Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2019-03-18
Ogłoszenie nr 550052141-N-2019 z dnia 18-03-2019 r.
Warszawa: Usługa wsparcia utrzymania systemu enova, postępowanie nr DE-WZP.261.5.2019.BR OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Ministerstwo Edukacji Narodowej, Krajowy numer identyfikacyjny 17793900000000,
ul. al. Jana Chrystiana Szucha
25,
00-918
Warszawa, woj.
mazowieckie, państwo
Polska, tel.
223 474 242, e-mail
de_men@men.gov.pl, faks
226 215 010.
Adres strony internetowej (url): https://www.gov.pl/web/edukacja
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługa wsparcia utrzymania systemu enova, postępowanie nr DE-WZP.261.5.2019.BR
Numer referencyjny
DE-WZP.261.5.2019.BR
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamówienia
Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem Umowy jest usługa wsparcia utrzymania systemu informatycznego enova (zwanego dalej również: "System enova" lub "System"), obejmująca:
a) Przedłużenie gwarancji producenta Systemu enova o okres od dnia
1 kwietnia 2019 r. do dnia 31 grudnia 2019 r.
b) Przedłużenie gwarancji o okres od dnia 1 kwietnia 2019 r. do dnia 31 grudnia 2019 r . na dodatkowe moduły Systemu enova stworzone przez firmę Alt One mieszczącą się przy ul. Modlińskiej 61, 03-199 Warszawa, zwaną dalej partnerem producenta Systemu enova.
c) Dodatkowe usługi wsparcia techniczno-merytorycznego Systemu enova wraz z modułami dodatkowymi przez okres od dnia 1 kwietnia 2019 r. do dnia 31 grudnia 2019 r. w ilości nie przekraczającej 540 roboczogodzin.
II.5) Główny Kod CPV:
72.20.00.00 - Usługi doradcze w zakresie programowania oprogramowania
II.6) Całkowita wartość zamówienia
(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Stosownie do art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986, z późn. zm.), zwanej dalej "Pzp", można zastosować tryb z wolnej ręki w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości. Ponadto art. 67 ust. 1a Pzp wymaga, aby w opisie zamówienia podstawowego wskazać zakres tych usług lub robót budowlanych oraz warunki na jakich zostaną one udzielone.
Zamawiający zastrzegł w pkt II.7) ogłoszenia o zamówieniu nr 28835 z dnia 21 lutego 2017 r., że przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, w wysokości do 50% wartości zamówienia podstawowego.
Zgodnie z tym zastrzeżeniem zamówienie może dotyczyć, w szczególności, przedłużenia maksymalnie do 12 dodatkowych miesięcy okresu gwarancji i świadczonych usług, o których mowa była w pkt I.1 i I.2 sopz zamówienia podstawowego (ponad termin zamówienia podstawowego wynoszący 24 miesiące) i/lub dokupienia maksymalnie do 540 dodatkowych godzin serwisowych usługi wsparcia techniczno-merytorycznego, o którym mowa w pkt I.3 sopz zamówienia podstawowego (ponad określone w zamówieniu podstawowym 1080 godzin) wraz z ewentualnym ustaleniem terminu na ich wykorzystanie, nie dłuższym niż 12 miesięcy od dnia zakończenia umowy podstawowej.
W ww. ogłoszeniu wskazano następujące warunki na jakich może zostać udzielone zamówienie, tj.:
1) Wysokość procentowa kar umownych nie może być niższa od kar określonych w umowie podstawowej;
2) Warunki finansowe dotyczące zakresu zadań gwarancja na system Enova i gwarancja na dodatkowe moduły: Wynagrodzenie Wykonawcy nie może być wyższe niż wynagrodzenie wynikające z umowy podstawowej dla danego zadania obliczone (zmniejszone) proporcjonalnie do okresu trwania umowy zawartej zgodnie z ust. 1 i zwiększone o wpływ jaki na koszty realizacji zamówienia, w okresie od dnia zawarcia umowy podstawowej, mają:
a) zmiany stawki podatku od towarów i usług,
b) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
c) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne.
Zwiększenie wynagrodzenia w ww. zakresie jest dopuszczalne, jeżeli Wykonawca udowodni przedstawiając odpowiednie dokumenty, że w związku z ww. zmianą i z jej powodu wzrósł koszt realizacji zamówienia oraz udowodni wysokość wpływu zmian na koszty wykonania przez niego zamówienia.
3) Kwota wynagrodzenia za jedną roboczogodzinę nie może być wyższa niż wynikająca z umowy podstawowej zwiększona o wpływ jaki na koszty realizacji zamówienia, w okresie od dnia zawarcia umowy podstawowej, mają:
a) zmiany stawki podatku od towarów i usług,
b) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
c) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne.
Zwiększenie wynagrodzenia w ww. zakresie jest dopuszczalne, jeżeli Wykonawca udowodni przedstawiając odpowiednie dokumenty, że w związku z ww. zmianą i z jej powodu wzrósł koszt realizacji zamówienia oraz udowodni wysokość wpływu zmian na koszty wykonania przez niego zamówienia.
4) pozostałe warunki umowy będą analogiczne z postanowieniami umowy dot. zamówienia podstawowego z uwzględnieniem zmian wynikających z zamawianego zakresu.
Postępowanie, którego dotyczy wniosek o wszczęcie postępowania z wolnej ręki na "usługę wsparcia utrzymania systemu enova", polega na powtórzeniu podobnych usług, tj.:
1) przedłużeniu o 9 miesięcy gwarancji producenta Systemu enova,
2) przedłużeniu o 9 miesięcy gwarancji na dodatkowe moduły Systemu enova stworzone przez firmę Alt One,
3) dodatkowych usługach wsparcia techniczno-merytorycznego Systemu enova wraz z modułami dodatkowymi w maksymalnej liczbie 540 godzin usług wsparcia w okresie 9 miesięcy.
Zamówienie podstawowe zostało udzielone w dniu 17 marca 2017 r.(tj. przed upływem 3 lat).
Jak wynika z wniosku o wszczęcie postępowania oraz protokołu postępowania o udzielenie zamówienia podstawowego, zamawiający przy udzielania zamówienia podstawowego, do ustalenia jego wartości zastosował całkowitą wartość uwzględniającą również zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp. Z dokumentów tych wynika, że jako wartość zamówienia wskazano 427.126,50 zł netto, co stanowi równowartość 102.308,20 euro, w tym wartość zamówienia podstawowego wynosiła 284 751,00 zł, co stanowiło równowartość 68 205,47 euro (wg średniego kursu określonego przez Prezesa Rady Ministrów w trybie art. 35 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, ze zm.), a wartość zamówienia określonego w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, została ustalona na kwotę 142.375,50 zł (50% zamówienia podstawowego), co stanowi równowartość 34.102,73 euro
Szacunkowa wartość przedmiotowego zamówienia wynosi 125 208,17 zł, tj. 29 039,17 euro a więc mieści się w ww. wartości przewidzianej na etapie postępowania o udzielenie zamówienia podstawowego.
Podsumowując, spełnione zostały przesłanki umożliwiające udzielenie zamówienia na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp, bowiem
1) zamówienie udzielane jest w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego;
2) zamówienie polega na powtórzeniu podobnych usług;
3) zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego;
4) zamówienie jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego;
5) całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu wartości zamówienia podstawowego,
6) w opisie zamówienia podstawowego, stosownie do art. 67 ust. 1a Pzp, wskazano zakres usług oraz warunki na jakich zostaną one udzielone.
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:
Dawid Wojnarowski Alt One,
dawid.wojnarowski@altone.pl,
ul. Bolesława Chrobrego 43,
05-120,
Legionowo, kraj/woj.
mazowieckie
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Świadczenie usług pielęgnacji zieleni na terenie dzielnicy Ochota
- Wykonanie usługi prania i maglowania bielizny pościelowej, ręczników, podkładów jersey oraz prania/czyszczenia narzut, poduszek i kołder- ECEG, Chęciny, 3 lata
- remont pustostanu lokalu mieszkalnego przy ul. Płockiej 37A m. 24, administrowanego przez Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Wola m. st. Warszawy, na terenie TZOM Młynów
- Dostawa zestawów jednorazowego użytku do zamkniętego systemu pobierania krwi, metodą aspiracyjno - próżniową
- Modernizacja pomieszczeń szatni wraz z sanitariatami, natryskami i saunami w strefie mokrej pływalni Centrum Sportu Wilanów przy ul. Wiertniczej 26a w Warszawie.
- Wykonanie instalacji wentylacji mechanicznej i klimatyzacji wraz z zasilaniem w Muzeum Plakatu w Wilanowie w ramach inwestycji pn. Modernizacja Muzeum Plakatu wraz z rearanżacją galerii stałej.
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa i wdrożenie systemu do obsługi Podmiotowego Systemu Finansowania przez Operatora - ARR S.A. w Koninie
- Świadczenie usług informatycznych dla SP WZOZ MSWiA w Bydgoszczy
- Świadczenie usług nadzoru autorskiego i serwisowych systemu InfoMedica firmy Asseco Poland S.A.
- Odzież branżowa, specjalna, odzież robocza i dodatki.
- Usługi leśnictwa ZP/2/PL/2006.
więcej: Usługi doradcze w zakresie programowania oprogramowania »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.