eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Dostawa papieru dla Ma³opolskiego Oddzia³u Regionalnego i Biur Powiatowych ARiMR w województwie ma³opolskim

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2019-03-14



Og³oszenie nr 524716-N-2019 z dnia 2019-03-14 r.

Ma³opolski Oddzia³ Regionalny Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa: Dostawa papieru dla Ma³opolskiego Oddzia³u Regionalnego i Biur Powiatowych ARiMR w województwie ma³opolskim
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Dostawy

Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych

Nie


Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy

Nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych

Nie


Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Ma³opolski Oddzia³ Regionalny Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, krajowy numer identyfikacyjny 10613083000000, ul. Promienistych   1 , 31-481  Kraków, woj. ma³opolskie, pañstwo Polska, tel. 126 298 010, , e-mail malopolski@arimr.gov.pl, , faks 124 211 311.
Adres strony internetowej (URL): www.arimr.gov.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Inny (proszê okre¶liæ):
Agencja wykonawcza

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):

Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)

Nie


Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
www.arimr.gov.pl, zak³adka Przetargi/Postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone przez ARiMR bez platformy zakupowej/OR06-Ma³opolski


Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Oferty nale¿y z³o¿yæ w formie pisemej
Adres:
Ma³opolski Oddzia³ Regionalny ARiMR, ul. Promienistych 1, 31-481 Kraków


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Dostawa papieru dla Ma³opolskiego Oddzia³u Regionalnego i Biur Powiatowych ARiMR w województwie ma³opolskim
Numer referencyjny: BOR06.2610.02.2019
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:

Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do udzielenia ³±cznie nastêpuj±cych czê¶ci lub grup czê¶ci:

Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 1.Przedmiotem zamówienia jest dostawa papieru dla Ma³opolskiego Oddzia³u Regionalnego i Biur Powiatowych ARiMR w województwie ma³opolskim w poni¿ej przedstawionych ilo¶ciach i asortymencie szczegó³owo opisanych w za³±czniku nr 1 do SIWZ (formularz ofertowy). SIWZ wraz z za³±cznikami dostêpna jest na stronie internetowej Zamawiaj±cego pod adresem: www.arimr.gov.pl, zak³adka Przetargi/Postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone przez ARiMR bez platformy zakupowej/OR06-Ma³opolski. 2.U¿yty w opisie przedmiotu zamówienia termin "opakowanie" oraz podana liczba sztuk, które opakowanie to obejmuje s³u¿y jedynie prawid³owemu wyliczeniu ceny. Przy dostawie Zamawiaj±cy nie wymaga, aby liczba sztuk w opakowaniu odpowiada³a dok³adnie liczbie okre¶lonej w opisie przedmiotu zamówienia, a jedynie by liczba sztuk odpowiada³a ich sumie ca³kowitej wynikaj±cej z opisu przedmiotu zamówienia. 3.Wykonawca jest zobowi±zany do stosowania nazewnictwa lub nr pozycji asortymentu wskazanego w rozdz. II SIWZ opisu przedmiotu zamówienia przy wystawianiu faktur. 4.Zamawiaj±cy wymaga aby dostarczone materia³y spe³nia³y wymagania techniczne okre¶lone w tabeli zawartej w rozdz. II SIWZ oraz by³y, wyprodukowane nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy od daty dostawy, posiada³y nienaruszone cechy pierwotnego opakowania fabrycznego, by³y oznaczone etykietami lub opisem umo¿liwiaj±cym ich identyfikacjê. 5.Zamawiaj±cy wymaga udzielenia minimum 12 miesiêcy gwarancji na ka¿dy z dostarczanych materia³ów, chyba ¿e produkt objêty jest d³u¿sz± gwarancj± producenta, wówczas obowi±zuj±cy jest okres gwarancji udzielonej przez producenta. W ramach udzielonej gwarancji Wykonawca bêdzie zobowi±zany do wymiany wadliwych artyku³ów, wolnych od wad na zasadach okre¶lonych w umowie. 6.Zamawiaj±cy wymaga, aby dostawa asortymentu okre¶lonego w przedmiocie zamówienia dokonywana by³a w sposób umo¿liwiaj±cy natychmiastowe sprawdzenie stanu ilo¶ciowego i jako¶ciowego, w szczególno¶ci poprzez zapewnienie w³a¶ciwego opakowania. Zamawiaj±cy wymaga do³±czenia do oferty karty produktu lub innej oficjalnej informacji producenta dostarczonego papieru zawieraj±cej wszystkie dane jako¶ciowe, co produkt okre¶lony w tabeli zawartej w rozdz. II SIWZ. 7.Wykonawca zobowi±zany bêdzie do dostarczenia (wskazanego w opisie przedmiotu zamówienia) asortymentu w ilo¶ciach tam okre¶lonych wraz z wniesieniem do pomieszczeñ wskazanych przez przedstawicieli Zamawiaj±cego we wskazanych lokalizacjach. W przypadku lokalizacji Kraków ul. Promienistych 1 dostawa dotyczy wniesienia materia³ów na piêtro 1, 2, 5 (winda) oraz poziom -2(magazyn). 8.Zamawiaj±cy wymaga, aby dostarczone materia³y zosta³y przez Wykonawcê wniesione do pomieszczeñ magazynowych lub innych wskazanych przez Zamawiaj±cego w/w lokalizacjach. Zamawiaj±cy odmówi odbioru dostawy w sytuacji, gdy Wykonawca nie zapewni wniesienia materia³ów do wskazanych pomieszczeñ. 9.Wykonawca mo¿e powierzyæ wykonanie zamówienia podwykonawcom. W przypadku realizacji przedmiotu zamówienia z wykorzystaniem podwykonawców, Zamawiaj±cy ¿±da wskazania przez Wykonawcê tych czê¶ci zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom oraz podania firm podwykonawców.

II.5) G³ówny kod CPV: 30.19.76.44 - Papier kserograficzny
Dodatkowe kody CPV:


II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach:    lub dniach: 30
lub
data rozpoczêcia:   lub zakoñczenia:
Okres w miesi±cachOkres w dniachData rozpoczêciaData zakoñczenia
30

II.9) Informacje dodatkowe: 1. Dostawa przedmiotu zamówienia nast±pi w formie jednorazowej dostawy do powy¿ej wymienionych lokalizacji w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia zawarcia niniejszej umowy, (pon. - pt., w godzinach pracy Zamawiaj±cego 7:30 - 15:00). Zamawiaj±cy dopuszcza w terminie wskazanym powy¿ej dostawê przedmiotu umowy partiami.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy nie stawia szczególnych wymagañ w zakresie opisu spe³niania tego warunku udzia³u w postêpowaniu.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy nie stawia szczególnych wymagañ w zakresie opisu spe³niania tego warunku udzia³u w postêpowaniu.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: W odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub zawodowej Zamawiaj±cy wymaga, aby Wykonawca spe³nia³ minimalne warunki umo¿liwiaj±ce realizacjê zamówienia na odpowiednim poziomie jako¶ci, a dotycz±ce jego do¶wiadczenia tj. Wykonawca w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie wykona³ nale¿ycie co najmniej jedn± dostawê materia³ów biurowych o warto¶ci minimum 70 000 PLN brutto (dotyczy jednego kontraktu).
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)

Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)




III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI

O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Tak

III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW , SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

1.W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu zamawiaj±cy bêdzie wymaga³ nastêpuj±cych dokumentów: a) o¶wiadczenia wykonawcy (wg. wzoru stanowi±cego Za³±cznik nr 5 do SIWZ) o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku s±du lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, op³at lub sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzaj±cych dokonanie p³atno¶ci tych nale¿no¶ci lub zawarcie wi±¿±cego porozumienia w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci; b) odpisu z w³a¶ciwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust.5 pkt.1 ustawy PZP. 2.Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: a) zamiast dokumentu o którym mowa w pkt. 2 b) sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert. b) je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w pkt. 3 a) zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym o¶wiadczenie, odpowiednio wykonawcy, ze wskazaniem osoby lub osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczeniem osoby, dokument mia³ dotyczyæ z³o¿onym przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwego ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapisy pkt. 3 a) dotycz±ce terminu wydania dokumentów lub o¶wiadczeñ stosuje siê odpowiednio. 3. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiaj±cego (www.arimr.gov.pl) informacji, o której mowa w art. 86 ust.5 ustawy Pzp przekazuje Zamawiaj±cemu o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, o której stanowi art. 24 ust.1 pkt 23 ustawy. Wraz ze z³o¿eniem o¶wiadczenia, wykonawca mo¿e przedstawiæ dowody, ¿e powi±zania z innym wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu o udzielenie zamówienia. O¶wiadczenie to nale¿y z³o¿yæ zgodnie ze wzorem stanowi±cym Za³±cznik nr 6 do SWIZ.

III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
1. W odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych sytuacji finansowej lub ekonomicznej - Zamawiaj±cy nie stawia wymagañ w tym zakresie. 2. W celu potwierdzenia spe³niania przez wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub zawodowej zamawiaj±cy bêdzie wymaga³ z³o¿enia (sporz±dzonego wg. wzoru stanowi±cego Za³±cznik nr 4 do SIWZ) wykazu dostaw wykonanych, w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te dostawy zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - o¶wiadczenie wykonawcy (Je¿eli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ wymaganych przez zamawiaj±cego dokumentów, zamawiaj±cy mo¿e dopu¶ciæ z³o¿enie przez wykonawcê innych odpowiednich dokumentów w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub zawodowej),
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:

Nie
Informacja na temat wadium


IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
Nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa bêdzie zawarta:

Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Nie
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
Nie


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:

Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:

Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
cena100,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:

Wstêpny harmonogram postêpowania:

Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:

Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:

Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:

Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Umowa Nr Zawarta w dniu ..... ................2019 r. w Krakowie pomiêdzy: Agencj± Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa z siedzib± w Warszawie przy Al. Jana Paw³a II 70, reprezentowan± przez: Adama ¦lusarczyka - Dyrektora Ma³opolskiego Oddzia³u Regionalnego ARiMR, Wies³awê Kosa³kê - Kierownika Biura Finansowo- Ksiêgowego Ma³opolskiego Oddzia³u Regionalnego ARiMR zwan± w dalszej czê¶ci umowy "Zamawiaj±cym" a ................................. z siedzib± w ............................ wpisan±/ym do Rejestru Przedsiêbiorców, pod numerem ...................... zgodnie z odpisem aktualnym z tego¿ rejestru z dnia .......................... stanowi±cym Za³±cznik nr 1 do niniejszej umowy, reprezentowan±/ym przez ..........................., zwan± w dalszej czê¶ci umowy "Wykonawc±" zawart± w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówieñ publicznych ( tekst jednolity: Dz. U. z 2018, poz. 1986 ze zm. ), o nastêpuj±cej tre¶ci: § 1 Przedmiot Umowy 1. Wykonawca zobowi±zuje siê do sprzeda¿y oraz dostarczenia a Zamawiaj±cy do odebrania i zap³aty ceny za papier w ilo¶ci i rodzaju zgodnie z ofert± Wykonawcy stanowi±c± Za³±cznik nr 2 do niniejszej umowy. 2. Przedmiot umowy zostanie dostarczony na koszt i ryzyko Wykonawcy do siedzib Biur Powiatowych Zamawiaj±cego, a nastêpnie przez Wykonawcê wniesiony do pomieszczeñ wskazanych przez Zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy odmówi odbioru przedmiotu umowy w sytuacji, gdy Wykonawca nie zapewni wniesienia przedmiotu umowy do przedmiotowych pomieszczeñ. 3. Zestawienie ilo¶ci papieru, który ma zostaæ dostarczony wraz z adresami poszczególnych Biur Powiatowych Zamawiaj±cego w województwie ma³opolskim stanowi Za³±cznik nr 3 do niniejszej umowy. 4. Przedmiot umowy zostanie dostarczony w sposób umo¿liwiaj±cy natychmiastowe sprawdzenie stanu ilo¶ciowego i jako¶ciowego, w szczególno¶ci poprzez zapewnienie w³a¶ciwego opakowania. § 2 Okre¶lenie ceny przedmiotu 1. £±czn± cenê przedmiotu umowy, o którym mowa w § 1 ust. 1 strony ustalaj± na kwotê netto ................... (s³ownie z³otych: ........................................) plus nale¿ny podatek od towarów i us³ug w kwocie ..................... z³ (s³ownie z³otych: ..................................................). 2. Na ³±czn± cenê przedmiotu umowy, o którym mowa w § 1 ust. 1 sk³ada siê cena jednostkowa netto papieru ustalona w Za³±czniku Nr 2 pomno¿one przez okre¶lone przez Zamawiaj±cego ilo¶ci plus nale¿ny podatek od towarów i us³ug. § 3 Warunki odbioru 1. Przedmiot umowy zostanie dostarczony w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia zawarcia niniejszej umowy, (pon. - pt., w godzinach pracy Zamawiaj±cego 7:30 - 15:00). Zamawiaj±cy dopuszcza w terminie wskazanym w ust 1 dostawê przedmiotu umowy partiami. 2. Wydanie dostarczonego przedmiotu umowy zostanie potwierdzone protoko³em odbioru, podpisanym przez obie strony. 3. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do zg³aszanie niezgodno¶ci w dostarczonym towarze w terminie 2 tygodni od daty dostawy. W przypadku stwierdzenia niezgodno¶ci, Wykonawca zobowi±zany jest do dostarczenia towaru zgodnego z umow± w terminie 7 dni roboczych pod rygorem naliczenia kar o których mowa w § 6 umowy. § 4 P³atno¶ci 1. Strony ustalaj±, ¿e zap³ata za przedmiot umowy nast±pi na podstawie faktury wystawionej po dostarczeniu papieru. Podstawê do wystawienia faktury stanowi podpisany przez obie strony protokó³ odbioru, o którym mowa w § 3 ust 2. 2. Faktura, o której mowa w ust. 1 bêdzie obejmowaæ dostarczon± ilo¶æ po cenach jednostkowych netto powiêkszonych o nale¿ny podatek od towarów i us³ug ustalonych w Za³±czniku Nr 2 do umowy. 3. Zap³ata nast±pi w formie przelewu na rachunek bankowy Wykonawcy, o numerze ........................................................, w terminie do 21 dni od dnia otrzymania faktury przez Zamawiaj±cego. Za dzieñ spe³nienia ¶wiadczenia przez Zamawiaj±cego przyjmuje siê dzieñ obci±¿enia jego rachunku bankowego. 4. B³êdnie wystawiona faktura lub brak podpisanego bez zastrze¿eñ protoko³u odbioru, brak za³±czników do protoko³u - spowoduje naliczenie ponownego 21-dniowego terminu p³atno¶ci od momentu dostarczenia prawid³owo wystawionej faktury lub poprawionego albo brakuj±cego protoko³u stanowi±cego podstawê do uiszczenia zap³aty. 5. Faktura bêdzie wystawiona na: Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Al. Jana Paw³a II 70, 00-175 Warszawa, REGON: 010613083, NIP: 526-19-33-940, za¶ dorêczona na adres: Ma³opolski Oddzia³ Regionalny Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, ul. Promienistych 1, 31-481 - Kraków. § 5 Gwarancja / Usuwanie wad przedmiotu umowy 1. Wykonawca udzieli zamawiaj±cemu 12- miesiêcznej gwarancji na dostarczony papier. 2. W ramach udzielonej gwarancji Wykonawca zobowi±zuje siê do wymiany wadliwego papieru i dostarczenia wolnych od wad w terminie 7 dni od daty pisemnego zg³oszenia reklamacji. 3. Zamawiaj±cy mo¿e zg³aszaæ wady papieru (w tym niezgodno¶æ dostarczonego papieru ze specyfikacj±) w terminie 2 tygodni od dnia ich stwierdzenia, zachowuj±c uprawnienie wskazane w ust. 2. § 6 Kary umowne 1. Wykonawca zap³aci Zamawiaj±cemu kary umowne w nastêpuj±cych przypadkach: a) z tytu³u nie dostarczenia przedmiotu umowy w terminie ustalonym w § 3 ust. 1, w wysoko¶ci 2 % warto¶ci brutto asortymentu, którego dotyczy opó¼nienie, za ka¿dy dzieñ roboczy opó¼nienia. b) w przypadku nie usuniêcia niezgodno¶ci w dostarczonym towarze oraz nie dokonania wymiany wadliwego papieru (niezgodnego ze specyfikacj±) na wolne od wad w terminie 7 dni od daty pisemnego zg³oszenia reklamacji, w wysoko¶ci 2% warto¶ci brutto brakuj±cego lub wadliwego asortymentu, za ka¿dy dzieñ roboczy opó¼nienia. 2. Zamawiaj±cy mo¿e odst±piæ od umowy w ca³o¶ci lub czê¶ci w przypadku przekroczenia przez Wykonawcê terminów, o których mowa w § 3 ust 1 i § 5 ust 2 powy¿ej 10 dni roboczych (opó¼nienie) w terminie 14 dni kalendarzowych od wyst±pienia przyczyny odst±pienia. W przypadku przedmiotowego odst±pienia od umowy Zamawiaj±cemu przys³uguje prawo ¿±dania zap³aty kary umownej w wysoko¶ci 30% warto¶ci niewykonanego przedmiotu umowy netto. 3. Kary umowne p³atne s± w terminie 7 dni od dnia wezwania przez Zamawiaj±cego lub mog± zostaæ potr±cone z wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy. 4. Je¿eli wysoko¶æ szkody przekroczy wysoko¶æ kwot uzyskanych kar umownych, Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania uzupe³niaj±cego na zasadach okre¶lonych w Kodeksie Cywilnym. § 7 Rozstrzygniêcie 1. Ewentualne spory wynik³e w zwi±zku z realizacja postanowieñ niniejszej umowy, strony bêd± stara³y siê rozstrzygn±æ w drodze negocjacji i porozumienia. 2. W razie braku porozumienia spory bêd± podlegaæ rozstrzygniêciu przez S±d Powszechny w³a¶ciwy dla siedziby Zamawiaj±cego. § 8 Odst±pienie od umowy 1. Zamawiaj±cy ma prawo odst±piæ od ca³o¶ci umowy lub jej czê¶ci w przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci i zdarzeñ, których Zamawiaj±cy nie przewidywa³ i których skutkom nie móg³ zapobiec (vis major). Zamawiaj±cy mo¿e odst±piæ od umowy w terminie miesi±ca od powziêcia wiadomo¶ci o powy¿szych okoliczno¶ciach. 2. W razie wyst±pienia istotnej zmiany okoliczno¶ci powoduj±cej, ¿e wykonanie umowy nie le¿y w interesie publicznym, czego nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia umowy, Zamawiaj±cy mo¿e odst±piæ od umowy w terminie miesi±ca od powziêcia wiadomo¶ci o powy¿szych okoliczno¶ciach. 3. W razie wyst±pienia przypadku, o którym mowa w ust 1 lub 2 Wykonawca mo¿e ¿±daæ jedynie wynagrodzenia nale¿nego mu z tytu³u wykonania czê¶ci umowy. § 9 Postanowienia koñcowe Strony dopuszczaj± mo¿liwo¶æ zmian niniejszej umowy z zastrze¿eniem uwarunkowañ, o których mowa w art. 144 ust 1 i 2 ustawy Prawo zamówieñ publicznych. § 10 1. Wykonawca zobowi±zuje siê do nie zatrudniania w wykonaniu niniejszej umowy w charakterze pracowników i podwykonawców osób zatrudnionych u Zamawiaj±cego, pod rygorem zap³aty kary umownej w wysoko¶ci 15% ³±cznej ceny przedmiotu umowy netto, o której mowa w § 2 ust 1 i odst±pienia przez Zamawiaj±cego od umowy, na zasadach okre¶lonych w § 8 ust.1 umowy. 2. Wykonawca zobowi±zuje siê do zachowania w poufno¶ci wszelkich informacji dotycz±cych Zamawiaj±cego, które naby³ w zwi±zku z realizacj± niniejszej umowy, poza przypadkami wyra¼nego przyzwolenia Zamawiaj±cego lub sytuacji, gdy ujawnienie takich informacji nastêpuje z mocy przepisów prawa. 3. Wykonawca zobowi±zuje siê do realizacji umowy w sposób, który zapobiegaæ bêdzie wystêpowaniu incydentów zagra¿aj±cych bezpieczeñstwu informacji wra¿liwych znajduj±cych siê w posiadaniu Zamawiaj±cego. 4. Za incydent zagra¿aj±cy bezpieczeñstwu informacji wra¿liwych uwa¿ane jest w szczególno¶ci: wej¶cie do pomieszczeñ stref ograniczonego dostêpu bez zgody Zamawiaj±cego lub bez nadzoru ze strony pracowników Zamawiaj±cego, ujawnienie, wyniesienie, uszkodzenie lub zniszczenie dokumentów zawieraj±cych dane wra¿liwe, uszkodzenie, wyniesienie lub zniszczenie elementów infrastruktury technicznej, urz±dzeñ lub innego mienia ruchomego stanowi±cego w³asno¶æ Zamawiaj±cego lub osób trzecich. 5. W przypadku wyst±pienia jakiegokolwiek incydentu zwi±zanego z naruszeniem bezpieczeñstwa informacji wra¿liwych lub dotycz±cego mienia Zamawiaj±cego, w okoliczno¶ciach, o których mowa w ust 2-4, Wykonawca zap³aci Zamawiaj±cemu karê umown± w wysoko¶ci 1 000 z³ za ka¿de takie zdarzenie. 6. W sprawach nieuregulowanych niniejsz± Umow± znajduj± zastosowanie odpowiednie przepisy: Kodeksu Cywilnego, Ustawy Prawo Zamówieñ Publicznych, Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych), ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1000) oraz wydane na tej podstawie przepisy od dnia ich wej¶cia w ¿ycie. § 11 Wszelkie zmiany postanowieñ niniejszej umowy wymagaj± formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci. § 12 Umowa mo¿e byæ rozwi±zana w ka¿dym czasie za porozumieniem stron. § 13 Umowa sporz±dzona w czterech jednobrzmi±cych egzemplarzach jeden dla Wykonawcy i trzy dla Zamawiaj±cego. Wykonawca Zamawiaj±cy


Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany zawartej umowy w nastêpuj±cych przypadkach: ? dzia³ania si³y wy¿szej lub wyst±pienia stanu wy¿szej konieczno¶ci, ? wyst±pienia warunków atmosferycznych ca³kowicie uniemo¿liwiaj±cych wykonanie przedmiotu zamówienia w wyznaczonych terminach, ? niezale¿nych od wykonawcy okoliczno¶ci, które uniemo¿liwiaj± dostawê ca³o¶ci lub czê¶ci asortymentu w terminie wskazanym przez Zamawiaj±cego, ? zmian organizacyjnych Zamawiaj±cego powoduj±cych, i¿ wykonanie zamówienia lub jego czê¶ci staje siê bezprzedmiotowe, ? zmian w zakresie sposobu wykonywania zadañ lub zasad funkcjonowania Zamawiaj±cego powoduj±cych, i¿ wykonanie zamówienia lub jego czê¶ci staje siê bezprzedmiotowe lub zaistnia³a konieczno¶æ modyfikacji przedmiotu zamówienia, ? omy³ek pisarskich lub b³êdów rachunkowych, ? maj±cych na celu wyja¶nienie w±tpliwo¶ci tre¶ci umowy, je¶li bêdzie ona budzi³a w±tpliwo¶ci interpretacyjne miêdzy stronami, ? je¿eli zmiany umowy, w tym zmiany sposobu p³atno¶ci, wymagaæ bêdzie ochrona interesu Zamawiaj±cego, ? innych zmian korzystnych dla Zamawiaj±cego, w tym polegaj±cych na zamianie elementów zamówienia na elementy o lepszych lub/i odpowiedniejszych parametrach technicznych chocia¿by wi±za³o siê to z konieczno¶ci± zmiany terminu lub sposobu wykonania zamówienia.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):

¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2019-03-27, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):

Wskazaæ powody:

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
>
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
Oferty nale¿y sk³adaæ w siedzibie Ma³opolskiego Oddzia³u Regionalnego ARiMR, 31-481 Kraków, ul. Promienistych 1

ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH







Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.