eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rybnik › przeprowadzenie szkoleń pracowników SP ZOZ Państwowego Szpitala dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Rybniku

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2021-03-02

Ogłoszenie nr 510420181-N-2021 z dnia 2021-03-02 r.
SPZOZ Państwowy Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Rybniku:

przeprowadzenie szkoleń pracowników SP ZOZ Państwowego Szpitala dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Rybniku

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

Nazwa projektu lub programu: konkurs RPSL.08.03.02-IZ.01-24-337/19 w ramach Osi Priorytetowej VIII Regionalne kadry gospodarki opartej na wiedzy, Działania 8.3 Poprawa dostępu do profilaktyki, diagnostyki i rehabilitacji leczniczej ułatwiającej pozostanie w zatrudnieniu i powrót do pracy, Poddziałanie 8.3.2 Realizowanie aktywizacji zawodowej poprzez zapewnienie właściwej opieki zdrowotnej (typ projektu 7: Wdrożenie programów ukierunkowanych na eliminowanie zdrowych czynników ryzyka w miejscu pracy, z uwzględnieniem działań szkoleniowych
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Tak
Numer ogłoszenia: 773858-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Tak
Numer ogłoszenia: 540397523-N-2021

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
SPZOZ Państwowy Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Rybniku, krajowy numer identyfikacyjny 29293600000000, ul. Gliwicka 33, 44-201 Rybnik, woj. śląskie, państwo Polska

telefon: 324 328 138
faks: 324 328 169
e-mail: zam.publiczne@psychiatra.com
www: https://psychiatria.com
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
przeprowadzenie szkoleń pracowników SP ZOZ Państwowego Szpitala dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Rybniku

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): DZz.380.3.29.2020.DTg.401

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie cyklu szkoleń dla pracowników SP ZOZ Państwowego
Szpitala dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Rybniku w podziale na następujące grupy tematyczne: A.
Szkolenie z poprawnego wykonywania opieki nad pacjentem Liczba uczestników - 60 osób czas jednego
szkolenia 1 dzień - 7 godzin (szkolenie w grupach 3÷12 osób w zależności od możliwości
Zamawiającego). Szkolenie praktyczne z nauki technik podnoszenia pacjentów z elementami odciążenia
układu mięśniowo-szkieletowego. Ważne staje się, aby personel medyczny miał odpowiednią wiedzę zasad dotyczących bezpieczeństwa. Szkolenia ma na celu minimalizację ryzyka występowania urazów
mięśniowo - szkieletowych u personelu medycznego. Masa pacjentów przekracza dopuszczalne określone
w przepisach normy dźwigania ciężarów przez kobiety, ale nie tylko urazy są związane z ciężarem,
bowiem ciało człowieka jest nieporęczne do przemieszczania i niestabilne, a niektórzy pacjenci mogą
zachowywać się w trakcie przemieszczania nieprzewidywalnie, zatem jest ważne, aby czynności
wykonywane przez personel medyczny były wykonywane z zachowaniem zasad minimalizujących
mikrourazy, przy powtarzającym się wykonywaniu czynności. Cena za usługę musi uwzględniać
wszystkie wymagania Zamawiającego określone w SIWZ oraz obejmować wszystkie koszty, jakie
poniesie Wykonawca z tytułu należnej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu
zamówienia. Minimalny zakres szkolenia: 1) część teoretyczna zajęć ma być prowadzona w formie
wykładów, pokazów, prezentacji multimedialnych, dyskusji; 2) część praktyczna zajęć ma być
prowadzona w formie ćwiczeń, pokazów z wykorzystaniem profesjonalnego sprzętu do przemieszczania (podnośniki, deski ślizgowe, łatwoślizgi, sprzęt do pielęgnacji chorych); 3) Wykonawca zobowiązany jest
zapewnić sprzęt niezbędny do przeprowadzenia szkoleń tj.: ekran, rzutnik, projektor multimedialny,
laptop oraz profesjonalny sprzęt do przemieszczania pacjenta; 4) kluczowe zagadnienia szkolenia - części
teoretycznej . a) zachowanie neutralnej pozycji kręgosłupa podczas wszystkich procedur medycznych i
wykonywanych czynności życia codziennego; b) umiejętności stosowania tzw. krótkiej dźwigni; c)
aktywacja mięśni obręczy miedniczej i mięśni kończyn dolnych (przeniesienie obciążeń statycznych
wygenerowanych przez układ terapeuta – pacjent z odcinka lędźwiowego pracownika na obręcz biodrową
w kierunku większej liczby ogniw łańcucha biokinematycznego); d) prowadzenie i kontrolowanie ruchu
przez pracownika, w taki sposób, żeby unikać spontanicznego chwytu ze strony pacjenta. B. Szkolenie ze
walki z stresem Liczba uczestników - 60 osób, czas jednego szkolenia 1 dzień - 7 godzin (szkolenie w
grupach 3÷12 osób w zależności od możliwości Zamawiającego). Szkolenie skierowane do kadry
medycznej i pracowników administracji. Pracownicy na tych stanowiskach wykonują swoje obowiązki w
warunkach stresu i są poddawani wielu sytuacjom stresogennym, a stan podwyższonego napięcia może
utrzymywać się przez długi czas, dotyczy to wszystkich szczebli ponieważ osoby te pracują z
człowiekiem chorym, ale i nierzadko nie w pełni sił fizycznych. Szkolenie przedstawiające techniki
relaksacyjne, podczas którego można zdobyć odpowiednią wiedzę pozwalającą na zrozumienie
mechanizmu stresu, jego działania i funkcji oraz poznanie technik opanowania i radzenia sobie w
trudnych sytuacjach. Szkolenie zostanie podzielone na grupy dostosowane dla poszczególnych szczebli i
uwzględni specyfikę pracy. Szkolenie będzie zawierało elementy z zakresu zachowań asertywnych
promujące podstawowe techniki umiejętnego odmawiania, prowadzenia dyskusji, przedstawiania opinii i
oceny (diagnozy) zachowując równowagę w respektowaniu praw własnych i innych. Szkolenie będzie
zawierało elementy pokazujące praktyczne metody dające możliwość polepszenia samopoczucia poprzez zastosowanie technik relaksacyjnych. Zajęcia profilaktyczne prezentują zagrożenia i techniki
zapobiegania wypaleniu zawodowemu. Cena za usługę musi uwzględniać wszystkie wymagania
Zamawiającego określone w SIWZ oraz obejmować wszystkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu
należnej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia. Minimalny zakres
szkolenia: 1) część teoretyczna zajęć ma być prowadzona w formie wykładów, pokazów, prezentacji
multimedialnych, dyskusji; 2) część praktyczna zajęć ma być prowadzona w formie ćwiczeń, pokazów z
wykorzystaniem symulowanych sytuacji; 3) kluczowe zagadnienia szkolenia – część teoretycznej i
warsztatowej: a) koncepcja stresu- czym jest?, co go wywołuje? – teoria i autodiagnoza; b) ocena
dotychczasowej strategii panowania nad stresem i emocjami - zdiagnozowanie własnego poziom
tolerancji oraz reakcji na negatywne bodźce; c) metody radzenia sobie ze stresem – wprowadzenie i
ćwiczenia pozwalające na odkrycie indywidualnego stylu; d) ograniczania stresu i przeciwdziałania
wypaleniu zawodowemu – wprowadzenie i dyskusja; e) praktyczne metody polepszania samopoczucia
poprzez zastosowanie technik relaksacyjnych- ćwiczenia; f) wypalenie zawodowe – czym jest? Jak
rozpoznać sygnały ostrzegawcze, bądź objawy syndromu? Teoria i autodiagnoza; g) przeciwdziałanie
wypaleniu zawodowemu - opracowanie indywidualnego planu- ćwiczenia; 4) Wykonawca zobowiązany
jest zapewnić sprzęt niezbędny do przeprowadzenia szkoleń tj.: ekran, rzutnik, projektor multimedialny i
laptop oraz inne niezbędne na etapie szkolenia. C. Szkolenie dla pracowników kuchni Liczba
uczestników szkolenia 36 czas jednego szkolenia 2 dni - 14 godzin (szkolenie w grupach 3÷12 osób w
zależności od możliwości Zamawiającego) Do najczęstszych czynników powodujących wypadki na
kuchni należą: poparzenia (kontakt z gorącymi powierzchniami i produktami), poślizgnięcia i upadki
(mokre i tłuste powierzchnie), urazy skóry na skutek kontaktu z ostrymi nożami, ostrymi elementami
przedmiotów i urządzeń kuchennych. Uciążliwością jest także hałas powstający przy pracy niektórych
urządzeń kuchennych (możliwość wywoływania bólu głowy, uczucia zmęczenia). Szkolenie wraz z
warsztatami praktycznymi oparte na faktycznych wypadkach mających miejsce na kuchni i przy
transporcie posiłków w ostatnich latach. Kontuzje, przecięcia, złamania, czy poparzenia powodują
wysoką absencję w pracy, a drobniejsze urazy znacznie wpływają na efektywność pracownika i
ograniczenia w wykonywanych czynnościach. Szkolenie będzie obejmowało zagadnienia dotyczące
czynników ryzyka związanego z ręcznymi pracami wykonywanymi na kuchni i mechanizmy
powstawania urazów, zasady bezpiecznego podnoszenia i przenoszenia ciężkich, gorących przedmiotów
(pokaz przez instruktora), odpowiednie metody pracy w zależności od zadania i warunków środowiska
pracy (jednoosobowo – w dwie osoby, z wykorzystaniem podestu, na stojąco – na siedząco), stosowanie
narzędzi oraz mechanicznego sprzętu pomocniczego, dobór narzędzi do wykonywanych czynności,
wpływ bałaganu i nieporządku w miejscu pracy na możliwość doznania urazów. Praktyczna część
szkolenia będzie oparta na eliminacji dotychczasowych nawyków, a zakup wyposażenia i urządzeń wpłynie na poprawę bezpieczeństwa pracy będzie stanowił spójną całość w poprawie ergonomii
warunków pracy. Cena za usługę musi uwzględniać wszystkie wymagania Zamawiającego określone w
SIWZ oraz obejmować wszystkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należnej oraz zgodnej z
obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia. Minimalny zakres szkolenia: 1) część
obserwacyjna winna zostać przeprowadzona przez doświadczonego trenera który przez minimum 2
ustalone z Zamawiającym dni przez co najmniej 1 godzinę obserwował będzie prace na kuchni aby na
podstawie zaobserwowanych błędów przeprowadzić część praktyczną szkolenia; 2) część teoretyczna i
praktyczna zajęć ma być prowadzona w formie ćwiczeń, pokazów, prezentacji multimedialnych, dyskusji
z wykorzystaniem sprzętu znajdującego się w kuchni Zamawiającego; 3) kluczowe zagadnienia szkolenia
- części teoretycznej i warsztatowej: a) potknięcia, poślizgnięcia, upadki, urazy, spowodowane
spadającymi i przemieszczającymi się przedmiotami - jak im zapobiegać; b) wysokie i niskie temperatury,
zagrożenie porażeniem prądem; c) zagrożenia biologiczne, chemiczne i ochrona skóry; d) ochrona przed
zranieniem ostrymi przedmiotami; e) zagrożenie związane z transportem ręcznym i pracą w pozycji
stojącej - elementy ergonomii pracy; f) inne zagrożenia - charakter kuchni – żywienie zbiorowe dla blisko
1000 osób każdego dnia. Wykonawca pokrywa koszty wynajmu Sali u Zamawiającego wynoszące 100,00
zł brutto za godzinę zgodnie z Zarządzeniem 39A/2019/CEN/6. 2. Kod i nazwa zamówienia według
Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): - 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe. 3. Wykonawca
zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w Projekcie umowy
stanowiącym Załącznik nr 9 do SIWZ. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert
częściowych. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej. Zamawiający nie
dopuszcza składania ofert równoważnych. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których
mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy PZP. Zamawiający nie przewiduje wybierać najkorzystniejszej oferty
z zastosowaniem aukcji elektronicznej. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie

II.5) Główny kod CPV: 80.00.00.00

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 17/02/2021

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 65450.00 PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 2

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 2
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Nie

Nazwa wykonawcy: KREATUS Sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: 11 Listopada 60-62
Kod pocztowy: 43-300
Miejscowość: Bielsko - Biała
Kraj/woj.: brak danych

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 74800.00

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 74800.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 200400.00
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.