eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Świadczenie usług przeglądów napraw i konserwacji samochodów marki FIAT eksploatowanych w Mazowieckim Oddziale Regionalnym ARIMR

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-02-07

Warszawa: Świadczenie usług przeglądów napraw i konserwacji samochodów marki FIAT eksploatowanych w Mazowieckim Oddziale Regionalnym ARIMR
Numer ogłoszenia: 52250 - 2013; data zamieszczenia: 07.02.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa - Mazowiecki Oddział Regionalny , ul. Jana Pawła II 70, 00-175 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 5365705-06, faks 22 8602842.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.arimr.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Agencja wykonawcza.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług przeglądów napraw i konserwacji samochodów marki FIAT eksploatowanych w Mazowieckim Oddziale Regionalnym ARIMR.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług przeglądów, napraw i konserwacji samochodów marki FIAT eksploatowanych w Mazowieckim Oddziale Regionalnym ARiMR, wynikających z awarii technicznych, przeglądów okresowych zgodnych z ustalonymi przez producenta warunkami eksploatacji. Szczegółowy wykaz samochodów, których dotyczy przedmiotowe zamówienie zawiera Załącznik nr 1 do załącznika nr 4 do SIWZ. Samochody, których dotyczy niniejsze zamówienie, w chwili zawarcia umowy są na gwarancji producenta. 2. Zakres usług obejmuje: 1) wykonywanie przeglądów okresowych, gwarancyjnych i pogwarancyjnych, 2) wykonywanie napraw wynikających z przeglądów, 3) wykonywanie napraw bieżących wynikłych z awarii, 4) wykonywanie bieżących konserwacji, 5) diagnostykę w tym serwis ogumienia polegający na kontroli zużycia ogumienia oraz zleconej wymianie sezonowej opon zimowych na letnie i odwrotnie, 6) demontaż zużytych części, akcesoriów i materiałów wynikających z napraw oraz ich utylizację, 7) dostawę i w razie potrzeby wymianę niezbędnych części zamiennych, podzespołów, materiałów eksploatacyjnych i gumowych. 3. Przeglądy będą wykonywane zgodnie z częstotliwością i zakresem wynikającym z WARUNKÓW EKSPLOATACJI I PRZEGLĄDÓW OKRESOWYCH dla danego samochodu. 4. Naprawy będą wykonywane zgodnie z zakresem, każdorazowo określanym przez pracownika Zamawiającego, który dostarczy samochód do stacji obsługi. 5. Przeglądy i naprawy poszczególnych samochodów będą wykonywane niezwłocznie od chwili zgłoszenia, przy czym termin przyjęcia samochodu na przegląd lub naprawę nie może być dłuższy niż jeden dzień od daty zgłoszenia przez Zamawiającego takiej potrzeby. 6. Odbiór samochodu od Zamawiającego przez Wykonawcę każdorazowo zostanie potwierdzony w dokumencie ZLECENIE USŁUGI, który zostanie wydany Zamawiającemu. W dokumencie tym strony określają termin wykonania usługi. 7. Zamawiający wymaga, aby naprawy, przeglądy i konserwacje (oraz inne usługi wymienione w ust. 2 rozdz. III SIWZ) wykonywane były w stacji obsługi, do której dojazd nie przekracza 16 km od siedziby Zamawiającego w Warszawie przy Al. Jana Pawła II 70, wg licznika tras optymalnych na stronie internetowej www.targeo.pl. 8. W razie konieczności holowania pojazdu Wykonawca dokona nieodpłatnie usługi holowania z miejsca wskazanego przez pracownika Zamawiającego /w obrębie woj. mazowieckiego/ do stacji obsługi Wykonawcy niezwłocznie od chwili powiadomienia przez Zamawiającego. 9. W przypadku awarii samochodu na terenie Warszawy, Wykonawca zobowiązuje się do niezwłocznego naprawienia samochodu na miejscu zdarzenia w tym samym dniu, w którym nastąpiło zdarzenie, albo do nieodpłatnego odholowania pojazdu w tym dniu do stacji obsługi Wykonawcy w celu jego naprawienia. 10. Obowiązkiem Wykonawcy będzie: a) obowiązkiem Wykonawcy będzie wykonywanie przeglądów, napraw i konserwacji w terminach uzgodnionych z Zamawiającym, b) w przypadku, gdy naprawa samochodu służbowego Fiat Doblo WI 3352R będzie trwała dłużej niż 1 dzień, obowiązkiem Wykonawcy będzie bezzwłoczne i bezpłatne zapewnienie na zlecenie Zamawiającego samochodu zastępczego o porównywalnych parametrach użytkowych z pełnym zbiornikiem paliwa, który Zamawiający zwróci z pełnym zbiornikiem paliwa po zakończeniu naprawy, c) w przypadku pozostałych samochodów służbowych, o których mowa w załączniku nr 1 do umowy, tj. 9 sztuk samochodów Fiat Sedici, gdy naprawa będzie trwała dłużej niż 2 dni, obowiązkiem Wykonawcy będzie bezzwłoczne i bezpłatne zapewnienie na zlecenie Zamawiającego samochodu zastępczego o porównywalnych parametrach użytkowych z pełnym zbiornikiem paliwa, który Zamawiający zwróci z pełnym zbiornikiem paliwa po zakończeniu naprawy, d) obowiązkiem Wykonawcy będzie stosowanie przy przeglądach i naprawach i konserwacjach fabrycznie nowych - zalecanych przez producenta samochodu części zamiennych, podzespołów i materiałów, e) obowiązkiem Wykonawcy będzie wyszczególnianie na wystawianych przez Wykonawcę fakturach VAT: numeru rejestracyjnego samochodu, ceny i ilości roboczogodzin dla wszystkich wykonywanych czynności, które obejmuje faktura oraz ilości użytych do dokonania naprawy lub przeglądu części zamiennych, podzespołów, materiałów eksploatacyjnych i gumowych wraz z ich wartością według aktualnego cennika i wysokością udzielonego na nie upustu. 11. W razie konieczności holowania pojazdu o nr rejestracyjnym WI 3352R Wykonawca dokona niezwłocznie i nieodpłatnie usługi holowania z miejsca wskazanego przez pracownika Zamawiającego /w obrębie woj. mazowieckiego/ do stacji obsługi Wykonawcy oraz zapewni samochód zastępczy o porównywalnych parametrach użytkowych z pełnym zbiornikiem paliwa, który Zamawiający zwróci z pełnym zbiornikiem paliwa po zakończeniu naprawy. Samochód zastępczy, o którym mowa w niniejszym ust., powinien być dostarczony na miejsce awarii pojazdu o nr rejestracyjnym WI 3352R niezwłocznie na lawecie, sprawny i przygotowany do jazdy, w celu umożliwienia kontynuowania podróży pracownikowi Zamawiającego. 12. Wszystkie ceny części zamiennych, podzespołów, materiałów eksploatacyjnych i gumowych oraz innych środków niezbędnych do wykonania usług będących przedmiotem umowy, wyszczególnione w wystawianych przez Wykonawcę fakturach, muszą być zgodne z aktualnie obowiązującymi u Wykonawcy cennikami. Ponadto Wykonawca na żądanie Zamawiającego i w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie zobowiązany będzie do udostępnienia mu do wglądu aktualnie obowiązujących cenników części zamiennych, podzespołów, materiałów eksploatacyjnych i gumowych i innych środków użytych do wykonania usług będących przedmiotem zamówienia. 13. Zamawiający wymaga, aby czas trwania wszystkich napraw, przeglądów i konserwacji, wyszczególniony w wystawianych przez Wykonawcę fakturach, był zgodny z normami czasowymi określonymi w katalogu/ach norm czasowych aktualnie obowiązującym/ych u Wykonawcy dla danego modelu samochodu. Ponadto Wykonawca na żądanie Zamawiającego i w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie zobowiązany będzie do udostępnienia mu do wglądu aktualnie obowiązujący/e katalog/i norm czasowych, jakim/i się on posługuje przy realizacji niniejszego zamówienia. 14. Realizowany przez Wykonawcę przedmiot umowy musi spełniać wymagania określone przepisami polskimi oraz normami europejskimi obowiązującymi w tym zakresie. 15. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał autoryzację na prowadzenie serwisu samochodów marki FIAT. 16. Szczegółowy zakres i warunki świadczenia usług przeglądów, napraw i konserwacji samochodów marki FIAT eksploatowanych w Mazowieckim Oddziale Regionalnym ARiMR zostały określone we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ. 17. Opis sposobu ustalenia wartości niniejszego zamówienia przez Zamawiającego. Zamawiający ustalił wartość niniejszego zamówienia na podstawie: a) Ilości przeglądów, które będą wykonywane zgodnie z częstotliwością i zakresem wynikającym z WARUNKÓW EKSPLOATACJI I PRZEGLĄDÓW OKRESOWYCH dla danego samochodu (Zamawiający zakłada na potrzeby ustalenia wartości niniejszego zamówienia maksymalną potrzebę dotyczącą wymiany części lub zastosowanych materiałów przy każdym z przeglądów), z zastrzeżeniem ust. 4 rozdz. III SIWZ, b) Ilość roboczogodzin przyjęta przez Zamawiającego do ustalenia wartości niniejszego zamówienia wynosi 114 roboczogodzin, c) Wartość części oraz materiałów, których potrzeba wymiany lub zastosowania nie będzie wynikała z przeglądów Zamawiający przewiduje na kwotę 13 300 zł brutto. 18. Wartością umowy będzie kwota, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia, podana przez Zamawiającego bezpośrednio przed otwarciem ofert..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.11.20.00 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji samochodów .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony poprzez złożenie oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony poprzez złożenie oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony poprzez złożenie oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony poprzez złożenie oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony poprzez złożenie oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. wypełniony formularz ofertowy (według Załącznika nr 1 do SIWZ), 2. dokument potwierdzający, że Wykonawca posiada autoryzację na prowadzenie serwisu (w szczególności w zakresie napraw, przeglądów i konserwacji) samochodów marki FIAT - aktualny na dzień składania ofert, z zastrzeżeniem ust. 8 rozdz. XIV SIWZ, 3. dokument, o którym mowa w rozdziale V ust. 6 SIWZ, jeśli Wykonawca powołuje się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów (dokument ten musi zostać złożony w oryginale), 4. pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu, jeżeli nie wynika ono z odpisu z właściwego rejestru w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę udzielającą pełnomocnictwa lub notarialnie. W przypadku, jeśli pełnomocnictwo wynika z umowy spółki cywilnej, Wykonawca dołączy odpowiedni dokument, który będzie to potwierdzał.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 65
  • 2 - Oferowany upust od obowiązującej w dniu wykonania usługi i stosowanej cennikowej ceny części zamiennych,podzespołów, mat. eksploatacyjnych i gumowych - 35

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w trybie art. 144 ust.1 ustawy Pzp w następujących przypadkach: 1) W przypadku korzystania przez Wykonawcę z podwykonawców, zmiana podwykonawcy będzie wymagała zmiany umowy w formie pisemnej. 2) W przypadku zwiększenia lub zmniejszenia stawek podatku od towarów i usług dotyczących przedmiotu zamówienia, w wyniku zmiany Ustawy o podatku od towarów i usług, wynagrodzenie Wykonawcy może ulec odpowiedniemu zwiększeniu bądź zmniejszeniu, jeżeli w wyniku zastosowania zmienionych stawek ww. podatku ulega zmianie kwota podatku i wynagrodzenia Wykonawcy. Zmiana ta wymaga formy pisemnej. 3) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany w wykazie samochodów, stanowiącym Załącznik nr 1 do umowy, której wzór stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ, w tym zmiany ilości samochodów objętych przeglądami, naprawami i konserwacjami (w przypadku, jeśli po stronie Zamawiającego zaistnieje taka potrzeba). Zmodyfikowany wykaz zostanie przedstawiony Wykonawcy w formie pisemnej.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.arimr.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa - Mazowiecki Oddział Regionalny, Al. Jana Pawła II 70, 00-175 Warszawa...

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.02.2013 godzina 10:00, miejsce: Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Mazowiecki Oddział Regionalny Al. Jana Pawła II 70, 00-175 Warszawa - Kancelaria (pokój nr 241, II piętro)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW ORAZ WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI: 1. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, wyjaśnienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy mogą przekazywać: - pisemnie na adres: AGENCJA RESTRUKTURYZACJI I MODERNIZACJI ROLNICTWA MAZOWIECKI ODDZIAŁ REGIONALNY Al. Jana Pawła II 70, 00-175 Warszawa [korespondencję dostarczaną osobiście lub za pośrednictwem kuriera należy złożyć również pod wyżej wskazany adres (kancelaria pok. 241)]. - faxem na numer (22) 860 28 42, z zastrzeżeniem ust. 2 rozdz. VII SIWZ. 2. Forma pisemna - jako jedyna dopuszczalna - zastrzeżona jest dla: - złożenia oferty wraz z załącznikami, - złożenia dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, składanych zarówno jako załączniki do oferty, jak i w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do uzupełnienia dokumentów, - zmiany lub wycofania oferty. 3. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują dokumenty lub informacje faksem, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. 4. Osobami uprawnionymi do kontaktów z Wykonawcami są: - Andrzej Pokraśniewicz - w sprawie procedury przetargowej Tel. (22) 536 58 21 w godzinach: od 7.00 do 15.00, - Waldemar Kiszka - w sprawach przedmiotu zamówienia Tel. (22) 536 59 47 w godzinach: od 8.00 do 15.00. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY OFERTY: 1. Wykonawca zobowiązany jest do podania ceny netto i brutto oraz stawki podatku VAT za jedną roboczogodzinę oraz procentowej wartości upustu, jaki oferuje Zamawiającemu od obowiązującej w dniu wykonania usługi i stosowanej cennikowej ceny brutto części zamiennych, podzespołów, materiałów eksploatacyjnych i gumowych (wg. zasad określonych w formularzu ofertowym). 2. Cenę jednostkową netto i brutto należy podać w złotych polskich i zaokrąglić do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z ustawą o rachunkowości (zasada zaokrąglania - trzecie miejsce po przecinku poniżej 5 należy końcówkę pominąć, powyżej i równe 5 należy zaokrąglić w górę). 3. Cena za jedną roboczogodzinę oraz upust od obowiązującej w dniu wykonania usługi i stosowanej cennikowej ceny brutto części zamiennych, podzespołów, materiałów eksploatacyjnych i gumowych, określone w ofercie przetargowej muszą uwzględniać wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia oraz ewentualne ryzyko wynikające z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy. Zamawiający przyjmie oferowaną cenę jako ostateczną, za jaką przedmiot zamówienia zostanie wykonany..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.