eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2020-12-18

Ogłoszenie nr 510549062-N-2020 z dnia 2020-12-18 r.
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Krakowie:

Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Tak
Numer ogłoszenia: 609132-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Tak
Numer ogłoszenia: 540234759-N-2020

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Krakowie, krajowy numer identyfikacyjny 36830257500000, Grzybowska 80/82, 00-844 Warszawa, woj. mazowieckie, państwo Polska

telefon: +48 (12) 62 84 130
faks: +48 (12) 42 32 153
e-mail: Halina.Lukaszyk@wody.gov.pl
www: www.wody.gov.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny - Państwowa Osoba Prawna

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): 2689/ROO/2020

II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w podziale na 9 części

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Tak

II.5) Główny kod CPV: 39.83.00.00

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1
NAZWA: Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie - Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku

Postępowanie / część zostało unieważnione: tak

Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
W prowadzonym postępowaniu niemożliwa do usunięcia wada związana jest z wadliwą czynnością otwarcia oferty złożonej przez Formę METALZBYT HURT Sp. z o.o., Bardowskiego 2, 43-300 Bielsko - Biała w dniu 24.11.2020r. co zostało potwierdzone opatrzeniem formularza oferty pieczęcią wpływu z datą 24.11.2020r. przez pracownika Zamawiającego. Czynności faktycznej otwarcia oferty dokonano przed planowanym - wskazanym w SIWZ oraz ogłoszeniu o zamówienia - terminem otwarcia ofert tj. 26.11.2020r. godz. 10:30. Stosownie do art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Zamawiający jest zobligowany unieważnić postępowania w sytuacji, gdy: 1. jest ono obarczone wadą, 2. wada jest niemożliwa do usunięcia, 3. wada ma uniemożliwiać zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej takie wady zostały wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp, jednak nie wyczerpują one wszystkich wadliwości postępowania jakich może dopuścić się Zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez Zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.. Oznacza to, że dodatkową przesłanką, jaką należy brać pod uwagę przy dokonywaniu oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp jest wymóg, aby wada była wynikiem naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania. Przenosząc powyższe rozważanie na grunt przedmiotowego stanu faktycznego należy wskazać, że Zamawiający otwierając kopertę z jedną ofertą przed upływem terminu otwarcia ofert naruszył przepis art. 86 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, który zezwala na zapoznanie się z treścią oferty po upływie terminu do jej złożenia lub otwarcia. Swoim działaniem Zamawiający nie zapewnił nienaruszalności oferty. Dodatkowo należy nadmienić, że przedwczesne otwarcie oferty Firmy METALZBYT – HURT Sp. z o.o. narusza podstawowe zasady udzielania zamówień publicznych: zasadę zachowania uczciwej konkurencji, bezpośrednio wyrażoną w art. 7 ust. 1 ustawy pzp oraz zasadę przejrzystości gdyż czynności polegającej na publicznym otwarciu ofert, zapewniającej transparentność postępowania nie można powtórzyć. Nie ulega bowiem żadnej wątpliwości, że czynność otwarcia ofert stanowi czynność jednorazową, a tym samym otwarcie oferty przed wyznaczonym terminem może wpływać na potencjalny krąg podmiotów biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Czynność otwarcia ofert jest jednym z podstawowych sposobów realizacji zasady jawności wyrażonej
w art. 8 ust. 1 ustawy. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu składania ofert, z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert jest dniem ich otwarcia (art. 86 ust. 2 ustawy pzp). Istotą tego przepisu jest z jednej strony zapobieżenie rozpatrywaniu przez zamawiającego ofert złożonych po terminie na ich składanie a z drugiej strony uniemożliwienie zapoznania się z treścią ofert przed ich otwarciem (por. wyrok KIO z dnia 29 czerwca 2016 sygn. Akt KIO 1069/16).
Uzasadnienie prawne:
Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego następuje na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7, w związku z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp, tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

CZĘŚĆ NR: 2
NAZWA: Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie - Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu

Postępowanie / część zostało unieważnione: tak

Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
W prowadzonym postępowaniu niemożliwa do usunięcia wada związana jest z wadliwą czynnością otwarcia oferty złożonej przez Formę METALZBYT HURT Sp. z o.o., Bardowskiego 2, 43-300 Bielsko - Biała w dniu 24.11.2020r. co zostało potwierdzone opatrzeniem formularza oferty pieczęcią wpływu z datą 24.11.2020r. przez pracownika Zamawiającego. Czynności faktycznej otwarcia oferty dokonano przed planowanym - wskazanym w SIWZ oraz ogłoszeniu o zamówienia - terminem otwarcia ofert tj. 26.11.2020r. godz. 10:30. Stosownie do art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Zamawiający jest zobligowany unieważnić postępowania w sytuacji, gdy: 1. jest ono obarczone wadą, 2. wada jest niemożliwa do usunięcia, 3. wada ma uniemożliwiać zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej takie wady zostały wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp, jednak nie wyczerpują one wszystkich wadliwości postępowania jakich może dopuścić się Zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez Zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.. Oznacza to, że dodatkową przesłanką, jaką należy brać pod uwagę przy dokonywaniu oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp jest wymóg, aby wada była wynikiem naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania. Przenosząc powyższe rozważanie na grunt przedmiotowego stanu faktycznego należy wskazać, że Zamawiający otwierając kopertę z jedną ofertą przed upływem terminu otwarcia ofert naruszył przepis art. 86 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, który zezwala na zapoznanie się z treścią oferty po upływie terminu do jej złożenia lub otwarcia. Swoim działaniem Zamawiający nie zapewnił nienaruszalności oferty. Dodatkowo należy nadmienić, że przedwczesne otwarcie oferty Firmy METALZBYT – HURT Sp. z o.o. narusza podstawowe zasady udzielania zamówień publicznych: zasadę zachowania uczciwej konkurencji, bezpośrednio wyrażoną w art. 7 ust. 1 ustawy pzp oraz zasadę przejrzystości gdyż czynności polegającej na publicznym otwarciu ofert, zapewniającej transparentność postępowania nie można powtórzyć. Nie ulega bowiem żadnej wątpliwości, że czynność otwarcia ofert stanowi czynność jednorazową, a tym samym otwarcie oferty przed wyznaczonym terminem może wpływać na potencjalny krąg podmiotów biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Czynność otwarcia ofert jest jednym z podstawowych sposobów realizacji zasady jawności wyrażonej
w art. 8 ust. 1 ustawy. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu składania ofert, z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert jest dniem ich otwarcia (art. 86 ust. 2 ustawy pzp). Istotą tego przepisu jest z jednej strony zapobieżenie rozpatrywaniu przez zamawiającego ofert złożonych po terminie na ich składanie a z drugiej strony uniemożliwienie zapoznania się z treścią ofert przed ich otwarciem (por. wyrok KIO z dnia 29 czerwca 2016 sygn. Akt KIO 1069/16).
Uzasadnienie prawne:
Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego następuje na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7, w związku z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp, tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

CZĘŚĆ NR: 3
NAZWA: Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie - Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Rzeszowie

Postępowanie / część zostało unieważnione: tak

Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
W prowadzonym postępowaniu niemożliwa do usunięcia wada związana jest z wadliwą czynnością otwarcia oferty złożonej przez Formę METALZBYT HURT Sp. z o.o., Bardowskiego 2, 43-300 Bielsko - Biała w dniu 24.11.2020r. co zostało potwierdzone opatrzeniem formularza oferty pieczęcią wpływu z datą 24.11.2020r. przez pracownika Zamawiającego. Czynności faktycznej otwarcia oferty dokonano przed planowanym - wskazanym w SIWZ oraz ogłoszeniu o zamówienia - terminem otwarcia ofert tj. 26.11.2020r. godz. 10:30. Stosownie do art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Zamawiający jest zobligowany unieważnić postępowania w sytuacji, gdy: 1. jest ono obarczone wadą, 2. wada jest niemożliwa do usunięcia, 3. wada ma uniemożliwiać zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej takie wady zostały wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp, jednak nie wyczerpują one wszystkich wadliwości postępowania jakich może dopuścić się Zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez Zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.. Oznacza to, że dodatkową przesłanką, jaką należy brać pod uwagę przy dokonywaniu oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp jest wymóg, aby wada była wynikiem naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania. Przenosząc powyższe rozważanie na grunt przedmiotowego stanu faktycznego należy wskazać, że Zamawiający otwierając kopertę z jedną ofertą przed upływem terminu otwarcia ofert naruszył przepis art. 86 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, który zezwala na zapoznanie się z treścią oferty po upływie terminu do jej złożenia lub otwarcia. Swoim działaniem Zamawiający nie zapewnił nienaruszalności oferty. Dodatkowo należy nadmienić, że przedwczesne otwarcie oferty Firmy METALZBYT – HURT Sp. z o.o. narusza podstawowe zasady udzielania zamówień publicznych: zasadę zachowania uczciwej konkurencji, bezpośrednio wyrażoną w art. 7 ust. 1 ustawy pzp oraz zasadę przejrzystości gdyż czynności polegającej na publicznym otwarciu ofert, zapewniającej transparentność postępowania nie można powtórzyć. Nie ulega bowiem żadnej wątpliwości, że czynność otwarcia ofert stanowi czynność jednorazową, a tym samym otwarcie oferty przed wyznaczonym terminem może wpływać na potencjalny krąg podmiotów biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Czynność otwarcia ofert jest jednym z podstawowych sposobów realizacji zasady jawności wyrażonej
w art. 8 ust. 1 ustawy. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu składania ofert, z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert jest dniem ich otwarcia (art. 86 ust. 2 ustawy pzp). Istotą tego przepisu jest z jednej strony zapobieżenie rozpatrywaniu przez zamawiającego ofert złożonych po terminie na ich składanie a z drugiej strony uniemożliwienie zapoznania się z treścią ofert przed ich otwarciem (por. wyrok KIO z dnia 29 czerwca 2016 sygn. Akt KIO 1069/16).
Uzasadnienie prawne:
Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego następuje na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7, w związku z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp, tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

CZĘŚĆ NR: 4
NAZWA: Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie – Zarządu Zlewni w Krośnie

Postępowanie / część zostało unieważnione: tak

Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
W prowadzonym postępowaniu niemożliwa do usunięcia wada związana jest z wadliwą czynnością otwarcia oferty złożonej przez Formę METALZBYT HURT Sp. z o.o., Bardowskiego 2, 43-300 Bielsko - Biała w dniu 24.11.2020r. co zostało potwierdzone opatrzeniem formularza oferty pieczęcią wpływu z datą 24.11.2020r. przez pracownika Zamawiającego. Czynności faktycznej otwarcia oferty dokonano przed planowanym - wskazanym w SIWZ oraz ogłoszeniu o zamówienia - terminem otwarcia ofert tj. 26.11.2020r. godz. 10:30. Stosownie do art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Zamawiający jest zobligowany unieważnić postępowania w sytuacji, gdy: 1. jest ono obarczone wadą, 2. wada jest niemożliwa do usunięcia, 3. wada ma uniemożliwiać zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej takie wady zostały wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp, jednak nie wyczerpują one wszystkich wadliwości postępowania jakich może dopuścić się Zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez Zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.. Oznacza to, że dodatkową przesłanką, jaką należy brać pod uwagę przy dokonywaniu oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp jest wymóg, aby wada była wynikiem naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania. Przenosząc powyższe rozważanie na grunt przedmiotowego stanu faktycznego należy wskazać, że Zamawiający otwierając kopertę z jedną ofertą przed upływem terminu otwarcia ofert naruszył przepis art. 86 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, który zezwala na zapoznanie się z treścią oferty po upływie terminu do jej złożenia lub otwarcia. Swoim działaniem Zamawiający nie zapewnił nienaruszalności oferty. Dodatkowo należy nadmienić, że przedwczesne otwarcie oferty Firmy METALZBYT – HURT Sp. z o.o. narusza podstawowe zasady udzielania zamówień publicznych: zasadę zachowania uczciwej konkurencji, bezpośrednio wyrażoną w art. 7 ust. 1 ustawy pzp oraz zasadę przejrzystości gdyż czynności polegającej na publicznym otwarciu ofert, zapewniającej transparentność postępowania nie można powtórzyć. Nie ulega bowiem żadnej wątpliwości, że czynność otwarcia ofert stanowi czynność jednorazową, a tym samym otwarcie oferty przed wyznaczonym terminem może wpływać na potencjalny krąg podmiotów biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Czynność otwarcia ofert jest jednym z podstawowych sposobów realizacji zasady jawności wyrażonej
w art. 8 ust. 1 ustawy. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu składania ofert, z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert jest dniem ich otwarcia (art. 86 ust. 2 ustawy pzp). Istotą tego przepisu jest z jednej strony zapobieżenie rozpatrywaniu przez zamawiającego ofert złożonych po terminie na ich składanie a z drugiej strony uniemożliwienie zapoznania się z treścią ofert przed ich otwarciem (por. wyrok KIO z dnia 29 czerwca 2016 sygn. Akt KIO 1069/16).
Uzasadnienie prawne:
Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego następuje na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7, w związku z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp, tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

CZĘŚĆ NR: 5
NAZWA: Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie – Zarządu Zlewni w Jaśle i Zbiornika Wodnego Klimkówka

Postępowanie / część zostało unieważnione: tak

Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
W prowadzonym postępowaniu niemożliwa do usunięcia wada związana jest z wadliwą czynnością otwarcia oferty złożonej przez Formę METALZBYT HURT Sp. z o.o., Bardowskiego 2, 43-300 Bielsko - Biała w dniu 24.11.2020r. co zostało potwierdzone opatrzeniem formularza oferty pieczęcią wpływu z datą 24.11.2020r. przez pracownika Zamawiającego. Czynności faktycznej otwarcia oferty dokonano przed planowanym - wskazanym w SIWZ oraz ogłoszeniu o zamówienia - terminem otwarcia ofert tj. 26.11.2020r. godz. 10:30. Stosownie do art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Zamawiający jest zobligowany unieważnić postępowania w sytuacji, gdy: 1. jest ono obarczone wadą, 2. wada jest niemożliwa do usunięcia, 3. wada ma uniemożliwiać zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej takie wady zostały wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp, jednak nie wyczerpują one wszystkich wadliwości postępowania jakich może dopuścić się Zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez Zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.. Oznacza to, że dodatkową przesłanką, jaką należy brać pod uwagę przy dokonywaniu oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp jest wymóg, aby wada była wynikiem naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania. Przenosząc powyższe rozważanie na grunt przedmiotowego stanu faktycznego należy wskazać, że Zamawiający otwierając kopertę z jedną ofertą przed upływem terminu otwarcia ofert naruszył przepis art. 86 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, który zezwala na zapoznanie się z treścią oferty po upływie terminu do jej złożenia lub otwarcia. Swoim działaniem Zamawiający nie zapewnił nienaruszalności oferty. Dodatkowo należy nadmienić, że przedwczesne otwarcie oferty Firmy METALZBYT – HURT Sp. z o.o. narusza podstawowe zasady udzielania zamówień publicznych: zasadę zachowania uczciwej konkurencji, bezpośrednio wyrażoną w art. 7 ust. 1 ustawy pzp oraz zasadę przejrzystości gdyż czynności polegającej na publicznym otwarciu ofert, zapewniającej transparentność postępowania nie można powtórzyć. Nie ulega bowiem żadnej wątpliwości, że czynność otwarcia ofert stanowi czynność jednorazową, a tym samym otwarcie oferty przed wyznaczonym terminem może wpływać na potencjalny krąg podmiotów biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Czynność otwarcia ofert jest jednym z podstawowych sposobów realizacji zasady jawności wyrażonej
w art. 8 ust. 1 ustawy. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu składania ofert, z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert jest dniem ich otwarcia (art. 86 ust. 2 ustawy pzp). Istotą tego przepisu jest z jednej strony zapobieżenie rozpatrywaniu przez zamawiającego ofert złożonych po terminie na ich składanie a z drugiej strony uniemożliwienie zapoznania się z treścią ofert przed ich otwarciem (por. wyrok KIO z dnia 29 czerwca 2016 sygn. Akt KIO 1069/16).
Uzasadnienie prawne:
Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego następuje na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7, w związku z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp, tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

CZĘŚĆ NR: 6
NAZWA: Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie – Zarządu Zlewni w Przemyślu

Postępowanie / część zostało unieważnione: tak

Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
W prowadzonym postępowaniu niemożliwa do usunięcia wada związana jest z wadliwą czynnością otwarcia oferty złożonej przez Formę METALZBYT HURT Sp. z o.o., Bardowskiego 2, 43-300 Bielsko - Biała w dniu 24.11.2020r. co zostało potwierdzone opatrzeniem formularza oferty pieczęcią wpływu z datą 24.11.2020r. przez pracownika Zamawiającego. Czynności faktycznej otwarcia oferty dokonano przed planowanym - wskazanym w SIWZ oraz ogłoszeniu o zamówienia - terminem otwarcia ofert tj. 26.11.2020r. godz. 10:30. Stosownie do art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Zamawiający jest zobligowany unieważnić postępowania w sytuacji, gdy: 1. jest ono obarczone wadą, 2. wada jest niemożliwa do usunięcia, 3. wada ma uniemożliwiać zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej takie wady zostały wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp, jednak nie wyczerpują one wszystkich wadliwości postępowania jakich może dopuścić się Zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez Zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.. Oznacza to, że dodatkową przesłanką, jaką należy brać pod uwagę przy dokonywaniu oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp jest wymóg, aby wada była wynikiem naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania. Przenosząc powyższe rozważanie na grunt przedmiotowego stanu faktycznego należy wskazać, że Zamawiający otwierając kopertę z jedną ofertą przed upływem terminu otwarcia ofert naruszył przepis art. 86 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, który zezwala na zapoznanie się z treścią oferty po upływie terminu do jej złożenia lub otwarcia. Swoim działaniem Zamawiający nie zapewnił nienaruszalności oferty. Dodatkowo należy nadmienić, że przedwczesne otwarcie oferty Firmy METALZBYT – HURT Sp. z o.o. narusza podstawowe zasady udzielania zamówień publicznych: zasadę zachowania uczciwej konkurencji, bezpośrednio wyrażoną w art. 7 ust. 1 ustawy pzp oraz zasadę przejrzystości gdyż czynności polegającej na publicznym otwarciu ofert, zapewniającej transparentność postępowania nie można powtórzyć. Nie ulega bowiem żadnej wątpliwości, że czynność otwarcia ofert stanowi czynność jednorazową, a tym samym otwarcie oferty przed wyznaczonym terminem może wpływać na potencjalny krąg podmiotów biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Czynność otwarcia ofert jest jednym z podstawowych sposobów realizacji zasady jawności wyrażonej
w art. 8 ust. 1 ustawy. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu składania ofert, z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert jest dniem ich otwarcia (art. 86 ust. 2 ustawy pzp). Istotą tego przepisu jest z jednej strony zapobieżenie rozpatrywaniu przez zamawiającego ofert złożonych po terminie na ich składanie a z drugiej strony uniemożliwienie zapoznania się z treścią ofert przed ich otwarciem (por. wyrok KIO z dnia 29 czerwca 2016 sygn. Akt KIO 1069/16).
Uzasadnienie prawne:
Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego następuje na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7, w związku z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp, tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

CZĘŚĆ NR: 7
NAZWA: Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie – Zarządu Zlewni w Stalowej Woli

Postępowanie / część zostało unieważnione: tak

Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
W prowadzonym postępowaniu niemożliwa do usunięcia wada związana jest z wadliwą czynnością otwarcia oferty złożonej przez Formę METALZBYT HURT Sp. z o.o., Bardowskiego 2, 43-300 Bielsko - Biała w dniu 24.11.2020r. co zostało potwierdzone opatrzeniem formularza oferty pieczęcią wpływu z datą 24.11.2020r. przez pracownika Zamawiającego. Czynności faktycznej otwarcia oferty dokonano przed planowanym - wskazanym w SIWZ oraz ogłoszeniu o zamówienia - terminem otwarcia ofert tj. 26.11.2020r. godz. 10:30. Stosownie do art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Zamawiający jest zobligowany unieważnić postępowania w sytuacji, gdy: 1. jest ono obarczone wadą, 2. wada jest niemożliwa do usunięcia, 3. wada ma uniemożliwiać zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej takie wady zostały wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp, jednak nie wyczerpują one wszystkich wadliwości postępowania jakich może dopuścić się Zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez Zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.. Oznacza to, że dodatkową przesłanką, jaką należy brać pod uwagę przy dokonywaniu oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp jest wymóg, aby wada była wynikiem naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania. Przenosząc powyższe rozważanie na grunt przedmiotowego stanu faktycznego należy wskazać, że Zamawiający otwierając kopertę z jedną ofertą przed upływem terminu otwarcia ofert naruszył przepis art. 86 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, który zezwala na zapoznanie się z treścią oferty po upływie terminu do jej złożenia lub otwarcia. Swoim działaniem Zamawiający nie zapewnił nienaruszalności oferty. Dodatkowo należy nadmienić, że przedwczesne otwarcie oferty Firmy METALZBYT – HURT Sp. z o.o. narusza podstawowe zasady udzielania zamówień publicznych: zasadę zachowania uczciwej konkurencji, bezpośrednio wyrażoną w art. 7 ust. 1 ustawy pzp oraz zasadę przejrzystości gdyż czynności polegającej na publicznym otwarciu ofert, zapewniającej transparentność postępowania nie można powtórzyć. Nie ulega bowiem żadnej wątpliwości, że czynność otwarcia ofert stanowi czynność jednorazową, a tym samym otwarcie oferty przed wyznaczonym terminem może wpływać na potencjalny krąg podmiotów biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Czynność otwarcia ofert jest jednym z podstawowych sposobów realizacji zasady jawności wyrażonej
w art. 8 ust. 1 ustawy. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu składania ofert, z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert jest dniem ich otwarcia (art. 86 ust. 2 ustawy pzp). Istotą tego przepisu jest z jednej strony zapobieżenie rozpatrywaniu przez zamawiającego ofert złożonych po terminie na ich składanie a z drugiej strony uniemożliwienie zapoznania się z treścią ofert przed ich otwarciem (por. wyrok KIO z dnia 29 czerwca 2016 sygn. Akt KIO 1069/16).
Uzasadnienie prawne:
Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego następuje na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7, w związku z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp, tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

CZĘŚĆ NR: 8
NAZWA: Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie – Regionalnego Zarządu Zlewni w Warszawie

Postępowanie / część zostało unieważnione: tak

Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
W prowadzonym postępowaniu niemożliwa do usunięcia wada związana jest z wadliwą czynnością otwarcia oferty złożonej przez Formę METALZBYT HURT Sp. z o.o., Bardowskiego 2, 43-300 Bielsko - Biała w dniu 24.11.2020r. co zostało potwierdzone opatrzeniem formularza oferty pieczęcią wpływu z datą 24.11.2020r. przez pracownika Zamawiającego. Czynności faktycznej otwarcia oferty dokonano przed planowanym - wskazanym w SIWZ oraz ogłoszeniu o zamówienia - terminem otwarcia ofert tj. 26.11.2020r. godz. 10:30. Stosownie do art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Zamawiający jest zobligowany unieważnić postępowania w sytuacji, gdy: 1. jest ono obarczone wadą, 2. wada jest niemożliwa do usunięcia, 3. wada ma uniemożliwiać zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej takie wady zostały wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp, jednak nie wyczerpują one wszystkich wadliwości postępowania jakich może dopuścić się Zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez Zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.. Oznacza to, że dodatkową przesłanką, jaką należy brać pod uwagę przy dokonywaniu oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp jest wymóg, aby wada była wynikiem naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania. Przenosząc powyższe rozważanie na grunt przedmiotowego stanu faktycznego należy wskazać, że Zamawiający otwierając kopertę z jedną ofertą przed upływem terminu otwarcia ofert naruszył przepis art. 86 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, który zezwala na zapoznanie się z treścią oferty po upływie terminu do jej złożenia lub otwarcia. Swoim działaniem Zamawiający nie zapewnił nienaruszalności oferty. Dodatkowo należy nadmienić, że przedwczesne otwarcie oferty Firmy METALZBYT – HURT Sp. z o.o. narusza podstawowe zasady udzielania zamówień publicznych: zasadę zachowania uczciwej konkurencji, bezpośrednio wyrażoną w art. 7 ust. 1 ustawy pzp oraz zasadę przejrzystości gdyż czynności polegającej na publicznym otwarciu ofert, zapewniającej transparentność postępowania nie można powtórzyć. Nie ulega bowiem żadnej wątpliwości, że czynność otwarcia ofert stanowi czynność jednorazową, a tym samym otwarcie oferty przed wyznaczonym terminem może wpływać na potencjalny krąg podmiotów biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Czynność otwarcia ofert jest jednym z podstawowych sposobów realizacji zasady jawności wyrażonej
w art. 8 ust. 1 ustawy. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu składania ofert, z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert jest dniem ich otwarcia (art. 86 ust. 2 ustawy pzp). Istotą tego przepisu jest z jednej strony zapobieżenie rozpatrywaniu przez zamawiającego ofert złożonych po terminie na ich składanie a z drugiej strony uniemożliwienie zapoznania się z treścią ofert przed ich otwarciem (por. wyrok KIO z dnia 29 czerwca 2016 sygn. Akt KIO 1069/16).
Uzasadnienie prawne:
Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego następuje na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7, w związku z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp, tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.