eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jastrzębie-Zdrój › "Rewitalizacja części zabytkowego Parku Zdrojowego w Jastrzębiu-Zdroju "

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2020-05-22

Ogłoszenie nr 560088695-N-2020 z dnia 22-05-2020 r.

Jastrzębie-Zdrój: "Rewitalizacja części zabytkowego Parku Zdrojowego w Jastrzębiu-Zdroju "
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 640100-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510033742-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Jastrzębie Zdrój, Krajowy numer identyfikacyjny 27625535800000, ul. Al. Józefa Piłsudskiego 60, 44-335 Jastrzębie-Zdrój, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 32 47 85 133, e-mail bzp@um.jastrzebie.pl, faks 32 47 85 350.
Adres strony internetowej (url): www.bip.jastrzebie.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

"Rewitalizacja części zabytkowego Parku Zdrojowego w Jastrzębiu-Zdroju "

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

IKI.271.95.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem niniejszego postępowania jest wykonanie prac związanych z rewitalizacją, restauracją i przebudową części Parku Zdrojowego przy ul. Mikołaja Witczaka w Jastrzębiu-Zdroju obejmującą: o Plac główny z fontanną, o Muszlę Koncertową, o Ścieżkę przed frontem Galerii Historii, o Ścieżkę za Galerią Historii Miasta - dojazdową do biblioteki "Masnówka", o Ścieżkę przed frontem Domu Zdrojowego, o Placyk z pergolami koło Domu Zdrojowego, o Ścieżkę główną - Promenadę (kontynuacja prac rozpoczętych w 2016 r.) o Odwodnienie terenu z włączeniem do kanalizacji deszczowej, o Oświetlenie terenu, o Wycinkę drzew i krzewów, o Schody terenowe, murki oporowe i elementy małej architektury, wraz z uzyskaniem pozytywnego protokołu odbiorowego przed Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach.. Zakres całego opracowania projektowego obejmuje działki: 8.1-1044/14, 8.2-793/36, 8.2-832/36, 8.2-877/19, 8.2-968/14, 8.2-970/14 i 8.2-971/14. Obszar Parku Zdrojowego jest objęty ochroną konserwatorską. Został wpisany do rejestru zabytków pod nr A/1524/93 w dniu 30.04.1993 r. W związku z powyższym inwestycja musi być prowadzona zgodnie z wymaganiami, pozwoleniami na prowadzenie prac przy zabytku wydanego przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ, dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik nr 9, specyfikacje techniczne stanowiące - załącznik nr 10 oraz kosztorysy ślepe (przedmiary robót) - załącznik nr 12.


II.4) Główny kod CPV: 45233260-9
Dodatkowe kody CPV:

45110000-1,

45330000-9,

45311000-0,

45400000-1,

45112710-5,

45233220-7

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
300 dni kalendarzowych od daty podpisania umowy, tj. do dnia 26.11.2019 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: .
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 30/01/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Zakład Wielobranżowy "MELKAD" inż. Klemens Scheitauer, , ul. Wolności 128, 44-285, Łańce, kraj/woj. śląskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 3404706.42 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
25/03/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zlecenie wykonania dodatkowego zakresu robót oraz zwiększenie wartości zamówienia o kwotę: 113 036,94 zł netto. Zmianie ulega również termin realizacji przedmiotu zamówienia: do dnia 29.05.2020 r.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
1. Zgodnie z umową nr IKI.272.19.2019 z dnia 30.01.2019 r. Wykonawca miał m.in. wykonać nową nawierzchnię na placu głównym Parku Zdrojowego z wielkoformatowych płyt granitowych. W trakcie wykonywania robót ziemnych ujawniono, w miejscu gdzie pierwotnie występował teren zielony (trawnik i krzewy), występowanie niezinwentaryzowanej wcześniej studni teletechnicznej. Jej wysokość i usytuowanie odbiega od docelowej, zaprojektowanej niwelety placu głównego i wymaga przebudowy. Ponadto, w trakcie prowadzenia prac, za zgodą Konserwatora zabytków, zmieniono rodzaj nawierzchni części placu głównego (wokół fontanny) z szutrowej na nawierzchnię z wielkowymiarowych płyt granitowych. Zamiana technologii wykonania nawierzchni spowodowała, że właz wejściowy do pomieszczenia technicznego pod fontanną, wokół którego miała być wykonana nawierzchnia szutrowa musi zostać obniżony - w celu ułożenia wokół niego płyt granitowych. Odstąpienie od obniżenia będzie skutkowało wystąpieniem, wyniesionego ponad teren, stopnia, o który będzie można się potykać a więc może powodować zagrożenie dla użytkowników Parku. Z uwagi na opisane wyżej kolizje konieczna jest przebudowa ujawnionych elementów zagospodarowania i dostosowanie ich wysokości do zaprojektowanej niwelety placu głównego. Wykonawca przygotował kosztorys ofertowy na w/w, dodatkowy w stosunku do przedmiotu zamówienia, zakres robót. Jego wartość to: 15 329,93 zł netto 2. W nawiązaniu do treści protokołu konieczności nr 3 z dnia 13.06.2019 r. oraz protokołu konieczności nr 4 z dnia 08.10.2019 r. Zamawiający zlecił wykonanie i zatwierdzenie przez Konserwatora zabytków szczegółowego zakresu prac naprawczych Muszli koncertowej w Parku Zdrojowym, której rewitalizacja jest objęta zakresem umowy nr IKI.272.19.2019 z dnia 30.01.2019 r. Zatwierdzoną przez WUOZ dokumentację Zamawiający otrzymał 23.10.2019 r. i przekazał Wykonawcy w celu sporządzenia szczegółowego kosztorysu prac naprawczych wskazanych w w/w dokumentacji. W związku z zaleceniem stosowania do napraw Muszli nietypowych materiałów budowlanych ich wyceny Wykonawca dokonał dopiero w dniu 10.12.2019 r. i drogą elektroniczną dostarczył Zamawiającemu w formie kosztorysu ofertowego. Jego weryfikacja pod kątem zgodności przyjętych wycen z treścią oferty podstawowej i umowy nr IKI.272.19.2019 z dnia 30.01.2019 r. a także zgodności ze wskazaną w nowej dokumentacji technologią robót przez Zamawiającego i przekazane uwagi a także zgłaszane przez Wykonawcę rozbieżności w dokumentacji były powodem przeprowadzenia w dniu 18.02.2020 r. (wpis do dziennika budowy) wizji lokalnej z udziałem przedstawicieli Wykonawcy, Zamawiającego i autora opracowania projektowego dotyczącego prac naprawczych Muszli. W wyniku wizji uzgodniono konieczność wprowadzenia zmian w kosztorysie. Wykonawca zobowiązał się do sporządzenia aktualizacji kosztorysu ofertowego na dodatkowy, w stosunku do przedmiotu zamówienia, zakres prac. Po weryfikacji przez Zamawiającego zaktualizowanego kosztorysu ofertowego okazało się, że wstępny szacunek kosztów wskazany w protokole konieczności nr 3 z dnia 13.06.2019 r. (44 252,02 zł brutto tj. 35 977,40 zł netto), jest niewystarczający. Różnica pomiędzy wstępnym szacunkiem (dokonanym przed opracowaniem dokumentacji prac naprawczych) a ostatecznym kształtem kosztorysu ofertowego wynika z przyjętego pierwotnie założenia, że zakres niezbędnych prac będzie znacznie mniejszy i będą zastosowane standardowe, dostępnie powszechnie, materiały budowlane. Tymczasem, uzgodniona przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków dokumentacja wymaga innego zakresu prac, zastosowania nietypowych technologii i bardzo kosztownych materiałów budowlanych. Wartość kosztorysu ofertowego ujmująca wszystkie czynności wskazane w dokumentacji naprawczej jest od tego szacunku większa i wynosi: 97 707,01zł netto. Łączna wartość zamówienia dodatkowego: 113 036,94 zł netto. 3. Wskazana w dokumentacji dotyczącej naprawy Muszli koncertowej technologia prowadzenia robót, określona warunkami wynikającymi z kart technicznych producenta materiałów, które należy zastosować, wymaga prowadzenia ich w odpowiednich reżimach pogodowych i ustabilizowanych całodobowo temperaturach dodatnich. W związku z licznymi przestojami wynikającymi z aktualnych warunków pogodowych konieczne jest kolejne przesunięcie terminu umownego. Komisja zdecydowała, że nowym terminem realizacji wszystkich robót objętych umową nr IKI.272.19.2019 z dnia 30.01.2019 r. będzie: 29.05.2020 r.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Łączna kwota dokonanych zmian w ramach aneksu do umowy wynosi 139 035,43 zł brutto/113 036,93 zł netto. Zmiana terminu zakończenia prac : 29.05.2020 r.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.