziane jest zmatowienie ścian malowanych pod nowe powłoki wykończeniowe. W trakcie robót okazało się, że przecieranie starych, odspajających się, wielokrotnych powłok malarskich wykonanych farbami olejnymi nie pozwoli na uzyskanie odpowiedniej przyczepności warstw wyrównawczych pod wykonanie tynków mozaikowych. Uzyskanie odpowiednich właściwości podłoża wymagało przerwania ciągłości wielowarstwowej powłoki malarskiej z farb olejnych poprzez groszkowanie czyli utworzenie szorstkiej powierzchni przy użyciu narzędzi. Należy uznać, że w/w zakresie zaistniały okoliczności, które stanowią podstawę do zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego i zlecenie dotychczasowemu Wykonawcy robót wykonanie robót nieobjętych zamówieniem podstawowym - podstawa prawna art. 144 ust. 1 pkt. 2 ustawy. Zmiana umowy będzie polegała na realizacji robót budowlanych nieobjętych zamówieniem podstawowym (dotychczasową umową), a roboty te stały się niezbędne, przy czym spełnione zostały wszystkie przesłanki zawarte w ustawie: 1. Zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego: Wykonanie dodatkowych robót budowlanych objętych zmiana umowy polega na: - zmatowieniu i groszkowaniu powierzchni ścian lamperii malowanych farbami olejnymi. Zmiana wykonawcy w omawianym zakresie pociągnęłaby nie tylko zwiększenie kosztów w realizacji zamówienia, ale również istotną niedogodność polegającą na wystąpieniu licznych trudności w koordynacji prac dwóch Wykonawców w ramach jednego terenu budowy. Dotychczasowy Wykonawca zapewnia nie tylko ciągłość pod względem technicznym wykonywanych robót, dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym i osobowym, a także zapewni ciągłość robót. Ponadto zmiana wykonawcy pociągałaby za sobą ryzyko z wyegzekwowaniem uprawnień z tytułu gwarancji jakości dla całości inwestycji. 2. Zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego: Zmiana Wykonawcy wiązałaby się ze wstrzymaniem robót z zakresu zadania podstawowego do czasu rozstrzygnięcia kolejnego postępowania i wyboru nowego Wykonawcy, co spowodowałby znaczne wydłużenie realizacji inwestycji. Ww. fakty spowodowałyby istotne niedogodności w realizacji zadania podstawowego oraz znaczne zwiększenie kosztów inwestycji dla Zamawiającego. 3. Wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej w pierwotnej umowie: Wartość dodatkowych robót budowlanych w tym zakresie, które trzeba wykonać, a nie są objęte umową wyniesie 1 647,55 PLN (brutto), co stanowi 0,19 % wartości umowy podstawowej.[ X. Demontaż i ponowny montaż instalacji c.o. w klatce schodowej, oraz kolizje lokalizowanego szybu windy z istniejącymi instalacjami. Dla prawidłowego wykonania robót należy zdemontować istniejącą instalację c.o. i po naprawie tynków i ułożeniu tynku mozaikowego instalację wraz z grzejnikami należy ponownie zamontować przy użyciu nowych kształtek. Kolizje instalacji wymusiły przełożenie i zmianę przebiegu trasy. Należy uznać, że w/w zakresie zaistniały okoliczności, które stanowią podstawę do zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego i zlecenie dotychczasowemu Wykonawcy robót wykonanie robót nieobjętych zamówieniem podstawowym - podstawa prawna art. 144 ust. 1 pkt. 2 ustawy. Zmiana umowy będzie polegała na realizacji robót budowlanych nieobjętych zamówieniem podstawowym (dotychczasową umową), a roboty te stały się niezbędne, przy czym spełnione zostały wszystkie przesłanki zawarte w ustawie: 1. Zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego: Wykonanie dodatkowych robót budowlanych objętych zmiana umowy polega na: - demontażu i montażu odcinków kolidującej instalacji. Zmiana wykonawcy w omawianym zakresie pociągnęłaby nie tylko zwiększenie kosztów w realizacji zamówienia, ale również istotną niedogodność polegającą na wystąpieniu licznych trudności w koordynacji prac dwóch Wykonawców w ramach jednego terenu budowy. Dotychczasowy Wykonawca zapewnia nie tylko ciągłość pod względem technicznym wykonywanych robót, dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym i osobowym, a także zapewni ciągłość robót. Ponadto zmiana wykonawcy pociągałaby za sobą ryzyko z wyegzekwowaniem uprawnień z tytułu gwarancji jakości dla całości inwestycji. 2. Zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego: Zmiana Wykonawcy wiązałaby się ze wstrzymaniem robót z zakresu zadania podstawowego do czasu rozstrzygnięcia kolejnego postępowania i wyboru nowego Wykonawcy, co spowodowałby znaczne wydłużenie realizacji inwestycji. Ww. fakty spowodowałyby istotne niedogodności w realizacji zadania podstawowego oraz znaczne zwiększenie kosztów inwestycji dla Zamawiającego. 3. Wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej w pierwotnej umowie: Wartość dodatkowych robót budowlanych w tym zakresie, które trzeba wykonać, a nie są objęte umową wyniesie 8 241,00 PLN (brutto), co stanowi 0,94 % wartości umowy podstawowej. XI. Okładziny ścian drewnianych płytami - w trakcie robót okazało się, że ścianki działowe pomiędzy klatką schodową do pomieszczeń magazynowych na poddaszu wykonane są z desek - od zewnątrz wykończenie stanowi warstwa tynku na trzcinie (w ściankach tych zaprojektowano drzwi o przeciwpożarowe) dla uzyskania odpowiedniej odporności ogniowej ścian konieczne jest wykonanie dodatkowej okładziny z płyt G-K ogniochronnych. Należy uznać, że w/w zakresie zaistniały okoliczności, które stanowią podstawę do zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego i zlecenie dotychczasowemu Wykonawcy robót wykonanie robót nieobjętych zamówieniem podstawowym - podstawa prawna art. 144 ust. 1 pkt. 2 ustawy. Zmiana umowy będzie polegała na realizacji robót budowlanych nieobjętych zamówieniem podstawowym (dotychczasową umową), a roboty te stały się niezbędne, przy czym spełnione zostały wszystkie przesłanki zawarte w ustawie: 1. Zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego: Wykonanie dodatkowych robót budowlanych objętych zmiana umowy polega na: - wykonanie dodatkowej okładziny z płyt G-K ogniochronnych. Zmiana wykonawcy w omawianym zakresie pociągnęłaby nie tylko zwiększenie kosztów w realizacji zamówienia, ale również istotną niedogodność polegającą na wystąpieniu licznych trudności w koordynacji prac dwóch Wykonawców w ramach jednego terenu budowy. Dotychczasowy Wykonawca zapewnia nie tylko ciągłość pod względem technicznym wykonywanych robót, dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym i osobowym, a także zapewni ciągłość robót. Ponadto zmiana wykonawcy pociągałaby za sobą ryzyko z wyegzekwowaniem uprawnień z tytułu gwarancji jakości dla całości inwestycji. 2. Zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego: Zmiana Wykonawcy wiązałaby się ze wstrzymaniem robót z zakresu zadania podstawowego do czasu rozstrzygnięcia kolejnego postępowania i wyboru nowego Wykonawcy, co spowodowałby znaczne wydłużenie realizacji inwestycji. Ww. fakty spowodowałyby istotne niedogodności w realizacji zadania podstawowego oraz znaczne zwiększenie kosztów inwestycji dla Zamawiającego. 3. Wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej w pierwotnej umowie: Wartość dodatkowych robót budowlanych w tym zakresie, które trzeba wykonać, a nie są objęte umową wyniesie 6 886,78 PLN (brutto), co stanowi 0,79 % wartości umowy podstawowej. XII. Zabezpieczenie przejścia w stropie wraz z robotami towarzyszącymi - w trakcie robót po rozebraniu fragmentu stropu ceglanego dla wykonania obudowy do klap dymowych stwierdzono ze względu na zapewnienie bezpieczeństwa podczas użytkowania istnieje konieczność zabudowania podłogi od strony poddasza fragmentów rozebranego stropu. W tym rejonie konieczne jest również zamontowanie konstrukcji nośnej lutni do klap dymowych. Należy uznać, że w/w zakresie zaistniały okoliczności, które stanowią podstawę do zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego i zlecenie dotychczasowemu Wykonawcy robót wykonanie robót nieobjętych zamówieniem podstawowym - podstawa prawna art. 144 ust. 1 pkt. 2 ustawy. Zmiana umowy będzie polegała na realizacji robót budowlanych nieobjętych zamówieniem podstawowym (dotychczasową umową), a roboty te stały się niezbędne, przy czym spełnione zostały wszystkie przesłanki zawarte w ustawie: 1. Zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego: Wykonanie dodatkowych robót budowlanych objętych zmiana umowy polega na: - wykonanie dodatkowej okładziny z płyt G-K ogniochronnych. Zmiana wykonawcy w omawianym zakresie pociągnęłaby nie tylko zwiększenie kosztów w realizacji zamówienia, ale również istotną niedogodność polegającą na wystąpieniu licznych trudności w koordynacji prac dwóch Wykonawców w ramach jednego terenu budowy. Dotychczasowy Wykonawca zapewnia nie tylko ciągłość pod względem technicznym wykonywanych robót, dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym i osobowym, a także zapewni ciągłość robót. Ponadto zmiana wykonawcy pociągałaby za sobą ryzyko z wyegzekwowaniem uprawnień z tytułu gwarancji jakości dla całości inwestycji. 2. Zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego: Zmiana Wykonawcy wiązałaby się ze wstrzymaniem robót z zakresu zadania podstawowego do czasu rozstrzygnięcia kolejnego postępowania i wyboru nowego Wykonawcy, co spowodowałby znaczne wydłużenie realizacji inwestycji. Ww. fakty spowodowałyby istotne niedogodności w realizacji zadania podstawowego oraz znaczne zwiększenie kosztów inwestycji dla Zamawiającego. 3. Wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej w pierwotnej umowie: Wartość dodatkowych robót budowlanych w tym zakresie, które trzeba wykonać, a nie są objęte umową wyniesie 3 327,33 PLN (brutto), co stanowi 0,38 % wartości umowy podstawowej. Składowe kwoty 3 327,33 PLN (brutto): a) Konstrukcja lutni 1230,00 PLN, b) Zabezpieczenie przejścia w stropie 682,83 PLN, c) Wstawienie dodatkowej belki stalowej 1414,50 PLN. Z punktu widzenia sztuki budowlanej, dobrych praktyk, jak również ze względów ekonomicznych i technicznych nie jest zasadne powierzenie robót innej firmie niż Wykonawca związany umową o roboty budowlane. Przeprowadzenie dodatkowego postępowania celem wybrania innego Wykonawcy w znaczny sposób wydłużyłoby czas wykonania prac. Roboty te nie zostały wskazane w dokumentacji projektowej w związku z czym Wykonawca nie uwzględnił ich w ofercie. Roboty te są ściśle powiązane z zakresem podstawowym i ze względów technicznych i technologicznych konieczne jest zlecenie wykonania zamówienia poza zakres podstawowy. Bez wykonania robót wskazanych powyżej realizacja zamówienia podstawowego nie będzie możliwa. Przytoczone wyżej okoliczności faktycznie przesądzają o konieczności wykonania robót nieobjętych pierwotnym przedmiotem zamówienia. Należy podkreślić, iż Zamawiający przewidział w umowie możliwość wystąpienia robót zamiennych oraz dodatkowych, które zostały jednoznacznie zdefiniowane. Zastrzegł ponadto, iż wynagrodzenie Wykonawcy będzie miało charakter ryczałtowo kosztorysowy, definiując przy tym na czym polega i do czego odnosi się wynagrodzenie ryczałtowe oraz wynagrodzenie kosztorysowe. Zamawiający przewidział wreszcie możliwość zmiany wynagrodzenia. Wszystkie te informacje zostały zawarte w § 1 ust. 3 - 7 (zastrzeżenie możliwości wystąpienia robót zamiennych i robót dodatkowych oraz ich zdefiniowanie), § 13 ust. 1 - 10 (wskazanie na rodzaj wynagrodzenia, a także na sposób rozliczania wraz z możliwością zmiany wynagrodzenia), § 17 ust. 1 pkt 1 (zastrzeżenie zmian wynagrodzenia Wykonawcy, m.in. z uwagi na wystąpienie robót zamiennych oraz dodatkowych). Wszystkie te postanowienia mają charakter jednoznacznych postanowień umownych, wskazujących na możliwość dokonywania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, wraz z określeniem ich zakresu (w szczególności możliwości zmiany wynagrodzenia Wykonawcy), charakteru oraz warunków wprowadzenia zmian - tzw. zmiany kontraktowe przewidziane przez Zamawiającego. Mając na uwadze opisane powyżej postanowienia umowy, odnoszące się do wynagrodzenia kosztorysowo ryczałtowego oraz możliwości wystąpienia robót dodatkowych lub zamiennych wraz ze sposobem ich rozliczania oraz zmianą wynagrodzenia Wykonawcy, należy uznać, iż zaistniała podstawa do zmiany zawartej umowy, na podstawie art.144 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia r. Dz. U 2019 poz. 1843 z późn. zm.) . Zmiana umowy, w tym zmiana wynagrodzenia Wykonawcy, następuje z uwagi na konieczność wykonania robót zamiennych lub robót dodatkowych oraz ograniczenia zakresu robót- tzw. roboty zaniechane. Ujawniony na placu budowy zakres prac, nieujętych w projekcie budowlanym i wykonawczym, jest niezbędny dla dalszej kontynuacji robót budowlanych na obiekcie i wymaga wykonania robót dodatkowych na kwotę 58 852,20 PLN brutto, co stanowi 6,73 % wartości umowy podstawowej. Możliwość dokonania zmiany wynagrodzenia Wykonawcy została jednoznacznie przewidziana w § 17 ust. 1 pkt 1 lit. b i c umowy.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.