eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dzierżoniów › Wykonanie robót budowlanych dotyczących zagospodarowania terenu zielonego, położonego w Dzierżoniowie pomiędzy ulicami Piastowską, Świdnicką i Złotą wraz z budową ciągów pieszych, oświetlenia, montażem nowych obiektów małej architektury, wykonaniem kwater roślinnych oraz budową ścieżki edukacyjnej - Alei Gwiazd Dzierżoniowskich Sportowców w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn."Modernizacja Parku im. J. Kusocińskiego - Aleja Gwiazd Dzierżoniowskich Sportowców - Dzierżoniowski Budżet Obywatelski".



Ogłoszenie z dnia 2020-05-22

Ogłoszenie nr 560088392-N-2020 z dnia 22-05-2020 r.

Dzierżoniów: Wykonanie robót budowlanych dotyczących zagospodarowania terenu zielonego, położonego w Dzierżoniowie pomiędzy ulicami Piastowską, Świdnicką i Złotą wraz z budową ciągów pieszych, oświetlenia, montażem nowych obiektów małej architektury, wykonaniem kwater roślinnych oraz budową ścieżki edukacyjnej - Alei Gwiazd Dzierżoniowskich Sportowców w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn.: "Modernizacja Parku im. J. Kusocińskiego - Aleja Gwiazd Dzierżoniowskich Sportowców - Dzierżoniowski Budżet Obywatelski".
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 576162-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510192506-N-2019 w Biuletynie Zamówień Publicznych

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Dzierżoniów, Krajowy numer identyfikacyjny 89071783000000, ul. Rynek 1, 58-200 Dzierżoniów, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. +48746450800, e-mail josak@um.dzierzoniow.pl, przetargi@um.dzierzoniow.pl, faks +48746450801.
Adres strony internetowej (url): www.bip.um.dzierzoniow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Wykonanie robót budowlanych dotyczących zagospodarowania terenu zielonego, położonego w Dzierżoniowie pomiędzy ulicami Piastowską, Świdnicką i Złotą wraz z budową ciągów pieszych, oświetlenia, montażem nowych obiektów małej architektury, wykonaniem kwater roślinnych oraz budową ścieżki edukacyjnej - Alei Gwiazd Dzierżoniowskich Sportowców w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn.: "Modernizacja Parku im. J. Kusocińskiego - Aleja Gwiazd Dzierżoniowskich Sportowców - Dzierżoniowski Budżet Obywatelski".

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

OR-P.271.81.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dotyczących zagospodarowania terenu zielonego, położonego w Dzierżoniowie pomiędzy ulicami Piastowską, Świdnicką i Złotą wraz z budową ciągów pieszych, oświetlenia, montażem nowych obiektów małej architektury, wykonaniem kwater roślinnych oraz budową ścieżki edukacyjnej - Alei Gwiazd Dzierżoniowskich Sportowców w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn.: "Modernizacja Parku im. J. Kusocińskiego - Aleja Gwiazd Dzierżoniowskich Sportowców - Dzierżoniowski Budżet Obywatelski". 2. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: 1) demontaż wyeksploatowanych obiektów małej architektury (ławek i koszy na śmieci), 2) montaż nowych obiektów małej architektury (ławki, kosze na śmieci, stojaki na rowery i tablice informacyjne), 3) remont głównej alei między ulicami Piastowską a Świdnicką wraz z wymianą podbudowy i zmianą nawierzchni bitumicznej na nawierzchnię z betonowych płyt chodnikowych 50x50 cm, wraz z montażem płyt pamiątkowych (Aleja Gwiazd Dzierżoniowskich Sportowców), 4) budowa nowego ciągu pieszego od głównej alei do Krzyża Milenijnego, 5) budowa w sąsiedztwie Krzyża Milenijnego placu o nawierzchni żwirowej, 6) utwardzenie w postaci nawierzchni mineralnej alejek parkowych, 7) budowę nowego oświetlenia terenu parku, 8) wykonanie prac pielęgnacyjnych istniejącej roślinności, 9) przygotowanie kwater pod nasadzenia roślin, 10) wykonanie nowych nasadzeń zieleni ozdobnej na wyznaczonych kwaterach oraz na stanowiskach pojedynczych, wraz z wypełnieniem obszarów pod i między roślinnami korą lub żwirem oraz dostawą i ustawieniem kamieni, 11) oskarpowanie ziemią wystających studzienek kanalizacyjnych do wysokości włazu, 12) wykonanie nawierzchni trawnikowych. 3. Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, zgodnie ze sztuką budowlaną z uwzględnieniem likwidacji barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych. 4. Szczegółowy zakres robót określają: 1. Projekt budowlany zagospodarowania terenu dla zadania pn. "Modernizacja Parku im. J. Kusocińskiego w Dzierżoniowie" 2. Projekt wykonawczy zagospodarowania terenu dla zadania pn. "Modernizacja Parku im. J. Kusocińskiego w Dzierżoniowie" 3. Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót - zagospodarowanie terenu - branża architektoniczna, 4. Projekt budowlany oświetlenia terenu dla zadania pn. "Modernizacja Parku im. J. Kusocińskiego w Dzierżoniowie", 5. Projekt wykonawczy oświetlenia terenu dla zadania pn. "Modernizacja Parku im. J. Kusocińskiego w Dzierżoniowie", 6. Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót - oświetlenie terenu - branża elektryczna. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania zakresu robót wskazanych w dokumentacji projektowej, w tym projektach budowlanych i wykonawczych, które są określone w formie opisu technicznego lub na rysunkach lub równocześnie w opisie i na rysunkach. Zarówno opis techniczny jak i rysunki (część graficzna) projektów są równoważne i opisują przedmiot zamówienia. 5. W przypadku, gdy w projektach budowlanych i wykonawczych oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) Zamawiający dopuszcza przy wykonywaniu robót budowlanych wykorzystanie technologii, materiałów i sprzętu innego niż określone w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych pod warunkiem, że ich parametry techniczne i funkcjonalne będą nie gorsze niż określone w powyższych dokumentach. Oferowane materiały i urządzenia równoważne muszą zagwarantować realizację robót w zgodzie z Prawem budowlanym i odpowiednimi normami, zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w w/w dokumentacji oraz zostaną one wcześniej zaakceptowane przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania przedmiotu zamówienia z innymi materiałami i urządzeniami równoważnymi, a za ofertę równoważną Zamawiający uzna przyjęcie parametrów technicznych pod warunkiem, że materiały i urządzenia oferowane przez Wykonawcę jako równoważne spełnią wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ, projektach budowlanych i wykonawczych oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Zamawiający informuje, że podane w projektach budowlanych konkretne propozycje materiałów i urządzeń mają na celu wyłącznie określenie standardu wykonania lub przyjętego rozwiązania i mogą być zastąpione rozwiązaniami równoważnymi nie powodującymi zmiany i ilości i jakości wyspecyfikowanych urządzeń i materiałów. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, ale na podstawie art. 30 ust. 5 ustawy to na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania na etapie składania ofert, że oferowane przez niego materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 6. Wykonawca zobowiązuje się do: 1) protokolarnego przejęcia terenu budowy, jego zabezpieczenia i należytego utrzymania, 2) organizacji zaplecza budowy oraz pomieszczeń socjalno-sanitarnych dla pracowników i miejsca składowania materiałów, 3) wystąpienia do gestorów sieci o protokolarne przekazanie urządzeń na czas prowadzenia robót, a po zakończeniu prac protokolarne przekazanie ich właścicielom, 4) zapewnienia dostawy niezbędnych mediów do realizacji robót i opłatę za ich dostawę. Wykonawca we własnym zakresie zapewnia niezbędne media warunkujące prawidłowe wykonawstwo robót, 5) poniesienia wszelkich kosztów związanych z realizacją, nadzorem i wypełnieniem wszystkich zobowiązań wynikających z decyzji, uzgodnień i opinii oraz tych, które Wykonawca zobowiązany jest uzyskać w trakcie realizacji robót budowlanych, 6) przekazania Zamawiającemu oświadczenia o podjęciu obowiązków przez kierownika budowy, w dniu podpisania umowy, 7) czyszczenia na bieżąco nawierzchni przyległych dróg w przypadku nawożenia błota z terenu budowy na kołach maszyn, samochodów i innych urządzeń technicznych, 8) uporządkowania terenu budowy i terenu przyległego po zakończeniu robót, 9) wywozu materiału i gruzu z rozbiórki na składowisko odpadów - odległość ok. 12 km i poniesienia kosztów ich składowania, 10) wywozu pochodzących z rozbiórki mas mineralno-bitumicznych i ich utylizacji do zakładu utylizacji w Wałbrzychu na odległość ok. 50 km, 11) obsługi geodezyjnej w trakcie realizacji robót budowlanych, jak i do wykonania pomiaru geodezyjnego powykonawczego wraz ze stroną tytułową i dołączoną legendą, dostarczonego również w formie elektronicznej na płycie CD (skan sekcji mapy rozdzielczej 300DPJ w formacie TIF), 12) opłaty i wykonania wszelkich formalności z zajęciem pasa drogowego celem realizacji robót, 13) ochrony punktów osnowy geodezyjnej, a w przypadku ich zniszczenia lub konieczności ich przeniesienia zlecenia uprawnionej jednostce wykonawstwa geodezyjnego ich odtworzenie lub założenie nowych, 14) przedłożenia Zamawiającemu przed podpisaniem umowy dokumentów wynikających ze specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 15) dostarczenia Zamawiającemu oświadczenia kierownika budowy o przeszkoleniu w zakresie BHP na stanowisku pracy pracowników zatrudnionych przy wykonywaniu robót związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia w dniu podpisania umowy, 16) wykonania Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia, 17) uczestnictwa kierownika budowy i kierowników robót w cotygodniowych radach budowy, 18) wykonania badań i pomiarów w czasie wykonywania robót budowlanych oraz badań odbiorowych zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, 19) przedłożenia Zamawiającemu w terminie 7 dni roboczych od dnia przekazania placu budowy oświadczenia, że zatrudnieni pracownicy, o których mowa w §3 ust.1 projektu umowy (załącznik nr 8 do SIWZ) świadczą pracę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy (t.j. Dz.U. z 2019r. poz. 1040) art. 22 §1. 7. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia: organizacja i realizacja robót budowlanych - bezpośrednie wykonywanie robót budowlanych w zakresie wszystkich branż przewidzianych w dokumentacji projektowej - wszyscy pracownicy fizyczni wykonujący roboty budowlane na budowie, kadra techniczna budowy za wyjątkiem kierownika budowy i kierowników robót. 7.1. Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia Zamawiającemu przed podpisaniem umowy oświadczenia, że pracownicy realizujący przedmiot umowy, o których mowa powyżej będą w okresie realizacji umowy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26.06.1974r. Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2019r. poz. 1040). 7.2. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 7.3. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób wykonujących wskazane powyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) oświadczenie Wykonawcy, podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. oraz przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1000 z póź. zm.) w szczególności l bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 3) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; 4) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. oraz przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1000 z późn. zm.). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Nadmienia się, że z tytułu niespełnienia przez wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w § 3 ust. 1 projektu umowy (załącznik nr 8 do SIWZ), Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w § 12 ust. 1 pkt. 1 lit "h" umowy. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w § 3 ust. 1 projektu umowy (załącznik nr 8 do SIWZ) czynności; 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.


II.4) Główny kod CPV: 45.11.27.10 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
Dodatkowe kody CPV:

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Termin wykonania: do 30.05.2020r

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: Wyk. robót budowlanych dotyczących zagospodarowania terenu zielonego, położonego w Dzierżoniowie pomiędzy ul. Piastowską, Świdnicką i Złotą wraz z budową ciągów pieszych, oświetlenia, montażem nowych obiektów małej architektury, wykonaniem kwater roślinnych oraz budową ścieżki edukacyjnej - Alei Gwiazd Dzierżoniowskich Sportowców w ramach realizacji zad. inwestycyjnego pn.: "Modernizacja Parku im. J. Kusocińskiego - Aleja Gwiazd Dzierżoniowskich Sportowców - Dzierżoniowski Budżet Obywatelski".
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 12/09/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Concept Sp. z o.o., mitraszewski@gmail.com, ul. Rolna 1A, 58-200, Dzierżoniów, kraj/woj. dolnośląskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 405683.74 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
28/04/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy z dnia 30.05.2020r. na dzień 30.09.2020r.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Pan Tomasz Mitraszewski - Prezes Zarządu firmy CONCEPT Sp. z o.o., z siedzibą w Dzierżoniowie przy ulicy Rolnej 1A wystąpił do Zamawiającego o wydłużenie terminu realizacji robót budowlanych w ramach zadania pn."Modernizacja Parku im. Janusza Kusocińskiego - Aleja Gwiazd Dzierżoniowskich Sportowców - DBO". Zmiana, o którą wnioskował Wykonawca miałaby polegać na przesunięciu terminu zakończenia prac określonego w umowie ZI.272.94.2019 do dnia 30.05.2020r. na dzień 30.09.2020r. Wykonawca swój wniosek motywował obecną sytuacją związaną z pandemią COVID-19 wprowadzonymi w ślad za nią przez rząd szeregiem obostrzeń, które spowodowały trudności w nabyciu materiału roślinnego, niezbędnego do realizacji zlecenia. Zdaniem Wykonawcy wiele firm wstrzymuje produkcję co spowodowało opóźnienia w realizacji dostaw materiału roślinnego, który jest zupełnie innym od pozostałych elementów niezbędnych do zrealizowania przedmiotu umowy. Zmagazynowany materiał roślinny wymaga stałej opieki, w przeciwieństwie do innych wyrobów, których składowanie nie rodzi żadnych nakładów. W związku z powyższym wykonawca zawnioskował o przesunięcie terminu w celu przesunięcia robót związanych z nasadzeniem krzewów i bylin poza okres występowania wysokich temperatur, które są mocno niekorzystne dla materiału roślinnego. Wniosek Wykonawcy został poparty pozytywną opinią inspektora nadzoru inwestorskiego w branży zieleni - Pana Piotra Siwika. Dopuszczalność wprowadzenia zmian do umowy w formie aneksu została przewidziana w §20 Umowy przy uwzględnieniu art. 144 ustawy Pzp oraz zapisów SIWZ. Zgodnie z SIWZ możliwe jest wprowadzenie zmian w umowie z powodu działania okoliczności siły wyższej np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewiedzieć w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach. Komisja stwierdziła, że przytoczone przez Wykonawcę przesłanki spełniają zapisy SIWZ warunkujące możliwość wprowadzenia zmian w umowie, co uzasadnia zawarcie aneksu terminowego. Ponadto należy zauważyć, iż aneksowanie umów na gruncie prawa polskiego w tym i z mocą wsteczną jest jak najbardziej dopuszczalne. Podstawy do dokonania takiej czynności należy upatrywać w art. 353¹ k.c., który wyraża ogólną zasadę swobody umów. Tym samym, jeśli zmiana terminu wykonania umowy nie sprzeciwia się właściwości (naturze) stosunku prawnego, ustawie ani zasadom współżycia społecznego to jest jak najbardziej dopuszczalna. W takim przypadku aneks jest traktowany jako umowa zmieniająca dotychczasową umowę. Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, że możliwość aneksowania terminu wykonania umowy jest uzależniona od okoliczności danej sprawy, a przede wszystkim od woli stron zawartej umowy. Jeżeli bowiem jedna ze stron konkretnego stosunku prawnego nie będzie zainteresowana zmianą terminu wykonania umowy, to takiej zmiany nie będzie można w ogóle wprowadzić. Zmiana terminu wykonania umowy nie sprzeciwia się ani właściwości (naturze) stosunku prawnego, ani ustawie, czy też zasadom współżycia społecznego. A w świetle trwającego stanu epidemiologicznego jest wręcz pożądana. Wobec powyższego zważywszy na okolicznościach sprawy zarekomendowano uwzględnienie wniosku Wykonawcy i wprowadzono aneks do umowy nr ZI.272.94.2019 w zakresie zmiany terminu wykonania robót do 30.09.2020r.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.