Ogłoszenie z dnia 2019-12-31
Ogłoszenie nr 510283264-N-2019 z dnia 31-12-2019 r.
Urząd Miejski w Skwierzynie: "Świadczenie usług w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Skwierzyna oraz prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych".
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Miejski w Skwierzynie, Krajowy numer identyfikacyjny 52997690921000,
ul. ul. Rynek
1,
66-440
Skwierzyna, woj.
lubuskie, państwo
Polska, tel.
095 7 216 529, e-mail
zp@skwierzyna.pl, faks
.
Adres strony internetowej (url): www.bip.skwierzyna.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
"Świadczenie usług w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Skwierzyna oraz prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych".
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):ZP.271.25.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Skwierzyna oraz prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. II. Charakterystyka Gminy Skwierzyna: 1. Powierzchnia Gminy wynosi ok. 285,44 km² 2. Liczba mieszkańców na terenie gminy Skwierzyna wynosi ok. 12 467 wraz z mieszkańcami przebywającymi na pobyt czasowy. W tym ok. 9 853 mieszkańców miasta oraz ok. 2 614 mieszkańców na terenie wiejskim gminy. (Dane pochodzące z ewidencji ludności aktualne na dzień 31.12.2018 r.) Szacuje się, że w czasie realizacji umowy liczba ludności może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu o ok. 5%. Zgodnie z wykazem złożonych deklaracji na terenie Gminy zamieszkuje (na dzień 31.08.2019r.) 9 786 osób. 3. Gmina liczy 7 sołectw 4. Przewidywana ilość odpadów komunalnych wytwarzanych przez jednego mieszkańca z terenu gminy Skwierzyna wynosi na rok ok. 360 kg. Szacuje się, że w czasie realizacji umowy ilość odpadów może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu o ok. 20% (Szacunek dokonany na podstawie ilości odpadów odebranych od mieszkańców w latach 2018 - 2019. 5. Ilość odpadów komunalnych powstających w gospodarstwach domowych z terenu gminy Skwierzyna w 2018 roku wyniosła 3325,96 Mg, w tym: a) 3061,2 Mg stanowiły odpady komunalne zmieszane, b) 20,15 Mg odpady z papieru, c) 29,05 Mg metalu, tworzywa sztucznego, opakowań oraz opakowań wielomateriałowych, d) 28,1 Mg odpady ze szkła, e) 100,9 Mg stanowiły odpady biodegradowalne oraz odpady zielone, f) 82,92 Mg stanowiły odpady wielkogabarytowe (w tym również zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny) g) 3,64 Mg stanowiły zużyte opony Ilość odpadów zagospodarowanych w ramach PSZOK wyniosła łącznie 802,64 Mg, w tym: a) Odpady budowlane: o 203,0 Mg stanowiły odpady o kodzie 17 01 07 Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów o 131,15Mg stanowiły odpady o kodzie 17 01 82 o 2 Mg stanowiły odpady o kodzie 17 02 03 o 6,8 Mg stanowiły odpady o kodzie 17 06 04 o 156,80 Mg stanowiły odpady o kodzie 17 09 04 a) 115,40 Mg stanowiły odpady Wielkogabarytowe pozostawiane w PSZOK b) 108,27 Mg stanowiły odpady Ulegające biodegradacji pozostawiane w PSZOK c) 10,5 Mg stanowiły odpady: Papier, Opakowania z papieru zostawiane przez mieszkańców w PSZOK d) 20,04 Mg stanowiły odpady: Szkło, Opakowania ze szkła zostawiane przez mieszkańców w PSZOK e) 20,1 Mg stanowiły odpady z tworzyw sztucznych, metale, opakowania wielomateriałowe zostawiane przez mieszkańców w PSZOK f) 320,00 kg stanowiły Leki g) 28,26 Mg Zużyte opony pozostawiane w PSZOK h) Wykonane transporty odpadów: o 505 transportów RIPOK Przesypownia Przytoczna Szacuje się, że w czasie realizacji umowy ilość odpadów z PSZOK może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu o ok. 10%. Zmianie może ulec także morfologia odbieranych odpadów. 6. Szacunkowa liczba odpadów według ich typu w okresie trwania umowy (4 miesiące) ok. 1133,00 Mg w tym: a) 1000,00 Mg - odpady komunalne zmieszane, b) 16,00 Mg - odpady z papieru, c) 20,00 Mg - odpady ze szkła, d) 20,00 Mg - metalu, tworzywa sztucznego, opakowań oraz opakowań wielomateriałowych, e) 43,50 Mg - odpady biodegradowalne oraz odpady zielone, f) 32,00 Mg - odpady wielkogabarytowe (w tym również zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny) g) 1,50 Mg - zużyte opony Przewidywana ilość odpadów do zagospodarowania w ramach PSZOK ok. 316,50 Mg a) Odpady budowlane: o 45,00Mg - odpady o kodzie 17 01 01 o 130,00 Mg - odpady o kodzie 17 01 07 Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów o 3,20 Mg - odpady o kodzie 17 02 03 o 3,20 Mg - odpady o kodzie 17 06 04 o 1,50 Mg - odpady o kodzie 17 03 80 odpadowa papa a) 43,00 Mg - odpady Wielkogabarytowe pozostawiane w PSZOK b) 37,00 Mg - odpady Ulegające biodegradacji pozostawiane w PSZOK c) 6,50 Mg - odpady: Papier, Opakowania z papieru zostawiane przez mieszkańców w PSZOK d) 13,00 Mg - odpady: Szkło, Opakowania ze szkła zostawiane przez mieszkańców w PSZOK e) 17,00 Mg - odpady z tworzyw sztucznych, metale, opakowania wielomateriałowe zostawiane przez mieszkańców w PSZOK f) 10,00 Mg - Zużyte opony pozostawiane w PSZOK g) 0,10 Mg - Leki h) 6,00 Mg - Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne pozostawiane w PSZOK i) 1,00 Mg - Odzież, materiały 7. Szacunkowa liczba punktów wywozu na terenie gminy wynosi ok. 2 239 w tym 1419 na terenie miasta oraz 820 na terenie wiejskim, w tym 7 budynków wielorodzinnych na terenach wiejskich (1 w Świniarach oraz 6 w Murzynowie). III. Świadczenie usługi w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Skwierzyna polegać będzie na: 1. Odbiorze, transporcie oraz zagospodarowaniu odpadów komunalnych ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Skwierzyna. 2. Zakres prac obejmuje: a) Odbieranie każdej ilości odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy bez względu na warunki atmosferyczne, w tym: o Odbieranie odpadów komunalnych zmieszanych, o Odbieranie odpadów komunalnych selektywnie zbieranych (odpady zbierane w sposób zgodny z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Skwierzyna) b) Odbieranie każdej ilości odpadów wielkogabarytowych, mebli, c) Odbieranie każdej ilości zużytego sprzętu elektronicznego i elektrycznego, d) odbieranie zużytych opon od samochodów osobowych, w przypadku jeśli takie odpady powstają w gospodarstwie domowym, e) Dostarczenie i ustawienie pojemników do selektywnego zbierania przeterminowanych leków w ustalonych z Zamawiającym aptekach, oraz do odbioru wymienionych odpadów z tych aptek, f) Nieodpłatne wyposażenie właścicieli nieruchomości w komplety worków (materiał folia polietylenowa LDPE lub równoważny o grubości co najmniej 60 mikronów) o pojemności 120l. 2.1. Odbieranie odpadów komunalnych z zabudowy jednorodzinnej, zagrodowej oraz budynków wielorodzinnych do 7 wyodrębnionych lokali. 2.1.1 Zmieszane odpady komunalne: 1) Zmieszane odpady komunalne odbierane będą z pojemników od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy (właściciele nieruchomości zapewniają ww. pojemniki na danych nieruchomościach). 2) Częstotliwość odbioru zmieszanych odpadów komunalnych co najmniej dwa razy w miesiącu, zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego. 3) Obowiązkiem Wykonawcy jest: a. prowadzenie ewidencji nieruchomości, z których zostały odebrane zmieszane odpady komunalne oraz udostępnienie tej ewidencji Zamawiającemu na każde żądanie, b. Posprzątanie wokół pojemników oraz zabranie dostawionych przy pojemnikach worków ze zmieszanymi odpadami komunalnymi, w przypadku gdy wielkość pojemnika w danym miesiącu była niewystarczająca, c. Zagospodarowanie odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu jeden raz w miesiącu, dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności tj. karty przekazania odpadów zgodnej z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2019r. poz. 819). 2.1.2 Selektywnie zbierane odpady komunalne 1) Odbiór selektywnie zbieranych odpadów komunalnych będzie odbywać się w systemie mieszanym pojemnikowo - workowym. Odpady zbierane selektywnie odbierane będą, od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, w workach na odpowiednie frakcje odpadów, dostarczonych przez Wykonawcę oraz z pojemników, jeśli mieszkańcy danej nieruchomości takowe będą posiadać. a) Odpady ulegające biodegradacji oraz zielone mogą być gromadzone do worka zapewnianego przez Wykonawcę lub pojemnika zapewnionego przez właściciela nieruchomości (w zależności jak będą gromadzone przez właściciela), 1) Częstotliwość wywozu: a) Odpady ulegające biodegradacji oraz zielone: o W okresie od 1 kwietnia do 30 kwietnia - co najmniej raz w tygodniu, o W okresie od 1 stycznia do 31 marca - co najmniej 2 razy w miesiącu, b) Odpady z papieru, szkła oraz tworzyw sztucznych, metali, a także opakowania wielomateriałowe - co najmniej 2 razy w miesiącu, 2) Odbiór odpadów komunalnych zbieranych selektywnie odbywać się będzie, zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego. 3) Obowiązkiem Wykonawcy jest: a) prowadzenie ewidencji nieruchomości, z których zostały odebrane selektywnie zebrane odpady komunalne oraz udostępnienie tej ewidencji Zamawiającemu na każde żądanie, b) Posprzątanie wokół pojemników oraz miejsca gromadzenia worków oraz zabranie dostawionych worków z selektywnie zebranymi odpadami komunalnymi, w przypadku gdy wielkość pojemnika lub worka w danym miesiącu była niewystarczająca, c) Zagospodarowanie odebranych selektywnie odpadów komunalnych poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu jeden raz w miesiącu, dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności tj. karty przekazania odpadów zgodnej z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2019r. poz. 819). d) Podczas odbioru odpadów sprawdzenia prawidłowości segregacji, a o każdym przypadku stwierdzenia nieprawidłowości powiadomienie Zamawiającego w terminie dwóch dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji w formie pisemnej lub drogą elektroniczną Do informacji Wykonawca zobowiązany jest załączyć dokumentację, w tym fotograficzną, z której musi jednoznacznie wynikać jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia oraz charakter nieprawidłowości. Informacja o braku segregacji w wybranej przez Wykonawcę formie musi zostać przekazana także właścicielowi nieruchomości. e) W zamian za każdy zebrany worek (także innego rodzaju niż dostarczony przez Wykonawcę) danej selektywnie zebranej frakcji odpadów pozostawienie nieodpłatnie na nieruchomości pustego worka tego samego koloru. 2.2. Odbieranie odpadów komunalnych z budynków wielolokalowych. Na terenie zabudowy wielolokalowej obowiązywać będzie system pojemnikowo - workowy zbiórki odpadów komunalnych. 2.2.1. Zmieszane odpady komunalne 1) Niesegregowane (Zmieszane) odpady komunalne odbierane będą z pojemników od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy (właściciele nieruchomości zapewniają ww. pojemniki na danych nieruchomościach). 2) Częstotliwość odbioru zmieszanych odpadów komunalnych dwa razy w tygodniu, zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym z Zarządcami budynków, w porozumieniu i zaakceptowanym przez Zamawiającego. 3) Obowiązkiem Wykonawcy jest: a. prowadzenie ewidencji nieruchomości, z których zostały odebrane zmieszane odpady komunalne oraz udostępnienie tej ewidencji Zamawiającemu na każde żądanie, b. Posprzątanie wokół pojemników oraz zabranie dostawionych przy pojemnikach worków ze zmieszanymi odpadami komunalnymi, w przypadku gdy wielkość pojemnika w danym miesiącu była niewystarczająca, c. Zagospodarowanie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu jeden raz w miesiącu, dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności tj. karty przekazania odpadów zgodnej z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2019r. poz. 819). 2.2.2. Selektywnie zbierane odpady komunalne 1) Odbiór selektywnie zbieranych odpadów komunalnych będzie odbywać się w systemie pojemnikowo - workowym. Odpady selektywnie zbierane odbierane będą, od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z pojemników (właściciele nieruchomości zapewniają ww. pojemniki na danych nieruchomościach). a) Odpady ulegające biodegradacji będą gromadzone do pojemnika zapewnionego przez właściciela nieruchomości 1) Częstotliwość wywozu: a) Odpady ulegające biodegradacji oraz zielone co najmniej 1 raz w tygodniu, b) Odpady z papieru, metalu, tworzywa sztucznego, szkła, opakowań oraz opakowań wielomateriałowych- co najmniej 2 razy w miesiącu, mając na uwadze aktualne potrzeby (dodatkowy wywóz może zgłosić Zamawiający lub Zarządca budynku w sytuacji, gdy pojemniki są przepełnione), 2) Odbiór odpadów komunalnych zbieranych selektywnie odbywać się będzie, zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym z Zarządcami budynków, w porozumieniu i po zaakceptowaniu przez Zamawiającego, 3) Obowiązkiem Wykonawcy jest: a. prowadzenie ewidencji nieruchomości, z których zostały odebrane selektywnie zebrane odpady komunalne oraz udostępnienie tej ewidencji Zamawiającemu na każde żądanie. b. Posprzątanie wokół pojemników oraz zabranie dostawionych worków z selektywnie zebranymi odpadami komunalnymi, w przypadku gdy wielkość pojemnika w danym miesiącu była niewystarczająca. c. Zagospodarowanie odebranych selektywnie odpadów komunalnych poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu jeden raz w miesiącu, dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności tj. karty przekazania odpadów zgodnej z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2019r. poz. 819). d. Podczas odbioru odpadów sprawdzenia prawidłowości segregacji, a o każdym przypadku stwierdzenia nieprawidłowości powiadomienie Zamawiającego w terminie dwóch dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji w formie pisemnej lub drogą elektroniczną. Do informacji Wykonawca zobowiązany jest załączyć dokumentację, w tym fotograficzną, z której musi jednoznacznie wynikać jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia oraz charakter nieprawidłowości. e. W zamian za każdy zebrany worek (także innego rodzaju niż dostarczony przez Wykonawcę) danej selektywnie zebranej frakcji odpadów pozostawienie nieodpłatnie na nieruchomości pustego worka tego samego koloru (w przypadkach zgłoszeń i uzgodnień pomiędzy Wykonawcą i zarządcą dopuszczalne jest pozostawianie większej ilości worków). f. Uzgodnienie z poszczególnymi zarządcami sposobu i terminu dystrybucji worków mieszkańcom budynków oraz sposobów ich wywozu. g. Uzgodnienie z poszczególnymi zarządcami nieruchomości warunków dostępu do miejsc gromadzenia odpadów, altan, w których trzymane są pojemniki oraz samych pojemników. 2.3. Odpady wielkogabarytowe Odbiór odpadów wielkogabarytowych odbywać się będzie co najmniej 1 raz w okresie trwania umowy z przed posesji właścicieli nieruchomości (wystawka). Odbiór odpadów wielkogabarytowych odbywać się będzie, zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego. Wykonawca w porozumieniu z Zamawiającym poinformuje mieszkańców gminy o terminach odbioru ww. odpadów.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 90500000-2
Dodatkowe kody CPV: 90512000-9, 90513100-7, 90511000-2, 90533000-2, 90514000-3, 90511200-4, 90511400-6
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
31/12/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
781410.97
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Zakład Usług Komunalnych sp. z o.o.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
826275.60
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a, osobie prawnej, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:
a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób,
b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a,
c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
Zgodnie z art. 6d ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach wójt, burmistrz lub prezydent miasta jest obowiązany udzielić zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o których mowa w art. 6c ust. 1 tej ustawy, albo zamówienia publicznego na odbieranie i zagospodarowanie tych odpadów.
W zaistniałym stanie faktycznym wszystkie powyższe warunki zostały spełnione.
Zamawiający udzielił zamówienia na świadczenie usług w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Skwierzyna oraz prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych na terenie Gminy Skwierzyna Zakładowi Usług Komunalnych sp. z o.o. z siedzibą w Skwierzynie.
Zakład Usług Komunalnych sp. z o. o. z siedzibą w Skwierzynie jest osobą prawną, nad którą Gmina Skwierzyna sprawuje kontrolę (Zamawiający jest właścicielem 100% udziałów spółki) i posiada dominujący wpływ na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami spółki. Kierownik Zamawiającego pełni funkcję zgromadzenia wspólników spółki.
Odnośnie spełnienia przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 12 lit b p.z.p. z uwagi na istotne zmiany organizacyjne dokonane w Spółce - Zakładzie Usług Komunalnych sp. z o.o. z siedzibą w Skwierzynie (m.in. rozszerzenie działalności poprzez przejęcie spółki Zakład Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. z siedzibą w Skwierzynie we wrześniu 2018 r.) w celu ustalenia jej spełnienia właściwe było zastosowanie regulacji określonej w art. 67 ust. 9 p.z.p..
Z uwagi na wyżej wskazaną reorganizację działalności Zakładu Usług Komunalnych sp. z o.o. dane dotyczące średniego przychodu Spółki za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia są nieadekwatne, stąd procent działalności, o którym mowa w ust. 1 pkt 12 lit. B ( w art. 67 p.z.p.) ustalony został za pomocą prognoz handlowych sporządzonych przez Spółkę. Dane te zostały zweryfikowane przez Zamawiającego jako wiarygodne, wynika z nich że w okresie realizacji zamówienia przez Spółkę, jak i w całym 2020 roku ponad 90% działalności Spółki dotyczyć będzie wykonywania zadań powierzonych jej przez Zamawiającego sprawującego nad nią kontrolę.
W Spółce nie ma udziału kapitału prywatnego. Jednocześnie Spółka posiada wszelkie zasoby pozwalające na rzetelne wykonanie zamówienia publicznego.
W związku z powyższym Zamawiający był uprawniony do zawarcia umowy na świadczenie usług w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Skwierzyna oraz prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych na terenie Gminy Skwierzyna po przeprowadzeniu postępowania w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp.
INNE PRZETARGI Z SKWIERZYNY
więcej: przetargi w Skwierzynie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie prac projektowych i robót budowlanych w zakresie rozbiórki budynku warsztatów przy ul. Młynarskiej 43/45
- Usługi odbioru, transportu, zagospodarowania i przekazania do dalszej utylizacji/unieszkodliwienia odpadów niekomunalnych dla Izby Administracji Skarbowej w Rzeszowie
- "Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od Zakładu Gospodarki Komunalnej w Wałczu"
- USŁUGA - ODBIÓR, TRANSPORT I UTYLIZACJA ODPADÓW Nr sprawy: TECH/141/MP/2024
- Świadczenie usługi polegającej na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych odbieranych z placówek podległych MOPS w Gdyni (2 części)
- Wywóz nieczystości z obiektów Uzdrowiska Ciechocinek S.A.
więcej: Usługi związane z odpadami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.