eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Oświęcim › Utrzymanie nawierzchni dróg publicznych - gminnych oraz wewnętrznych zarządzanych przez Prezydenta Miasta Oświęcim w latach 2021 - 2022 r. - nawierzchnie brukowe, w ramach zadania pn."Utrzymanie nawierzchni dróg, chodników i parkingów".

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2020-11-06

Ogłoszenie nr 550221052-N-2020 z dnia 06-11-2020 r.

Oświęcim: Utrzymanie nawierzchni dróg publicznych - gminnych oraz wewnętrznych zarządzanych przez Prezydenta Miasta Oświęcim w latach 2021 - 2022 r. - nawierzchnie brukowe, w ramach zadania pn.: "Utrzymanie nawierzchni dróg, chodników i parkingów". OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie


Informacje dodatkowe:

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Oświęcim, Krajowy numer identyfikacyjny 07218178700000, ul. Zaborska 2, 32-600 Oświęcim, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. +48338429311, e-mail zp@um.oswiecim.pl, faks +48338429361.
Adres strony internetowej (url): www.oswiecim.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Utrzymanie nawierzchni dróg publicznych - gminnych oraz wewnętrznych zarządzanych przez Prezydenta Miasta Oświęcim w latach 2021 - 2022 r. - nawierzchnie brukowe, w ramach zadania pn.: "Utrzymanie nawierzchni dróg, chodników i parkingów".
Numer referencyjny ZP.271.31.2020.III

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego


II.2) Rodzaj zamówienia

Roboty budowlane


II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: Utrzymanie nawierzchni dróg publicznych - gminnych oraz wewnętrznych zarządzanych przez Prezydenta Miasta Oświęcim w latach 2021 - 2022r.- nawierzchnie brukowe. Zadanie objęte przedmiotem zamówienia polega na wykonywaniu przez Wykonawcę czynności polegających na: 1) bieżących kontrolach stanu infrastruktury objętej przedmiotem, 2) zgłaszaniu upoważnionemu przedstawicielowi Zamawiającego zauważonych awarii i ubytków, 3) dokonywaniu na zlecenie Zamawiającego napraw obiektów. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: 1) remonty cząstkowe chodników z płyt betonowych i kostki brukowej, 2) mechaniczne uzupełnienie i wyrównanie istniejącej podbudowy, 3) regulację pionowych studzienek dla urządzeń podziemnych, 4) remonty cząstkowe nawierzchni z płyt granitowych i kostki granitowej 5) wykonywanie innych robót i prac niezbędnych do należytego wykonywania przedmiotu zamówienia.

II.5) Główny Kod CPV: 45233120-6

Dodatkowe kody CPV:

45233222-1,

45233253-7,

45233100-0,

45233300-2,

45233222-1,

45111200-0,

45233100-0,

45442100-8,

45112710-5


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) Tryb udzielenia zamówienia:

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Podstawę prawną udzielenia zamówienia stanowią przepisy art. 67 ust 1 pkt 12 i ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j.: Dz. U. z 2019r., poz. 1843 z późn. zm.) - zwaną dalej ustawą Pzp. Przepis art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp stanowi, że Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki osobie prawnej, jeżeli zamówienie udzielane jest przez Zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a i spełnione są łącznie następujące warunki: o Zamawiający sprawuje nad tą osobą prawna kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób, o Ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a, o W kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego. Wszystkie przesłanki wymienione w tym przepisie są spełnione. Zamawiający będąc Jednostką Samorządu Terytorialnego należy do grona jednostek sektora finansów publicznych, o których mowa w art. 9 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (t.j.: Dz. U. z 2016r., poz. 1870 ze zm.). Podmiot, któremu Zamawiający zamierza udzielić zamówienia jest spółką prawa handlowego, spółką z ograniczoną odpowiedzialnością wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000697259, posiadającą osobowość prawną. Ad. a) - przesłanki z lit. a): o Zamawiający sprawuje nad tą osobą prawna kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób Miejski Zakład Usług Komunalnych Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (zwaną dalej"MZUK Sp. z o.o.") jest spółką, w której wszystkie udziały posiadają dwie spółki komunalne: Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o. (99,75% udziałów) oraz Składowisko Odpadów Komunalnych Sp. z o.o. (0,25% udziałów). Obaj udziałowcy to spółki komunalne ze 100% udziałem w każdej z nich Zamawiającego, tj. Miasto Oświęcim. W zakresie warunku z art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. a) ustawy Pzp wskazać należy, iż Zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej (wpływ na kształtowanie kluczowych decyzji zarządczych). Warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez Zamawiającego w taki sam sposób. Pod pojęciem strategii przedsiębiorstwa należy rozumieć długofalową koncepcję jego funkcjonowania, obejmującego w szczególności cele jego powołania oraz sposoby osiągnięcia zamierzeń biznesowych. Można zatem uznać, że stanowi ona w istocie o sensie istnienia podmiotu. Uprawnienia do kształtowania organizacji, nadawania jej kierunków rozwoju, modyfikowanie ich względem potrzeb (w tym decyzje o wejściu lub wyjściu z określonego rynku) oraz - co istotne, podejmowania decyzji o zakończeniu działalności, stanowią najwyższy poziom sprawowania tej kontroli. Ustawodawca nie ograniczył jednak pojęcia "sprawowania kontroli" wyłącznie do możliwości wywierania strategicznego wpływu na podmiot (jak ma to miejsce m.in. w przypadku przepisów prawa ochrony konkurencji). W ujęciu omawianego przepisu, obejmuje ono również możliwość ingerowania (skutecznego) w decyzje zarządcze o istotnym wpływie na działalność przedsiębiorcy. O ile kryterium istotności wpływu jest bardzo ogólny i może mieć różny wymiar w różnych przypadkach, to bez wątpienia uprawnienie do oddziaływania w obszarze zarządzania podmiotem stanowi narzędzie znaczącej ingerencji kontrolującego w działalność podmiotu. W szczególności, w przypadku spółek prawa handlowego - limitującego uprawnienia organów zarządczych, np. w zakresie ograniczenia swobody przez zastrzeżenie możliwości wydawania im wiążących poleceń czy konieczności uzyskania dodatkowych zgód na dokonanie czynności prawnej. Zamawiający, Miasto Oświęcim posiada 100% udziałów w spółce komunalnej Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o., która to spółka w MZUK Sp. z o.o. posiada 99,75% udziałów. Pozostałe 0,25% udziałów w MZUK Sp. z o.o. posiada spółka komunalna Składowisko Odpadów Komunalnych Spółka z o.o., w której 100% udziałów posiada Zamawiający tj. Miasto Oświęcim. Ponieważ Miasto Oświęcim jest jedynym wspólnikiem w ZUK Sp. z o.o. i SOK Sp. z o.o., tym samym sprawuje na Miejskim Zakładem Usług Komunalnych Sp. z o.o. taką samą kontrolę jak nad własną jednostką. Organami Spółki MZUK są: o Zgromadzenie Wspólników, o Rada Nadzorcza, składająca się z trzech członków. Kadencja członka Rady Nadzorczej trwa trzy lata i nie jest kadencją wspólną. o Zarząd Spółki składający się z jednej do trzech osób. Członków Zarządu powołuje i odwołuje Rada Nadzorcza wskazując, który z nich pełni funkcję Prezesa Zarządu. W przypadku Zarządu jednoosobowego funkcję Prezesa Zarządu pełni Członek Zarządu. Kadencja Członka Zarządu trwa trzy lata i nie jest kadencją wspólną. Obecnie Zarząd Spółki MZUK jest jednoosobowy. Zamawiający, Miasto Oświęcim poprzez obie spółki komunalne jako udziałowców w spółce MZUK odgrywa decydującą rolę w zakresie określania jej celów strategicznych, obszarów działalności, co znajduje potwierdzenie w tekście jednolitym Umowy spółki (tekst jednolity Umowy spółki Miejskiego Zakładu Usług Komunalnych spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Oświęcimiu opracowany na podstawie uchwał Zgromadzenia Wspólników podjętych w formie aktu notarialnego: Repertorium A nr 7869/2017 z dnia 05.09.2017r. z późniejszymi zmianami), który: o w §8 szczegółowo określa przedmiot przedsiębiorstwa spółki, o w §17 i n. określa m.in. Organy Spółki, działanie Zgromadzenia Wspólników, Rady Nadzorczej, Zarządu Spółki oraz Gospodarkę Spółki. Umowa Spółki MZUK wyraźnie wzmacnia rolę Rady Nadzorczej oraz Zgromadzenia Wspólników względem Zarządu Spółki. Pierwszym elementem na to wskazującym jest wydłużony okres kadencji Rady Nadzorczej (3 lata) względem zapisów zawartych w art. 216 § 1 ustawy z dnia 15 września 2000r. (t.j.: Dz.U. z 2019r., poz. 5050 ze zm.) Kodeks Spółek handlowych (dalej: ksh), zgodnie z którymi kadencja Rady Nadzorczej wynosi zaledwie rok. Warto również wspomnieć, iż w Umowie Spółki przewiduje się jednocześnie szczególne kompetencje przyznane tym organom Spółki. Zgodnie z zapisami Umowy Spółki działalność Zarządu spółki sprowadza się w dużym stopniu do wykonywania uchwał podjętych przez Zgromadzenie Wspólników oraz do kierowania administracją Spółki. Należy w tym miejscu zaznaczyć, iż kształt oraz skład Zarządu jest bezpośrednio zależny od działań i decyzji Rady Nadzorczej oraz Zgromadzenia Wspólników, którym to przyznano m.in. prawo do powoływania Członków Zarządu czy też zatwierdzania jego regulaminu prac. Podstawowe kompetencje Zgromadzenia Wspólników tj. rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdania Zarządu z działalności Spółki, sprawozdania finansowego za ubiegły rok obrotowy Spółki, zmiany umowy Spółki czy też podwyższenie kapitału zakładowego, określają wprost przepisy ustawy ksh. Ustawodawca daje jednak możliwość rozszerzenia niektórych kompetencji bądź ich zawężenia. Zgodnie z art. 213 §3 ustawy ksh umowa spółki może wyłączyć bądź ograniczyć indywidualną kontrolę wspólników w przypadku ustanowienia rady nadzorczej bądź komisji rewizyjnej. W tym przypadku nie skorzystano jednak z takiej możliwości, co niewątpliwie przemawia za uznaniem Spółki za podmiot wewnętrzny Zamawiającego, skutecznie przez niego kontrolowany. Ponadto Umowa Spółki przyznaje Zgromadzeniu Wspólników możliwość kształtowania wynagrodzenia Członków Zarządu Spółki oraz Rady Nadzorczej,czy też podejmowanie decyzji o wyłączeniu zysku Spółki od podziału. W myśl art. 219 ustawy ksh Rada Nadzorcza sprawuje stały nadzór nad działalnością Spółki we wszystkich dziedzinach jej działalności. Co więcej, Rada Nadzorcza może badać wszystkie dokumenty Spółki, żądać od Zarządu i pracowników sprawozdań, wyjaśnień, a także dokonywać rewizji stanu majątku Spółki. Mimo, iż przepisy ustawy ksh dają swobodę do regulowania pracy Członków Rady Nadzorczej poprzez wyłączenie możliwości ich samodzielnego sprawowania prawa nadzoru, Umowa Spółki nie przewiduje takiego wyłączenia. Zgodnie z jej treścią, Radzie Nadzorczej zostały przyznane kompetencje m.in. do przeprowadzenia corocznej oceny sprawozdania finansowego za ubiegły rok obrachunkowy, wybieranie biegłego rewidenta przeprowadzającego badanie sprawozdania finansowego, powoływania i odwoływania Członków Zarządu Spółki, podejmowania czynności w zakresie umów o świadczenie usług zarządzania zawieranych z członkami Zarządu Spółki. Dokonując analizy treści umowy Spółki można wyraźnie stwierdzić, iż Spółka spełnia przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. a) ustawy Pzp. Wszystkie udziały objęły w MZUK Sp. z o.o. spółki komunalne, w których Zamawiający posiada 100% udziałów i jest jedynym udziałowcem. Daje to Zamawiającemu decydującą pozycję w określaniu wszystkich kierunku działań Spółki oraz jej ostatecznego kształtu. Zarząd Spółki w dużej mierze zależny jest od postanowień pozostałych Organów Spółki, które nie tylko kontrolują i badają jego działalność, ale również bezpośrednio oddziałują, a wręcz kształtują jego pracę poprzez rozbudowaną sieć uprawnień kontrolnych i nadzorczych. Miasto Oświęcim jako organ założycielski ma możliwość wywierania realnego wpływu oraz prowadzi kontrolę działalności Spółki między innymi poprzez powołaną Radę Nadzorczą, której członkowie powoływani są przez Zgromadzenie Wspólników - w tym przypadku przez ZUK Sp. z o.o., SOK Sp. z o.o. Ze względu na to, że Miasto Oświęcim poprzez obie spółki komunalne kontroluje działalność MZUK Sp. z o.o., wypracowany zysk jest przeznaczony na rozwój firmy, co w konsekwencji powoduje pomnażanie majątku gminy. Miasto Oświęcim ma dominujący wpływ na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami MZUK Sp. z o.o. Spółka nie może działać sprzecznie z interesem miasta sprawującego nadzór i kontrolę nad spółką. MZUK Sp. z o.o. świadczy usługi użyteczności publicznej i wykonuje kluczowe części przedmiotowego zadania samodzielnie, a sposób realizacji powierzonych działań jest szczegółowo monitorowany i nadzorowany przez odpowiednie organy Spółki. Mając na uwadze powyższą analizę należy stwierdzić, ze Miasto Oświęcim sprawuje kontrolę nad Spółką MZUK w zakresie wskazanym w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. a) ustawy Pzp. Ad. b) - przesłanki z lit. b): o Ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a W zakresie warunku z art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. b) wskazać należy, iż MZUK Sp. z o.o. jest spółką, której podstawowym celem jest wykonywanie usług komunalnych dla Miasta Oświęcim. Zgodnie z umową Spółki MZUK Sp. z o.o. (§ 8 umowy spółki) podstawowym celem Spółki jest: o całoroczne utrzymanie dróg, chodników, parkingów i placów na terenie Miasta Oświęcim; o przygotowanie Miasta Oświęcim do obchodów świąt narodowych oraz innych rocznic i świąt oraz obsługa imprez kulturalnych m.in. w zakresie czystości i porządku; o całoroczne wykonywanie zadań w zakresie utrzymania zieleni gminnej (urządzonej i nieurządzonej) i zadrzewień; o odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Miasto Oświęcim, Działalność MZUK Sp. z o.o. jest ograniczona terytorialnie - spółka realizowała dotąd i będzie realizować praktycznie wyłącznie zadania na terenie Miasta Oświęcim. Działalność spółki służy prowadzeniu gospodarki komunalnej (realizacji zadań własnych Miasta Oświęcim) w zakresie utrzymania czystości i porządku w Mieście, w tym gospodarowania odpadami i magazynowania odpadów, organizacji selektywnej zbiórki i segregacji odpadów komunalnych, likwidacji dzikich wysypisk oraz innych takich jak: letniego i zimowego utrzymania dróg, ulic, placów i chodników, utrzymania wiat przystankowych itp. łącznie z ich konserwacją i utrzymaniem całorocznym zieleni miejskiej. Warunek określony w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. b) ustawy Pzp, by ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczyło wykonywania zadań powierzonych jej przez Zamawiającego, przy uwzględnieniu przepisu art. 67 ust. 8 ustawy Pzp Miejski Zakład Usług Komunalnych Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, spełnia. Do obliczania procentu działalności, o którym mowa w ust. 1 pkt 12 lit. b (...), uwzględnia się średni przychód osiągnięty przez osobę prawną lub zamawiającego w odniesieniu do usług, dostaw lub robót budowlanych za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia. Przepis ten nakazuje uwzględnienie średniego przychodu osiągniętego przez Miejski Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o. w odniesieniu do usług, dostaw lub robót budowlanych za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia, które to udzielenie zamówienia planowane jest na IV kwartał bieżącego roku. Spółka MZUK, która powstała we wrześniu 2017r., zawarła w grudniu 2017r. dwie umowy z Zamawiającym w trybie zamówienia z wolnej ręki (na podstawie art. 66 w zw. z art. 67 ust. 1 pkt. 12 ustawy Pzp), które to umowy obejmowały realizację w głównej mierze zadań własnych Miasta Oświęcim w zakresie m.in.: o odbierania oraz odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, o utrzymania czystości i porządku, prowadzeniu akcji zimowej w granicach administracyjnych miasta Oświęcim, o utrzymaniu zieleni, utrzymaniu przystanków komunikacyjnych, o przygotowaniu miasta do obchodu świąt narodowych oraz innych rocznic i świąt, o utrzymaniu fontann na terenie miasta Oświęcim. Zgodnie z art. 67 ust. 8 ustawy Pzp, w celu obliczenia parytetu 90/10 należy uwzględnić średnią wartość przychodów ze sprzedaży, osiągniętych przez Spółkę w trzyletnim okresie poprzedzającym udzielenie zamówienia z wolnej ręki. Reasumując, zgodnie z powyższym przepisem, udział ten oblicza się na podstawie wartości przychodów ze sprzedaży usług, dostaw lub robót budowlanych powierzonych (zleconych nie zależnie od trybu) Spółce przez Miasto Oświęcim, przez podmioty zależne od Miasta Oświęcim lub/i nad którymi Miasto Oświęcim sprawuje kontrolę oraz osiągnięte z innych źródeł, które z kolei są traktowane jako przychody z działalności niepowierzonej i które w strukturze przychodów Spółki MZUK mają znaczenie marginalne. Mając na uwadze podział działalności na rzecz Miasta Oświęcim i jednostek przez nie kontrolowanych oraz na zlecenie podmiotów prywatnych poniżej przedstawiona została struktura przychodów osiąganych przez Spółkę, w zakresie prowadzonej działalności w latach 2017 (od momentu powstania Spółki) do 2020: Lp. Działalność Wartość w zł netto Wartość zł brutto 1.Powierzona 22 458 815,88 24 304 933,29 2.Niepowierzona 2 231 044,27 2 415 162,41 3.Suma wpływów z działalności powierzonej i niepowierzonej 24 689 860,15 26 720 095,70 4.Współczynnik wyrażony w % 90,96 90,96 Na podstawie przedstawionych danych i ostatecznych wyliczeń współczynnika zawartych w powyższej tabeli należy stwierdzić, że wymóg ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę został spełniony. Zatem od momentu powstania MZUK Sp. z o.o. koncentruje swoje działania praktycznie wyłącznie na realizacji zadań związanych z wykonywaniem usług komunalnych dla Miasta Oświęcim, co potwierdza średni przychód osiągnięty przez spółkę w odniesieniu do usług, dostaw lub robót budowlanych za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia, wynoszący dla działalności powierzonej 24 304 933,29 zł brutto w stosunku do 2 415 162,41 zł brutto dla działalności niepowierzonej. Średni procent działalności MZUK Sp. z o.o. dotyczący wykonywania zadań powierzonych jej przez Zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten Zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 12 lit. a, za 3 lata poprzedzające udzielenie niniejszego zamówienia wynosi 90,96 %. Wykazane przez Spółkę MZUK przychody netto w latach 2018-2020 dotyczą zatem w znakomitej większości (90,96%) wykonywania zadań na rzecz Miasta Oświęcim i podmiotów od niego zależnych, co potwierdzają dane finansowe spółki oraz szczegółowa analiza wykonywania zadań powierzonych. Z analizy tej wynika, że przy dotychczasowym powierzeniu Spółce świadczenia usług odbioru odpadów komunalnych z terenu miasta Oświęcim oraz realizacji pozostałych zadań własnych miasta Oświęcim, przychody z tytułu wykonywania tej działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych i letniego i zimowego utrzymania Miasta itp. (ogólnie: realizacja zadań powierzonych) stanowiły blisko 100% jej przychodów. Zamawiający zweryfikował tę analizę i uznał, że jest ona wiarygodna i rzetelna. Na podstawie powyższego można wskazać, że przychody ze sprzedaży osiągnięte z działalności świadczonej na rzecz Miasta Oświęcim lub/i jednostek powiązanych i zależnych od Miasta Oświęcim, uśredniając okres 3-letni, przekraczają poziom 90% przychodów ze sprzedaży dla lat 2017-2020 (z uwzględnieniem daty powstania Spółki MZUK). Średni udział tych przychodów w badanym okresie wyniósł bowiem 90,96%. Reasumując tę część uzasadnienia należy stwierdzić, że warunek określony w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. b) w związku z art. 67 ust. 8 ustawy Pzp jest spełniony. Ad. c) - przesłanki z lit. c): o W kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego. W MZUK Sp. z o.o. nie ma innych udziałów niż należące do spółek komunalnych Miasta Oświęcim stąd warunek z art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. c) ustawy Pzp jest spełniony. Zmiany w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2017r., poz. 1289) obowiązujące od 01.01.2017 r. zwalniają wójta, burmistrza lub prezydenta z konieczności organizowania przetargu na odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości ale wymagają udzielenia zamówienia publicznego na przedmiotowe zadanie. Przedstawiony powyżej stan faktyczny i prawny potwierdza wybór postępowania zamówienia publicznego z wolnej ręki i wyczerpuje przesłanki przewidziane w art. 67 ust.1 pkt 12 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, na podstawie których możliwe jest udzielenie zamówienia publicznego spółce MZUK w trybie zamówienia z wolnej ręki. Mając na uwadze tę część uzasadnienia należy stwierdzić, że warunek określony w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. c) ustawy Pzp jest spełniony.


SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:

Miejski Zakład Usług Komunalnych Sp. z o. o., , ul. Bema 12A, 32-600, Oświęcim, kraj/woj. małopolskie


 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.