eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jedlińsk › "ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH NA TERENIE GMINY JEDLIŃSK"



Ogłoszenie z dnia 2019-12-17

Ogłoszenie nr 550275999-N-2019 z dnia 17-12-2019 r.

Jedlińsk: "ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH NA TERENIE GMINY JEDLIŃSK" OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie


Informacje dodatkowe:

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Jedlińsk, Krajowy numer identyfikacyjny 67022376400000, ul. ul. Warecka 19, 26-660 Jedlińsk, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 483 213 087, e-mail jedlinsk@jedlinsk.pl, faks 483 213 021.
Adres strony internetowej (url): www.jedlinsk.pl
Adres profilu nabywcy: www.bip.jedlinsk.pl
Adres strony internetowej, pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne:
www.bip.jedlinsk.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: "ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH NA TERENIE GMINY JEDLIŃSK"
Numer referencyjny ZP.271.43.2019

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego


II.2) Rodzaj zamówienia

Usługi


II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa: 1.1. Odbioru odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Jedlińsk, 1.2. Transportu zebranych odpadów komunalnych, 1.3. Zagospodarowania zebranych odpadów tj.: przekazania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2019r., poz. 701 z późn. zm.); przekazywania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych do instalacji komunalnej zgodnie z art. 29a ustawy o odpadach. 1.4. Wyposażenia nieruchomości zamieszkałych w worki na odpady w terminie do 17.01.2020r. oraz dostarczenie nowych worków przy odbiorze odpadów w miarę potrzeb mieszkańców (ilość worków będzie równa ilości odebranych worków z odpadami), 1.5. Wyposażenia we wskazanych przez Zamawiającego aptekach i Ośrodkach Zdrowia w pojemniki do selektywnego zbierania przeterminowanych leków oraz opróżnianie ich po zgłoszeniu, według potrzeb - w terminie do dnia 17.01.2020r., 1.6. Przygotowania i dystrybucji harmonogramu odbioru odpadów wraz z informacją dotyczącą prawidłowej segregacji odpadów w terminie do dnia 17.01.2020r. Wykonawca ma zapewnić gospodarowanie odebranymi odpadami komunalnymi w sposób zapewniający Zamawiającemu osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z2019r., poz. 2010). Przedmiot zamówienia nie obejmuje odbioru odpadów komunalnych ze: szkół, bibliotek, przedsiębiorstw prowadzących działalność gospodarczą na terenie gminy Jedlińsk, a także nieruchomości niezamieszkałych (które mają obowiązek samodzielnie zawrzeć umowy na odbiór odpadów). 2. Przedmiot zamówienia obejmuje następujące kategorie odpadów komunalnych: 2.1. niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01), 2.2. metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe (kod odpadów: 15 01 02, 15 01 04, 15 01 06, 20 01 39, 20 01 40), 2.3. szkło (kody odpadów: 20 01 02, 15 01 07), 2.4. odpady ulegające biodegradacji (kod odpadu 20 02 01), 2.5. Popiół i żużel (kod odpadu 10 01 01), 3. Odbiór odpadów komunalnych Na terenie gminy Jedlińsk występuje zabudowa jednorodzinna i zagrodowa. Obowiązywać będzie system mieszany workowo-pojemnikowy zbiórki odpadów komunalnych, zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zatwierdzonym przez Zamawiającego. Zabudowa wielorodzinna z uwagi na marginalny udział nie będzie traktowana odrębnie. 3.1. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01) Odpady z tej kategorii będą odbierane z worków koloru czarnego oznaczonych napisem "Odpady zmieszane" o minimalnej poj. 120l, zgodnie z harmonogramem zapewniającym częstotliwość odbioru określoną w pkt. 4. opisu przedmiotu zamówienia. Wykonawca dostarczy worki oznaczone odpowiednim kolorem oraz oznaczeniem frakcji odpadów w terminie do 17.01.2020r.. Dopuszczalny jest również odbiór z tej kategorii odpadów z pojemników o pojemności 120l lub 240l, w które mieszkańcy zaopatrzą się we własnym zakresie. Właściciel nieruchomości umożliwi odbiór zgromadzonych odpadów w dniach określonych w harmonogramie wywozu odpadów poprzez wystawienie worków na chodnik lub pobocze przed ogrodzeniem zamkniętej nieruchomości lub udostępnienie w altance śmieciowej z wejściem od strony ulicy, nie później niż do godziny ustalonej w harmonogramie. 3.2. Metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe (kod odpadów: 15 01 02, 15 01 04, 15 01 06, 20 01 39, 20 01 40) Odpady z tej kategorii będą odbierane z worków koloru żółtego, oznaczonych napisem "Metale i tworzywa sztuczne", o minimalnej pojemności 120 litrów zgodnie z harmonogramem zapewniającym częstotliwość odbioru określoną w pkt. 4. opisu przedmiotu zamówienia. Wykonawca dostarczy worki oznaczone odpowiednim kolorem oraz oznaczeniem frakcji odpadów w terminie do 17.01.2020r.. Właściciel nieruchomości umożliwi odbiór zgromadzonych odpadów w dniach określonych w harmonogramie wywozu odpadów poprzez wystawienie worków na chodnik lub pobocze przed ogrodzeniem zamkniętej nieruchomości lub udostępnienie w altance śmieciowej z wejściem od strony ulicy, nie później niż do godziny ustalonej w harmonogramie. 3.3. Szkło (kody odpadów: 20 01 02, 15 01 07) Odpady z tej kategorii będą odbierane z worków koloru zielonego, oznaczonych napisem "Szkło", o minimalnej pojemności 120 litrów zgodnie z harmonogramem zapewniającym częstotliwość odbioru określoną w pkt. 4. opisu przedmiotu zamówienia. Wykonawca dostarczy worki oznaczone odpowiednim kolorem oraz oznaczeniem frakcji odpadów w terminie do 17.01.2020r.. Właściciel nieruchomości umożliwi odbiór zgromadzonych odpadów w dniach określonych w harmonogramie wywozu odpadów poprzez wystawienie worków na chodnik lub pobocze przed ogrodzeniem zamkniętej nieruchomości lub udostępnienie w altance śmieciowej z wejściem od strony ulicy, nie później niż do godziny ustalonej w harmonogramie. 3.4. Odpady ulegające biodegradacji (kod odpadu 20 02 01) Odpady z tej kategorii będą odbierane z worków koloru brązowego, oznaczonych napisem "BIO", o minimalnej pojemności 120 litrów zgodnie z harmonogramem zapewniającym częstotliwość odbioru określoną w pkt. 4. opisu przedmiotu zamówienia. Wykonawca dostarczy worki oznaczone odpowiednim kolorem oraz oznaczeniem frakcji odpadów w terminie do 17.01.2020r.. Właściciel nieruchomości umożliwi odbiór zgromadzonych odpadów w dniach określonych w harmonogramie wywozu odpadów poprzez wystawienie worków na chodnik lub pobocze przed ogrodzeniem zamkniętej nieruchomości lub udostępnienie w altance śmieciowej z wejściem od strony ulicy, nie później niż do godziny ustalonej w harmonogramie. 3.5. Popiół i żużel (kod odpadu 10 01 01) Odpady z tej kategorii będą odbierane z worków koloru szarego, oznaczonych napisem "Popiół", o minimalnej pojemności 120 litrów zgodnie z harmonogramem zapewniającym częstotliwość odbioru określoną w pkt. 4 opisu przedmiotu zamówienia. Wykonawca dostarczy worki oznaczone odpowiednim kolorem oraz oznaczeniem frakcji odpadów w terminie do 17.01.2020r.. Właściciel nieruchomości umożliwi odbiór zgromadzonych odpadów w dniach określonych w harmonogramie wywozu odpadów poprzez wystawienie worków na chodnik lub pobocze przed ogrodzeniem zamkniętej nieruchomości lub udostępnienie w altance śmieciowej z wejściem od strony ulicy, nie później niż do godziny ustalonej w harmonogramie. W pozostałym okresie mieszkańcy będą mogli własnym transportem dowieźć odpady segregowane do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, Jedlińsk, ul. Ogrodowa 51A. 4. Częstotliwość odbioru odpadów 4.1. Odbiór odpadów od właścicieli nieruchomości i ich transport Wykonawca powinien realizować od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 19:00, w soboty w godzinach od 8:00 do 15:00. Wykonawca będzie odbierał odpady według harmonogramu ustalonego wcześniej z Zamawiającym. 4.2. Wykonawca będzie odbierał odpady według harmonogramu, zapewniającego częstotliwość odbioru nie rzadziej, niż: a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne jeden raz w miesiącu, b) tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe - jeden raz w miesiącu, c) szkło - jeden raz na dwa miesiące, d) popiół i żużel- jeden raz w miesiącu, e) odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów -jeden raz w miesiącu, 5. Harmonogram odbioru odpadów 5.1. Wykonawca jest zobowiązany do informowania mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. 5.2. Wykonawca przygotuje i przedłoży do zatwierdzenia Zamawiającemu w wersji elektronicznej harmonogram odbioru odpadów obejmujący miesiąc luty i marzec 2020r. w terminie 2 dni roboczych od dnia podpisania umowy. Harmonogram winien być opracowany w oparciu o częstotliwości odbioru odpadów określoną w pkt. 4 opisu przedmiotu zamówienia. Harmonogram powinien zawierać elementy edukacji ekologicznej, tj. informację dotyczącą prawidłowej segregacji odpadów oraz informację o terminie uiszczania opłat za odpady komunalne do Urzędu Gminy. 5.3. Zamawiający zatwierdzi harmonogram lub przedstawi uwagi do niego w terminie 2 dni roboczych od dnia jego otrzymania. Wykonawca w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego wprowadzi poprawki oraz przedstawi harmonogram do ponownej akceptacji. 5.4. Zamawiający zatwierdzi harmonogram z wprowadzonymi uwagami przez Wykonawcę w terminie 2 dni roboczych od jego otrzymania, albo zgłosi kolejne uwagi. 5.5. Wykonawca na własny koszt przygotuje w formie papierowej (kalendarz, wydruk w kolorze) i dostarczy właścicielom nieruchomości harmonogram odbioru odpadów w terminie do dnia 17.01.2020r. na wszystkie miesiące trwania umowy. 5.6. Wykonawca sporządzi harmonogram odbioru, który Zamawiający opublikuje na stronie internetowej www.jedlinsk.pl. 5.7.Wszelkie zmiany harmonogramu wymagają formy pisemnej, za wyjątkiem zmian jednorazowych wynikających z nadzwyczajnej sytuacji, np. powódź, gwałtowne opady śniegu, nieprzejezdna droga. We wszystkich przypadkach zmiana harmonogramu po, co najmniej ustnym, uzgodnieniem między stronami. Zmiana harmonogramu nie stanowi zmiany umowy. 6. Sposób postępowania w przypadku stwierdzenia nieselektywnego zbierania odpadów 6.1. Przed odebraniem odpadów wystawionych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych Wykonawca jest zobowiązany do kontroli rodzaju odpadów i ich zgodności z przeznaczeniem pojemnika/worka, w którym je umieszczono. 6.2. Wykonawcę obowiązuje bezwzględny zakaz mieszania ze sobą poszczególnych rodzajów odpadów. 6.3. W przypadku stwierdzenia niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów, Wykonawca zobowiązany jest do odebrania ich, jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne oraz poinformowania o tym fakcie właściciela nieruchomości (w tym samym dniu) oraz Zamawiającego na koniec miesiąca w którym niedopełnienie przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów miało miejsce w formie papierowej przy składaniu faktury wraz z raportem miesięcznym o którym mowa w pkt. 14 opisu przedmiotu zamówienia: 1) adres właściciela nieruchomości, lokalizację miejsca gromadzenia odpadów, który nie dopełnił obowiązku jw. oraz datę i godzinę zdarzenia, 2) dokumentację, z której wynika, że odpady gromadzone są niewłaściwie - dokumentacja fotograficzna, protokół zdarzenia sporządzony przez pracowników Wykonawcy. W przypadku braku oznakowania posesji i niemożliwości ustalenia właściciela odpadów w inny sposób, np. u sołtysa, należy skontaktować się z Zamawiającym. 7. Reklamacje 7.1. Właściciele nieruchomości będą kierować reklamacje do Zamawiającego. 7.2. Pracownik Zamawiającego przekaże niezwłocznie drogą elektroniczną (poczta elektroniczną) lub telefonicznie, informację o reklamacji Wykonawcy, Wykonawca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 1 dnia roboczego potwierdzi fakt otrzymania wiadomości. 7.3. Rozpatrzenie reklamacji winno nastąpić w ciągu 48h od jej otrzymania. O sposobie rozpatrzenia reklamacji należy niezwłocznie, nie później niż w ciągu 1 dnia roboczego, drogą elektroniczną lub telefoniczną poinformować Zamawiającego. 8. Obowiązki Wykonawcy przed rozpoczęciem zamówienia: 8.1. Dostarczenie worków na niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, kompletu worków do selektywnej zbiórki odpadów, worków na odpady komunalne ulegające biodegradacji oraz worków na popiół w terminie do 17.01.2020r. 8.2. Dostarczenie harmonogramów odbioru odpadów w formie kalendarza wśród mieszkańców nieruchomości do dnia 17.01.2020r. 8.3. Dostarczenie do siedziby Zamawiającego w terminie do 17.01.2020r. rezerwy worków po 50 szt. dla każdego rodzaju odpadu. 8.4. Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego uzupełniania rezerwy worków do ilości wskazanej powyżej po zgłoszeniu przez Zamawiającego przez e-mail, w terminie 5 dni od daty zgłoszenia. 8.5. Wyposażenie we wskazanych przez Zamawiającego aptekach, Ośrodkach Zdrowia pojemników do selektywnego zbierania przeterminowanych leków oraz opróżnianie ich po zgłoszeniu, według potrzeb - w terminie do 17.01.2020r., 9. Obowiązki Wykonawcy w trakcie realizacji zamówienia: 9.1. Przekazywania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych do instalacji komunalnej zgodnie z art. 29a ustawy o odpadach. 9.2. Przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (tj. Dz U. z 2018r., poz. 992 z późn. zm.), 9.3. Dopuszcza się przekazywanie niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych za pośrednictwem stacji przeładunkowej, o której mowa w art. 23 ust. 10 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz U. z 2018r., poz. 992 z późn. zm.) 9.4. Dopuszcza się przekazywanie niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych do termicznego przekształcania, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2019r., poz. 2010). 9.5. Zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości oraz selektywnie zebranych odpadów komunalnych różnych rodzajów ze sobą. 9.6. Gospodarowanie odebranymi odpadami komunalnymi w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2019r., poz. 2010), 9.7. Dostarczenie właścicielowi nieruchomości, w dniu odbioru odpadów tyle worków ile odebrał z zachowaniem podziału na frakcje i właściwej kolorystyki. 10. Ogólne informacje o zasadach i wymaganiach przy wykonywaniu usługi: 10.1. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich obowiązków opisanych w Opisie przedmiotu zamówienia, 10.2. Załadunek jak i transport odpadów będzie odbywał się za pomocą odpowiedniego sprzętu, który musi być w dyspozycji Wykonawcy. Pojazdy winny być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi oraz numerem telefonu przedsiębiorcy, 10.3. Wszystkie pojazdy, którymi Wykonawca świadczył będzie usługę, muszą być wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający zapisywanie danych o położeniu pojazdu, miejscach postoju oraz w system czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów, umożliwiających weryfikację tych danych. Dane winny być przechowywane w siedzibie Wykonawcy przez okres 3 lat od daty ich zapisania, 10.4. Wykonawca powinien posiadać oprogramowanie oraz odpowiednie licencje umożliwiające odczyt, prezentację i weryfikację przechowywanych danych oraz udostępnić je na każde żądanie Zamawiającego, 10.5. Wykonawca w trakcie realizacji usług odbioru odpadów komunalnych realizowanych na rzecz Zamawiającego nie może jednocześnie odbierać odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych (np. powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej), które nie są objęte gminnym systemem gospodarowania odpadami, 10.6. Wykonawca ma obowiązek odbierania zmieszanych odpadów komunalnych gromadzonych przez mieszkańców również w pojemnikach będących własnością właściciela nieruchomości, jeżeli spełniają odpowiednie normy i umożliwiają odbiór odpadów sprzętem, którym dysponuje Wykonawca. 10.7. Wykonawca ma obowiązek odbierania odpadów selektywnie gromadzonych w workach będących własnością właścicieli nieruchomości (niezależnie od koloru worka), jeżeli umożliwiają identyfikację rodzaju zgromadzonego odpadów. 10.8. Wykonawca jest zobowiązany do zebrania wszystkich odpadów leżących obok pojemników lub worków, które zanieczyściły miejsce odbioru odpadów w trakcie realizacji usługi przez Wykonawcę (np. odpady rozrzucone przez zwierzęta, itp.), 10.9. Wykonawca będzie chronił dane osobowe zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019r., poz. 1781 z późn. zm.), 10.10. Odpady należy odbierać specjalistycznym sprzętem - dla odpadów zmieszanych należy stosować samochód z zabudową kompaktującą, a dla odpadów selektywnie zbieranych samochody z zabudową kompaktującą lub skrzyniową, 10.11. Wykonawca zobowiązany jest odebrać odpady komunalne zmieszane w każdej ilości, z nieruchomości na której zamieszkują mieszkańcy, umieszczone w workach lub pojemnikach oraz każdą ilość odpadów komunalnych zbieranych selektywnie w workach lub pojemnikach. 10.12. Ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. 10.13. Informowanie Zamawiającego o nieruchomościach, na których powstają odpady, a które nie są ujęte w systemie. 10.14. Wykonawca jest zobowiązany do wskazania w ofercie instalacji, w tym instalacji komunalnych do których będzie przekazywał odebrane odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. 11. W trakcie realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest również do: 11.1. Uprzątnięcia zanieczyszczeń powstałych w wyniku realizacji usługi odbioru odpadów; 11.2. Świadczenia usług w sposób ograniczający do minimum niedogodności dla mieszkańców oraz utrudnienia w ruchu drogowym; 11.3. Zabezpieczenia ładowanych i przewożonych odpadów przed wysypaniem, rozwianiem lub wyciekiem, a w przypadku wydostania się odpadów - do natychmiastowego usunięcia skutków zaistniałych zdarzeń. 11.4. Zachowania ciągłości świadczenia usługi w okresie realizacji umowy. Nie dopuszcza się sytuacji, w której Wykonawca przerwie świadczenia usług z przyczyn, za które nie ponosi odpowiedzialności (np. z uwagi na awarię pojazdu, bądź chorobę personelu). 11.5. Prowadzenia i przedkładania Zamawiającemu wymaganej dokumentacji, 11.6. Zapoznania się w terenie szczegółowo z trasą i miejscami odbioru odpadów, 11.7. Bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, 11.8 Realizowania usługi odbioru odpadów niezależnie od szczególnych uwarunkowań związanych z obsługiwaną nieruchomością, w tym również w sytuacji utrudnionego lub ograniczonego dojazdu, czy też dostępu do nieruchomości i położonych na niej pojemników czy worków oraz sposobu załadunku innego niż boczny lub tylny. 11.9. Umożliwienia Zamawiającemu kontrolnego ważenia odpadów u Wykonawcy lub w innym punkcie wskazanym przez Zamawiającego w obecności jego przedstawiciela. 11.10. Świadczenia usługi zgodnie z przepisami prawa powszechnego oraz miejscowego obowiązującego na obszarze Gminy Jedlińsk, w szczególności z: - ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; - ustawą o odpadach; - rozporządzeniem w sprawie szczegółowych wymagań dla transportu odpadów; - rozporządzeniem. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości; - regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jedlińsk; - uchwałą Rady Gminy Jedlińsk w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczaną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi 12. Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów i sprzętu technicznego wymaganego do realizacji zamówienia 12.1. Urządzenia do gromadzenia odpadów: 12.1.1 Charakterystyka worków do zbiórki odpadów: - pojemność - 120l, - materiał - folia polietylenowa LDPE, - grubość - co najmniej 60 mikronów, - nadruk określający frakcję odpadów, - worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych o których mowa w ppkt. 3.2. - 3.4 opisu przedmiotu zamówienia powinny zapewnić zabezpieczenie odpadów przed pogorszeniem jakości zbieranej frakcji odpadów dla przyszłych procesów ich przetwarzania. 12.2. Sprzęt techniczny: - dwa pojazdy specjalistyczne do selektywnego zbierania odpadów komunalnych, - dwa pojazdy specjalistyczne do zbierania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, - jeden pojazd do odbioru odpadów komunalnych bez funkcji kompaktującej, - jeden pojazd przystosowany do odbierania odpadów komunalnych z terenów problemowych drogi wewnętrzne, wąskie uliczki, itp.). 12.3. Szczegółowe wymagania dla pojazdów oraz bazy magazynowo - transportowej: 12.3.1. Wymogi dotyczące pojazdów: - pojazdy powinny być w pełni sprawne, posiadać aktualne badania techniczne, być dopuszczone do ruchu oraz oznakowane widoczną nazwą, adresem przedsiębiorcy i numerem jego telefonu, - pojazdy powinny być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie, - na koniec każdego dnia świadczenia usług pojazdy powinny być opróżnione z odpadów oraz parkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo - transportowej, - każdego dnia przed rozpoczęciem świadczenia usług pojazdy powinny być czyste wewnątrz i na zewnątrz (bez widocznych oznak uszkodzeń i korozji), - konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, - wszystkie pojazdy powinny być wyposażone w elektroniczny system monitoringu bazującego na GPS i podłączony do Systemu Monitoringu, o którym mowa w pkt 13 opisu przedmiotu zamówienia, - Wykonawca wyposaży pojazdy w czujniki pokazujące: lokalizację pojazdu podczas postoju (dot. wszystkich pojazdów), pracę urządzenia wrzutowego (zasyp) (dot. wszystkich pojazdów), otwieranie odwłoka w czasie opróżniania zabudowy z odpadów (dot. pojazdów typu śmieciarka), - wszystkie pojazdy odbierające odpady powinny być trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą oraz danymi adresowymi i numerem telefonu Wykonawcy, - przez cały okres świadczenia usług pojazdy, którymi Wykonawca będzie realizował zamówienie musza spełniać wymogi Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r., poz. 122). 12.3.2. Wymogi dotyczące bazy magazynowo - transportowej: - Wykonawca jest zobowiązany dysponować bazą magazynowo - transportową usytuowana na terenie gminy Jedlińsk, lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy Jedlińsk, - przez cały okres świadczenia usług baza magazynowo - transportowa musi spełniać wymogi Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r., poz. 122). 13. Wymagania dotyczące systemu monitoringu 13.1. Wykonawca umożliwi Zamawiającemu dostęp do systemu monitoringu GPS, zwanego dalej Systemem w celu monitorowania pojazdów używanych do realizacji przedmiotu zamówienia. 13.2. W ramach umożliwienia dostępu do systemu monitoringu Wykonawca zobowiązuje się do: 13.2.1. uruchomienia (ewentualnej instalacji) Systemu na 1 stanowisku komputerowym w siedzibie Zamawiającego; 13.2.2. udostępnienia loginu oraz hasła do podglądu Systemu dla uprawnionego przez Zamawiającego pracownika; 13.2.3. przeprowadzenia jednodniowego szkolenia dla pracownika Zamawiającego w zakresie obsługi Sytemu; 13.2.4. bieżącego wsparcia technicznego dotyczącego Systemu dla pracownika Zamawiającego w okresie obowiązywania Umowy poprzez konsultacje mailowe lub telefoniczne. 13.2. Wykonawca zapewni Zamawiającemu nieprzerwany dostęp do Systemu w całym okresie obowiązywania Umowy. O ewentualnej zmianie warunków technicznych Systemu Wykonawca jest zobowiązany powiadomić Zamawiającego z co najmniej 14 dniowym wyprzedzeniem. 13.3. Wszystkie dane w systemie muszą być dostępne dla Zamawiającego przez co najmniej 90 dni od momentu zarejestrowania. 13.4. Odpowiedzialność za prawidłowe funkcjonowanie systemu ponosi Wykonawca. 13.5. Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za brak dostępu Zamawiającego do Systemu, który jest spowodowany przyczynami leżącymi po stronie Zamawiającego, jak np. awaria urządzeń Zamawiającego, brak dostępu serwera Zamawiającego do Internetu. 14. Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia. 14.1. Wykonawca jest zobowiązany do przedkładania Zamawiającemu wraz z fakturą raportu miesięcznego, który jest podstawą do wypłaty należności za świadczone usługi oraz informacji o której mowa w pkt. 6.3 opisu przedmiotu zamówienia. Zamawiający może odmówić całościowej lub częściowej zapłaty faktury w wypadku nie przedłożenia lub przedłożenia niekompletnej dokumentacji potwierdzającej wykonanie usługi. 14.2. Raport miesięczny powinien zawierać: 14.2.1. Łączną masę poszczególnych odpadów komunalnych (w zależności od frakcji) odebraną od mieszkańców gminy, wyrażoną w Mg wraz ze sposobem zagospodarowania odpadów komunalnych oraz instalacji, do której zostały przekazane odpady komunalne, 14.2.2. Ilości i rodzaje odebranych worków z odpadami komunalnymi wraz z datą realizacji usługi, 14.2.3. Wykaz niewykonanych usług wraz z podaniem przyczyny, 14.2.4. Liczbę nieruchomości, z których zostały odebrane odpady komunalne w ramach realizacji umowy, 14.2.5. Datę sporządzenia i czytelny podpis pracownika sporządzającego i zatwierdzającego raport. Do wyżej wymienionego raportu miesięcznego Wykonawca przedstawi Zamawiającemu poświadczone za zgodność z oryginałem kserokopie dowodów dostarczonych odpadów do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania, tj. karty przekazania odpadów oraz dokumenty potwierdzające recykling i odzysk (w odniesieniu do papieru, makulatury, szkła, tworzyw sztucznych i metali). 14.3. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu sprawozdania, o których mowa w art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2019r., poz. 2010). 14.4. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu których będzie Wykonawca, a nie Zamawiający.

II.5) Główny Kod CPV: 90000000-7

Dodatkowe kody CPV:

90511000-2,

90512000-9,

90513100-7,

90500000-2,

90533000-3


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) Tryb udzielenia zamówienia:

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust. 1. pkt. 3 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki uzasadnione jest ze względu na wystąpienie wyjątkowej sytuacji niewynikającej z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, przy równoczesnej konieczności natychmiastowego wykonania zamówienia i braku możliwości zachowania terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Zamawiający przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia z wolnej ręki w związku z koniecznością zapewnienia od 1 lutego 2020 roku odbioru odpadów komunalnych z terenu Gminy Jedlińsk. W odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu w trybie przetargu nieograniczonego na Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Jedlińsk, które zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 27.11.2019r. pod nr 628621-N-2019 zostały złożone 2 oferty. Ceny ofert przewyższają kwotę, jaką Zamawiający może przeznaczyć na realizację zamówienia i którą odczytał na otwarciu ofert w dniu 10.12.2019r., w związku z powyższym zamawiający na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych unieważnił przedmiotowe postępowanie. Biorąc pod uwagę fakt, że zaistniała sytuacja nie pozwala na przeprowadzenie postępowania z zachowaniem terminów określonych dla udzielenia zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego (wymagana publikacja w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej), mając na względzie wyjątkową sytuację związaną z zagrożeniem sanitarno-epidemiologicznym powstałym w wyniku braku odbioru odpadów komunalnych, Zamawiający w trybie awaryjnym zamierza zawrzeć umowę na minimalny okres niezbędny do przeprowadzenia kolejnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego. Konsekwencją braku realizacji przez Zamawiającego obowiązków związanych z odbiorem odpadów komunalnych z nieruchomości będzie zagrożenie dla zdrowia ludzi oraz powstanie trudnych do odwrócenia szkód w środowisku (dzikie wysypiska śmieci) a także poniesienia zwiększonych środków finansowych na ich późniejsze usunięcie. Ponadto na podstawie art. 3 ust. 2 oraz art. 6c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2010) nałożono na gminy obowiązek zapewnienia czystości i porządku na swoim terenie oraz obowiązek zorganizowania odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Do negocjacji został zaproszony dotychczasowy wykonawca usługi, ponieważ podmiot ten posiada wszystkie niezbędne uprawnienia do świadczenia powyższej umowy, zna specyfikę zamówienia ma również opracowany system odbioru odpadów z terenu gminy, w związku z tym nie będzie musiał dokonywać dodatkowych czynności koniecznych do rozpoczęcia realizacji zamówienia w wyznaczonym terminie, co pozwoli na zachowanie ciągłości odbioru odpadów od mieszkańców. W świetle powyższego należy stwierdzić, że udzielenie zamówienia na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp jest uzasadnione i zgodne z obowiązującymi przepisami.


SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:

PreZero Service Wschód Sp z o.o., , ul. Wrocławska 3, 26-600, Radom, kraj/woj. mazowieckie


 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.