Ogłoszenie z dnia 2019-03-14
Ogłoszenie nr 550049226-N-2019 z dnia 14-03-2019 r.
Elbląg: Bieżące utrzymanie jezdni i chodników wraz z urządzeniami odwadniającymi na terenie miasta Elbląga OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina - Miasto Elbląg, Krajowy numer identyfikacyjny 17074771500000,
ul. Łączności
1,
82-300
Elbląg, woj.
warmińsko-mazurskie, państwo
Polska, tel.
552353536, e-mail
dzp@umelblag.pl, faks
552393334.
Adres strony internetowej (url): www.umelblag.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Bieżące utrzymanie jezdni i chodników wraz z urządzeniami odwadniającymi
na terenie miasta Elbląga
Numer referencyjny
DZP.271.14.2019.KI
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamówienia
Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiot zamówienia:
Bieżące utrzymanie jezdni i chodników wraz z urządzeniami odwadniającymi na terenie miasta Elbląg
Przedmiot główny:
CPV: 45.23.31.41-9
Nazewnictwo wg CPV: Roboty w zakresie konserwacji dróg
Przedmiotem zamówienia jest bieżące utrzymanie jezdni i chodników wraz z urządzeniami odwadniającymi na terenie miasta Elbląg.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonywanie bieżące utrzymanie jezdni i chodników wraz z urządzeniami odwadniającymi na terenie miasta Elbląg.
3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
1) remonty cząstkowe nawierzchni jezdni:
a) bitumicznych,
b) betonowych,
c) tłuczniowych,
d) kamiennych,
e) gruntowych,
2) remonty cząstkowe nawierzchni chodników:
a) betonowych
b) kamiennych
c) bitumicznych
3) konserwację wpustów kanalizacji deszczowej,
4) konserwację i odtwarzanie rowów oraz urządzeń odwadniających pasy drogowe.
Szczegółowy zakres robót do wykonania zamówienia został określony w WYCENIE ROBÓT KONSERWACYJNYCH stanowiącej ZAŁĄCZNIK NR 5 do ZdN oraz w ogólnych specyfikacjach technicznych:
1. D-M-00.00.00 WYMAGANIA OGÓLNE
2. D-03.01.03 CZYSZCZENIE URZĄDZEŃ ODWADNIAJĄCYCH (PRZEPUSTY, KANALIZACJA DESZCZOWA, ŚCIEKI) Warszawa X 2001
3. D-03.01.03 CZYSZCZENIE URZĄDZEŃ ODWADNIAJĄCYCH (PRZEPUSTY, KANALIZACJA DESZCZOWA, ŚCIEKI) Elbląg 2007
4. D-03.02.01a REGULACJA PIONOWA USZKODZONEJ STUDZIENKI KANALIZACYJNEJ Warszawa 2003
5. D-05.01.00a NAPRAWA NAWIERZCHNI GRUNTOWYCH Warszawa 2004
6. D - 05.01.03b NAPRAWA NAWIERZCHNI ŻWIROWEJ Warszawa 2004
7. D-05.02.01a REMONT CZĄSTKOWY NAWIERZCHNI TŁUCZNIOWEJ Warszawa 2004
8. D-05.02.02a REMONT CZĄSTKOWY NAWIERZCHNI BRUKOWCOWEJ Warszawa 2003
9. D-05.03.01a REMONT CZĄSTKOWY NAWIERZCHNI Z KOSTKI KAMIENNEJ Warszawa 2003
10. D-05.03.03a REMONT CZĄSTKOWY NAWIERZCHNI Z PŁYT BETONOWYCH Warszawa 2003
11. D-05.03.05a NAWIERZCHNIA Z BETONU ASFALTOWEGO. WARSTWA ŚCIERALNA wg WT-1 i WT-2 z 2015 r.
12. D-05.03.17 REMONT CZĄSTKOWY NAWIERZCHNI BITUMICZNYCH Warszawa X 2001
13. D-05.03.18 REMONT CZĄSTKOWY NAWIERZCHNI BETONOWYCH Warszawa X 2001
14. D-05.03.23b REMONT CZĄSTKOWY NAWIERZCHNI Z BETONOWEJ KOSTKI BRUKOWEJ Warszawa 2003
15. D - 06.01.01b REMONT CZĄSTKOWY OBRUKOWAŃ SKARP, ROWÓW I STOŻKÓW Warszawa 2005
16. D-06.03.02 NAPRAWA POBOCZY GRUNTOWYCH Warszawa X 2001
17. D-06.04.01 ROWY
18. D-08.01.01a PRZESTAWIANIE KRAWĘŻNIKÓW Warszawa 2005
19. D-08.02.01a REMONT CZĄSTKOWY CHODNIKA Z PŁYT BETONOWYCH Warszawa 2003
Zamawiający informuje, że ogólne specyfikacje techniczne stanowią ZAŁĄCZNIK NR 8 do ZdN.
4. Zakres, o którym mowa w pkt I. ppkt 3. ZdN stanowi kluczowe części zamówienia, które Wykonawca jest zobowiązany osobiście wykonać.
5. Szczegółowy opis oraz warunki wykonania przedmiotu zamówienia zawarte są we wzorze Umowy stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 2 do ZdN.
6. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji licząc od daty odbioru poszczególnych zleconych robót konserwacyjnych, na okres minimum 24 miesięcy na remonty cząstkowe nawierzchni.
7. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy:
1) obsługa maszyn i urządzeń technicznych,
2) wykonywanie pozostałych prac budowlanych niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z ogólnymi specyfikacjami technicznymi
przez cały okres wykonywania tych czynności w ramach zamówienia.
8. Informacja o przewidywanych zmianach postanowień zawartej umowy.
Zamawiający określa zakres przewidywanych zmian i charakter oraz warunki wprowadzenia zmian:
1) zmiana wynagrodzenia w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług:
- zmianie ulegnie kwota wynagrodzenia brutto określona w § 2 ust. 1 wzoru Umowy,
- zmiana wynagrodzenia nastąpi wyłącznie w stosunku do niezrealizowanej w dniu zmiany stawki podatku od towarów i usług części zamówienia,
- do określonego w ofercie wynagrodzenia w odniesieniu do niezrealizowanej części zamówienia zostanie zastosowana obowiązująca na dzień dokonania zmiany stawka podatku od towarów i usług,
- zmiana wynagrodzenia nastąpi o kwotę wynikającą z różnicy między dotychczasową, a nową stawką podatku od towarów i usług.
2) zmiana terminu
a) w przypadku wystąpienia przeszkód atmosferycznych, które uniemożliwiają realizację robót w terminie, o którym mowa w § 5 ust. 2 wzoru Umowy, Wykonawca może wystąpić o wydłużenie terminu wykonania zamówienia pod warunkiem udokumentowania tych przeszkód.
b) w przypadku wystąpienia innych okoliczności, których nie można było przewidzieć w momencie zawarcia umowy.
II.5) Główny Kod CPV:
45.23.31.41 - Roboty w zakresie konserwacji dróg
II.6) Całkowita wartość zamówienia
(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Podstawa prawna:
art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Prawo zamówień publicznych:
67.1. Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności:
12) zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a, osobie prawnej, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:
a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób,
b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a,
c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego;
Uzasadnienie wyboru trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki:
Ustawą z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1020) poprzez dodanie pkt 12 w art. 67 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych wdrożono do prawa polskiego regulacje z art. 12 Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014 r., które umożliwiają bezprzetargowe powierzenie wykonania usług, dostaw lub robót budowlanych na rzecz podmiotu wewnętrznego, tj. udzielanie zamówień wewnętrznych (in-house) pomiędzy podmiotami sektora publicznego przy zastosowaniu trybu z wolnej ręki.
Zgodnie z przepisami znowelizowanej ustawy Prawo zamówień publicznych dopuszczono obok trybu przetargowego możliwość udzielenia zamówienia publicznego na wykonywanie robót budowlanych w innym trybie, pod warunkiem zajścia odpowiednich okoliczności, w trybie z wolnej ręki. Gmina Miasto Elbląg jest Zamawiającym, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Mając na uwadze powyższe możliwe jest powierzenie wykonywania przedmiotowych zadań Elbląskiemu Przedsiębiorstwu Gospodarki Komunalnej spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, 82-300 Elbląg, ul. Szańcowa 1, ponieważ spełnione są łącznie następujące warunki, tj.:
a) Zamawiający, tj. Gmina Miasto Elbląg, sprawuje kontrolę nad spółką, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej spółki,
b) ponad 90% działalności Elbląskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, 82-300 Elbląg, ul. Szańcowa 1 dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez Zamawiającego, tj. Gminę Miasto Elbląg sprawującego nad spółką bezpośrednią kontrolę; przedmiotowy procent działalności został ustalony na podstawie art. 67 ust. 9 ustawy Prawo zamówień publicznych, za pomocą wiarygodnych prognoz handlowych,
c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
Mając na uwadze powyższe regulacje możliwe jest powierzenie wykonywania zadań wyżej wymienionej spółce, gdyż spełnione są łącznie przytoczone okoliczności umożliwiające udzielenie tego zamówienia w trybie in-house.
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:
Elbląskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej spółka z ograniczoną odpowiedzialnością ,
,
ul. Szańcowa 1,
82-300,
Elbląg, kraj/woj.
warmińsko - mazurskie
INNE PRZETARGI Z ELBLĄGA
- ZP/21/2024 Dostawy produktów leczniczych, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia
- Dostawa i montaż urządzeń wraz z zagospodarowaniem terenu dla zadania: "Przebudowa placu zabaw w Parku Kajki"
- Dostawa oleju opałowego lekkiego i koksu przemysłowo-opałowego w II półroczu 2024 r.
- ROBOTY BUDOWLANE W KOMPLEKSACH WOJSKOWYCH W ELBLĄGU I MORĄGU
- Przebudowa przepustu w ciągu drogi leśnej nr inw. 220/222 oddz. 183 Leśnictwo Górki w miejscowości Kadyny - II postępowanie
- Wykonanie dokumentacji projektowej pod nazwą: "Przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 2081N ulicy Portowej w Elblągu"
więcej: przetargi w Elblągu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Konserwacja i utrzymanie dróg leśnych w Nadleśnictwie Kluczbork w 2024 roku
- Popowodziowe naprawy dróg na terenie miasta Bielska-Białej, z podziałem na dwie części zamówienia, zwane również "Zadaniami" (pełna nazwa zamówienia znajduje się w dokumentach zamówienia)
- Bieżące utrzymanie i remonty dróg gminnych oraz sukcesywna dostawa kruszywa na potrzeby Gminy Stare Juchy w 2024 r.
- Bieżące utrzymanie przejezdności sieci dojazdów pożarowych i dróg leśnych
- Roboty budowlane w zakresie dróg gminnych - bieżąca konserwacja dróg w sołectwach w roku 2024
- Wykonanie mechaniczne oraz ręczne ścinki poboczy na drogach miejskich we Wrocławiu
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.