eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Murowana Goślina › Bieżące utrzymanie oraz remont dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Łopuchówko w 2020 r.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2020-12-14

Ogłoszenie nr 510542181-N-2020 z dnia 2020-12-14 r.
Skarb Państwa Lasy Państwowe Nadleśnictwo Łopuchówko:

Bieżące utrzymanie oraz remont dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Łopuchówko w 2020 r.

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Tak
Numer ogłoszenia: 600755-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Skarb Państwa Lasy Państwowe Nadleśnictwo Łopuchówko, krajowy numer identyfikacyjny 63001151000000, Łopuchówko 1, 62-095 Murowana Goślina, woj. wielkopolskie, państwo Polska

telefon: 061 8122161, 604-549-228
faks: 618 122 161
e-mail: lopuchowko@poznan.lasy.gov.pl
www: https://lopuchowko.poznan.lasy.gov.pl/
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny - państwowa jednostka organizacyjna nieposiagająca osobowości prawnej

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Bieżące utrzymanie oraz remont dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Łopuchówko w 2020 r.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): SA.270.10.2020

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z bieżącym utrzymaniem dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Łopuchówko w 2020 r. w zakres, który wchodzi między innymi: mechaniczne profilowanie i zagęszczenie podłoża, miejscowe utwardzenie dróg leśnych połączone z wbudowaniem kruszywa betonowego z recyklingu z dopuszczalną domieszką cegły do 20% i kruszywa naturalnego – granitu na newralgicznych, najbardziej zniszczonych odcinkach dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Łopuchówko w miejscach wskazanych przez leśniczego lub podleśniczego. Przedmiotem zamówienia są również prace konserwacyjne drewnianego mostu zlokalizowanego w ciągu dojazdu pożarowego nr 9 stanowiącego środek trwały o numerze inwentarzowym 220/8 w km 0+651,34 tej drogi zlokalizowanej n terenie Leśnictwa Gołaszyn. Przedmiotem zamówienia jest także remont cząstkowy nawierzchni
tłuczniowej przy wykorzystaniu granitu i wyrównanie istniejącej podbudowy kruszywem łamanym granitowym drogi leśnej stanowiącej dojazd pożarowy nr 9, stanowiącej środek trwały o numerze inwentarzowym 220/19 i 220/20, zlokalizowanej na terenie poligonu wojskowego Biedrusko, na gruntach stanowiących własność Skarbu Państwa w zarządzie Nadleśnictwa Łopuchówko. Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych stanowi załącznik nr 12 do SIWZ. Szczegółowy zakres robót, ich lokalizacja, wykorzystanie ilości i frakcji materiału do utwardzenia dróg leśnych oraz remontu cząstkowego, określony został w dokumentach stanowiących: dla Pakietu nr I: - Załącznik nr 9a.1. „Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla remontu dojazdu pożarowego nr 9”, dla Pakietu nr II: - Załącznik nr 9b.1 „Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla bieżącego utrzymania dróg leśnych zlokalizowanych na terenie obrębu leśnego Biedrusko i Dziewicza Góra”, - Załącznik nr 9b.2 „Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla konserwacji drewnianego mostu w ciągu dojazdu pożarowego nr 9 stanowiącego środek trwały o numerze inwentarzowym 220/8 w km 0+651,34 tej drogi zlokalizowanej na terenie Leśnictwa Gołaszyn”. Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie obszar administracyjny Nadleśnictwa Łopuchówko. Realizacja poszczególnych Pakietów będzie się odbywała na terenie: - w ramach Pakietu nr I – Leśnictwa Marianowo, Maniewo i Gołaszyn – w miejscu
lokalizacji dojazdu pożarowego nr 9 stanowiącego środek trwały o nr inwentarzowym 220/19 i 220/20; - w ramach Pakietu nr II – Leśnictwa Marianowo, Gołaszyn, Złotkowo, Wronczyn i Annowo. Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub większą ilość Pakietów. Oferta złożona na dany Pakiet musi obejmować
cały zakres prac przewidzianych w SIWZ dla danego Pakietu. W przypadku składania przez Wykonawcę ofert na więcej niż jeden Pakiet, Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert na każdy Pakiet tylko jako osobne oferty złożone w kopercie lub innym nieprzeźroczystym opakowaniu w sposób opisany w
rozdziale nr 12 SIWZ. 2. Przedmiot zamówienia został podzielony na części (dalej: „Pakiet”), tj: Pakiet nr I – „Remont dojazdu pożarowego nr 9” Nazwa obrębu leśnego Biedrusko - Zamówienie realizowane będzie na terenie Leśnictw: Marianowo, Maniewo, Gołaszyn – w miejscu przebiegu dojazdu ppoż. nr 9
Przedmiotem zamówienia w ramach Pakietu nr I są roboty budowlane związane z remontem dojazdu pożarowego nr 9 na terenie Nadleśnictwa Łopuchówko w 2020 r. na terenie obrębu leśnego Biedrusko,zgodnie z przedmiarami robót stanowiącymi załącznik nr 9a.1 do SIWZ. Zamawiający zgłoszeniem z dnia 21.09.2020 r. poinformował Wojewodę Wielkopolskiego o konieczności wykonania przedmiotowych robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę. Pakiet nr II - „Bieżące utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Łopuchówko w 2020 r. – obręb leśny Biedrusko i Dziewicza Góra”
Nazwa obrębu leśnego Biedrusko i Dziewicza Góra - Zamówienie realizowane będzie na terenie Leśnictw: Gołaszyn, Złotkowo, Marianowo, Dziewicza Góra, Wronczyn, Annowo. Przedmiotem zamówienia w ramach Pakietu nr II są roboty budowlane związane z bieżącym utrzymaniu dróg leśnych
na terenie Nadleśnictwa Łopuchówko w 2020 r. na terenie obrębu leśnego Biedrusko i Dziewicza Góra w zakres, który wchodzi między innymi: mechaniczne profilowanie i zagęszczenie podłoża, miejscowe utwardzenie dróg leśnych połączone z wbudowaniem kruszywa betonowego z recyklingu z dopuszczalną
domieszką cegły do 20% i kruszywa naturalnego – granitu na newralgicznych, najbardziej zniszczonych odcinkach dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Łopuchówko w miejscach wskazanych przez leśniczego lub podleśniczego. Przedmiotem zamówienia są również prace konserwacyjne drewnianego mostu
zlokalizowanego w ciągu dojazdu pożarowego nr 9 stanowiącego środek trwały o numerze inwentarzowym 220/8 w km 0+651,34 tej drogi zlokalizowanej n terenie Leśnictwa Gołaszyn. 3. Opis przedmiotu zamówienia dla Pakietu nr I – „Remont dojazdu pożarowego nr 9”: a) Przedmiotem
zamówienia jest remont cząstkowy nawierzchni tłuczniowej przy wykorzystaniu granitu i wyrównanie istniejącej podbudowy kruszywem łamanym granitowym drogi leśnej stanowiącej dojazd pożarowy nr 9, stanowiącej środek trwały o numerze inwentarzowym 220/19 i 220/20, zlokalizowanej na terenie poligonu
wojskowego Biedrusko. Szczegółowy zakres robót określają przedmiary robót stanowiące załącznik nr 9a.1 do SIWZ. Zamawiający zgłoszeniem z dnia 21.09.2020 r. poinformował Wojewodę Wielkopolskiego o konieczności wykonania przedmiotowych robót budowlanych. b) Obowiązkiem Wykonawcy będzie
dostarczenie materiału zgodnego z opisem przedmiotu zamówienia – kruszywo łamane granitowe. c) Materiał wykorzystywany do remontu cząstkowego dróg można przewozić środkami transportu zabezpieczającymi go przed zanieczyszczeniem, nadmiernym wysuszeniem lub zawilgoceniem. Transport
materiału nie może odbywać się w sposób powodujący niszczenie innych dróg, które nie są objęte
pracami związanymi z remontem. Stwierdzone przez Zamawiającego uszkodzenia, Wykonawca zamówienia będzie zobowiązany usunąć na swój własny koszt w celu przywrócenia stanu pierwotnego dróg używanych do celów transportowych. W przypadku nie usunięcia uszkodzeń przez Wykonawcę,
Zamawiający zleci podmiotowi trzeciemu ich wykonanie, a koszty wykonania prac zostaną potrącone z wynagrodzenia, na co Wykonawca wyraża zgodę. d) Jeśli w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia, wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, Zamawiający w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji przetargowej parametrów czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących pośrednio lub bezpośrednio towar bądź produkt – dopuszcza rozwiązania równoważne zgodne z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w w/w dokumentacji. Jako rozwiązania równoważne należy rozumieć rozwiązania nie gorsze od wymaganych, a znajdujących się w dokumentacji. Nazwy własne mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Nazwą własną jest nazwa, pod którą oznaczony przez nią przedmiot występuje (lub występowałby) zarówno w Polsce, jak i w innych krajach. Zgodnie z art. 30 ust. 5 PZP Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. e) Do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca używać będzie własnych narzędzi, materiałów i urządzeń dostarczonych na miejsce realizacji robót własnym staraniem lub polegać będzie na zdolnościach innych podmiotów zgodnie z postanowieniami art. 22a ustawy PZP. Ilość narzędzi i urządzeń wykorzystywanych do realizacji przedmiotowego zadania winna zapewnić właściwe tempo realizacji w okresie objętym umową. Wszystkie narzędzia i urządzenia winny być dobrane w taki sposób, by nie spowodować niekorzystnego wpływu na jakość wykonywanych robót budowlanych. f) Materiały użyte do wykonania przedmiotu zamówienia muszą posiadać atesty, aprobaty techniczne, deklaracje zgodności dopuszczające zastosowanie materiałów w budownictwie. g)
Zamawiający ma prawo z ważnych przyczyn do ograniczenia przedmiotu zamówienia w stosunku do zakresu, o którym mowa w niniejszej SIWZ lub do dokonania korekt zwiększających, ustaleń nowych lokalizacji, jak również wstrzymania dokonania czynności wskazanych w poszczególnych wierszach tabel
opisujących przedmiot zamówienia. Korekty zwiększające nie oznaczają wprowadzenia nowych prac, nieobjętych zakresem zamówienia, a korekty zmniejszające nie oznaczają całkowitej rezygnacji z części prac. Należy je rozumieć jako zwiększenie ilości prac w jednej lokalizacji, przy jednoczesnym
zmniejszeniu ilości prac w innej lokalizacji na obszarze leśnictw wchodzących w skład danego Pakietu, w ramach sumarycznych ilości poszczególnych prac wchodzących w zakres przedmiotu zamówienia, przypadających do wykonania na całym obszarze realizacji Pakietu. Konieczność zwiększenia rozmiaru
niektórych elementów realizowanego zamówienia w toku wykonywania przedmiotu zamówienia może wystąpić również po to, aby zrealizować pełny zakres prac opisany w przedmiocie zamówienia. Ustalenie nowej lokalizacji odbywa się w ramach przedmiotu zamówienia, przy czym zawsze wyłącznie na obszarze leśnictw wchodzących w skład danego Pakietu. Przez ważne przyczyny rozumieć należy w szczególności niesprzyjające warunki atmosferyczne, przyczyny przyrodnicze, okoliczności wywołane przez klęski żywiołowe i katastrofy naturalne, wystąpienie siły wyższej (w tym pandemii związanej z występowaniem coronawirusa i innych chorób zakaźnych w stopniu większym niż w chwili ogłoszenia przetargu), nieprzewidziany brak środków na sfinansowanie zamówienia przez Zamawiającego. Ograniczenie przedmiotu umowy nie stanowi niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, a w związku z tym nie jest podstawą do podnoszenia jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego. Zamawiający może zlecić w trakcie realizacji umowy zakres prac mniejszy niż wskazany
w SIWZ, jednakże nie mniej niż 70% wartości przedmiotu umowy określonej zgodnie z §7 ust. 1 wzoru umowy. h) Zaleca się, aby wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca przeznaczonego do realizacji robót budowlanych i ich otoczenia, a także zdobył wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne
do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszt dokonania wizji lokalnej ponosi wykonawca. Wizję lokalną można przeprowadzić po uprzednim kontakcie z pracownikiem, o którym mowa w pkt. 9.6 SIWZ i po ustaleniu dogodnego dla obu stron terminu spotkania, przy
uwzględnieniu godzin pracy siedziby Zamawiającego – biuro Nadleśnictwa Łopuchówko czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00, z wyłączeniem dni wolnych od pracy. i) Ze względu na szczególny charakter terenu, na którym będą realizowane prace związane z remontem dojazdu pożarowego nr 9 (droga położona w granicy poligonu wojskowego Biedrusko, którego użytkownikiem jest Centrum Szkolenia Wojsk Lądowych w Poznaniu, zwanym dalej CSWL), Wykonawcy chcący dokonać wizji w terenie proszeni są o wcześniejszy kontakt z Zamawiającym, celem ustalenia z
Komendantem Centrum Szkolenia Wojsk Lądowych w Poznaniu, czasu i miejsca spotkania z przedstawicielem Zamawiającego. j) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialności za szkody, jakie mogą wyniknąć na skutek niewłaściwego prowadzenia robót, złej organizacji transportu i składowania
materiałów budowlanych oraz za szkody jakie mogą powstać w drzewostanie na skutek prowadzonych prac, od chwili rozpoczęcia robót, aż do dnia podpisania protokołu odbioru końcowego. Do obowiązków Wykonawcy należy również naprawa na własny koszt wszelkich uszkodzeń na drogach dojazdowych
powstałych w związku z wykonywaniem zleconych robót, w tym transportu materiału. Po wykonaniu prac Wykonawca doprowadzi do należytego stanu i porządku, tj. co najmniej do istniejącego przed rozpoczęciem prac miejsca prowadzenia robót, w szczególności te, które Wykonawca naruszy lub
uszkodzi w celu realizacji przedmiotu zamówienia. k) Wymagania dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę - stosowanie do dyspozycji art. 29 ust. 3a ustawy PZP, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę (w przypadku realizacji przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawcy) na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia – tj. operatorów maszyn wykorzystywanych w zakresie mechanicznego równania, profilowania i utwardzania dróg, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 z późn. zm.).” Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a PZP, a także uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę
wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań określa
wzór umowy stanowiący załącznik nr 10a do SIWZ w ramach Pakietu nr I. l) Roboty budowlane należy
prowadzić zgodnie z: - warunkami określonymi we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 10a do SIWZ dla Pakietu nr I, - aktualnym poziomem wiedzy technicznej, normami i uregulowaniami prawnymi, - ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r., poz. 55), - Rozporządzenie Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 30 października 2018 r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego z zakresu eksploatacji, napraw i modernizacji urządzeń transportu bliskiego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2176), - Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 30 października 2002 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy w zakresie użytkowania maszyn przez pracowników podczas pracy (Dz. U. nr 191, poz. 1596 z późn. zm.), - Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych
przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. z 2003 r., Nr 169 poz. 1650 z późn. zm.), - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006 r. w sprawie szczególnych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów (Dz. U. nr 58, poz. 405 z późn. zm.), - Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. nr 109, poz. 719 z późn. zm.), - Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020r., poz. 1333), - Szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 9a.1 do SIWZ w ramach Pakietu nr I, - Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych – załącznik nr 12 do SIWZ. ł) Sprzęt podlegający dozorowi technicznemu (zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2012 r. w sprawie rodzajów urządzeń technicznych podlegających dozorowi technicznemu (Dz. U. z 2012 r., poz. 1468) powinien być zarejestrowany w Urzędzie Dozoru Technicznego i posiadać aktualne
dopuszczenie do pracy (decyzję UDT). m) Zasady postępowania z Wykonawcami/Podwykonawcami, pracownikami Wykonawców/Podwykonawców niebędącymi obywatelami narodowości polskiej: Wykonawca lub podwykonawca, który będzie realizował przedmiot zamówienia na terenie poligonu
wojskowego Biedrusko, a do realizacji tego zadania będzie korzystał z pracowników, którzy nie są obywatelami narodowości polskiej (cudzoziemców), lub sam Wykonawca lub podwykonawca nie będzie obywatelem narodowości polskiej (cudzoziemiec), jest zobowiązany spełniać wymagania zawarte w
szczególności w: decyzji Nr 19/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 24 stycznia 2017 r. w sprawie organizowanie przedsięwzięć współpracy międzynarodowej w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. MON. 2017. 18), (Rozdział 6. Zasady wstępu cudzoziemców na obszar chronionego obiektu
wojskowego). Wejście (wjazd) cudzoziemców na teren obiektów wojskowych może odbywać się wyłącznie na podstawie jednorazowych pozwoleń wydanych na zasadach określonych w ww. decyzji. Brak zgody w formie pozwolenia na wejście (wjazd) na teren zamknięty, skutkowało będzie nie
wpuszczeniem na teren obiektów wojskowych, przy czym nie może to być traktowane, jako utrudnianie realizacji zamówienia przez Zamawiającego. n) prace związane z remontem dojazdu pożarowego nr 9 nie wymagają uzyskania pozwolenia na budowę oraz nie wymagają zgłoszenia zamiaru wykonania robót
budowlanych – potwierdzająca to informacja Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu stanowiąca załącznik nr 14 do SIWZ. 4. Opis przedmiotu zamówienia dla Pakietu nr II - „Bieżące utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Łopuchówko w 2020 r. – obręb leśny Biedrusko i
Dziewicza Góra”: a) Wielkość powierzchni dróg do profilowania, ilości ton materiału (granit, gruz z recyklingu) podana w załączniku nr 9b.1 do SIWZ dla Pakietu nr II stanowi łączną ilość jednostek przeznaczoną do rozdysponowania w obrębie danego leśnictwa przez Leśniczego lub podleśniczego w
zależności od potrzeb w terenie w chwili realizacji zamówienia przez Wykonawcę. W załączniku nr 9b.2
do SIWZ dla Pakietu nr II przedstawiony został „Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla konserwacji drewnianego mostu w ciągu dojazdu pożarowego nr 9 stanowiącego środek trwały o numerze inwentarzowym 220/8 w km 0+651,34 tej drogi zlokalizowanej n terenie Leśnictwa Gołaszyn”. b)
Materiał użyty do miejscowej stabilizacji dróg musi być wolny od wszelkich zanieczyszczeń typu azbest,
przedmioty i fragmenty metalowe, materiały toksyczne, tworzywa sztuczne i wyroby gumowe, elementy
drewniane, glina, a zawartość cegły dla kruszywa betonowego z recyklingu nie może przekroczyć 20%. W przypadku ujawnienia w materiale, który ma być użyty do stabilizacji dróg, wyżej wymienionych zanieczyszczeń, Zamawiający odmówi przyjęcia materiału. Obowiązkiem Wykonawcy będzie
dostarczenie materiału zgodnego z opisem przedmiotu zamówienia. c) Materiał wykorzystywany do miejscowej stabilizacji dróg można przewozić środkami transportu zabezpieczającymi go przed zanieczyszczeniem, nadmiernym wysuszeniem lub zawilgoceniem. Transport materiału nie może
odbywać się w sposób powodujący niszczenie innych dróg, które nie są objęte pracami związanymi z ich utrzymaniem. Stwierdzone przez Zamawiającego uszkodzenia, Wykonawca zamówienia będzie zobowiązany usunąć na swój własny koszt w celu przywrócenia stanu pierwotnego dróg używanych do
celów transportowych. W przypadku nie usunięcia uszkodzeń przez Wykonawcę, Zamawiający zleci podmiotowi trzeciemu ich wykonanie, a koszty wykonania prac zostaną potrącone z wynagrodzenia, na co Wykonawca wyraża zgodę. d) Jeśli w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia, wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, Zamawiający w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji przetargowej parametrów czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących pośrednio lub bezpośrednio towar bądź produkt – dopuszcza rozwiązania równoważne
zgodne z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w w/w dokumentacji. Jako rozwiązania równoważne należy rozumieć rozwiązania nie gorsze od wymaganych, a znajdujących się w dokumentacji. Nazwy własne mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych
parametrów i cech zastosowanych materiałów. Nazwą własną jest nazwa, pod którą oznaczony przez nią przedmiot występuje (lub występowałby) zarówno w Polsce, jak i w innych krajach. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy PZP Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez
Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. e) Do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca używać będzie własnych narzędzi, materiałów i urządzeń dostarczonych na miejsce realizacji
robót własnym staraniem. Ilość narzędzi i urządzeń wykorzystywanych do realizacji przedmiotowego
zadania winna zapewnić właściwe tempo realizacji w okresie objętym umową. Wszystkie narzędzia i
urządzenia winny być dobrane w taki sposób, by nie spowodować niekorzystnego wpływu na jakość
wykonywanych robót budowlanych. f) Materiały użyte do wykonania przedmiotu zamówienia muszą
posiadać atesty, aprobaty techniczne, deklaracje zgodności dopuszczające zastosowanie materiałów w
budownictwie. g) Zamawiający ma prawo z ważnych przyczyn do ograniczenia przedmiotu zamówienia w
stosunku do zakresu, o którym mowa w niniejszej SIWZ lub do dokonania korekt zwiększających, ustaleń
nowych lokalizacji, jak również wstrzymania dokonania czynności wskazanych w poszczególnych
wierszach tabel opisujących przedmiot zamówienia. Korekty zwiększające nie oznaczają wprowadzenia
nowych prac, nieobjętych zakresem zamówienia, a korekty zmniejszające nie oznaczają całkowitej
rezygnacji z części prac. Należy je rozumieć jako zwiększenie ilości prac w jednej lokalizacji, przy
jednoczesnym zmniejszeniu ilości prac w innej lokalizacji na obszarze leśnictw wchodzących w skład
danego Pakietu, w ramach sumarycznych ilości poszczególnych prac wchodzących w zakres przedmiotu
zamówienia, przypadających do wykonania na całym obszarze realizacji Pakietu. Konieczność
zwiększenia rozmiaru niektórych elementów realizowanego zamówienia w toku wykonywania przedmiotu
zamówienia może wystąpić również po to, aby zrealizować pełny zakres prac opisany w przedmiocie
zamówienia. Ustalenie nowej lokalizacji odbywa się w ramach przedmiotu zamówienia, przy czym zawsze wyłącznie na obszarze leśnictw wchodzących w skład danego Pakietu. Przez ważne przyczyny rozumieć należy w szczególności niesprzyjające warunki atmosferyczne, przyczyny przyrodnicze,
okoliczności wywołane przez klęski żywiołowe i katastrofy naturalne, wystąpienie siły wyższej (w tym pandemii związanej z występowaniem coronawirusa i innych chorób zakaźnych w stopniu większym niż
w chwili ogłoszenia przetargu), nieprzewidziany brak środków na sfinansowanie zamówienia przez
Zamawiającego, oraz wprowadzenia przez wojsko zakazu wstępu na teren poligonu wojskowego
Biedrusko w wyniku trwających ćwiczeń i manewrów żołnierzy. Ograniczenie przedmiotu umowy nie
stanowi niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, a w związku z tym nie jest podstawą
do podnoszenia jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego. Zamawiający może zlecić w
trakcie realizacji umowy zakres prac mniejszy niż wskazany w SIWZ, jednakże nie mniej niż 70%
wartości przedmiotu umowy określonej zgodnie z §7 ust. 1 wzoru umowy. h) Zaleca się, aby wykonawca
dokonał wizji lokalnej miejsca przeznaczonego do realizacji robót budowlanych i ich otoczenia, a także
zdobył wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia
umowy i wykonania zamówienia. Koszt dokonania wizji lokalnej ponosi wykonawca. Wizję lokalną
można przeprowadzić po uprzednim kontakcie z pracownikiem, o którym mowa w pkt. 9.6 SIWZ i po
ustaleniu dogodnego dla obu stron terminu spotkania, przy uwzględnieniu godzin pracy siedziby
Zamawiającego – biuro Nadleśnictwa Łopuchówko czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach od
7.00 do 15.00, z wyłączeniem dni wolnych od pracy. i) Ze względu na szczególny charakter terenu, na
którym mogą być realizowane niektóre prace związane z konserwacją dróg leśnych (dotyczy dróg leśnych
położonych w granicy poligonu wojskowego Biedrusko, którego użytkownikiem jest Centrum Szkolenia
Wojsk Lądowych w Poznaniu, zwanym dalej CSWL – dotyczy to terenu Leśnictwa Marianowo, Złotkowo
i Gołaszyn) Wykonawcy chcący dokonać wizji w terenie proszeni są o wcześniejszy kontakt z
Zamawiającym, celem ustalenia z Komendantem Centrum Szkolenia Wojsk Lądowych w Poznaniu czasu
i miejsca spotkania z przedstawicielem Zamawiającego. j) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialności za
szkody, jakie mogą wyniknąć na skutek niewłaściwego prowadzenia robót, złej organizacji transportu i
składowania materiałów budowlanych oraz za szkody jakie mogą powstać w drzewostanie na skutek
prowadzonych prac, od chwili rozpoczęcia robót, aż do dnia podpisania protokołu odbioru końcowego.
Do obowiązków Wykonawcy należy również naprawa na własny koszt wszelkich uszkodzeń na drogach
dojazdowych powstałych w związku z wykonywaniem zleconych robót, w tym transportu materiału. Po
wykonaniu prac Wykonawca doprowadzi do należytego stanu i porządku, tj. co najmniej do istniejącego
przed rozpoczęciem prac miejsca prowadzenia robót, w szczególności te, które Wykonawca naruszy lub
uszkodzi w celu realizacji przedmiotu zamówienia. k) Sprzęt podlegający dozorowi technicznemu (zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2012 r. w sprawie rodzajów urządzeń technicznych podlegających dozorowi technicznemu (Dz. U. z 2012 r., poz. 1468) powinien być
zarejestrowany w Urzędzie Dozoru Technicznego i posiadać aktualne dopuszczenie do pracy (decyzję UDT). l) Wymagania dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę - stosowanie do dyspozycji art. 29 ust. 3a PZP, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę (w przypadku
realizacji przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawcy) na podstawie umowy o pracę osób
wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia – tj. operatorów maszyn wykorzystywanych w zakresie mechanicznego równania, profilowania i utwardzania dróg, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia
26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 z późn. zm.).” Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a PZP, a także uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust.
3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań określa wzór umowy stanowiący załącznik nr 10b do SIWZ w ramach Pakietu nr II. ł) Roboty budowlane należy prowadzić zgodnie z: - warunkami określonymi we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 10b do SIWZ dla Pakietu nr II, - aktualnym
poziomem wiedzy technicznej, normami i uregulowaniami prawnymi, - ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r., poz. 55), - Rozporządzeniem Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 30 października 2018 r. w sprawie warunków technicznych dozoru
technicznego z zakresu eksploatacji, napraw i modernizacji urządzeń transportu bliskiego (Dz. U. z 2018
r., poz. 2176), - Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 30 października 2002 r. w sprawie
minimalnych wymagań dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy w zakresie użytkowania maszyn
przez pracowników podczas pracy (Dz. U. nr 191, poz. 1596 z późn. zm.), - Rozporządzeniem Ministra
Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i
higieny pracy (Dz. U. z 2003 r., Nr 169 poz. 1650 z późn. zm.), - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z
dnia 22 marca 2006 r. w sprawie szczególnych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów (Dz. U. nr
58, poz. 405 z późn. zm.), - Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7
czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i
terenów (Dz. U. nr 109, poz. 719 z późn. zm.), - Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z
2020 r., poz. 1333 z późn. zm.), - Szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 9b.1 do SIWZ w ramach Pakietu nr II, - Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych – załącznik nr 12 do SIWZ. m) Zasady postępowania z Wykonawcami/Podwykonawcami,
pracownikami Wykonawców/Podwykonawców niebędącymi obywatelami narodowości polskiej:
Wykonawca lub podwykonawca, który będzie realizował przedmiot zamówienia na terenie poligonu
wojskowego Biedrusko, a do realizacji tego zadania będzie korzystał z pracowników, którzy nie są
obywatelami narodowości polskiej (cudzoziemców), lub sam Wykonawca lub podwykonawca nie będzie obywatelem narodowości polskiej (cudzoziemiec), jest zobowiązany spełniać wymagania zawarte w szczególności w: decyzji Nr 19/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 24 stycznia 2017 r. w sprawie
organizowanie przedsięwzięć współpracy międzynarodowej w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz.
MON. 2017. 18), (Rozdział 6. Zasady wstępu cudzoziemców na obszar chronionego obiektu
wojskowego). Wejście (wjazd) cudzoziemców na teren obiektów wojskowych może odbywać się
wyłącznie na podstawie jednorazowych pozwoleń wydanych na zasadach określonych w ww. decyzji.
Brak zgody w formie pozwolenia na wejście (wjazd) na teren zamknięty, skutkowało będzie nie
wpuszczeniem na teren obiektów wojskowych, przy czym nie może to być traktowane, jako utrudnianie
realizacji zamówienia przez Zamawiającego. 5. W stosunku do każdego Pakietu Zamawiający jest
uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy obejmujący czynności analogiczne, jak
opisane w opisie przedmiotu zamówienia (dalej: „Opcja”). Przedmiotem Opcji mogą być wszystkie lub
niektóre z czynności opisane w opisie przedmiotu zamówienia. Zamawiający nie jest zobowiązany do
zlecenia prac objętych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie. Prace
będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone na wartość do 30 % wartości przedmiotu zamówienia
określonej zgodnie z §7 ust 1 wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 10a do SIWZ dla Pakietu nr I i
stanowiącego załącznik nr 10b do SIWZ dla Pakietu nr II. Podstawą określenia wartości prac zleconych w
ramach Opcji będą ceny jednostkowe poszczególnych prac zawarte w kosztorysie ofertowym stanowiącym część Oferty.

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Tak

II.5) Główny kod CPV: 45.00.00.00

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1
NAZWA: Remont dojazdu pożarowego nr 9

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 27/11/2020

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 115558.99 PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 2

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Nie

Nazwa wykonawcy: Bimex Sp. z o.o. Sp. K.
Email wykonawcy: bimex1@vp.pl
Adres pocztowy: ul. Fabryczna 7
Kod pocztowy: 64-610
Miejscowość: Rogoźno
Kraj/woj.: wielkopolskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 56887.50

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 56887.50
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 145149.94
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie
IV.8) Informacje dodatkowe: Wskazana w sekcji IV.2 wartość 115558.99 zł netto uwzględnia szacunkowe całkowite wynagrodzenie Wykonawcy w tej części zamówienia, wartość opcji oraz wartość zamówień z art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp.
CZĘŚĆ NR: 2
NAZWA: Bieżące utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Łopuchówko w 2020 r. – obręb leśny Biedrusko i Dziewicza Góra

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 27/11/2020

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 73133.03 PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 2

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Nie

Nazwa wykonawcy: Bimex Sp. z o.o. Sp. K.
Email wykonawcy: bimex1@vp.pl
Adres pocztowy: ul. Fabryczna 7
Kod pocztowy: 64-610
Miejscowość: Rogoźno
Kraj/woj.: wielkopolskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 67357.26

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 67357.26
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 93428.65
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie
IV.8) Informacje dodatkowe: Wskazana w sekcji IV.2 wartość 73133.03 zł netto uwzględnia szacunkowe całkowite wynagrodzenie Wykonawcy w tej Części zamówienia, wartość opcji oraz zamówień z art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp. Biorąc pod uwagę treść art. 93 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp, Zamawiający zwiększył kwotę, którą zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.