eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tczew › ZAMÓWIENIA ZWIĄZANE Z COVID

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2021-03-22

Ogłoszenie nr 510423967-N-2021 z dnia 2021-03-22 r.
Szpitale Tczewskie S. A.:

ZAMÓWIENIA ZWIĄZANE Z COVID

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

Nazwa projektu lub programu: „Rozbudowa, przebudowa i doposażenie Kociewskiego Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Starogardzie Gdańskim oraz podniesienie kwalifikacji kadry medycznej celem zwiększenia dostępności specjalistycznych usług zdrowotnych w zakresie chorób cywilizacyjnych”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego 2014 – 2020
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Szpitale Tczewskie S. A., krajowy numer identyfikacyjny 22062068900000, ul. 30 Stycznia, 83-110 Tczew, woj. pomorskie, państwo Polska

telefon: 587 776 635
faks: 585 313 830
e-mail: dombrowski.robert@szpitaletczewskiesa.pl
www: www.szpitaletczewskiesa.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny - ZAKŁAD LECZNICZY

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
ZAMÓWIENIA ZWIĄZANE Z COVID

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Urządzenie do kompresji klatki piersiowej, w ilości 2 szt.

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie

II.5) Główny kod CPV: 33.17.20.00

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: brak danych

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

III.3) Informacje dodatkowe:
Data i miejsce zawarcia umowy: 16-03-2021r., Tczew.

Cena: 121.197,60 PLN brutto.

Okoliczności faktyczne uzasadniające udzielenie zamówienia bez zastosowania przepisów ustawy z dnia 11 WRZEŚNIA 2019r. – Prawo zamówień publicznych:
ANALIZA OKOLICZNOŚCI UZASADNIAJĄCYCH UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ ZASTOSOWANIA PRZEPISÓW USTAWY Z DNIA 11 WRZEŚNIA 2019 ROKU – PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
W KONTEKŚCIE ART. 6A, UST. 1, ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (tj. Dz. U. z 2020r., poz. 1842, ze zm. Dz.U. z 2020r., poz. 2112 ze zm. oraz Dz.U. z 2020r., poz. 2275 ze zm.), DO ZAMÓWIENIA DOTYCZĄCEGO ZAKUPU URZĄDZEŃ DO KOMPRESJI KLATKI PIERSIOWEJ (2 SZTUKI), CO JEST NIEZBĘDNE DO PRZECIWDZIAŁANIA COVID-19, W ZAWIĄZKU Z BARDZO WYSOKIM PRAWDOPODOBIEŃSTWEM SZYBKIEGO I NIEKONTROLOWANEGO ROZPRZESTRZENIANIA SIĘ TEJ CHOROBY ORAZ W SYTUACJI GDZIE WYMAGA TEGO OCHRONA ZDROWIA PUBLICZNEGO, A TAKŻE W ZWIĄZKU Z ZAPOBIEGANIEM LUB ZWALCZANIEM EPIDEMII NA OBSZARZE, NA KTÓRYM OGŁOSZONO STAN ZAGROŻENIA EPIDEMIOLOGICZNEGO LUB STAN EPIDEMII O CZYM MOWA W art. 46c, ust. 1 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2020r. poz. 1845 ze zm. Dz.U. z 2020r., poz. 2112).
W związku z uznaniem na początku marca 2020 roku przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) wirusa COVID-19 jako pandemię, bezspornym jest fakt, iż zdarzenie to zmieniło funkcjonowanie całego kraju i świata, w szczególności placówek ochrony zdrowia. Dostosowanie szpitala do realizacji świadczeń zdrowotnych dla pacjentów z podejrzeniem lub zakażeniem koronawirusem SARS-CoV-2 związane jest z koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa zdrowotnego personelowi pracującemu
w szpitalu oraz pacjentom chorującym na COVID-19 i pozostałym. Wymagało to podjęcia od szpitala wielu czynności, w szczególności dokonania wcześniej nieprzewidzianych zakupów, w trybie szybkim,
z pominięciem dotychczasowych procedur, co ma przede wszystkim związek z ochroną zdrowia publicznego w szerokim ujęciu. W tym miejscu należy również odnieść się do faktu, iż decyzją Wojewody Pomorskiego z dnia 19-10-2020r. (nr dokumentu: BZK-XI.6310.172.2020.AW) nakazano Szpitalom Tczewskim S.A.:
- w okresie od dnia 27.10.2020r. do odwołania zapewnić 131 łóżek w lokalizacji Tczew,
ul. 30-go Stycznia 57/58 w ramach oddziałów: chirurgia ogólna, anestezjologia i intensywna terapia, pediatria, ginekologia, choroby wewnętrzne, w tym 25 łóżek dedykowanych do leczenia dzieci
do ukończenia 18 roku życia i 5 stanowisk respiratorowych dla pacjentów z podejrzeniem
lub potwierdzonym zakażeniem SARS-CoV-2, oraz
- w okresie od 27.10. 2020r. do odwołania zapewnić dodatkowo 50 łóżek w lokalizacji Tczew,
ul. 30-go Stycznia 57/58 w ramach oddziałów: położnictwo oraz neonatologia dla pacjentów
z potwierdzonym zakażeniem SARS-CoV-2, oraz
- w okresie od 3.11.2020r. do odwołania zapewnić dodatkowo 61 łóżek w lokalizacji Tczew,
ul. 1 Maja 2 w ramach oddziałów: rehabilitacja i rehabilitacja neurologiczna dla pacjentów
z podejrzeniem lub potwierdzonym zakażeniem SARS-CoV-2, (w tym przypadku decyzje odwołano,
w styczniu 2021r. – pozostaje to bez wpływu na przedmiotową analizę),
tym samym przekształcając niemal cały Szpital w tzw. „szpital covidowy”.

Przekształcenie szpitala zostało uzasadnione przez Wojewodę Pomorskiego, który określił je jako celowe i konieczne, w związku z ochroną życia i zdrowia ludzi, z uwzględnieniem stanu epidemii obowiązującego do odwołania w związku z zakażeniem wirusem SARS-CoV-2.
Nakaz powyższy został wydany, bez wcześniejszego uprzedzenia. Wobec powyższego wszelkie zakupy niezbędne do realizacji decyzji i jej skutków były i nadal są nie do przewidzenia, tym samym niemożliwe do zaplanowania, w szczególności pojawiania się nieprzewidzianych potrzeb, niemal w każdym czasie, w sytuacji niestabilnych i dynamicznych realiów rynkowych, jeśli chodzi o dostępność i ceny poszczególnych niezbędnych sprzętów, mających pomóc w ochronie zdrowia publicznego.
Zakupy związane z projektem nr RPPM.07.01.02-22-0006/16 „Rozbudowa, przebudowa i doposażenie Kociewskiego Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Starogardzie Gdańskim oraz podniesienie kwalifikacji kadry medycznej celem zwiększenia dostępności specjalistycznych usług zdrowotnych w zakresie chorób cywilizacyjnych” dotyczą sprzętów i urządzeń niezbędnych do przeciwdziałania COVID-19, bowiem znajdujemy się w sytuacji, w której zachodzi wysokie prawdopodobieństwo szybkiego
i niekontrolowanego rozprzestrzeniania się choroby i wymaga tego ochrona zdrowia publicznego,
w sytuacji ogłoszonego stanu epidemii.
W obecnym stanie faktycznym zakup urządzeń do mechanicznej kompresji klatki piersiowej (2 sztuki) na podstawie przytoczonych powyżej argumentacji i podstaw prawnych, jest jak najbardziej niezbędny i uzasadniony okolicznościami, o których mowa w niniejszej analizie, bowiem zakup ten pozwala na:
1. Resuscytacja osób zainfekowanych COVID19 niesie za sobą olbrzymie zagrożenie dla personelu medycznego. Aerozol powstały podczas kompresji klatki piersiowej oraz wentylacji zawiera znaczne ilości wirusa. Największe stężenie niebezpiecznej zawiesiny znajdują się w okolicach głowy oraz klatki piersiowej poszkodowanego. Ratownicy prowadzący czynności resuscytacyjne narażeni są na zakażenie poprzez aspirację drobin drobnoustroju do swych dróg oddechowych. Zalecenia ekspertów Europejskiej Rady Resuscytacji wskazują na zasadność ograniczenia personelu w pobliżu osoby resuscytowanej, wykorzystanie sprzętu minimalizującego bezpośredni kontakt z poszkodowanym oraz stosowanie środków ochrony osobistej zapewniających maksymalną izolację. Urządzenia do mechanicznej kompresji klatki piersiowej pozwalają zachować bezpieczny odstęp od poszkodowanego oraz zmniejszyć ilość personelu w pomieszczeniu. Szybko narastające zmęczenie ratowników pracujących z maskach i skafandrach ochronnych wpływa negatywnie na jakość procedury. Kompresja z użyciem urządzeń elektro-mechanicznych pozwala utrzymać jakość ucisku mostka na wysokim, niezmiennym poziomie, przez cały (często długotrwały) okres resuscytacji. Zastosowanie tego rodzaju sprzętu pozwala także na transport osoby resuscytowanej w trakcie prowadzonych działań. Ma to zasadnicze znaczenie w sytuacji, gdy specjalistyczna pomoc nie jest dostępna w miejscu zdarzenia, a może być osiągalna w oddalonej placówce medycznej. Za przykład może posłużyć resuscytacja osoby w powikłanym incydentem wieńcowych oraz możliwość wykonania interwencji w oddziale kardiologii inwazyjnej. Dostęp do tego rodzaju procedur jest znacznie ograniczony i wymaga odległego transportu poszkodowanych. Najbliższy szpital oferujący pomoc w tym przy potwierdzonym zakażeniu COVID19, znajduje się ok 60 km od Tczewa, w Kościerzynie. Resuscytacja manualna w trakcie transportu, w trybie alarmowym, jest niemożliwa (jest niebezpieczna dla ratowników i nieefektywna). Wykorzystanie urządzeń do mechanicznej kompresji mostka, pozwala ewakuować poszkodowanych we wskazane miejsce, co daje realną szansę uzyskania u nich spontanicznego krążenia oraz powrót do zdrowia. Zakupiony sprzętu zostanie przekazany personelowi Zespołów Ratownictwa Medycznego. Z uwagi na charakter pracy oraz realizowane transporty poszkodowanych, wykorzystanie omawianych urządzeń wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ratowników oraz wzrost efektywności ich pracy. Pozwoli także wykonywać długotrwałe transporty osób w zatrzymaniu krążenia, do ośrodków umożliwiających wdrożyć procedury dotąd nieosiągalne.

Przedmiotowy zakup ma ścisły związek ze zwalczaniem zakażenia, zapobieganiem jego rozprzestrzenianiu się, a także profilaktyką oraz zwalczaniem skutków choroby zakaźnej wywołanej wirusem SARS-CoV2, a zatem jest niezbędny do realizacji celów wymienionych w art. 2 ust. 2 ustawy
o COVID-19.

Wobec powyższego jak najbardziej uzasadnione i celowe jest dokonanie powyższych zakupów,
z wyłączeniem przepisów ustawy z dnia 11 września 2019r. – Prawo zamówień publicznych, tj. na podstawie art. 6A, ust. 1, ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (tj. Dz. U. z 2020r., poz. 1842, ze zm. Dz.U. z 2020r., poz. 2112 ze zm. oraz Dz. U. z 2020r., poz. 2275 ze zm. ), z uwzględnieniem art. 46c, ust. 1 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2020r. poz. 1845 ze zm. Dz.U. z 2020r., poz. 2112), bowiem są one ściśle związane z przeciwdziałaniem lub/i zwalczaniem epidemii COVID-19 oraz są konieczne do wypełnienia, przede wszystkim powyższej Decyzji Wojewody Pomorskiego w sytuacji wysokiego prawdopodobieństwa szybkiego i niekontrolowanego rozprzestrzeniania się choroby zakaźnej oraz w sytuacji, w której wymaga tego ochrona zdrowia publicznego.
Należy nadmienić, że zakupy takie w szczególności możliwe są, w zakresie zamówień na dostawy sprzętu medycznego, wyrobów medycznych, środków ochrony indywidualnej, czy preparatów do dezynfekcji.

Nazwa (firma) podmiotu, z którym została zawarta umowa: STRYKER POLSKA SP. Z O.O., UL. POLECZKI 35, 02-822 WARSZAWA

UWAGA: BRAK MOŻLIWOŚCI ZAMIESZCZENIA POWYŻSZEGO OGŁOSZENIA NA PLATFORMIE E-ZAMÓWIENIA

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.