eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi P³ock › ¦wiadczenie us³ugi sprz±tania i utrzymania czysto¶ci na terenie obiektów Mazowieckiej Uczelni Publicznej w P³ocku w 2020 r.



Og³oszenie z dnia 2020-01-02

Og³oszenie nr 510323365-N-2020 z dnia 02-01-2020 r.

Mazowiecka Uczelnia Publiczna w P³ocku: ¦wiadczenie us³ugi sprz±tania i utrzymania czysto¶ci na terenie obiektów Mazowieckiej Uczelni Publicznej w P³ocku w 2020 r.

OG£OSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Us³ugi

Zamieszczanie og³oszenia:

obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie by³o przedmiotem og³oszenia w Biuletynie Zamówieñ Publicznych:

tak
Numer og³oszenia: 628758-N-2019

Og³oszenie o zmianie og³oszenia zosta³o zamieszczone w Biuletynie Zamówieñ Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Mazowiecka Uczelnia Publiczna w P³ocku, Krajowy numer identyfikacyjny 61103840300000, ul. Pl. D±browskiego 2, 09-402 P³ock, woj. mazowieckie, pañstwo Polska, tel. 243 665 400, e-mail zamowienia@pwszplock.pl, faks 243 665 421.
Adres strony internetowej (url): www.mazowiecka.edu.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO:

Inny: Uczelnia publiczna

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego:

¦wiadczenie us³ugi sprz±tania i utrzymania czysto¶ci na terenie obiektów Mazowieckiej Uczelni Publicznej w P³ocku w 2020 r.

Numer referencyjny(je¿eli dotyczy):

DA.ER.232.77.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Us³ugi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest ¶wiadczenie us³ugi sprz±tania i utrzymania czysto¶ci na terenie obiektów Mazowieckiej Uczelni Publicznej w P³ocku w 2020 r. Zaleca siê, aby Wykonawca zdoby³ wszelkie informacje, które mog± byæ konieczne do prawid³owego przygotowania oferty, a zw³aszcza dokona³ wizji lokalnej w miejscach realizacji przedmiotu zamówienia. 1. W ramach realizacji zamówienia Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zastosowania prawa opcji. Zamawiaj±cy przyznaje sobie prawo do zwiêkszenia zamówienia: a) wykonania us³ugi od¶nie¿ania, której zakres zosta³ okre¶lony w pkt 3 szczegó³owego opisu przedmiotu zamówienia, dodatkowo przez jeszcze 70 dni, tj. w okresie 85 dni. Zamawiaj±cy gwarantuje Wykonawcy realizacjê us³ugi od¶nie¿ania w okresie 15 dni, których cena zostanie okre¶lona w Formularzu cenowym - Za³±cznik nr 2 do SIWZ. Natomiast przewiduje mo¿liwo¶æ zastosowania prawa opcji - zwiêkszenia liczby dni w czasie których wykonywana bêdzie us³uga od¶nie¿ania o 70 dni po stawce wskazanej w Za³±czniku Nr 2 do SIWZ - Formularz cenowy. Zamawiaj±cy skorzysta z prawa opcji w przypadku opadów ¶niegu przez wiêcej ni¿ 15 dni i zaistnienia w zwi±zku z tym potrzeby od¶nie¿ania, b) w przypadku zaistnienia konieczno¶ci odbywania siê zajêæ i imprez masowych na obiektach przy Placu D±browskiego 2, ul. Ga³czyñskiego 28, oraz Ko¶ciuszki 20 w soboty lub niedziele dodatkowo do 900 godzin, tj. ³±cznie z ilo¶ci± gwarantowan± 1000 godzin pracy w sobotê lub w niedzielê. Zamawiaj±cy gwarantuje Wykonawcy realizacjê us³ugi sprz±tania i utrzymania czysto¶ci w soboty lub niedzielê na w/w obiektach w ilo¶ci 100 godzin w przypadku odbywaj±cych siê zajêæ. Zwiêkszenie godzin nast±pi po stawce wskazanej w Za³±czniku Nr 2 do SIWZ - Formularz cenowy. UWAGA: Zamawiaj±cy kontroluje liczbê osób sprz±taj±cych oraz godziny ich pracy. Wykonawca nie mo¿e sam wprowadzaæ w tym zakresie zmian. W przypadku, gdy Wykonawca nie bêdzie realizowa³ zamówienia zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia (w tym liczba osób i godziny pracy), zostan± mu naliczone kary umowne. Us³uga sprz±tania na wszystkich obiektach ma siê odbywaæ na dwie zmiany: - pierwsza zmiana: ka¿da osoba w godzinach od 7:00 do 15:00, - druga zmiana: ka¿da osoba w godzinach od 14:00 do 22:00. (Zamawiaj±cy mo¿e zmieniæ zakres godzin (dowolnie je przesun±æ). Uwaga! Zamawiaj±cy zastrzega sobie zale¿nie od zaistnia³ych potrzeb oddelegowania zamiennie czê¶ci lub wszystkich pracowników pracuj±cych w soboty i niedziele z obiektów Zamawiaj±cego na inne obiekty Zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy wymaga zapewnienia koordynatora dostêpnego telefonicznie w godzinach pracy Uczelni i mog±cego siê stawiæ na wezwanie Zamawiaj±cego w przeci±gu 1 godziny, który bêdzie odpowiedzialny za kierowanie i nadzorowanie pracy personelu sprz±taj±cego na wszystkich obiektach. Koordynator nie mo¿e byæ jednocze¶nie osob± sprz±taj±c± i utrzymuj±c± czysto¶æ. Uwaga! Zamawiaj±cy zastrzega sobie, ¿e w przypadku urlopów b±d¼ zwolnienia chorobowego danego pracownika bezwzglêdnie nale¿y zapewniæ za niego zastêpstwo. Us³ugê nale¿y prowadziæ w taki sposób, aby ka¿dego dnia zachowaæ pe³n± obsadê pracowników, okre¶lon± w niniejszym punkcie. Na ka¿dym z obiektów nale¿y zapewniæ minimum 1 osobê posiadaj±c± badania do pracy na wysoko¶ci. W okresie wakacji sprz±taniu i utrzymaniu czysto¶ci wewn±trz budynków, bêd± tylko podlegaæ pomieszczenia biurowe, ci±gi komunikacyjne, sanitariaty (sale wyk³adowe w miarê potrzeb zg³oszonych przez Zamawiaj±cego). 2. Utrzymaniu czysto¶ci i sprz±taniu podlega teren zewnêtrzny we wszystkich lokalizacjach: Pl. D±browskiego 2 , Ga³czyñskiego 28, Nowowiejskiego 6, Drêtkiewicza 8 i w Nowym Trzepowie przez ca³y rok (od poniedzia³ku do pi±tku w godzinach od 7:00 do 15:00). Planowane zatrudnienie 1 osoby naprzemiennie w miarê zg³oszonych potrzeb przez Zamawiaj±cego. UWAGA: Osoba zajmuj±ca siê terenem zewnêtrznym nie mo¿e byæ oddelegowana przez Wykonawcê do od¶nie¿ania. Utrzymaniu czysto¶ci podlegaj± chodniki, trawniki (koszenie, pielenie), drogi wewnêtrzne, parkingi. Do obowi±zków Wykonawcy na tym terenie nale¿y: a) obmiatanie terenu przyleg³ego do budynków, b) bie¿±ce (codzienne) usuwanie nieczysto¶ci, c) bie¿±ce (codzienne) opró¿nianie popielniczek i koszy na ¶mieci, d) usuwanie nagromadzonych li¶ci, e) wywiezienie nagromadzonych li¶ci i spadaj±cych ga³êzi drzew, f) usuwanie owadów i pajêczyn z parapetów, okien, lamp (potrzebne d³ugie szczotki) g) obmywanie myjk± ci¶nieniow± kloszy, elewacji i elementów budynku przy zapewnieniu odpowiednich dysz aby nie uszkodziæ elewacji, h) 2 razy w roku oprysk budynku w zakresie przeciwdzia³ania paj±kom, jêtkom. 3. Na terenie zewnêtrznym w okresie jesienno-zimowym w zakres us³ugi wchodzi od¶nie¿anie wszystkich obiektów. Okres realizacji 15 dni. UWAGA: Zamawiaj±cy zastrzega sobie mo¿liwo¶æ skorzystania z prawa opcji w dodatkowym wymiarze - 70 dni (patrz: pkt 3.2.a SIWZ). Od¶nie¿anie odbywa siê bez wzglêdu na porê dnia i nocy ca³odobowo w Domu Studenta, a w pozosta³ych obiektach, w godzinach umo¿liwiaj±cych bezpieczne korzystanie w godzinach 7-22. Od¶nie¿aniu podlegaj±: chodniki, drogi wewnêtrzne, parkingi oraz brama wjazdowa przy budynku MSCDN ul. Ga³czyñskiego 28 oraz posypywanie ich ¶rodkiem antypo¶lizgowym (piasek, sól). Do usuwania nagromadzonego ¶niegu Wykonawca bêdzie u¿ywa³ sprzêtu, który nie bêdzie powodowa³ uszkodzeñ nawierzchni. W przypadku intensywnych opadów ¶niegu Wykonawca zobowi±zany jest do u¿ycia sprzêtu mechanicznego i zobowi±zany jest do wywózki nadmiaru ¶niegu. Od¶nie¿anie chodników, dróg wewnêtrznych, parkingów, dróg dojazdowych ma byæ prowadzone w taki sposób, aby w godzinach pracy Uczelni, a w Domu Studenta ca³odobowo, zachowana by³a przejezdno¶æ, miejsca na parkingach by³y od¶nie¿one oraz nie ¶liskie ci±gi piesze. 4. Us³uga sprz±tania i utrzymania czysto¶ci bêdzie wykonywana w nastêpuj±cych obiektach Pañstwowej Wy¿szej Szko³y Zawodowej w P³ocku: a) Budynek przy Pl. D±browskiego 2: Segment A - Wydzia³ Nauk o Zdrowiu. Utrzymaniu czysto¶ci i sprz±taniu podlegaj±: Sale wyk³adowe: 21 pomieszczeñ i 1 aula, Pokoje biurowe: 18 pomieszczeñ, Pomieszczenia gospodarcze: 12 pomieszczeñ, Pokoje go¶cinne: 1 apartament (pokój, kuchnia, ³azienka) Powierzchnia do sprz±tania: - posadzki i wyk³adziny tarkett o powierzchni 1669,01 m², - posadzki parkietowe o powierzchni 110,64 m², - posadzki z terakoty i gresów o powierzchni 300,23 m², - posadzki z p³yty granitowej: 1130,37 m², - sanitariaty w liczbie 17 sztuk (powierzchnia toalet: 203,83 m²; liczba sedesów: 36; liczba umywalek: 34; liczba pisuarów: 9), - stolarka okienna, balkonowa i ¶cianki oszklone o powierzchni 637,23 m² w liczbie 197szt. - winda 1,6 m² Segment B - Rektorat. Utrzymaniu czysto¶ci i sprz±taniu podlegaj±: Sale wyk³adowe: 12 pomieszczeñ, w tym 1 sala komputerowa i 1 aula. Pokoje biurowe: 25 pomieszczeñ, Pomieszczenia gospodarcze: 5 pomieszczeñ, Biblioteka Uczelniana: 6 pomieszczeñ - 1 raz w miesi±cu generalne sprz±tanie, Powierzchnia do sprz±tania: - posadzki i wyk³adziny tarkett o powierzchni 1021,20 m², - posadzki z wyk³adzin dywanowych o powierzchni 236,00 m² , -posadzki z terakoty i gresów o powierzchni 1390,69 m², -sanitariaty w liczbie 14 sztuk (powierzchnia toalet: 104,26m²; liczba sedesów: 26; liczba umywalek: 17; liczba pisuarów 6), - stolarka okienna, balkonowa i ¶cianki oszklone o powierzchni 440,79m² w liczbie 114 szt, - winda 1,6 m² b) Budynek przy ul. Ko¶ciuszki 20 - Akademickie Liceum Ogólnokszta³c±ce. Utrzymaniu czysto¶ci i sprz±taniu podlegaj±: Sale wyk³adowe: 14 pomieszczeñ, Pokoje biurowe: 11 pomieszczeñ, Pomieszczenia gospodarcze: 8 pomieszczeñ, Pokoje go¶cinne: 2 pomieszczenia Powierzchnia do sprz±tania: - posadzki i wyk³adziny PCV o powierzchni 158 m², - posadzki z wyk³adzin dywanowych o powierzchni 112, 42 m², - posadzki z terakoty i gresów o powierzchni 634 m², - posadzki lastryko: 120 m², -sanitariaty w liczbie 13 sztuk (powierzchnia toalet: 53,6 m²; liczba sedesów 14; liczba umywalek: 18; liczba pisuarów: 3, - stolarka okienna, balkonowa i ¶cianki oszklone o powierzchni 168, 49 m² w liczbie 75 szt. wraz z drzwiami wej¶ciowymi, schody zewnêtrzne o powierzchni 7,5 m2 c) Budynek przy ul. Ga³czyñskiego 28 - Wydzia³ Nauk Humanistycznych i Spo³ecznych, Wydzia³u Nauk Ekonomicznych i Informatyki. Utrzymaniu czysto¶ci i sprz±taniu podlegaj±: Sale wyk³adowe: 26 pomieszczeñ, Pokoje biurowe: 13 pomieszczeñ, Pomieszczenia gospodarcze: 16 pomieszczeñ, Pomieszczenia techniczne: 12 pomieszczeñ, Powierzchnia do sprz±tania: - posadzki i wyk³adziny tarkett, posadzki z terakoty i gresów, itp. o ³±cznej powierzchni 3 887,06 m², - posadzki z wyk³adzin dywanowych o powierzchni 282,23 m², - posadzki z p³yty graniowej: 383,36 m², - posadzki betonowe o powierzchni 22 m², - sanitariaty w liczbie 16 sztuk (powierzchnia toalet: 225,31 m²; liczba sedesów: 42; liczba umywalek: 42; liczba pisuarów: 17 szt.), - stolarka okienna, balkonowa i ¶cianki oszklone o powierzchni 765,79 m² w liczbie 184 szt. - windy 9,16 m² d) Budynek przy ul. Ga³czyñskiego 28 - Studium Wychowania Fizycznego i Sportu. Utrzymaniu czysto¶ci i sprz±taniu podlegaj±: Pokoje biurowe: 6 pomieszczeñ, Pomieszczenia gospodarcze: 9 pomieszczeñ, Sale sportowe: 5 pomieszczeñ, Powierzchnia do sprz±tania: - posadzki i wyk³adziny PCV o powierzchni 537, 80 m², - posadzki z wyk³adzin dywanowych o powierzchni 316, 74 m², - posadzki z terakoty i gresów o powierzchni 286, 17 m², - posadzki lastryko: 25, 38 m², - posadzki parkietowe o powierzchni 515, 68 m², - sanitariaty w liczbie 11 sztuk (powierzchnia toalet: 189, 34 m²; liczba sedesów: 11; liczba umywalek: 19; prysznice: 33 szt.), - stolarka okienna, balkonowa i ¶cianki oszklone o powierzchni 307, 13 m² w liczbie 181 szt. e) Budynek auli i dworku - w Nowym Trzepowie. Na terenie tego obiektu sprz±tanie odbywaæ siê bêdzie w miarê potrzeb przez osobê oddelegowan± z obiektu Wydzia³u Nauk Humanistycznych i Spo³ecznych i Wydzia³u Nauk Ekonomicznych i Informatyki. Utrzymaniu czysto¶ci i sprz±taniu podlegaj±: Sale wyk³adowe: 13 pomieszczeñ, w tym pomieszczenie audytorium auli, Pokoje biurowe: 8 pomieszczeñ, Pomieszczenia hotelowe: 4 Pomieszczenie techniczne: 2 pomieszczenia Pomieszczenia gospodarcze: 3 pomieszczenia Powierzchnia do sprz±tania: - posadzki i wyk³adziny PCV o powierzchni 1174,67 m², - posadzki z wyk³adzin dywanowych o powierzchni 205, 04 m² , - posadzki z terakoty i gresów o powierzchni 664,23 m², - posadzki lastryko: 56, 94 m², - sanitariaty w liczbie 6 sztuk (powierzchnia toalet: 81,20 m²; liczba sedesów: 19; liczba umywalek: 17; liczba pisuarów: 5 sztuk; prysznice: 1 szt.), - stolarka okienna, balkonowa i ¶cianki oszklone o powierzchni 175,20 m² w liczbie 88 szt. - 3 pokoje hotelowe wraz ze wspóln± kuchni± i ³azienk± znajduj±ce siê na poddaszu dworku. f) Dom Studenta przy ul. Nowowiejskiego 6. Utrzymaniu czysto¶ci i sprz±taniu podlegaj±: - 4 korytarze, - 3 kuchnie dla studentów, - 2 klatki schodowe, - 1 pralnia, - 1 ¶wietlica, - 1 klub studencki, - 2 pomieszczenia administracyjne, 8 magazynowych, - 2 ³azienki dla pracowników administracji, - korytarz i pomieszczenia piwniczne, - wyremontowane pomieszczenia po by³ej kuchni, - stolarka okienna, balkonowa i ¶cianki oszklone o powierzchni 418 m², 155 szt. - pranie firanek i zas³on z korytarzy i prasowanie -28 szt, - 1 apartament o powierzchni 48,01m2 - w miarê potrzeb, - 1 apartament o powierzchni 26,77m2 - w miarê potrzeb, - Pokoje hotelowe jednoosobowe z przedpokojem i ³azienk± 18m2- w miarê potrzeb, - Pokoje hotelowe dwuosobowe z przedpokojem i ³azienk± 16m2 - w miarê potrzeb, - generalne sprz±tanie ca³ego Domu Studenta (w tym 102 pokoje studenckie z ³azienkami w liczbie 51) 2 razy w roku w terminie uzgodnionym z Zamawiaj±cym. W sk³ad generalnego sprz±tania wchodz± nastêpuj±ce czynno¶ci: mycie okien, czyszczenie o¶wietlenia pokojowego, czyszczenie mebli (mycie i nak³adanie odpowiedniego ¶rodka), ³ó¿ek + szuflad, pod³óg, glazury, terakoty, kabin prysznicowych, brodzików, sedesów, umywalek, koszy na ¶mieci i luster. Mycie wszystkich drzwi znajduj±cych siê w segmentach pokojów studenckich, korytarzy, klatek schodowych, g³ównego holu, klubu, ¶wietlicy. g) Budynek mieszkalny przy ul. Drêtkiewicza 8. Na terenie tego obiektu sprz±tanie odbywaæ siê bêdzie w miarê potrzeb przez osobê oddelegowan± z Domu Studenta. Utrzymaniu czysto¶ci i sprz±taniu podlegaj±: Pomieszczenia mieszkalne: 3 pomieszczenia, £azienka (sedes 1, umywalka 1, kabina prysznicowa 1): Przedpokój, schody, weranda, piwnica, gara¿, tarasy - 2 Powierzchnia do sprz±tania: - posadzki - gresy i terakoty: 93 m², - posadzki - panele pod³ogowe: 74 m², - okna: 35,7 m². We wszystkich ww. obiektach utrzymaniu czysto¶ci i sprz±taniu podlegaj± ci±gi komunikacyjne, sanitariaty, korytarze, klatki schodowe, schody, przej¶cia, pó³piêtra, poddasza. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia stanowi DZIA£ II SIWZ.

II.4) Informacja o czê¶ciach zamówienia:
Zamówienie by³o podzielone na czê¶ci:

nie

II.5) G³ówny Kod CPV: 90910000-9


Dodatkowe kody CPV: 90919000-2

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Og³oszenie dotyczy zakoñczenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 19/12/2019
IV.2) Ca³kowita warto¶æ zamówienia

Warto¶æ bez VAT 656666.46
Waluta z³oty

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 2
w tym:
liczba otrzymanych ofert od ma³ych i ¶rednich przedsiêbiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z pañstw niebêd±cych cz³onkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drog± elektroniczn±: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zosta³o udzielone wykonawcom wspólnie ubiegaj±cym siê o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: "ALMAR" Przemys³aw Matuszewski
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Rembieliñskiego 6 lok. 4
Kod pocztowy: 09-400
Miejscowo¶æ: P³ock
Kraj/woj.:

Wykonawca jest ma³ym/¶rednim przedsiêbiorc±:

tak

Wykonawca pochodzi z innego pañstwa cz³onkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego pañstwa nie bêd±cego cz³onkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTO¦CI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNI¯SZ¡ I NAJWY¯SZ¡ CEN¡/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/warto¶æ umowy 894768.00
Oferta z najni¿sz± cen±/kosztem 894768.00
Oferta z najwy¿sz± cen±/kosztem 1091610.03
Waluta: z³oty

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania czê¶ci zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Warto¶æ lub procentowa czê¶æ zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OG£OSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RÊKI ALBO ZAPYTANIA O CENÊ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postêpowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Nale¿y podaæ uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyja¶niæ, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.