eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych dla inwestycji pn.: "Zagospodarowanie terenu wokół Domu Pomocy Społecznej os. Szkolne 28 w Krakowie", dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2020-12-01

Ogłoszenie nr 510529097-N-2020 z dnia 2020-12-01 r.
Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie:

Wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych dla inwestycji pn.: "Zagospodarowanie terenu wokół Domu Pomocy Społecznej os. Szkolne 28 w Krakowie", dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Tak
Numer ogłoszenia: 550220872-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie, krajowy numer identyfikacyjny 36177709700000, Reymonta 20, 30-059 Kraków, woj. małopolskie, państwo Polska

telefon: +48 1220102240
e-mail: przetargi@zzm.krakow.pl
www: www.zzm.krakow.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych dla inwestycji pn.: "Zagospodarowanie terenu wokół Domu Pomocy Społecznej os. Szkolne 28 w Krakowie", dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): 100/2020

II.2) Rodzaj zamówienia:

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych dla inwestycji pn.: „Zagospodarowanie terenu wokół Domu Pomocy Społecznej os. Szkolne 28 w Krakowie”, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie. Znak sprawy: 100/2020.
1.1 Miejsce wykonania robót budowlanych: dz. nr 115, obręb NH-45, j.ew. Nowa Huta, os. Szkolne 28 w Krakowie oraz teren niezbędny do organizacji zaplecza budowy.
1.2 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (dalej w skrócie STWiORB), i przedmiary. Integralną częścią S niezbędną dla wykonania przedmiotu zamówienia są materiały załączone do S, a w szczególności dokumentacja projektowa, STWiORB, przedmiary, wzory oświadczeń o podwykonawstwo, stanowiące Załącznik B do S, który jest jej integralną częścią (1 plik w formacie zip).
1.3 Zamawiający zaznacza, iż załączone przedmiary stanowią jedynie charakter orientacyjny i pomocniczy, a podstawą do sporządzenia oferty oraz określenia zakresu i wyliczenia ryczałtowej ceny, a następnie rozliczeń umowy jest STWiORB oraz dokumentacja projektowa.
1.4 Wszystkie prace objęte niniejszym zamówienie zostały szczegółowo opisane z załączniku nr 1 do S.
1.5 W ramach zamówienia należy zrealizować prace obejmujące między innymi:
1.5.1 zabezpieczenie roślin istniejących,
1.5.2 oczyszczenie terenu, w tym usunięcie krzewów, drzew w złym stanie fitosanitarnym oraz pozostających w kolizji z inwestycją i samosiewów,
1.5.3 wykonanie prac rozbiórkowych, prac ziemnych, demontażu i utylizacji istniejących elementów nawierzchni, obrzeży rabat oraz elementów małej architektury (zgodnie z dokumentacją projektową),
1.5.4 wykonanie prac budowlanych polegających w szczególności na:
1.5.4.1. wykonaniu nawierzchni wraz z obrzeżami – zgodnie z dokumentacją projektową,
1.5.4.2. dostawie i montażu obiektów małej architektury w tym: ławek, koszy na śmieci, drewnianych trejaży,
1.5.4.3. wykonanie rabat,
1.5.4.4. dostawie i sadzeniu roślin, w tym: drzewa, krzewy, rośliny ozdobne, byliny, roślinność płożąca,
1.5.4.5. założeniu trawnika i nawierzchni pod rośliny,
1.5.4.6. uprzątnięciu terenu, wywozie i utylizacji odpadów powstałych w wyniku prowadzenia prac zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
1.5.4.7. zapewnieniu pielęgnacji roślin przez okres 12 miesięcy od daty odbioru.
1.6 Wszelkie prace należy zrealizować zgodnie z dokumentacją projektową, tj. projektem budowlanym skutecznie zgłoszonym do Wydziału Architektury na mocy zaświadczenia oraz projektem wykonawczym, STWiORB, oraz Pozwoleniem Nr 841/2018 Miejskiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie robót budowlanych na obszarze wpisanego do rejestru zabytków historycznego układu urbanistycznego.
1.7. Zamówienie obejmuje również:
1.7.1. wykonanie kompleksowej dokumentacji powykonawczej zawierającej pozwolenia administracyjne, dziennik budowy, odbiory częściowe i końcowe, tworzące dokumentację powykonawczą wraz z naniesionymi zmianami, jakie wystąpiły w toku prac, jak również karty utrzymania poszczególnych elementów, zgodnie z załączonym schematem (jeśli dotyczą),
1.7.2. wykonanie kompleksowej inwentaryzacji powykonawczej zagospodarowania terenu – urządzeń małej architektury, nawierzchni i innych elementów wytworzonych – w formie graficznej (plik .dwg oraz .pdf) i opisowej (plik .xls - forma tabeli określająca ich liczbę/ilość oraz ceny jednostkowe), oznaczenie etykietą ARBOTAG nasadzone drzewo i krzewy w terenie,
1.7.3. dołączenie kart utrzymania w formie opisowej i graficznej (plik .pdf) dla każdego z elementów wytworzonych, m.in. urządzeń małej architektury czy nawierzchni w uzgodnieniu z Zamawiającym,
1.7.4. zgłoszenie inwentaryzacji powykonawczej do zasobu geodezyjnego i kartograficznego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa geodezyjnego,
1.7.5. przeglądy, regulacje, naprawy i konserwacje elementów wytworzonych przez okres minimum 36 miesięcy, przy czym konserwacja obejmuje wykonanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót mających na celu utrzymanie obiektu budowlanego w dobrym stanie, w celu jego zabezpieczenia przed szybkim zużyciem się czy też zniszczeniem i dla utrzymania go w celu użytkowania w stanie zgodnym z przeznaczeniem tegoż obiektu, zaś naprawa obejmuje: wykonanie wszelkich czynności związanych bezpośrednio z remontem istniejącego elementu i przywrócenie mu stanu właściwego, zarówno pod względem użytkowym, jak i technicznym. Polega ona na częściowej rozbiórce lub demontażu elementu oraz na uzupełnieniu ubytków w zastosowaniu nowych materiałów.
1.8. Po zakończeniu robót budowlanych teren należy uporządkować, a elementy niepodlegające przebudowie (elementy infrastruktury) doprowadzić do stanu jak przed ich rozpoczęciem.
1.9. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania oraz przedstawienia celem zaakceptowania projektu stałej organizacji ruchu oraz dopełnienia wszelkich niezbędnych formalności z tym związanych z procedurami Zarządu Dróg Miasta Krakowa niezbędnych dla realizacji i odbioru przedmiotu umowy, w tym między innymi dotyczących zmiany organizacji ruchu (procedura ZDMK-7), zezwoleń na wjazd na drogi z ograniczeniem tonażu będące w zarządzie ZDMK (procedura ZDMK-12), zezwoleń na czasowe zajęcie pasa drogowego (procedura ZDMK-24) i/lub innych niezbędnych, jeżeli zajdzie taka konieczność.
1.10. Na etapie realizacji inwestycji Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu do zaakceptowania próbki materiałów oraz próbki kolorystyczne dla elementów nawierzchni do wbudowania.
1.11. Wykonawca prac jest odpowiedzialny za jakość ich wykonania.
1.12. Wykonawca zastosuje właściwą technologię robót, zgodną z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami, normami
oraz z zasadami BHP.
1.13. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody i wypadki zaistniałe podczas wykonywania prac na terenie Gminy Miejskiej Kraków, a wynikające z niedopełnienia obowiązków przez Wykonawcę lub nienależytego wykonywania prac.
1.14. Wykonawca zobowiązany jest do stosowania przy realizacji prac technologii i sposobu ich wykonywania, która zapewni ich prowadzenie „na mokro”, czyli techniką „bezpyłową”, która pozwoli na uniknięcie zapylenia, a tym samym zanieczyszczenia powietrza i narażenia osób pracujących, jak i postronnych, na wystąpienie warunków szkodliwych dla zdrowia i środowiska.
1.15. Podczas wykonywania prac pracownicy i sprzęt Wykonawcy muszą być oznakowane nazwą firmy.
1.16. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody i wypadki zaistniałe podczas wykonywania prac na terenie Gminy Miejskiej Kraków, a wynikające z niedopełnienia obowiązków przez Wykonawcę lub nienależytego wykonywania prac.
1.17. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia i przedłożenia Planu BIOZ dla przedmiotowego zakresu inwestycji.
1.18. Wykonawca zobowiązany jest przed przystąpieniem do robót do ogrodzenia terenu budowy (lub jego wyodrębnionych fragmentów na których prowadzone są roboty) i ustawienia tablic informacyjnych (tablice bądź banery w lokalizacjach uzgodnionych z Zamawiającym, według wzoru uzgodnionego z Zamawiającym przed podpisaniem umowy). Ogrodzenie terenu budowy musi mieć estetyczną oraz jednolitą graficznie formę i skutecznie uniemożliwiać przedostanie się na teren placu budowy osób postronnych.
1.19. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania czasowych elementów oznakowania (znak, tabliczka, tablica, słupek, podstawa gumowa, zapora drogowa etc.) zgodnie z wytycznymi Zarządu Dróg Miasta Krakowa oraz Wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu.
1.20. W trakcie prowadzenia prac budowlanych kierownik budowy/kierownik robót ma obowiązek dopilnowania w szczególności:
1.20.1. ogrodzenia, oznakowania i zabezpieczenia terenu budowy estetycznym i szczelnym ogrodzeniem lub jeśli nie ma takowej konieczności – do zapewnienia otaśmowania, oznakowania i stosownego zabezpieczenia obszaru, na którym prowadzone będą prace, tak aby na teren inwestycji nie mogły dostać się osoby trzecie,
1.20.2. oznaczenia terenu prac tablicami informacyjnymi i ostrzegawczymi,
1.20.3. zabezpieczenia istniejącej infrastruktury i zieleni przed uszkodzeniami (według instrukcji przekazanej przez Zamawiającego),
1.20.4. zapewnienia ciągłości i bezpieczeństwa obsługi komunikacyjnej,
1.20.5. wykonania zdjęć dotyczących stanu posiadłości wszystkich sąsiadujących osób trzecich przed rozpoczęciem robót budowlanych oraz samego terenu inwestycji, a następnie przesłania ich do przedstawiciela Zamawiającego w terminie do 7 dni od dnia rozpoczęcia robót,
1.20.6. po wykonaniu prac wraz ze zgłoszeniem ich do odbioru końcowego, dostarczenia Zamawiającemu oświadczenia o zgodności robót względem decyzji pozwolenia na budowę/ zaświadczenia dotyczącego niewniesienia sprzeciwu wobec zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych, dokumentacji projektowej oraz wiedzy technicznej, ewentualnym wykazaniu zmian nieistotnych potwierdzonych przez projektanta, wykonaniu prac zgodnie z przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami oraz że teren budowy doprowadzony został do należytego stanu i porządku,
1.20.7. dostarczenia Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej nie później niż do 7 dni od dnia zgłoszenia Zamawiającemu zakończenia robót budowlanych i gotowości do odbioru.
1.21. Zastosowane ewentualnie przez Zamawiającego w dokumentacji projektowej wskazania pochodzenia wyrobów służą określeniu wzorcowych standardów cech technicznych i jakościowych oraz funkcjonalnych. Zamawiający zaznacza, iż użyte ewentualnie w S przykłady nazw własnych produktów bądź producentów dotyczące określonych wyrobów, tj. typów, modeli, systemów, elementów, materiałów, urządzeń itp. mają jedynie charakter wzorcowy (przykładowy) i dopuszczone jest składanie ofert zawierających rozwiązania równoważne, które spełniają wszystkie wymagania techniczne, funkcjonalne, jakościowe, użytkowe, estetyczne, kolorystyczne itp. wymienione w S, przy czym Wykonawca zobowiązany jest wykazać w treści złożonej oferty ich równoważność, załączając stosowne opisy techniczne i funkcjonalne. Ponadto, jeżeli zastosowanie rozwiązań równoważnych pociąga za sobą konieczność dokonania zmian projektowych w dokumentacji (załączonej do S), Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania dokumentacji zamiennej uwzględniającej wprowadzone zmiany na koszt własny i uzyskania jej akceptacji przez Zamawiającego, oraz w razie konieczności uzyskania również niezbędnych uzgodnień (zezwoleń, pozwoleń, itp.) lub decyzji odpowiednich instytucji, podmiotów i organów administracyjnych. Przy oferowaniu rozwiązań i elementów oraz urządzeń innych niż opisane w S, Wykonawca musi wykazać szczegółowo w treści oferty ich równoważność z warunkami i wymaganiami opisanymi w S, przy czym zobowiązany jest dołączyć do oferty jego szczegółowe opisy techniczne i funkcjonalne pozwalające na ocenę zgodności oferowanego przedmiotu z S. W szczególności wymaga się od Wykonawcy podania nazwy, producenta, typu lub modelu oferowanego wyrobu oraz opisu jego właściwości technicznych, funkcjonalnych, jakościowych, użytkowych, estetycznych itp. (kompletne karty produktowe, prospekty, katalogi, foldery itp.). Zamawiający dopuszcza tolerancję +/- 10% w stosunku do podanych wymagań (rozmiarów, wymiarów lub obliczeń wobec wszystkich elementów wyrobów, założeń lub funkcji) traktowanych w zależności od danego parametru podanego w S jako wymaganie minimalne albo maksymalne, przy czym zmienione parametry (rozmiary, wymiary lub obliczenia) proponowane jako rozwiązanie równoważne muszą mieścić się w powyższych zakresach (minimalnych albo maksymalnych) określonych w S, a ponadto zachowywać proporcję zgodną ze wzorem, w stosunku do wszystkich rozmiarów, wymiarów lub obliczeń danego wyrobu, założeń lub funkcji.
1.22. Zamawiający zaznacza, iż z uwagi na rodzaj i zakres zamówienia Wykonawca przy realizacji umowy zobowiązany jest, aby wszystkie osoby wykonujące czynności w zakresie prac budowlanych, w tym w szczególności wykonujące prace przygotowawcze, ziemne, fundamentowe, murarskie, demontażowe, montażowe, instalacyjne i związane z zagospodarowaniem terenu, wykonaniem nawierzchni oraz obsługujące maszyny i urządzenia, a także wykonujące czynności porządkowe, nasadzenia zieleni i jej pielęgnację, były zatrudnione w ramach stosunku pracy jako jego pracownicy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (tekst jedn.: Dziennik Ustaw z 2020r. poz. 1320 z późn. zm). Zobowiązanie wynikające ze zdania poprzedniego dotyczy również podwykonawców, którym Wykonawca zleci opisane czynności związane z realizacją robót objętych zakresem niniejszej umowy. Szczegółowe warunki realizacji i kontroli oraz wymagań dotyczących tego zobowiązania określone są w treści wzoru umowy. Realizacja zamówienia przez ww. osoby będzie miała na celu podniesienie jakości wykonania zamówienia, większą dyspozycyjność osób wykonujących zamówienie wobec Zamawiającego i Wykonawcy, większe doświadczenie personelu (wynikające ze stałości zatrudnienia u danego Wykonawcy), lepszą kontrolę wykonania zamówienia z uwagi na kierownictwo pracodawcy wynikające ze stosunku pracy, większe zaangażowanie pracowników (wynikające z potrzeby należytego wywiązania się z obowiązków pracowniczych), co przekłada się na utrzymanie zatrudnienia i promowanie aspektów społecznych. Zamawiający podkreśla, iż Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia w trakcie realizacji zamówienia takiej ilości osób, o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu, aby umowa realizowana była należycie i terminowo.
2. Wykonawca musi zapewnić realizację zamówienia we wskazanym w pkt 4)
S terminie i z uwzględnieniem jego zapisów, liczonych od daty udzielenia zamówienia, tj. zawarcia umowy.
3. Wykonawca musi obliczyć cenę ryczałtową oferty dla całości zamówienia wyliczoną w oparciu o własną kalkulację, a przedstawić ją w formularzu oferty odpowiednio jako cenę za całość zamówienia oraz załączyć do oferty kosztorysy uproszczone lub szczegółowe dla całości zamówienia. Cena musi uwzględniać wymagania i zapisy niniejszej S oraz jej załączników, w szczególności dokumentacji projektowej i STWiORB.
4. Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymogami Zamawiającego określonymi w S i jej załącznikach.
5. Wykonawca musi zaoferować:
5.1. 12-miesięczny okres gwarancji na materiał roślinny wraz z pielęgnacją,
5.2. 72-miesięczny okres gwarancji na całość przedmiotu zamówienia wraz z przeglądami, regulacjami i konserwacją zgodnie z zaleceniami producenta/ów,
5.3. 72-miesięczny okres rękojmi na całość przedmiotu zamówienia,
5.4. Zapisy w dokumentacji projektowej dotyczące określonych w kartach katalogowych niektórych urządzeń lub ich elementów, a wymagające dłuższego okresu gwarancji są obowiązujące wyłącznie w przypadku zaoferowania przez Wykonawcę urządzeń, które w ramach podstawowej gwarancji ich producentów zawarte są w ich standardowej ofercie (kartach produktu, katalogach, kartach gwarancyjnych i innych dokumentach lub oświadczeniach producenta). W przypadku gdy na określone urządzenia bądź ich elementy producent udziela standardowo dłuższej niż minimalnie bądź maksymalnie punktowany okres gwarancji, Wykonawca zobowiązany jest do przekazania w dniu odbioru przedmiotu zamówienia Zamawiającemu, w formie cesji, uprawnień gwarancyjnych i warunków oraz obowiązków z nich wynikających, które zostały opisane w dostarczonych Zamawiającemu kartach produktu, katalogach, kartach gwarancyjnych itp. dokumentach lub oświadczeniach producenta. W takim przypadku uprawnienia z tytułu gwarancji, jak i obowiązki związane z przestrzeganiem jej warunków, w tym konserwacją, po upływie okresu zaoferowanego w ofercie przez Wykonawcę, przechodzą na Zamawiającego.
5.5. Gwarancja i rękojmia będzie liczona od dnia następnego po dacie odbioru końcowego całości przedmiotu zamówienia. Gwarancja obejmuje między innymi, poza ujętymi prawnie, nieodpłatną (wliczoną w cenę oferty) naprawę przedmiotu zamówienia, jego konserwację i przeglądy oraz regulacje wynikające z warunków gwarancji producenta/ów w okresie gwarancyjnym, realizowaną w miejscu użytkowania, przez osoby lub podmioty posiadające stosowną autoryzację producenta/ów, a także gwarancja obejmuje wymianę przedmiotu zamówienia lub jego elementów. W przypadku udzielania przez producenta gwarancji dłuższej niż oferowana przez Wykonawcę, Wykonawca powinien przekazać ją Zamawiającemu.
6. W przypadku, gdy Wykonawca zapowiada zatrudnienie podwykonawców
do oferty musi być załączony ich wykaz z zakresem powierzonych im zadań, o ile są znani na etapie składania oferty.
7. Wykonawca musi podpisać oraz wypełnić formularz oferty wraz z załącznikami lub złożyć ofertę odpowiadającą ich treści, przy czym wzór Formularza oferty oraz Załącznika A do niego stanowią integralną część S.
8. Wykonawca musi dołączyć do oferty wszystkie dokumenty i oświadczenia przedstawione w S.
9. Warunki realizacji zamówienia zawarte zostały we wzorze umowy stanowiącym integralną część S.

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie

II.5) Główny kod CPV: 45.00.00.00

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 20/11/2020

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 211602.11 PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 0

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Nie

Nazwa wykonawcy: Firma Usługowo – Handlowa „STAR-KOP” Krzysztof Urbańczyk
Email wykonawcy: biuro@star-kop.com.pl
Adres pocztowy: ul. Kościelna 1
Kod pocztowy: 32-070
Miejscowość: Kraków
Kraj/woj.: małopolskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 299999.38

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 299999.38
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 299999.35
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie 67 ust.1 pkt. 6 ustawy Pzp

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych przy, czym w ramach zamówienia należy zrealizować w szczególności prace obejmujące wykonanie nawierzchni wraz z obrzeżami, montaż obiektów małej architektury, w tym między innymi ławek z oparciem, koszy na śmieci, stojaków rowerowych, słupków stalowych, barierki, słupków drewnianych, a także sadzenie roślin i przygotowanie terenu pod rabaty. Znak sprawy: 38/2020.
Zamówienie podobne, które polega na powtórzeniu robót jest następstwem wcześniej udzielonego zamówienia podstawowego, gdyż w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, nr sprawy 59/2019, zarówno w ogłoszeniu o zamówieniu nr 551481-N-2019 z dnia 23.05.2019r., jak i w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia z dnia 23.05.2019r., określono zakres oraz możliwą wartość robót podobnych.
Zamawiający, w przywołanych powyżej zamówieniu podstawowym, przewidział możliwość udzielenia zamówień podobnych, polegających na powtórzeniu określonego zakresu robót. Zakres prac mających być przedmiotem zamówienia powtarzającego się będzie realizowany na warunkach przewidzianych w dokumentacji postępowania dla zamówienia podstawowego, a w szczególności wykonania robót budowlanych i nasadzeń zieleni zgodnie z podstawowymi wymaganiami SIWZ i jej załączników, dla zamówień podstawowych.
Ustawa PZP stanowi, iż w trybie zamówienia z wolnej ręki można zawrzeć umowę między innymi w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości.
W niniejszym przypadku, Zamawiający w treściach SIWZ i ogłoszeń o zamówieniach przewidział możliwość udzielenia zamówień podobnych, na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy PZP, polegającą na tym, że w okresie 3 lat od dnia udzielenia niniejszego zamówienia publicznego, udzieli ewentualnie wyłonionemu w tym postępowaniu Wykonawcy zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych na terenie objętym przedmiotem zamówienia lub zlokalizowanym w pobliżu, a w szczególności w bezpośrednim sąsiedztwie, lub w innych terenach zlokalizowanych na obszarze Gminy Miejskiej Kraków, do 80% wartości szacunkowej zamówienia podstawowego dla postępowania 59/2019, co zostało skalkulowane przy szacowaniu wartości zamówień podstawowych, na warunkach przewidzianych w umowie dla postępowania i zamówienia podstawowego. Podstawowym warunkiem ewentualnego udzielenia zamówienia podobnego miał być fakt, iż w ramach zamówienia podstawowego Wykonawca realizował roboty budowlane w terminie i z najwyższą starannością. Ponadto ewentualne udzielenie Wykonawcy zamówienia podstawowego zamówienia podobnego warunkowane było też tym, że zapewni on nie gorszy standard i jakość oraz warunki gwarancyjne wykonywania nowego zamówienia niż dotyczące zamówienia podstawowego, a także że Wykonawca zaakceptuje istotne warunki dotychczasowej umowy, jak również strony w wyniku negocjacji uzgodnią wynagrodzenie oraz termin wykonania takiego zamówienia. Zamówienia podobne mogły dotyczyć wykonania robót budowlanych w zakresie powtórzenia realizacji podobnych robót budowlanych, odpowiednio w różnych branżach i aspektach, a w szczególności dotyczących parków lub terenów rekreacyjnych, z elementami infrastruktury towarzyszącej, niezbędnymi instalacjami i przyłączeniami oraz zagospodarowaniem terenu, włącznie z elementami i urządzeniami oraz obiektami małej architektury, nawierzchniami, rekultywacją terenu, pielęgnacją lub nasadzeniami zieleni.
W przedmiotowym przypadku zamówienie podobne jest udzielone
w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, gdyż umowę w zakresie zamówienia podstawowego dla postępowania 59/2019 zawarto w dniu 11.07.2019r. Ponadto zamówienie powtarzające się nie przekracza łącznie zakładanych 80% wartości zamówienia podstawowego, gdyż wartość szacunkowa zamówienia podstawowego wynosi 312.525,47 zł netto, a wartość szacunkowa zamówienia podobnego to kwota 211.602,11 zł netto, co stanowi 67,71 % szacowanej wartości zamówienia podstawowego.
Przy tym zamówienie jest udzielane temu samemu Wykonawcy, na rzecz którego udzielono zamówień podstawowych, tj.: Firma Usługowo – Handlowa „STAR-KOP” Krzysztof Urbańczyk, ul. Kościelnej 1, 32-070 Czernichów.
Przedstawione powyżej okoliczności wyczerpują przesłanki do udzielenia zamówienia podobnego w trybie zamówienia z wolnej ręki, wynikające z art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy PZP. Istniejące uwarunkowania, jak i obowiązująca w tym zakresie regulacja wynikająca z przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, prowadzą do jednoznacznego wniosku, że wykonanie robót podobnych (powtarzających się) jest możliwe i zasadne, a przy tym należy je powierzyć dotychczasowemu Wykonawcy umowy.
Uwzględniając przedstawione argumenty i okoliczności faktyczne oraz prawne uznać należy, iż zostały spełnione przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy Prawo zamówień publicznych. Zauważyć należy, iż zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki w tym przypadku, w oparciu o powołaną podstawę prawną, może nastąpić w określonych ustawą szczególnych okolicznościach przy spełnieniu stosownych przesłanek, których wystąpienie w niniejszym przypadku zostało wykazane.
Dodać należy, iż zastosowanie w niniejszym przypadku trybu zamówienia
z wolnej ręki w żadnej mierze nie narusza zasad udzielania zamówień publicznych, w szczególności zasady uczciwej konkurencji i pełnego dostępu do zamówienia, gdyż z opisanych wyżej przyczyn oraz z przedstawionych okoliczności jednoznacznie wynika, iż istnieje uzasadniona możliwość, a zarazem potrzeba udzielenia zamówienia podobnego polegającego na powtórzeniu analogicznych robót budowlanych wskazanemu Wykonawcy na warunkach przewidzianych w dokumentacji postępowania dla zamówienia podstawowego.
Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, iż zostały spełnione przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy Prawo zamówień publicznych, a tym samym udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki jest w pełni uzasadnione.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.