To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2020-12-23
Dostawa artykułów spożywczych, wody mineralnej, soków i innych napojów do Urzędu Miasta Łodzi w 2021 r.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Numer ogłoszenia: 766137-N-2020
Numer ogłoszenia: 540543400-N-2020
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:telefon: 42 638 48 88
e-mail: m.jermolinska@uml.lodz.pl, w.seliga@uml.lodz.pl
www: http://bip.uml.lodz.pl/urzad-miasta/przetargi/
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Dostawa artykułów spożywczych, wody mineralnej, soków i innych napojów do Urzędu Miasta Łodzi w 2021 r.
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): DSR-ZP-III.271.47.2020
II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia są: dostawy artykułów spożywczych, wody mineralnej, sokówi
innych napojów do Urzędu Miasta Łodzi w 2021 r. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
znajduje się w Załączniku nr 1 do SIWZ (odpowiednio dla każdej z części zamówienia).
II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Tak
II.5) Główny kod CPV: 15.86.00.00
SEKCJA III: PROCEDURA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA: Dostawa artykułów spożywczych – kawa, herbata, cukier, słodycze, napoje gazowane itp. do Urzędu Miasta Łodzi 2021 r.
Postępowanie / część zostało unieważnione: tak
Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne:
Zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp - Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli jest niezgodna z ustawą.
W związku z art. 10a ust. 5 ustawy Pzp – Oferty, wnioski o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu oraz oświadczenie, o którym mowa w art. 25a, w tym jednolity dokument, sporządza się, pod rygorem nieważności, w postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
W związku z art. 781 § 1 Kodeksu cywilnego - Do zachowania elektronicznej formy czynności prawnej wystarcza złożenie oświadczenia woli w postaci elektronicznej
i opatrzenie go kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
W związku z art. 93 ust.1 pkt 1 ustawy Pzp - Zamawiający unieważnia postępowanie
o udzielenie zamówienia, jeżeli nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu albo nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu od wykonawcy niepodlegającego wykluczeniu, z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.
Uzasadnienie faktyczne:
Wykonawca złożył ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia oferty dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu.
Oferta została złożona w postaci trzech plików (1 w formacie WORD, 2 w formacie Excel), zawierającego Formularz ofertowy, Formularze cenowe.
Wszystkie pliki, stanowiące ofertę nie zostały podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Raporty z weryfikacji podpisu elektronicznego wykazują, że wskazane pliki nie zawierają podpisu elektronicznego:
• raport weryfikacji podpisu w programie PWPW wykazał komunikat: „Status: Niepodpisany”,
• raport weryfikacji podpsiu w programie PEM-HEART Signature wykazał komunikat: „Wskazany plik nie zawiera prawidłowego podpisu”.
Z treści art. 10a ust. 5 ustawy Pzp wynika bezwzględny nakaz sporządzenia oferty pod rygorem nieważności w postaci elektronicznej i opatrzenie jej kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Niniejsze, wskazano również w pkt. 8.2.2 i 11.2 SIWZ.
Brak właściwego podpisu pod ofertą skutkuje nieważnością oferty z mocy prawa,
a złożenie oferty w innej formie niż wynika to z ustawy, stanowi podstawę do jej odrzucenia zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, jako niezgodnej z ustawą (KIO 1029/19).
Formularz ofertowy nie należy bowiem do katalogu oświadczeń i dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, a zatem nie może być w tym trybie uzupełniony
czy poprawiony.
W przypadku braku podpisania oferty nie zachodzi także omyłka o jakiej mowa
w przepisie art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp. Przepisy ustawy nie przewidują w tym przypadku możliwości konwalidacji.
Oferta złożona przez Wykonawcę nie odpowiada także wymogom koniecznym
dla zachowania formy elektronicznej, wskazanym w art. 781 § 1 Kodeksu cywilnego
(t. j. Dz. U.z 2019 r. poz. 1145 ze zm.). Do zachowania elektronicznej formy czynności prawnej konieczne są dwa elementy. Po pierwsze, złożenie oświadczenia woli w postaci elektronicznej, po drugie, opatrzenie takiego oświadczenia woli kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Podpis pod ofertą gwarantuje, że podpisana oferta, która jest oświadczeniem woli, ma charakter ostateczny i pochodzi od danego Wykonawcy.
Brak tego podpisu wyklucza możliwość uznania oferty za oświadczenie woli. Wynika
z powyższego, że brak podpisu pod ofertą zawsze będzie skutkował jej odrzuceniem.
Kwalifikowany podpis elektroniczny można uznać za prawidłowo złożony tylko wówczas, gdy można go skutecznie zweryfikować i potwierdzić jego ważność. Oznacza to,
iż negatywny wynik takiej weryfikacji, za pomocą dostępnych Zamawiającemu narzędzi prowadzi do wniosku, że kwalifikowany podpis elektroniczny nie został złożony lub został złożony w sposób nieprawidłowy (KIO 208/19).
Oferta nie została opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym, a tym samym jest niezgodna z przepisem art. 10a ust. 5 ustawy Pzp.
W związku z powyższym, z uwagi na fakt, iż Wykonawca nie opatrzył oferty kwalifikowanym podpisem elektronicznym, oferta podlega odrzuceniu na podstawie
art. 89 ust. 1 pkt. 1 ustawy Pzp, jako niezgodna z ustawą.
NAZWA: Dostawa artykułów spożywczych – woda mineralna w szklanych butelkach do Urzędu Miasta Łodzi 2021 r.
Postępowanie / część zostało unieważnione: tak
Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne:
Zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp - Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli jest niezgodna z ustawą.
W związku z art. 10a ust. 5 ustawy Pzp – Oferty, wnioski o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu oraz oświadczenie, o którym mowa w art. 25a, w tym jednolity dokument, sporządza się, pod rygorem nieważności, w postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
W związku z art. 781 § 1 Kodeksu cywilnego - Do zachowania elektronicznej formy czynności prawnej wystarcza złożenie oświadczenia woli w postaci elektronicznej
i opatrzenie go kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
W związku z art. 93 ust.1 pkt 1 ustawy Pzp - Zamawiający unieważnia postępowanie
o udzielenie zamówienia, jeżeli nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu albo nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu od wykonawcy niepodlegającego wykluczeniu, z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.
Uzasadnienie faktyczne:
Wykonawca złożył ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia oferty dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu.
Oferta została złożona w postaci trzech plików (1 w formacie WORD, 2 w formacie Excel), zawierającego Formularz ofertowy, Formularze cenowe.
Wszystkie pliki, stanowiące ofertę nie zostały podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Raporty z weryfikacji podpisu elektronicznego wykazują, że wskazane pliki nie zawierają podpisu elektronicznego:
• raport weryfikacji podpisu w programie PWPW wykazał komunikat: „Status: Niepodpisany”,
• raport weryfikacji podpsiu w programie PEM-HEART Signature wykazał komunikat: „Wskazany plik nie zawiera prawidłowego podpisu”.
Z treści art. 10a ust. 5 ustawy Pzp wynika bezwzględny nakaz sporządzenia oferty pod rygorem nieważności w postaci elektronicznej i opatrzenie jej kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Niniejsze, wskazano również w pkt. 8.2.2 i 11.2 SIWZ.
Brak właściwego podpisu pod ofertą skutkuje nieważnością oferty z mocy prawa,
a złożenie oferty w innej formie niż wynika to z ustawy, stanowi podstawę do jej odrzucenia zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, jako niezgodnej z ustawą (KIO 1029/19).
Formularz ofertowy nie należy bowiem do katalogu oświadczeń i dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, a zatem nie może być w tym trybie uzupełniony
czy poprawiony.
W przypadku braku podpisania oferty nie zachodzi także omyłka o jakiej mowa
w przepisie art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp. Przepisy ustawy nie przewidują w tym przypadku możliwości konwalidacji.
Oferta złożona przez Wykonawcę nie odpowiada także wymogom koniecznym
dla zachowania formy elektronicznej, wskazanym w art. 781 § 1 Kodeksu cywilnego
(t. j. Dz. U.z 2019 r. poz. 1145 ze zm.). Do zachowania elektronicznej formy czynności prawnej konieczne są dwa elementy. Po pierwsze, złożenie oświadczenia woli w postaci elektronicznej, po drugie, opatrzenie takiego oświadczenia woli kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Podpis pod ofertą gwarantuje, że podpisana oferta, która jest oświadczeniem woli, ma charakter ostateczny i pochodzi od danego Wykonawcy.
Brak tego podpisu wyklucza możliwość uznania oferty za oświadczenie woli. Wynika
z powyższego, że brak podpisu pod ofertą zawsze będzie skutkował jej odrzuceniem.
Kwalifikowany podpis elektroniczny można uznać za prawidłowo złożony tylko wówczas, gdy można go skutecznie zweryfikować i potwierdzić jego ważność. Oznacza to,
iż negatywny wynik takiej weryfikacji, za pomocą dostępnych Zamawiającemu narzędzi prowadzi do wniosku, że kwalifikowany podpis elektroniczny nie został złożony lub został złożony w sposób nieprawidłowy (KIO 208/19).
Oferta nie została opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym, a tym samym jest niezgodna z przepisem art. 10a ust. 5 ustawy Pzp.
W związku z powyższym, z uwagi na fakt, iż Wykonawca nie opatrzył oferty kwalifikowanym podpisem elektronicznym, oferta podlega odrzuceniu na podstawie
art. 89 ust. 1 pkt. 1 ustawy Pzp, jako niezgodna z ustawą.
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- Ochrona osób i mienia Narodowego Funduszu Zdrowia - Łódzkiego Oddziału Wojewódzkiego.
- "Wykonanie materiałów promocyjnych wraz z dostawą do siedziby Zamawiającego".
- Usługa żywienia pacjentów szpitala i pensjonariuszy Zakładu Opiekuńczo Leczniczego
- Świadczenie usług serwisu i utrzymania systemu drukowania
- Remont elewacji zachodniej budynku "A" zlokalizowanego przy ul. Płk. Jana Kilińskiego 152 w Łodzi, wpisanego do Gminnej Ewidencji Zabytków miasta Łodzi.
- Dostawa i montaż dźwigu osobowego w budynku Toksykologii Centralnego Szpitala Klinicznego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Sukcesywne dostawy różnych artykułów spożywczych na potrzeby ZAZ w Czarnem
- Zakup wraz z dostawą artykułów spożywczych na potrzeby Śląskiego Centrum Rehabilitacji i Prewencji
- Sukcesywne dostawy różnych artykułów spożywczych na potrzeby Powiatowej Bursy Szkolnej w Człuchowie
- Dostawa mięsa wołowego, wieprzowego drobiowego oraz wędlin.
- dostarczenie grzybów jadalnych, sosów i zup: przetworów sojowych; pieczywa; wyrobów półcukierniczych i cukierniczych; produktów mrożonych; czekolad i batonów; deserów; przypraw przetworzonych i przypraw naturalnych; kawy, kakao i herbaty do jednostek wojs
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.