eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi TUCHOLA › Budowa drogi wokół j. Głęboczek w Tucholi - II etap (pomost) - w formule "zaprojektuj i wybuduj".

Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie



Ogłoszenie z dnia 2020-03-09

Ogłoszenie nr 540042636-N-2020 z dnia 09-03-2020 r.

TUCHOLA:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

OGŁOSZENIE DOTYCZY:

Ogłoszenia o zamówieniu

INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU

Numer: 516053-N-2020
Data: 25/02/2020

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

GMINA TUCHOLA, Krajowy numer identyfikacyjny 09235115600000, ul. PLAC ZAMKOWY 1, 89-500 TUCHOLA, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. 52 56 42 500, e-mail umprzetargi@tuchola.pl, faks 52 334 21 38.
Adres strony internetowej (url): https://bip.miasto.tuchola.pl

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: 4
W ogłoszeniu jest: 1. Przedmiotem zamówienia jest budowa drogi wokół jeziora Głęboczek w Tucholi - II etap, który polega na budowie pomostu na jeziorze Głęboczek - w formule "zaprojektuj i wybuduj", zgodnie z zapisami Programu Funkcjonalno-Użytkowego. Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu, zobowiązany będzie do opracowania dokumentacji projektowej na potrzeby budowy pomostu na jeziorze Głęboczek w Tucholi, łączącego dwa brzegi jeziora, wraz z jego oświetleniem (lampy LED), a także uzyska pozwolenie na budowę dla niniejszego przedsięwzięcia oraz na podstawie zatwierdzonego projektu budowlanego i uzyskanego pozwolenia na budowę, wykona pomost na jeziorze Głęboczek w Tucholi. Parametry charakterystyczne pomostu: a) całkowita powierzchnia zabudowy/pokładu pomostu: 750 m2; w tym: pokładu głównego: 585 m2; pokładu widokowego: 165 m2; b) długość pomostu w jego osi głównej: do 200mb; c) szerokość pomostu w ciągu głównym: 3,0m; d) szerokość pokładu głównego w osi pomostu: 3,0m; e) wysokość wyniesienia konstrukcji nośnej pomostu ponad max pp: 0,5m; f) liczba poziomów pomostu: 1 z 3 stopniami na części widokowej; g) obarierowanie dwustronne na całej długości pomostu o wysokości 1,1m, w części centralnej pomostu dodatkowe poszerzenie w kształcie półkola z trzema stopniami pełniące funkcję widokową, w dwóch punktach pomostu dwa wyniesienia konstrukcji nośnej nad lustro wody na wysokość 1,5m w celu umożliwienia bezpiecznego przepływania łodzi, rowerów wodnych i kajaków; h) rzędne konstrukcji nośnej pomostu wyniesione 0,5m ponad max poziom wód w jez. Głęboczek przyjęty na podstawie informacji uzyskanych w Gminie Tuchola 105,20 m n.p.m. i) rzędne pokładu pomostu głównego 106,16 m n.p.m. j) rzędne pokładu pomostu na wyniesieniach dla łodzi - 107,16 m n.p.m. k) rzędne stopni pokładu platformy widokowej: I - 106,46, II - 106, 76, III - 107,06. Ponadto główna konstrukcja pomostu umieszczona zostanie ponad lustrem wody. 2. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): a) kod podstawowy CPV: 45000000-7 Roboty budowlane, b) kody uzupełniające CPV: 71322000-1 Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej, 45240000-1 Budowa obiektów inżynierii wodnej, 45244200-1 Mola. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią następujące załączniki do niniejszej SIWZ: Załącznik nr 1. Program Funkcjonalno-Użytkowy - Budowa pomostu na jez. Głęboczek w Tucholi; Załącznik nr 2. Decyzja Dyrektora Zarządu Zlewni w Chojnicach Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, z dnia 22 listopada 2019 r., znak GD.ZUZ.1.421.TU.65.2019.ŻM, w sprawie udzielenia Gminie Tuchola pozwolenia wodnoprawnego na wykonanie urządzenia wodnego - pomostu rekreacyjnego na jez. Głęboczek (dz. nr ewid. 1214/1 obręb Miasto Tuchola) z terenu działek nr ewid. 1118, 1117 i 406/2 obręb Miasto Tuchola, łączącego dwa brzegi jeziora Głęboczek w m. Tuchola, gmina Tuchola; Załącznik nr 3. Decyzja Nr WIIPP.6730.1.29.2019.AS-J o warunkach zabudowy, z dnia 14 sierpnia 2019 r., wydana przez Burmistrza Tucholi; Załącznik nr 4. Opinia Geotechniczna z dokumentacją badań podłoża gruntowego dla projektu zagospodarowania terenu jeziora Głęboczek - październik 2019 r.; Załącznik nr 5. Pozostała dokumentacja (mapy, licencja na mapy, wizualizacje, wypisy z rejestru gruntów). Wykonawca w ramach zadania wykona: W zakresie opracowania dokumentacji projektowej: 1. Skompletowanie projektu budowlanego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1935) - na podstawie otrzymanego od Zamawiającego PFU, oraz uzyskanie w imieniu Zamawiającego wszystkich wymaganych prawem decyzji, uzgodnień, opinii. Przedmiot zamówienia obejmuje ponadto uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę pomostu na jeziorze Głęboczek, objętego niniejszym zamówieniem. 2. Sprawdzenie wykonanej dokumentacji projektowej pod względem jej zgodności z obowiązującymi przepisami prawa, w tym Prawa budowlanego oraz obowiązującymi przepisami i normami dotyczącymi projektowania, przez osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane do projektowania; 3. Wykonanie dokumentacji projektowej - projektów wykonawczych dla branży elektroenergetycznej oraz opracowań towarzyszących niezbędnych dla wykonania robót budowlanych w tym zakresie (w tym wystąpienie o warunki do gestora sieci). 4. Opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWIORB) we wszystkich branżach (zawierających zbiory wymagań w zakresie sposobu wykonywania robót budowlanych, obejmujące w szczególności wymagania w zakresie właściwości materiałów, wymagania dotyczące sposobu wykonania i oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót, określenie zakresu prac, które powinny być ujęte w cenach pozycji przedmiaru robót), zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (j. t. Dz. U. z 2013 r., poz. 1129); Przed rozpoczęciem robót budowlanych STWiORB należy przedłożyć do akceptacji Zamawiającemu wyrażonej poprzez opinię osoby posiadającej stosowne uprawnienia budowlane. 5. Poniesienie kosztów wymaganych materiałów, opinii, ekspertyz, i uzgodnień, w tym map do celów projektowych w ilości niezbędnej dla opracowania przedmiotu zamówienia; 6. Opracowanie kosztorysu inwestorskiego - w 2 egzemplarzach papierowych + 1 w wersji elektronicznej (pliki edytowalne i PDF); Kosztorys należy sporządzić metodą szczegółową, zawierający również: szczegółowy przedmiar robót z opisem robót budowlanych w kolejności technologicznej ich wykonania, z podaniem ilości jednostek przedmiarowych robót wynikających z dokumentacji projektowej oraz podstaw do ustalenia cen jednostkowych robót lub nakładów rzeczowych, wykazy materiałów ze szczególnym określeniem ich parametrów technicznych, "ślepe" zbiorcze zestawienie kosztów (tabela elementów scalonych); wykazy maszyn, urządzeń i sprzętu technologicznego, zarówno stałego jak i ruchomego - podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. nr 130, poz.1389); oraz wykonanie wszelkich innych projektów wykonawczych niezbędnych do opracowania wielobranżowego projektu budowlanego w opisie przedmiotu zamówienia. Całość opracowania zostanie przygotowana z należytą starannością, wg najlepszej wiedzy zgodnie z przepisami prawa w tym zakresie, kosztem własnym Wykonawcy. Projekt budowlany wraz z wykonawczymi zostanie wykonany w ilości 5 egz. papierowych + wersja elektroniczna (pliki edytowalne i PDF). Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu zobowiązany będzie do współpracy z Zamawiającym na etapie przygotowywania inwestycji do realizacji oraz w trakcie realizacji niniejszego zadania, w zakresie dotyczącym wykonanej dokumentacji projektowej, w szczególności przy jej aktualizacji, tzn. w razie konieczności aktualizacji kosztorysów lub w razie konieczności przygotowania dokumentacji zamiennej, zawierającej nieistotne odstępstwa itp. W/w prace zostaną wykonane w ramach ceny ofertowej na zlecenie Zamawiającego, a ponadto (w ramach kosztów opracowania): - pełnienie nadzoru autorskiego nad budową, - aktualizację kosztorysów inwestorskich (dwukrotna aktualizacja kosztorysów w ramach niniejszego opracowania - wg potrzeb Zamawiającego) - ewentualny podział kosztorysowy zadań dla późniejszych wymagań w zw. ze składaniem wniosków o dofinansowanie zadania. Wraz ze złożeniem kompletu dokumentacji Projektant przenosi na rzecz Zamawiającego wszelkie prawa autorskie dotyczące ww. opracowania. W zakresie robót budowlanych: 1. wykonanie robót budowlanych w oparciu o opracowaną dokumentację, 2. uzyskanie przez Wykonawcę decyzji o pozwoleniu na użytkowanie lub/i skuteczne złożenie przez Wykonawcę i przyjęcie przez właściwy organ zawiadomienia o zakończeniu budowy, do którego nie zgłoszono sprzeciwu w drodze decyzji wraz z wystąpieniem i uzyskaniem zaświadczenia w tej sprawie. Zamawiający przekaże Wykonawcy następujące dokumenty: 1. Program Funkcjonalno-Użytkowy - Budowa pomostu na jez. Głęboczek w Tucholi, 2. decyzję o warunkach zabudowy (kopia w PFU) - ostateczna, 3. pozwolenie wodnoprawne (kopia w PFU) - ostateczne, 4. wyniki badań podłoża gruntowego z opinią geotechniczną. Ponadto Zamawiający wymaga, by czynności bezpośrednio związane z realizacją robót budowlanych wykonywane były przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę (lub Podwykonawcę) na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, ze zm.), o ile nie są one wykonywane przez dane osoby osobiście w ramach prowadzonej przez nie na podstawie wpisu do CEIDG działalności gospodarczej. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę nie dotyczy osób kierujących budową i robotami, osób wykonujących usługi projektowe, geodezyjne oraz osób świadczących usługi transportowe i sprzętowe. Zatrudnienie na podstawie umowy o prace wyżej wymienionych osób powinno trwać nieprzerwanie przez cały okres trwania umowy. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu w terminie określonym zapisami umowy i aktualizowania na bieżąco, tj. za każdym razem, gdy dojdzie do zmiany personalnej, wykazu osób biorących udział w realizacji zamówienia zatrudnionych na podstawie umowy o pracę. Wykaz osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę biorących udział w realizacji zamówienia musi zawierać pełny skład pracowników wraz z określeniem pełnionych przez nich funkcji i wskazaniem okresu obowiązywania umowy o pracę. Wykonawca przed przystąpieniem do wykonywania robót: - najpóźniej w dniu przekazania terenu budowy, złoży wykaz osób oddelegowanych do realizacji zamówienia wraz z oświadczeniem o tym, że są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę; - wskaże osoby funkcyjne budowy, wraz ze złożonymi przez nie oświadczeniami o podjęciu obowiązków kierownika budowy i robót; - przedstawi Zamawiającemu szczegółową specyfikację materiałową wraz informacjami o wyrobach (deklaracjami zgodności) w celu zatwierdzenia przez inspektora nadzoru. Ponadto Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu, zobowiązany będzie opracować projekty organizacji ruchu na czas prowadzenia robót i uzyskać opinie, uzgodnienia i zezwolenia na ich wprowadzenie. Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu, który będzie realizował przedmiotową inwestycję, zobowiązany będzie udzielić Zamawiającemu minimum 36 miesięcy gwarancji na wykonane roboty budowlane. Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu, zobowiązany będzie dostarczyć (w 3 egz. papierowych) dokumentację geodezyjną, zawierającą wyniki geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej oraz informację o zgodności usytuowania obiektu budowlanego z projektem zagospodarowania działki lub trenu, lub odstępstwach od tego projektu i ponieść wszelkie koszty z tym związane. Sposób rozliczenia z Wykonawcą 1. Rozliczenie z Wykonawcą nastąpi w transzach, na podstawie faktury częściowej (za wykonanie prac projektowych) oraz na podstawie faktury końcowej (za wykonanie robót budowlanych). 2. Za wykonanie przedmiotu zamówienia Zamawiający zapłaci Wykonawcy na podstawie faktur wynagrodzenie (ryczałtowe) za wykonany i odebrany przedmiot zamówienia lub jego element, będący przedmiotem odbioru częściowego, na podstawie protokołu odbioru częściowego lub końcowego, w terminie 30 dni od daty doręczenia prawidłowo wystawionej faktury przez Wykonawcę, na rachunek bankowy Wykonawcy. 3. Płatności nastąpią w transzach: I - za wykonane prace projektowe; II - za wykonane roboty budowlane - po uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie lub skutecznym złożeniu przez Wykonawcę i przyjęciu przez właściwy organ zawiadomienia o zakończeniu budowy, do którego nie zgłoszono sprzeciwu w drodze decyzji (wówczas wymagane jest zaświadczenie). Mimo, iż rozliczenie zadania jest ryczałtowe, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu dostarczył kosztorys ofertowy i powykonawczy - na potrzeby rozliczenia inwestycji przez Zamawiającego. Ewentualne zmiany, które wystąpią w kosztorysie powykonawczym, w stosunku do kosztorysu ofertowego, należy szczegółowo opisać w zakresie merytorycznym, obmiarowym i kosztowym. Wykonawca zobowiązuje się do zrealizowania wszystkich robót zgodnie z dokumentacją projektową, zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi w Rzeczypospolitej Polskiej przepisami prawa powszechnie obowiązującego. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości) i okazać je na każde żądanie Zamawiającemu. Zastosowane materiały i urządzenia winny odpowiadać deklaracjom zgodności z Polskimi Normami, atestami i aprobatami technicznymi. Podane w niniejszej SIWZ, w dokumentacji projektowej, przedmiarze robót i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót nazwy własne (pochodzenie, producent itd.) mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów, produktów, urządzeń czy wyposażenia. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. Produkt równoważny to taki, który ma te same cechy funkcjonalne, co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonego w specyfikacji i dokumentacji budowlanej produktu oraz powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany produkt. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego produkty spełniają wymagania stawiane przez Zamawiającego. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów własnych. Materiały te muszą odpowiadać wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonym art. 10 ustawy Prawo budowlane. Potwierdzeniem odbioru przez Zamawiającego przedmiotu zamówienia jest podpisanie przez Zamawiającego protokołu odbioru robót. Wykonawca zobowiązuje się do stosowania podczas realizacji robót objętych niniejszą umową wyłącznie wyrobów i materiałów nowych w stanie kompletnym i nieuszkodzonym dopuszczonych do stosowania w budownictwie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 - Prawo budowlane (j.t. Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 ze zm.) oraz ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (j.t. Dz. U. z 2020 r. poz. 215 ze zm.). Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia i utrzymania w należytym stanie terenu budowy w okresie trwania realizacji umowy, aż do zakończenia i odbioru ostatecznego robót. W czasie wykonywania robót miejsce prowadzenia prac należy tak zabezpieczyć, aby uniknąć wszelkich przypadkowych uszkodzeń ludzi i mienia. Wykonawca ma obowiązek unieszkodliwiania powstałych odpadów, jako wytwórca tych odpadów w rozumieniu art. 3 ust. 3 pkt. 22 ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (j.t. Dz.U. z 2019 poz. 701 ze zm.). Wykonawca ma obowiązek uwzględnić koszt składowania, wywozu i utylizacji odpadów. Wszelkie informacje niezbędne do przygotowania oferty dostępne są do wglądu w siedzibie Zamawiającego oraz udostępnione na stronie internetowej: www.bip.miasto.tuchola.pl.
W ogłoszeniu powinno być: 1. Przedmiotem zamówienia jest budowa drogi wokół jeziora Głęboczek w Tucholi - II etap, który polega na budowie pomostu na jeziorze Głęboczek - w formule "zaprojektuj i wybuduj", zgodnie z zapisami Programu Funkcjonalno-Użytkowego. Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu, zobowiązany będzie do opracowania dokumentacji projektowej na potrzeby budowy pomostu na jeziorze Głęboczek w Tucholi, łączącego dwa brzegi jeziora, wraz z jego oświetleniem (lampy LED), a także uzyska pozwolenie na budowę dla niniejszego przedsięwzięcia oraz na podstawie zatwierdzonego projektu budowlanego i uzyskanego pozwolenia na budowę, wykona pomost na jeziorze Głęboczek w Tucholi. Parametry charakterystyczne pomostu: a) całkowita powierzchnia zabudowy/pokładu pomostu: 750 m2; w tym: pokładu głównego: 585 m2; pokładu widokowego: 165 m2; b) długość pomostu w jego osi głównej: do 200mb; c) szerokość pomostu w ciągu głównym: 3,0m; d) szerokość pokładu głównego w osi pomostu: 3,0m; e) wysokość wyniesienia konstrukcji nośnej pomostu ponad max pp: 0,5m; f) liczba poziomów pomostu: 1 z 3 stopniami na części widokowej; g) obarierowanie dwustronne na całej długości pomostu o wysokości 1,1m, w części centralnej pomostu dodatkowe poszerzenie w kształcie półkola z trzema stopniami pełniące funkcję widokową, w dwóch punktach pomostu dwa wyniesienia konstrukcji nośnej nad lustro wody na wysokość 1,5m w celu umożliwienia bezpiecznego przepływania łodzi, rowerów wodnych i kajaków; h) rzędne konstrukcji nośnej pomostu wyniesione 0,5m ponad max poziom wód w jez. Głęboczek przyjęty na podstawie informacji uzyskanych w Gminie Tuchola 105,20 m n.p.m. i) rzędne pokładu pomostu głównego 106,16 m n.p.m. j) rzędne pokładu pomostu na wyniesieniach dla łodzi - 107,16 m n.p.m. k) rzędne stopni pokładu platformy widokowej: I - 106,46, II - 106, 76, III - 107,06. Ponadto główna konstrukcja pomostu umieszczona zostanie ponad lustrem wody. 2. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): a) kod podstawowy CPV: 45000000-7 Roboty budowlane, b) kody uzupełniające CPV: 71322000-1 Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej, 45240000-1 Budowa obiektów inżynierii wodnej, 45244200-1 Mola. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią następujące załączniki do niniejszej SIWZ: Załącznik nr 1. Program Funkcjonalno-Użytkowy - Budowa pomostu na jez. Głęboczek w Tucholi; Załącznik nr 2. Decyzja Dyrektora Zarządu Zlewni w Chojnicach Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, z dnia 22 listopada 2019 r., znak GD.ZUZ.1.421.TU.65.2019.ŻM, w sprawie udzielenia Gminie Tuchola pozwolenia wodnoprawnego na wykonanie urządzenia wodnego - pomostu rekreacyjnego na jez. Głęboczek (dz. nr ewid. 1214/1 obręb Miasto Tuchola) z terenu działek nr ewid. 1118, 1117 i 406/2 obręb Miasto Tuchola, łączącego dwa brzegi jeziora Głęboczek w m. Tuchola, gmina Tuchola; Załącznik nr 3. Decyzja Nr WIIPP.6730.1.29.2019.AS-J o warunkach zabudowy, z dnia 14 sierpnia 2019 r., wydana przez Burmistrza Tucholi; Załącznik nr 4. Opinia Geotechniczna z dokumentacją badań podłoża gruntowego dla projektu zagospodarowania terenu jeziora Głęboczek - październik 2019 r.; Załącznik nr 5. Pozostała dokumentacja (mapy, licencja na mapy, wizualizacje, wypisy z rejestru gruntów). Wykonawca w ramach zadania wykona: W zakresie opracowania dokumentacji projektowej: 1. Skompletowanie projektu budowlanego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1935) - na podstawie otrzymanego od Zamawiającego PFU, oraz uzyskanie w imieniu Zamawiającego wszystkich wymaganych prawem decyzji, uzgodnień, opinii. Przedmiot zamówienia obejmuje ponadto uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę pomostu na jeziorze Głęboczek, objętego niniejszym zamówieniem. 2. Sprawdzenie wykonanej dokumentacji projektowej pod względem jej zgodności z obowiązującymi przepisami prawa, w tym Prawa budowlanego oraz obowiązującymi przepisami i normami dotyczącymi projektowania, przez osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane do projektowania; 3. Wykonanie dokumentacji projektowej - projektów wykonawczych dla branży elektroenergetycznej oraz opracowań towarzyszących niezbędnych dla wykonania robót budowlanych w tym zakresie (w tym wystąpienie o warunki do gestora sieci). 4. Opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWIORB) we wszystkich branżach (zawierających zbiory wymagań w zakresie sposobu wykonywania robót budowlanych, obejmujące w szczególności wymagania w zakresie właściwości materiałów, wymagania dotyczące sposobu wykonania i oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót, określenie zakresu prac, które powinny być ujęte w cenach pozycji przedmiaru robót), zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (j. t. Dz. U. z 2013 r., poz. 1129); Przed rozpoczęciem robót budowlanych STWiORB należy przedłożyć do akceptacji Zamawiającemu wyrażonej poprzez opinię osoby posiadającej stosowne uprawnienia budowlane. 5. Poniesienie kosztów wymaganych materiałów, opinii, ekspertyz, i uzgodnień, w tym map do celów projektowych w ilości niezbędnej dla opracowania przedmiotu zamówienia; 6. Opracowanie kosztorysu inwestorskiego - w 2 egzemplarzach papierowych + 1 w wersji elektronicznej (pliki edytowalne i PDF); kosztorys należy sporządzić metodą uproszczoną. oraz wykonanie wszelkich innych projektów wykonawczych niezbędnych do opracowania wielobranżowego projektu budowlanego w opisie przedmiotu zamówienia. Całość opracowania zostanie przygotowana z należytą starannością, wg najlepszej wiedzy zgodnie z przepisami prawa w tym zakresie, kosztem własnym Wykonawcy. Projekt budowlany wraz z wykonawczymi zostanie wykonany w ilości 5 egz. papierowych + wersja elektroniczna (pliki edytowalne i PDF). Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu zobowiązany będzie do współpracy z Zamawiającym na etapie przygotowywania inwestycji do realizacji oraz w trakcie realizacji niniejszego zadania, w zakresie dotyczącym wykonanej dokumentacji projektowej, w szczególności przy jej aktualizacji, tzn. w razie konieczności aktualizacji kosztorysów lub w razie konieczności przygotowania dokumentacji zamiennej, zawierającej nieistotne odstępstwa itp. W/w prace zostaną wykonane w ramach ceny ofertowej na zlecenie Zamawiającego, a ponadto (w ramach kosztów opracowania): - pełnienie nadzoru autorskiego nad budową, - aktualizację kosztorysów inwestorskich (dwukrotna aktualizacja kosztorysów w ramach niniejszego opracowania - wg potrzeb Zamawiającego) - ewentualny podział kosztorysowy zadań dla późniejszych wymagań w zw. ze składaniem wniosków o dofinansowanie zadania. Wraz ze złożeniem kompletu dokumentacji Projektant przenosi na rzecz Zamawiającego wszelkie prawa autorskie dotyczące ww. opracowania. W zakresie robót budowlanych: 1. wykonanie robót budowlanych w oparciu o opracowaną dokumentację, 2. uzyskanie przez Wykonawcę decyzji o pozwoleniu na użytkowanie lub/i skuteczne złożenie przez Wykonawcę i przyjęcie przez właściwy organ zawiadomienia o zakończeniu budowy, do którego nie zgłoszono sprzeciwu w drodze decyzji wraz z wystąpieniem i uzyskaniem zaświadczenia w tej sprawie. Zamawiający przekaże Wykonawcy następujące dokumenty: 1. Program Funkcjonalno-Użytkowy - Budowa pomostu na jez. Głęboczek w Tucholi, 2. decyzję o warunkach zabudowy (kopia w PFU) - ostateczna, 3. pozwolenie wodnoprawne (kopia w PFU) - ostateczne, 4. wyniki badań podłoża gruntowego z opinią geotechniczną. Ponadto Zamawiający wymaga, by czynności bezpośrednio związane z realizacją robót budowlanych wykonywane były przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę (lub Podwykonawcę) na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, ze zm.), o ile nie są one wykonywane przez dane osoby osobiście w ramach prowadzonej przez nie na podstawie wpisu do CEIDG działalności gospodarczej. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę nie dotyczy osób kierujących budową i robotami, osób wykonujących usługi projektowe, geodezyjne oraz osób świadczących usługi transportowe i sprzętowe. Zatrudnienie na podstawie umowy o prace wyżej wymienionych osób powinno trwać nieprzerwanie przez cały okres trwania umowy. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu w terminie określonym zapisami umowy i aktualizowania na bieżąco, tj. za każdym razem, gdy dojdzie do zmiany personalnej, wykazu osób biorących udział w realizacji zamówienia zatrudnionych na podstawie umowy o pracę. Wykaz osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę biorących udział w realizacji zamówienia musi zawierać pełny skład pracowników wraz z określeniem pełnionych przez nich funkcji i wskazaniem okresu obowiązywania umowy o pracę. Wykonawca przed przystąpieniem do wykonywania robót: - najpóźniej w dniu przekazania terenu budowy, złoży wykaz osób oddelegowanych do realizacji zamówienia wraz z oświadczeniem o tym, że są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę; - wskaże osoby funkcyjne budowy, wraz ze złożonymi przez nie oświadczeniami o podjęciu obowiązków kierownika budowy i robót; - przedstawi Zamawiającemu szczegółową specyfikację materiałową wraz informacjami o wyrobach (deklaracjami zgodności) w celu zatwierdzenia przez inspektora nadzoru. Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu, który będzie realizował przedmiotową inwestycję, zobowiązany będzie udzielić Zamawiającemu minimum 36 miesięcy gwarancji na wykonane roboty budowlane. Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu, zobowiązany będzie dostarczyć (w 3 egz. papierowych) dokumentację geodezyjną, zawierającą wyniki geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej oraz informację o zgodności usytuowania obiektu budowlanego z projektem zagospodarowania działki lub trenu, lub odstępstwach od tego projektu i ponieść wszelkie koszty z tym związane. Sposób rozliczenia z Wykonawcą 1. Rozliczenie z Wykonawcą nastąpi w transzach, na podstawie faktury częściowej (za wykonanie prac projektowych) oraz na podstawie faktury końcowej (za wykonanie robót budowlanych). 2. Za wykonanie przedmiotu zamówienia Zamawiający zapłaci Wykonawcy na podstawie faktur wynagrodzenie (ryczałtowe) za wykonany i odebrany przedmiot zamówienia lub jego element, będący przedmiotem odbioru częściowego, na podstawie protokołu odbioru częściowego lub końcowego, w terminie 30 dni od daty doręczenia prawidłowo wystawionej faktury przez Wykonawcę, na rachunek bankowy Wykonawcy. 3. Płatności nastąpią w transzach: I - za wykonane prace projektowe - po uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na budowę i dostarczeniu dokumentacji projektowej; II - za wykonane roboty budowlane - wykonanie palowania, III - za wykonane roboty budowlane - budowa pomostu - po odbiorze końcowym inwestycji i po uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie lub skutecznym złożeniu przez Wykonawcę i przyjęciu przez właściwy organ zawiadomienia o zakończeniu budowy, do którego nie zgłoszono sprzeciwu w drodze decyzji (wówczas wymagane jest zaświadczenie). Mimo, iż rozliczenie zadania jest ryczałtowe, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu dostarczył kosztorys powykonawczy - na potrzeby rozliczenia inwestycji przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązuje się do zrealizowania wszystkich robót zgodnie z dokumentacją projektową, zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi w Rzeczypospolitej Polskiej przepisami prawa powszechnie obowiązującego. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości) i okazać je na każde żądanie Zamawiającemu. Zastosowane materiały i urządzenia winny odpowiadać deklaracjom zgodności z Polskimi Normami, atestami i aprobatami technicznymi. Podane w niniejszej SIWZ, w dokumentacji projektowej, przedmiarze robót i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót nazwy własne (pochodzenie, producent itd.) mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów, produktów, urządzeń czy wyposażenia. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. Produkt równoważny to taki, który ma te same cechy funkcjonalne, co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonego w specyfikacji i dokumentacji budowlanej produktu oraz powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany produkt. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego produkty spełniają wymagania stawiane przez Zamawiającego. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów własnych. Materiały te muszą odpowiadać wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonym art. 10 ustawy Prawo budowlane. Potwierdzeniem odbioru przez Zamawiającego przedmiotu zamówienia jest podpisanie przez Zamawiającego protokołu odbioru robót. Wykonawca zobowiązuje się do stosowania podczas realizacji robót objętych niniejszą umową wyłącznie wyrobów i materiałów nowych w stanie kompletnym i nieuszkodzonym dopuszczonych do stosowania w budownictwie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 - Prawo budowlane (j.t. Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 ze zm.) oraz ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (j.t. Dz. U. z 2020 r. poz. 215 ze zm.). Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia i utrzymania w należytym stanie terenu budowy w okresie trwania realizacji umowy, aż do zakończenia i odbioru ostatecznego robót. W czasie wykonywania robót miejsce prowadzenia prac należy tak zabezpieczyć, aby uniknąć wszelkich przypadkowych uszkodzeń ludzi i mienia. Wykonawca ma obowiązek unieszkodliwiania powstałych odpadów, jako wytwórca tych odpadów w rozumieniu art. 3 ust. 3 pkt. 22 ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (j.t. Dz.U. z 2019 poz. 701 ze zm.). Wykonawca ma obowiązek uwzględnić koszt składowania, wywozu i utylizacji odpadów. Wszelkie informacje niezbędne do przygotowania oferty dostępne są do wglądu w siedzibie Zamawiającego oraz udostępnione na stronie internetowej: www.bip.miasto.tuchola.pl.

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: 1.3
W ogłoszeniu jest: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że: 3.1) w zakresie wykonania dokumentacji projektowych a) wykonał przynajmniej jedną usługę polegającą na opracowaniu kompleksowej dokumentacji projektowej dla budowy pomostu, przy czym projekt budowlany został zatwierdzony i uzyskano pozwolenie na budowę tego obiektu, wykonaną nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem jej rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których usługa została wykonana oraz załączeniem dowodu określającego czy ta usługa została wykonana lub jest wykonywana należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługa była wykonywana, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych jest wykonywana, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia, Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykaże jego spełnienie przynajmniej jeden z Wykonawców. b) dysponuje lub będzie dysponował osobą pełniącą funkcję głównego projektanta, posiadającą minimalne kwalifikacje i doświadczenie: - uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie uprawniające co najmniej do projektowania bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej lub/i konstrukcyjno-budowlanej; - doświadczenie w opracowaniu min. jednej dokumentacji projektowej (co najmniej projekt budowlany i projekt wykonawczy) budowy (w rozumieniu Prawa budowlanego) pomostu długości min. 100 m wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na budowę pomostu, c) dysponuje lub będzie dysponował osobą pełniącą funkcję projektanta branży elektrycznej, posiadającą minimalne kwalifikacje i doświadczenie: - uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie uprawniające co najmniej do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych; - doświadczenie w opracowaniu jako projektant branży elektrycznej lub elektroenergetycznej co najmniej jednej dokumentacji projektowej min. budowy/przebudowy/rozbudowy (w rozumieniu Prawa budowlanego) sieci elektroenergetycznej nn o długości min. 100 m. 3.2) w zakresie wykonania robót budowlanych a) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej lub/i konstrukcyjno-budowlanej lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności; b) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję kierownika robót elektrycznych, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności; c) wykonał przynajmniej jedną robotę polegającą na budowie pomostu o długości min. 100,00 m, wykonaną nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem jej rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których robota ta została wykonana z załączeniem dowodu określającego, czy ta robota budowlana została wykonana należycie, w szczególności informacji o tym czy robota została wykonana zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończona. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia, Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykaże jego spełnienie przynajmniej jeden z Wykonawców.
W ogłoszeniu powinno być: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że: 3.1) w zakresie wykonania dokumentacji projektowych a) wykonał przynajmniej jedną usługę polegającą na opracowaniu kompleksowej dokumentacji projektowej dla budowy pomostu, przy czym projekt budowlany został zatwierdzony i uzyskano pozwolenie na budowę tego obiektu, wykonaną nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem jej rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których usługa została wykonana oraz załączeniem dowodu określającego czy ta usługa została wykonana lub jest wykonywana należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługa była wykonywana, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych jest wykonywana, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia, Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykaże jego spełnienie przynajmniej jeden z Wykonawców. b) dysponuje lub będzie dysponował osobą pełniącą funkcję głównego projektanta, posiadającą minimalne kwalifikacje i doświadczenie: - uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie uprawniające co najmniej do projektowania bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej lub/i konstrukcyjno-budowlanej; - doświadczenie w opracowaniu min. jednej dokumentacji projektowej (co najmniej projekt budowlany i projekt wykonawczy) budowy (w rozumieniu Prawa budowlanego) pomostu długości min. 100 m wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na budowę pomostu, c) dysponuje lub będzie dysponował osobą pełniącą funkcję projektanta branży elektrycznej, posiadającą minimalne kwalifikacje i doświadczenie: - uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie uprawniające co najmniej do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych; - doświadczenie w opracowaniu jako projektant branży elektrycznej lub elektroenergetycznej co najmniej jednej dokumentacji projektowej min. budowy/przebudowy/rozbudowy (w rozumieniu Prawa budowlanego) sieci elektroenergetycznej nn o długości min. 100 m. 3.2) w zakresie wykonania robót budowlanych a) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej lub/i konstrukcyjno-budowlanej lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności; b) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję kierownika robót elektrycznych, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności; c) wykonał przynajmniej jedną robotę polegającą na budowie pomostu o długości min. 100,00 m posadowionego na słupach stalowych zalanych betonem, wykonaną nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem jej rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których robota ta została wykonana z załączeniem dowodu określającego, czy ta robota budowlana została wykonana należycie, w szczególności informacji o tym czy robota została wykonana zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończona. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia, Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykaże jego spełnienie przynajmniej jeden z Wykonawców.

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest: Data: 2020-03-12, godzina: 10:00
W ogłoszeniu powinno być: Data: 2020-03-19, godzina: 10:00

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 5
W ogłoszeniu jest: 1. Zamawiający zawrze umowę według wzoru zawartego w załączniku nr 14 do SIWZ. 2. Zamawiający określi termin i miejsce zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego po wyborze oferty najkorzystniejszej. 3. Umowy w sprawach zamówień publicznych są jawne i podlegają udostępnianiu na zasadach określonych w przepisach o dostępie do informacji publicznej. 4. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy mogą być dokonywane jedynie w formie pisemnej w postaci aneksu do umowy podpisanego przez obydwie strony, pod rygorem nieważności. 5. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 5.1. Zmiany zostały przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postaci jednoznacznych postanowień umownych, które określają ich zakres, w szczególności możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia wykonawcy, i charakter oraz warunki wprowadzenia zmian; 5.1.1. Zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy: a) konieczności zlecenia realizacji dodatkowych usług lub robót budowlanych, na podstawie Protokołu konieczności; b) zmiany przepisów powodujących konieczność innych rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia; c) zmiany przepisów powodujących konieczność uzyskania dokumentów, które te przepisy narzucają; d) gdy organy i instytucje uzgadniające nie wydały uzgodnień w ustawowym terminie, a w przypadku zarządzających mediami w terminie 2 miesięcy; e) w przypadku zmiany stanowiska Zamawiającego w odniesieniu do uzgodnionej wcześniej przez Zamawiającego dokumentacji; f) wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowla-nych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, w szczególności: niedopuszczalne temperatury powietrza, wiatr uniemożliwiający pracę maszyn budowlanych, gwałtowne opady deszczu (oberwanie chmury), gradobicie, burze z wyładowaniami atmosferycznymi, obfite opady śniegu, zalegający śnieg itd.; g) natrafienia przez Wykonawcę na urządzenia podziemne uprzednio niezinwentaryzowane uniemożliwiające planowe wykonanie robót; h) innych przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy skutkujących niemożliwością prowadzenia prac, a w szczególności brak możliwości dojazdu oraz transportu materiałów na teren robót spowodowany awariami, remontami, przebudową dróg dojazdowych oraz protestami mieszkańców z blokadą dróg; 5.1.2 Zmiany osobowe w przypadku: a) zmiany osób realizujących zamówienie pod warunkiem, że osoby te będą spełniały wymagania określone w SIWZ; b) zmiany osób reprezentujących w przypadku zmian organizacyjnych; c) zmiana podwykonawcy, przy pomocy, którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy; zmiana jest możliwa tylko w przypadku, gdy nowy podwykonawca posiada tożsamą wiedzę i doświadczenie zawodowe, potencjał techniczny oraz osoby zdolne do wykonania zamówienia a także jest w sytuacji ekonomiczniej i finansowej, jak dotychczasowy podwykonawca, d) rozszerzenie zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie Wykonawcy, o ile posłużenie się podwykonawcą doprowadzi do skrócenia terminu wykonania przedmiotu umowy, zmniejszenia należnego Wykonawcy wynagrodzenia lub zastosowania przy wykonaniu przedmiotu umowy bardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych w porównaniu do wskazanych w SIWZ. Zmiana ta nie może dotyczyć czynności, które zgodnie z SIWZ muszą być wykonane przez Wykonawcę osobiście. 5.1.3. Pozostałych zmian: a) w każdym przypadku, gdy zmiana jest korzystna dla Zamawiającego (np.: zmniejszenie wartości zamówienia); b) zmiana wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w przypadku zmiany: b.1) w przypadku ustawowej zmiany wysokości stawki podatku VAT dopuszcza się możliwość sporządzenia aneksu do umowy uwzględniającego zmianę wartości umownej z tego tytułu; b.2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę - wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy wynikającą ze zwiększenia wynagrodzeń osób bezpośrednio wykonujących zamówienie do wysokości aktualnie obowiązującego minimalnego wynagrodzenia, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia, b.3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie, o wartość wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy, jaką będzie on zobowiązany dodatkowo ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób bezpośrednio wykonujących zamówienie na rzecz Zamawiającego, - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę; c) przypadki losowe (np. kataklizmy, awarie urządzeń wywołane przez wyładowania atmosferyczne lub inne czynniki zewnętrzne, zgony i niemożliwe do przewidzenia wydarzenia), które będą miały wpływ na treść zawartej umowy i termin realizacji; d) obniżenie wynagrodzenia Wykonawcy; e) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia i udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami; f) zmiana nazwy zadania, 5.2. Zmiany dotyczą realizacji dodatkowych usług od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego, c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie; 5.3. Zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, b) wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie; 6. Postanowienie umowne zmienione z naruszeniem § 16 ust. 2 - 2.3 umowy, stanowiącej załącznik nr 14, podlega unieważnieniu. Na miejsce unieważnionych postanowień umowy wchodzą postanowienia umowne w pierwotnym brzmieniu. 7. Jeżeli Zamawiający zamierza zmienić warunki realizacji zamówienia, które wykraczają poza zmiany umowy dopuszczalne zgodnie z ust. 2 - 2.3 obowiązany jest przeprowadzić nowe postępowanie o udzielenie zamówienia.
W ogłoszeniu powinno być: 1. Zamawiający zawrze umowę według wzoru zawartego w załączniku nr 14 do SIWZ. 2. Zamawiający określi termin i miejsce zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego po wyborze oferty najkorzystniejszej. 3. Umowy w sprawach zamówień publicznych są jawne i podlegają udostępnianiu na zasadach określonych w przepisach o dostępie do informacji publicznej. 4. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy mogą być dokonywane jedynie w formie pisemnej w postaci aneksu do umowy podpisanego przez obydwie strony, pod rygorem nieważności. 5. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 5.1. Zmiany zostały przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postaci jednoznacznych postanowień umownych, które określają ich zakres, w szczególności możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia wykonawcy, i charakter oraz warunki wprowadzenia zmian; 5.1.1. Zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy: a) konieczności zlecenia realizacji dodatkowych usług lub robót budowlanych, na podstawie Protokołu konieczności; b) zmiany przepisów powodujących konieczność innych rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia; c) zmiany przepisów powodujących konieczność uzyskania dokumentów, które te przepisy narzucają; d) gdy organy i instytucje uzgadniające nie wydały uzgodnień w ustawowym terminie, a w przypadku zarządzających mediami w terminie 2 miesięcy; e) w przypadku zmiany stanowiska Zamawiającego w odniesieniu do uzgodnionej wcześniej przez Zamawiającego dokumentacji; f) wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowla-nych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, w szczególności: niedopuszczalne temperatury powietrza, wiatr uniemożliwiający pracę maszyn budowlanych, gwałtowne opady deszczu (oberwanie chmury), gradobicie, burze z wyładowaniami atmosferycznymi, obfite opady śniegu, zalegający śnieg itd.; g) natrafienia przez Wykonawcę na urządzenia podziemne uprzednio niezinwentaryzowane uniemożliwiające planowe wykonanie robót; h) innych przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy skutkujących niemożliwością prowadzenia prac, a w szczególności brak możliwości dojazdu oraz transportu materiałów na teren robót spowodowany awariami, remontami, przebudową dróg dojazdowych oraz protestami mieszkańców z blokadą dróg; 5.1.2 Zmiany osobowe w przypadku: a) zmiany osób realizujących zamówienie pod warunkiem, że osoby te będą spełniały wymagania określone w SIWZ; b) zmiany osób reprezentujących w przypadku zmian organizacyjnych; c) zmiana podwykonawcy, przy pomocy, którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy; zmiana jest możliwa tylko w przypadku, gdy nowy podwykonawca posiada tożsamą wiedzę i doświadczenie zawodowe, potencjał techniczny oraz osoby zdolne do wykonania zamówienia a także jest w sytuacji ekonomiczniej i finansowej, jak dotychczasowy podwykonawca, d) rozszerzenie zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie Wykonawcy, o ile posłużenie się podwykonawcą doprowadzi do skrócenia terminu wykonania przedmiotu umowy, zmniejszenia należnego Wykonawcy wynagrodzenia lub zastosowania przy wykonaniu przedmiotu umowy bardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych w porównaniu do wskazanych w SIWZ. Zmiana ta nie może dotyczyć czynności, które zgodnie z SIWZ muszą być wykonane przez Wykonawcę osobiście. 5.1.3. Pozostałych zmian: a) w każdym przypadku, gdy zmiana jest korzystna dla Zamawiającego (np.: zmniejszenie wartości zamówienia); b) zmiana wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w przypadku zmiany: b.1) w przypadku ustawowej zmiany wysokości stawki podatku VAT dopuszcza się możliwość sporządzenia aneksu do umowy uwzględniającego zmianę wartości umownej z tego tytułu; b.2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę - wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy wynikającą ze zwiększenia wynagrodzeń osób bezpośrednio wykonujących zamówienie do wysokości aktualnie obowiązującego minimalnego wynagrodzenia, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia, b.3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie, o wartość wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy, jaką będzie on zobowiązany dodatkowo ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób bezpośrednio wykonujących zamówienie na rzecz Zamawiającego, - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę; c) przypadki losowe (np. kataklizmy, awarie urządzeń wywołane przez wyładowania atmosferyczne lub inne czynniki zewnętrzne, zgony i niemożliwe do przewidzenia wydarzenia), które będą miały wpływ na treść zawartej umowy i termin realizacji; d) obniżenie wynagrodzenia Wykonawcy; e) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia i udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami; f) zmiana nazwy zadania, g) zwiększenia wynagrodzenia w przypadku konieczności zlecenia realizacji dodatkowych usług lub robót budowlanych; 5.2. Zmiany dotyczą realizacji dodatkowych usług od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego, c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie; 5.3. Zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, b) wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie; 6. Postanowienie umowne zmienione z naruszeniem § 16 ust. 2 - 2.3 umowy, stanowiącej załącznik nr 14, podlega unieważnieniu. Na miejsce unieważnionych postanowień umowy wchodzą postanowienia umowne w pierwotnym brzmieniu. 7. Jeżeli Zamawiający zamierza zmienić warunki realizacji zamówienia, które wykraczają poza zmiany umowy dopuszczalne zgodnie z ust. 2 - 2.3 obowiązany jest przeprowadzić nowe postępowanie o udzielenie zamówienia.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.