eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Limanowa › Organizacja i przeprowadzenie szkoleń w ramach projektu pn.DPS Szczyrzyc - poszerzenie, wzrost jakości usług poprzez rozbudowę, szkolenia pracowników, współfinansowanego w ramach Szwajcarsko - Polskiego Programu Współpracy, wdrażanego w ramach projektu Pomocna dłoń pod bezpiecznym dachem.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-12-13

Limanowa: Organizacja i przeprowadzenie szkoleń w ramach projektu pn.: DPS Szczyrzyc - poszerzenie, wzrost jakości usług poprzez rozbudowę, szkolenia pracowników, współfinansowanego w ramach Szwajcarsko - Polskiego Programu Współpracy, wdrażanego w ramach projektu Pomocna dłoń pod bezpiecznym dachem.
Numer ogłoszenia: 519734 - 2013; data zamieszczenia: 13.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Powiatu w Limanowej , ul. Józefa Marka 9, 34-600 Limanowa, woj. małopolskie, tel. 18 33 37 800, faks 18 33 37 880.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.limanowa.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Organizacja i przeprowadzenie szkoleń w ramach projektu pn.: DPS Szczyrzyc - poszerzenie, wzrost jakości usług poprzez rozbudowę, szkolenia pracowników, współfinansowanego w ramach Szwajcarsko - Polskiego Programu Współpracy, wdrażanego w ramach projektu Pomocna dłoń pod bezpiecznym dachem..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie szkolenia w 12 tematach szkoleniowych. Szkolenia przeznaczone są dla pracowników Domu Pomocy Społecznej w Szczyrzyc w ramach i na potrzeby projektu pn. DPS Szczyrzyc - poszerzenie, wzrost jakości usług poprzez rozbudowę, szkolenia pracowników, współfinansowanego w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy, Obszar priorytetowy 4: Rozwój społeczny i zasobów ludzkich, Obszar tematyczny: Ochrona zdrowia, wdrażanego w ramach projektu Pomocna dłoń pod bezpiecznym dachem. Szkolenia obejmą tematykę pogrupowaną w 4 blokach tematycznych: BLOK TEMATYCZNY I - PRACA Z OSOBAMI NIEPEŁNOSPRAWNYMI UMYSŁOWO 1. Indywidualny plan wsparcia, jak go tworzyć? Zespół Terapeutyczno - Opiekuńczo-Medyczny w teorii i praktyce. Program szkolenia obejmie w szczególności następujące zagadnienia: a) doskonalenie umiejętności pracy z osobami niepełnosprawnymi (przewlekle psychicznie chorymi) b) opracowanie indywidualnych planów wsparcia, c) cechy dobrego zespołu terapeutyczno - szkoleniowego, d) panel dyskusyjny i konsultacje. Opis: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkolenia dla 24 osób - pracowników Domu Pomocy Społecznej w Szczyrzycu, w podziale na 2 grupy szkoleniowe, w wymiarze 6 godz. zegarowych dla każdej grupy (łącznie 12 godz.) z uwzględnieniem specyfiki jednostki. Szkolenia będą przeprowadzone w I kwartale 2014r. 2. Poznać, zrozumieć, wesprzeć - specyfika pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie, przewlekle psychicznie chorymi. Program szkolenia obejmie w szczególności następujące zagadnienia: a) kształtowanie właściwych postaw wobec osób przewlekle psychicznie chorych, b) doskonalenie umiejętności pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie, c) pogłębianie wiedzy na temat schorzeń towarzyszących wiekowi staremu i specyfiki chorób psychicznych, d) uzależnienia wśród mieszkańców dps- pomoc i przeciwdziałanie, e) metody pracy terapeutycznej f) treningi specyficznych umiejętności g) poradnictwo h) warsztaty umiejętności społecznych, i) panel dyskusyjny i konsultacje. Opis: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkolenia dla 24 osób - pracowników Domu Pomocy Społecznej w Szczyrzycu, w podziale na 2 grupy szkoleniowe, w wymiarze 6 godz. zegarowych dla każdej grupy (łącznie 12 godz.) z uwzględnieniem specyfiki jednostki. Szkolenia będą przeprowadzone w I kwartale 2014r. 3. Prawa mieszkańca DPS - metody pracy, Prawa mieszkańca DPS a skuteczność oddziaływań terapeutycznych. Program szkolenia obejmie w szczególności następujące zagadnienia: a) poszerzenie wiedzy na temat praw i obowiązków mieszkańców DPS, b) umiejętność właściwego określenia potrzeb mieszkańca z uwzględnieniem specyfiki schorzenia, c) zapoznanie z metodami pracy, d) możliwość zweryfikowania metod z realnymi sytuacjami, specyfiką i funkcją instytucji, e) prawa mieszkańca a skuteczność oddziaływań terapeutycznych, f) panel dyskusyjny i konsultacje. Opis: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkolenia dla 24 osób - pracowników Domu Pomocy Społecznej w Szczyrzycu, w podziale na 2 grupy szkoleniowe, w wymiarze 6 godz. zegarowych dla każdej grupy (łącznie 12 godz.) z uwzględnieniem specyfiki jednostki. Szkolenia będą przeprowadzone w terminie I kw.2014r. 4. Rozwijanie potencjału twórczego pracowników DPS. Program szkolenia obejmie w szczególności następujące zagadnienia: a) przygotowanie zawodowe pracowników, b) przestrzeganie zasad etycznych i praw mieszkańca, c) doświadczenie zawodowe pracowników, d) poszerzenie pakietu usług zgodnie z potrzebami mieszkańców i specyfiką DPS, e) dostosowanie się do potrzeb mieszkańca, f) panel dyskusyjny i konsultacje. Opis: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkolenia dla 24 osób - pracowników Domu Pomocy Społecznej w Szczyrzycu, w podziale na 2 grupy szkoleniowe, w wymiarze 6 godz. zegarowych dla każdej grupy (łącznie 12 godz.) z uwzględnieniem specyfiki jednostki. Szkolenia będą przeprowadzone w terminie - I kw.2014r. BLOK TEMATYCZNY II : WALKA ZE STRESEM 5. Przeciwdziałanie problemom zawodowym - stres i wypalenie zawodowe. Program szkolenia obejmie w szczególności następujące zagadnienia: a) czym jest stres? b) zapobieganie i minimalizacja stresu. c) instytucja superwizora. d) kontakty interpersonalne. e) adaptacja zawodowa, warunki pracy. f) ćwiczenia, trening, g) panel dyskusyjny i konsultacje. Opis: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkolenia dla 24 osób - pracowników Domu Pomocy Społecznej w Szczyrzycu, w podziale na 2 grupy szkoleniowe, w wymiarze 6 godz. zegarowych dla każdej grupy (łącznie 12 godz.) z uwzględnieniem specyfiki jednostki. Szkolenia będą przeprowadzone w terminie - IV kw.2014r. 6. Trening motywacyjny dla pracowników DPS. Program szkolenia obejmie w szczególności następujące zagadnienia: a) zapoznanie z zagadnieniami dotyczącymi motywacji i automotywacji, b) poznanie technik i metod motywacji, wyznaczanie celów indywidualnych i instytucji, c) techniki i narzędzia motywowania, d) trening i ćwiczenia, e) rozwijanie potencjału twórczego pracowników, f) przeciwdziałanie rutynie i monotonii w pracy zawodowej, g) panel dyskusyjny i konsultacje, h) nabycie umiejętności pracy w grupie, i) umiejętność zmotywowania siebie i innych do pracy, j) zrozumienie dla realizacji celów domu poprzez realizację celów indywidualnych, k) twórcza postawa wobec życia i pracy zawodowej, l) przeciwdziałanie rutynie i monotonii w pracy zawodowej Opis: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkolenia dla 24 osób - pracowników Domu Pomocy Społecznej w Szczyrzycu, w podziale na 2 grupy szkoleniowe, w wymiarze 6 godz. zegarowych dla każdej grupy (łącznie 12 godz.) z uwzględnieniem specyfiki jednostki. Szkolenia będą przeprowadzone w terminie - IV kw.2014r. BLOK TEMATYCZNY III - NOWOCZESNE FORMY TERAPII ZAJĘCIOWEJ 7. Terapia zajęciowa w szczególnych warunkach DPS przewlekle psychicznie chorych. Program szkolenia obejmie w szczególności następujące zagadnienia: 1) zastosowanie terapii zajęciowej w DPS (specyfika przewlekle psychicznie chorzy), 2) zasady prowadzenia zajęć przeznaczonych o powyższym schorzeniu, 3) integracja terapii zajęciowej z innymi oddziaływaniami, 4) warsztat (specyfika terapii zajęciowej w DPS), 5) panel dyskusyjny i konsultacje. Opis: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkolenia dla 24 osób - pracowników Domu Pomocy Społecznej w Szczyrzycu, w podziale na 2 grupy szkoleniowe, w wymiarze 6 godz. zegarowych dla każdej grupy (łącznie 12 godz.) z uwzględnieniem specyfiki jednostki. Szkolenia będą przeprowadzone w terminie - III kw.2014r. 8. Diagnoza oraz plan terapii zajęciowej dostosowany dla potrzeb podopiecznego (podopieczny indywidualny - grupa). Program szkolenia obejmie w szczególności następujące zagadnienia: a) ocena stanu podopiecznego - diagnoza terapeuty zajęciowego b) określenie celów terapii c) przygotowanie planu terapii zajęciowej d) warsztat - diagnoza i plan terapii dla indywidualnego mieszkańca e) warsztat - diagnoza i plan terapii zajęciowej dla grupy podopiecznych, f) panel dyskusyjny i konsultacje. Opis: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkolenia dla 24 osób - pracowników Domu Pomocy Społecznej w Szczyrzycu, w podziale na 2 grupy szkoleniowe, w wymiarze 6 godz. zegarowych dla każdej grupy (łącznie 12 godz.) z uwzględnieniem specyfiki jednostki. Szkolenia będą przeprowadzone w terminie - III kw.2014r. 9. Organizacja pracy w zakresie terapii zajęciowej w DPS dla osób psychicznie chorych. Program szkolenia obejmie w szczególności następujące zagadnienia: a) dobór pracy w zależności od stanu psychicznego mieszkańca, b) przygotowanie miejsca pracy, c) organizacja miejsca pracy, d) dokumentacja terapii zajęciowej, e) warsztat - zasady projektowania wyposażenie, f) współpraca terapii zajęciowej z innymi metodami organizacji zajęć, g) panel dyskusyjny i konsultacje. Opis: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkolenia dla 24 osób - pracowników Domu Pomocy Społecznej w Szczyrzycu, w podziale na 2 grupy szkoleniowe, w wymiarze 6 godz. zegarowych dla każdej grupy (łącznie 12 godz.) z uwzględnieniem specyfiki jednostki. Szkolenia będą przeprowadzone w terminie - III kw.2014r. BLOK TEMATYCZNY IV TECHNIKI KOMUNIKOWANIA Z GRUPĄ DOCELOWĄ 10. Trening umiejętności komunikacyjnych z podopiecznymi dla pracowników DPS. Program szkolenia obejmie w szczególności następujące zagadnienia: a) co to jest proces komunikacji, b) formy komunikacji interpersonalnej, c) specyfika funkcjonowania osób z zaburzeniami procesów poznawczych i otępieniem i przewlekłą chorobą psychiczną, d) bariery poprawnej komunikacji, e) trening umiejętności komunikacyjnej, f) warsztaty, g) panel dyskusyjny i konsultacje. Opis: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkolenia dla 24 osób - pracowników Domu Pomocy Społecznej w Szczyrzycu, w podziale na 2 grupy szkoleniowe, w wymiarze 6 godz. zegarowych dla każdej grupy (łącznie 12 godz.) z uwzględnieniem specyfiki jednostki. Szkolenia będą przeprowadzone w terminie - II kw.2014r. 11. Agresja i autoagresja u mieszkańców przewlekle psychicznie chorych w DPS. Program szkolenia obejmie w szczególności następujące zagadnienia: a) co to jest agresja, b) rodzaje zachowań agresywnych, c) agresja wobec personelu, mieszkańców i otoczenia, d) co to jest autoagresja i jej rodzaje, e) panel dyskusyjny i konsultacje. Opis: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkolenia dla 24 osób - pracowników Domu Pomocy Społecznej w Szczyrzycu, w podziale na 2 grupy szkoleniowe, w wymiarze 6 godz. zegarowych dla każdej grupy (łącznie 12 godz.) z uwzględnieniem specyfiki jednostki. Szkolenia będą przeprowadzone w terminie - II kw.2014r. 12. Aktywizacja i wspieranie mieszkańców DPS - Proces adaptacji mieszkańca do warunków DPS. Program szkolenia obejmie w szczególności następujące zagadnienia: a) podstawowe informacje dotyczące rozwoju choroby psychicznej, b) potrzeby i problemy mieszkańców DPS, c) proces adaptacji i przystosowywania do warunków DPS, d) profesjonalizacja usług, e) indywidualne plany wsparcia, f) styl życia człowieka chorego psychicznie, g) metody pracy z osobą przewlekle psychicznie chorą, terapia, aktywizacja, wsparcie emocjonalne, h) panel dyskusyjny i konsultacje. Opis: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkolenia dla 24 osób - pracowników Domu Pomocy Społecznej w Szczyrzycu, w podziale na 2 grupy szkoleniowe, w wymiarze 6 godz. zegarowych dla każdej grupy (łącznie 12 godz.) z uwzględnieniem specyfiki jednostki. Szkolenia będą przeprowadzone w terminie - II kw.2014r. Elementy wspólne dla każdego szkolenia: 1) Zlecana usługa obejmuje kompleksowo koszty zorganizowania szkolenia, w szczególności: koszty wykładowców, opracowania kompletu materiałów szkoleniowych dla uczestników szkolenia, ich powielanie/wydrukowanie w liczbie odpowiadającej ilości uczestników biorących udział w szkoleniu, przeprowadzenia testu sprawdzającego wiedzę przed i po szkoleniu oraz certyfikatów na zakończenie szkolenia, wynajmu sali szkoleniowej, wyżywienie dla uczestników szkoleń. 2) Szkolenie odbędzie się w dniach roboczych (od poniedziałku do piątku) w przedziale godzin od 08:00 do 16:00 w terminie uprzednio uzgodnionym z Zamawiającym, w różnych dniach dla każdej z grup. 3) Wykonawca zapewni trenera/trenerów o odpowiednich do zakresu szkolenia kwalifikacjach i doświadczeniu. 4) Wykonawca dostarczy Zamawiającemu program szkolenia na 2 dni przed jego rozpoczęciem. 5) Wykonawca zapewni wszelkie środki dydaktyczne niezbędne do przeprowadzenia szkolenia. 6) Wykonawca przekaże Zamawiającemu na potrzeby dokumentacji projektowej jeden egzemplarz materiałów w formie papierowej oraz jeden w formie elektronicznej. Materiały szkoleniowe nie mogą naruszać praw osób trzecich. Materiały szkoleniowe oraz wszelkie dokumenty związane z organizacją szkolenia muszą zawierać logotypy i oznaczenia oraz informację o dofinansowaniu wskazane przez Zamawiającego. Użyte logotypy i sformułowania muszą być zgodne z aktualnymi Wytycznymi dla Beneficjentów Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy odnośnie Informacji i promocji dotyczącymi oznaczania dostępnymi na stronie http://www.sppw.rops.krakow.pl/obowiazki/informacja-i-promocja/ 7) Metodyka prowadzenia zajęć: teoretyczno-warsztatowa. 8) Sala szkoleniowa: Wykonawca zagwarantuje na potrzeby przeprowadzenia szkoleń salę szkoleniową w obiekcie położonym w promieniu 10 km od Domu Pomocy Społecznej w Szczyrzycu, dostępną przez 8 godzin dziennie, utrzymaną w czystości, z dostępem do zaplecza sanitarnego, o powierzchni co najmniej 30 m2, z dostępem do światła dziennego oraz możliwością zasłonięcia okien, wyposażoną we wszelkie niezbędne do przeprowadzenia zajęć sprzęty i urządzenia: nagłośnienie, rzutnik, ekran do wyświetlania multimediów, flipcharty z kartkami papieru oraz kompletem markerów, z ilością miejsc siedzących odpowiadających liczbie uczestników danego szkolenia. Sala musi spełniać wymogi rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tekst jednolity Dz. U. z 2003 r. Nr 169, poz. 1650 ze zm.). 9) Wykonawca zapewni catering w ramach każdego szkolenia w tym: a) w ramach przerwy kawowej Wykonawca zapewni co najmniej dwie 15 - minutowe przerwy kawowe w czasie których dla każdego uczestnika musi zostać zapewniona kawa/ herbata (w tym mleko do kawy i cukier), jak również woda mineralna gazowana/niegazowana do wyboru. Ilość napojów nielimitowana. Podczas przerwy kawowej min. 1 kawałek ciasta lub 1 bułka słodka dla każdego uczestnika, oraz ciasteczka i paluszki. Napoje serwowane podczas przerwy kawowej będą także dostępne dla uczestników szkolenia w sposób ciągły, przez cały dzień zajęciowy. Wykonawca powinien zapewnić na każdą przerwę kawową czyste naczynia co najmniej w liczbie odpowiadającej liczbie uczestników szkolenia. b) Wykonawca zapewni obiad - ciepłe danie główne. Gramatura dań po przyrządzeniu: mięso lub ryba (dorsz, mintaj, miruna, tilapia lub sola) - 150 g (w przypadku dania zawierającego sos jest to waga sztuki mięsa/ryby bez sosu), dodatki: ziemniaki lub frytki lub ryż lub kasza lub makaron lub kluski - 150 g, surówki - 100 g. W przypadku pierogów, makaronów z sosami, lazanii - porcja min. 400 g. Podczas obiadu uczestnicy będą mieli dostęp do wody mineralnej gazowanej i niegazowanej, kawy, herbaty i soku owocowego. 10) Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zajęć przez swoich pracowników lub osoby reprezentujące instytucje uprawnione do kontroli projektu Pomocna dłoń pod bezpiecznym dachem. 11) Zamawiający zastrzega sobie prawo do prowadzenia i rozpowszechniania dokumentacji fotograficznej dydaktycznych w ramach szkolenia. W związku z tym Wykonawca uzyska zgodę na używanie i rozpowszechnianie wizerunku osób prowadzących zajęcia w ramach projektu DPS Szczyrzyc - poszerzenie, wzrost jakości usług poprzez rozbudowę, szkolenia pracowników, współfinansowanego w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy, wdrażanego w ramach projektu Pomocna dłoń pod bezpiecznym dachem. Zgoda ta nie będzie ograniczona ani czasowo, ani terytorialnie i musi obejmować wszelkie formy publikacji, w szczególności: ulotki, drukowane materiały promocyjne, reklamy w gazetach i czasopismach, w tym na używanie i rozpowszechnianie wizerunku do różnego rodzaju form elektronicznego przetwarzania obrazu, kadrowania i kompozycji, bez obowiązku akceptacji produktu końcowego, lecz nie w formach obraźliwych lub ogólnie uznanych za nieetyczne. Zgoda dotyczyć będzie wszelkich zdjęć wykonanych na zlecenie Zamawiającego (Beneficjenta projektu) lub IR projektu- Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Krakowie. Wykonawca i osoby zatrudnione przez niego przy realizacji kursu muszą także zrzec się wszelkich roszczeń, w tym również o wynagrodzenie (istniejących i przyszłych), z tytułu wykorzystywania jego/ich wizerunku na w/w potrzeby. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera wzór umowy stanowiący załącznik do SIWZ..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00 - Usługi szkoleniowe 55.30.00.00 - Usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków 79.63.20.00 - Szkolenie pracowników .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.10.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: W postępowaniu nie jest przewidziane składanie wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonania oceny spełniania warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, o którym mowa w pkt 7.1 Lp. 1 SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Wykonawca musi wykazać się wiedzą i doświadczeniem w należytym wykonaniu (zakończeniu) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: 1) co najmniej 2 szkoleń z zakresu pracy z osobami niepełnosprawnymi, 2) co najmniej 2 szkoleń z zakresu walki ze stresem, 3) co najmniej 2 szkoleń z zakresu terapii zajęciowej, 4) co najmniej 2 szkoleń z zakresu komunikowania się. Zamawiający nie wymaga by każda ww usługa szkoleniowa zawierała tematy wskazane w pkt 1 - 4, ale by sumarycznie przedstawione przez wykonawcę usługi spełniały wskazany warunek. Spełnienie warunku Wykonawca wykaże przedkładając Wykaz usług wraz z załączeniem dowodów dotyczących głównych usług, określających, czy zostały wykonane należycie. Za główne usługi dla których należy przedstawić dowody uznaje się usługi niezbędne do wykazania spełniania warunku. Dowodami, o których mowa powyżej są: 1) poświadczenia 2) oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt 1) powyżej W przypadku gdy zamawiający jest podmiotem na rzecz którego usługi wskazane w Wykazie usług zostały wcześniej wykonanie, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów dotyczących głównych usług określających czy usługi zostały wykonane należycie. Mając na względzie treść § 9 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane z dnia 19 lutego 2013 r. (Dz. U. z 2013 r. poz. 231), wykonawca, w miejsce poświadczeń o których mowa powyżej, może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usług, określone w § 1 ust. 1 pkt 2 i 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonania oceny spełniania warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, o którym mowa w pkt 7.1 Lp. 1 SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże w przedstawionym do oferty wykazie osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, że ma (lub będzie miał) do dyspozycji osoby posiadające kwalifikacje, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia, tj. Wykonawca wykaże, iż dysponuje co najmniej 2 osobami - trenerami o wykształceniu wyższym psychologicznym, pedagogicznym lub medycznym, z których każda posiada doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej 100 godzin szkoleniowych z zakresu pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie, psychicznie chorymi, walki ze stresem, komunikowania się lub terapii zajęciowej dla osób niepełnosprawnych intelektualnie, psychicznie chorych. Spełnianie warunku Wykonawca wykaże przedkładając wykaz osób.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonania oceny spełniania warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, o którym mowa w pkt 7.1 Lp. 1 SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Pełnomocnictwa, jeżeli wykonawcę reprezentuje pełnomocnik. Pełnomocnictwa powinno być złożone w oryginale lub w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Oświadczenie o którym mowa w art. 26 ust. 2b Pzp należy złożyć w oryginale. 3. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku w Formularzu oferty należy wymienić dane wszystkich wykonawców występujących wspólnie ponadto wykonawcy ustanawiając pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Do oferty należy przedłożyć pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność przez notariusza. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się to: 1) oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp może być złożone przez każdego z wykonawców składających ofertę wspólną, jeżeli każdy z nich spełnia wszystkie warunki samodzielnie, albo może być złożone wspólnie przez wszystkich wykonawców, to znaczy, że na oświadczeniu należy wypisać wszystkich i podpisują je wszyscy upełnomocnieni przedstawiciele Wykonawców lub podpisuje je upełnomocniony przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia pełnomocnik. 2) spełnianie warunków wskazanych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp i których opis sposobu dokonania oceny spełniania został zamieszczony w pkt. 6.2. SIWZ wykonawcy wykazują łącznie. 3) każdy z nich składa dokumenty wymagane w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp oraz art. 24 ust. 2 pkt. 5 (określone w pkt. 7.2 SIWZ).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 70
  • 2 - Doświadczenie kadry dydaktycznej - 30

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Istotna zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany. Zmiany umowy nie mogą wykraczać poza zakres świadczenia określony w SIWZ. Zamawiający przewiduje następujące istotne zmiany postanowień umowy. 1) Zmiana terminu przewidzianego na wykonanie umowy lub wykonanie poszczególnych szkoleń jest możliwa o czas opóźnienia, jeśli takie opóźnienie wystąpi lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu zamówienia w przypadku przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy skutkujących niemożliwością realizacji umowy w terminie w niej określonym np. zmiana terminu realizacji projektu 2) zmiana sposobu realizacji przedmiotu zamówienia, 3) zmiana miejsca realizacji szkoleń, 4) Pozostałe rodzaje zmian spowodowane następującymi okolicznościami: a) Zmiana osób przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne spełniające warunki pokreślone w SIWZ i innych osób kluczowych dla realizacji umowy oraz osób reprezentujących strony, b) Siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ, c) Zmianie uległy przepisy prawne istotne dla realizacji przedmiotu umowy, d) Zmianie uległy stawki podatku VAT (Zamawiający przewiduje możliwość zmiany wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT), e) zmiana liczebności grup szkoleniowych - wynagrodzenie Wykonawcy w takiej sytuacji nie ulegnie zmianie. Dopuszczalne są wszelkie zmiany nieistotne w rozumiane w ten sposób, że wiedza o ich wprowadzeniu na etapie postępowania o zamówienie nie wpłynęłaby na krąg podmiotów ubiegających się o zamówienia ani na wynik postępowania. Takimi zmianami są zmiany o charakterze administracyjno - organizacyjnym umowy np. zmiana nr konta bankowego, zmiany dotyczące nazwy, siedziby wykonawcy lub jego formy organizacyjno - prawnej w trakcie trwania umowy, zmiana innych danych identyfikacyjnych, zmiany prowadzące do likwidacji oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy. Zmiany do umowy może inicjować zarówno Zamawiający jak i Wykonawca składając pisemny wniosek do drugiej strony, zawierający w szczególności opis zmiany i jej uzasadnienie. Zamawiający przewiduje katalog zmian na które może wyrazić zgodę, powyższe nie stanowi jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://przetargi.propublico.pl/ZamawiajacySzczegoly.aspx?id=178
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: W siedzibie Zamawiającego - pokój nr 233, II piętro, budynek B..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.12.2013 godzina 10:00, miejsce: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego, pokój nr: Kancelaria Ogólna, I piętro, budynek B..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany w ramach Szwajcarsko - Polskiego Programu Współpracy Priorytet 4 Rozwój społeczny i zasobów ludzkich Obszar tematyczny: Ochrona zdrowia wdrażanego w ramach Projektu Pomocna dłoń pod bezpiecznym dachem.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.