eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocław › 04550 - Wyciszenie nawierzchni na ul. Złotnickiej



Ogłoszenie z dnia 2020-03-02

Ogłoszenie nr 560037315-N-2020 z dnia 02-03-2020 r.

Wrocław: 04550 - Wyciszenie nawierzchni na ul. Złotnickiej
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 574796-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500217613-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

tak
Informacje na temat podmiotu, któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Zamawiającym jest Gmina Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław, w imieniu i na rzecz której działają Wrocławskie Inwestycje Sp. z o. o. z siedzibą przy ul. Ofiar Oświęcimskich 36, 50-059 Wrocław na podstawie pełnomocnictwa nr 26/III/Z/11 Prezydenta Wrocławia z dnia 1 września 2011 Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających



I. 1) NAZWA I ADRES: Wrocławskie Inwestycje sp. z o.o., Krajowy numer identyfikacyjny 20568529000000, ul. ul. Ofiar Oświęcimskich 36, 50-059 Wrocław, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 71 77 10 905, e-mail magdalena.swiatek@wi.wroc.pl, faks 71 77 10 904.
Adres strony internetowej (url): http://www.wi.wroc.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Podmiot prawa publicznego

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

04550 - Wyciszenie nawierzchni na ul. Złotnickiej

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZP/40/PN/2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej z pozyskaniem wszystkich wymaganych dla realizacji celu decyzji administracyjnych oraz wykonanie robót w ramach kontraktu pn.: Wyciszenie nawierzchni na ul. Złotnickiej. 1.1. Zakres rzeczowy inwestycji: a) Prace projektowe b) Roboty budowlane przy wymianie nawierzchni oraz regulacja krawężnika c) Regulacja wpustów, studzienek kanalizacyjnych oraz armatura sieci wodociągowych i gazowych d) Roboty budowlane z miejscowym poszerzeniem ulicy w związku z budową azylu dla pieszych e) Roboty budowlane związane z przełożeniem kostki brukowej f) Robert budowlane związane z ograniczają ruchu zastępczego i docelowego g) Roboty budowlane związane z usunięciem ewentualnej kolizji z uzbrojeniem naziemnym i podziemnym 2. Przedmiot zamówienia w zakresie dokumentacji obejmuje w szczególności: 2.1. prace przygotowawcze poprzedzające projektowanie: b) sporządzenie mapy do celów projektowych w zakresie koniecznym do opracowania zamierzenia, c) aktualizacja inwentaryzacji sieci i przyłączy w terenie, d) uzyskanie technicznych warunków usunięcia kolizji i odbioru e) sporządzenie, wykonanie i analiza aktualnych dokumentów i decyzji administracyjnych będących podstawą do projektowania; f) koordynacja prac projektowych z innymi pracami projektowymi w terenie sąsiadującym z przedmiotową inwestycją 2.2. opracowanie: a) projekt budowlany z uzyskaniem wymaganych warunków technicznych, decyzji, opinii, postanowień, uzgodnień, ewentualnie stosownych odstępstw od przepisów techniczno-budowlanych oraz pozwolenia na budowę/zaświadczenia o braku sprzeciwu b) projekt wykonawczy oraz z podziałem na branże c) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych d) innych opracowań ( np. inwentaryzacja majątku ZDiUM w celu przekazania pasa drogowego) 3. wykonanie robót budowlanych i prac inżynieryjno - budowlano - montażowych na podstawie opracowanych projektów i Szczegółowej specyfikacji technicznej . 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został przedstawiony w Części III Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

71320000-7,

45111300-1

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
31.05.2019

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
30/01/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
1 1. Strony wprowadzają do umowy nr ZP/PN/04550/01/2018 z dnia 21.08.2018r. na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 3) ustawy Prawo zamówień publicznych wykonanie prac opisanych w Protokole Konieczności nr 1/4550 i Protokole Konieczności nr 2/4550 w zamian za zapłatę na rzecz Wykonawcy wynagrodzenia ryczałtowego w wysokości: 91 836,52 zł brutto (słownie: dziewięćdziesiąt jeden tysięcy osiemset trzydzieści sześć złotych 52/100), tj. 74 663,84 zł netto (słownie: siedemdziesiąt cztery tysiące sześćset sześćdziesiąt trzy złote 84/100) plus podatek VAT 23% w kwocie 17172,68 zł. 2. Wynagrodzenie ryczałtowe wskazane w ust.1 płatne będzie według zasad i na podstawie dokumentów, jak w Umowie nr ZP/PN/04550/01/2018 z dnia 21.08.2018r.

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
1. Strony wprowadzają do umowy nr ZP/PN/04550/01/2018 z dnia 21.08.2018r. na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 6) ustawy Prawo zamówień publicznych wykonanie prac opisanych w Protokole Konieczności nr 3/4550 w zamian za zapłatę na rzecz Wykonawcy wynagrodzenia ryczałtowego w wysokości: 6 549,37 zł brutto (słownie: sześć tysięcy pięćset czterdzieści dziewięć złotych 37/100), tj. 5 324,69 zł netto (słownie: pięć tysięcy trzysta dwadzieścia cztery złote 69/100) plus podatek VAT 23% w kwocie 1 224,68 zł. 2. Wynagrodzenie ryczałtowe wskazane w ust.1 płatne będzie według zasad i na podstawie dokumentów, jak w Umowie nr ZP/PN/04550/01/2018 z dnia 21.08.2018r.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
I. Zmiana do umowy na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 3) ustawy Prawo zamówień publicznych Biorąc pod uwagę okoliczności związane z koniecznością usunięcia kolizji w związku z przebiegiem kabli energetycznych SN, których nie było wykazanych na podkładzie geodezyjnym oraz wycinką drzew, Strony wprowadzają do umowy nr ZP/PN/04550701/2018 z dnia 21.08.2018r. na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 3) ustawy Prawo zamówień publicznych wykonanie dodatkowych robót opisanych w Protokołach konieczności nr 1/4550 i nr 2/4550 w zamian za zapłatę na rzecz Wykonawcy wynagrodzenia ryczałtowego w wysokości: 91 836,52 zł brutto (słownie: dziewięćdziesiąt jeden tysięcy osiemset trzydzieści sześć złotych 52/100), tj. 74 663,84 zł netto (słownie: siedemdziesiąt cztery tysiące sześćset sześćdziesiąt trzy złote 84/100) plus podatek VAT 23% w kwocie 17 172,68 zł. Podstawą prawną dokonania takiej zmiany w umowie jest art. 144 ust. 1 pkt 3) ustawy Prawo zamówień publicznych, zgodnie z którym możliwa jest zmiana postanowień umowy w stosunku do treści oferty, jeżeli: "3) zostały spełnione łącznie następujące warunki: a)konieczność zmiany umowy lub umowy ramowej spowodowana jest okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością nie mógł przewidzieć, b)wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej." Okoliczności uzasadniające wykonanie tych robót szczegółowo opisuje Protokół Konieczności nr 1/4550 oraz nr 2/4550. Zamawiający nie miał możliwości przewidzenia konieczności wykonania tych robót, pomimo dołożenia wszelkich starań na etapie postępowania o udzielenie zamówienia. Przedmiotowe zamówienie jest pierwszym zamówieniem dodatkowym, które wynosi 81 213,21 zł netto. Nie przekracza zatem 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego w kwocie 707 168,08 zł netto, co przy spełnieniu wyżej opisanych przesłanek umożliwia jego wprowadzenie do umowy w drodze niniejszego Aneksu. Wprowadzenie przedmiotowej zmiany nie prowadzi w żaden sposób do zmiany charakteru umowy podstawowej. Wykonanie powyższych prac było konieczne i niezbędne dla wykonania zamówienia podstawowego, prace te w żaden sposób nie zmieniają charakteru umowy podstawowej. II. Zmiana do umowy na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 6) ustawy Prawo zamówień publicznych Z uwag na konieczność wykonania robót dodatkowych nie ujętych w SIWZ na etapie postępowania o udzielenie zamówienia w zakresie wyregulowania nawierzchni chodników w ul. Złotnickiej, ponieważ w istniejącym chodniku wzdłuż ul. Złotnickiej (po obu stronach) występowały miejsca zaniżone (wgłębienia) w których po opadach deszczu gromadziła się woda, jak również stan ten ze względów bezpieczeństwa odbiegał od dopuszczalnych norm, Zamawiający polecił Wykonawcy wyregulowania nawierzchni chodników lokalnie w miejscach tego wymagających. Strony wprowadzają do umowy nr ZP/PN/04550/01/2018 z dnia 21.08.2018r. na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 6) ustawy Prawo zamówień publicznych wykonanie dodatkowych robót, opisanych w Protokole Konieczności nr 3/4550 w zamian za zapłatę na rzecz Wykonawcy wynagrodzenia ryczałtowego w wysokości: 6 549,37 zł brutto (słownie: sześć tysięcy pięćset czterdzieści dziewięć złotych 37/100), tj. 5 324,69 zł netto (słownie: pięć tysięcy trzysta dwadzieścia cztery złote 69/100) plus podatek VAT 23% w kwocie 1 224,68 zł. Podstawą prawną dokonania takiej zmiany w umowie jest art. 144 ust. 1 pkt 6) ustawy Prawo zamówień publicznych, zgodnie z którym możliwa jest zmiana postanowień umowy w stosunku do treści oferty, jeżeli: "łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust 8 i jest mniejsza od 10% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie w przypadku zamówień na usługi lub dostawy albo, w przypadku zamówień na roboty budowlane - jest mniejsza od 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie." Przedmiotowe roboty budowlane wynikły w toku realizacji prac budowlanych co szczegółowo opisuje Protokół Konieczności nr 3/4550. Przedmiotowa zmiana jest pierwszą zmianą dokonywana na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 6 Ustawy PZP. Jej wartość nie przekracza 10% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie, co przy spełnieniu wyżej opisanych przesłanek umożliwia jej wprowadzenie do umowy w drodze niniejszego Aneksu. Wprowadzenie przedmiotowej zmiany nie prowadzi w żaden sposób do zmiany charakteru umowy podstawowej. Wykonanie powyższych prac było konieczne i niezbędne dla wykonania zamówienia podstawowego, prace te w żaden sposób nie zmieniają charakteru umowy podstawowej.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.