eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zegrze Południowe › Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. "Wymiana pokrycia dachowego oraz częściowa wymiana więźby dachowej - budynek nr 29 w WIŁ"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2020-07-07

Ogłoszenie nr 560120704-N-2020 z dnia 07-07-2020 r.

Zegrze Południowe: Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. "Wymiana pokrycia dachowego oraz częściowa wymiana więźby dachowej - budynek nr 29 w WIŁ"
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 618698-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 51012595-N-2020

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Wojskowy Instytut Łączności, Krajowy numer identyfikacyjny 10099060000000, ul. Warszawska 22A, 05-130 Zegrze Południowe, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 261 885 543, e-mail k.juras@wil.waw.pl, faks 227 822 134.
Adres strony internetowej (url): www.bip.wil.waw.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Podmiot prawa publicznego

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. "Wymiana pokrycia dachowego oraz częściowa wymiana więźby dachowej - budynek nr 29 w WIŁ"

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZP-23-19-DTO

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. "Wymiana pokrycia dachowego oraz częściowa wymiana więźby dachowej - budynek nr 29 WIŁ" polegających na: prace przygotowawcze, jak np.: przygotowanie zaplecza budowy, przygotowanie miejsca na składowanie materiałów porozbiórkowych oraz materiałów budowlanych (ustalone wspólnie z Zamawiającym), przygotowanie zaplecza socjalno - sanitarnego, itp., prace demontażowe jak np. : demontaż obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych, instalacja odgromowa, pokrycie dachowe, częściowy demontaż konstrukcji więźby dachowej, roboty związane, wymianie elementów konstrukcyjnych dachu - krokwie zwykłe i kleszcze, dwukrotnej impregnacji grzybobójczej bali i krawędziaków metodą smarowania preparatami olejowymi, ułożeniu folii dachowych na krokwiach, ołaceniu połaci dachowych dla pokryć z blach powlekanych - kontrłaty 24x48 mm, ołaceniu połaci dachowych dla pokryć z blach powlekanych - łaty 40x50 mm, remoncie istniejących kominów, przybiciu płyt OSB wodoodpornych 24 mm, pokryciu dachu blachą stalową powlekana na rąbek, wykonaniu obróbek blacharskich z blachy powlekanej mocowaniu rynien dachowych i rur spustowych, montażu instalacji odgromowej. UWAGA: W trakcie robót demontażowych i montażowych dachu nie można dopuścić do zalania pomieszczeń budynku (pomieszczenia te są w ciągłej eksploatacji, przechowywany jest w nich m.in. sprzęt czuły na wilgoć elektroniczny). Roboty powinny odbywać się z podziałem na etapy/strefy, dach na czas robót musi zostać zabezpieczony przed czynnikami atmosferycznymi. Za wszystkie ewentualne zalania i pozostałe szkody związane z niewłaściwym prowadzeniem inwestycji odpowiada Wykonawca. Szczegółowy opis oraz zakres przedmiotu zamówienia określają Załączniki nr 4 do SIWZ - Przedmiar robót, Załącznik nr 7 do SIWZ -Projekt budowlany, Załącznik nr 8 do SIWZ - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR). Wojskowy Instytut Łączności 28 sierpnia 2018 r. zgłosił w Starostwie Legionowskim zamiar wymiany pokrycia dachowego i częściową wymianę więźby dachowej na budynku nr 29, na terenie działki ewidencyjnej nr 126/100 obręb Zegrze Południowe Rybaki, gmina Nieporęt. Organ przyjął zgłoszenie bez uwag i nie wniósł sprzeciwu - WA.6743.596.2018.JO z dnia 27.09.2018 r. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Zastosowane do wykonania przedmiotu zamówienia materiały muszą być nowe, nieużywane, niebędące elementami powystawowymi, muszą mieć atesty, aprobaty techniczne z terminami ważności lub inne dokumenty potwierdzające jakość, które Wykonawca będzie musiał przedstawić przed spisaniem protokołu odbioru robót (powyższe dokumenty stanowić będą załącznik do protokołu odbioru robót). Jeżeli Wykonawca zastosuje materiały złej jakości lub data przydatności materiałów zostanie przekroczona, wówczas Wykonawca zostanie obciążony kosztami związanymi z wymianą tych elementów. Jeżeli dokumentacja wskazywałaby w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza składanie "produktów równoważnych". Wszelkie "produkty" pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dot. minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta/produktów, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania i ma wyłącznie charakter przykładowy. Wszystkie produkty zastosowane przez Wykonawcę muszą posiadać niezbędne, wymagane przez prawo deklaracje zgodności i jakości z europejskimi normami dotyczącymi określonej grupy produktów. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia min. należy dołączyć opis techniczny proponowanych rozwiązań oraz załączyć karty katalogowe. Będą one podlegały ocenie przez inspektora nadzoru budowlanego, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o akceptacji "równoważników" lub odrzuceniu oferty z powodu ich "nierównoważności". Przed spisaniem protokołu odbioru robót Wykonawca przedstawi Zamawiającemu dokumentację powykonawczą tj. obmiary powykonawcze, atesty i aprobaty techniczne na zastosowane materiały. Dokumentacja ta będzie stanowić załącznik do protokołu odbioru robót. W celu spisania protokołu Zamawiający powoła komisję. W skład komisji będzie wchodził Wykonawca, kierownik budowy i inspektor nadzoru budowlanego oraz pracownicy Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do koordynacji budowy wraz z przedstawicielami Zamawiającego, która powinna odbywać się min. raz w tygodniu w siedzibie WIŁ. Wykonawca na ww. koordynacjach (raz w tygodniu) powinien przedstawić wykonane kroki milowe zrealizowanych prac oraz harmonogram prac planowanych. Roboty budowlane będące przedmiotem umowy podlegają odbiorowi pogwarancyjnemu przed upływem okresu gwarancji zaproponowanego w ofercie przez Wykonawcę. W celu spisania protokołu Zamawiający powoła komisję i powiadomi Wykonawcę o planowanym odbiorze na 14 dni przed upływem okresu gwarancji. W skład komisji będzie wchodził Wykonawca, kierownik budowy i inspektor nadzoru budowlanego oraz pracownicy Zamawiającego. Wizja lokalna (art. 9a ustawy Pzp): Zamawiający, zaprasza Wykonawców do wzięcia udziału w wizji lokalnej budynku nr 29 znajdującego się na terenie Zamawiającego tj. Wojskowego Instytutu Łączności w Zegrzu Południowym. Dokonanie wizji lokalnej nie jest wymagane, ale wskazane dla rzetelnego przygotowania oferty. Zamawiający wyznacza jeden termin wizji lokalnej, na dzień 15.11.2019r. o godzinie 12:00 Miejsce zbiórki: Biuro przepustek Wojskowego Instytutu Łączności przy ul. Warszawskiej 22A, 05-130 Zegrze Południowe. Zamawiający nie przewiduje dodatkowych terminów na przeprowadzenie wizji lokalnej. Koszty uczestnictwa w wizji lokalnej Wykonawców ponoszą uczestnicy. Osoby biorące udział w wizji lokalnej powinni posiadać obywatelstwo polskie. W przypadku braku polskiego obywatelstwa powinny posiadać pozwolenie jednorazowe uprawniające do wstępu obcokrajowców na teren instytucji wojskowej zgodnie z Decyzją Nr 19/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 24 stycznia 2017 r. w sprawie organizowania współpracy międzynarodowej w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. MON poz. 18). Wymagania stawiane Wykonawcy: Wykonawca w trakcie przygotowania i realizacji zamówienia jest zobowiązany do przestrzegania przepisów ustawy - Prawo budowlane. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana zobowiązany jest do zagospodarowania odpadów zgodnie z obowiązującą ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.). Zamawiający wymaga, aby Wykonawca był ubezpieczony od nagłych zdarzeń losowych oraz od odpowiedzialności cywilnej - zgodnie z zapisami § 4 ust. 1 projektu umowy (Załącznik nr 6 do SIWZ). Podwykonawcy: Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia przez Wykonawcę wykonania części zamówienia Podwykonawcom pod warunkiem, że posiadają oni kwalifikacje do ich wykonania. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do wskazania części zamówienia (zakresu), których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom i podania firm Podwykonawców(o ile są znani na tym etapie postępowania). W przypadku, gdy Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom, Wykonawca składa odpowiednie oświadczenie w formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SIWZ w pkt 1). Brak takiej informacji rozumiany będzie jako realizacja zamówienia przez Wykonawcę we własnym zakresie. Wykonawca może wykonać przedmiot umowy przy udziale Podwykonawców, zawierając z nimi stosowne umowy w formie pisemnej. Wszelkie formalności należące do Wykonawcy, w przypadku korzystania z Podwykonawców zostały opisane w §6 projektu umowy, stanowiącego Załącznik nr 6 do SIWZ. Wymóg zatrudnienia w oparciu o umowę o pracę(art. 29 ust. 3a ustawy Pzp). Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których realizacja polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy. Zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. -Kodeks pracy: Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę pracowników fizycznych wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia bezpośrednio związane z wykonaniem robót budowlanych szczegółowo opisanych w Przedmiarze robót oraz Projekcie budowlanym i STWiOR - Załącznik nr 4, nr 7 oraz nr 8 do SIWZ, w szczególności: robót rozbiórkowych, robót związanych z branżą ciesielską, robót związanych z branżą dekarską, robót polegających na wykonaniu instalacji odgromowej (branża elektryczna). Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp: W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 2) czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W związku z powyższym, Wykonawca w trakcie realizacji umowy na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym terminie będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających zatrudnienie osób wykonujących czynności w zakresie wykonania robót budowlanych, które polegają na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, tj.: oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia osób wykonujących wskazane czynności przez cały okres realizacji wykonywanych przez niego czynności, w szczególności poprzez wezwanie do okazania dokumentów potwierdzających bieżące opłacanie składek i należnych podatków z tytułu zatrudnienia ww. osób. Kontrola może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy. Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia: Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 12ppkt 2) czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w projekcie umowy będącym Załącznikiem nr 6 do SIWZ. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 12ppkt 2) czynności. W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Wymagania dotyczące gwarancji \ rękojmi: Wykonawca obejmie gwarancją całość przedmiotu umowy na okres wskazany w ofercie, nie krótszy jednak niż 36 miesięcy liczonych od daty odbioru bez zastrzeżeń całości przedmiotu zamówienia i podpisania protokołu odbioru bez uwag. Zamawiający informuje, że okres gwarancji stanowi także jedno z kryteriów oceny ofert, zgodnie z SIWZ. Udzielona przez Wykonawcę gwarancja obejmuje również zakresy zamówienia wykonane przez Podwykonawców. Za spełnienie ewentualnych roszczeń Zamawiającego związanych z udzieloną gwarancją odpowiada Wykonawca solidarnie z Podwykonawcą. Wykonawca zawierając umowę z Podwykonawcą zobowiązany jest do ujęcia w umowie zapisu, iż Podwykonawca odpowiada solidarnie z Wykonawcą wobec Zamawiającego za przedmiot zamówienia, który Podwykonawca ma wykonać dla Zamawiającego. Uprawnienia z tytułu rękojmi wygasają po upływie 5 lat od terminu podpisania protokołu odbioru robót. Zamawiający jest uprawniony do wykonywania praw z tytułu udzielonej gwarancji niezależnie od uprawnień wynikających z rękojmi. Osoby biorące udział w realizacji zamówienia powinny posiadać obywatelstwo polskie. W przypadku braku polskiego obywatelstwa powinny one posiadać pozwolenie jednorazowe uprawniające do wstępu obcokrajowców na teren instytucji wojskowej zgodnie z Decyzją Nr 19/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 24 stycznia 2017 r. w sprawie organizowania współpracy międzynarodowej w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. MON poz. 18).


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45210000-2,

45111200-0,

45261000-4,

45453000-7,

45312310-3,

45111220-6

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Wykonawca zobowiązuje się zakończyć całość prac wymienionych w § 2 i szczegółowo opisanych w kosztorysie ofertowym stanowiącym Załącznik nr 1 do umowy, w terminie 30 dni od dnia przekazania terenu budowy. Zamawiający wyznacza termin końcowy wykonania robót na dzień 30.06.2020 r. Zamawiający udostępnia teren budowy od dnia 01.04.2020 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: Wymiana pokrycia dachowego oraz częściowa wymiana więźby dachowej - budynek nr 29 w WIŁ
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 20/01/2020
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Usługi Remontowo-Budowlane Piotr Przybysz, ramon@wp.pl, ul. Husarska nr 17 lok.20, 05-120, Legionowo, kraj/woj. mazowieckie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 227817.09 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
22/05/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
W nawiązaniu do treści umowy §16 ust 2 pkt 2) tj. "Zamawiający przewiduje zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy zgodnie z Prawem zamówień publicznych w przypadku zaistnienia poniższych sytuacji (...) zmiany terminu wykonania umowy z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego lub na jego żądanie, lub z przyczyn od niego niezależnych". Zmianie uległa treść § 3 ust.1 umowy na treść:"Wykonawca zobowiązuje się zakończyć całość prac wymienionych w § 2 i szczegółowo opisanych w kosztorysie ofertowym stanowiącym Załącznik nr 1 do umowy, w terminie 41 dni od dnia przekazania terenu budowy. Zamawiający wyznacza termin końcowy wykonania robót na dzień 30.06.2020 r. Zamawiający udostępnia teren budowy od dnia 01.04.2020 r."

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Zmiana terminu wykonania umowy z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.