To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2020-12-18
Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Numer ogłoszenia: 609132-N-2020
Numer ogłoszenia: 540234759-N-2020
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:telefon: +48 (12) 62 84 130
faks: +48 (12) 42 32 153
e-mail: Halina.Lukaszyk@wody.gov.pl
www: www.wody.gov.pl
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): 2689/ROO/2020
II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w podziale na 9 części
II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Tak
II.5) Główny kod CPV: 39.83.00.00
SEKCJA III: PROCEDURA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA: Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie - Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku
Postępowanie / część zostało unieważnione: tak
Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
W prowadzonym postępowaniu niemożliwa do usunięcia wada związana jest z wadliwą czynnością otwarcia oferty złożonej przez Formę METALZBYT HURT Sp. z o.o., Bardowskiego 2, 43-300 Bielsko - Biała w dniu 24.11.2020r. co zostało potwierdzone opatrzeniem formularza oferty pieczęcią wpływu z datą 24.11.2020r. przez pracownika Zamawiającego. Czynności faktycznej otwarcia oferty dokonano przed planowanym - wskazanym w SIWZ oraz ogłoszeniu o zamówienia - terminem otwarcia ofert tj. 26.11.2020r. godz. 10:30. Stosownie do art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Zamawiający jest zobligowany unieważnić postępowania w sytuacji, gdy: 1. jest ono obarczone wadą, 2. wada jest niemożliwa do usunięcia, 3. wada ma uniemożliwiać zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej takie wady zostały wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp, jednak nie wyczerpują one wszystkich wadliwości postępowania jakich może dopuścić się Zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez Zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.. Oznacza to, że dodatkową przesłanką, jaką należy brać pod uwagę przy dokonywaniu oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp jest wymóg, aby wada była wynikiem naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania. Przenosząc powyższe rozważanie na grunt przedmiotowego stanu faktycznego należy wskazać, że Zamawiający otwierając kopertę z jedną ofertą przed upływem terminu otwarcia ofert naruszył przepis art. 86 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, który zezwala na zapoznanie się z treścią oferty po upływie terminu do jej złożenia lub otwarcia. Swoim działaniem Zamawiający nie zapewnił nienaruszalności oferty. Dodatkowo należy nadmienić, że przedwczesne otwarcie oferty Firmy METALZBYT – HURT Sp. z o.o. narusza podstawowe zasady udzielania zamówień publicznych: zasadę zachowania uczciwej konkurencji, bezpośrednio wyrażoną w art. 7 ust. 1 ustawy pzp oraz zasadę przejrzystości gdyż czynności polegającej na publicznym otwarciu ofert, zapewniającej transparentność postępowania nie można powtórzyć. Nie ulega bowiem żadnej wątpliwości, że czynność otwarcia ofert stanowi czynność jednorazową, a tym samym otwarcie oferty przed wyznaczonym terminem może wpływać na potencjalny krąg podmiotów biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Czynność otwarcia ofert jest jednym z podstawowych sposobów realizacji zasady jawności wyrażonej
w art. 8 ust. 1 ustawy. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu składania ofert, z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert jest dniem ich otwarcia (art. 86 ust. 2 ustawy pzp). Istotą tego przepisu jest z jednej strony zapobieżenie rozpatrywaniu przez zamawiającego ofert złożonych po terminie na ich składanie a z drugiej strony uniemożliwienie zapoznania się z treścią ofert przed ich otwarciem (por. wyrok KIO z dnia 29 czerwca 2016 sygn. Akt KIO 1069/16).
Uzasadnienie prawne:
Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego następuje na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7, w związku z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp, tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
NAZWA: Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie - Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu
Postępowanie / część zostało unieważnione: tak
Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
W prowadzonym postępowaniu niemożliwa do usunięcia wada związana jest z wadliwą czynnością otwarcia oferty złożonej przez Formę METALZBYT HURT Sp. z o.o., Bardowskiego 2, 43-300 Bielsko - Biała w dniu 24.11.2020r. co zostało potwierdzone opatrzeniem formularza oferty pieczęcią wpływu z datą 24.11.2020r. przez pracownika Zamawiającego. Czynności faktycznej otwarcia oferty dokonano przed planowanym - wskazanym w SIWZ oraz ogłoszeniu o zamówienia - terminem otwarcia ofert tj. 26.11.2020r. godz. 10:30. Stosownie do art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Zamawiający jest zobligowany unieważnić postępowania w sytuacji, gdy: 1. jest ono obarczone wadą, 2. wada jest niemożliwa do usunięcia, 3. wada ma uniemożliwiać zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej takie wady zostały wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp, jednak nie wyczerpują one wszystkich wadliwości postępowania jakich może dopuścić się Zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez Zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.. Oznacza to, że dodatkową przesłanką, jaką należy brać pod uwagę przy dokonywaniu oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp jest wymóg, aby wada była wynikiem naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania. Przenosząc powyższe rozważanie na grunt przedmiotowego stanu faktycznego należy wskazać, że Zamawiający otwierając kopertę z jedną ofertą przed upływem terminu otwarcia ofert naruszył przepis art. 86 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, który zezwala na zapoznanie się z treścią oferty po upływie terminu do jej złożenia lub otwarcia. Swoim działaniem Zamawiający nie zapewnił nienaruszalności oferty. Dodatkowo należy nadmienić, że przedwczesne otwarcie oferty Firmy METALZBYT – HURT Sp. z o.o. narusza podstawowe zasady udzielania zamówień publicznych: zasadę zachowania uczciwej konkurencji, bezpośrednio wyrażoną w art. 7 ust. 1 ustawy pzp oraz zasadę przejrzystości gdyż czynności polegającej na publicznym otwarciu ofert, zapewniającej transparentność postępowania nie można powtórzyć. Nie ulega bowiem żadnej wątpliwości, że czynność otwarcia ofert stanowi czynność jednorazową, a tym samym otwarcie oferty przed wyznaczonym terminem może wpływać na potencjalny krąg podmiotów biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Czynność otwarcia ofert jest jednym z podstawowych sposobów realizacji zasady jawności wyrażonej
w art. 8 ust. 1 ustawy. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu składania ofert, z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert jest dniem ich otwarcia (art. 86 ust. 2 ustawy pzp). Istotą tego przepisu jest z jednej strony zapobieżenie rozpatrywaniu przez zamawiającego ofert złożonych po terminie na ich składanie a z drugiej strony uniemożliwienie zapoznania się z treścią ofert przed ich otwarciem (por. wyrok KIO z dnia 29 czerwca 2016 sygn. Akt KIO 1069/16).
Uzasadnienie prawne:
Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego następuje na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7, w związku z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp, tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
NAZWA: Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie - Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Rzeszowie
Postępowanie / część zostało unieważnione: tak
Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
W prowadzonym postępowaniu niemożliwa do usunięcia wada związana jest z wadliwą czynnością otwarcia oferty złożonej przez Formę METALZBYT HURT Sp. z o.o., Bardowskiego 2, 43-300 Bielsko - Biała w dniu 24.11.2020r. co zostało potwierdzone opatrzeniem formularza oferty pieczęcią wpływu z datą 24.11.2020r. przez pracownika Zamawiającego. Czynności faktycznej otwarcia oferty dokonano przed planowanym - wskazanym w SIWZ oraz ogłoszeniu o zamówienia - terminem otwarcia ofert tj. 26.11.2020r. godz. 10:30. Stosownie do art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Zamawiający jest zobligowany unieważnić postępowania w sytuacji, gdy: 1. jest ono obarczone wadą, 2. wada jest niemożliwa do usunięcia, 3. wada ma uniemożliwiać zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej takie wady zostały wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp, jednak nie wyczerpują one wszystkich wadliwości postępowania jakich może dopuścić się Zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez Zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.. Oznacza to, że dodatkową przesłanką, jaką należy brać pod uwagę przy dokonywaniu oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp jest wymóg, aby wada była wynikiem naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania. Przenosząc powyższe rozważanie na grunt przedmiotowego stanu faktycznego należy wskazać, że Zamawiający otwierając kopertę z jedną ofertą przed upływem terminu otwarcia ofert naruszył przepis art. 86 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, który zezwala na zapoznanie się z treścią oferty po upływie terminu do jej złożenia lub otwarcia. Swoim działaniem Zamawiający nie zapewnił nienaruszalności oferty. Dodatkowo należy nadmienić, że przedwczesne otwarcie oferty Firmy METALZBYT – HURT Sp. z o.o. narusza podstawowe zasady udzielania zamówień publicznych: zasadę zachowania uczciwej konkurencji, bezpośrednio wyrażoną w art. 7 ust. 1 ustawy pzp oraz zasadę przejrzystości gdyż czynności polegającej na publicznym otwarciu ofert, zapewniającej transparentność postępowania nie można powtórzyć. Nie ulega bowiem żadnej wątpliwości, że czynność otwarcia ofert stanowi czynność jednorazową, a tym samym otwarcie oferty przed wyznaczonym terminem może wpływać na potencjalny krąg podmiotów biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Czynność otwarcia ofert jest jednym z podstawowych sposobów realizacji zasady jawności wyrażonej
w art. 8 ust. 1 ustawy. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu składania ofert, z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert jest dniem ich otwarcia (art. 86 ust. 2 ustawy pzp). Istotą tego przepisu jest z jednej strony zapobieżenie rozpatrywaniu przez zamawiającego ofert złożonych po terminie na ich składanie a z drugiej strony uniemożliwienie zapoznania się z treścią ofert przed ich otwarciem (por. wyrok KIO z dnia 29 czerwca 2016 sygn. Akt KIO 1069/16).
Uzasadnienie prawne:
Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego następuje na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7, w związku z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp, tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
NAZWA: Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie – Zarządu Zlewni w Krośnie
Postępowanie / część zostało unieważnione: tak
Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
W prowadzonym postępowaniu niemożliwa do usunięcia wada związana jest z wadliwą czynnością otwarcia oferty złożonej przez Formę METALZBYT HURT Sp. z o.o., Bardowskiego 2, 43-300 Bielsko - Biała w dniu 24.11.2020r. co zostało potwierdzone opatrzeniem formularza oferty pieczęcią wpływu z datą 24.11.2020r. przez pracownika Zamawiającego. Czynności faktycznej otwarcia oferty dokonano przed planowanym - wskazanym w SIWZ oraz ogłoszeniu o zamówienia - terminem otwarcia ofert tj. 26.11.2020r. godz. 10:30. Stosownie do art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Zamawiający jest zobligowany unieważnić postępowania w sytuacji, gdy: 1. jest ono obarczone wadą, 2. wada jest niemożliwa do usunięcia, 3. wada ma uniemożliwiać zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej takie wady zostały wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp, jednak nie wyczerpują one wszystkich wadliwości postępowania jakich może dopuścić się Zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez Zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.. Oznacza to, że dodatkową przesłanką, jaką należy brać pod uwagę przy dokonywaniu oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp jest wymóg, aby wada była wynikiem naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania. Przenosząc powyższe rozważanie na grunt przedmiotowego stanu faktycznego należy wskazać, że Zamawiający otwierając kopertę z jedną ofertą przed upływem terminu otwarcia ofert naruszył przepis art. 86 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, który zezwala na zapoznanie się z treścią oferty po upływie terminu do jej złożenia lub otwarcia. Swoim działaniem Zamawiający nie zapewnił nienaruszalności oferty. Dodatkowo należy nadmienić, że przedwczesne otwarcie oferty Firmy METALZBYT – HURT Sp. z o.o. narusza podstawowe zasady udzielania zamówień publicznych: zasadę zachowania uczciwej konkurencji, bezpośrednio wyrażoną w art. 7 ust. 1 ustawy pzp oraz zasadę przejrzystości gdyż czynności polegającej na publicznym otwarciu ofert, zapewniającej transparentność postępowania nie można powtórzyć. Nie ulega bowiem żadnej wątpliwości, że czynność otwarcia ofert stanowi czynność jednorazową, a tym samym otwarcie oferty przed wyznaczonym terminem może wpływać na potencjalny krąg podmiotów biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Czynność otwarcia ofert jest jednym z podstawowych sposobów realizacji zasady jawności wyrażonej
w art. 8 ust. 1 ustawy. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu składania ofert, z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert jest dniem ich otwarcia (art. 86 ust. 2 ustawy pzp). Istotą tego przepisu jest z jednej strony zapobieżenie rozpatrywaniu przez zamawiającego ofert złożonych po terminie na ich składanie a z drugiej strony uniemożliwienie zapoznania się z treścią ofert przed ich otwarciem (por. wyrok KIO z dnia 29 czerwca 2016 sygn. Akt KIO 1069/16).
Uzasadnienie prawne:
Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego następuje na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7, w związku z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp, tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
NAZWA: Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie – Zarządu Zlewni w Jaśle i Zbiornika Wodnego Klimkówka
Postępowanie / część zostało unieważnione: tak
Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
W prowadzonym postępowaniu niemożliwa do usunięcia wada związana jest z wadliwą czynnością otwarcia oferty złożonej przez Formę METALZBYT HURT Sp. z o.o., Bardowskiego 2, 43-300 Bielsko - Biała w dniu 24.11.2020r. co zostało potwierdzone opatrzeniem formularza oferty pieczęcią wpływu z datą 24.11.2020r. przez pracownika Zamawiającego. Czynności faktycznej otwarcia oferty dokonano przed planowanym - wskazanym w SIWZ oraz ogłoszeniu o zamówienia - terminem otwarcia ofert tj. 26.11.2020r. godz. 10:30. Stosownie do art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Zamawiający jest zobligowany unieważnić postępowania w sytuacji, gdy: 1. jest ono obarczone wadą, 2. wada jest niemożliwa do usunięcia, 3. wada ma uniemożliwiać zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej takie wady zostały wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp, jednak nie wyczerpują one wszystkich wadliwości postępowania jakich może dopuścić się Zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez Zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.. Oznacza to, że dodatkową przesłanką, jaką należy brać pod uwagę przy dokonywaniu oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp jest wymóg, aby wada była wynikiem naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania. Przenosząc powyższe rozważanie na grunt przedmiotowego stanu faktycznego należy wskazać, że Zamawiający otwierając kopertę z jedną ofertą przed upływem terminu otwarcia ofert naruszył przepis art. 86 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, który zezwala na zapoznanie się z treścią oferty po upływie terminu do jej złożenia lub otwarcia. Swoim działaniem Zamawiający nie zapewnił nienaruszalności oferty. Dodatkowo należy nadmienić, że przedwczesne otwarcie oferty Firmy METALZBYT – HURT Sp. z o.o. narusza podstawowe zasady udzielania zamówień publicznych: zasadę zachowania uczciwej konkurencji, bezpośrednio wyrażoną w art. 7 ust. 1 ustawy pzp oraz zasadę przejrzystości gdyż czynności polegającej na publicznym otwarciu ofert, zapewniającej transparentność postępowania nie można powtórzyć. Nie ulega bowiem żadnej wątpliwości, że czynność otwarcia ofert stanowi czynność jednorazową, a tym samym otwarcie oferty przed wyznaczonym terminem może wpływać na potencjalny krąg podmiotów biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Czynność otwarcia ofert jest jednym z podstawowych sposobów realizacji zasady jawności wyrażonej
w art. 8 ust. 1 ustawy. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu składania ofert, z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert jest dniem ich otwarcia (art. 86 ust. 2 ustawy pzp). Istotą tego przepisu jest z jednej strony zapobieżenie rozpatrywaniu przez zamawiającego ofert złożonych po terminie na ich składanie a z drugiej strony uniemożliwienie zapoznania się z treścią ofert przed ich otwarciem (por. wyrok KIO z dnia 29 czerwca 2016 sygn. Akt KIO 1069/16).
Uzasadnienie prawne:
Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego następuje na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7, w związku z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp, tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
NAZWA: Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie – Zarządu Zlewni w Przemyślu
Postępowanie / część zostało unieważnione: tak
Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
W prowadzonym postępowaniu niemożliwa do usunięcia wada związana jest z wadliwą czynnością otwarcia oferty złożonej przez Formę METALZBYT HURT Sp. z o.o., Bardowskiego 2, 43-300 Bielsko - Biała w dniu 24.11.2020r. co zostało potwierdzone opatrzeniem formularza oferty pieczęcią wpływu z datą 24.11.2020r. przez pracownika Zamawiającego. Czynności faktycznej otwarcia oferty dokonano przed planowanym - wskazanym w SIWZ oraz ogłoszeniu o zamówienia - terminem otwarcia ofert tj. 26.11.2020r. godz. 10:30. Stosownie do art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Zamawiający jest zobligowany unieważnić postępowania w sytuacji, gdy: 1. jest ono obarczone wadą, 2. wada jest niemożliwa do usunięcia, 3. wada ma uniemożliwiać zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej takie wady zostały wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp, jednak nie wyczerpują one wszystkich wadliwości postępowania jakich może dopuścić się Zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez Zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.. Oznacza to, że dodatkową przesłanką, jaką należy brać pod uwagę przy dokonywaniu oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp jest wymóg, aby wada była wynikiem naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania. Przenosząc powyższe rozważanie na grunt przedmiotowego stanu faktycznego należy wskazać, że Zamawiający otwierając kopertę z jedną ofertą przed upływem terminu otwarcia ofert naruszył przepis art. 86 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, który zezwala na zapoznanie się z treścią oferty po upływie terminu do jej złożenia lub otwarcia. Swoim działaniem Zamawiający nie zapewnił nienaruszalności oferty. Dodatkowo należy nadmienić, że przedwczesne otwarcie oferty Firmy METALZBYT – HURT Sp. z o.o. narusza podstawowe zasady udzielania zamówień publicznych: zasadę zachowania uczciwej konkurencji, bezpośrednio wyrażoną w art. 7 ust. 1 ustawy pzp oraz zasadę przejrzystości gdyż czynności polegającej na publicznym otwarciu ofert, zapewniającej transparentność postępowania nie można powtórzyć. Nie ulega bowiem żadnej wątpliwości, że czynność otwarcia ofert stanowi czynność jednorazową, a tym samym otwarcie oferty przed wyznaczonym terminem może wpływać na potencjalny krąg podmiotów biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Czynność otwarcia ofert jest jednym z podstawowych sposobów realizacji zasady jawności wyrażonej
w art. 8 ust. 1 ustawy. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu składania ofert, z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert jest dniem ich otwarcia (art. 86 ust. 2 ustawy pzp). Istotą tego przepisu jest z jednej strony zapobieżenie rozpatrywaniu przez zamawiającego ofert złożonych po terminie na ich składanie a z drugiej strony uniemożliwienie zapoznania się z treścią ofert przed ich otwarciem (por. wyrok KIO z dnia 29 czerwca 2016 sygn. Akt KIO 1069/16).
Uzasadnienie prawne:
Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego następuje na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7, w związku z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp, tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
NAZWA: Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie – Zarządu Zlewni w Stalowej Woli
Postępowanie / część zostało unieważnione: tak
Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
W prowadzonym postępowaniu niemożliwa do usunięcia wada związana jest z wadliwą czynnością otwarcia oferty złożonej przez Formę METALZBYT HURT Sp. z o.o., Bardowskiego 2, 43-300 Bielsko - Biała w dniu 24.11.2020r. co zostało potwierdzone opatrzeniem formularza oferty pieczęcią wpływu z datą 24.11.2020r. przez pracownika Zamawiającego. Czynności faktycznej otwarcia oferty dokonano przed planowanym - wskazanym w SIWZ oraz ogłoszeniu o zamówienia - terminem otwarcia ofert tj. 26.11.2020r. godz. 10:30. Stosownie do art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Zamawiający jest zobligowany unieważnić postępowania w sytuacji, gdy: 1. jest ono obarczone wadą, 2. wada jest niemożliwa do usunięcia, 3. wada ma uniemożliwiać zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej takie wady zostały wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp, jednak nie wyczerpują one wszystkich wadliwości postępowania jakich może dopuścić się Zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez Zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.. Oznacza to, że dodatkową przesłanką, jaką należy brać pod uwagę przy dokonywaniu oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp jest wymóg, aby wada była wynikiem naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania. Przenosząc powyższe rozważanie na grunt przedmiotowego stanu faktycznego należy wskazać, że Zamawiający otwierając kopertę z jedną ofertą przed upływem terminu otwarcia ofert naruszył przepis art. 86 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, który zezwala na zapoznanie się z treścią oferty po upływie terminu do jej złożenia lub otwarcia. Swoim działaniem Zamawiający nie zapewnił nienaruszalności oferty. Dodatkowo należy nadmienić, że przedwczesne otwarcie oferty Firmy METALZBYT – HURT Sp. z o.o. narusza podstawowe zasady udzielania zamówień publicznych: zasadę zachowania uczciwej konkurencji, bezpośrednio wyrażoną w art. 7 ust. 1 ustawy pzp oraz zasadę przejrzystości gdyż czynności polegającej na publicznym otwarciu ofert, zapewniającej transparentność postępowania nie można powtórzyć. Nie ulega bowiem żadnej wątpliwości, że czynność otwarcia ofert stanowi czynność jednorazową, a tym samym otwarcie oferty przed wyznaczonym terminem może wpływać na potencjalny krąg podmiotów biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Czynność otwarcia ofert jest jednym z podstawowych sposobów realizacji zasady jawności wyrażonej
w art. 8 ust. 1 ustawy. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu składania ofert, z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert jest dniem ich otwarcia (art. 86 ust. 2 ustawy pzp). Istotą tego przepisu jest z jednej strony zapobieżenie rozpatrywaniu przez zamawiającego ofert złożonych po terminie na ich składanie a z drugiej strony uniemożliwienie zapoznania się z treścią ofert przed ich otwarciem (por. wyrok KIO z dnia 29 czerwca 2016 sygn. Akt KIO 1069/16).
Uzasadnienie prawne:
Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego następuje na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7, w związku z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp, tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
NAZWA: Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie – Regionalnego Zarządu Zlewni w Warszawie
Postępowanie / część zostało unieważnione: tak
Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
W prowadzonym postępowaniu niemożliwa do usunięcia wada związana jest z wadliwą czynnością otwarcia oferty złożonej przez Formę METALZBYT HURT Sp. z o.o., Bardowskiego 2, 43-300 Bielsko - Biała w dniu 24.11.2020r. co zostało potwierdzone opatrzeniem formularza oferty pieczęcią wpływu z datą 24.11.2020r. przez pracownika Zamawiającego. Czynności faktycznej otwarcia oferty dokonano przed planowanym - wskazanym w SIWZ oraz ogłoszeniu o zamówienia - terminem otwarcia ofert tj. 26.11.2020r. godz. 10:30. Stosownie do art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Zamawiający jest zobligowany unieważnić postępowania w sytuacji, gdy: 1. jest ono obarczone wadą, 2. wada jest niemożliwa do usunięcia, 3. wada ma uniemożliwiać zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej takie wady zostały wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp, jednak nie wyczerpują one wszystkich wadliwości postępowania jakich może dopuścić się Zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez Zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.. Oznacza to, że dodatkową przesłanką, jaką należy brać pod uwagę przy dokonywaniu oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp jest wymóg, aby wada była wynikiem naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania. Przenosząc powyższe rozważanie na grunt przedmiotowego stanu faktycznego należy wskazać, że Zamawiający otwierając kopertę z jedną ofertą przed upływem terminu otwarcia ofert naruszył przepis art. 86 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, który zezwala na zapoznanie się z treścią oferty po upływie terminu do jej złożenia lub otwarcia. Swoim działaniem Zamawiający nie zapewnił nienaruszalności oferty. Dodatkowo należy nadmienić, że przedwczesne otwarcie oferty Firmy METALZBYT – HURT Sp. z o.o. narusza podstawowe zasady udzielania zamówień publicznych: zasadę zachowania uczciwej konkurencji, bezpośrednio wyrażoną w art. 7 ust. 1 ustawy pzp oraz zasadę przejrzystości gdyż czynności polegającej na publicznym otwarciu ofert, zapewniającej transparentność postępowania nie można powtórzyć. Nie ulega bowiem żadnej wątpliwości, że czynność otwarcia ofert stanowi czynność jednorazową, a tym samym otwarcie oferty przed wyznaczonym terminem może wpływać na potencjalny krąg podmiotów biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Czynność otwarcia ofert jest jednym z podstawowych sposobów realizacji zasady jawności wyrażonej
w art. 8 ust. 1 ustawy. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu składania ofert, z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert jest dniem ich otwarcia (art. 86 ust. 2 ustawy pzp). Istotą tego przepisu jest z jednej strony zapobieżenie rozpatrywaniu przez zamawiającego ofert złożonych po terminie na ich składanie a z drugiej strony uniemożliwienie zapoznania się z treścią ofert przed ich otwarciem (por. wyrok KIO z dnia 29 czerwca 2016 sygn. Akt KIO 1069/16).
Uzasadnienie prawne:
Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego następuje na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7, w związku z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp, tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Przebudowa ulicy Stelmachów w zakresie zmiany sposobu odwodnienia w rejonie skrzyżowania z ul. Szeroką w Dzielnicy Rembertów m.st. Warszawy
- Dostawa produktów leczniczych: 1. Niwolumab+Relatlimab; 2. Tepotynib, nr TP-106/24/TM
- DOSTAWA ARTYKUŁÓW GOSPODARCZYCH
- Remont pustostanów lokali mieszkalnych administrowanych przez ZGN Wola na terenie TZOM Ogrodowa w 2024 r. (7 lokali).
- USŁUGA ZABEZPIECZENIA LOGISTYCZNEGO DLA ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ KONFERENCJI NAUKOWEJ "CLC 24" NA MAZURACH
- Remont pięciu lokali mieszkalnych - pustostanów na terenie Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa profesjonalnej chemii gospodarczej.
- Dostawa środków czystości, akcesoriów i urządzeń do sprzątania
- Dostawy środków czystości oraz naczyń i opakowań gastronomicznych
- Dostawa środków chemicznych, higienicznych, środków higieny oraz środków gospodarczych dla Działu Gospodarczo - Technicznego Politechniki Opolskiej
- Dostawa środków czystości oraz materiałów jednorazowego użytku
- Dostawa fabrycznie nowych materiałów eksploatacyjnych do sprzętu łączności i informatyki: tonerów, bębnów, pojemników na zużyty toner, nośników danych i środków czyszczących oraz papieru.
więcej: Środki czyszczące »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.